Lasiaisen irtauma ja verkkokalvon repeämä

Anonyymi-ap

Hei!

Pari viikkoa sitten tuli rajuoireinen lasiaisenirtauman.
Välkkyi silmän laitamilla ja kun välkyntä loppui niin tuli pari isoa suttua näkökenttään ja mustia pisteitä.
Kävin sairaalan päivystyksessä mutta siellä vain yleislääkärin luona. Kuulemma lasiaisen irtauma.
Sain lähetteen silmälääkärille.
Seuraavana päivänä silmään tuli kuin mustia isoja käärmeitä ja mustia lankoja.
Takaisin päivystykseen ja nyt silmälääkäri katsoi.
Lasiaisen irtauma ja myös toisessa kohdassa verkkokalvon repeämä joka laseroitiin.
Kävin viikon päästä siitä kontrollissa ja lääkärin mielestä kaikki ok. Kaihi löytyi myös.
Minulla on silmä täynnä niitä mustia pisteitä lasiaisessa ja ne sutut.
Nyt muutama päivä sitten silmään alkoi tulla mustia isoja pisteitä. Kerroin kontrollissa niistä,ovat tosi häiritseviä. Välillä oikein ryöpsähtää. Mielestäni nokisadetta.
Lääkäri ei oikein sanonut niistä mitään.
Vaikka mainitsin parikin kertaa.
Silmällä näkee tietysti huonosti suttujen ja "sammakonkudun" takia.
Onko kellään ollut samaa,olisiko niin että lasiainen vain ei vielä ole kokonaan irronnut ja oireet jatkuu?
Silmissä välillä myös vilkkuu valoja ym.

7

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lasiaisen irrotessa ja repiessä verkkokalvoa se aiheuttaa vuotoa lasiaistilaan. Lääkäri lienee ultrannut silmän ja tarkistanut että verkkokalvo on laseroinnin jälkeen paikallaan? Itsellä lasiaisen irtauma on aiheuttanut kuvailemaasi vuotoa, vaikkei verkkokalvo irronnutkaan, vuoto onneksi kirkastui muutaman kuukauden kuluessa.

    • Anonyymi

      Voi hyvin olla mahdollista että lasiaisen irtoaminen tapahtuu hitaasti ja kestää pitkään, kuukausiakin. Näin minullakin. Varsinkin jos olet nuorempi tai jokin trauma on aiheuttanut osittaisen irtoamisen. Kannattaa olla herkästi yhteydessä silmälääkäriin, on riski että irrotessaan lisää laskiainen aiheuttaa vetoa tai vaurioittaa verkkokalvoa.

    • Anonyymi

      Lääkäri kyllä tarkisti laserointikohdan ja selitti tarkkaan minkälainen se on ja millä oireilla heti lääkäriin takaisin.
      Minulla oli aikoinaan toisessa silmässä verkkokalvon irtauma joka leikattiin ja parani hyvin.
      Silmässä on välillä jotain ihme vipinää ja valoja välkähtää. Näkö ehkä hieman kirkastunut parin päivän aikana mutta edelleen niitä isoja mustia pisteitä tulee.
      Itsekin ajattelen että lasiainen ei ole vielä kokonaan irronnut ja oireet johtuu siitä. Lääkäri ei mitenkään kommentoinut tuota lasiaisirtaumaa sen kummemmin. Olen tietoinen että se voi vetää verkkokalvoa mukanaan mutta tämä repeämä mikä laseroitiin oli eri paikassa.
      Ei kai tässä muu auta kun toivoa että laserointi pitää ja mitään uutta ei silmään tule.
      On tosi stressaavaa ja pelottavaa kyllä.

    • Anonyymi

      Lääkäri tutki kyllä laserarven ja sanoi sen olevan kunnossa.
      Ehkä vähän on näkö kirkastunut mutta pisteitä liikkuu miljoona ja välillä tulee niitä tosi isojakin. Sitten ne isot häviää.
      Lasiaisen irtauma vain mainitsi mutta ilmeisesti siinä ei ollut verkkokalvon irtoamisen vaaraa koska ei sanonut siitä mitään.
      Ainoastaan pyysi tarkkailemaan tuota laseroitua kohtaa ettei alkaisi tulemaan verkkokalvonirtauman merkkejä.
      Välillä ne samentumat sattuu tuohon keskeisen näön kohdalle ja sitten näkee sen aikaa huonosti.
      Jospa tämä tästä pikkuhiljaa edes vähän paranisi.
      Tosi ahdistavaa välillä.
      Pidän aurinkolaseja sisälläkin välillä niin ei sotke näköä niin paljon

      • Anonyymi

        On kyllä stressaavaa, pelottavaa ja ahdistavaa, olen saman kokenut. Itse peitin huonon silmän silmälapulla, niin ei häiritse. Toivottavasti silmä kirkastuu ja paranee pikkuhiljaa, voimia ja tsemppiä paljon sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä stressaavaa, pelottavaa ja ahdistavaa, olen saman kokenut. Itse peitin huonon silmän silmälapulla, niin ei häiritse. Toivottavasti silmä kirkastuu ja paranee pikkuhiljaa, voimia ja tsemppiä paljon sinulle.

        Kiitos! On tosi stressaavaa kyllä.
        Itse käytän aurinkolaseja sisälläkin.
        Toivottavasti tämä tästä vielä korjaantuu ja näkö kirkastuu.


    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍑 K­­u­­­u­­m­­a­t­­­ ­­­t­­y­t­­­ö­t­­ ­­o­­d­­o­t­­­t­­­a­­­v­­­­­a­t­ ­s­­i­­­n­­­u­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18302995

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe