Onko Suomessa evankelistoja jotka vierailevat seurakunnissa ja tuovat elävän tuulahduksen Pyhän Hengen vaikutuksessa seurakunnalle ja usein heillä on ollut armolahjoja.
Itse en tiedä yhtään, mutta kiva kos heitä vielä olisi.
Evankelistat helluntaiherätyksessä
18
452
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä heitä on. Mutta eivät ole suosiossa. He julistavat ristin evankeliumia. He eivät kerro ihmeistä siellä kaukana, vaan julistavat totuutta. Raamattu on ohjenuorana. Eivät näyt ja ilmestykset. He ovat nöyriä ja luottavat Jumalaan. He eivät pyytele jatkuvasti rahaa, sillä he tietävät että Jumala huolehtii heistä. Armolahjat toimii. Ei tarvitse huutaa eikä karjua. Herra itse vaikuttaa niin että syntinen tuntee olevansa syntinen. Ja he saavat kuulla Jeesuksesta jonka veri puhdistaa syntisen. Evankelista ei kerskaa miten monta ihmistä tuli eteen. Hän antaa kunnian yksin Jeesukselle!
- Anonyymi
Jos aloittaja itse ei havaitse "evankelistoja" ympäristössään, silloin aloittajalta itseltä mahd. puuttuu raamatullinen havaintokyky.
Jos heitä taas ei ole, niin sitten ei ole.
Kukin aito kristitty on evankelista itsessään. "Evankelista" taas on etenkin huijareiden ammattinimike.
Aidot Jumalan ihmiset eivät korota itseään tällaisilla etuliitteillä ja nimityksillä.
Sitä elämällään ja puheillaan joko ollaan, tai ei olla. - Anonyymi
Eikö hulluntaievankelistat pitäisi olla kaduilla julistamassa Jumalan valtakuntaa ?
Kovakalloisia helluntailaisia täytyy evankelistat yhä uudelleen evankelioida.
Turhaa ja typerää.- Anonyymi
Helluntailaisten "katuevankeliointi" on yleensä kristittyjen uskon vastaista hyökkäystä, pääasiassa luterilaisten mollaamista.
Vuosia sitten, aina Hgin metrosta Asema-aukiolle noustessani, siellä jostain kottikärryistään "saarnaavaa" helluntaihullua kuullessa, tämän ainoa sanoma oli vain luterilaisten haukkuminen. Mitään muuta se ukko ei huutanut. Nöyryytetyn näköinen vaimonsa mateli ohikulkijoita kohti, jakoi joitain helluntailaisia itseään korottavia mainoslappuja.
Kerran taas Asema-aukiolle tullessani, kun ukko paasasi ilkeyksiään (tähän S24-helluntai-tyyliin), pysähdyin ja huusin ukolle, että te ette koskaan saarnaa Jumalan sanaa, vaan aina vaan haukutte kristittyjä! Ukko ja muijansa pysähtyivät tuijottamaan.
1. Piet. 5: 8-11
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
Jaak. 4:7-10
7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten "katuevankeliointi" on yleensä kristittyjen uskon vastaista hyökkäystä, pääasiassa luterilaisten mollaamista.
Vuosia sitten, aina Hgin metrosta Asema-aukiolle noustessani, siellä jostain kottikärryistään "saarnaavaa" helluntaihullua kuullessa, tämän ainoa sanoma oli vain luterilaisten haukkuminen. Mitään muuta se ukko ei huutanut. Nöyryytetyn näköinen vaimonsa mateli ohikulkijoita kohti, jakoi joitain helluntailaisia itseään korottavia mainoslappuja.
Kerran taas Asema-aukiolle tullessani, kun ukko paasasi ilkeyksiään (tähän S24-helluntai-tyyliin), pysähdyin ja huusin ukolle, että te ette koskaan saarnaa Jumalan sanaa, vaan aina vaan haukutte kristittyjä! Ukko ja muijansa pysähtyivät tuijottamaan.
1. Piet. 5: 8-11
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
Jaak. 4:7-10
7 Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
9 Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
*Helluntailaisuudessa löytyy monenlaisia lahkohenkeen viittavia piirteitä.
- Anonyymi
>>10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.<<
Helluntailaiset aina "korottavat Jeesusta".
= Pitävät itseään Jeesusta korkeampina ja Jeesuksen kunnia on heille yksin heidän, jumalanpilkkaajien, mielialojen ja "korotusten" varassa.
Raamatun sanassa taas Jumala Itse korottaa / nostaa ylös, Häneen aidosti uskovan. Sillä Hän On Herra:
Ps. 40: 1-5
1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
2 Hartaasti minä odotin Herraa, ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli minun huutoni.
3 Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni.
4 Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.
5 Autuas se mies, joka panee turvansa Herraan eikä käänny ylpeiden puoleen eikä niitten, jotka valheeseen eksyvät! - Anonyymi
Evankelistan armoitukseen mielestäni on kuulunut hyvin voimakkaasti Pyhän Hengen voitelu ja se on koskettanut sydämiä joka ovat halunneet ottaa vastaan pelastuksen Jeesuksen sovitustyön tähden.
Jos tämä hiipuu eikö se ole huolestuttavaa?! - Anonyymi
Helluntai voiteluista
Helluntaievankelistat ovat rahalla voideltuja kun kiertävät helluntaiseurakuntia. - Anonyymi
Uuden uskonpuhdistuksen alkaessa jossa uskovaiset paljastavat joukoissaan olevat pedofiilit ja kaappihomot on uskonnollisten yhteisöjen tehtävä yhteystyötä.
- Anonyymi
Voideltuja rahdataan Amerikasta ja Afrikasta.
Kallista lystiä helluntaimaksajille.- Anonyymi
Nämä "isoiset" lienevätkin korvanneet perinteiset evankelistat lähes tyystin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä "isoiset" lienevätkin korvanneet perinteiset evankelistat lähes tyystin.
Helluntaikirkon "tuomiolautakunta" koostuu "viisaista" miehistä kun srk:n johtaja ei kykene ratkaisemaan kinkkisiä tilanteita.
- Anonyymi
Leo Niemelä on ainakin
- Anonyymi
Paavo Järvinen on evankelista, joka on eri seurakunnissa kiertävänä
- Anonyymi
Niinpä, tuossa on kaksi edellä.
Johanna Tukiainen.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18296490
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli622594Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.262272Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131652- 1021397
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1251349- 931270
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241133Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411086Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141073Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58967