0W vai 5W30

Anonyymi-ap

Onko tietoo voiko öljysuosituksella 5W30 A5/B5 Fordiin käyttää 0w30 A5/B5 öljyjä ?

9

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ecoboost kone öljyssä kylpevällä jakohihnalla, niin ei. Purkista pitää löytyä Ford hyväksyntä. Muuten rikot moottorin.

    • Anonyymi

      Miksi edes tuollaista miettii, kyllä niitä nykyisiä suosituksia kannattaa noudattaa.

      • Anonyymi

        Auto 2011 focus vähän ajetttu 1,6 125hv. Ajatus lähti siitä kun edellinen auto 2008 corolla jossa 0w40 ja lopulta 0w20 öljyt. Mikä lienee sit niin iso ero moottoritekniikassa. 5w20 kävis kuulema mut 0w öljyt ei taida käydä. Kylmäkäynnistyksiä paljo talvisin ni 0w öljyt niissä parhaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto 2011 focus vähän ajetttu 1,6 125hv. Ajatus lähti siitä kun edellinen auto 2008 corolla jossa 0w40 ja lopulta 0w20 öljyt. Mikä lienee sit niin iso ero moottoritekniikassa. 5w20 kävis kuulema mut 0w öljyt ei taida käydä. Kylmäkäynnistyksiä paljo talvisin ni 0w öljyt niissä parhaat.

        Unohda Toyotat ja menneet. Nykyautot ovat tarkkoja öljyn suhteen ja miksi lähteä poikkeamaan tehtaan suosituksista, he kuitenkin tietävät paremmin kuin kukaan muu.


    • Anonyymi

      Aloittaja. Jep näinhän se on vaaan paras pysytellä sit suosituksissa eikä lähtee sooloilee. Kiitos vastauksista !

    • Anonyymi

      Kyllä 0w30 käy 5w30 tilalle jos muut luokituksetkin täyttyy. Todennäköisestihän siellä joku Ford luokitus myös.

      Viskositeetin puolesta ei ole haittaa että on juoksevampaa kylmänä. Yhtä paksuja nuo on kuumana.

      • Anonyymi

        Kyllä, paremmin pumpattavissa oleva 0W on vain etu talvella. Nousee nopeammin nokalle asti voitelemaan. Viskositeetti ilmoittaa öljyn juoksevuuden. Laatuluokka "laadun" tai vähimmäissuorituskyvyn muutoin.

        Kuitenkin vaatii että öljy täyttää vaaditun laatuluokan, A5/B5 alta näitä löytyy, mutta merkkikohtainen luokitus täytyy myös varmistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, paremmin pumpattavissa oleva 0W on vain etu talvella. Nousee nopeammin nokalle asti voitelemaan. Viskositeetti ilmoittaa öljyn juoksevuuden. Laatuluokka "laadun" tai vähimmäissuorituskyvyn muutoin.

        Kuitenkin vaatii että öljy täyttää vaaditun laatuluokan, A5/B5 alta näitä löytyy, mutta merkkikohtainen luokitus täytyy myös varmistaa.

        Tuollainen viskositeetti usko ja hifistely on täysin turhaa ja hyödytöntä.
        Suosituksen mukainen öljy koneeseen ja elo on huolista vapaa. Valmistajat tutkivat kyllä nuo asiat ja on heidänkin etu, ettei öljyistä tule ongelmaa ja koneet kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen viskositeetti usko ja hifistely on täysin turhaa ja hyödytöntä.
        Suosituksen mukainen öljy koneeseen ja elo on huolista vapaa. Valmistajat tutkivat kyllä nuo asiat ja on heidänkin etu, ettei öljyistä tule ongelmaa ja koneet kestää.

        Melkein mikä tahansa litku kestää valmistajan takuuajan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      174
      801
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe