Jeesus Kristus perusti seurakuntansa!

Anonyymi-ap

”Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.”
Matt 16:18

73

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja tässä lopputulos:

      Ilm 7:9

      ”Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,”

      • Anonyymi

        Kallio perustus on Kristus Kristuksen USKO


      • Anonyymi

        Meillä ei ole palmuja meillä on kuusen oksia


      • Anonyymi

        Ei kai vaan koko Palmua vai vain oksia


      • Anonyymi

        Mekin aina seistään kun pappi lukee evankeliumia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekin aina seistään kun pappi lukee evankeliumia

        Sellainen tapa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallio perustus on Kristus Kristuksen USKO

        Pelkän uskon varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ole palmuja meillä on kuusen oksia

        Ihanko totta???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkän uskon varaan autuuden rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Sinä varmastikin tiedät, että Paavalin herjaaminen ei ole Jeesuksen uskon mukainen teko, vaan synti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekin aina seistään kun pappi lukee evankeliumia

        Niin se pitääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekin aina seistään kun pappi lukee evankeliumia

        Minullakin aina seisoo, kun naispappi lukee evankeliumia.


    • Anonyymi

      Lue nyt kerrankin toi kohta kokonaan että mitä Pietari vastasi siinä.

    • Anonyymi

      Ei Pietarin uskon varaan mitään seurakuntaa perustettu.

      Mark. 8:33

      Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

    • Anonyymi

      Jeesus perusti maailmanlaajuisen yhden Kristillisen seurakunnan Galilean vuorella antamalla kastekäskyn oikeille pakanoiden apostoleille. On vain yksi lauma ja yksi paimen.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 JA OPETTAMALL A heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen TEIDÄN KANSSANNE joka päivä maailman loppuun asti."

      Paavali ei ole oikea Karitsan apostoli, vaikka sellaisena esiintyi.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

      • Paavali on Kristuksen apostoli ja kenties tärkeimmässä asemassa mitä tulee pelastettuihin kristittyihin ympäri maailmaa.
        Tämän todistuksen tulemme näkemään aikanaan todeksi kirkkaudessa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali on Kristuksen apostoli ja kenties tärkeimmässä asemassa mitä tulee pelastettuihin kristittyihin ympäri maailmaa.
        Tämän todistuksen tulemme näkemään aikanaan todeksi kirkkaudessa.

        Kyllä näin on!


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali on Kristuksen apostoli ja kenties tärkeimmässä asemassa mitä tulee pelastettuihin kristittyihin ympäri maailmaa.
        Tämän todistuksen tulemme näkemään aikanaan todeksi kirkkaudessa.

        Aivan. Hänen kirjoituksillaan on erittäin, siis aivan mittaamattoman suuri merkitys seurakunnan rakentamisessa ja nyt sitten tällainen yksi Teuvo, sanon ihan kuin mieli tekee, räkii ja sylkee hänen päälleen Perkeleen käskystä!


      • Anonyymi

        Matteus 28 (KJB, virheetön Jumalan sana) ei puhu opetuslapsiksi tekemisestä, vaan opettamisesta:

        18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.

        19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

        20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

        Luulitko, että kahdentoista apostolin joukossa on Juudas? Yksitoista apostolia valitsivat omin päin Juudaksen tilalle uuden apostolin. Jumalalla oli kuitenkin eri suunnitelma. Hän ilmoitti entiselle vihamiehelleen Paavalille uuden pelastussuunnitelmansa, jonka Paavali sitten kertoi muille apostoleille. Apostolien tekojen 13. luvussa muistaakseni asiasta keskusteltiin ja todettiin, että Paavalin oppi oli Jeesukselta. Pelastumme yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen sovitusvereen ja sen vastaanottamisella oman syntisyytensä kohdalle. Tuo kääntyminen on kunkin tehtävä itse; joukon jatkona ei kukaan pelastu minkään kirkon jäsenyydellä.

        Paavalista tuli suurin apostoli. Hän kirjoitti suuren osan Uutta Testamenttia. Hän saarnasi pakanoille. Pietari saarnasi lähinnä maanmiehilleen juutalaisille. Jeesuksen kuollessa Pietari ehkä oli apostoleista suurin. Paavali tuli kuvaan myöhemmin. Paavali valvoi Stefanuksen, ensimmäisen kristityn marttyyrin tappamisen.

        Jeesus kutsui Pietaria pikkukiveksi. Itseään hän nimitti kallioksi, jolle perusti seurakuntansa. Pietarista Jeesus ei tehnyt mitään kalliota eikä kirkon perustaa. Paavin kirkko, joka tuota väittää, on valheellinen pakanauskonto. Paavi edustaa saatanaa, ei Jumalaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Paavali on Kristuksen apostoli ja kenties tärkeimmässä asemassa mitä tulee pelastettuihin kristittyihin ympäri maailmaa.
        Tämän todistuksen tulemme näkemään aikanaan todeksi kirkkaudessa.

        Herra on kansansa väkevyys, hän on voideltunsa pelastus ja turva.


    • Anonyymi

      Just niin. Jeesus perusti seurakunnan. Kaikkialla, missä julistetaan Jeesusta Kristusta ristiinnaulittuna, seurakunta rakentuu. Eläviä seurakunnan jäseniä on kaikissa seurakunnissa. Se kulkee sydämien tasolla, ei aitaa välissä

      • Anonyymi

        Jeesus varoitti siitä ajasta, kun vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa JA JOKAINEN TUNEUTUU SINNE VÄKISIN omilla päätöksillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoitti siitä ajasta, kun vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa JA JOKAINEN TUNEUTUU SINNE VÄKISIN omilla päätöksillään.

        ei tunkeudu OMILLA päätöksillään , joka sellaista kuvittelee ei tiedä eikä usko,
        mitä RISTILLÄ TAPAHTUI !

        "ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin Luuk: 16: 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei tunkeudu OMILLA päätöksillään , joka sellaista kuvittelee ei tiedä eikä usko,
        mitä RISTILLÄ TAPAHTUI !

        "ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin Luuk: 16: 16

        Jeesus varoitti tästä ajasta kun julistetaan, että Jumalan lait ja profeetat on kumottu ja nyt pelkästään julistetaan Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunteutuu sinne sisälle omilla päätäksillään VÄKISIN.

        Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien JULISTETAAN Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne VÄKISIN.

        Jaakob varoitti samasta asiasta, kun vaan julistetaan, että pelkkä uskominen pelastaa ihmisen.

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus varoitti siitä ajasta, kun vaan julistetaan Jumalan valtakuntaa JA JOKAINEN TUNEUTUU SINNE VÄKISIN omilla päätöksillään.

        Jeesus on ovi.

        Joh 10:9

        ”Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ovi.

        Joh 10:9

        ”Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.”

        Pelastus on Jeesuksessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on ovi.

        Joh 10:9

        ”Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.”

        Jumala antoi meille Jeesuksen Kristuksen pelastukseksi.


    • Anonyymi

      1 Kor 15:3-5

      ”Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
      ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
      ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.”

      • Anonyymi

        Paavalin omia tarinoita tuollaiset Jeesuksen ilmestymiset, mitkä ei saa muilta apostoleilta tukea. Todistajia pitäisi olla ainakin kolme, jotta asia on luotettava. Paavali ei edes tavannut oikeita apostoleita, vaan piilotteli Damaskontien outojen tapahtuminen jälkeen Arabiassa kolme vuotta ja Damaskon kaupungissa kymmenen vuotta. Piilotteli oikeilta apostoleilta, koska mielehellä ei ollut puhtaat jauhot pussissa.


      • Anonyymi

        Evankeliumi tiivistettynä, 1 Cor 15: (KJB)
        Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

        2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

        3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

        4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin omia tarinoita tuollaiset Jeesuksen ilmestymiset, mitkä ei saa muilta apostoleilta tukea. Todistajia pitäisi olla ainakin kolme, jotta asia on luotettava. Paavali ei edes tavannut oikeita apostoleita, vaan piilotteli Damaskontien outojen tapahtuminen jälkeen Arabiassa kolme vuotta ja Damaskon kaupungissa kymmenen vuotta. Piilotteli oikeilta apostoleilta, koska mielehellä ei ollut puhtaat jauhot pussissa.

        Jeesus piti Paavalia erämaassa, jossa hän pystyi keskittymään opetukseen, jota Jeesus hänelle antoi. Ei pidä vääristellä joka asiaa omaksi turmioksenne. Etsikää totuutta, niin te löydätte sen.


    • Anonyymi

      Matt. 16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

      Ja Pietari seurakuntineen ja taivaan avaimineen?

      • Pietari ajatteli ihmisen lailla ,mutta ei tajunnut, että puhui vastoin sitä mitä täytyi olla ja tapahtua.
        Sydämellä näkee tarkemmin ei tunteilla.


    • Anonyymi

      Paavali ei kuulu joukkoon.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

      • Anonyymi

        Luuk. 12:32

        Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 12:32

        Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Jos Paavali olisi ollut Jeesuksen valitsema apostoli, niin toki Jeesus olisi valinnut hänet jo eläissään siihen tehtävään koulutettavaksi.

        Aika outoa on sekin, että Jeesus ei eläissään puhunut oikeille apostoleille mitään, että hänen kuolemansa jälkeen ilmestyy Paavalin kaltainen suuruus kuvioihin mukaan.

        Joh. 15:15

        En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.


      • Anonyymi

        Luuletko, että Jeesuksen valitsemista apostoleista Juudas on tuossa joukossa? Vai onko mielestäsi yksi heistä apostolien keskuudestaan itse valitsema mies? Vai eikö kuitenkin se kahdestoista ole se Jeesuksen valitsema Paavali, pakanoiden apostoli ja suuren osan Uutta Testamenttia kirjoittanut oppinut mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Paavali olisi ollut Jeesuksen valitsema apostoli, niin toki Jeesus olisi valinnut hänet jo eläissään siihen tehtävään koulutettavaksi.

        Aika outoa on sekin, että Jeesus ei eläissään puhunut oikeille apostoleille mitään, että hänen kuolemansa jälkeen ilmestyy Paavalin kaltainen suuruus kuvioihin mukaan.

        Joh. 15:15

        En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

        Oletko sitä mieltä, että minä en voi olla kristitty, koska Jeesus ei puhunut minusta mitään?


    • Anonyymi

      Jumalanlasten seurakunta oli olemassa paljon aikaisemmin.

      Matt. 5:17

      Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

      Joel 2:16

      Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

      • Anonyymi

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.


      • Anonyymi

        Matteus kirjoittaa kuningaskunnan evankeliumia. Se tulee taas voimaan juutalaisille, kun meidät armon ajan kristityt on temmattu ylös. Jos juutalaiset olisivat kansana ottaneet Messiaansa vastaan jo silloin, kuningaskubnta olisi alkanut jo silloin Jeesuksen paluulla. Kun Stefanusta kivitettiin kuoliaaksi, hän näki taivaan auenneena ja Jeesuksen seisovan. Jeesus oli valmis tulemaan takaisin. Kun Stefanus tapettiin, Jeesus muutti pelastussuunnitelmaansa. Juutalaisten pelastus kansana siirtyi kahdellatuhannella vuodella. Pian alkavan Jaakobin ahdistuksen ajan lopussa he huutavat kansana Jeesusta, Messiastaan apuun, ja silloin Jeesus tulee takaisin ja asettuu hallitsemaan Jerusalemiin tuhanneksi vuodeksi.


    • Anonyymi

      Lapsi tuli Jumalan lasten joukkoon seurakunnan jäseneksi ja liiton jäseneksi: pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä, tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina.

      Uusi liitto: sekä pojat että tytöt kastetaan liiton jäsekeksi Jumalan lasten joukkoon.

      • Anonyymi

        Vierasheimoiset ihmiset kastettiin proselyyttikasteella valitun kansa jäseniksi, myös perheide,n lapset kastettiin Jumalan lasten joukkoon paljon ennen Jeesuksen ilmestymistä.. Oli paljon sotaorpoja lapsia, jotka siis kaikki kastettiin Jumalanlapsiksi paljon ennen uuden liiton aikaa.

        Vierasheimoiset proselyyttikasteella kastetut miehet ja pojat lisäksi ympärileikattiin.


      • Anonyymi

        Ihminen vanhurskautetaan uskon kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen vanhurskautetaan uskon kautta.

        Jeesus pelastaa syntisiä!


    • Anonyymi

      Kristuksen Seurakuntamalli: koko Israelin 2 milj. kansa muodosti yhden seurakunnan.

      1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
      2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
      3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
      4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

      • Anonyymi

        " Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."


    • Anonyymi

      Koko lauma sai sen upotuskasteen järvessä.

      Matt. 8:32

      "Menkää!" Jeesus sanoi. Silloin henget lähtivät miehistä ja menivät sikoihin, ja koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui."

      • Anonyymi

        Raamatussa kastaminen ja upotus on täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys.

        upottaminen liittyy aina johonkin pahaan

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Egyptin sotajoukot yrittivät matkia valitun kansan Israelin saamaa vesi/kasteihmettä Punaisen meren ylityksen aikana.

        Koko Egyptin sotajoukko upotettiin meren syvyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa kastaminen ja upotus on täysin eri sanat ja niillä on eri merkitys.

        upottaminen liittyy aina johonkin pahaan

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Egyptin sotajoukot yrittivät matkia valitun kansan Israelin saamaa vesi/kasteihmettä Punaisen meren ylityksen aikana.

        Koko Egyptin sotajoukko upotettiin meren syvyyteen.

        Lahkolaisten tekemä anabaptistinen uudestikaste upottamalla ei kuulu Kristinuskoon.

        Ps. 69:16

        Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaisten tekemä anabaptistinen uudestikaste upottamalla ei kuulu Kristinuskoon.

        Ps. 69:16

        Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

        Jenkkilahkojen tuomassa anabaptismissa ihmiseen pumpataan vierasta henkeä, joka alkaa sekoittaa ihmisen päätä ja ajatuksia, henkilö voi menettää tajuntansa, tasapainonsa ja järkensä ja kaatua selälleen ja suusta voi tulla epämääräistä voihkimista ja molotusta ja vaahtoa.


    • Anonyymi

      Jeesus perustaa oman ylösnousemusseurakuntansa kahdessa vaiheessa. Ensin Kristillisten kirkkojen toimittama yksi kaste Kristuksen ruumin jäseneksi ja sitten ylösnousemuksessa Kristukseen kastetut muodostavat sen Kristusseurakunnan, joka elää ikuisesti.

      Room. 6:4

      Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

      • Anonyymi

        Ilm. 7:9

        Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,


    • Anonyymi

      Se on just noin.

    • Anonyymi

      Jeesus ei perustanut yhtään seurakuntaa eikä se ollut mikään Rabbi

      • Anonyymi

        Jeesus oli Juutalainen "Rabbi. Ei perustanut mitään muita seurakuntia, missä kävi sapattina .

        Mark. 11:21

        Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut"

        Luuk. 4:16

        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Juutalainen "Rabbi. Ei perustanut mitään muita seurakuntia, missä kävi sapattina .

        Mark. 11:21

        Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut"

        Luuk. 4:16

        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Uuden uskonnon "kristinuskon" irrottaminen juuriltaan Juutalaisuudesta ja Luoja-Jumalasta on paha virhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden uskonnon "kristinuskon" irrottaminen juuriltaan Juutalaisuudesta ja Luoja-Jumalasta on paha virhe.

        1. Tim. 4:1

        "Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja."


    • Anonyymi

      Kaikki Jeesuksen seurassa kulkeneet oikeat apostolit olivat uskoltaan Juutalaisia, kuten Jeesuskin oli. Eivät he luopuneet Juutalaisesta uskosta ja Jumalan sanan auktoriteesta ja lupauksista missään vaiheessa.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

    • Anonyymi

      Ilm. 14:12

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

      Jeesuksen usko on eri asia kuin pelkkä uskominen Jeesuksen olemassaoloon.

      Raamatun mukaan pelkkä uskominen Jeesukseen ei ketään pelasta. Riivaajatkin uskoo ja tuntee Jeesuksen ja tietää hänet Korkeimman Jumalan pojaksi ja tunnustavat sen ääneen, mutta ei se pelkkä uskominen vielä ketään pelasta.

      Ap. t. 16:17

      Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

      Luuk. 8:28

      Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika.

      Jaak. 2:20

      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

      • Anonyymi

        Jaak.2
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaak.2
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Kristillisessä yhdessä kasteessa luvataan pestä synnit pois ja katkaista perisynnin kirous ja lahjoittaa puhtaaseen ja tyhjään sydämeen uskon Henki, joka johtaa ihmistä elämässä ja Kristuksen veren suojassa.

        Hes. 36:27

        Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisessä yhdessä kasteessa luvataan pestä synnit pois ja katkaista perisynnin kirous ja lahjoittaa puhtaaseen ja tyhjään sydämeen uskon Henki, joka johtaa ihmistä elämässä ja Kristuksen veren suojassa.

        Hes. 36:27

        Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

        Room. 12:3

        Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 12:3

        Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

        Kasteen lahjana saatu Hengen lahja on sitä todellista Hengen yhteyttä ihmisen ja Jumalan kanssa. Jumala on Henki.


        Gal. 5:22

        Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

        Room. 8:26

        Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.


    • Anonyymi

      Jeesus antoi meille seurakuntansa suojapaikaksi maanpäällisen vaelluksen ajaksi. Seurakunta on morsian.

      • Anonyymi

        Uskonlahkot on rovojen piilopaikkoja.


    • Anonyymi

      Ensin laumaa tarkkaillaan ja sitten joukosta valitaan heikoin yksilö, jonka kimppuun käydään voimalla. Ensin uhri kaadetaan ja sitten käännetään ja viedään lahkon luolastoon, eikä pois päästetä, ennen kuin olet maksanut lahkolle sen viimeisenkin euron.

      • Anonyymi

        Mark. 11:17

        Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."


    • Anonyymi

      Jeesuksen elämää ajallisesti lähellä olevia vastaavanlaisia dokumentteja on olemassa enemmän kuin kenestäkään muusta antiikin henkilöstä. Jostain syystä kukaan ei silti koskaan tunnu epäilevän Julius Caesarin tai Aleksanteri Suuren tai Sokrateen olemassaoloa. Jeesuksen historiallisuus ei ole tutkijoiden keskuudessa kiistanalainen asia.

      Kun Suomen tunnetuimpiin kuuluva ellei tunnetuin käärinliina-asiantuntija dosentti, antropologi ja historiallisten väärennösten asiantuntija Juha Hiltunen
      ensimmäisen kerran alkoi tutkia Torinon käärinliinaa, hän pyrki todistamaan sen väärennökseksi. Nyt hän pystyy sanojensa mukaan antamaan ”ainakin sata” todistetta liinan aitoudesta.

      Riippumattomat tutkimukset osoittavat selvästi, että kuva on syntynyt sähkömagneettisen purkauksen seurauksena. Selkokielellä sanottuna purkaus tarkoittaisi siis ruumiin ylösnousemusta. Käärinliinan sisällä on ollut kuollut henkilö, mutta henkilö on hävinnyt sidotuista liinoista mystisellä tavalla. Mitään merkkejä ruumiin mädäntymisestä ei ole. Kuva on muodostunut ohuen ohuena ääriviivattomana rasterivalokuvana pellavakangaskuitujen pintaan. Sillä on topografiset ulottuvuudet ja tietokoneellisesti kuvattuna siitä voidaan muodostaa kolmiulotteinen hologrammi.

      – Ainoa selitys on, että vainaja on hävinnyt liinan sisältä ”ilmaan”, eikä ruumiin mädäntymisprosessi ole koskaan edes päässyt alkuun.

    • Anonyymi

      Jeesus Kristus perusti seurakuntansa!

      Se ei ole kirkko vatikaanin pedofilia,se ei ole luterian homous.Katsokaa mitä nämä on,ne on saastaisia molemmat.

      Kristus perusti mutta ei onneksi kirkkoja mitä ihminen teki !!!

    • Anonyymi

      Ei se perustanut yhtään mitään.

    • >>Jeesus kutsui Pietaria pikkukiveksi. Itseään hän nimitti kallioksi, jolle perusti seurakuntansa. Pietarista Jeesus ei tehnyt mitään kalliota eikä kirkon perustaa. Paavin kirkko, joka tuota väittää, on valheellinen pakanauskonto. Paavi edustaa saatanaa, ei Jumalaa.>>

      Olen katolinen. Aiotko tappaa minut?
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Näin syntyi katolinen kirkko. Lahkot kuten ev.lut. erikseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe