Matalan koulutuksen käynyt saarnaaja haukkui opintoni

Anonyymi-ap

Ajauduin (en asu Suomessa) seurakuntaan tai lahkoliilkkeeseen missä keskustelin saarnaajan kanssa. Kerroin että opiskelen evoluutiobiologiaa sivuaineena psykologiaa. Harrastan italian kieltä Italiassa asuneena. Mies melkeln poksahti koska olen tehnyt syntiset valinnat. Italian kieli on turhaa. Rakkauden ja syntisten filmien kieli. Sen ajan voin evankelioida kadulla. Psykologiaa ei tarvita koska psykologit terapioi vieden synnintunnon. Selitin että sehän on vain tiedettä jolla tyypitetään esim luonteita ja rikollisia. Evoluutiobiologiaa mies piti todella pahana. Opetetaanko sitä. Onko niin alas vajottu. Mies puhui abortista ja näytti srkoittavan evoluution ja ovulaation kun puhuimme abortin välttämisestä.

Saarnaajalla tulisi Olla yliopistotausta

57

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lahkolaiset varoo koulutettujen teologien pyytämistä puhumaan, koska silloin heidät harhaopit paljastuisi.

Mieluummin pyydetään mustasta Afrikasta poppamiehiä lyömään rumpua ja esittelemään kilon painoisia kultaisia krusifiksia menestyksen symboolina kaulalla
      ja ennustamaan ja puhumaan mitä halutaankin kuulla.

• Anonyymi

Ei tainnut kuitenkaan apustolit olla koulutettuja kirjaviisaita. Miksiköhän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kirjanoppinut!! Hän osasi puhua juutalaisille, kreikkalaisille ja valtioiden johtajille. Jeesuksen aikaan koulutus ei ollut tavallisilla ihmisillä yleistä. Ei se tarkoita, että tämän päivän uskovaisten pitää olla kouluttamattomia. Kirkot itse asiassa perustivat ensimmäiset koulut ja yliopistot. Koulutuksen väheksyminen ei ole kristinuskoa, se on kateutta. Ihmisellä on valitettava taipumus tehdä uskonoppia myös omista heikkouksistaan.

• Anonyymi

Suuri osa helluntailaisista on koulutettuja teologeja. Helluntailaisten lapset ovat usein korkeasti koulutettuja. Milloin sinä ajattelit sivistyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opetuslapsilla oli hyvä koulutus.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kyllä siellä oli koulutettuja , vaikka ei kovin monta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuri osa helluntailaisista on koulutettuja teologeja. Helluntailaisten lapset ovat usein korkeasti koulutettuja. Milloin sinä ajattelit sivistyä?

Lahkojen teologit eivät ole älyllisesti varteenotettavia. Heidän lapsensa suurena osana lahkoa ovat kelan asiakkaita, työttömiä ja älyllisesti matalalla tasolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kirjanoppinut!! Hän osasi puhua juutalaisille, kreikkalaisille ja valtioiden johtajille. Jeesuksen aikaan koulutus ei ollut tavallisilla ihmisillä yleistä. Ei se tarkoita, että tämän päivän uskovaisten pitää olla kouluttamattomia. Kirkot itse asiassa perustivat ensimmäiset koulut ja yliopistot. Koulutuksen väheksyminen ei ole kristinuskoa, se on kateutta. Ihmisellä on valitettava taipumus tehdä uskonoppia myös omista heikkouksistaan.

"Kirkot itse asiassa perustivat ensimmäiset koulut ja yliopistot."

Niinpä, häiden ja hautajaisten lisäksi nämäkin ovat Katolisen Äitikirkon perintöä, joista mitään näistä ei löydy Raamatusta, eikä ole annettu UTn seurakunnan tetäväksi.

Eli se siitä protestanttien Sola Scripturasta.

• Anonyymi

Monet katuevankelistat ovat entisiä kriminaaleja ja tenu-ukkoja, koska heidän saarnansa Raamatun Kirjoitusten sanomasta kuullaan ns. 'alamaailman' ja 'laitapuolen kulkijoitten' keskuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas mielikuvamanipulaatiota, jossa mielletään henkilöiden ammatti muuhun mahd. koulutustasoon. Näin helluntailaisuus toimii kaikessa.

"Ei tainnut olla...."
        Olivatpa.

Juutalaisuus aloittaa poikien hengellisen kasvatuksen jo 3-vuotiaina! Käyvät rabbien opeuksissa jo pienestä pitäen. Eivät olleet vain joitain törppöjä kalanperkaajia, kuten helluri yrittää kusettaa.

"Älä usko kuulopuheisiin, ota selvää!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kaiken sen luki tappioksi

• Anonyymi

Kaikki muu on turhaa,mutta aktiivinen kokouksissa istuminen tärkeintä.

• Anonyymi

"Kaikki muu on turhaa,mutta aktiivinen kokouksissa istuminen tärkeintä."

Tuntuma, että osaksi totta.
        Tullut vaikutelma, että paljon kokouksissa käyntejä, paljon uskossa.
        Vähän kokouksissa käyntejä, (kuten ruuhkavuosina saattaa olla) vähän uskossa.

• Anonyymi

Monella lahkolaisella on pitkä laitostausta takana.

Kannattaa miettiä kenelle siellä lahkossa uskoutuu omista henkilökohtaisista asioista?

• Anonyymi

Uskontojen Uhrien palvelun perustaja on helluntailainen.

• Anonyymi

Kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä ja arvostuksen huipulla niissä piireissä.

• Anonyymi

Miksi et ajelehdit. Valitse seurakunta, jonka pastori on koulutettu. Helluntaikirkkoni pastori ulkomailla oli filosofian tohtori, pääaineet teologia ja psykologia. Olen aina sanonut, että uskovan on tajuttava mikä Jumala on ja mikä ihminen on. Jos jompi kumpi perustuu luuloihin, niin usko ei ole tasapainoista.

Törmäsin itsekin nuorena aloituksessa mainittuun ilmiöön. Koulutustani ja ammatinvalintaani ei hyväksytty, koska se oli liian erilainen siinä ympäristössä. Lukutaitoisena ja raamatun hyvin lukeneena ymmärsin, ettei tuollaisilla puheilla ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

Eihän kristinusko ei ole sitä, että "eletään kuin raamatun aikoina". Se on raamatun opetusten soveltamista tämän päivän maailmaan. Kun Paavali kirjoitti "älkää olko itse mielestänne viisaita", niin se ei suinkaan tarkoittanut "älkää opiskelko". Halu oppia on nimittäin nöyryyttä.

• Anonyymi

"Halu oppia on nimittäin nöyryyttä."

Halu estellä oppimista tai kehittymistä uskonnon varjolla on taas epätervettä hengellistä vallankäyttöä.

• Anonyymi

Paavali oli valheveikko, johon Jumala lähetti Saatanan enkelin. Eikä ottanut sitä pois rukouksista huolimatta.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä kerrottiin lahkolaismiehestä, joka sairasti epilepsiaa ja mennyt psykoosiin, mutta ei suostunut käyttämään mitään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta kohtauksiensa ansiosta siitä uskonyhteisössä, mihin kuului.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi

Monet kuuluisat lahkosaarnaajat käyttää ihmisten kaatamiseen kokouksissa Saksalaisen lääkärin Mesmerin kehittämää hypnoosin sovellusta "Mesmerismiä", vailla mitään lääketieteellistä koulutusa, minkä sellaisten tekniikoiden käytttö edellyttäisiä.

• Anonyymi

Hindujen vanha rituaali on kaataa ihminen selälleen nopealla tönäisyllä otsaan.

ihmisen otsassa on ns. kolmas silmä, josta erilaiset energiat ja voimat menevät sisälle vaikuttaen nopeasti ihmisen tajuntaan ja tasapainoelimen toimintaan.

googlaa: shaktipat ja Niilo Ylivainion kaatamiset.

• Anonyymi

>>Saarnaajalla tulisi Olla yliopistotausta<<

Nykyään ainakin sekä Vapaakirkon että Helluntaikirkon pastorit pystyvät opiskelmaan akateemisen tutkinnon omien kirkkojen koulun välityksellä.

• Anonyymi

Samaa eksytystä mitä kaikki Jenkkilahkot tekee. Keräävät ihmisiltä satoja miljoonia dollareita ja rakentavat hienoja koulutuskeskuksia omien harhaoppiensa levitystä varten. Kutsuvat niitä kampuksiaan harhaanjohtavasti yliopistoiksi.

Ylivainio erehtyi pyytämään helluntailaistaustaisen lääkärin tutkimaan helluntailaisia psykologisin testein ja ajatteli, että lääkäri todistaa väitöskirjassaan hänen kokouksissa tapahtuneiksi väitetyt paranemisihmeet todeksi, 1304 kpl.

Ylivainio oli tyypillinen puoskari eikä käsittänyt että tieteellinen totuus on eri asia kuin uskonnollinen pelkkä julistuksen varaan perustuva "totuus."

Lääkäri ei löytänyt yhtään paranemisihmettä.

Psykologisten tutkimuksien mukaan tutkituista helluntailaisista vain 20% on mieleltään "normaaleja.".

• Anonyymi

Lääkäri kutsui kauniisti niitä helluntailaisten kokemia valeparanemisia, että ne olivat niitä "tunnelmointiefektejä."

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus helluntaipastorilta

https://www.ristinvoitto.fi/paakirjoitukset/arvioikaa_sotaprofetiat_ja_rukoilkaa_rauhaa_/
      Toinen Tukholman profetian historiallinen ongelma on se, että se heijastaa liittoutumattoman Suomen aikakautta. Profetiassa puhutaan Suomen suuremmasta yksinäisyydestä kuin talvisodan aikaan seuraavan kerran, kun Venäjä hyökkää Suomeen. Siinäkin kohden historia on muuttunut. Nykyään olemme liittoutuneita. Näiltä osin näyttää, että Tukholman profetia oli enemmän aikakautensa uhkakuvien hengellistetty tuote kuin Jumalan puhetta. Vanhat helluntailaiset sanoisivat: sielullisuutta.

Profetian arviointi on tarpeellista, ja sen pitää olla rohkeaa ja osoittaa myös virheelliset profetiat vääriksi. Tämä ei tarkoita ylimielisyyttä, koska Eurooppa ja Suomi joutuvat tekemään lujempaa työtä rauhan säilymisen puolesta kuin vuosikymmeniin. Nyt on kristittyjen aika rukoilla lujempaa kuin pitkään aikaan. Rauha on meille kaikille tärkeä asia.

• Anonyymi

Jehovantodistajat ja Helluntailaiset aloittavat mielellään heti puheen maailmanlopusta "aika on lähellä" tyyliin, tempauspäivät on jo tiedossa.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi
    • Anonyymi

>> Saarnaajalla tulisi Olla yliopistotausta <<

Jeesuksen valitsemilla apostoleilla ei ollut mitään sellaista Raamatun mukaan, vaan he olivat oppimattomia kalastajia. Jeesuksenkin aikaan oppineita kyllä oli, joten kai Jeesus olisi voinut sellaisia valita, jos olisi halunnut?

Miksi nykyään sellaista sitten usein vaaditaan? Ihmisten keksimistä syistä tietenkin.

Mutta Jumala valitsee usein oppimattomia, jolloin kunniakin tulee Hänelle, kun saarnaaja ym. palvelija ei voi kikkailla ja loistaa omalla osaamisellaan.

• Anonyymi

Kirkon suuret isät olivat saaneet korkeaa tietoa kuinka noitanainen tutkitaan oikeaoppisesti eli kellutuskokeella.

Tuleekohan se piankin lutteriin sellainen koe.

Ajattelin sitä paljua kirkkopihassa joko se enteili kirkon palaamista voimallisiin päiviinsä.

• Anonyymi

Apostoli Paavalilla oli aikansa paras juutalainen teologinen koulutus. Tämä auttoi Paavalia kirjoittamaan kirjeet jotka ovat kristinuskon tärkeimmät dokumentit ja Raamatun tärkeimmät tekstit.

"Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."

• Anonyymi

Eihän saarnaajan tarvitse osata mitään muuta kuin ulvoa kuin kiimainen kojootti.

Kaikki muu höpinä on turhuutta ja tuulten tavoittelua.

• Anonyymi

Siihen ei päästä ilman korkeaa teolookista koulutusta, vain sieltä valmistunut osaa oikein puhettaan venyttää paisuttaa ja rytmitellä @

Erikoisesti vauvojen kastehetket raamatusta on luettava koulutetulla vibraatolla ja falsetin tehosteella !

• Anonyymi

Opetetaanko näitä asioita luterilaisessa teologisessa tiedekunnassa?

1Kor12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

• Anonyymi

"Meitä on ohjannut Jumalan armo eikä inhimillinen viisaus"
      "Tarkoitamme kirjeissämme vain sitä, minkä voitte niistä lukea ja ymmärtää"

2 Kor 1
      12 Me ylpeilemme siitä, että kaikkialla maailmassa ja varsinkin teidän keskuudessanne olemme noudattaneet Jumalan vaatimaa yksinkertaisuutta ja vilpittömyyttä. Tämä on omantuntommekin todistus. Meitä on ohjannut Jumalan armo eikä inhimillinen viisaus.
      13 Tarkoitamme kirjeissämme vain sitä, minkä voitte niistä lukea ja ymmärtää. Toivon, että opitte täysin ymmärtämään,

• Anonyymi

Jumalan vaatima yksinkertaisuus ja vilpittömyys unohtui:

"varsinkin teidän keskuudessanne olemme noudattaneet Jumalan vaatimaa yksinkertaisuutta ja vilpittömyyttä"

• Anonyymi

Minua tökkäsi pahasti aloittajan oma helveksunta toista kohtaan:

" Matalan koulutuksen käynyt "

Tuoollainen halveksunta kertoo ylpeydestä ja paisuneisuudesta, eli sanoma on selkeämmin näin:

" Kuinka tuollaisella oppimaton matalan koulutuksen käyneellä on kanttia arvostella minua oppinutta ja ylempää ihmistä"

Voi voi sentään.

Toki olihan tuon toisen henkilön käytös myös asiatonta, mutta älykkäämmän olisi tullut kyetä suhtautumaan siihen sen mukaan.

• Anonyymi

Sivistymättömiä lahkolaisia kannattaa välttää.

1. Kor. 15:33

Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."

• Anonyymi

Kun tulet taas yhen kerran käymään Suomessa ja vierailet jossakin seurakunnassa, niin on parempi, että et laisinkaan mainitse opiskelujesi suuntaa ja mahdollisia sivuaineita. Sillä niinkuin jo itse huomasit, kaikilla ei ole älyä eikä ymmärrystä käsittää kertomiasi asioita, koska kaikkea muuta koulutusta pidetään monissa piireissä synnillisinä, vaikka ne olisivat yleissivistävää koulutusta.
      Vaikka saarnaajat ovat yleisesti korkeakouluoppineita, niin luonteenlaadussa on monilla parantamisen varaa. Meinaan ne, jotka tuomitsevat lähimmäisensä syntisemmiksi opiskeluvalintojen takia, ne itse ovat syntisempiä sen vuoksi, että tuomitsevat lähimmäisensä.

• Anonyymi

Helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.

• Anonyymi

Ai sekö ei olekkaan syntinen, joka itse halveksii toista "matalan koulutuksen käyneenä" ?

Tähän tilanteeseen sopii hyvin:

Matt. 7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?

5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

On siis turhaa ja väärin arvostella toista, kun oma toiminta on pahasti pielessä.

Ulkokullattu taas kertoo hyvin aloittajan oman sydämen asenteen, eli ylpeyden "omasta oppineisuudestaan" ja sillä pullistelu paljastaa siis selvästi väärän sydämen asenteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.

Päivitä kuulopuheesi ihan totuuteen !

Tiedätkö mitä sellainen on @

• Anonyymi

Ihmisten sairauksilla puoskaroivat lahkolaiset tulisi saada vastuuseen samalla tavalla kuin valelääkärinä toimivat.

• Anonyymi

Pitäisikö sairaalat ja lääkäritkin asettaa vastuuseen, siellähän kuolee ihmistä ihan jonossa häh @

• Anonyymi

Lähes kaikki syöpäpotilaat kuolee vaikka lääkärikunta lykkää lääkettä ja jos mitä hoitoa ja kallista vielä !

Menee terveys rahat ja henki !

• Anonyymi

Kommentisi on naurettava ja tyhmä, tiesitkö sitä !

Paljonko sinä menetät jos joku rukoilee sinulle terveyttä häh @#$

• Anonyymi kirjoitti:

"Paljonko sinä menetät jos joku rukoilee sinulle terveyttä häh @#$"

Riippuu siitä, kertooko rukoilija rukoilustaan rukoilun kohteelle:
        Kristitty Templeton-säätiö teki taannoin laajan, monta miljoonaa dollaria maksaneen tutkimuksen rukoilun vaikutuksesta. Siinä oli kolme ryhmää ihmisiä, joille oli tehty ohitusleikkaus. Ryhmät 1 ja 2 eivät tienneet rukoiltiinko heidän puolestaan vai ei. Ryhmän 1 ei rukoiltu ja ryhmän 2 puolesta rukoiltiin. Ryhmän 3 puolesta rukoiltiin ja siihen kuuluvat tiesivät sen. Lopputuloksena oli, että ryhmän 1 ja 2 välillä ei ollut eroa parantumisissa. Kummastakin ryhmästä 52 % sai komplikaatioita. Ryhmän 3 jäsenistä komplikaatioita tuli 59 prosentille.

Parhaimmillaan rukoilu on siis hyödytöntä, pahimmillaan haitallista.
        https://www.templeton.org/news/what-can-science-say-about-the-study-of-prayer

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylivainio ei vain rukoillut, vaan julisti vakavasti sairaita ihmisiä täysin terveeksi siinä ja heti.

Monet herkkäuskoiset pitivät sitä totena ja jättivät lääkkeet ottamatta kohtalokkain seurauksin.

Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä kohtasi Jumalan.

Puoskarointi loppui siihen paikkaan.

• Anonyymi

Luterilaiset korkeastikoulutetut piispat ovat vasta nyt tajunneet, että homoja pitää vihkiä! 😂😂😂😂😂

Onneksi täällä on pakkokastettuja rienaajia, jotka ilolla tukevat tätä toimintaa varoillaan!

• Anonyymi

Parhami ja Olseni meni heti suoraan asiaan. Suoraan vaan paljuun poikien kanssa.

• Anonyymi

Matt. 11:
      18. Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja hänestä sanotaan: 'Hänessä on riivaaja.' Matt. 3:4
      19. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja hänestä sanotaan: 'Mikä syömäri ja viininjuoja, publikaanien ja syntisten ystävä!' Niinpä viisaus osoittautuu oikeaksi teoissaan."
      Luuk. 15:1-2

• Anonyymi

1.Kor.1
      Ristin saarnan hulluus
      18. Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      Room. 1:16
      19. Onhan kirjoitettu:
      - Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. Jes. 29:14
      20. Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?
      Jes. 19:12

• Anonyymi

1.Kor.2:
      Raamattu365.fi
      Toggle navigation

Ensimmäinen kirje korinttilaisille
      LUKU 2
      Paavalin esiintyminen Korintissa
      1. Kun tulin luoksenne, veljet, en julistanut Jumalan salaisuutta teille suurenmoisen puhetaidon tai viisauden keinoin.
      1. Kor. 1:17
      2. En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta.
      Gal. 6:14; Fil. 3:8
      3. Te näitte minut hyvin heikkona, hyvin arkana ja pelokkaana.
      2. Kor. 10:1; 2. Kor. 10:10; 2. Kor. 11:30
      4. Puheeni ja julistukseni ei pyrkinyt vakuuttamaan viisaudellaan vaan ilmensi Jumalan Hengen voimaa,
      5. jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan.
      1. Kor. 4:20; 2. Kor. 4:7; 1. Tess. 1:5
      Ihmisviisaus ja Jumalan viisaus
      6. Viisautta me julistamme siihen kypsyneille, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailmanajan kukistuvien valtiaiden viisautta.
      1. Kor. 14:20; Fil. 3:15; Hepr. 5:14; Jaak. 3:15
      7. Me julistamme Jumalan salaista, kätkettyä viisautta, jonka hän jo ennen aikojen alkua on määrännyt meidän kirkkaudeksemme.
      Room. 16:25
      8. Sitä ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut, sillä jos he olisivat sen tunteneet, he eivät olisi ristiinnaulinneet kirkkauden Herraa.
      Matt. 11:27; Luuk. 23:34; Joh. 16:3; Ap. t. 3:17; Ap. t. 13:27
      9. Me julistamme, niin kuin on kirjoitettu,
      mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat. Jes. 64:3
      10. Meille Jumala on sen ilmoittanut Hengellään, sillä Henki tutkii kaiken, myös Jumalan syvimmät salaisuudet.
      Joh. 16:13; 1. Joh. 2:27
      11. Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on.
      Sananl. 20:27; Room. 11:34
      12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan Jumalan oman Hengen, jotta tietäisimme, mitä hän on lahjoittanut meille. Room. 8:9
      13. Siitä me myös puhumme, mutta me käytämme Hengen emmekä ihmisviisauden opettamia sanoja ja selitämme hengelliset asiat Hengen avulla. 1. Kor. 1:17
      14. Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.
      Joh. 14:17; Room. 8:5; 1. Kor. 1:24
      15. Hengellinen ihminen sen sijaan pystyy tutkimaan kaikkea, mutta häntä itseään ei kukaan voi tutkia. 1. Tess. 5:21; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 5:20
      16.
      - Kuka tuntee Herran mielen, niin että voi neuvoa häntä? 1Kor.

InterlinearInterlinearInterlinearInterlinear
      4. Jos Paavalin puheessa oli vakuuttava todistus - ja se siinä oli - niin se ei johtunut puhetaidosta eikä mistään hänen omasta kyvystään, vaan Hengen voimasta. Jumalan Henki teki sanan eläväksi ja kosketti sydämiä ja omiatuntoja. Vaikka Jumala vahvisti julistuksen tällä tavalla, Paavalia ei kuitenkaan kunnioitettu minään loistavina saarnamiehenä. Toiset eivät pitäneet hänen puheitaan minkään arvoisina (2 Kor 10:10). Mutta julistus johti siihen, että monet tulivat uskoon.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

Tarkoitus pyhittää keinot.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

Onneksi ei ollut kuten luterilaiset kirkkoherrat ja piispat!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      282
      6377
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3419
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      3001
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2547
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1862
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1602
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      199
      1582
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1491
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1438
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1353
    Aihe