Lajit eivät ole syntyneet sattumalta

Valitsin piruuttani otsikon, jota palstalla väijyvät uskovaiset usein käyttävät. He nylkyttävät olkiukkoa, jonka mukaan evoluutio tuottaa lajeja sattumalta kun taas luomisella tuotetut lajit ovat suunniteltuja ja tarkoituksenmukaisia.

Jos tarkastelemme DNA:ta, huomaamme, ettei lajit ole syntyneet sattumalta vaan DNA-sekvenssien vertailusta huomamme, että ne konvergoituvat kun mennään ajassa taaksepäin (ancestral convergence). Tämä on järkeenkäypää koska DNA-sekvenssi periytyy.

Jos laji syntyisi sattumalta niin ei olisi periytymistä ja sukupuiden konvergenssia. Valaalla ja krokotiililla voisi olla kidukset, lepakolla linnun tehokkaat läpivirtauskeuhkot tai simpanssilla sininen veri ja DNA-sekvenssit sattumanvaraisia eikä ne muistuttaisi toisiaan.

Luominen on sattumanvaraista DNA:n ja periytymisen näkökulmasta. Jumala loi eliöt tarkoituksenmukaisuuden ja ilmiasun näkökulmasta eikä DNA:n ja sen periytymisen kautta. Jumala loi lajit erikseen. Tämä olisi mahdollistanut esimerkiksi valaalle kidukset.

Tähän aiheeseen liittyy yksi tutkimus. Siinä vertailtiin vain muutaman eläimen DNA-sekvenssejä. Tutkijat tulivat siihen tulokseen, että ainoa selittävä tekijä on evoluutio. Muun selittävän tekijän kuten esimerkiksi sattuman tai luomisen todennäköisyys on noin 1×10−132 ja tämä vain muutamasta näytteestä. Itse laskin, että tämä vastaa 49 peräkkäistä loton täysosumaa.

Beyond Reasonable Doubt: Evolution from DNA Sequences

”Even on our conservative test, the probability that chance could produce the observed levels of ancestral convergence for just one of the eight datasets of 51 proteins is ≈1×10−19 and combined over 8 datasets is ≈1×10−132. By comparison, there are about 1080 protons in the universe, hence the probability that the sequences could have been produced by a process involving unrelated ancestral sequences is about 1050 lower than picking, among all protons, the same proton at random twice in a row. A non-evolutionary control model shows no convergence, and only a small number of parameters are required to account for the observations. It is time that that researchers insisted that doubters put up testable alternatives to evolution.”

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0069924

Mitä mieltä olette? Joko luominen on kumottu tieteellisesti? Itse olen sitä mieltä, että se on tässä kumottu tieteellisesti.

15

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki tieteellinen tutkimus tukee luomista.

      Lue luominen.fi sivustolta.

      • Anonyymi

        Lisään vielä,että myöskin oman kakan taputtelu ja lättääminen tukee luomista.
        Luon näin useinkin täysimääräisiä kopioita itsestäni.
        Siihen ei evo-oppi pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä,että myöskin oman kakan taputtelu ja lättääminen tukee luomista.
        Luon näin useinkin täysimääräisiä kopioita itsestäni.
        Siihen ei evo-oppi pysty.

        Evoluutio oppi on hulluutta, sillä tahdotaan mitätöidä Jumalan olemassaolo, ei mitään muuta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio oppi on hulluutta, sillä tahdotaan mitätöidä Jumalan olemassaolo, ei mitään muuta!

        Jumalan olemassaolon kiistämiseen ei tarvitse eikä kannata nähdä vaivaa, kun ei sen tueksi oli kukaan ikinä mitään järjellistä esittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan olemassaolon kiistämiseen ei tarvitse eikä kannata nähdä vaivaa, kun ei sen tueksi oli kukaan ikinä mitään järjellistä esittänyt.

        Sinun elämäsi todistaa Jumalan olemassaolon, et voi elää päivääkään maan päällä, jos jumala ei olisi sitä niin järjestänyt.
        Ihminen ei voi elää missään muussa planeetassa, kaikki muuta planeetat toimii maan hyväksi!


      • Anonyymi

        Ja lisäksi Jumala luo koko ajan uutta. Syntyy koko ajan uusia ihmisiä ja eläimiä, kasvit ja puut siementävät jne.

        ‭‭Jesaja‬ ‭43:19‬ ‭FB38‬‬
        [19] Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

        https://bible.com/bible/365/isa.43.19.FB38


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio oppi on hulluutta, sillä tahdotaan mitätöidä Jumalan olemassaolo, ei mitään muuta!

        Kuulepas nyt. Evoluutioteoriaa ei kiinnosta jumalat, ei niiden olemassaolo eikä olemassaolemattomuus. Kyse ei ole mistään "mitätöinnistä", se on vain kiihkouskovaisten kuvittelua.

        Ja muistutetaan vielä kerran: evoluutioteoria ei ole "oppi" eikä aate.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi Jumala luo koko ajan uutta. Syntyy koko ajan uusia ihmisiä ja eläimiä, kasvit ja puut siementävät jne.

        ‭‭Jesaja‬ ‭43:19‬ ‭FB38‬‬
        [19] Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa? Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

        https://bible.com/bible/365/isa.43.19.FB38

        Miten niin syntyy koko ajan uusia ihmisiä?

        Eiköhän niiden lasten äiti synnytä ne uudet ihmiset. Se on pelkkää biologiaa. Ei siinä mitään jumalia tarvita.

        Olet varmaan lukenut biologiaa koulussa, kun tiedät, että kasvit alkavat kasvaa siemenistä. Ei siinäkään mitään jumalia tarvita. Ihan perusbiologiaa tämä kaikki.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        ❤️ ­­N­­y­­­m­­f­­­o­m­­­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jos DNA:ta ei olisi ja eläimet olisi luotuja niin valasta voisi sanoa valaskalaksi ja rengashäntämakia voisi sanoa kissaeläimeksi. Mutta kun siellä on se perkeleen DNA-juoste, jossa ei ole yhtään ainoa ristiriitaa sen kanssa, että valaskala onkin virtahevon sukulainen eikä kala ja rengashäntämaki on kädellinen ja lähempänä ihmistä kuin kissaa.

      Luominen on totta tosiaan kumottu tieteellisesti.

      • Anonyymi

        Tieteessä on paljon !hyvää, mutta on paljon huuhaata


    • Anonyymi

      jumala loi ihmiselle häntäluun omaksi kuvakseen , apina kun oli 🤣

    • Anonyymi

      Aina on tilaa aukkojen jumalalle

    • Anonyymi

      Hyviä lähtökohtia miettimiseen ja parasta on sen tekee ateisti.
      Spontaaniseen elämän syttymiseen maapallolla. Kyllä se vaatii kovaa uskoa.

      Jos tarkastellaan universumin kokoa mitä havaitsemme. Niin elämän mahdollisuus fyysiseninä olentoina on täysin 100% fact. Meillä on paljon liittolaisia.
      Ihan sama juttu kuin luonnossa. Erilaisia marjoja.

      Ateismisaa ei päästä tähän ymmärrykseen. Se on valitettavaa..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1553
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      57
      1058
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      822
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      781
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      115
      730
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      717
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      696
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      644
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe