Hei!
Pari viikkoa sitten tuli rajuoireinen lasiaisenirtauman.
Välkkyi silmän laitamilla ja kun välkyntä loppui niin tuli pari isoa suttua näkökenttään ja mustia pisteitä.
Kävin sairaalan päivystyksessä mutta siellä vain yleislääkärin luona. Kuulemma lasiaisen irtauma.
Sain lähetteen silmälääkärille.
Seuraavana päivänä silmään tuli kuin mustia isoja käärmeitä ja mustia lankoja.
Takaisin päivystykseen ja nyt silmälääkäri katsoi.
Lasiaisen irtauma ja myös toisessa kohdassa verkkokalvon repeämä joka laseroitiin.
Kävin viikon päästä siitä kontrollissa ja lääkärin mielestä kaikki ok. Kaihi löytyi myös.
Minulla on silmä täynnä niitä mustia pisteitä lasiaisessa ja ne sutut.
Nyt muutama päivä sitten silmään alkoi tulla mustia isoja pisteitä. Kerroin kontrollissa niistä,ovat tosi häiritseviä. Välillä oikein ryöpsähtää. Mielestäni nokisadetta.
Lääkäri ei oikein sanonut niistä mitään.
Vaikka mainitsin parikin kertaa.
Silmällä näkee tietysti huonosti suttujen ja "sammakonkudun" takia.
Onko kellään ollut samaa,olisiko niin että lasiainen vain ei vielä ole kokonaan irronnut ja oireet jatkuu?
Silmissä välillä myös vilkkuu valoja ym.
Lasiaisen irtauma ja verkkokalvon repeämä
7
298
Vastaukset
- Anonyymi
Lasiaisen irrotessa ja repiessä verkkokalvoa se aiheuttaa vuotoa lasiaistilaan. Lääkäri lienee ultrannut silmän ja tarkistanut että verkkokalvo on laseroinnin jälkeen paikallaan? Itsellä lasiaisen irtauma on aiheuttanut kuvailemaasi vuotoa, vaikkei verkkokalvo irronnutkaan, vuoto onneksi kirkastui muutaman kuukauden kuluessa.
- Anonyymi
Voi hyvin olla mahdollista että lasiaisen irtoaminen tapahtuu hitaasti ja kestää pitkään, kuukausiakin. Näin minullakin. Varsinkin jos olet nuorempi tai jokin trauma on aiheuttanut osittaisen irtoamisen. Kannattaa olla herkästi yhteydessä silmälääkäriin, on riski että irrotessaan lisää laskiainen aiheuttaa vetoa tai vaurioittaa verkkokalvoa.
- Anonyymi
Lääkäri kyllä tarkisti laserointikohdan ja selitti tarkkaan minkälainen se on ja millä oireilla heti lääkäriin takaisin.
Minulla oli aikoinaan toisessa silmässä verkkokalvon irtauma joka leikattiin ja parani hyvin.
Silmässä on välillä jotain ihme vipinää ja valoja välkähtää. Näkö ehkä hieman kirkastunut parin päivän aikana mutta edelleen niitä isoja mustia pisteitä tulee.
Itsekin ajattelen että lasiainen ei ole vielä kokonaan irronnut ja oireet johtuu siitä. Lääkäri ei mitenkään kommentoinut tuota lasiaisirtaumaa sen kummemmin. Olen tietoinen että se voi vetää verkkokalvoa mukanaan mutta tämä repeämä mikä laseroitiin oli eri paikassa.
Ei kai tässä muu auta kun toivoa että laserointi pitää ja mitään uutta ei silmään tule.
On tosi stressaavaa ja pelottavaa kyllä. - Anonyymi
Lääkäri tutki kyllä laserarven ja sanoi sen olevan kunnossa.
Ehkä vähän on näkö kirkastunut mutta pisteitä liikkuu miljoona ja välillä tulee niitä tosi isojakin. Sitten ne isot häviää.
Lasiaisen irtauma vain mainitsi mutta ilmeisesti siinä ei ollut verkkokalvon irtoamisen vaaraa koska ei sanonut siitä mitään.
Ainoastaan pyysi tarkkailemaan tuota laseroitua kohtaa ettei alkaisi tulemaan verkkokalvonirtauman merkkejä.
Välillä ne samentumat sattuu tuohon keskeisen näön kohdalle ja sitten näkee sen aikaa huonosti.
Jospa tämä tästä pikkuhiljaa edes vähän paranisi.
Tosi ahdistavaa välillä.
Pidän aurinkolaseja sisälläkin välillä niin ei sotke näköä niin paljon- Anonyymi
On kyllä stressaavaa, pelottavaa ja ahdistavaa, olen saman kokenut. Itse peitin huonon silmän silmälapulla, niin ei häiritse. Toivottavasti silmä kirkastuu ja paranee pikkuhiljaa, voimia ja tsemppiä paljon sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä stressaavaa, pelottavaa ja ahdistavaa, olen saman kokenut. Itse peitin huonon silmän silmälapulla, niin ei häiritse. Toivottavasti silmä kirkastuu ja paranee pikkuhiljaa, voimia ja tsemppiä paljon sinulle.
Kiitos! On tosi stressaavaa kyllä.
Itse käytän aurinkolaseja sisälläkin.
Toivottavasti tämä tästä vielä korjaantuu ja näkö kirkastuu.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18302995
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322973- 71376
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201316Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701181- 441140
- 371011
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381001Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877