Varha / Sote , joskus näinkin päin

Anonyymi-ap

Olen keskituloinen eläkeläinen, kahden viikon aikana olen käynyt labrassa, lääkärillä, röntgenillä, uudestaan labrassa ja parit soittoajat ääkäriltä kaiken päälle. Lasku kaikesta oli vain 25 €.

Nyt ihmetellään miksi sotessa rahat eivät riitä. Mutta jos 200-300 €:n palvelut saa 25 €:lla niin eiväthän ne voikkaan riittää mitenkään. Mielelläni maksaisin itse enemmän, niin hyvää palvelua terveyskeskuksessa ja sairaalassa olen aina saanut!

13

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mut maksathan sinä sitten myös verojen muodossa.
      Mitä sitten tulee rahaan, niin sitä kyllä on enemmän kuin koskaan, kyse on siitä mihin sitä käytetään.

      Aiempaa paljon enemmän menee mm. kalliiseen teknologiaan sekä biologisiin ja syövän lääkkeisiin, laitoshoitoon. Sosiaaliturva myös vie entistä enemmän, kun on tullut uusia tukia ja käsittääkseni työttömänä on nykyään helpompi suotta möllöttää kuin aiemmin. Ennemmin tai myöhemmin on ihan pakko päättää, että huonon vasteen antava ylihoito lopetaan eli esim. petipotilaiden perusteeton ambulanssiralli. Ja kyllä sieltä hallinnostakin voi ottaa pois, jo ihan periaatteen ja oikeudenmukaisuuden näkökulmasta

      lajijasuris

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­­N­­y­­­m­­­f­­o­­m­­a­­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Hiukan on terveyskeskus maksu noussut, mut ei paljon, ja jos terkkarista määrätään verikokeisiin ja röntgeniin niin ei niistä mee maksua
      Mutta jos meet mehiläisen kautta kokeisiin niin silloin maksat ilmeisesti kaikki itse, mutta mehiläisessä kyllä tutkitaan paremmin
      Sairaalan päivystys taitaa olla jo 50€

    • Anonyymi

      Nämähän ovat suhteellisia asioita kaikki, kuten tarpeeton hallintohimmeli, oma lukunsa sosiaaliturva, lääketutkinta jne..jne..
      Mutta sitten kun Eu:n herrat tulevat sanomaan miten toimitaan so vuonna 2230 , niin näihin kaikkiin tulee muutos!
      Tosin nykyisellä hallituksella on muutakin mielessä kuin velkaa...velkaa joten on mahdollista kuitenkin selvitä ilman "Kreikkaa" !

    • Anonyymi

      Vuonna 1999 Suomi luopui omasta markasta. Tilalle otettiin Euro. Mm. Ruotsi piti kruununsa ja on näin säästynyt eurokriiseistä. Enää ei voi devalvoida eikä revalvoida kuten mm. Ruotsi tekee ja maan talous on kunnossa.

      Omasta valuutasta luopuminen oli suuri virhe,mutta sitä virhettä ei voi enää korjata.

    • Anonyymi

      Hoitajille palkkaa lisää ja johtajia vähemmäksi

      • Anonyymi

        ei niin vaan hoitajia ja lääkäreitä paljon lisää mutta pienemmällä palkalla.
        Mistä ne valtavat palkkarahat saadaan hoitajille ja lääkäreille.
        Se mistä hoitajat ja lääkäripaljoudet saadaan on täysin ratkaisematon ongelma.
        Kuopion torilta heitä ei löydy, eikä heikkopäisistä työttömistä kouluttamalla eikä kutistuvista suomalaisten ikäluokista. Laarin pohja on täysin tyhjä rahasta ja nuorista ihmisistä.


    • Anonyymi

      monet pikkukunnat huokaisivat varmasti syvään helpotuksesta kun pääsivät sote liekanarusta irti. Kuntien rahat upposivat lähes kaikki soteen. Pian olisi seinä tullut vastaan, Ongelma siirrettin ja sysättiin uusien sote-alueiden niskaan ja vastuulle.
      Nurin ne pienet terveysasemat piankin menneet kuntien rajallisilla verotuloilla ja valtionavustuksilla. Se sote-ongelmaläjä mikä nyt on käsissä on syntynyt 20-30 vuoden aikana. Paljon eläkeläisiä ja vähän uusia sukupolvia kakkua kasvattamaan.,

      • Anonyymi

        Joo näin ja ihan turhaa porua ypäjäläisillä ja oripääläisillä. Kaupoilla varmaan käydään kumminkin paljon Loimaalla ja jos vaikka mietitään mitä etäisyyksiä sitä monella muulla tässä maassa on.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näin ja ihan turhaa porua ypäjäläisillä ja oripääläisillä. Kaupoilla varmaan käydään kumminkin paljon Loimaalla ja jos vaikka mietitään mitä etäisyyksiä sitä monella muulla tässä maassa on.

        lajijasuris

        ...ja jossei ole autoo niin kutsutaksilla pääsee halvalla, myös alastarolta 2 kertaa viikossa. Sitten tänne suunnitellaan Huitsikan tapaista taksia. Semmonen olis kyllä hyvä autottomille, ja yks päivä vois olla lauantai niin takseja paremmin. Nykysysteemi on turhan jäykkä.
        Ypäjälläkin on joku palvelutaksi mut en tiedä tarkemmin. Siinä ei ainakaan ole mitään ideaa, että tänne kuskataan terkkariin jokaista yksitellen.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Kuinkahan monta taksia Ypäjällä on. Ei taida ollakaan kuin yksi. Ypäjäläiset käy Tampereella leikkauksissakin

    • Anonyymi

      MISSÄ IHMEESSÄ ASUT, JOS SINULLA NOIN HALPAA? VAI OLETKO OLLUT RAKENTAMASSA SOTEA TAI NÄIDEN PER-KOOMUSTEN SUOMIMALLIN KANNATTAJA? MINUN KOKEMUKSENI VARHASTA: VAIKEA PÄÄSTÄ KUNNON TUTKIMUKSIIN SILLOIN KUIN PITÄISI JA SAADA OSAAVAA JA EDES ASIALLISTA (!) HOITOA. LISÄKSI ENNEN HYVÄLLÄ TERVEYSASEMALLA TUNNELMASSA ON EROA KUIN YÖLLÄ JA PÄIVÄLLÄ. NIIN HENKILÖKUNTA <->ASIAKKAAT KUIN HENKILÖKUNTA MUUTENKIN. SEN HUOMAA JO AJANVARAUSLUUKULLA JA AULASSA, ETTEI KAIKKI OLE HYVIN.

      • Anonyymi

        Hyviä huomioita, ja tämmöset on just se suurin ongelma, eikä se missä palvelu on!

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1778
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1251
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe