Johtamisjärjestelmän merkitys sodissa

Anonyymi-ap

Tärkeä tekijä mies- ja asevoiman lisäksi on johtamisjärjestelmän kyky olla joustava ja mukautua kriiseihin. Esimerkiksi Länsi-Rooman ongelma oli, että kaarti ja vallantavoittelijat tappoivat keisareita nopeammin, kuin nämä ehtivät luoda esikuntaa ympärilleen.

2. ms alussa länsirintaman Belgia, Hollanti, Ranska ja Britit eivät kyenneet muodostamaan yhteistä komentojärjestelmää, vaan poliitikot ja armeijat sähläsivät kukin omiaan. 1944 ne olivat oppineet läksynsä eikä De Gaullen omapäisyys ehtinyt haitata.

1918 Suomen punakaartin johto oli täysin jäsentymätön, lisäksi bolshevikkien asiantuntijat puuhasivat mukana.

2. ms Saksan johtamisjärjestelmä heikkeni Aatun kahmiessa virkoja itselleen ja potkiessa kokeneita marsalkkoja eläkkeelle. Stalin taas jostain syystä toimi päin vastoin.

22

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1914 länsirintama ei romahtanut, koska ranskalaisilla ja briteillä oli jaettu tilannekuva. Bririt myös lähtivät ratkaisevaan vastaiskuun oikealla hetkellä. Ilmeisesti ammattiarmeijan komentajat tunnistivat milloin se kannatti tehdä.

      • Anonyymi

        Olet homppeli-tiltu joka EI tiedä sotahistoriasta mitään vaan sepittelet hatusta!!Mene takaisin kotimaahasi Venäjälle!!


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­N­­y­­m­­­f­­o­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Eivät olleet paljoa oppineet. Sen olivat että tiesivät de Gaullen olevan tyhjät housut eikä sille annettu kuin PR-tehtäviä. Monty kompensoi kuihtunutta ja ukkoutunutta habitustaan sooloilemalla aivan omiaan. Jenkeillä oli jäsentenväliset Patton vs. muut.

      • Anonyymi

        Neukuilla oli taas jäsentenväliset Zukov vs. Konev.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neukuilla oli taas jäsentenväliset Zukov vs. Konev.

        Kolmas muskettisoturi oli Tsuikov. Toverit kävivät kovaa kisaa Berliinin valloittamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas muskettisoturi oli Tsuikov. Toverit kävivät kovaa kisaa Berliinin valloittamisesta.

        Homppeli-tiltu sepittelee taas hatusta!!Sinä et ole suomalainen vaan etninen venäläinen!!Mene takaisin Venäjälle!


      • Anonyymi

        Hölynpölyä.
        USA:lla oli selvä johtoasema. Strategian suunnitteli yleisesikunnan päällikkö kenraali Marshall.
        Roosevelt oli pahasti sairas.
        Valitettavasti Euroopan ylipäällikkö Eisenhowerin osaaminen supistui hyvään
        yhteistoimintakykyyn.
        Johtajan ote puuttui.
        Monty tosiaan pelaili omaa peljään Churchillin tuella.
        Lännen kapasiteetti riitti kuitenkin voittoon heikosta johtamisesta huolimatta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas muskettisoturi oli Tsuikov. Toverit kävivät kovaa kisaa Berliinin valloittamisesta.

        Tshuikov oli Zukovin alainen, mutta hänen armeijansa valtasi Berliinin.
        Zukov oli kuitenkin Stalinin ykkösässä, vaikka tämä mieluusti kilpailutti marsalkkojaan keskenään. Kolmas suuri oli Rokossovski.
        Zuikov kadehti Zukovia ja mustamaalasi tätä innolla varsinkin hänen jouduttuaan Stalinin epäsuosioon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä.
        USA:lla oli selvä johtoasema. Strategian suunnitteli yleisesikunnan päällikkö kenraali Marshall.
        Roosevelt oli pahasti sairas.
        Valitettavasti Euroopan ylipäällikkö Eisenhowerin osaaminen supistui hyvään
        yhteistoimintakykyyn.
        Johtajan ote puuttui.
        Monty tosiaan pelaili omaa peljään Churchillin tuella.
        Lännen kapasiteetti riitti kuitenkin voittoon heikosta johtamisesta huolimatta..

        Roosevelt oli kehitysvammainen.


      • Anonyymi

        Montyn kaksoisolento on Benny Hillista tuttu Jackie Wright.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roosevelt oli kehitysvammainen.

        "Roosevelt oli kehitysvammainen."

        Ei ollut, vuonna 1921 Roosevelt sairastui polioon!

        "Roosevelt perusti osittain itselleen mutta myös muille avoimen poliopotilaille hoitolan Georgian osavaltion Warm Springsiin, jossa vietti suurimman osan ajastaan 1920-luvulla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roosevelt oli kehitysvammainen.

        Ei ollut, hänellä oli polio, joka rampautti hänet vanhemmalla iällä!


    • Anonyymi

      Punaisten puolella kolutusta hoitivat pääosin venäläiset aliupseerit ja upseerit, jotka lähtivät nostelemaan jo Vilppulan aikoihin.

      Näin siis Bandalissimus Svetsnikov:

      On huomattava, että jo tähän aikaan valkoiset jatkoivat innokkaasti varustautumistaan Ruotsin ja Saksan porvariston avulla.

      Tammikuun vallankumous yllätti työläiset Suomessa samoinkuin lokakuun vallankumous Venäjällä. Työläisillä ei ollut riittävästi aseita, heillä ei ollut kokeneita sotilasjohtajia, ja vieläpä itse punakaartiin kuuluvien työläisten asekuntoisuus oli aivan vähäinen. Aseistettuja ja taisteluun valmistautuneita punakaartilaisia oli noin tuhatkunta miestä.

      Kapinaan noussut köyhälistö ei näin ollen voinut heti alkaa hyökkäystä porvaristoa vastaan, vaikka se olisikin ollut välttämätöntä, jottei porvaristo olisi pohjoisessa ehtinyt järjestäytyä taisteluun sitä vastaan.

      • Anonyymi

        Köyhälistö ei "noussut kapinaan". Kyseessä oli täysin Pietarin bolshevikkien masinoima vallankaappausyritys laillisen hallituksen eliminoimiseksi. Köyhä väki huijattiin mukaan. Aseetkin tulivat junilla Venäjältä. Lukekaa Pietarin asejunasta.


      • Anonyymi

        "On huomattava, että jo tähän aikaan valkoiset jatkoivat innokkaasti varustautumistaan Ruotsin ja Saksan porvariston avulla."

        Hölynpölyä.
        Valkoiset saivat Saksasta jonkin verran venäläistä sotasaalisaseistusta Saksan Päämajan lähettämänä.
        Ruotsista ei aseita saatu.
        Tärkeä materiaalilisä saatiin Pohjanmaan varuskunnista aseriisunnan jälkeen.

        Saksa toimitti erityisesti tykistön ampumatarvikkeita.
        Pubnaiset saivat aseita venäläisiltä varuskunnilta sekä asejunassa Venäjältä ynnä jonkin verran koulutusta bolsevikkien puolelle siirtyneiltä sotilailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On huomattava, että jo tähän aikaan valkoiset jatkoivat innokkaasti varustautumistaan Ruotsin ja Saksan porvariston avulla."

        Hölynpölyä.
        Valkoiset saivat Saksasta jonkin verran venäläistä sotasaalisaseistusta Saksan Päämajan lähettämänä.
        Ruotsista ei aseita saatu.
        Tärkeä materiaalilisä saatiin Pohjanmaan varuskunnista aseriisunnan jälkeen.

        Saksa toimitti erityisesti tykistön ampumatarvikkeita.
        Pubnaiset saivat aseita venäläisiltä varuskunnilta sekä asejunassa Venäjältä ynnä jonkin verran koulutusta bolsevikkien puolelle siirtyneiltä sotilailta.

        Ruotsalainen prikaati ilmeisesti tuli siviiliasussa tänne sotimaan, mutta Svetsnikov ihmetteli sossujen lammasmaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsalainen prikaati ilmeisesti tuli siviiliasussa tänne sotimaan, mutta Svetsnikov ihmetteli sossujen lammasmaisuutta.

        Kyseinen joukko oli komeasta nimestään huolimatta luutnantin komentama hyvin vajaa pataljoona.
        Ainoassa varsinaisessa taistelussaan Tampereen Kalevankankaalla se kärsi raskaat menetykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen joukko oli komeasta nimestään huolimatta luutnantin komentama hyvin vajaa pataljoona.
        Ainoassa varsinaisessa taistelussaan Tampereen Kalevankankaalla se kärsi raskaat menetykset.

        SINÄ ITSE OLET ETNINEN VENÄLÄINEN JA TAATTU HOMPPELI VENÄJÄN TILTU!

        Minä puolestani olen syntyperäinen suomalainen Helsingin Kalliosta! Marski oli hetero, koska et kykene todistamaan väitettäsi homoudesta!

        Ja lopuksi tehdäänpä pieni koe?


        Minä olen syntyperäinen suomalainen ja lausun kantani asioihin seuraavalla tavalla: Minä tuomitsen ankarasti Putinin rikollisen sodan ja toivon Ukrainan selviävän voitollisena sodasta! Tuomitsen niin ikään Navalnyin vankilakuoleman ja syytän siitä Putleria!


        Minuako yrität väittää ”venäläiseksi”? Sellainen olet todellisuudessa ITSE!

        Mutta poistetaan toki harhaluulosi oikealla tavalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINÄ ITSE OLET ETNINEN VENÄLÄINEN JA TAATTU HOMPPELI VENÄJÄN TILTU!

        Minä puolestani olen syntyperäinen suomalainen Helsingin Kalliosta! Marski oli hetero, koska et kykene todistamaan väitettäsi homoudesta!

        Ja lopuksi tehdäänpä pieni koe?


        Minä olen syntyperäinen suomalainen ja lausun kantani asioihin seuraavalla tavalla: Minä tuomitsen ankarasti Putinin rikollisen sodan ja toivon Ukrainan selviävän voitollisena sodasta! Tuomitsen niin ikään Navalnyin vankilakuoleman ja syytän siitä Putleria!


        Minuako yrität väittää ”venäläiseksi”? Sellainen olet todellisuudessa ITSE!

        Mutta poistetaan toki harhaluulosi oikealla tavalla!

        Omituinen vastine ns. ruotsalaista prikaatia käsittelevään tekstiin.
        Lipsahtiko väärään reikään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituinen vastine ns. ruotsalaista prikaatia käsittelevään tekstiin.
        Lipsahtiko väärään reikään?

        SINÄ ITSE OLET ETNINEN VENÄLÄINEN JA TAATTU HOMPPELI VENÄJÄN TILTU!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINÄ ITSE OLET ETNINEN VENÄLÄINEN JA TAATTU HOMPPELI VENÄJÄN TILTU!

        Näköjään.
        Mutta eihän sitä voi perua.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe