Yle: kirjastossa jaettiin kristillisiä lehtisiä, joissa kehotettiin tappamaan homoja

Anonyymi-ap

14

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuossa itse asiassa ole homojen tappokehotusta: https://chick.com/products/tract?stk=84&ue=d

      Ehkä nämä nyt voisi vaan jättää omaan arvoonsa. Miettii vaikka "Jeesus tulee pian" -lappua puhelinpylväässä -- sellaista ajan saatossa kellastunuttta, pylväässä josta johdot on jo keritty pois, yhä vain kertomassa "pian".

      • Anonyymi

        Ei todellakaan pidä jättää uskonnon tai minkään muunkaan varjolla tehtyä vihapuhetta omaan arvoonsa. Jeesus tulee -lappuset eivät ole vihapuhetta, ihmisryhmien solvaaminen on.


    • Anonyymi

      Ei kai se kenellekkään enää ole uutinen, että kristinusko / Raamattu kehottaa tappamaan milloin kenetkin, milloin mistäkin syystä. Onko muuten kirjastoissa Raamattuja? Jos on, niin nekin pitäisi loogisuuden nimissä poistaa kirjastoista ja varmaan kirjastotäti tekee myös Raamatuista rikosilmoituksen.

      • Anonyymi

        Lukase toki vaikka ne kymmenen käskyä siitä kirjaston raamatusta ennen sen poistoa kirjastosta.

        Siellä oli yksi tappamisesta... 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukase toki vaikka ne kymmenen käskyä siitä kirjaston raamatusta ennen sen poistoa kirjastosta.

        Siellä oli yksi tappamisesta... 🙄

        Melko noloja köskyjä, joissa ei esimerkiksi määrätä mitään pappien ja kuoripoikien suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukase toki vaikka ne kymmenen käskyä siitä kirjaston raamatusta ennen sen poistoa kirjastosta.

        Siellä oli yksi tappamisesta... 🙄

        Eli yhdessä kohtaa sanotaa, älä tapa ja sadassa ellei tuhannessa kohtaa kehotetaan tappamaan. "Hyvä" kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukase toki vaikka ne kymmenen käskyä siitä kirjaston raamatusta ennen sen poistoa kirjastosta.

        Siellä oli yksi tappamisesta... 🙄

        Älä tapa -ohje löytyy 2. Mooseksen kirjan luvusta 20. Sekä luvuissa 19 että 21 kerrotaan ketkä kuuluu tappaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli yhdessä kohtaa sanotaa, älä tapa ja sadassa ellei tuhannessa kohtaa kehotetaan tappamaan. "Hyvä" kirja.

        Raamattua täytyy lukea todella kierolla mielellä, jotta sen kaikki ristiriitaisuudet voi selittää itselleen.

        Jumala itsekin tappaa Raamatussa väkeä vaikka kuinka paljon. Iljettävä tyyppi.


    • Anonyymi

      Homot voivat eheytyä

      • Yhtään todistettua tapausta ei ole. Uskonharhaiset sensijaan eheytyvät ateisteiksi varsin usein.


      • Anonyymi

        Tuo on vähän sama kuin väittäisi, että hetero voi yhtenä päivänä huomata olevansa homo. Ei se niin toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vähän sama kuin väittäisi, että hetero voi yhtenä päivänä huomata olevansa homo. Ei se niin toimi.

        Sitä ei tapahdu terveelle heterolle, piilohomot voivat olla eri asia


    • Anonyymi

      Onko tämä taas vaparivalheita kuten se, että vaparit väittivät arvostetun edesmenneen arkkipiispa Gustaf Johansson vaatineen ateistien tappamista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe