Mitä ihmettä, YTK ei maksa lakkoavustusta !?!

Anonyymi-ap

Minulle väitettiin että saan samat edut kuin ay-mafialta vain satasella vuodessa. En ainakaan YTK:n sivuilta löydä mistää kohtaaa, josta haetaan lakkoavustusta.

99

874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

YTK on sitä samaa duunarin kusetusta mitä kaikki muukin porvareiden touhu. Halpakauppa, josta saat halpaa edunvalvontaa, porvarin edunvalvontaa.
      Mene sinä vaan ja usko sitä.

• Anonyymi

Edunvalvonta ei hirveesti kiinnosta, jos/kun saa potkut. Kiinnostaa vaan raha ja että sitä saa. Se on varma.

• Anonyymi

Edunvalvontaa? YTK:sta saat korkeintaan työnantajapuolen edunvalvontaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edunvalvontaa? YTK:sta saat korkeintaan työnantajapuolen edunvalvontaa.

Ytk:sta saa rahaa. Jos sinä ytk:n jäsenenä saat potkut, saat työttömyysrahaa. Rahaahan sinäkin tarvitset?
        Ai niin, sinä olet tottunut vaan loisiin muiden taskuilla, ethän sä ymmärrä muusta kuin miten kelalta voi kusettaa lisää ja lisää.
        Ainoa vaan, että ne kela-rahat on revitty minulta ja muilta työssäkäyviltä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ytk:sta saa rahaa. Jos sinä ytk:n jäsenenä saat potkut, saat työttömyysrahaa. Rahaahan sinäkin tarvitset?
        Ai niin, sinä olet tottunut vaan loisiin muiden taskuilla, ethän sä ymmärrä muusta kuin miten kelalta voi kusettaa lisää ja lisää.
        Ainoa vaan, että ne kela-rahat on revitty minulta ja muilta työssäkäyviltä!

Kenenköhän rahoja YTK jakelee, jos jäsenmaksu on 100 euroa vuodessa, ja jo ensimmäinen työttömyyskorvaus on yli 2000 euroa?

• Anonyymi

Maksaako YTK Työttömyyskassa lakkoavustusta? Ei. YTK Työttömyyskassa on työttömyyskassa. Lain mukaan työttömyyskassojen tehtäviin ei kuulu lakkoavustusten maksaminen

Sen sijaan kun kuuluu ammattiliittoon, avustuksen määrä on lakon ajan 166 eur/pv seitsämänä päivänä viikossa! Miinus verot n. 60 eur eli satanen käteen. Lopullisessa verotuksessa palautetaan liikaaperitty, mikäli näin on käynyt.

Kyllä kannatti taas "säästää" :D

• Anonyymi

Mikä laki? Pykälä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä laki? Pykälä?

YTK on työttömyyskassa, jonka tehtävä on ainoastaan maksaa (lyhytaikaista) työttömyyskorvausta tarvittaessa. Ei mitään muuta. EKn pamppujen toimesta persujen uunottamiseksi perustettu. Kassaksikin muuten kallis. A-kassan jäsenmaksu reilusti pienempi. Ja A-kassaankin voi liittyä kuulumatta ammattiliittoihin. Mutta ei persu tajua.

• Anonyymi

Liiton kautta tulee tarvittaessa lakipalvelut ym. jotka ns. Loimaan kassalta puuttuu. Onko perää ettei poliittisilta lakkoiluilta makseta rahoja, koska ne kuuluvat normaaliin TES lakkoihin. No oppivathan jotkut kantapään kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YTK on työttömyyskassa, jonka tehtävä on ainoastaan maksaa (lyhytaikaista) työttömyyskorvausta tarvittaessa. Ei mitään muuta. EKn pamppujen toimesta persujen uunottamiseksi perustettu. Kassaksikin muuten kallis. A-kassan jäsenmaksu reilusti pienempi. Ja A-kassaankin voi liittyä kuulumatta ammattiliittoihin. Mutta ei persu tajua.

Se laki? Ja pykälä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liiton kautta tulee tarvittaessa lakipalvelut ym. jotka ns. Loimaan kassalta puuttuu. Onko perää ettei poliittisilta lakkoiluilta makseta rahoja, koska ne kuuluvat normaaliin TES lakkoihin. No oppivathan jotkut kantapään kautta.

Kerroppa, montako kertaa olet tarvinnut liiton lakipalveluita?
        Et varmaan kertaakaan ja jos, niinsitten olisi aika ottaa ja lähteä vapaaehtoisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se laki? Ja pykälä?

Kysy äidiltäsi jos et osaa itse etsiä tietoa. Työttömyyskassa määrittelee itse sekä jäsenmaksunsa että korvaustensa tason ja keston. Työttömyyskassa ei ole ammattiliitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YTK on ainoastaan ammattiliittojen heikentämistä varten kapitalistien perustama kassa, eikä se työntekijöiden etua aja missään tapauksessa. Pelkästään työttömyyskassoihin kuuluvat saavat kyllä ammattiliitojen ajamat hyödyt itselleen kuten palkankorotukset ym. etuudet, mutta eivät muista eduista kuten lakkoavustuksista, lomaeduista ja muista ammattiliittojen sponroimista eduista kuten oikeusturvasta.

Ammattiliittojen ajamia etuja pidetään nykyisin itsestään selvyyksinä ja siksi ei ymmärretä liittyä ammattiliittoon ja toistetaan sitä samaa papukaijan tavoin mitä valtamedia eliitin vaatimuksesta ilmoille suoltaa milloin mistäkin asiasta joilla palkansaajia ja ns. tavankansalaisia yritetään kurmottaa.

Yrityksissä pätee aivan samat asiat kuin muissakin kokonaisuuksissa, jos nyt vaikka verrataan autoa yritykseen niin auto toimii niin kauan kun sen heikoin lenkki toimii eli kaikista osatekijöistä on huolehdittava toiminnan varmistamiseksi eikä autoa voi kurmottaa esimerkiksi voitelua vähentämällä säästöjen aikaan saamiseksi. Samalla tavalla luulisi työntekijästä pidettävän huolta joka on yksi osatekijä tuotantoprosessissa.

Eli ainoa tapa jolla ammattiliitosta pääsisi eroon olisi huolehtiminen työntekijöiden eduista vapaaehtoisesti ja ymmärtämällä tämän eduksi kokonaisuuden kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se laki? Ja pykälä?

Työttömyyskassalaki , 1 luku 1 § Työttömyyskassan tehtävä ja toimialue,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroppa, montako kertaa olet tarvinnut liiton lakipalveluita?
        Et varmaan kertaakaan ja jos, niinsitten olisi aika ottaa ja lähteä vapaaehtoisesti.

Mä voin vastata, ett olen saanut apuja laittomassa irtisanomisessa, liitolta sain asianajajan ajamaan mun puolesta asiaa ja voitin jutun. Yksin ei olis ollut mitään mahdollisuuksia saada edes irtisanomisajan palkkaakaan oikealta ajalta, mun ei tarvinnut mennä tuoksi ajaksi töihin ja syyksi paljastui, ett oli otettu pomon perhetuttu mun tilalle heti samantien töihin vaikka potkujen syyksi ilmoitti ettei ole vara pitää töissä.

• Anonyymi

YTK ei myöskään maksa SDPlle puoluetukea

• Anonyymi

YTK maksaa EK:lle
        Häkäpöntön palkka 600000€ / vuosi

• Anonyymi

EK on maksanut kokoomukselle puoluetukea ja vaaleissakin jakanut rahaa mm.Petteri Orpolle.

• Anonyymi

YTK + kaikki muutkin liitot maksaa lakkoavustusta, mutta joka liitolla on käsittääkseni aika, kuinka kauan liitossa pitää olla, että avustuksen saa. Olisikohan kuusi (6) kk eli koeaika-aika töissä? Korjatkoon joku, jos meni ihan pieleen.
      Tosin ihmettelen yhtä asiaa, nimittäin sitä, jos olisit töissä ja lakossa nyt, niin miksi täällä länkytät? Normaalin järjenkäytön omaava duunari on yhteydessä liittoonsa, ei Suomi24:ään.
      SAK:n sylibuudeli yrittää kovasti esittää fiksua.

• Anonyymi

Minä sain Teollisuusliitosta lakkoavustusta heti ensimmäiseltä päivältä kuin liityin....

• Anonyymi

Just´ noin. Selvästi paistaa läpi, että ay-mafian rakkikoira (anteeksi koirat) teki tuon aloituksen, että saisi uusia jäseniä liittymään jengiinsä. Hän haluaa herättää tuosta keskustelua ja samalla mitätöidä YTK:ta.

Ne jotka ovat YTK:ssa voivat mennä töihin. Ay-mafia lakkovahteineen ei voi estää heidän työntekoaan.

Säälittävää

• Anonyymi

YTK ei ole liitto. YTK on pelkkä työttömyyskassa. YTK ei siis maksa lakkoavustusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä sain Teollisuusliitosta lakkoavustusta heti ensimmäiseltä päivältä kuin liityin....

Sair lakkoavustusta vaikka olit töissä? Aika hyvä.

• Anonyymi

"YTK + kaikki muutkin liitot maksaa lakkoavustusta"

Älä viitsi persuilla. YTK ei ole liitto eikä maksa kenellekään senttiäkään lakkoavustuksia ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäitkö heti siis lakkoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YTK ei ole liitto. YTK on pelkkä työttömyyskassa. YTK ei siis maksa lakkoavustusta.

Kyllä. Suurin osa ei tätä tajua. Kokoomuksen feikkikassa koko YTK.

• Anonyymi

Jos olet lakossa, et ole työtön työnhakija. Olet vain haluton tekemää töitä.
      Siitä ei kenenkään pitäisi maksaa yhtään mitään.

Isoilla liitoilla on rahavaransa joista se jakaa "ilmaista rahaa".
      Rahat on tulleet osakkuuksilla kiinteistöyhtiöissä. Näistä joista sitten vuokrataan ylihintaan asuntoja eteenpäin. Jos ei rahat riitä näihin vuokriin, niin yhteiskunta pistää väliin asumistukea. Sitten jäsenmaksut.
      Näin se ikiliikkuja pyörii ja taas on rahaa pelleillä. Jos tätä nyt ei sano sillä italialaisella järjestön nimellä, niin melkoinen himmeli se on. Siinä on työntekijä vain pienen pieni pelinappula.

• Anonyymi

• Anonyymi

Haluton tekemään työtä? Onneton provo.

• Anonyymi

Lakkoavustusta saavat vain lakkoilevat älyvajeiset.
      Änkyröimättömät YTK-laiset saavat palkan lisäksi bonuksia.

• Anonyymi

YTK on kusetusliitto. Se on porvareiden puolella !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Josko vain pistät asioita vastakkain, niin perustele !

Itse olen ollut YTKn jäsen jo kauan aikaa. EI mitään ongelmia. Maksut ovat vain murto-osa AY jäsenmaksuista. Töitä on riittänyt ja en pelkää, etteikö riittäisi tulevaisuudessakin. Omapahan jonkinmoinen turva työttömyyteen, jos jotain kuitenkin sattuisi. Kustannukset vain huomattavasti pienemmät.
        En minä tarvitse liittoa neuvottelemaan MINUN työntekemisestäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, että vaan ay-mafia on oikea liitto? Se, joka haluaa oikeesti tehdä töitä valitsee YTK:n. Sen sijaan lusmurit valitsevat ay-mafian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen ollut YTKn jäsen jo kauan aikaa. EI mitään ongelmia. Maksut ovat vain murto-osa AY jäsenmaksuista. Töitä on riittänyt ja en pelkää, etteikö riittäisi tulevaisuudessakin. Omapahan jonkinmoinen turva työttömyyteen, jos jotain kuitenkin sattuisi. Kustannukset vain huomattavasti pienemmät.

Vaikutat aika yksinkertaiselta, kun kerran valitsit kaikkein kalleimman työttömyyskassan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja muutaman vuoden päästä huomaat kun palkat ovat laskeneet ja te sopimukset heikenneet. Sairastat ilman palkkaa ja työntaja määrittelee työaikasi. Jos et hyväksy sopimusta, lennät pihalle kun leppäkeihäs.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka olet YTK:n jäsen, se ei suojaa sua ansiosidonnaisen leikkaukselta mitä hallitus on ajamassa, samanlailla sulta otetaan kuin muiltakin töissä käyviltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin. Raha on se, jota tarvitaan, jos/kun työttömksi jää. Kauniilla puheilla ei laskuja maksella eikä suolen mutkia täytellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YTK ei edelleenkään ole mikään liitto vaan työttymyyskassa. Ottaisit asioista selvää niin et nolaisi itseäsi näin pahasti. ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyypillinen kirjoitus ihmiseltä, joka pitää nykyisiä työehtoja itsestään selvyyksinä, mutta kyllä ne kaikki edut ovat ammattiliittojen aikaansaannoksia yritysmaailma ei ole tehnyt ensimmäistäkään parannusta työehtoihin ja olosuhteisiin vapaaehtoisesti.

Ammattiliiton jäsenyys ei ole ehto työttömyyskassaan kuulumiselle ja liittojen työttömyyskassan maksu on paljon pienempi kuin ytk kassan vastaava maksu.

Minä minä itse asenne ei oikein vakuuta, koska se vähäinenkin ymmärrys puuttuu siitä miksi ne työolot ja edut ovat sellaiset kuin ovat. Ehkäpä kirjoittajan olisi käytävä testaamassa omaa erinomaisuuttaan sellaisessa maassa, jossa ei mitään ammattiliittoja olisi olemassa niin tulisi tämä saneluperustainen järjestelmäkin tutuksi kantapään kautta.

Tietämättömyys ei oikein riitä perusteluksi millekään, mutta jokainen saa uskoa mihin huvittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyväuskoisia persupölöjä varten räätälöity.

• Anonyymi

Vain pöllö menee töihin saadakseen sitten lakkoilla. Fiksut käyttää lakkoajankin työntekoon.

• Anonyymi

Keskustelun tasosta huomaa sen, että on jäänyt pahasti hampaankoloon edellisen vuosisadan alun tapahtumista.

Nyt on vasemmisto barrikadeilla. Kuinka ottaa luonnonpäälle. Eikö se ole niin, että jos kerran on sitä kannatusta, niin seuraava hallitus voi tehdä lakinsa, vai ettekö luota siihen?

Paperimiehet ja ahtaajat voisivat saunarahansa vaikka antaa pienituloisille hoitajille.

• Anonyymi

"Paperimiehet ja ahtaajat voisivat saunarahansa vaikka antaa pienituloisille hoitajille."

Miksei hallitus tee pienituloisista hoitajista hiukan parempituloisia hoitajia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Paperimiehet ja ahtaajat voisivat saunarahansa vaikka antaa pienituloisille hoitajille."

Miksei hallitus tee pienituloisista hoitajista hiukan parempituloisia hoitajia?

On hoitajien oma asia laittaa asiansa kuntoon. Naisvaltainen ala vaan ei siihen kykene.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hoitajien oma asia laittaa asiansa kuntoon. Naisvaltainen ala vaan ei siihen kykene.

Naisvihasi ei ole mikään yllätys kun tietää että olet persu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä manaa. Kyllä ne hoitajat voi lakkoilla siinä kuin muutkin, mutt osa heistä hoitaa silti huonokuntoisia vanhuksia ja potilaita, ei voi ilman hoitoa jättää.

• Anonyymi

Ei liittoon kuulumaton tarvitse lakkoavustusta kun ei tarvitse olla lakossa.

• Anonyymi

Erikoinen työmaa sinulla.

• Anonyymi

Onko työnantaja sinusta paha?
        Onko kenties traumoja ja kerro ihmeessä mitä pahaa se työnantaja sinulle on tehnyt?

Näiden lakkojenhan piti olla hallitusta vastaan, mutta tilanne onkin muuttunut radikaalisti.

• Anonyymi

Ei työ ole lakossa, vain liittoon kuuluva punikki on lakossa.

• Anonyymi

YTK-horo joutuu nuolemaan työnantajan persaukkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoinen työmaa sinulla.

Luuletko, että töitä tehdään vain työmailla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei työ ole lakossa, vain liittoon kuuluva punikki on lakossa.

Sinikkejä ja mustikkeja pelottaa ja ottaa kupoliin 🤣

• Anonyymi

YTK nostaa maksuja ja tästä hyvästä käsittelyaika on pidempi kuin koskaan aiemmin. Nyt rahoja saa odottaa jopa 3 viikkoa.
      Eivät pidemmän aukioloaikojaan, vaikka jonossa on yli 12.000 hakemusta.
      Kyllä on surkeaa palvelua.

• Anonyymi

Heh. YTKn olemassaolon ainoa syy ei suinkaan ole mikään korvausten maksaminen, vaan se että ovat onnistuneet uunottamaan persut kuvittelemaan että YTKsta on heille jotain hyötyä.

• Anonyymi

Ja mitä sitten jos joutuu odottamaan? Kyllähän nyt jokaisella pitäisi olla sen verran säästöjä että voi elää vähintään pari kuukautta ilman tuloja.

• Anonyymi

No mikset siis menisi töihin? Mikä tässä on niin vaikeaa?

• Anonyymi

Tuskin sinäkään töissä olet,kun tänne kirjoitat? Olet kaiken lisäksi niin pihalla nykyajan työnsaamisesta.
        Luulet että elämme edelleen 80-lukua, jolloin töitä sai tuosta vain, kunhan meni kysymään.
        Olet sinä surkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin sinäkään töissä olet,kun tänne kirjoitat? Olet kaiken lisäksi niin pihalla nykyajan työnsaamisesta.
        Luulet että elämme edelleen 80-lukua, jolloin töitä sai tuosta vain, kunhan meni kysymään.
        Olet sinä surkea.

Urpo, tuo edellinen kirjoittaja oli jo töissä, jäi lakkoilemaan ja kitisee siitä, että YTK ei maksakaan lakkoavustusta, joten kehotin häntä menemään kiltisti työpaikalle, jotta palkanmaksu jatkuu.

• Anonyymi

Niinpä. Työvoimapula on melkoinen, ja jotkut haluavat maata kotonaan koska Suomessa ei ole pakko tehdä töitä. Nykyään saa aina jostakin elämiseen tarvittavat rahat, koska Suomessa ei päästetä ketään kuolemaan viluun ja nälkään. Toisin oli ennen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Työvoimapula on melkoinen, ja jotkut haluavat maata kotonaan koska Suomessa ei ole pakko tehdä töitä. Nykyään saa aina jostakin elämiseen tarvittavat rahat, koska Suomessa ei päästetä ketään kuolemaan viluun ja nälkään. Toisin oli ennen.

Ihan oikeasti, haluaisit tappaa ihmisiä nälkään ja kylmään??

• Anonyymi

YTK on työttömyyskassa, joka maksaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Lakkoavustus ei liity työttömyyskassan toimenkuvaan.,

• Anonyymi

Härskiksi on YTK:n toiminta mennyt.

• Anonyymi

Ei ole. YTK on ollut koko olemassaolonsa ajan vain työttömyyskassa. Toki kallis ja hidas sellainen, mutta kuitenkin vain kassa.

• Anonyymi

YTK ja ei lakkoa. Töitä vaan ja palkkaa. Niin minulla

• Anonyymi

Teollisuusliitossa ollaan, mutta ei lakossa (pk-yritys). Hyvä liitto. Pitää suomalaisten työntekijöiden puolta, eikä tarvitse itse huolehtia sopimuksista. Voi keskittyä työntekoon.

• Anonyymi

Siihen se "satasen" hyöty sitten meneekin, kun ei kuulu jäsenliittoon. Teollisuusliitolla paljon myös muita etuja joita ei YTK:lla ole.

• Anonyymi

Erosin akavalaisesta liitosta toistakymmentä vuotta sitten ja vaihdoin YTK:n työttömyyskassan jäsenyyteen. Palkkani suurinpiirtein samoissa tehtävissä on noussut vaati- ja suoritustasolla kolme kertaa tänä aikana. Liiton jäsenyyden aikaan ei noussut kertaakaan. Että sellaista.

• Anonyymi

miksi et halunnut aiemmin palkankorotusta ottaa vastaan? Oliko sinulla mielenterveysongelmia, vai oletko muuten vaan persu.

• Anonyymi

Onnetonta trollausta ikityöttömältä fattapersulta.

Kaikki palkankorotukset ovat ammattiliittojen neuvottelemia.

• Anonyymi

YTK:n jäsenet hakevat lakkoavustuksensa työnantajaltaan.

• Anonyymi

🤣🤣🤣 Juuri näin.

• Anonyymi

Palkastaan voi neuvotella paikallisesti. Ei siihen liittoja tarvita. Näin meillä on tehty. Tietty liitot haluavat ylläpitää kuvitelmaa että vain heillä on valta palkkojen suuruuksiin mutta asia ei ole näin. Jokainen jolla on kokemusta arvottaa oma työpanoksensa tietyn palkan suuruiseksi tietävät tämän.

• Anonyymi

Meidän työpaikalla ihmisillä on palkat sen mukaan mitä he osaavat. Ei sen mukaan minkä liiton jäsen on tai montako vuotta on ollut hommissa. Palkka määräytyy osaamisen perusteella.

• Anonyymi

Lieksassa taimien istuttajat neuvottelivat palkkansa paikallisesti, 4 eur / tunti.

Sitä ennen istuttajina toimivat ammattimetsurit liittojen neuvottelemalla kuukausipalkalla.

Ei mennyt ihan kuin stömpössä.

• Anonyymi

Liitot ovat neuvotelleet tes-sopimukset joiden alle et voi neuvotella omaa palkkaasi ilman mahdollisia työnanatajalle koituvia seuraamuksia, eikä mikään estä ammattiliitton kuuluvaa neuvottelemasta palkastaan nyttenkään mitään ylärajaa ammattiliitot eivät ole asettaneet palkalle. Tietysti voit kuvitella mitä kuvittelet, mutta todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Työnantaja voi antaa sinulle vaikka 100000 € rahaa ilman minkään sopimuksen syntymistä sitäkään ei mikään kiellä kunhan verot maksaa summasta.

Mikään ei estä tavoittelemasta kuuta taivaalta, mutta kyllä se ns. työnanataja tekee sen päätöksen siitä palkkaamisesta kun tietyissä raameissa pysytään ja pitää muistaa vielä tämä koe aika jonka aikana voi tekemänsä virheen korjata.

On tapauksia jossa työntekijä on tehnyt useamman vuoden pelkkiä ylläpitokuluja vastaan töitä maatilalla. Työsuhteen loputtua vaati palkkoja maksettavaksi tes:n mukaan ja oikeus tuomitsi maatilan maksamaan palkat korkoineen työntekijälle siltä ajalta jonka oli tilalla työskennellyt. Tässä tapauksessa työntekijä ei kuulunut mihinkään liittoon edes.

• Anonyymi

On se mukavaa itsekehuskella, kun ei tunneta suomalaista työttömyyskassa-järjestelmää lainkaan.

32% vastaajista uskoi kyselyssä, että ansiosidonnainen työttömyysturva edellyttää ammattiliiton jäsenyyttä. He varmaan uskovat saavansa vastaavasti lakkoavustuksen työttömyyskassasta. Joka toki on "liiton"...

• Anonyymi

Tietämättömyys on hyvin yleistä kun ei viitsitä selvittää juuri mitään, eikä jakseta perehtyä työehtosopimuksiin, jotka löytyvät jokaisen suuremman yrityksen tiloista. Yleisesti myös luullaan ammattiliittojen asettavan palkoille jonkun ylärajan jonka yli ei voida maksaa.

Samoin ammattiliiton neuvottelemia etuuksia pidetään itsestään selvyytenä kun ei tunneta työelämän historiaa 12 tuntisista työpäivistä, lomaoikeuksista tai mistään muustakaan asiasta.

Mediassa puhutaan lakkojen demokratiaa vaarantavista seurauksista yhteiskunnalle, muuta ei halaistua sanaa siitä, että näitä vaatimuksia ajaa harvalukuinen eliitti, mitä sitten pidetään muka demokratiana. Ilmeisesti rahaa on alettu pitää demokratiana sen sijaan, että ihmisten enemmistö sanelisi demokratian suunnan mikä normaalisti on demokratian käsitys.

Aina on näitä tietämättömiä öyhöttäjiä joilla ei ole alkeellisinta käsitystä mistään asiasta ja laulavat papukaijan tavoin samaa virttä mitä eliitti on heille median kautta syöttänyt. Työntekijöiden tavoitteet ovat aina olleet kohtuullisia perustuen kustannusten nousuun ja taloudelliseen kasvuun tuottavuuden lisääntymisen myötä on pelkkää realismia vaatia ostoivoiman säilyttämistä ja lisäämistä, koska jos ei ole ostovoimaa ei ole tarve mitään tuottakaan ja tämä on todellisuuteen perustuva yhtälö talouden toimivuudelle.

Tämä vientivetoinen palkkamalli on perseestä kotoisin kun nyttenkin ulkomaille vietävät tuotteet rahoitetaan suomalaisten maksamin verovaroin sen sijaan, että tilaaja hoitaisi maksut ja rahoituksen tilaamilleen tuotteille kuten normaalisti on menetelty. Työllisyyden nimissä tehtävät esim. laivatilaukset karibian roskalainaluokkaan kuuluville varustamo yrityksille suomalisten verovaroin ja näistä saatavista ei ole mitään uutisoitu mediassa joku vuosi sitten niitä oli muutama miljardi saamatta ulkomatala lehden mukaan.

• Anonyymi

Ytk:laiset ovat maksaneet turhaan Loimaanliitolle.
      Se taitaa yllättää monet, jotka eivät tiedä että ytk:n omistaa työnantajat.
      Ei siis ihme, että lakkoavustuksia ei tuolta "liitolta" tule, lakkoavustusten maksaminen työntekijöille toimisi työnantajia itseään vastaan.
      Siinä on huuli pyöreänä monella ytk:laisella, jotka ovat kuvitelleet saavansa liiton turvan halvemmalla, haha.
      Kalliimmaksi siis tulee, kun ei lakkopäivistä mitään korvausta saakaan 🤪

• Anonyymi

öööö oho, oonk mää tyänantajan kusetettavana?

• Anonyymi

Olet valehteleva rasvanahkainen komuunisti. YTK on työttömyyskassa eikä lakkokassa. Ei liittojenkaan työttömyyskassat maksa lakkoavustuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet valehteleva rasvanahkainen komuunisti. YTK on työttömyyskassa eikä lakkokassa. Ei liittojenkaan työttömyyskassat maksa lakkoavustuksia.

"..Ei liittojenkaan työttömyyskassat maksa lakkoavustuksia.."

Ei niin, mutta liitot maksaa. YTK on vain työttömyyskassa joka ei neuvottele TE-sopimuksista. Ilman liittoja sinunkin palkkasi olisi ehkä noin 5 e/ h.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"..Ei liittojenkaan työttömyyskassat maksa lakkoavustuksia.."

Ei niin, mutta liitot maksaa. YTK on vain työttömyyskassa joka ei neuvottele TE-sopimuksista. Ilman liittoja sinunkin palkkasi olisi ehkä noin 5 e/ h.

Ay jäsenmaksujen hyötysuhde on surkeaakin huonompi. Suurin osa sikakalliista jäsenmaksusta menee rasvamahaisten ay pomojen luksuselämän rahoittamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ay jäsenmaksujen hyötysuhde on surkeaakin huonompi. Suurin osa sikakalliista jäsenmaksusta menee rasvamahaisten ay pomojen luksuselämän rahoittamiseen.

Liiton maksu on pikku summa etuihin nähden.

Palkkaa pitäisi maksaa vain liiton jäsenille, koska liitothan ne palkat on neuvotelleetkin.

• Anonyymi

Parempi olisi että kellekkään lakkoilijalle ei maksettaisi mitään lakkoavustuksia niin loppuisi laiskottelu siihen paikkaa.

• Anonyymi

YTK ei ole poliittinen äärijärjestö, vaan työttömyyskassa.

Siksi se ei osallistu eikä rahoita poliittista terroritoimintaa.

Siihen tarvitaan esim SAK.

• Anonyymi

YTK:n jäseninä ovat vain lusmut.

• Anonyymi

Hah hah!

Nyt kun työnantajat lopettavat palkanmaksun, niin nämä YTK-loiset eivät saa rahaa mistään. Liiton jäsenet saa sentään liitosta.

Aivan oikein noille loisille.

• Anonyymi

Tämän vuoksi liittojen jäsenmäärät tulevat kasvamaan räjähdysmäisesti.

• Anonyymi

>>Minulle väitettiin että saan samat edut kuin
      ay-mafialta vain satasella vuodessa. >>

Kerro, kuka sinulle noin on väittänyt? Jos sinulla on vääristelevästä väitteestä mustaa valkoisella, niin nosta ihmeessä asiasta oikeusjuttu.

"En ainakaan YTK:n sivuilta löydä mistää
      kohtaaa, josta haetaan lakkoavustusta."

YTK on työttömyyskassa. Sillä on lakiin kirjatut määräyksensä, jonka puitteissa se saa korvausrahoja maksaa.
      Sääntöjen mukaan korvausta voidaan maksaa työttömyystilanteissa. Säännöt eivät salli työttömyyskassan jakelevan kassan varoja lakkoavustuksina.

Tässä mielessä YTK toimii ihan niin kuin sen sivustolla olevissa kassan säännöissä sanotaankin sen toimivan. Jos kuitenkin olet kuullut joltakin avauksessa mainittun tapaista vääristelevää houkuttelua, ota asiassa yhteyttä poliisiin.

• Anonyymi

Hei, ootteko "liiton lakkokassan" duunarit oikeasti noin tyhmiä?

• Anonyymi

Näyttää todistettavasti olevan tyhmiä kuinsaapas.

• Anonyymi

YTK pellet ovat firmojen rikkureita.
      Samat edut pitäisi saada vaikka ytk ei mitään palkkoja neuvottele.

Liittykää siihen alanne oikeaan liittoon, eikö jo näy kuinka ahneet firmat ovat vahvasti järjestäytyneet ja haluavat viedä leivänki än teiltä suusta.

• Anonyymi

Olisi kannattanut lukea säännöt enen liittymistä.

• Anonyymi

??? Miksi haet lakkoavustusta. ???

• Anonyymi

Myös liittojen työttömyyskassoihin voi liittyä olematta ammattiliiton jäsen. Nekään ei maksa lakkoavustuksia.

• Anonyymi

Mitäs järjestöjyrät tuumaatte niistä, jotka kuuluvat ihan samaan työttömyyskassaan kuin tekin, mutta eivät siihen liittoon, jolle te maksatte jäsenmaksunne? Kas kun ei se YTK ole ainoa vaihtoehto.

• Anonyymi

Liiton kautta lakipalvelut! Omalla kohdallani pelkkä uhkaus riitti.
      Kun työsopimukseni purettiin heti, siis ilman irtisanomisaikaa, niin tietenkin otin yhteyttä liittooni.
      Toimin saamieni ohjeiden mukaan ja viikon sisällä minulle tehtiin tarjous jonka liittoni juristi kehoitti hyväksymään.
      Olin itse maksanut liittoni jäsenmaksut joten työnantajani kuvitteli minun olevan villi.
      Sain kertakorvauksena 6kk + 3kk palkan ilman työvelvollisuutta = kotiin.
      Tuskin kaipaa enempää kommentointia,

• Anonyymi

EI se maksa ansiosidonnaistakaan. 30% hakemuksista hylätään!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe