Jumala ei lahjoita uskoa kasteessa

Anonyymi-ap

Luterilainen kirkko opettaa, että lapsi saa kasteessa lahjana uskon ja uudestisyntyy. Miksi sen saa vain lapsena? Miksi ei aikuisena?

Tiedämme sen, että monet aikuiset ovat saaneet kasteen, vaikka eivät usko, kuka mistäkin syystä. Yleinen syy on se, että morsian tahtoo kirkkohäät ja niin ateistinen sulhanen liittyy kirkkoon. Mutta ei hänestä uskovaista tule, sillä Jumala ei lahjoita kasteessa uskoa.

85

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos vauvat saisivat uskon kasteessa, niin silloihan evankeliumin saarnaaminen olisi turhaa.
      Raamattu kuitenkin opettaa: "Usko tulee kuulemisesta"!

• Anonyymi

Turhaahan se onkin. Siitä vain haukutaan lahkolaiseksi sekä keksitään kaikenlaisia tarinoita.

Toisaalta alkuseurakunnalla oli vielä vaikeampaa kun Paavali meni syngagooaan kertomaan Jeesuksesta, juutalaiset raivostuivat että puhuu lakia vastaan ja vannoivat että eivät syö eikä juo ennen kuin tuo mies on saatu hengiltä.

Aina on ihmetelty sitä jos uskosta kerrotaan elämän keskellä ja vielä Jeesuksesta, joka on kuollut ristillä antaen Hengen vapauden uskoa siten kuten Jumalan tahto on eikä kuvitellen jotain.

• Anonyymi

Teidän Jumala ei anna mitään teidän pitää itse varastaa ottaa yrittää

• Anonyymi

Kastan sinut kirkollisverovelvolliseksi 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Ympärileikkaan sinut kymmenyksen maksajaksi

• Anonyymi

"MIKSEI"!!!

• Anonyymi

Totta kait Jumala tekee niin , kaste on nimenomaan lahja. Se on kutsu Jeesuksen seurakuntaan . Eri asia sitten on se ottaako henkilö sitä vastaan. Kun lapsi on kastettu on hän osallinen armoon joka on annettu hänen puolestaan .

Kirkko ei edes opeta tuollaisia että lapsi saisi lahjana uskon tai uudestisyntyy koska kirkko ei ole koskaan vaatinut mitään uudesti syntymisiä eikä kasteessa ole kyse "annetusta" uskonlahjasta vaan armosta.

Koettakaa nyt ihan oikeasti lahkolaiset ymmärtää tuo ero. Se kun teette niitä taikatemppujanne siellä lahkossanne niin ei, sellainen ei ole koskaan kuulunut luterilaisen kirkon toimintaan eikä ajattelumalliin.

• Anonyymi

Uudesti kastajat ei vaan tajuu.

• Anonyymi

Eihän Raamattu puhu mitään kasteesta lahjana. Miksi kirkko lisää Raamattuun mitä siellä ei ole.

• Anonyymi

Kirkossa ei tungokseen asti kasteta aikuisia ihmisiä vaan yhä edelleen suurin osa kastetaan lapsena. Tuossa putoaa jo jutultasi pohja.

On totta että moni kastattaa lapsensa lähinnä perinteen vuoksi mutta onko siinäkään loppujen lopuksi mitään väärää. Jokainen vanhempi varmasti haluaa lapselleen mahdollisimman hyvä alun ja jopa Jumalan armon.

• Anonyymi

Niin tuo onkin ihmejuttu mitä olevinaan paremmat uskovat kadehtivat , mahdollisuutta Jumalan armoonko ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tuo onkin ihmejuttu mitä olevinaan paremmat uskovat kadehtivat , mahdollisuutta Jumalan armoonko ?

Niin eikä Jumala annakaan mitään, itsekö ne sen sitten tekaisevat pyhät henget sun muut ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eikä Jumala annakaan mitään, itsekö ne sen sitten tekaisevat pyhät henget sun muut ?

No tosiaan itse. Hommahan on uudelleen kastajien toimesta ihan valtavaa teatteria.

• Anonyymi

Kasteessa tullaan kirkon jäseneksi. Siksi vauvoja pakkokastetaan. Turhaa hurskastella lapselle mahdollisimman hyvällä alulla tai jopa Jumalan armolla. Harva kumma tai vanhempi edes uskoo Raamatun Jumalaan.

• Anonyymi

Kristillinen kaste näyttää olevan suurin ongelma uudestikastajille.

• Anonyymi

Isoja ovat ongelmat. Ja ratkaisu helppo.

• Anonyymi

No siis nuohan ovat jotain lahkolaisia.

• Anonyymi

Raamattu ei puhu mitään kristillisyydestä ja sen kasteesta. Kristinusko syntyi satoja vuosia Jeesuksen ja apostolien jälkeen.

• Anonyymi

Minä olen kyllä saanut uskon kasteessa. Olen uskonut niin pienestä asti kuin muistan. Tähän on liittynyt tietysti myös opetus. Jeesushan käski "kastakaa ja opettakaa" ja siis vedestä ja hengestä uudestisyntyminen.

luterilainen

• Anonyymi

" Se on kutsu Jeesuksen seurakuntaan".????

Millä tavalla lapsi ilmaisee, että ottaa tuon kutsunvastaan?
        Eikö kastamattomia kutsutakkaan?

• Anonyymi

"Jeesushan käski "kastakaa ja opettakaa" ja siis vedestä ja hengestä uudestisyntyminen."

Siis Jeesus käski näin toimia Jeesukseen uskoontulleiden kohdalla, heidät tulee upottaa ja sitten opettaa koko elämän ajan. Ihminen uudestisyntyy kun hän nousee upotuksen jälkeen vedestä ja saa näin Pyhän hengen mikä johdattaa kaikkeen totuuden elämänaikaisen koulutuksen ja opetuksen keinoin Jumalan Sanan kautta.

• Anonyymi

Vauvan kasteessa ei kukaan saa mitään pään yläpuolelta ellei kafffipannu ole vintillä.

Pappi saa palkkansa kun on hankkinut uuden maksajaehdokkaan ja leipomotuote on käynyt kaupaksi.

Siinä se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesushan käski "kastakaa ja opettakaa" ja siis vedestä ja hengestä uudestisyntyminen."

Siis Jeesus käski näin toimia Jeesukseen uskoontulleiden kohdalla, heidät tulee upottaa ja sitten opettaa koko elämän ajan. Ihminen uudestisyntyy kun hän nousee upotuksen jälkeen vedestä ja saa näin Pyhän hengen mikä johdattaa kaikkeen totuuden elämänaikaisen koulutuksen ja opetuksen keinoin Jumalan Sanan kautta.

Ei maininnut Jeesus mitään uskoontulleita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvan kasteessa ei kukaan saa mitään pään yläpuolelta ellei kafffipannu ole vintillä.

Pappi saa palkkansa kun on hankkinut uuden maksajaehdokkaan ja leipomotuote on käynyt kaupaksi.

Siinä se.

Saa sen mitä sana lupaa

• Anonyymi

Tuo on totta että pelkästään ihmisten eli papin, vanhempien ja kummien tahdosta tehty päälaen valelu vedellä kolmeen kertaan ei pelasta, vaan aito uskoontulo Jeesukseen ja tässä uskossa eläminen ja toiminen pelastaa.

• Anonyymi

Me luterilaiset toimimme Jeesuksen tahdon mukaisesti kastamalla ja opettamalla. Emme ihmisten tahdon mukaisesti niinkuin uudestikastajat helluntailaiset, Jehovantodistajat yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me luterilaiset toimimme Jeesuksen tahdon mukaisesti kastamalla ja opettamalla. Emme ihmisten tahdon mukaisesti niinkuin uudestikastajat helluntailaiset, Jehovantodistajat yms.

Luterilaiset toimivat yhden VÄÄRÄN käänöksen pohjalta. Uudempaan raamatunkäännökseen tuokin kohta on korjattu niin, että kaste kuuluu vain opetuslapsille:
        Matt 28
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

Miksihän kirkko opeta noita väkisinkastamiaan vauvoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset toimivat yhden VÄÄRÄN käänöksen pohjalta. Uudempaan raamatunkäännökseen tuokin kohta on korjattu niin, että kaste kuuluu vain opetuslapsille:
        Matt 28
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa."

Taas tuo sama typerä valhe! Uudenkin käännöksen mukaan Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikki kansoja. Ei asia valehtelemalla muutu. Kohdassa ei edes ole substantiivia "opetuslapsi"
        Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kaikki kansat: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 28

Miten opetuslapseksi tehdään? "Kastakaa ja opettakaa". Hyvin selvää tekstiä. Tutustu kirkon opetukseen. Luulo ei ole tiedon väärtti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 28

Eikö muka kirkko opeta? Nyt olisi sinunkin jo korkea aika hieman sivistää itseäsi. LUE JA OPI!!!!!

https://evl.fi/documents/1327140/39461555/Suuri+Ihme+-+Rippikoulusuunnitelma+2017.pdf/758d0926-f7b9-3e63-bc2b-93ffaab30f90?t=1549006812000

T: luterilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten opetuslapseksi tehdään? "Kastakaa ja opettakaa". Hyvin selvää tekstiä. Tutustu kirkon opetukseen. Luulo ei ole tiedon väärtti.

Tuollaista omia luuloja muka väärästä käännöksestä se täällä jakaa kun Jeesuksen sanat ei sovi sen oppiin. Tuskinpa on edes perehtynyt tekstiin josta käännös on tehty

• Anonyymi kirjoitti:

En osaa kertoa, milloin kirkon taholta minua olisi opetettu tuntemaan Jeesus. Ei koskaan kukaan pappi kertonut minulle, että minun pitää ottaa Jeesus vastaan elämääni, niin pelastun. Minkähän takia niin ei tapahtunut koskaan. Missä oli se opetus ?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö muka kirkko opeta? Nyt olisi sinunkin jo korkea aika hieman sivistää itseäsi. LUE JA OPI!!!!!

https://evl.fi/documents/1327140/39461555/Suuri Ihme - Rippikoulusuunnitelma 2017.pdf/758d0926-f7b9-3e63-bc2b-93ffaab30f90?t=1549006812000

T: luterilainen

Minä kävin rippikoulun, ei siellä opetettu mitään muuta kuin Katekismusta. Ei siitä hullua hurskaammaksi tullut. Ei tullut uskoa sydämeen.

Nuorena koin hengellisen herätyksen ja menin kirkon nuorten iltoihin. Kävin siellä joitain kertoja, mutta en sielläkään saanut mitään opetusta siitä, miten tulla uskoon. Pelastuksen sanoman pitäisi olla kaikkein tärkein sanoma, miksi siitä ei puhuta ihmisille.

Kun äitini kuoli, pappi kysyi minulta, olenko uskossa. Sanoin hänelle, että valitettavasti en ole. Se hetki jäi mieleeni.

Olen käynyt kirkossa, mutta harvoin olen kuullut sanomaa pelastuksesta. Sanoinkin niitä aina kirkkokomennoiksi. Yhtä tyhjänä sieltä lähti, kuin oli mennytkin.

• Anonyymi

Usko ei ainakaan Raamatun mukaan tulee valelemisesta vaan kuulemisesta!!

• Anonyymi

Totta ja kaste antaa vain mahdollisuuden armoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta ja kaste antaa vain mahdollisuuden armoon.

Mitään sellaists kaste ei tee, kehäpäättelysi on satasella pöljä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään sellaists kaste ei tee, kehäpäättelysi on satasella pöljä!

Kyllä jos uskomme Raamattua

• Anonyymi

Miten Pietari vasta paljon tuon puheen jälkeen sai näyn, että myös pakanoille tulee julistaa evankeliumi. Oliko hänellä dementtia ettei muistanut mitä Jeesus sanoi eikä kukaan ollut kertonut että kaikille kansoille piti kertoa miten Jeesus vapauttaa lain kirouksesta.

• Anonyymi

kaste sisältyy evankeliumiin, > Matt: 28: 19-20

"Tämä on se LIITTO , jonka näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan" , sanoo Herra: Minä
        panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä."
        Hebr: 10: 16

"sen uskonmäärän mukaan , minkä JUMALA on kullekin suonut." Room: 12: 3

• Anonyymi

Eivät opetuslapset tosiaankaan uskoneet tuolloin sitä mitä Jeesus sanoi, vaan vasta kun Pietari oli saanut näyn saastaisista eläimistä ettei mikään ole saastaista minkä Jumala on luonut, niin hän ymmärsi ettei Jumala katso kansalaisuuteen uskon osalta. Vasta sen jälkeen alettiin kastaa pakanoita. Joskin vasta kun olivat täyttyneet Pyhällä Hengellä.

"Pietarin vielä puhuessa Pyhä Henki laskeutui kaikkiin kuulijoihin. Pietarin mukana tulleet juutalaistaustaiset uskovat hämmästyivät, kun muutkin kuin juutalaiset saivat lahjaksi Pyhän Hengen. He kuulivat näiden puhuvan vierailla kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi: »Ei kai kukaan voi estää meitä kastamasta vedellä niitä, jotka meidän laillamme ovat saaneet Pyhän Hengen?» AP. 10

Mutta toisaalta mitä väliä sillä on miten Herran sana. Pääasia että saa kinastella ja herjata toinen tosiaan. Siinä usko kirkastuu eikä siinä miten Herran sana on.

• Anonyymi

No tuohan on lahkolaisten harrastus , kastekiima.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuohan on lahkolaisten harrastus , kastekiima.

Katolisen kirkon lahko tosiaan joskus innostuu liikaa kasteestaan, mutta se annetaan lahkolaisille anteeksi. Eri asia on sitten antaako äitikirkko sitä anteeksi, mutta kyllä Jumalan armo kattaa myös kastekiiman.

• Anonyymi

Vasta 'Pyhän hengen' jälkeen alettiin kastaa Apt.19, on Raamatun kohta, joka kumoaa Jeesuksen ylösnousemuksen, jonka piti olla Pyhän hengen vuodatus opetuslapsille.

Niinpä Jeesus tosi Jumalana jäikin kirottuna helvettiin, ja Pyhä henki onkin todellisuudessa Paha henki - Jeesus lupasi todellisuudessa lähettää totuuden Hengen.

Astetta älykkäämpi tarina kuin vain uskoa, kun juutalainen käskee, joka määräsi Jeesuksen surmattavaksi jumalanpilkkasyytteellä, kun Joh.8 Jeesus sanoi teidän Jumalaanne Saatanaksi.

• Anonyymi

Luther, Vähä katekismus, liitteet: kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Edustaako se sitten uskoa Jumalaan, kun vielä uuudestisyntymälläkin saa demonit kimppuun.

• Anonyymi

Kaste - Pedon merkki otsaan ja ilmestykirjan 13 luku - on oiva esimerkki siitä, että miten uskovaiset eivät erota edes Raamatun tarinasta Saatanaa Jumalasta. Saatanaan varmasti Jeesus käski teidän uskoakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste - Pedon merkki otsaan ja ilmestykirjan 13 luku - on oiva esimerkki siitä, että miten uskovaiset eivät erota edes Raamatun tarinasta Saatanaa Jumalasta. Saatanaan varmasti Jeesus käski teidän uskoakin.

Joku täällä juuri eilen kysyi, että olenko joku isti, kun puhun kahdesta Jumalasta - uskon siis olevan useampia jumalia. Ei tässä mistään useammasta Jumalasta ole kyse, jos uskovaiset Paavalin sanoin kutsuvat Raamatun sanoin Saatanaa Jumalaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku täällä juuri eilen kysyi, että olenko joku isti, kun puhun kahdesta Jumalasta - uskon siis olevan useampia jumalia. Ei tässä mistään useammasta Jumalasta ole kyse, jos uskovaiset Paavalin sanoin kutsuvat Raamatun sanoin Saatanaa Jumalaksi.

Kastaa Jeesuksen nimeen - löytyy Paavalilta ja Apostolien tekojen 19. luvusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastaa Jeesuksen nimeen - löytyy Paavalilta ja Apostolien tekojen 19. luvusta.

Ja Jeesukselta - se joka tehdään hänen nimeensä, on laittomuuden tekemistä - Matteuksen evsnkeliumi 7. luku.

• Anonyymi

Tässä teille todellista 'Jumalan armoa', että pääsette Raamatun mukaan helvettiin 1.Korinttolaiskirje 3:13.

Lutherin mukaan te vasta tässä vaiheessa sitä armoa tarvitsette, kun puhdisti anekaupan, kun katoliset ostivat itsensä tuolta tulesta pois rahalla, niin te joudutte anelemaan vain armoa siltä tosi Jumalalta, jonka uhrausta Jeesuksen nimeen itsenne puolesta palvotte, ettei teidän tarvitse vastata omista pahoista teoistanne (1.Korinttolaiskirje 5:7).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä teille todellista 'Jumalan armoa', että pääsette Raamatun mukaan helvettiin 1.Korinttolaiskirje 3:13.

Lutherin mukaan te vasta tässä vaiheessa sitä armoa tarvitsette, kun puhdisti anekaupan, kun katoliset ostivat itsensä tuolta tulesta pois rahalla, niin te joudutte anelemaan vain armoa siltä tosi Jumalalta, jonka uhrausta Jeesuksen nimeen itsenne puolesta palvotte, ettei teidän tarvitse vastata omista pahoista teoistanne (1.Korinttolaiskirje 5:7).

Tarina ihmisen ahneudesta - Paholaisen tarjous ostaa uskovaisen sielu tekemällä katteeton lupaus, jos tämä suostuu palvomaan itse Jumalan kiroamista (Gal.3:13) ja teurastamista ((1Kor.5:7) viattoman etiikkaa ja moraalia opettaneen Jeesuksen nimeen.

Tästä syystä luterilaisilla on vain sieluton ja fyysinen ylösnousemus koko maailman viimmeisenä päivänä, koska sielu on Paholaisella.

Olette kai olleet hautajaisissa ja kuulleet mitä pappi sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarina ihmisen ahneudesta - Paholaisen tarjous ostaa uskovaisen sielu tekemällä katteeton lupaus, jos tämä suostuu palvomaan itse Jumalan kiroamista (Gal.3:13) ja teurastamista ((1Kor.5:7) viattoman etiikkaa ja moraalia opettaneen Jeesuksen nimeen.

Tästä syystä luterilaisilla on vain sieluton ja fyysinen ylösnousemus koko maailman viimmeisenä päivänä, koska sielu on Paholaisella.

Olette kai olleet hautajaisissa ja kuulleet mitä pappi sanoo.

Ja edelleen Jeesuksen sanat Matteuksen evankeliumi 7. luku, se joka tehdään Jeesuksen nimeen,on laittomuuden tekemistä.

Ja kaksi tietä. Tämä oli se lavea tie ja lavea portti, joka vei kadotukseen 'yksin uskosta', ja se josta niin monet menevät.

• Anonyymi

Aikuisen pitää tunnustaa uskonsa ennen kuin hänet kastetaan. Vauva saa kasteessa uskon ja tunnustaa sen vasta sitten, kun on konfirmoitu. On tässä ero.

• Anonyymi

Höp, höpö. Kaste on lahja jonka Jumala antaa. Sen sinetöintiin ei tarvita mitään rippijuttuja vaan se että ihminen ottaa tuon armon vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höp, höpö. Kaste on lahja jonka Jumala antaa. Sen sinetöintiin ei tarvita mitään rippijuttuja vaan se että ihminen ottaa tuon armon vastaan.

Tarkoitatko, että pappi on Jumala? Eihän siinä Jumalalta kysytä mitään.
        Miten se vauveli ottaa tuon lahjan vastaan? Heiluttaa tuttipulloa vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala käski kastamaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon kautta lahja otetaan vastaan, sitäkään ei hellari tiennyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä kielellä se vauveli ilmaisee uskonsa?
        Sitä ei luterilainenkaan tiedä.

Ei Jumala käskenyt kastamaan.
        Sitäkään ei luterilainen tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä kielellä se vauveli ilmaisee uskonsa?
        Sitä ei luterilainenkaan tiedä.

Ei Jumala käskenyt kastamaan.
        Sitäkään ei luterilainen tiedä.

Jumala käski kastamaan ja opettamaan, sitä ei helluntailainen tiennyt

Vauvat ei osaa kieliä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumma ettei tiedä noin perusasiaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala käski kastamaan ja opettamaan, sitä ei helluntailainen tiennyt

Vauvat ei osaa kieliä

Näytäppäs Raamatusta se kohta, jossa Jumala käskee kastamaan vaikka väkisin vauvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näytäppäs Raamatusta se kohta, jossa Jumala käskee kastamaan vaikka väkisin vauvoja.

Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan, Matt. 28

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käskee kastamaan ja opettamaan, Matt. 28

Äsken sanoit, että Jumala käskee kastamaan! Nytkö oppi muuttui?

Jeesus käskee SAARNAAMAAN evankeliumia kaikille kansoille ja sitten kastamaan ne, jotka uskovat:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käskee SAARNAAMAAN evankeliumia kaikille kansoille ja sitten kastamaan ne, jotka uskovat:

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        JA
        "opettamalla heitä pitämään kaikki , mitä minä olen käskenyt teidän pitää , ja katso , minä
        olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ maailman loppuun asti."
        Matt: 28: 19-20

jae: 19 , > kastamalla
        jae 20 , > opettamalla , mitä MINÄ olen käskenyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ON Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        JA
        "opettamalla heitä pitämään kaikki , mitä minä olen käskenyt teidän pitää , ja katso , minä
        olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ maailman loppuun asti."
        Matt: 28: 19-20

jae: 19 , > kastamalla
        jae 20 , > opettamalla , mitä MINÄ olen käskenyt.

Korjataampa tuo väärä käännös:
        Matt 28

Ensin tehdään opetuslapseksi saarnaamalla ja sitten opetuslapsi kastetaan!
        Täytyy olla aika yksinkertainen, joka ei tuota tajua.

Miksihän lut kirkko ei opeta noita väkisinkastamiaan vauvoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 28

Taas tuo pelle märisee jostakin väärästä käännöksestä mutta sellainen on mielikuvitusta. Vanha ja uusi käännös sanovat saman asian

Opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastamalla ja opettamalla, se Jeesuksen käsky

Mutta kun Jeesuksen sanat eivät sovi tuon oppiin niin sitte syytetään käännöstä vääräksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 28

Tuskinpa tuo on edes perehtynyt tekstiin josta käännös on tehty

Jeesus ei edes mainitse tuossa substantiivia "opetuslapsi"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 28

Kun korvataan "tehdä opetuspsia" termillä "opetuslapseuttaa" niin huomaa tyhmempikin miten asia on
        "Menkää siis ja opetuslapseuttakaa kaikki kansat: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 28

Heh, heh "Korjataampa tuo väärä käännös"

Sanoo mies joka ei edes tiennyt mistä tuo käännös on käännetty 😅😅😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa seurata noiden vedenpalvojien selittelyä kun eivät löydä Raamatusta vauvakastetta.
        Nyt uusi selitys on tuo sana "opetuslapseuttaa"????
        UT:ssä ei ole tuollaista sanaa, vaan sen keksi kiivas vauvakastefanaatikko Matti Väisänen

Käsketäänkö siinä kastamaan vauvat väkisin?. Keskiajalla kirkot "opetuslapseuttivat" miekan ja keihään avulla, mutta onneksi siitä on luovuttu. Nyt tehdään väkivaltaa vauvoille, kun heidät "opetuslapseutetaan " vastoin omaa tahtoa.
        Paavali opetuslapseutti SAARNAAMALLA, koska Raamattu sanoo: "Usko tulee kuulemisesta"!
        Ap 14
        " Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan
        ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "

Opetuslapseuttivatko apostolit kaikki kansat?
        Hehän kastoivat vain niitä, jotka uskoivat:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin."!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa seurata noiden vedenpalvojien selittelyä kun eivät löydä Raamatusta vauvakastetta.
        Nyt uusi selitys on tuo sana "opetuslapseuttaa"????
        UT:ssä ei ole tuollaista sanaa, vaan sen keksi kiivas vauvakastefanaatikko Matti Väisänen

Käsketäänkö siinä kastamaan vauvat väkisin?. Keskiajalla kirkot "opetuslapseuttivat" miekan ja keihään avulla, mutta onneksi siitä on luovuttu. Nyt tehdään väkivaltaa vauvoille, kun heidät "opetuslapseutetaan " vastoin omaa tahtoa.
        Paavali opetuslapseutti SAARNAAMALLA, koska Raamattu sanoo: "Usko tulee kuulemisesta"!
        Ap 14
        " Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan
        ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "

Opetuslapseuttivatko apostolit kaikki kansat?
        Hehän kastoivat vain niitä, jotka uskoivat:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat sanan vastaan, heidät kastettiin."!

Hauskaa seurata tuon tuskaansa märisevän symbolinpalvonan kitinää kun se ei löydä uudestikastetta Raamatusta. Sen näyttää vihansa solvaamalla uskovian vedenpalvojiksi, ja tuota on tapahtunut monesti sein

Hahahahahj "UT:ssä ei ole tuollaista sanaa,"
        '
        KYLLÄ ON!!! Jeesus käski opetuslapseuttaa ("Mathete") kaikki kansat! Jeesus sen sihjaan ei käskenyt kastaa uskovia vaikka tuo umpisokea ateisti sitä väittää

Sen koko oppi perustuu siihen olettamukseen että Raamattu olisi väärin käännetty mutta se satu ei mene läpi. Jeesus käski opetuslapseuttamaan kaikki kansat ja siitä ei pääse ylio eikä ympäri vaikka kuinka riehuu ja nimittelee toisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se tiedä ja väittää vain tuollaista siksi että Raamatun Sana ei sovi sen harhaoppiin. Sellainen tuo uudestikastefanaatikko on!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa seurata tuon tuskaansa märisevän symbolinpalvonan kitinää kun se ei löydä uudestikastetta Raamatusta. Sen näyttää vihansa solvaamalla uskovian vedenpalvojiksi, ja tuota on tapahtunut monesti sein

'
        KYLLÄ ON!!! Jeesus käski opetuslapseuttaa ("Mathete") kaikki kansat! Jeesus sen sihjaan ei käskenyt kastaa uskovia vaikka tuo umpisokea ateisti sitä väittää

Sen koko oppi perustuu siihen olettamukseen että Raamattu olisi väärin käännetty mutta se satu ei mene läpi. Jeesus käski opetuslapseuttamaan kaikki kansat ja siitä ei pääse ylio eikä ympäri vaikka kuinka riehuu ja nimittelee toisia

Kyllä. Jeesus käskee nimenomaan opetuslapseuttamaan, ja kyseinen verbi on käännetty suomeksi kahdella sanalla "tehdä opetuslapsia". Kyseistä kohtaa ei ole käännetty väärin.

Nyt on hellarin taivas romahtanut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Jeesus käskee nimenomaan opetuslapseuttamaan, ja kyseinen verbi on käännetty suomeksi kahdella sanalla "tehdä opetuslapsia". Kyseistä kohtaa ei ole käännetty väärin.

Nyt on hellarin taivas romahtanut

Sen tuska taitaa nyt kasvaa. Saas nähdä mitä haukkumasanoja se seuraavaksi käyttää raivon vallassa tänne kirjoittaessaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

'

Pitäisiköhän lut kirkon aloittaa taas tuo "opetuslapseuttaminen" miekkojen ja keihäiden avulla, kun Helsingin seudulla kastetaan enää alle puolet syntyvistä vauvoista?

Tuollainen purkaus ja kitinä kertoo jo suuresta epätoivosta ja paniikista:
        "Hauskaa seurata tuon tuskaansa märisevän symbolinpalvonan kitinää "

Kyllä luulisi, että noin jämerällä solvaamisella se vauvakaste ilmestyisi Raamattuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisiköhän lut kirkon aloittaa taas tuo "opetuslapseuttaminen" miekkojen ja keihäiden avulla, kun Helsingin seudulla kastetaan enää alle puolet syntyvistä vauvoista?

Tuollainen purkaus ja kitinä kertoo jo suuresta epätoivosta ja paniikista:
        "Hauskaa seurata tuon tuskaansa märisevän symbolinpalvonan kitinää "

Kyllä luulisi, että noin jämerällä solvaamisella se vauvakaste ilmestyisi Raamattuun.

Sinulla nuo miekat ja keihäät on aina mielessä. Kertoo siitä valtavasta tuskasta mitä tuo symbolinpalvoja kantaa sisällään. Raamattuun ei ilmesty mitään vaan kaste siellä on lapsille ja aikuisille

• Anonyymi

Jeesus käski julistamasn taivasten valtakunnan tulemista maan päälle totuudella ja oikeudenmukaisuudella, eikä juutalaisten syntievankelumilla sanomansa Saatanan ollessa teille Jumalana, ettei teidän tarvitse vastata itse pahoista teoistanne.

Ja eihän se mitenkään epäselvää teille ole 17.000 todistamiskerran jälkeen tieteenkään - totean vain Paavalin sanoin Lutherin referaatista - luonnostaan vihattaville kaiken valheen isän ollessa Jeesuksen sanoin teidän jumalananne.

Muille tiedoksi Jumala ei synny sanasta Jumala.

• Anonyymi

Tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni. Kastakaa ja opettakaa heitä...

• Anonyymi

Ja Jeesus sanoo, se joka tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä. Matt.7

Miten valitset, että kumpi on totta ja kumpi valetta Jeesuksen sanomaksi?

• Anonyymi

Löytyykö tähän Raamattuun koodi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyykö tähän Raamattuun koodi?

Raamattu on täynnä ristiriitaisuuksia, uskomalla ei löydy se ahdas portti ja kaita tie, joka vie takaisin paratiisiin. (Ilm.2:7, 2:17)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on täynnä ristiriitaisuuksia, uskomalla ei löydy se ahdas portti ja kaita tie, joka vie takaisin paratiisiin. (Ilm.2:7, 2:17)

Ristiriita on päässäsi.

• Anonyymi

Ja Luther sanoo, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, ja on ihan yhtä pieni lelu jäätyneenä ikiroutaan kuin MAAILMAN HISTORIAAN jäävä oikeudenkänti -leli hiekkalaatikossa, kun koko Länsi julisti sodan kristinuskoa vastaan, niinkö?

• Anonyymi

Koska te ryhdytte kysymään itseltänne, että mistähän on kyse?

• Anonyymi

Luther puhuu tuossa lapsikasteesta, joka on tosiaan yksi suurimpia harhaoppeja, mitä kirkkolaitokset ovat keksineet.
        Jos kirkot olisivat pysyneet Jeesuksen yksinkertaisessa opissa, kastaneet vain niitä, jotka haluavat vapaaehtoisesti seurata Jeesuksen opetuksia eivätkä olisi liittoutuneet maallisen valtiovallan kanssa, ei nykyisenkaltaisia uskonsotia olisi syntynyt.
        Tuollainen pakkokristillistäminen, mitä kirkot ovat harrastaneet, on johtanut myös tämänpäivän kiistoihin sukupuolineutraalin avioliiton suhteen. Kirkko joutuu taipumaan maallisten vallanpitäjien vaatimuksiin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3065
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2133
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1719
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1587
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1317
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1226
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1180
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1031
    Aihe