Negatiivisen uskonnonvapauden rikkomisesta korvauksia lukiolaiselle

"- - päätös rajaa selvästi sitä, mitä päiväkotien ja koulujen osalta tarkoittaa perustuslain virke 'Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.': Kirkkorakennus tilana tai seurakunta toimijana ei itsessään tee tilaisuudesta uskonnollista. Toisaalta uskonnonharjoitus voi olla myös passiivista, eikä riitä ettei pakoteta rukoilemaan vaan ei saa joutua vastoin tahtoaan myöskään kuuntelemaan saarnaa tai vastaavaa. "

https://uskonnonvapaus.fi/2024/korvaus-lukiolaiselle.html

12

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihtoehtoisen tapahtuman järjestämällä tästä olisi selvitty. Eli se yksi tai muutama lapsi vaihtoehtoiseen tapahtumaan siksi aikaa, kun srk pitää hartautta.

      • Jep, olisi. Toisaalta, OPH:n ohje sanoo hyvin selkeästi ettei koulun ole ensinkään pakko järjestää jumalanpalveluksia, hartauksia tms. uskonnonharjoitusta.


    • Anonyymi

      Ehkä euro on hyvä konsultti?

      • Ehkä, mutta en oikein tiedä onko euroilla tässä suoraa merkitystä. Sen sijaan ne takaavat julkisuuden paremmin kuin pelkkä moite tai huomautus, vaikka olisi miten virallinenkin. Ainakaan en usko että summalla on juuri merkitystä.


    • Anonyymi

      Ihan oikein. Alkaa tehota.

    • Anonyymi

      Va-liiton kannattaisi lopettaa koululaisten kiihottaminen riitelyyn uskonnosta, jotta lasten yleistä koulutyötä ei pilata. Erityisen vaarallista on kinata opettajien kanssa kun on vielä itse aloittelija

      Seisovan lammikon Va- liiton jäsenet ovat enimmäkseen epäonnistuneita sopeutumattomia surkimuksia

      Varmaan liiton alkuvaiheissa oli toisin

      Nyt yleensä fiksut oppilaat ainakin tietää että jmalaa ei ole tai siis se on Lähi- Idän tarina roomalaisittain kerrottuna
      mutta keskittyvä koulunkäynti on tärkeää

    • Anonyymi

      Uppiniskaista kirkollisuutta kunnat piukassa.

    • Anonyymi

      Se olisi positiivisen uskonnonvapauden rikkomista, jos oppilasta kiellettäisiin rukoilemasta vapaasti ja omasta tahdostaan.

    • Anonyymi

      Siis uskonnonvapauden rikkomisesta

    • Anonyymi

      Parannusta ei aina saa kuin kantelemalla.

    • Anonyymi

      Kantelut auttavat muitakin, jos tieto päätöksistä leviää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe