Miksi ateistit salaavat ateisminsa?

Anonyymi-ap

Uskovaiset kertovat kaikille uskostaan ja todistavat Jeesuksesta. Kaikki tietävät, ketkä ovat uskossa Jeesukseen. Miksi ateistit eivät kerro avoimesti omasta uskonnollisesta vakaumuksestaan? Ovat hiljaa. Sitten tulevat tällaisille palstoille irvailemaan kristityistä. Ettekö uskalla puhua siitä kasvotusten uskoville?

14

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuvittele tilanne, että kiertäisit kertomassa ihmisille, ettet usko sängynalusmörköön.

      • Anonyymi

        EN kieltänyt sitä avaukessani, eikä Raamattukaan kiellä tai muut uskovat - eikä ole sattumaa
        hmm

        t. avaaja


    • Anonyymi

      Ateistit eivät kerro uskonnollisesta vakaumuksestaan, koska heillä ei ole uskonnollista vakaumusta. Eikä ateisteilla ole mitään tarvetta "todistaa" ateismistaan eikä "julistaa" ateismiaan. Ateismi ei ole uskontoa.

      Eivät ateistit myöskään irvaile mitään. He vain kertovat uskontojen ja uskonnollisen ajattelun järjettömyyksistä. Myös siitä, että uskonnot eivät perustu mihinkään "todelliseen". Ne ovat pelkkiä mihinkään perumattomia uskonasioita...

      • Anonyymi

        Mutta ei ateisteilla ole mitään syytä salata tai olla salaamatta ateismiaan. Ateismi ei ole uskonto, jota pitäisi jotenkin erityisesti levittää. Kyllä fiksut ihmiset itse tajuavat asiat ilman mitään "lähetystyötä"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei ateisteilla ole mitään syytä salata tai olla salaamatta ateismiaan. Ateismi ei ole uskonto, jota pitäisi jotenkin erityisesti levittää. Kyllä fiksut ihmiset itse tajuavat asiat ilman mitään "lähetystyötä"...

        Olen kyllä monesti sanonut, että en kuulu kirkkoon ja että ei ole vakaumusta.
        Ihan tällä viikollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei ateisteilla ole mitään syytä salata tai olla salaamatta ateismiaan. Ateismi ei ole uskonto, jota pitäisi jotenkin erityisesti levittää. Kyllä fiksut ihmiset itse tajuavat asiat ilman mitään "lähetystyötä"...

        Olen kyllä monesti sanonut, että en kuulu kirkkoon ja että ei ole vakaumusta.
        Ihan tällä viikollakin.


    • Anonyymi

      Usko ilman tekoja on kuollut. On tärkeää, että meidän on jatkettava työtämme parantaaksemme sitä, mitä olemme, jotta voimme edistyä.

      "Jos ihminen ei synny uudesti, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"

      Yksi tästä käskystä vedettävä merkitys on se, että sielun täytyy syntyä toistuvasti eri kehoissa, kunnes se herää uudelleen ymmärtämään alkuperäisen täydellisyytensä. On väärä toivo uskoa, että ruumiillisessa kuolemassa sielu siirtyy automaattisesti ikuiseen enkelielämään taivaassa. Ellei ihminen saavuta täydellisyyttä poistamalla karman roskia (omien tekojensa vaikutuksia) sielunsa yksilöllisestä jumalakuvasta, hän ei voi päästä sisään Jumalan valtakuntaan.

      Tämä on kuolleen sanoma

    • Enpä usko keskustelukumppanini saavan mitään lisäinfoa itsestäni, vaikka kertoisinkin etten usko mm. Joulupukkiin.

      Ihmiskunnan keksimiä jumaluuksia on miljoonia. Pitäisikö ne kaikki mainita?

    • Anonyymi

      uskovaisten keskuudessa kuulutan lujaan ääneen olevani ateisti , muuten pidän turpani kiinni asiasta !

      • Anonyymi

        Mulle kun joku tulee toteuttamaan lähetyskäskyä, en säästele sanoja, kun teen selväksi, että ei kannata hukata aikaansa minuun.


    • Anonyymi

      Eihän tuo ole totta. Myös monet uskovaiset salaavat vakaumuksensa kuten ateistitkin. Ei vakaumustaan tarvitse muille kuuluttaa. On henkilökohtaista.

    • Anonyymi

      Kaikesta päätellen aloittaja on pakahtua jeesuspörinäänsä, ja tuskin malttaa olla levittämättä houreitaan ympärilleen. Normaalit ihmiset pitävät maailmankatsomuksensa yleensä omana tietonaan.

    • Anonyymi

      Harva kristitty juuri puhuu uskostaan avoimesti. Minä en itse asiassa tiedä ketkä kirkkoon kuuluvista sukulaisistani ovat uskossa Jeesukseen. Eipä ollut tullut mieleen lähteä kyselemään.

      En koe, että uskonto olisi hyvä rupattelu-aihe ihmisten kanssa, joita tapaa harvakseltaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      1987
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1386
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1135
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      63
      1053
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      1016
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      84
      966
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      83
      827
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      818
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      749
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      744
    Aihe