Loppu Asema-aukion reviiritaisteluille?

Anonyymi-ap

Helsingin kaupungin edustaja on tullut julkisuuteen erityisesti ns. villeihin takseihin liittyvien ongelmien ratkaisemiseksi Asema-aukiolla:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010293289.html

Kaupungin edustaja esitti mm., että tulisi olla valituilta toimijoilta saatu takuu, että tolpalla tulee olla taksi aina saatavilla 24/365.
Mielenkiinnolla seuraan. Esim. taksien välitysyhtiöillä ei ole ensimmäistäkään taksia. Taksit omistaa yleisimmin yksityinen autoilija, jonka suhteen välitysyhtiöllä ei ole työnjohto-oikeutta, vaikka niiden edustajat toimivat, kuin heillä se olisi.
Myös ilmaisen pakkopäivystyksen toteuttamisen tapa artikkelissa mainitun taksien ympärivuorokautisen saatavuuden varmistamiseksi kaikilta toimijoilta nykyisen lain puitteissa lienee ratkaisematta.
Tosin Suomen lakiin kirjattujen määräysten rikkomisella taksialalla rangaistuksetta on Suomessa vuosikymmenten perinteet.

38

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä lienee Kilpailuviraston näkemys asiasta, että julkinen paikka-taksitolppa korvamerkitään tietyille toimijoille? Rajoitetaan ja kohdistetaan liiketoiminnan harjoittaminen tietyille toimijoille.

      Epäkohtien selvittäminen taksitolpilla kuuluu poliisille ja Traficomille, jos toimitaan tai lupaehtojen vastaisesti.

      Ongelma on ainoastaan siinä, että poliisi ja Traficom ei valvo toimintaa millään tavalla vaikka se kuuluu poliisin ja Trafin tehtäviin. Poliisin ja Traficomin olemattomasta toiminnasta johtuvista epäkohdista syytetään lakia (laki ja edellytykset harjoittaa ammattia on hyvin tiukka taksialalla kun verrataan muihin toimialoihin) ja yritetään korjata ongelmaa kilpailua rajoittamalla.

      • Anonyymi

        Ei kuulu kilpailuvirastolle, jos Helsinki kilpailuttaa sen omistamalla maalla olevan taksiaseman. Ei kuulunut lentoasemankaan kilpailuttaminen. Satamalaitos on jo kilpailuttanut Länsi-Sataman ja Viking Linen terminaalin ja Olympia terminaaliin tulee puomit toukokuussa. Sitä ei tarvitse enää erikseen kilpailuttaa, koska sieltä tulevat ajamaan jo kilpailutettujen satamien optiona Taksi Helsingin ja Lähitaksin autot.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­N­­­y­m­f­­­o­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        Viimeinkin tuli järkeä taksitolpalle. Mustat on itse aiheuttaneet ongelmat turha huutaa rasismia opetelkaa suomessa käytöstapoja. Minä en koskaan lähde mustan kyytiin odotan niin kauan kun tulee toinen kuski.


      • Anonyymi

        Ovatko hesan taksikuskit ihan vajakkeja kun eivät ymmärrä että on omavika kun viimeinkin löytyi laki kuskeille. Suomessa on omat säännöt ja kulttuuri onko kovin vaikea ymmärtää. Huijarit jää jossaain vaiheessa kiinni. Kerrankin hyvä päätös. En kyllä koskaan mene mustan kuskin kyytiin. En en ene en en en


      • Anonyymi

        On se ihme porukkaa nämä maahanmuuttajat kun aina ongelmat paisuvat tosi isoksi kun mustaa väkeä ilmaantuu. Ruotsi on kusessa näiden kanssa. Sitten vielä ilkeävät huutaa rasismia. Itse aiheuttavat kaikki ongelmat. Pitää perustaa uusi maa jossa saavat perseillä mielin määrin. Mamuilla ei ole ihmisten tapoja. En tiedä missä oppivat tollaset tavat. Olispa suomessa trump niin musta joukko harvenisi reilusti. En ole koskaan arvostanut mustaa kansaa. Eivät kunnioita suomen kulttuuria ihme hörinää islamista hehhhh.


    • Anonyymi

      Kuka täysjärkinen ajaa Elielinaukiolta 10€:lla Länsisatamaan. Tuhoon tuomittu koko pelleily.

      • Anonyymi

        Hetkinen. Tuleeko näiden kilpailun voittaneiden ajaa rautatieasemalta jollain sovitulla kiinteällä hinnalla vaikka nyt sinne Länsisatamaan?


    • Anonyymi

      Jakotaksi tulee osallistumaan kilpailutukseen. Jakotaksin johtaja, piti aiheesta tänään tiedotustilaisuuden Jakotaksin autoilijoille ja kuljettajille Pohjanpojassa. Näyttää siltä johtajan mukaan että kilpailu tullaan voittamaan.

    • Anonyymi

      Olisin kiinnostunut työskentelmään Jakotaksissa.

      Onko Jakotaksilla tiukat tarkastajat, jotka valvovat kuljettajien toimintaa, autojen puhtautta ja viattomuutta sekä varmistavat ensiluokkaisen asiakaskokemuksen?

      Millätavoin Jakotaksin taksitarkastajat toimivat?

      • Anonyymi

        Jakotaksin tarkastajat ovat asiallisia, yhteistyökykyisiä, palvelevia ehdottomia ammattilaisia . He ovat Jakotaksin asiakkaiden ja autoilijoiden ja kuljettajien suuresti arvostamia.

        Jakotaksin tarkastajat toimivat oikeudenmukaisesti varmistaen maan parhaan asiakaskokemuksen . Autoilijat ja kuljettajat pitävät heidän opatavasta asenteestaan.

        Käytännössä Jakotaksin tarkastajat ovat vain lisä tässä ylivertaisessa palvelukokonaisuudessa. Jakotaksin autoilijat ja kuljettajat ovat alan ehdotonta eliittiä. Varsinaista valvontaa heille ei tarvitse tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakotaksin tarkastajat ovat asiallisia, yhteistyökykyisiä, palvelevia ehdottomia ammattilaisia . He ovat Jakotaksin asiakkaiden ja autoilijoiden ja kuljettajien suuresti arvostamia.

        Jakotaksin tarkastajat toimivat oikeudenmukaisesti varmistaen maan parhaan asiakaskokemuksen . Autoilijat ja kuljettajat pitävät heidän opatavasta asenteestaan.

        Käytännössä Jakotaksin tarkastajat ovat vain lisä tässä ylivertaisessa palvelukokonaisuudessa. Jakotaksin autoilijat ja kuljettajat ovat alan ehdotonta eliittiä. Varsinaista valvontaa heille ei tarvitse tehdä.

        Jakotaksin kyydissä tuntee itsenä ministeriksi . Loistavaa palvelua. Tulin juuri kotiin Jakotaksin kyydillä. Hieno kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakotaksin kyydissä tuntee itsenä ministeriksi . Loistavaa palvelua. Tulin juuri kotiin Jakotaksin kyydillä. Hieno kokemus.

        Oliko Kaide kuskina?


    • Anonyymi

      Ongelma on viranomaisten vastuuttomuus. Maahanmuuttajat ajavat ilman taksilupia, liikennelupia, vakuutuksia, eikä autot ole luvanvaraisessa rekisterissä.

      Lisäksi isoimpien välitysyhtiöiden välityksessä olevia autoja ajetaan lakeja rikkoen. Välitysyhtiöt eivät tarkista kuka ajaa heidän välityksessään olevia autoja. Siksi niitä ajetaan ilman taksilupia, ilman Kelan vaatimia koulutuksia, ilman rikostaustaotteiden tarkistamista ja muiden kuljettajanumeroilla.

      Sama ongelma koskee koulukyytejä ja sotekuljetuksia. Niitä voidaan ajaa ilman ajokorttia ja eilen vankilasta päässeenä, koska yksikään viranomainen ei tarkista kuljettajia.

      • Anonyymi

        Siksi ehdotankin, että jokaista taksia varten perustetaan taksitarkastajan virka. Näin saadaan väärinkäytökset loppumaan kertaheitolla, ja työllisyyskin kohenee.


      • Anonyymi

        Sehän on sitten aivan samanlaista toimintaa kuin kaikki yritystoiminta. Mitä uutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi ehdotankin, että jokaista taksia varten perustetaan taksitarkastajan virka. Näin saadaan väärinkäytökset loppumaan kertaheitolla, ja työllisyyskin kohenee.

        Parempi ehdotus olisi jos saataisiin paikallinen sopiminen takseille mistä nyt muilla aloilla lakkoillaan!


      • Anonyymi

        Sinun tietovarastossasi on vakava puute tiedoista. Suurten tunnettujen keskusten autoa ei aja yksikään kuljettaja, jolla ei ole voimassa olevaa taksinkuljettajan lupaa, keskuksen omaa henkilökohtaista voimassaolevaa kuljettajakorttia tai suoritettua Kelan vaatimaa erityistyhmäkoulutusta, jos keskuksen autot ajavat Kela kyytejä. Kaikilla keskuksiin kuuluvilla yrittäjillä on voimassa oleva taksilupa. Ihmisillä on jokin outo käsitys, ettei keskukset valvo näitä, kyllä ne valvovat, ja tiukasti valvovatkin. Jos joku on niin tyhmä, että antaa kuljettajanumeronsa jonkun toisen käyttöön ja jää siitä kiinni hän ei enää aja em. keskusten alla olevia autoja.


    • Anonyymi

      Kaupungin edustaja on typerä pelle, joka ei käsitä taksialasta mitään.

    • Anonyymi

      Kilpailu on päättynyt.
      Helsingin Asema-aukiolla häädetään villit pois ja kesään 2025 mennessä alueelle pääsevät ainoastaan tarjouskilpailun voittaneet Fixu taksi ja Taksi Helsinki.

      Näillä näkymin häiriöt loppuvat, kuten ovat loppuneet jo Länsisatamassa, Pasilan juna-asemalla ja Helsinki-Vantaan lentokentällä, josta villit on häädetty pois.

    • Anonyymi

      Juu ja Helsingin ympäristön (lähitaksin) kuljettajista tuli villejä asema-aukiolla..... voi helvetinkuustoista mitä sekoilua

    • Anonyymi

      Taksien sääntely oli ongelma joillekin ennen alan vapautusta 2018.
      Taksien vapautus oli ongelma joillekin ennen alan sääntelyn palautusta.

    • Anonyymi

      45 vuoden kokemuksella pks(asema-aukio) alan sisäinen koodi "tunkio" voin sanoa että suurimmat häiriköt on olleet Helsingin omat vuokra-autoilijat..... milloin oli savipyörät milloin vanukit...... milloin muut veivurit...... jatkuva valitus........ nyt on villit taksit tikunnokassa

    • Anonyymi

      Jostain kumman syystä eniten ongelmia takseissa aiheuttaa ulkomaalaisuus ja väri. Tosin siitäkin on tilastoa ja se tukee edellistä lausetta. En itse mene taksiin, jos ei tule selvää suomea tai pitäisi alkaa navia näppäilemään osoitetta. Jonossa valitsen aivan varmasti itse auton, siihen on turha tulla nillittämään. Sekin on asiakkaan oikeus.

      • Anonyymi

        Kukaan eioo seppä syntyessään....eise Helsinki niin. Isokylä ole ettei kö sen haldais unissakin


      • Anonyymi

        Sulle voi käydä niin että Helsinkiläinen pirssi istuu Helsinki - Vantaalla ja sormi suussa näppäilee reittiä Sipoon korpeen valitse sitte siinä itsellesi kuljettaja" tunkiolla "


    • Anonyymi

      Kurinpalautus tarvitaan muillekin aloille:
      Lapin hotellit ottavat kovempia korvauksia sesonkina kuin sesongin ulkopuolella. Eikö tuo pidä saada kuriin. Eli aina sama hinta, niinkuin taksissa.
      Kysyntä ja tarjonta ei saa vaikuttaa hintaan. Sanoi taksiuudistus mitä tahansa vapaasta hinnoittelusta. Emmehän toimi kuten villit? Kiitos, välityskeskusten herrat, kun torppasitte vapaan hinnoittelun. Vielä pyydämme taksien ilmaisen pakkopäivystyksen takaisin. Näin opimme jo Kekkoslovakian aikaan.
      T. Hintojen vaihteluun kyllästynyt hallintoalamainen

    • Anonyymi

      Nä matut ku käyttää joka tilanteessa tota vitun rasismikorttia.
      Sillä saavuttaa ainoostaan sen et nakertavat tätä yheiskuntaa entisestä huonompaan suuntaan.
      Yhdenvertaisuusvaltuutetut sun muut entistä vähemmän ajaa ite suomalaisten asioita.
      Pitäis lakkauttaa jokainen turha virasto joka ei aja suomalaisten etuja.
      Purra alotti jo vaalivalheet..
      Mitään akka ei saanu aikaseks.
      Purran vois laittaa yhdenvertaisuusvaltuutetuks.

    • Anonyymi

      Ei välityskeskuksen herrat ole torpanneet mitään hintoja..Välityskeskuksen herrat ei vastaa mistään Trafin herrat on velvoittanut ilmoittamaan hinnat...... Trafi valvoo et kuljettajan pärstäkuva on esillä verottaja poliisi ja työsuojelu valvoo että muut asiat on kunnossa

      • Anonyymi

        Tosta puuttuu vielä taksitarkastaja joka valvoo että kuljettajalla on lakerikengät tummat housut... ja prässit suorassa


    • Anonyymi

      Paljonkohan joutuivat maksamaan tolpasta kaupungille?

    • Anonyymi

      Jatkuva narina tuosta yhdestä aukiosta . Taisivat silloiset päättäjät pissata omaan nilkkaan ja nyt pissa haisee.

    • Anonyymi

      Taksihelsingin porukka on suurimmat reviripuolustajat

      • Anonyymi

        Kyllähän Taksihelsingin porukka narisi Helsink-Vantaalla kans ennen vuotta 2018.. eivät kuuleman mukaan päässy jonoon ennen Vantaalaisia.... ykskaks unohtivat tunkion .... jättivät savipyörien ja ympäristön veivureiden vastuulle


    • Anonyymi

      Ensiksi tehtiin maailman vapain ja nyt rajoitetaan. Ja mikä on villi taksi?

      • Anonyymi

        Ymmärtääkseni villi taksi on autoilija jolla ei ole ns palvelusopimusta suurten taksiyhtiöiden kanssa..... eli asema-aukion tapauksessa taksihelsingin kanssa media ja taksi yhtiöt yhdessä propagoivat villeistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtääkseni villi taksi on autoilija jolla ei ole ns palvelusopimusta suurten taksiyhtiöiden kanssa..... eli asema-aukion tapauksessa taksihelsingin kanssa media ja taksi yhtiöt yhdessä propagoivat villeistä

        Ei pidä paikkansa . Asema-aukiolle ei pääse "villit taksit"

        Esimerkiksi Lähitaksin autot ovat villejä takseja kun eivät pääse Asema-aukiolle.
        Mielestäni Lähitaksi on melko suuri välityskeskus.


    • Anonyymi

      Noh isossakuvassa villi on villi jollei sillä ole sopimusta asema-aukiota hallitsevassa yhtiössä

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      90
      3406
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      342
      2981
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1596
    4. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1410
    5. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1302
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1051
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      1020
    8. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      1017
    9. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      980
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      944
    Aihe