Onko tietoo voiko öljysuosituksella 5W30 A5/B5 Fordiin käyttää 0w30 A5/B5 öljyjä ?
0W vai 5W30
9
621
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ecoboost kone öljyssä kylpevällä jakohihnalla, niin ei. Purkista pitää löytyä Ford hyväksyntä. Muuten rikot moottorin.
- Anonyymi
Miksi edes tuollaista miettii, kyllä niitä nykyisiä suosituksia kannattaa noudattaa.
- Anonyymi
Auto 2011 focus vähän ajetttu 1,6 125hv. Ajatus lähti siitä kun edellinen auto 2008 corolla jossa 0w40 ja lopulta 0w20 öljyt. Mikä lienee sit niin iso ero moottoritekniikassa. 5w20 kävis kuulema mut 0w öljyt ei taida käydä. Kylmäkäynnistyksiä paljo talvisin ni 0w öljyt niissä parhaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto 2011 focus vähän ajetttu 1,6 125hv. Ajatus lähti siitä kun edellinen auto 2008 corolla jossa 0w40 ja lopulta 0w20 öljyt. Mikä lienee sit niin iso ero moottoritekniikassa. 5w20 kävis kuulema mut 0w öljyt ei taida käydä. Kylmäkäynnistyksiä paljo talvisin ni 0w öljyt niissä parhaat.
Unohda Toyotat ja menneet. Nykyautot ovat tarkkoja öljyn suhteen ja miksi lähteä poikkeamaan tehtaan suosituksista, he kuitenkin tietävät paremmin kuin kukaan muu.
- Anonyymi
Aloittaja. Jep näinhän se on vaaan paras pysytellä sit suosituksissa eikä lähtee sooloilee. Kiitos vastauksista !
- Anonyymi
Kyllä 0w30 käy 5w30 tilalle jos muut luokituksetkin täyttyy. Todennäköisestihän siellä joku Ford luokitus myös.
Viskositeetin puolesta ei ole haittaa että on juoksevampaa kylmänä. Yhtä paksuja nuo on kuumana.- Anonyymi
Kyllä, paremmin pumpattavissa oleva 0W on vain etu talvella. Nousee nopeammin nokalle asti voitelemaan. Viskositeetti ilmoittaa öljyn juoksevuuden. Laatuluokka "laadun" tai vähimmäissuorituskyvyn muutoin.
Kuitenkin vaatii että öljy täyttää vaaditun laatuluokan, A5/B5 alta näitä löytyy, mutta merkkikohtainen luokitus täytyy myös varmistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, paremmin pumpattavissa oleva 0W on vain etu talvella. Nousee nopeammin nokalle asti voitelemaan. Viskositeetti ilmoittaa öljyn juoksevuuden. Laatuluokka "laadun" tai vähimmäissuorituskyvyn muutoin.
Kuitenkin vaatii että öljy täyttää vaaditun laatuluokan, A5/B5 alta näitä löytyy, mutta merkkikohtainen luokitus täytyy myös varmistaa.Tuollainen viskositeetti usko ja hifistely on täysin turhaa ja hyödytöntä.
Suosituksen mukainen öljy koneeseen ja elo on huolista vapaa. Valmistajat tutkivat kyllä nuo asiat ja on heidänkin etu, ettei öljyistä tule ongelmaa ja koneet kestää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen viskositeetti usko ja hifistely on täysin turhaa ja hyödytöntä.
Suosituksen mukainen öljy koneeseen ja elo on huolista vapaa. Valmistajat tutkivat kyllä nuo asiat ja on heidänkin etu, ettei öljyistä tule ongelmaa ja koneet kestää.Melkein mikä tahansa litku kestää valmistajan takuuajan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701479
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361096- 45924
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html174801- 39749
- 49710
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244530585- 52571
- 116568
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44531