Miten uskosi on syntynyt?
Onko uskosi itsevalittu?
181
809
Vastaukset
- Anonyymi
Oikea kristillinen usko ei ole itse valittua, vaan se on Jumalan lahja. Monissa kristillisiksi itseään mainostavissa uskonliikkeissä se on kuitenkin itse valittua oman lihansa tyydyttämiseksi. Jumalalla ei ole niissä mitään tekemistä.
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Lahja on itse otettava vastaan lahjan antajan ehdoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
Aivan. Siksi se kohdistuu maapallolla vain tietylle alueelle.
- Anonyymi
Sulla ei ole uskoa miksi vainoat kristittyjä
- Anonyymi
Voisitko kertoa omasta uskostasi? Olet todennäköisesti itsevalitussa uskossa ja helluntailainen.
- Anonyymi
Itsevalittua uskoa on muiden herjaaminen. Vai voiko Jumala tehdä jonkin kohdalla sellainen valinnan, että valitsee ihmisen sellaista jaloa käyttöä varten herjaamaan uskovia, toisia uskovia ja korottamaan itseään että minulla on kaikki tieto Jumalasta miten päin Jumalan edessä ollaan ja muut ovat väärin rähmällään.
- Anonyymi
Mikähän taikatemppu tuokin on: "Oikea kristillinen usko ei ole itse valittua, vaan se on Jumalan lahja."
Tarkoitatko, että se ei ole oikeaa uskoa, kun vanhemmat tekevät valinnan lapsensa puolesta?
Lahja, jotta se hyödyttäisi ketään, on OTETTAVA VASTAAN:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta." - Anonyymi
Helluntailaisuudessa ei muuta tehdäkään kuin herjataan luterilaisia kristittyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän taikatemppu tuokin on: "Oikea kristillinen usko ei ole itse valittua, vaan se on Jumalan lahja."
Tarkoitatko, että se ei ole oikeaa uskoa, kun vanhemmat tekevät valinnan lapsensa puolesta?
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."Helluntailaisuudessa usko on ihmisen oma teko, EI JUMALAN LAHJA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuudessa usko on ihmisen oma teko, EI JUMALAN LAHJA.
tuon kommentin pöhköys alkaa olla maximiluokkaa, kuka oisi vielä paranataa yrittäkää nyt ainakin !
...ajatella ja vuosi on 2024 ja lukutaito kuulemma jopa luterilaisilla hohoijaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."Ja Jeesus sanoo Matteus 7 - se mikä tehdään minun NIMEENI, on laittomuuden tekemistä.
Piti olla korvat kuulla Jeesuksen opetukset - uskoa Jeesusta eikä Jeesukseen. Tämä väärennös on koko juutalaisen harhaanjohtamisen perustana.
Jeesus ei ollut juutalainen, vaan israelilainen ja opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, ja sanoi juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi (Joh. .8). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuudessa usko on todellakin ihmisen oma teko. Tämän kirjoitti jo vuonna 2000 kuuluisa helluntailaissaarnaaja Reinhard Bonnkekin kirjasessaan "Vuosi 2000 ja mitä sen jälkeen". ja tämä jaettiin silloin joka kotiin.
RAAMAATTU VAROITTAA tuollaisesta itsevalitusta uskosta. Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhut palturia, oletko kuunnelut vääriä tietoja.
Kyllä usko on Jumalan armoa, Jumala antoi meille Jeesuksen, jonka kautta me voimme pelastua. Mutta mielestäni Jumala ei aivopese meitä uskomaan Jeesukseen, vaan Hän kutsuu meitä Jeesuksen luo, Sitten tulee ihmisen vuoro päättää, haluaako hän ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä vai ei.
Kun Jumala kutsui minua Jeesuksen luo, siinä meni joitain kuukausia, ennen kuin otin Jeesuksen vastaan elämääni. Se oli armoa, että minäkin sain löytää Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa. Minä, joka olin täynnä vihaa, sain kokea Jumalan rakkauden, se oli valtavaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuon kommentin pöhköys alkaa olla maximiluokkaa, kuka oisi vielä paranataa yrittäkää nyt ainakin !
...ajatella ja vuosi on 2024 ja lukutaito kuulemma jopa luterilaisilla hohoijaa.Selkeästi viisaudella kirjoitettuja sanoja; "pöhköys alkaa olla maximiluokkaa, kuka oisi vielä paranataa"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ajatella ja vuosi on 2024 ja lukutaito kuulemma jopa luterilaisilla hohoijaa.https://www.evijarvenhelluntaiseurakunta.fi/6
Eikö tässä uskon väitetä olevan oman ratkaisun tulos :
”Voinko tulla Jumalan lapseksi juuri nyt ?
Ehdottomasti voit .Jos haluat luovuttaa elämäsi Jeesukselle, rukoile seuraava rukous:
Herra Jeesus. Haluan antaa koko elämäni sinulle . Kiitos ,että olet kuollut myös minun
tähteni Golgatalla . Anna minun kaikki syntini anteeksi . Tunnustan sinut elämäni Herraksi ja Vapahtajaksi. Kiitos ,että sinun armostasi saan olla Jumalan lapsi ja omistaa iankaikkisen elämän. Aamen.
Onnittelut! Nyt kun sinusta on tullut Jumalan lapsi, on hyvin tärkeää ottaa seuraavat askeleet uskon tiellä:
1)Kerro jollekin henkilölle, että olet antanut elämäsi Jeesukselle. Huomaat, kuinka uskon tunnustaminen vahvistaa sinua ja antaa ilon sydämeesi, ja muutkin saavat tietää, miten voivat löytää Jeesuksen.
2) Ota yhteyttä uskoviin paikkakunnallasi. He auttavat ja rohkaisevat sinua eteenpäin uskossasi. He ovat nyt sinun uskonveljiäsi ja -sisariasi.
3) Lue päivittäin raamattua. Jumalan sana on Elämän Leipää.
4) Rukoile ja kiitä Jeesusta. Jumala on luvannut vastata sinun rukouksiisi. ”Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.”(Luukkaan evankeliumi 11:10)
Olemme onnellisia puolestasi. Kerro myös meille ratkaisustasi. Saamme muistaa sinua rukouksin.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."Vanhemmat uskovat Jeesusta eivät lahkoriivattuja. Jumalattomat vanhemmatkin sallivat lapsensa kastettavaksi ja Pyhä Henki vaikuttaa heissä uskon ja uudestisyntymisen. Uudestikastetut tekevät ensin ratkaisun Jeesuksen nimessä ottamalla hänet vastaan, mutta Jumala ei ota heidän ratkaisua ja muita siihen liitettyjä tekoja vastaan. Tiedä se että Paavali kirjoitti ettei lahkolaisuus peri Jumalan valtakuntaa ei vaikka ne perk... jokainen heistä perk...väittää uskovansa ja kokemalla uudestisyntymisen ja vielä väittävät olevan uusia luomuksia. Uskoontuleminen ei ole kokemukseen perustuva tuntemus vaan se on Pyhän Hengen sydämeen synnyttämä usko ja Jumalan rauha että minäkin olen pelastettu.
- Anonyymi
Apt 2 :38
Ihmisen osuus: .....TEHKÄÄ PARANNUS JA OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEENJeesuksen Kristuksen nimeen, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan- Anonyymi
Parannuksen tekeminen Jeesuksen suuhun on väärä käännös.
- Jeesus puhui mielenmuutoksen tekemisestä pois uhrikulttiin perustuvasta syntiajattelusta, sekä tieltä kääntymisestä.
Jos on Paavalin käskystä jo perannut pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan (Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7), ei siitä voi tehdä 'parannusta', koska on jo syntien valtakunnassa.
- Anonyymi
Pakenetko niitä ihmisiä, jotka on annettu ristiksesi. Vai tyydytkö susiin ja jumalattomien seuraan. On uskontoja joihin on valikoitunut parempaa ainesta ja halu mennä sellaiseen mukaan on ilmeinen.
Sotilasvala velvoittaa pysymään asemassaan etsimättä lihalle helpotusta ja korvasyyhyyn kiehtovia oppeja. Joskus ristit joita niskaan kasataan ovat hyvin vastenmieliset. Kestät hyvin 10 tai 20 vuotta jos Risti on kevyt mutta et sitä kauempaa. Jokainen Risti ennen pitkää on niin rasittava että...... - Anonyymi
Uskonnollinen vakaumus (mikä se ikinä onkaan) on erehtyväisen ja langenneen ihmisen valinta. Miksi se ei voisi olla siis aivan väärä?
- Anonyymi
Sepä se.
Mutta kun luterilaisuus ei ole juuri kenenkään oma valinta, vaan lapsen vanhemmat ja kummit tekevät valinnan lapsen puolesta. Tuo on mielestäni ihmisoikeusrikos.
Eiväthän vanhemmat voi liittää lastaan esimerkiksi jonkun puolueen jäseneksi.
Vanhempien tehtävänä on kasvattaa ja neuvoa lastaan, mutta tämän velvollisuus on tehdä itse ne ratkaisut, jotka vaikuttavat hänen elämäänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se.
Mutta kun luterilaisuus ei ole juuri kenenkään oma valinta, vaan lapsen vanhemmat ja kummit tekevät valinnan lapsen puolesta. Tuo on mielestäni ihmisoikeusrikos.
Vanhempien tehtävänä on kasvattaa ja neuvoa lastaan, mutta tämän velvollisuus on tehdä itse ne ratkaisut, jotka vaikuttavat hänen elämäänsä.Tuossa naapurissa on viikonloppuna ollut esikoislestadiolaisten seurat. Voi lapsiparkoja kun joutuvat tuolla olemaan. Ja vain siksi, koska vanhemmat ovat päättäneet heidän puolestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se.
Vanhempien tehtävänä on kasvattaa ja neuvoa lastaan, mutta tämän velvollisuus on tehdä itse ne ratkaisut, jotka vaikuttavat hänen elämäänsä.Tee sitten rikosilmoitus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee sitten rikosilmoitus
Uskovaiset eivät tajua mikä ero on moraalilla ja lailla paitsi silloin kun se on heille itselleen edellusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset eivät tajua mikä ero on moraalilla ja lailla paitsi silloin kun se on heille itselleen edellusti.
Sinä et näytä tietävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa naapurissa on viikonloppuna ollut esikoislestadiolaisten seurat. Voi lapsiparkoja kun joutuvat tuolla olemaan. Ja vain siksi, koska vanhemmat ovat päättäneet heidän puolestaan.
Mistä tiedät, että kärsisivät siitä erityisesti?
- Anonyymi
Room 10 :17
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta
Usko voi tulla myös lJumalan Sanan lukemisen kautta:
Apt 8 : 30Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan ptofeetta Esiasta ja sanoi: " Ymmärrätkö myös, mitä luet? "- Anonyymi
Oletko lukenut Uutta testamenttia? Saatana osaa myös lukea Raamattua niinkuin hän siteerasi Raamattua Jeesuksellekin tunnetussa tapauksessa Jeesusta kiusatessaan. Saatana ei myöskään koskaan esittele itseään Saatanaksi vaan esiintyy valkeuden enkelinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko lukenut Uutta testamenttia? Saatana osaa myös lukea Raamattua niinkuin hän siteerasi Raamattua Jeesuksellekin tunnetussa tapauksessa Jeesusta kiusatessaan. Saatana ei myöskään koskaan esittele itseään Saatanaksi vaan esiintyy valkeuden enkelinä.
Juuri näin. Onkin mielenkiintoista, että uskontoon kiinteästi kuuluvista käsitteitä Paholainen unohdetaan kokonaan, vaikka tuo sarvipää seikkailee sieluja keräämässä Raamatun sivuillakin, ja saa lopulta uskovaiset uhraamaan jopa itse Jumalan ahneuksissaan Jeesuksen nimeen päästäkseen fyysiseen, sieluttomaan ylösnousemukseen maailmanlopun liekkeihin yksin uskosta.
Löytyy Augsburgin tunnustus ja 1.Kor.3:13 sekä Gal.3:13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat itse olla valkeuden enkelinä esiintyvä Saatana, kun noin hyvin asiat tiedät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat itse olla valkeuden enkelinä esiintyvä Saatana, kun noin hyvin asiat tiedät.
Kyllä kristittyjenkin pitäisi Raamattunsa tuntea. Muuten Saatana voi opettaa ihan mitä tahansa kristinuskona. Näinhän on käynyt mm. helluntailaisuudessa
- Anonyymi
Ruutu, ässä vai patalattia? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6ea95c4f-5de2-48c1-b97c-5fdce1383f35?s=fp-p1&v=normal
- Anonyymi
OK. Itsevalittu usko ja jumalanpalvelus on Perkeleen tekosia.
- Anonyymi
Luterilaisuudessa usko on Jumalan lahja. Helluntailaisuudessa usko on ihmisen oma teko. Tässä on ero kuin yöllä ja päivällä.
luterilainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuudessa usko on Jumalan lahja. Helluntailaisuudessa usko on ihmisen oma teko. Tässä on ero kuin yöllä ja päivällä.
luterilainenValehtelet kuten luterilaiset aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luterilainenSiinä on suuri ero
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on suuri ero
Valetta molemmat, se on yhteistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on suuri ero
Siinä on valtava ero kyllä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on valtava ero kyllä
Mutta yhteistä on se, että molemmat ovat valetta. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta yhteistä on se, että molemmat ovat valetta. 🤣
Ai usko on valetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai usko on valetta?
Ateisteille varmasti näin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai usko on valetta?
Missä uskostasi puhuit? 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luterilainenTässä Kolossalaiskirjeen kirjoittaja opettaa Laodikean seurakuntaa ja varoittaa itsevalitusta uskosta. Kannattaa lukea koko luku.
Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
luterilainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Kolossalaiskirjeen kirjoittaja opettaa Laodikean seurakuntaa ja varoittaa itsevalitusta uskosta. Kannattaa lukea koko luku.
Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
luterilainenEikö vauvan kastaminen ole nimenomaan vanhempien, kummien ja papin teko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö vauvan kastaminen ole nimenomaan vanhempien, kummien ja papin teko?
Nyt puhuttiin uskosta. Etkö osaa pysyä asiassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kasteessa saakaan uskoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä siitä puhuttu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se osaa. Tuolla helluntailaisella on pakottava tarve puhua aina vauvoista, papeista, vanhemmista ja kummeista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisethan erottaa kaikki yhteenkuuluvat asiat erilleen.
kaste ja usko , usko ja kaste , kumpaakaan erottamatta toisistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luterilainenHelluntailaisuudessakin usko on tottakai Jumalan lahja, joka otetaan vastaan.
- Anonyymi
No kirkon uskosta en tiedä, eikä kukaan tiedä mihin siinä uskotaan, mutta apostolinen uskoontulo on sitä että lähtee seuraamaan henkilökohtaisesti Jeesusta ja pysyy Jeesuksessa Kristuksessa iankaiken. Opetuslapset tämän aloittivat, apostolit jatkoivat Uudessa testamentissa ja senjälkeen me olemme tätä jatkaneet Raamatussa olevan mallin mukaan.
- Anonyymi
Oikeasti? Missäpäin te vaellatte, olisi ihan kiva nähdä miten aikuiset miehet vaeltavat hangen keskellä pakkasessa sandaaleissaan (vast) ja mekossaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti? Missäpäin te vaellatte, olisi ihan kiva nähdä miten aikuiset miehet vaeltavat hangen keskellä pakkasessa sandaaleissaan (vast) ja mekossaan?
Suomalaiset Jeesukseen uskovat vaellamme pääasiassa Suomessa ja muunmaalaiset omissa maissaan vaellamme. Nyt tällä hetkellä tällä foorumilla.
- Anonyymi
Raamatun malli Jeesuksen seuraajista ja seuraamisesta ei ole kehuttava. Johannes Kastaja ja Tuomas epäilivät, Pietari kielsi ja Juudas kavalsi Jeesuksen. Jeesuksen mukaan uskoa heillä ei ollut sinapinsiemenenkään vertaa. UT kertoo monien luopuneen uskostaan ja erilaisia harhaoppeja oli pilvin pimein. Mikä oli oikea usko vai oliko mikään? Siitä kiistellään edelleen.
Täälläkin kiisteellään isojen vanhojen kirkkojen ja niistä eronneiden uskonlahkojen käsityksistä. Tiedämme mitä luterilaisuus opettaa. Se on ilmaistu mm. Katekismuksessa. Vapaakirkoilla on omat oppinsa. Tämä ketjun aloitus on hyvin määritellyt luterilaisuutta ja mm. uudestikastajat ovat haastaneet kirkon näkemyksiä. Lukijat voivat muodostaa oman mielipiteensä.
- Anonyymi
Etsin apua elämääni ja aloin tutkia Raamattua ja tutustuin Jeesuksen todistukseen. Annoin lopulta periksi taistelun Jumalaa vastaan ja pyysin Jeesukselta syntejä anteeksi. Annoin elämäni Herran haltuun. Sain syntini anteeksi ja rauhan sydämeeni. Uskoin.
- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
Mutta luterilaisen opin mukaan olet mennyt harhaan. Sen mielestä tuollainen on omavanhurskautta ja kasteen halveksimista.
Ei luterilainen saa tulla uskoon. - Anonyymi
Saanko kysyä mitä syntejä pyysit anteeksi, vai oliko juttusi vain tyhjänpäiväistä hokemista yleisen kaavan ja tavan mukaan?
- Anonyymi
Ja tällä harhalla te viette monia kadotukseen.
- Anonyymi
Ja näin liityit Jumalan valittujen joukkoon, kun ihminen tulee uskoon Jeesukseen ja pelastuu taivaaseen. Näin kävi myös apostoleille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin liityit Jumalan valittujen joukkoon, kun ihminen tulee uskoon Jeesukseen ja pelastuu taivaaseen. Näin kävi myös apostoleille.
Pelastuminen selviää vasta viimeisellä tuomiolla Jeesuksen mukaan. Yllätyksiä tulee kumpaankin porukkaan. Matt. 25.
- Anonyymi
On. Ihan itse päätin uskoa, ette jumalia ole olemassa. Sanon uskoa, koska luonnontieteen menetelmin on mahdoton todistaa olematonta olemattomaksi. Tämä tapahtui kutakuinkin samoihin aikoihin, kun lakkasin uskomasta joulupukkiin. Olin silloin ensimmäisellä luokalla. Pakko sanoa, että itse asiassa pidin lapsena uskontotunneista. Opettajan lukemia Raamatun kertomuksia oli jännittävää kuunnella, mutta totena en ottanut niitä sen enempää kuin sarjakuvia tai leffojakaan.
- Anonyymi
Minä en ole päättänyt uskoa Jumalaan tai olla uskomatta. Minulla ei siis ole uskonvarmuutta eikä epäuskonvarmuutta. En kaipaa kumpaakaan. Elän tässä ja nyt ja voin oikein hyvin.
- Anonyymi
Tarvitaanhan tuohon ateismiinkin näköjään USKOMISTA!
Jumalaan uskominen on paljon varmempaa. Vaikka häntä ei olisikan, niin mitään en menetä, mutta sinä menetät KAIKEN, jos Jumala onkin olemassa.
Mieti sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarvitaanhan tuohon ateismiinkin näköjään USKOMISTA!
Jumalaan uskominen on paljon varmempaa. Vaikka häntä ei olisikan, niin mitään en menetä, mutta sinä menetät KAIKEN, jos Jumala onkin olemassa.
Mieti sitä.Tietenkin ateismi on pohjimmiltaan uskomista.
Tieteellisin menetelmin on mahdoton todistaa taikaolentojen olemattomuutta. Vai kykenetkö itse todistamaan, ettei Marsin kiertoradalla ole näkymätöntä Teekannua, joka on koko olemassaolomme alkusyy? Luonnontieteissä todistustaakka on myös lähtökohtaisesti positiivisen väitteen esittäjällä.
- Anonyymi
Valitettavaa, että nuo ateistit keksivät valheita omasta päästään:
"Ja Jeesus sanoo Matteus 7 - se mikä tehdään minun NIMEENI, on laittomuuden tekemistä."
Raamatussa EI OLE tuollaista Jeesuksen sanomaa! Siinä kerrotaan valheopettajista ja laittomuuden tekijöistä:
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- Anonyymi
Ei tuo tulivuoren jumalaan uskova mikään ateisti ole. Hän uskoo ja tulkitsee Raamattua vain hyvin mielivaltaisesti omasta kristallipallostaan katsomalla.
- Anonyymi
1.Kor.2:
14. Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.
Joh. 14:17; Room. 8:5; 1. Kor. 1:24
Novum komentaari
1.Kor.2:14. Tässä näemme "luonnollisen" ja hengellisen ihmisen välisen vastakkaisuuden. Luonnollinen voi olla eettisesti katsoen joko hyvä tai paha, mutta hänellä ei ole Jumalan Henkeä, ja siksi hän on »sielullinen», luonnollinen ihminen, jolla ei ole Henkeä, Juud 19. Ihmisessä on sielu ja ruumis. Kristityillä on lisäksi Pyhä Henki. Hengellinen ihminen on ottanut vastaan Jumalan Hengen ja on sen vuoksi hengellinen. Molemmilla ihmistyypeillä on samat luonnolliset edellytykset ja mahdollisuudet. Suuri ero on siinä, että toinen on hengellisesti herännyt ja uudestisyntynyt. Hän elää sopusoinnussa Jumalan Hengen kanssa. Hengellisyys on oikeastaan sitä, että Jumalan Henki vaikuttaa ihmisessä. - Anonyymi
Paljon enemmän olisi ihmisiä uskossa, jos olisivat sille otollisempia.
Mutta ihmisen torjuva asenne, ylpeys, itsekkyys, muu syntisyys estää sen.
Haluavat jatkaa synneissään elämistä, luulevat että uskovan tulee muuttua omavoimaisesti, luopua vastentahtoisesti asioista, vaikka usko itsessään muuttaa ihmistä ja uskon myötä ihminen haluaa itse luopua monista asioista, jotka ovat omaksumiensa kristillisten arvojen vastaisia. - Anonyymi
Opittua kaikki. Elämä sen sijaan ei oppeja kaipaa. Se on ja toteutuu ilman uskomisia.
- Anonyymi
Minulla uskoon on ollut prosessi. Uskonasiat ovat olleet elämässäni jotenkin aina läsnä. Voisiko sanoa, että sen tuloa kypsytettiin minussa eri elämän vaiheissa.
- Anonyymi
Minä uskoin lapsena Jumalaan, mutta aikuisena ja maailmaa nähneenä usko on hiipunut melkein olemattomiin. Kehitykseni on siis kulkenut jumalauskosta ateismin suuntaan. En kuitenkaan nimitä itseäni ateistiksi vaan epäileväksi uskovaksi.
- Anonyymi
Hyvä kommentti edellä - kaikki on opittua, ei elämä oppeja kaipaa, se toimii silti.
Sama koskee entiteettiä nimeltä 'Jumala' - jos se on olemassa, se on silloin olemassa, uskot siihen tai et, ei se uskoa kaipaa.- Anonyymi
Usko on jonkinlainen keinotekoinen rakennelma, että voidaan herjata muita 'jumalattomiksi', mikä taas todistaa, etteihän uskoja silloin edes usko koko Jumalan olemassaoloon, jos se on olemassa pelkän uskon varassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko on jonkinlainen keinotekoinen rakennelma, että voidaan herjata muita 'jumalattomiksi', mikä taas todistaa, etteihän uskoja silloin edes usko koko Jumalan olemassaoloon, jos se on olemassa pelkän uskon varassa.
Eräät hokevat samaa mantraa tajuamatta miten tyhmä se on:
"Oikea kristillinen usko ei ole itse valittua, vaan se on Jumalan lahja"????
Tuollainen väitehän tekee Jumalasta diktaattorin, joka jakaa lahjojaan vain osalle ihmisiä. Kaikki lähetystyöhän on silloin turhaa, sillä eihän kukaan voi tietää, kenelle Jumala tuota lahjaa jakaa.
Ja samoin silloin, jos Jumala jakaa lahjaa kaikille. Miksi silloin puuttua asiaan. Antaa Jumalan hoitaa itse asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen väitehän tekee Jumalasta diktaattorin, joka jakaa lahjojaan vain osalle ihmisiä. Kaikki lähetystyöhän on silloin turhaa, sillä eihän kukaan voi tietää, kenelle Jumala tuota lahjaa jakaa.
Ja samoin silloin, jos Jumala jakaa lahjaa kaikille. Miksi silloin puuttua asiaan. Antaa Jumalan hoitaa itse asia.Ihmisellä on myös oma osansa asiassa, mutta usko tulee lähtökohtaisesti Jumalalta. Jumalan sanaa tulee julistaa ihmisille, jotta usko voisi herätä. Ihminen ei omavoimaisesti mikä vain hetki päättää alkaa uskomaan ja siitä hetkestä lähtien olisi sitten uskova, mutta Jumalan sanan kuuleminen ja myönteinen asenne kristinuskon sanomaa kohtaan auttaa uskoa syntymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisellä on myös oma osansa asiassa, mutta usko tulee lähtökohtaisesti Jumalalta. Jumalan sanaa tulee julistaa ihmisille, jotta usko voisi herätä. Ihminen ei omavoimaisesti mikä vain hetki päättää alkaa uskomaan ja siitä hetkestä lähtien olisi sitten uskova, mutta Jumalan sanan kuuleminen ja myönteinen asenne kristinuskon sanomaa kohtaan auttaa uskoa syntymään.
Mutta kun Lutherin opetus on, että ihminen itse ei saa tehdä mitään.Hän on täysin passiivinen.
Parannuksen tekeminen on hänen mielestään omavanhurskautta.
Vain kummit ja vanhemmat saavat tehdä jotain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun Lutherin opetus on, että ihminen itse ei saa tehdä mitään.Hän on täysin passiivinen.
Vain kummit ja vanhemmat saavat tehdä jotain.Valehtelet, sillä parannus on Lutherin mukaan välttämätöntä
Eli mene sinä sokea helluntailainen lässyttämään vanhemmista ja kummeista muualle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet, sillä parannus on Lutherin mukaan välttämätöntä
Eli mene sinä sokea helluntailainen lässyttämään vanhemmista ja kummeista muualleTaidat itse olla sokea.
Miten se vauva tekee parannuksen, kun siitä kasteessa on tehty Jumalan lapsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat itse olla sokea.
Miten se vauva tekee parannuksen, kun siitä kasteessa on tehty Jumalan lapsi?Sokea helluntailainen lässyttäjä aloi sitten lätisemään vauvoista.
Luther ei missään sano parannusta omavanhuskaudeksi eli valehtelit törkeästi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja samoin silloin, jos Jumala jakaa lahjaa kaikille. Miksi silloin puuttua asiaan. Antaa Jumalan hoitaa itse asia."Eräät hokevat samaa mantraa tajuamatta miten tyhmä se on:
"Oikea kristillinen usko ei ole itse valittua, vaan se on Jumalan lahja"????"
Usko ottaminen vastaan viime kädessä on Jumalan teko ja lahja, mutta vauvojen päälaen valeluriitissä sitä ei tapahdu. Vauvakaste on pakanallinen riitti missä ikäänkuin ujutetaan jokin ihme "usko" vauvan sisuksiin papin, lapsen vanhempien ja kummien tahdosta.
Vaan ihmisen tulee kun Jumala kutsuu, ottaa vastaan usko Jeesukseen ja sitten mennä upotettavaksi veteen ja näin ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi, joka elää iankaiken. Usko Jeesukseen tulee evankeliumin kuulumisen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eräät hokevat samaa mantraa tajuamatta miten tyhmä se on:
"Oikea kristillinen usko ei ole itse valittua, vaan se on Jumalan lahja"????"
Usko ottaminen vastaan viime kädessä on Jumalan teko ja lahja, mutta vauvojen päälaen valeluriitissä sitä ei tapahdu. Vauvakaste on pakanallinen riitti missä ikäänkuin ujutetaan jokin ihme "usko" vauvan sisuksiin papin, lapsen vanhempien ja kummien tahdosta.
Vaan ihmisen tulee kun Jumala kutsuu, ottaa vastaan usko Jeesukseen ja sitten mennä upotettavaksi veteen ja näin ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi, joka elää iankaiken. Usko Jeesukseen tulee evankeliumin kuulumisen kautta.Mitäämn uskon ujuttamista ei ole olemassa, eikä kaste ole pakanallinen riittii
Upotuksen vaatiminen voi olla sitä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja samoin silloin, jos Jumala jakaa lahjaa kaikille. Miksi silloin puuttua asiaan. Antaa Jumalan hoitaa itse asia.Nimenomaan, koko juttu on täysin pöljälästä kotoisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisellä on myös oma osansa asiassa, mutta usko tulee lähtökohtaisesti Jumalalta. Jumalan sanaa tulee julistaa ihmisille, jotta usko voisi herätä. Ihminen ei omavoimaisesti mikä vain hetki päättää alkaa uskomaan ja siitä hetkestä lähtien olisi sitten uskova, mutta Jumalan sanan kuuleminen ja myönteinen asenne kristinuskon sanomaa kohtaan auttaa uskoa syntymään.
Kun se nyt edes oli nimellisesti 'Jumala', mutta kun se ei edes ole se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain kummit ja vanhemmat saavat tehdä jotain.Se ei ole Lutherin opetusta, vaan Paavalin opin referointia Raamatusta, josta Luther sanookin (teos Sidottu ratkaisuvalta), että "Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain VIHAN eikä mitään armoa". Suora lainaus Lutherilta. Sen satojavkertoja tänne laittanut. (Tikun pöljät).
- Anonyymi
No näinkin voi sanoa että valitsimme itse Jeesuksen myötävaikutuksella Hänen seuraamisensa kuten opetuslapset ja apostolit tekivät. Kun Jeesus kutsui niin itse lähdimme Häntä seuraamaan - mutta kaiken tämän takana on itse Jumala ja Hänen valintansa.
- Anonyymi
Miten se vauva tajusi, että Jumala kutsui?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitenkään. Saattoihan kutsun esittää myös itse Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarien kysymyksen alkaa jo toistaa itseään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarien kysymyksen alkaa jo toistaa itseään
Niinkö saatana sanoi?
Tuo on tietysti hyvä vastaus silloin, kun itsekin tajuaa olleensa väärässä eikä osaa vastata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö saatana sanoi?
Tuo on tietysti hyvä vastaus silloin, kun itsekin tajuaa olleensa väärässä eikä osaa vastata.Hellari otti taas saatanansa esille. Niin se tekee kun tajuaa olevansa väärässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuvitteleeko helluntailainen , että usko on oman ymmärryksen asia .
raamatun mukaan: "usko on luja luottamus" Hebr: 11: 1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellari otti taas saatanansa esille. Niin se tekee kun tajuaa olevansa väärässä
Sen lässytys on säälittävää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuvitteleeko helluntailainen , että usko on oman ymmärryksen asia .
raamatun mukaan: "usko on luja luottamus" Hebr: 11: 1"kuvitteleeko helluntailainen , että usko on oman ymmärryksen asia ."
Jotenkin näin se menee, usko tulee ottaa vastaan täydessä ymmärryksessä evankeliumin kuulemisen jälkeen. Ja Jumala antaa tähän voiman, viisauden ja ymmärryksen. Näin kävi myös opetuslapsille ja apostoleille, jatkamme samaa perinnettä Jumalan tahdossa. Amen
- Anonyymi
Päätin kokeilla uskoa saadakseni apua elämääni, joka oli synnin tuottamien ongelmien kyllästämä. Annoin lopulta periksi taistelun Jumalaa vastaan ja annoin elämäni Jeesukselle, Herran haltuun. Minulle tuli kevyt ja rauhallinen olo pitkän ahdistuksen jälkeen. Tajusin syntyneeni uudesti ylhäältä ja saaneeni synnit anteeksi.
Ihan oman päätöksen ja etsinnän kautta tämän sain kokea. Ilman tuota kokemusta ihminen tuskin on Jumalan lapsi, vaikka pitäisi totena Raamatun kertomukset ja kirkkonsa opetuksen. Se on opittua ja perittyä uskonnollisuutta, ei elävää uskoa. Pyhä Henki puuttuu siitä. Se on luterilaisuutta. - Anonyymi
En osaa ajatella sitä valintana, mutta Jumalan synnyttämä se usko on
- Anonyymi
Tulin vakuutetuksi evankeliumista ja päätin uskoa.
Oma valinta se on.- Anonyymi
raamatun mukaan , usko on lahjaksi saatu,
"ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja" Ef: 2: 8
"Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt."
Joh: 6: 29
helluntailaiset ei anna kunniaa Jumalalle uskostaan , vaan kerskuvat omilla ratkaisuillaan. - Anonyymi
Kummasta evankeliumista tulit vakuuttuneeksi - Jeesuksen julistamaksi käskemästä taivasten valtakunnan evankeliumista, jonka mukaan tehdään niitä isä Jumalan (Jeesuksen opettaman) tahtomia tekoja, vai Paavalin evankeliumista, jossa se isä Jumala (Jeesuksen opettama) on Jeesuksen nimeen kirottu ja teurastettu uhrilammas itsen puolesta, ettei tarvitse vastata teoistaan ollenkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset ei anna kunniaa Jumalalle uskostaan , vaan kerskuvat omilla ratkaisuillaan.Luterilaiset eivät uskalla ottaa tuota Jumalan lahjaa vastaan, vaan kerskuvat kummien ja vanhempiensa teoilla. Kunnia menee silloin lut kirkolle. He ovat syntyneet "lihan tahdosta":
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset eivät uskalla ottaa tuota Jumalan lahjaa vastaan, vaan kerskuvat kummien ja vanhempiensa teoilla. Kunnia menee silloin lut kirkolle. He ovat syntyneet "lihan tahdosta":
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."Niin, helluntailaiset eivät ota tuota lahjaa vastaan vaan he jankkaavat vanhemmista ja kummeista kuten tuo lässyttäjäkin. Hän antaa kunnian helluntaiseurakunnalle Me uskovat taas olemme syntyneet Jumalasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset eivät uskalla ottaa tuota Jumalan lahjaa vastaan, vaan kerskuvat kummien ja vanhempiensa teoilla. Kunnia menee silloin lut kirkolle. He ovat syntyneet "lihan tahdosta":
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."Oletko koskaan miettinyt, että kannattaako ihan kaikkea uskoa, ainakin minkä lukee noin 2000 vuotta vanhasta kirjasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, helluntailaiset eivät ota tuota lahjaa vastaan vaan he jankkaavat vanhemmista ja kummeista kuten tuo lässyttäjäkin. Hän antaa kunnian helluntaiseurakunnalle Me uskovat taas olemme syntyneet Jumalasta
Täh?
Eikö enää tarvitakkaan vettä? Uskohan teillä ei koskaan ollutkaan.
Missä vaiheessa te olette syntyneet Jumalasta? Silloinko, kun pappi tiputti vettä otsalle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt, että kannattaako ihan kaikkea uskoa, ainakin minkä lukee noin 2000 vuotta vanhasta kirjasta?
ahaa, helluntailaisille Raamattu on vain 2000 vuotta vanha kirja. Se ei siis ole Jumalan ilmoitus. Ilmankos ne lässyttää täällä vain vanhemmista ja kummeista kun eivät ota Jeesusta vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täh?
Eikö enää tarvitakkaan vettä? Uskohan teillä ei koskaan ollutkaan.
Missä vaiheessa te olette syntyneet Jumalasta? Silloinko, kun pappi tiputti vettä otsalle?Vedestä ja Hengestä syntyminen, mutta uskoa tai uudestisyntymistä sinulla kummeista, vanhemmista ja vedestä jankkaavalla lässyttäjällä ei ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ahaa, helluntailaisille Raamattu on vain 2000 vuotta vanha kirja. Se ei siis ole Jumalan ilmoitus. Ilmankos ne lässyttää täällä vain vanhemmista ja kummeista kun eivät ota Jeesusta vastaan.
Kyllä, satukirja on Raamattu helluntailaisille. Ekä siksi ne ei puhu Jeesuksesta vaan ihmisistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset ei anna kunniaa Jumalalle uskostaan , vaan kerskuvat omilla ratkaisuillaan.""Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt."
Joh: 6: 29"
Näinhän se on, että Jumala antaa meille voiman ja viisauden ottaa Jeesus vastaan kun kuulemme evankeliumia ja Jumalan kutsun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh 1
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.""Luterilaiset eivät uskalla ottaa tuota Jumalan lahjaa vastaan, vaan kerskuvat kummien ja vanhempiensa teoilla. "
Ja luottavat päälaen valelurituaaliin minkä papit suorittavat, eräänlaista muinaissuomalaista pakanuutta siis.
Usko ei tule ihmisteoin vaikka papit, vanhemmat ja kummit kuinka loitsujaan yhteislausuu, vaan usko tulee Jumalan tahdosta kun otamme Jeesuksen vastaan evankeliumin kuulemisen seurauksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, siinä Raamatussa on ainakin 80 prosenttia Jeesuksen sanoman Saatanan kirjoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luterilaiset eivät uskalla ottaa tuota Jumalan lahjaa vastaan, vaan kerskuvat kummien ja vanhempiensa teoilla. "
Ja luottavat päälaen valelurituaaliin minkä papit suorittavat, eräänlaista muinaissuomalaista pakanuutta siis.
Usko ei tule ihmisteoin vaikka papit, vanhemmat ja kummit kuinka loitsujaan yhteislausuu, vaan usko tulee Jumalan tahdosta kun otamme Jeesuksen vastaan evankeliumin kuulemisen seurauksena.Nuo loitsut ja valeluriitit tuntuvat olevan helluntailaisten uskon lähde. Me kristityt taas saimme uskomme Jumalan Sanan kautta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, siinä Raamatussa on ainakin 80 prosenttia Jeesuksen sanoman Saatanan kirjoitusta.
Ei kai se muuten olisi onnistunut sieluja metsästämään, ellei olisi käyttänyt Jumalan nimeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt."
Joh: 6: 29"
Näinhän se on, että Jumala antaa meille voiman ja viisauden ottaa Jeesus vastaan kun kuulemme evankeliumia ja Jumalan kutsun.Kuten alemmaksi laitoin, niin sen Jumalan nimi on Paavali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko hellarit opettaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luterilaiset eivät uskalla ottaa tuota Jumalan lahjaa vastaan, vaan kerskuvat kummien ja vanhempiensa teoilla. "
Usko ei tule ihmisteoin vaikka papit, vanhemmat ja kummit kuinka loitsujaan yhteislausuu, vaan usko tulee Jumalan tahdosta kun otamme Jeesuksen vastaan evankeliumin kuulemisen seurauksena.Jeesus kylläkin sanoo:
"kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Mt: 28: 19
siis KASTAMALLA . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo loitsut ja valeluriitit tuntuvat olevan helluntailaisten uskon lähde. Me kristityt taas saimme uskomme Jumalan Sanan kautta
"Me kristityt taas saimme uskomme Jumalan Sanan kautta"
Juuri näin helluntaiseurakunnat julistavat, usko tulee Jumalan sanan eli Jeesususkon kautta. Jeesus on se Jumalan Sana, ennen aikoja syntynyt. Ihmisen evankeliumin kuulemisen jälkeen tulee siis ottaa usko Jeesukseen vastaan ja sitten elää tässä todellisuudessa. Kiitos Jumalan. Amen
- Anonyymi
Onhan teillä kaikilla varmasti äänioikeus? Muistittehan varmasti myös äänestää viime vaaleissa, mistä äänestystuloksesta on koottu sitten (nykyinenkin) eduskunta ja hallitus.
- Anonyymi
Tuntuu vahvistuvan päivä päivältä https://www.is.fi/autot/art-2000010302402.html
Ikäänkuin syvenevä parkkimaksu. - Anonyymi
Jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, että kun valtaosa Suomen uskovista "on valinnut" luterilaisuuden ja valtaosa Espanjjan uskovista"on valinnut" katolilaisuuden ja valta osa intialaisista hindulaisuuden, niin tietenkin uskonnollinen vakaumus on useimmiten kulttuurin indoktrinaation synnyttämää. Mikä muu selittäisi kulttuurisidonnaiset valtauskonnot?
- Anonyymi
Olisit nyt edes puhunut kristinuskosta ja sitten hindulaisuudesta, etkä erotellut katolisuutta ja luterilaisuutta, niin olisi mennyt edes osumatarkkuus lähemmäksi.
- Anonyymi
Ja sitten on se piskuinen joukko joka on valinnut Jeesuksen Jumalan kutsumana ja ottanut Hänet vastaan ja tässä todellisuudessa sitten elämme iankaiken.
- Anonyymi
Edeltä poimittua Paavalia - katsotaanpa mitä Paavali itse sanoo tähän itse tekemäänsä uskon asiaan:
1.Korinttolaiskirje:
"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."
2.Korinttolaiskirje:
"11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."
Paavali kyllä kovinkin rajusti kiistää Jumalalla olleen mitään osuutta uskon synnyttämis asiaan, vaan hän on teidän Jumalanne.- Anonyymi
Galatalaiskirje 6:14 vielä vakuudeksi Paavalia - ei häntä kuitenkaan vaatimattomuus kaunista. Mutta ajatelkaa jo 2000 vuotta sitten hän tiesi onnistuneensa teidän uskon synnyttämisessä - mitkä mahtavat näkilahjat, kun taistelua varmasti on käyty myös Jeesuksen evankeliumin suhteen, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, sanoen juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, ja tapettiin jumalanpilkkasyytteellä, kuten tosin hänen seuraajatkin Paavalin toimesta - ja ilmeisesti kaikki jotka sitä evankeliumia julistivat.
" Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Galatalaiskirje 6:14 vielä vakuudeksi Paavalia - ei häntä kuitenkaan vaatimattomuus kaunista. Mutta ajatelkaa jo 2000 vuotta sitten hän tiesi onnistuneensa teidän uskon synnyttämisessä - mitkä mahtavat näkilahjat, kun taistelua varmasti on käyty myös Jeesuksen evankeliumin suhteen, kun hän käski julistaa taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, sanoen juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, ja tapettiin jumalanpilkkasyytteellä, kuten tosin hänen seuraajatkin Paavalin toimesta - ja ilmeisesti kaikki jotka sitä evankeliumia julistivat.
" Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle"." Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle".
Ja itse määräsi Jeesuksen tuohon ristinkuolemaan. Tämä on juuri sitä röyhkeyttä mistä Luther kirjoitti teoksensa Juutalaisista ja heidän valheistaan. - Anonyymi
"1.Korinttolaiskirje:
"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.""
Amen - Jumala antaa meille voiman ja tahdon ottaa vastaan usko Jeesukseen missä todellisuudessa sitten elämme iankaiken. Kuten tuossa todetaan niin evankeliumin kautta eli siis evankeliumin kuulemisen kautta Pyhän hengen voima uskoontulla Jeesukseen tulee osaksemme. Amen
- Anonyymi
Pääasia on että usko on Jumalan synnyttämä ja katse ei ole omissa valinnoissa vaan Jeesuksen ristissä
- Anonyymi
Ei sitten katse osunut tuosta ristin asiasta edellä olevaan tekstiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitten katse osunut tuosta ristin asiasta edellä olevaan tekstiin?
Lisäystä - vai oletko sitä mieltä, että Paavali on oikeasti Jumala?
- Anonyymi
Apt 2: 38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi....- Anonyymi
Usko tulee kulemisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko tulee kulemisesta.
Kuule, kun sillä kasteella - ev.lut. sivut, Luther, Vähä katekismus, liitteet - asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule, kun sillä kasteella - ev.lut. sivut, Luther, Vähä katekismus, liitteet - asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.
Vahvistus, Pietari, 2.kirje "teette hyvin, kun annatte Kointähden loistaa sydämiinne". Wikipedia: Lucifer = Kointähti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahvistus, Pietari, 2.kirje "teette hyvin, kun annatte Kointähden loistaa sydämiinne". Wikipedia: Lucifer = Kointähti.
Jeesus jätti Pietarin haltuun sen 'tiedon avaimen', jonka hän Raamatussa kertoo fariseusten piilottaneen - 'eivät mene sisälle taivasten valtakuntaan, eivätkä anna muidenkaan mennä'.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus jätti Pietarin haltuun sen 'tiedon avaimen', jonka hän Raamatussa kertoo fariseusten piilottaneen - 'eivät mene sisälle taivasten valtakuntaan, eivätkä anna muidenkaan mennä'.
Löytyy Luukkaan evankeliumi:
"11:52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet TIEDON AVAIMEN! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy Luukkaan evankeliumi:
"11:52 Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet TIEDON AVAIMEN! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."Siinä ennen Paavalin kirjeitä ja Raamatussa sen perusteella tehtyjä evankeliumeita ennen olevassa evankeliumissa tämä kohta lukee näin:
"Jeesus sanoi, ”Fariseukset ja kirjanoppineet ovat ottaneet tiedon avaimet ja piilottaneet ne. He eivät ole astuneet sisälle eivätkä anna kenenkään muunkaan tehdä niin. Olkaa te ovelia kuin käärmeet ja yksinkertaisia kuin kyyhkyset.”
Ja toisella sanamuodolla näin:
".Jeesus sanoi, ”Kirotut farisealaiset! He ovat kuin koira, joka nukkuu karjan kaukalossa: Koira ei syö eikä anna karjankaan syödä.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luepas Jeesuksen kaste , ja siitä seuraavat jakeet . >"tiedät enemmän ja luulet vähemmän"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä ennen Paavalin kirjeitä ja Raamatussa sen perusteella tehtyjä evankeliumeita ennen olevassa evankeliumissa tämä kohta lukee näin:
"Jeesus sanoi, ”Fariseukset ja kirjanoppineet ovat ottaneet tiedon avaimet ja piilottaneet ne. He eivät ole astuneet sisälle eivätkä anna kenenkään muunkaan tehdä niin. Olkaa te ovelia kuin käärmeet ja yksinkertaisia kuin kyyhkyset.”
Ja toisella sanamuodolla näin:
".Jeesus sanoi, ”Kirotut farisealaiset! He ovat kuin koira, joka nukkuu karjan kaukalossa: Koira ei syö eikä anna karjankaan syödä.”Mielenkiintoista on, että varhaisimman - ennen Paavalin kirjeitä - evankeliumin sana 'fariseukset' on jätetty pois, ja puhutaan vain lainoppineista. Tietysti tuo kohta olisi saattanut aiheuttaa jo motiiviepäilyjä fariseus Paavalin toimintaa kohtaan.
Ennen Raamatun evankeliumeita ja Paavalin kirjeitä:
"Fariseukset ja kirjanoppineet ovat ottaneet tiedon avaimet"
Raamatussa olevassa evankeliumissa:
"Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luepas Jeesuksen kaste , ja siitä seuraavat jakeet . >"tiedät enemmän ja luulet vähemmän"
Ei ole tapa ollut antaa koodia, mistä löytyy oma luulo, vaan tieto. Mutta kun teillä ei ole enää mitään ymmärrystä minkään suhteen enää siellä korvienne välissä.
Mielenkiintoista Lutherin sanoin tuossa, kun kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko elämän ajaksi on, kun hän lisää, että sen estämiseksi ei hyödytä mitään laittaa vauvan suuhun suolaa, ei puhaltaa kasvoihin, tehdä ristinmerkkiä, tai tehdä mudasta tahnaa, jota laittaa vauvan korviin ja sieraimiin tai antaa palavaa kyntyilää käteen.
Nämä mukailevat katolisen kirkon viimmeistä voitelua kuolevalle.
- Anonyymi
"1.Korinttolaiskirje:
"4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.""
Ja seuraava kirjoittaja toteaa tähän Paavalin sanomaan näin:
<<<Amen - Jumala antaa meille voiman ja tahdon ottaa vastaan usko Jeesukseen missä todellisuudessa sitten elämme iankaiken. Kuten tuossa todetaan niin evankeliumin kautta eli siis evankeliumin kuulemisen kautta PYHÄN HENGEN voima uskoontulla Jeesukseen tulee osaksemme. Amen<<<
Apostolien teoista:
"19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "EMME OLE EDES KUULLEET, ETTÄ PYHÄÄ HENKEÄ ON OLEMASSAKAAN".
Osaatko kertoa, että miksi sitten Jeesuksen opetuslapset eitä olleet kuulleet koskaan PYHÄSTÄ HENGESTÄ ennen kuin Paavali kastoi heidät Pyhällä hengellä Jeesuksen nimeen?
Nimittäin tämä kohta nyt sitten kumoaa myös Raamatun mukaan Jeesuksen ylösnousemuksen, jonka piti olla Jeesuksen opetuslapsille tapahtunut Pyhän hengen vuodatus. Tämä Paavalin kastetapahtuma on dokumentoitu vuoteen 53 eli noin kaksikymmentä vuotta sanotun Jeesuksen kuoleman jälkeen.- Anonyymi
Apt. 19 jatkuu näin:
"19:5 Sen kuultuaan he OTTIVAT KASTEEN HERRAN JEESUKSEN NIMEEN. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat."
Ja Matteuksen evankeliumin 7. luku:
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI KAUTTA ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Olisiko minusta tullut kristitty, jos äiti ja isä olisivat vieneet minut lapsena kirjaston sijasta kirkkoon? Pelottava ajatus.
- Anonyymi
Ei kenestäkään tule kristittyä, vaikka vietäisiin tuomiokirkkoon. Nimikristittyjä kylläkin ja niitähän Suomi on täynnä.
Oikea kristitty uudestisyntyy kun kuulee julistusta Jeesuksesta, uskoo siihen ja antaa kastaa itsensä.:
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi...." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kenestäkään tule kristittyä, vaikka vietäisiin tuomiokirkkoon. Nimikristittyjä kylläkin ja niitähän Suomi on täynnä.
Oikea kristitty uudestisyntyy kun kuulee julistusta Jeesuksesta, uskoo siihen ja antaa kastaa itsensä.:
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi...."Oikea kristitty tulee uudestisyntymän ja uskon kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea kristitty tulee uudestisyntymän ja uskon kautta.
>>>"uudestisyntyä"<<<
"Te , jotka olette UUDESTISYNTNYNEET , ette katoavaisesta , vaan katoamattomasta
siemenestä , Jumalan pysyvän ja elävän SANAN kautta." 1 Piet: 1: 23
uudestisyntymine ei ole "lihassa" eikä ihmisen katoavaisessa ymmärryksessä tapahtuvaa,
vaan : "Jumalan pysyvän ja elävän SANAN kautta"
kristillinen kaste annetaan Jumalan SANALLA , > "vedestä ja Hengestä"
vesi eikä Jumalan Sana ole katoavaa , vaan katoamatonta, vesi ollut jo ennenkuin
maailmaa edes luotu,
"Ja Jumalan HENKI liikkui VETTEN päällä" 1 Moos: 1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"uudestisyntyä"<<<
"Te , jotka olette UUDESTISYNTNYNEET , ette katoavaisesta , vaan katoamattomasta
uudestisyntymine ei ole "lihassa" eikä ihmisen katoavaisessa ymmärryksessä tapahtuvaa,
vesi eikä Jumalan Sana ole katoavaa , vaan katoamatonta, vesi ollut jo ennenkuin
maailmaa edes luotu,
"Ja Jumalan HENKI liikkui VETTEN päällä" 1 Moos: 1Okein sanoit. Kristitty on kastettu Jeesukseen uskova.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>"uudestisyntyä"<<<
maailmaa edes luotu,
"Ja Jumalan HENKI liikkui VETTEN päällä" 1 Moos: 1Taas kasteenpalvoja yrittää sotkea Jumalan sanaa. Ei tuossa puhuta mitään kasteesta:
""Te , jotka olette UUDESTISYNTNYNEET , ette katoavaisesta , vaan katoamattomasta
Jumalan sana uudestisynnyttää kuulijan, joka uskoo siihen. "Usko tulee kuulemisesta", ei kasteesta.
Vesi katoaa viemäriin hyvin nopeasti kasteen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas kasteenpalvoja yrittää sotkea Jumalan sanaa. Ei tuossa puhuta mitään kasteesta:
""Te , jotka olette UUDESTISYNTNYNEET , ette katoavaisesta , vaan katoamattomasta
Jumalan sana uudestisynnyttää kuulijan, joka uskoo siihen. "Usko tulee kuulemisesta", ei kasteesta.
Vesi katoaa viemäriin hyvin nopeasti kasteen jälkeen.Kerrotko motiivisi hämätä lukijoita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko motiivisi hämätä lukijoita?
Lutherin sanat Paavalin opista eivät myöskään ole kadonneet mihinkään, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tåmän elämän ajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko motiivisi hämätä lukijoita?
Motiivi on se että symbolinpalvojat yrittävät kieltää Sanamn ja kasteen välisen yhteyden ja litäksi ne yrittävät väittää että usko on sama asia kuin uudestisyntymä mutta näin ei ole. Usko tulee aina Sanan kautta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherin sanat Paavalin opista eivät myöskään ole kadonneet mihinkään, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tåmän elämän ajaksi.
Ja tuntuu se ahdistavan ilman sitä kastettakin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motiivi on se että symbolinpalvojat yrittävät kieltää Sanamn ja kasteen välisen yhteyden ja litäksi ne yrittävät väittää että usko on sama asia kuin uudestisyntymä mutta näin ei ole. Usko tulee aina Sanan kautta
Totta:" Usko tulee aina Sanan kautta"
Mitäs kautta se uudestisyntyminen tulee? Symbolisesti veden kauttako? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas kasteenpalvoja yrittää sotkea Jumalan sanaa. Ei tuossa puhuta mitään kasteesta:
Vesi katoaa viemäriin hyvin nopeasti kasteen jälkeen.vesi ei KATOA, vesi ollut jo ennekuin maailmaa Jumala edes luonut ,
"Maa oli AUTIO ja TYHJÄ ja pimeys oli syvyyden päällä ja Jumalan Henki liikkui'
vetten päällä." 1 Moos: 1: 2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vesi ei KATOA, vesi ollut jo ennekuin maailmaa Jumala edes luonut ,
"Maa oli AUTIO ja TYHJÄ ja pimeys oli syvyyden päällä ja Jumalan Henki liikkui'
vetten päällä." 1 Moos: 1: 2Vesi HAIHTUU yhtä nopeasti, kun vesi lapsen otsalta.
Se ei uudestisynnytä ketään.
Jumalan henki liikkuu ylhäällä, "vetten päällä", eikä vedessä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesi HAIHTUU yhtä nopeasti, kun vesi lapsen otsalta.
Se ei uudestisynnytä ketään.
Jumalan henki liikkuu ylhäällä, "vetten päällä", eikä vedessä!"Kun Jeesus oli KASTETTU , nousi hän kohta VEDESTÄ , ja katso , taivaat aukenivat ja hän
näki Jumalan Hengen tulevan alas , niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä"
Matt: 3: 16
lahkolainen sanoo , ei vesi mitään . . .
- Anonyymi
"Oikea kristitty uudestisyntyy kun kuulee julistusta Jeesuksesta, uskoo siihen ja antaa kastaa itsensä.:
"Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi....""
Tässä tosiaan Pietari julisti ja kuulijat kuulivat julistuksen ja he, jotka tekivät parannuksen ja ottivat kasteen (upottamalla) Jeesuksen Kristuksen nimeen niin saivat syntinsä anteeksi ja näin syntyi vedestä uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Usko syntyy evankeljumin kuulemisen kautta, Jumala vetää kuulemiseen.
- Anonyymi
Kumman evankeliumin - Jeesuksen taivasten valtakunnan vai Paavalin syntien valtakunnan evankeliumin kuulemisen kautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumman evankeliumin - Jeesuksen taivasten valtakunnan vai Paavalin syntien valtakunnan evankeliumin kuulemisen kautta?
Lisäystä. Oletko kertaakaan lukenut, että niitä evankeliumeita Raamatussa on kaksi, ja millä perusteella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä. Oletko kertaakaan lukenut, että niitä evankeliumeita Raamatussa on kaksi, ja millä perusteella?
Jos et, niin viesti kaupalla vain takaperin, ohi näiden psyykoosiin joutuneiden uskovaisten. Sieltä löytyy.
- Anonyymi
Mitähän tarkoittaa
2 Korint. 6:1,2. - Anonyymi
Apt 2 :38
Niin Pietari sanoi heille, "Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi......- Anonyymi
Totta.
"KUKIN TEISTÄ"!!!!
Ei teidän vauvoistanne! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
"KUKIN TEISTÄ"!!!!
Ei teidän vauvoistanne!Kyllä mä oletan, että ne aikoo ampua teidät. En minäkään muuta keinoa keksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä oletan, että ne aikoo ampua teidät. En minäkään muuta keinoa keksi.
Se on juuri kuin ilmestyskirjasta - ja mitään ei tapahdu, sen kun ollaan niin muka hauskan nenäkkäitä kakaroita vinkumassa torilla. Odottakaahan, kun tämä teidän kiva leikkinne loppu.Ja älkää tulko sitren sanomaan, ettei teitä olisi varoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri kuin ilmestyskirjasta - ja mitään ei tapahdu, sen kun ollaan niin muka hauskan nenäkkäitä kakaroita vinkumassa torilla. Odottakaahan, kun tämä teidän kiva leikkinne loppu.Ja älkää tulko sitren sanomaan, ettei teitä olisi varoitettu.
Tuli tieto - terveysasemat puolitetaan. Sairaanhoito ajetaan alas.
Ensimmäistä sarjaa on poltettu nyt kymmenisen vuotta. Aloitettiin vanhuksista keväällä 2011. Valmistui uudet, hienot krematoriot, joissa on kaukolämpöverkkoon johdettava hukkalämpö vainajien polttolämpö.
On keksitty kätevä, uusiutuva luonnonvara. Silloin jaoin uunivuorolaput.
Muistan, kun eräs uunin lämmittäjä ihmetteli, että mistä ihmeestä näihin saadaan se jättimäärä poltettavaa?!
No ei ihmettele enää, kun ruumiskasoja alkaa olla jo sairaalan parvekkeillakin.
No te olette sitten seuraava sarja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
"KUKIN TEISTÄ"!!!!
Ei teidän vauvoistanne!JA luepa seuraava jae vielä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JA luepa seuraava jae vielä !
Et ole ajatellut tehdä itsellesi jotakin?
- Anonyymi
Homojen vihaaja valitsee homovihauskonnon. Tervetuloa Suomen ev. lut Kansanlähetykseen ja Vivamoon meidän Jeesusta rakastavaan seuraamme!
- Anonyymi
Me Kansan raamattuseurassa ajamme myös teistä pirulaisista riivaajia ulos jeesuksen nimessä. Halleluja! Kiitos jeesus! Amen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me Kansan raamattuseurassa ajamme myös teistä pirulaisista riivaajia ulos jeesuksen nimessä. Halleluja! Kiitos jeesus! Amen!
Pitää varmistaa etteivät mene vahingossa sisään !
- Anonyymi
Islamilaisissa maissa homoja tapetaan, myös kristinuskon nimissä on toimittu väärin,
mutta kristinusko itsessään ei edistä vihaa homoja tai muitakaan ihmisryhmiä kohtaan, vaan kehoittaa rakastamaan kaikkia syntisiä, jollaisia kaikki ihmiset ovat. Rakkautta ei ole se, että joidenkin ihmisten synnit yritettäisiin mitätöidä ihmisvoimin, vaikka ilman parannusta ne tulevat kuitenkin johtavat ihmisen kadotukseen Jumalan pyhän sanan mukaan. Rakkaudetonta olisi jättää osalle ihmisistä kertomatta heistä ikäviltä tuntuvat kohdat, etteivät osaisi kääntyä synneistään pois Jumalan viitoittamalle paremmalle tielle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse tuollaisesta. Et ole KRS:stä.
Riivatuiksi itsensä kokevien yhteisenä nimittäjänä on se, että on jossakin vaiheessa elämäänsä sotkeutunut okkultismiin tai johonkin sen kaltaiseen: noituuteen, shamanismiin, uushenkiseen kanavointiin, spiritismiin tai saatananpalvontaan. Joissakin tapauksissa tällaiset asiat ovat kulkeneet suvun piirissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Islamilaisissa maissa homoja tapetaan, myös kristinuskon nimissä on toimittu väärin,
mutta kristinusko itsessään ei edistä vihaa homoja tai muitakaan ihmisryhmiä kohtaan, vaan kehoittaa rakastamaan kaikkia syntisiä, jollaisia kaikki ihmiset ovat. Rakkautta ei ole se, että joidenkin ihmisten synnit yritettäisiin mitätöidä ihmisvoimin, vaikka ilman parannusta ne tulevat kuitenkin johtavat ihmisen kadotukseen Jumalan pyhän sanan mukaan. Rakkaudetonta olisi jättää osalle ihmisistä kertomatta heistä ikäviltä tuntuvat kohdat, etteivät osaisi kääntyä synneistään pois Jumalan viitoittamalle paremmalle tielle.Ei toki alkoholistille saa kertoa että hän on alkoholisti jaheidän läheisiään pitää rauhotella vaikka vähän hankeen jotuisivatkin jouluaattona niin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli te noudatatte tarkasti Lutherin ohjeita:
Vähäkatekismuksen liitteet
"varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.
Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää varmistaa etteivät mene vahingossa sisään !
Et selvästikään tunne asiaa
- Anonyymi
KRS:ssa oieni lapsikin voi olla riivaajien vallassa. Kannattaa kuunnella tai lukea ohjelman se osuus mikä koskee Kansan raamattuseuran osuutta tuollaiseen opetukseen
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/22/riivaajat-kirkossa-kasikirjoitus- Anonyymi
Lainaus edellisestä linkistä:
Pyysin Psykologiliiton Tuomo Tikkasta tutustumaan myös Kansan Raamattuseuran oppimateriaaleihin.
Tuomo Tikkanen:
"Tässä hypätään tiukasti psykologian ja lääketieteen alueelle ja väitetään, että osa psyykkisistä ja fyysisistä ongelmista ja sairauksista on faktisesti demonien aiheuttamia, ja se on aika uskomatonta nykyaikana. Ja se on täysin uskomatonta, jos se tapahtuu meidän verovaroin niin kuin tapahtuvilla verovaroin tuetun kirkon kursseilla. Ja jos se tapahtuu.. tää on sellaista todellisuutta, mikä tapahtuu jossain neljän seinän takana, mitä me muut ei ehkä niin kuin ymmärretä tapahtuvaksi. Jos ihmisiä aivopestään uskomaan tällaiseen pahojen henkien vaikutukseen omassa elämässään, niin pidän sitä erittäin vaarallisena, niin kuin jopa näiden koulutettavien omalle mielenterveydelle." - Anonyymi
10-11v vanha juttu
”
Opetusmateriaaleissa korostetaan moneen kertaan, että psyykkisiä ongelmia ei saa sekoittaa riivaajien aiheuttamiin. Materiaaleista välittyy maailmankuva, jonka mukaan rukouspalvelija voi törmätä neljänlaisiin ongelmiin, jotka on osattava erottaa toisistaan. On hengellisiä ongelmia, sitten on fyysisiä ja psyykkisiä ongelmia. Neljäntenä, harvinaisimpana, mainitaan riivaajien aiheuttamat ongelmia.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainaus edellisestä linkistä:
Pyysin Psykologiliiton Tuomo Tikkasta tutustumaan myös Kansan Raamattuseuran oppimateriaaleihin.
Tuomo Tikkanen:
"Tässä hypätään tiukasti psykologian ja lääketieteen alueelle ja väitetään, että osa psyykkisistä ja fyysisistä ongelmista ja sairauksista on faktisesti demonien aiheuttamia, ja se on aika uskomatonta nykyaikana. Ja se on täysin uskomatonta, jos se tapahtuu meidän verovaroin niin kuin tapahtuvilla verovaroin tuetun kirkon kursseilla. Ja jos se tapahtuu.. tää on sellaista todellisuutta, mikä tapahtuu jossain neljän seinän takana, mitä me muut ei ehkä niin kuin ymmärretä tapahtuvaksi. Jos ihmisiä aivopestään uskomaan tällaiseen pahojen henkien vaikutukseen omassa elämässään, niin pidän sitä erittäin vaarallisena, niin kuin jopa näiden koulutettavien omalle mielenterveydelle."”Opetusmateriaaleissa korostetaan moneen kertaan, että psyykkisiä ongelmia ei saa sekoittaa riivaajien aiheuttamiin.”
MOT:
"Voiko sairaus olla demonin aikaansaama?"
Marko Huhtala:
"Mä kääntäsin sen toisin päin, että demoni voi aiheuttaa sairauden kaltaisia asioita. Eli en niinkään sitä, että sairaus vois olla demonin aiheuttama." - Anonyymi
Radio Dein viikon debatissa oli 10.01.2024
hyvä, asiallinen keskustelu eksorkismista (Kari Kuula ja Eero Junkkaala).
Myös Kuula torjui hyvin asiaan liittyvää vääristelyä, jota asiasta mitään ymmärtämättömät tekevät. https://deiplus.fi/ohjelmasarja/4
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001