Kolmostien liikenne

Anonyymi-ap

Onnibus Flex liikennöi tällä hetkellä Tampereen ja Helsingin välillä vain 20 vuoroparia viikossa Paunun 36:sta , ja Valkeakosken Liikenteen paljon mainostettu pommi 18.3. alkaen on osoittautunut viiden viikottaisen lähdön lisäykseksi. Maanantaista lähtien kolmostien pikkupysäkkejä palvelee siis 54 viikottaista lähtöä suuntaansa aikaisempien 65:n sijasta.

Valkeakosken Liikenteen uudet aikataulut ovat näillä näkymin voimassa vain neljä viikkoa, ja onkin mielenkiintoista nähdä, mitä 14.4. alkaen tapahtuu. Säilyykö aikataulu entisellään vai nähdäänkö taas kenties pieniä vuorolisäyksiä? Entä saako kutistunut tarjonta vaikkapa Länsilinjat jossakin vaiheessa palaamaan Helsingin tielle? Siihen en jaksa uskoa, että mikään liikennöitsijä lähtisi kovin isosti tälle välille kilpailemaan.

79

1168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin tulee ketään 3-tielle. Pelkäävät Pupua ja Hirveä. Aiheesta.

      Ja ainakaan LL ei tule. Se voisikin vaihtaa nimensä Lässähdyslinjoiksi.

      • Anonyymi

        Kyllä tuolle linjalle tulee uusia toimijoita ja pikemmin kuin arvaattekaan.
        Yksi tulijoista on sellainen vihreillä busseilla liikennöivä ja kuskit puhuvat venäjänsukuista kieltä.
        Muutama muukin varteenotettava liikennöitsijä on tuloillaan.
        Ikävä kyllä tuo yksi pellefirma tappioineen pilaa tuota reittiä, mutta eiköhän se siitä joudu poistumaan.
        Capman on niin syvällä kusessa kuin vaan voi olla, paniikissa kuulemma etsitään jotain hölmöä jolle tuo KA voitaisiin tuupata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolle linjalle tulee uusia toimijoita ja pikemmin kuin arvaattekaan.
        Yksi tulijoista on sellainen vihreillä busseilla liikennöivä ja kuskit puhuvat venäjänsukuista kieltä.
        Muutama muukin varteenotettava liikennöitsijä on tuloillaan.
        Ikävä kyllä tuo yksi pellefirma tappioineen pilaa tuota reittiä, mutta eiköhän se siitä joudu poistumaan.
        Capman on niin syvällä kusessa kuin vaan voi olla, paniikissa kuulemma etsitään jotain hölmöä jolle tuo KA voitaisiin tuupata.

        Huuhaa kommentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolle linjalle tulee uusia toimijoita ja pikemmin kuin arvaattekaan.
        Yksi tulijoista on sellainen vihreillä busseilla liikennöivä ja kuskit puhuvat venäjänsukuista kieltä.
        Muutama muukin varteenotettava liikennöitsijä on tuloillaan.
        Ikävä kyllä tuo yksi pellefirma tappioineen pilaa tuota reittiä, mutta eiköhän se siitä joudu poistumaan.
        Capman on niin syvällä kusessa kuin vaan voi olla, paniikissa kuulemma etsitään jotain hölmöä jolle tuo KA voitaisiin tuupata.

        Ei tule, ainakaan pitkäksi aikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolle linjalle tulee uusia toimijoita ja pikemmin kuin arvaattekaan.
        Yksi tulijoista on sellainen vihreillä busseilla liikennöivä ja kuskit puhuvat venäjänsukuista kieltä.
        Muutama muukin varteenotettava liikennöitsijä on tuloillaan.
        Ikävä kyllä tuo yksi pellefirma tappioineen pilaa tuota reittiä, mutta eiköhän se siitä joudu poistumaan.
        Capman on niin syvällä kusessa kuin vaan voi olla, paniikissa kuulemma etsitään jotain hölmöä jolle tuo KA voitaisiin tuupata.

        joo on tullut ja mennyt. Ei pärjännyt Savonlinja eikä Pohjolan liikenne, häippäsivät vähin äänin. Antaa niiden hoitaa homma jotka sen osaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo on tullut ja mennyt. Ei pärjännyt Savonlinja eikä Pohjolan liikenne, häippäsivät vähin äänin. Antaa niiden hoitaa homma jotka sen osaavat.

        Myös Luxcab kävi räpeltämässä, eikä Osmo Ahokaan pärjänny, Länsilinjat oli kaikista säälittävin, ja sit tosiaan noi Pohjola ja Savonlinja, plus että yksi alkoholisoitui Laurin kurittaessa, onhan noita onnenonkijoita käyny kääntymässä 3 tiellä, luikkineet sitten koloihinsa häpeämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Luxcab kävi räpeltämässä, eikä Osmo Ahokaan pärjänny, Länsilinjat oli kaikista säälittävin, ja sit tosiaan noi Pohjola ja Savonlinja, plus että yksi alkoholisoitui Laurin kurittaessa, onhan noita onnenonkijoita käyny kääntymässä 3 tiellä, luikkineet sitten koloihinsa häpeämään

        Bussibisnes on nykyään ankaraa, ei siellä kännikalat pärjää. Eikä sukuoikeussyöttiläät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussibisnes on nykyään ankaraa, ei siellä kännikalat pärjää. Eikä sukuoikeussyöttiläät.

        "Bussibisnes on nykyään ankaraa, ei siellä kännikalat pärjää. Eikä sukuoikeussyöttiläät."

        Näin näyttää olevan, vaikka ei eräs sukuoikeutensa hiljattain menettänyt syöttiläsparonitar vielä ole tuota tajunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussibisnes on nykyään ankaraa, ei siellä kännikalat pärjää. Eikä sukuoikeussyöttiläät.

        Aika mukavasti ovat Tamponi ja VL pärjäilleet! Tappiot yhteensä toistakymmentä miljoonaa ja romuilla työllistetään hinausfirmoja.
        No sellainen hyvä puolihan tässä on, että noita varsinkin Tamponin linjoja ajaa aika paljon oikeat liikennöitsijät ja toivottavasti oikealla hinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Luxcab kävi räpeltämässä, eikä Osmo Ahokaan pärjänny, Länsilinjat oli kaikista säälittävin, ja sit tosiaan noi Pohjola ja Savonlinja, plus että yksi alkoholisoitui Laurin kurittaessa, onhan noita onnenonkijoita käyny kääntymässä 3 tiellä, luikkineet sitten koloihinsa häpeämään

        Ainakaan Länsilinjat ei ollut kolmostiellä mikään onnenonkija eikä säälittävä. Vuorot kulkivat vuosikymmenien ajan, toki niitä ei tainnut olla päivässä kuin yksi-kaksi suuntaansa. Sekä autot että palvelun laatu muutenkin vastasivat jotakuinkin Paunua. Eli arvosana oli luokkaa kiitettävä-erinomainen. Mutta alihinnoiteltuja lippuja myyviä kroonisia tappiontekijöitä vastaan on terveitä liiketoimintaperiaatteita arvostavan hankala lähteä kilpailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Länsilinjat ei ollut kolmostiellä mikään onnenonkija eikä säälittävä. Vuorot kulkivat vuosikymmenien ajan, toki niitä ei tainnut olla päivässä kuin yksi-kaksi suuntaansa. Sekä autot että palvelun laatu muutenkin vastasivat jotakuinkin Paunua. Eli arvosana oli luokkaa kiitettävä-erinomainen. Mutta alihinnoiteltuja lippuja myyviä kroonisia tappiontekijöitä vastaan on terveitä liiketoimintaperiaatteita arvostavan hankala lähteä kilpailemaan.

        Juu ei oo Pupua/Hirveä vastaan muut pystyny kilpaileen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei oo Pupua/Hirveä vastaan muut pystyny kilpaileen...

        Ja nämä poloiset "bisnesälyn" jättiläiset eivät ole vielä 10 vuodessa tajunneet, että ovat oman tyhmyytensä vankeja; myydään palvelua tappiolla.
        Ja kun sitten joskus tajuaisivat nostaa hintoja järkitasolle, niin kilpailijat tulevat apajille ja
        taas joudutaan laskemaan hinnat tappiotasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nämä poloiset "bisnesälyn" jättiläiset eivät ole vielä 10 vuodessa tajunneet, että ovat oman tyhmyytensä vankeja; myydään palvelua tappiolla.
        Ja kun sitten joskus tajuaisivat nostaa hintoja järkitasolle, niin kilpailijat tulevat apajille ja
        taas joudutaan laskemaan hinnat tappiotasolle.

        Tulokset muuttuvat voitollisiksi olosuhdekorjauksilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika mukavasti ovat Tamponi ja VL pärjäilleet! Tappiot yhteensä toistakymmentä miljoonaa ja romuilla työllistetään hinausfirmoja.
        No sellainen hyvä puolihan tässä on, että noita varsinkin Tamponin linjoja ajaa aika paljon oikeat liikennöitsijät ja toivottavasti oikealla hinnalla.

        VL:n vuorot jätetään yksinkertaisesti ajamatta jos auto hajoaa tai kuski sairastuu, helppoa ja halpaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulokset muuttuvat voitollisiksi olosuhdekorjauksilla

        Totta! Leikitään että koronaa ei ollut, Venäjä ei hyökännyt Ukrainaan ja diesel maksaa 0,90 euroa/ litra, kuljettajan palkka on 10 euroa/tunti ja korot ovat miinuksella.
        No Ob:n tapauksessa tappiot olisivat enää 2-3 miljoonaa/ vuosi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo on tullut ja mennyt. Ei pärjännyt Savonlinja eikä Pohjolan liikenne, häippäsivät vähin äänin. Antaa niiden hoitaa homma jotka sen osaavat.

        Nämä mainitut firmat kokeilivat aivan kuten nykyisin on mahdollista. Tuotot eivät olleet riittäviä, koska markkina oli pilattu ja pilaamisen syyt ja syyllisen tietävät jokainen. OB on nyt syvällä itse kaivamassaan kuopassa. Maksumiehet vaativat sijoituksilleen tuottoja, mutta edes tappioiden paikkaaminen tekee tiukkaa. Hintoja halutaan nostaa, mutta sekin tarkoittaa heti matkustajien menetyksiä ja/tai muiden tuloa kolmostielle.


      • Anonyymi

        Lässähdyslinjat osuvasti kommentoitu😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lässähdyslinjat osuvasti kommentoitu😀

        Lienet niitä jotka saanut potkut LL:lta kun noin kiukuttaa. Mutta katso peiliin, ei sieltä ketään syyttä heitetä mäkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienet niitä jotka saanut potkut LL:lta kun noin kiukuttaa. Mutta katso peiliin, ei sieltä ketään syyttä heitetä mäkeen

        En hyväksy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä mainitut firmat kokeilivat aivan kuten nykyisin on mahdollista. Tuotot eivät olleet riittäviä, koska markkina oli pilattu ja pilaamisen syyt ja syyllisen tietävät jokainen. OB on nyt syvällä itse kaivamassaan kuopassa. Maksumiehet vaativat sijoituksilleen tuottoja, mutta edes tappioiden paikkaaminen tekee tiukkaa. Hintoja halutaan nostaa, mutta sekin tarkoittaa heti matkustajien menetyksiä ja/tai muiden tuloa kolmostielle.

        niin ilman OB:ta ei olisi bussiliikennettä enään ollenkaan. OB:n tärkein kohde oli ja on edelleenkin VR jota valtio rahoittaa veronmaksajien rahoilla varsin avokätisesti. Expressbus hinnoilla ne viimeisetkin bussi matkustajat olisivat siirtyneet junien käyttäjiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ilman OB:ta ei olisi bussiliikennettä enään ollenkaan. OB:n tärkein kohde oli ja on edelleenkin VR jota valtio rahoittaa veronmaksajien rahoilla varsin avokätisesti. Expressbus hinnoilla ne viimeisetkin bussi matkustajat olisivat siirtyneet junien käyttäjiksi.

        Aika omituinen mielipide. Bussiliikenteen alasajo ei tosiaankaan johdu yksin ob:sta, mutta kyllä se oli alasajoa kiihdyttävä tekijä. Muita syitä ovat mm. täydellisesti epäonnistunut joukkoliikennelaki, valtion avokätinen vr:n tukeminen, koronaepidemia jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika omituinen mielipide. Bussiliikenteen alasajo ei tosiaankaan johdu yksin ob:sta, mutta kyllä se oli alasajoa kiihdyttävä tekijä. Muita syitä ovat mm. täydellisesti epäonnistunut joukkoliikennelaki, valtion avokätinen vr:n tukeminen, koronaepidemia jne..

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


    • Anonyymi

      Onnibus Flex näköjään jatkaa entisiä Paunun vuoroja nykyisellä 20 vuoroparin viikkotahdilla 5.5. asti. Mitä tekee Valkeakosken Liikenne 15.4. alkaen? Saumaa olisi lisätä vuoroja ja puheet ovat olleet kovia.

      • Anonyymi

        Ihmettelen vaan, jos VL lisää liikennettä kun nykyisetkin vuorot pyörivät tappiollisesti. Mistä löytyy resursseja liikenteen lisäämiseen, kun tällä hetkellä jopa kouluvuorojen hoitaminen tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia? Jos yhtiö haluaa vakavasti otettavaksi liikennöitsijäksi kolmostiellä, pitää sen tosissaan paneutua autojen huoltoon ja korjaukseen ja siitä huolimatta automyyjän puheillakin on kohta pakko vierailla. Kassa taitaa olla sen verran tyhjä, että automyyjäkin vain hymyilee ja sanoo, että katsotaan sitten tuonnempana..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen vaan, jos VL lisää liikennettä kun nykyisetkin vuorot pyörivät tappiollisesti. Mistä löytyy resursseja liikenteen lisäämiseen, kun tällä hetkellä jopa kouluvuorojen hoitaminen tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia? Jos yhtiö haluaa vakavasti otettavaksi liikennöitsijäksi kolmostiellä, pitää sen tosissaan paneutua autojen huoltoon ja korjaukseen ja siitä huolimatta automyyjän puheillakin on kohta pakko vierailla. Kassa taitaa olla sen verran tyhjä, että automyyjäkin vain hymyilee ja sanoo, että katsotaan sitten tuonnempana..

        Jos VL ottaisi lusikan kauniiseen käteensä ja laittaisi vuoroja kulkemaan lähes entiseen Paunun tyyliin JA nostaisi lipun hintoja järkevälle tasolle Ob:n hinnoista piittaamatta, se voisi olla loikka menestykseen.
        Aika moni asiakas valitsee mieluusti muun kuin Ob:n, jos valinnan varaa on.
        En tiedä VL:n nykyistä kalustoa, mutta periaatteessa matalat Volvot ovat varsin sopivia tuolle linjalle, kun rahti on pois kuvioista.
        Mitä matalampi auto, sen mukavampi kyyti. Ei sentään matalalattia-sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos VL ottaisi lusikan kauniiseen käteensä ja laittaisi vuoroja kulkemaan lähes entiseen Paunun tyyliin JA nostaisi lipun hintoja järkevälle tasolle Ob:n hinnoista piittaamatta, se voisi olla loikka menestykseen.
        Aika moni asiakas valitsee mieluusti muun kuin Ob:n, jos valinnan varaa on.
        En tiedä VL:n nykyistä kalustoa, mutta periaatteessa matalat Volvot ovat varsin sopivia tuolle linjalle, kun rahti on pois kuvioista.
        Mitä matalampi auto, sen mukavampi kyyti. Ei sentään matalalattia-sellaista.

        Itsekin olen Paunun lopetettua kulkenut taas pitkästä aikaa VL:n vuorolla. Ob Megalla en matkusta mistään hinnasta ja Flexiäkin välttelen, jos vain sunkin pystyn. VL:n kalusto on mielestäni ihan passelia Tampereen ja Helsingin välille. Saisivat kyllä lisätä liikennettä tuntuvasti niin kuin täällä on uhottu, mutta kuten tuossa edellä todetaan, kovinkaan uskottavaa tämä uhoaminen ei ole. Jatkuva "hovikuljettajan" ja "kolmostien kunkun" toistelu vain antaa ymmärtää, että totuus on jotakin aivan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos VL ottaisi lusikan kauniiseen käteensä ja laittaisi vuoroja kulkemaan lähes entiseen Paunun tyyliin JA nostaisi lipun hintoja järkevälle tasolle Ob:n hinnoista piittaamatta, se voisi olla loikka menestykseen.
        Aika moni asiakas valitsee mieluusti muun kuin Ob:n, jos valinnan varaa on.
        En tiedä VL:n nykyistä kalustoa, mutta periaatteessa matalat Volvot ovat varsin sopivia tuolle linjalle, kun rahti on pois kuvioista.
        Mitä matalampi auto, sen mukavampi kyyti. Ei sentään matalalattia-sellaista.

        VL:n talous ja muut resurssit eivät tällä hetkellä mahdollista vuorojen suurta lisäystä. Myös hintojen korottaminen on vaikeampi juttu. Onnibus laski hinnat aikaisemmin sellaiselle tasolle, josta nyt kärsii koko toimiala. Toisaalta VL on OB:n yhteistyökumppani, joten nyt sekin saa maistaa omaa lääkettään ja miettiä kenen kelkkaan tuli hypättyä. Vaarana on, että hintojen nostonjälkeen jäljelle jäävät vain pakkomatkustajat ja muut siirtyvät junaan tai valitsevat henkilöauton. Vähitellen nämä onnibus-sekoilun haittavaikutukset alkavat tulla esiin kaikkine haittoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL:n talous ja muut resurssit eivät tällä hetkellä mahdollista vuorojen suurta lisäystä. Myös hintojen korottaminen on vaikeampi juttu. Onnibus laski hinnat aikaisemmin sellaiselle tasolle, josta nyt kärsii koko toimiala. Toisaalta VL on OB:n yhteistyökumppani, joten nyt sekin saa maistaa omaa lääkettään ja miettiä kenen kelkkaan tuli hypättyä. Vaarana on, että hintojen nostonjälkeen jäljelle jäävät vain pakkomatkustajat ja muut siirtyvät junaan tai valitsevat henkilöauton. Vähitellen nämä onnibus-sekoilun haittavaikutukset alkavat tulla esiin kaikkine haittoineen.

        Aivan oikea havainto. Sama kurimus talouden ja kaluston kunnon suhteen koskee tosin myös Onnibussia ja muitakin Koivisto-konsernin yhtiöitä. Nyt Onnibussin aloittaman kustannuksia vastaamattoman hinnoittelun seuraamukset alkavat iskeä suoraan kasvoille. Surkuhupaisaa on se, että suurimmat kärsijät ovat Onnibus itse ja sen kumppanit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikea havainto. Sama kurimus talouden ja kaluston kunnon suhteen koskee tosin myös Onnibussia ja muitakin Koivisto-konsernin yhtiöitä. Nyt Onnibussin aloittaman kustannuksia vastaamattoman hinnoittelun seuraamukset alkavat iskeä suoraan kasvoille. Surkuhupaisaa on se, että suurimmat kärsijät ovat Onnibus itse ja sen kumppanit.

        Taas puhutaan paljon ja täyttä kakkaa. VL kukoistaa ja sillä on paljon rahaa. Paljon on myös uskollisia matkustajia, mm. Lastusten vaikutusvaltainen kyläyhdistys, sampobussilaiset ja Valkeakosken koulut ja päiväkodit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas puhutaan paljon ja täyttä kakkaa. VL kukoistaa ja sillä on paljon rahaa. Paljon on myös uskollisia matkustajia, mm. Lastusten vaikutusvaltainen kyläyhdistys, sampobussilaiset ja Valkeakosken koulut ja päiväkodit.

        No näyttäkääpä sitten 15.4. alkaen tämä todeksi ja lisätkää vuoroja Tampereen ja Helsingin välille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näyttäkääpä sitten 15.4. alkaen tämä todeksi ja lisätkää vuoroja Tampereen ja Helsingin välille.

        Niitä lisätään juuri sen mukaan kuinka Heini suo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas puhutaan paljon ja täyttä kakkaa. VL kukoistaa ja sillä on paljon rahaa. Paljon on myös uskollisia matkustajia, mm. Lastusten vaikutusvaltainen kyläyhdistys, sampobussilaiset ja Valkeakosken koulut ja päiväkodit.

        Kyllä Lastusten kyläyhdistys yhden bussifirman pystyssä pitää! Ainahan Lastusten pysäkiltä nousee parikymmentä asiakasta Helsinkiin. Siitähän tulee reppuun jo pitkästi toista sataa euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas puhutaan paljon ja täyttä kakkaa. VL kukoistaa ja sillä on paljon rahaa. Paljon on myös uskollisia matkustajia, mm. Lastusten vaikutusvaltainen kyläyhdistys, sampobussilaiset ja Valkeakosken koulut ja päiväkodit.

        Niinpä. Olen kuullut, että tuolla vaikutusvaltaisella kyläyhdistyksellä olisi jopa oma lobbari Brysselissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä lisätään juuri sen mukaan kuinka Heini suo.

        Miksei Heini soisi? 18.3. alkaenhan piti toisen keskusteluketjun mukaan olla taivaan auki ja kullanhuuhdonnan alkaa. Ja 15.4. alkaen kehotettiin "paronimielisiä" varaamaan nitrot valmiiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Heini soisi? 18.3. alkaenhan piti toisen keskusteluketjun mukaan olla taivaan auki ja kullanhuuhdonnan alkaa. Ja 15.4. alkaen kehotettiin "paronimielisiä" varaamaan nitrot valmiiksi.

        Joo, mutta 18.5. alkaakin vasta tapahtua ja vielä enemmän 15.6. ja ja ja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Heini soisi? 18.3. alkaenhan piti toisen keskusteluketjun mukaan olla taivaan auki ja kullanhuuhdonnan alkaa. Ja 15.4. alkaen kehotettiin "paronimielisiä" varaamaan nitrot valmiiksi.

        Valkeakosken Liikenne jatkaa samoilla aikatauluilla ainakin 28.4. saakka. Se niistä nitroista.


    • Anonyymi

      Kuulin villin huhun, että Valkeakosken Liikenteen bussit olivat kolaroineet varikolla ja pahasti. Vissiin lunastukseen meni ihan kolme (3) eri bussia! Ihan OMALLA varikolla huhtiksella!!

      • Anonyymi

        Minä taasen kuulin joukkoliikenneasiantuntijoilta varmana tietona että kummituslinna on romahtamispisteessä, rakenteensa täynnä asbestia ja pihansa läpikotaisin öljyn ja naftan marinoima.


      • Anonyymi

        Ei ole villi huhu, vaan totisinta totta. Asiasta kertonut VL:n palveluksessa oleva kuljettaja puhui vain kahdesta bussista, mutta ehkä kolmaskin sai sitten hieman osumaa. Autojen vauriot olivat sen verran isoja, että ovat poissa liikenteestä useita kuukausia. Syytä en kysynyt, mahtoiko olla liukas piha vai pelkkää huolimattomuutta, mutta tapaus on täyttä totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taasen kuulin joukkoliikenneasiantuntijoilta varmana tietona että kummituslinna on romahtamispisteessä, rakenteensa täynnä asbestia ja pihansa läpikotaisin öljyn ja naftan marinoima.

        Menisitkö Lamminpäähän Masin haudalle noita houreitasi lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole villi huhu, vaan totisinta totta. Asiasta kertonut VL:n palveluksessa oleva kuljettaja puhui vain kahdesta bussista, mutta ehkä kolmaskin sai sitten hieman osumaa. Autojen vauriot olivat sen verran isoja, että ovat poissa liikenteestä useita kuukausia. Syytä en kysynyt, mahtoiko olla liukas piha vai pelkkää huolimattomuutta, mutta tapaus on täyttä totta.

        Tälle törmäilylle väkevä ylistys! Osui oikealle firmalle. Tekee taas pienen loven lisää entisestäänkin raskaasti tappiollisiin tilinpäätöksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisitkö Lamminpäähän Masin haudalle noita houreitasi lukemaan.

        Olet vapaa menemään. Minä en hautoja palvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle törmäilylle väkevä ylistys! Osui oikealle firmalle. Tekee taas pienen loven lisää entisestäänkin raskaasti tappiollisiin tilinpäätöksiin.

        Korjaus: Tilinpäätöksemme ovat erinomaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: Tilinpäätöksemme ovat erinomaisia

        Tarkista Kimmo vielä viimeisen rivin etumerkki. Vaikka loppusumma on massiivinen, pieni ongelma on edessä oleva miinus-merkki.


    • Anonyymi

      Kolmostienkin liikenne alkoi tervehtyä 2012 alkaen. Nykyään 3-tiellä liikennöi vain terveet, korkeaihanteiset liikennöitsijät. 13 vuotta sitten tilanne oli täysin päinvastoin!

      • Anonyymi

        Kiitos Onnibus, Valkeakosken Liikenne, Satakunnan Liikenne ja Koiviston Auto! Uudet Kolmostien kuninkaat.

        Vain paha muisto ovat enää paunut, länskät, osmoahot, savonlinjat, pohjolat, luxcabit, experspussit ja sukuoikeudet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Onnibus, Valkeakosken Liikenne, Satakunnan Liikenne ja Koiviston Auto! Uudet Kolmostien kuninkaat.

        Vain paha muisto ovat enää paunut, länskät, osmoahot, savonlinjat, pohjolat, luxcabit, experspussit ja sukuoikeudet!

        Muistoissa on myös se aika, kun Kolmostien liikennöinti oli kannattavaa bisnestä. Tällä hetkellä kilpaillaan lähinnä siitä, kuka tekee eniten persnettoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Onnibus, Valkeakosken Liikenne, Satakunnan Liikenne ja Koiviston Auto! Uudet Kolmostien kuninkaat.

        Vain paha muisto ovat enää paunut, länskät, osmoahot, savonlinjat, pohjolat, luxcabit, experspussit ja sukuoikeudet!

        "Kiitos Onnibus, Valkeakosken Liikenne, Satakunnan Liikenne ja Koiviston Auto! Uudet Kolmostien kuninkaat.
        Vain paha muisto ovat enää paunut, länskät, osmoahot, savonlinjat, pohjolat, luxcabit, experspussit ja sukuoikeudet!"

        Niinpä, ja ainakin Valkeakoskella eräässä kolmostietä ajavassa yhtiössä on karvaana muistona noiden sukuoikeuksien menetys reilut kolme vuotta sitten. Siitä järkytyksestä ei Huhtakadulla olla toivuttu vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiitos Onnibus, Valkeakosken Liikenne, Satakunnan Liikenne ja Koiviston Auto! Uudet Kolmostien kuninkaat.
        Vain paha muisto ovat enää paunut, länskät, osmoahot, savonlinjat, pohjolat, luxcabit, experspussit ja sukuoikeudet!"

        Niinpä, ja ainakin Valkeakoskella eräässä kolmostietä ajavassa yhtiössä on karvaana muistona noiden sukuoikeuksien menetys reilut kolme vuotta sitten. Siitä järkytyksestä ei Huhtakadulla olla toivuttu vieläkään.

        Höpön löpön, kiitos sen, yhtiö avasi oven uuteen aikaan, onnenpotku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön löpön, kiitos sen, yhtiö avasi oven uuteen aikaan, onnenpotku

        Voisitko selittää tyhmälle, mikä on sellainen onnenpotku joka saa lähes miljoonan liiketuloksen tippumaan lähes yhtä suureen tappioon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön löpön, kiitos sen, yhtiö avasi oven uuteen aikaan, onnenpotku

        Mutta missä viipyy Huhtakadun pommi? Nykyisten aikataulujen voimassaolo jatkuu ainakin 28.4. saakka. Ei tarvittu nitroja 15.4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta missä viipyy Huhtakadun pommi? Nykyisten aikataulujen voimassaolo jatkuu ainakin 28.4. saakka. Ei tarvittu nitroja 15.4.

        "Mutta missä viipyy Huhtakadun pommi?"

        Eikös siellä jo 3 autoa kolaroinut? Lienee melkoinen pauke ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta missä viipyy Huhtakadun pommi?"

        Eikös siellä jo 3 autoa kolaroinut? Lienee melkoinen pauke ollut?

        Mitkä olivat ne romuyksilöt jotka ottivat tähän osaa.
        Jos uudemman pään. Tai siis "uudemman" niin lieneekö kysymys vakuutuspetoksen yrityksestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä olivat ne romuyksilöt jotka ottivat tähän osaa.
        Jos uudemman pään. Tai siis "uudemman" niin lieneekö kysymys vakuutuspetoksen yrityksestä

        Romuyksilöitä ei Pupulla ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä olivat ne romuyksilöt jotka ottivat tähän osaa.
        Jos uudemman pään. Tai siis "uudemman" niin lieneekö kysymys vakuutuspetoksen yrityksestä

        Oikeamielinen liikennöitsijä EI sorru petoksiin. Ne teot jääkööt paronimielisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeamielinen liikennöitsijä EI sorru petoksiin. Ne teot jääkööt paronimielisille.

        En yllättyisi enää mistään, kun kyse on tällaisesta yhtiöstä. Hyvää esimakua on saatu yrityksen tavasta hoitaa nysse- ja ely-liikennettä sopimuksilla takapuoltaan pyyhkien. Tilinpäätösten julkistamista vaatii laki, mutta niiden salailu ei tunnu VL:ä haittaavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yllättyisi enää mistään, kun kyse on tällaisesta yhtiöstä. Hyvää esimakua on saatu yrityksen tavasta hoitaa nysse- ja ely-liikennettä sopimuksilla takapuoltaan pyyhkien. Tilinpäätösten julkistamista vaatii laki, mutta niiden salailu ei tunnu VL:ä haittaavan.

        Tilinpäätöksistä on kaikki oleellinen sanottu moneen kertaan: VL kukoistaa! Eli ei yhtiön succeeta ole salattu mutta tarkat luvut eivät kuulu kellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilinpäätöksistä on kaikki oleellinen sanottu moneen kertaan: VL kukoistaa! Eli ei yhtiön succeeta ole salattu mutta tarkat luvut eivät kuulu kellekään.

        Kyllähän ne osakeyhtiöiden tilinpäätökset on julkistettava.
        VL ei valitettavasti kukoista, mutta voi tulevaisuudessa tulla ihan toimeen, riippuu kuinka nöyränä jaksavat olla Onnibussille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilinpäätöksistä on kaikki oleellinen sanottu moneen kertaan: VL kukoistaa! Eli ei yhtiön succeeta ole salattu mutta tarkat luvut eivät kuulu kellekään.

        Tilinpäätös pitää lain mukaan toimittaa prh:een, mutta tilinpäätöksen liitetiedot eivät ole julkisia. Jotakin on siis valkeakoskilaisilta "unohtunut". Arvattavasti unohduksen syynä ovat sellaiset tulokset, joita ei haluta muille näyttää. Prh voi halutessaan vaatia yhtiöitä julkaisemaan ko. tiedot, eli täytyypä laittaa kyselyä prh:een.


    • Anonyymi

      Varkaat ja väärät valtiaat on häädetty pois kolmostieltä

      • Anonyymi

        Väkevimmin!


      • Anonyymi

        Onko näkynyt VL:n uusia busseja kolmostiellä? Entäs Tamponin uusia Volvoja?
        VL rikkoo lakia tilinpäätösten ilmoittamatta jättämisessä PRH:lle ja jokohan on saatu maksettua laittomasti irtisanotulle entiselle työntekijälle? Aika raskaita taakkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko näkynyt VL:n uusia busseja kolmostiellä? Entäs Tamponin uusia Volvoja?
        VL rikkoo lakia tilinpäätösten ilmoittamatta jättämisessä PRH:lle ja jokohan on saatu maksettua laittomasti irtisanotulle entiselle työntekijälle? Aika raskaita taakkoja.

        VL on toiminnallaan osoittanut, että eivät sopimukset koske sitä. Nyt näyttää myös siltä, että tilinpäätösten piilottelukin on tarkoituksellista, eli edes lain määräykset eivät tätä puljua paljoakaan liikuta.


    • Anonyymi

      Nyt tapahtuu kolmostiellä. Valkeakosken Liikenne liikennöi 29.4. alkaen 41 vuoroparia viikossa. Osa vuoroista lähtee Valkeakoskelta ja osa jää lentoasemalle. Onnibus Flex liikennöi 6.5. alkaen ma-la 4 vuoroparia ja su toiseen suuntaan 4, toiseen 3 vuoroa. Neljästä vuorosta kaksi ajaa Kehä I:tä Länsisatamaan ja takaisin käymättä Kampissa. Valkeakosken ja lentoaseman kautta ei OB Flex enää aja, eli kaikki vuorot kulkevat moottoritietä. Vaihmalan ja Toijalan liittymän pysäkit saavat liikennettä pitkän tauon jälkeen. Vahvasti vaikuttaa, että kyseessä on sovittu reviirijako liikennöitsijöiden välillä.

      • Anonyymi

        Eikös tuollaasta reviirijakoa kuttuta kartelliksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuollaasta reviirijakoa kuttuta kartelliksi?

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä!


      • Anonyymi

        Tietääkseni markkinoiden jako on nykypäivänä kiellettyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VL on oikeamielinen liikennöitsijä!

        Onhan se oikeamielisyyttä tehdä reviirijakoa.
        Ja hinnoittelustakin on päästy yksimielisyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se oikeamielisyyttä tehdä reviirijakoa.
        Ja hinnoittelustakin on päästy yksimielisyyteen.

        Kyllä! Paljon halvemmalla ajetaan kuin Vaivavaunu sukuoikeusmonopolikartellilahjontauhkailuaikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Paljon halvemmalla ajetaan kuin Vaivavaunu sukuoikeusmonopolikartellilahjontauhkailuaikoinaan.

        Jos tuo kartelli saisi jatkua, niin ei siinä menisi pitkäänkään, kun hinnat olisivat paljon korkeammalla kuin koskaan.
        Luonnonvalinta kylläkin tekee tehtävänsä kohtalaisen pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo kartelli saisi jatkua, niin ei siinä menisi pitkäänkään, kun hinnat olisivat paljon korkeammalla kuin koskaan.
        Luonnonvalinta kylläkin tekee tehtävänsä kohtalaisen pian.

        Kilpailuviranomainen tulee tähän varmuudella puuttumaan ja hyvä niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailuviranomainen tulee tähän varmuudella puuttumaan ja hyvä niin!

        Kuluttajaviranomaisen tulisi pikaisesti puuttua expressbus.fi-sivuilla oleviin valheellisiin lippuhintatietoihin: 2 euron lippuja ja -50% CityCity-lippuja ei ole mainonnasta huolimatta ollut enää vuosiin saatavilla!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajaviranomaisen tulisi pikaisesti puuttua expressbus.fi-sivuilla oleviin valheellisiin lippuhintatietoihin: 2 euron lippuja ja -50% CityCity-lippuja ei ole mainonnasta huolimatta ollut enää vuosiin saatavilla!!!

        Kyllä. Ihan samoin kuin tamppoonibussin juttuihin. Ikinä ei ole ainuttakaan euron lippua kukaan saanut. Silti niiden ruostepaskojen kylkiä koristaa väite moisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajaviranomaisen tulisi pikaisesti puuttua expressbus.fi-sivuilla oleviin valheellisiin lippuhintatietoihin: 2 euron lippuja ja -50% CityCity-lippuja ei ole mainonnasta huolimatta ollut enää vuosiin saatavilla!!!

        No siitä ilmoittamaan Kuluttajaviranomaiselle!
        Kuka sitä EB:tä edes hallinoi?
        Ja miksi yrität ostaa sieltä lippuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä ilmoittamaan Kuluttajaviranomaiselle!
        Kuka sitä EB:tä edes hallinoi?
        Ja miksi yrität ostaa sieltä lippuja?

        Kimmo ja Hartsa haluavat sieltä kiitoslippuja, eihän heillä rahaa ole oikeista lipuista maksaa.


      • Anonyymi

        Tilanne meni aika huonoksi sen jälkeen, kun Koivisto osti Paunun liiketoiminnan. Kuka tahansa muu ostaja olisi ollut matkustajien kannalta parempi vaihtoehto. Tiedossa on, että ostajakandidaatteja oli muutama muukin, mutta ilmeisesti Koivisto oli valmis maksamaan sen verran kovan hinnan, että muut jäivät hopealle. Syy oli tietysti se, että Koivisto sai monelle reitille monopolin. Toinen syy oli, että ostamalla Paunun kaluston se sai pientä apua katastrofaaliseen kalustotilanteeseensa. Ehkä se laski myös Paunun hyvän maineen varaan ja oletti matkustajien ilman muuta siirtyvän heidän asiakkaikseen.

        Nyt on sitten käynyt juuri niin, että Koivisto ja VL ovat jakamassa markkinoita. Hinnat eivät nouse ihan vielä, koska se olisi liian läpinäkyvää, mutta kohtapuolin alkaa näkymään hienoista nousua hinnoissakin. Uskoisin kilpailuviranomaisenkin seuraavan tilanteen kehittymistä. Huhua on myös kuulunut, että kolmostielle olisi tulossa uusia vaihtoehtoja. Sitä todella toivomme ja odotamme. Olivatpa tulokkaat kotimaisia tai ulkomaisia, ovat ne aina parempia kuin ob ja sen kumppaniyritykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ihan samoin kuin tamppoonibussin juttuihin. Ikinä ei ole ainuttakaan euron lippua kukaan saanut. Silti niiden ruostepaskojen kylkiä koristaa väite moisesta.

        Eiköös siinä OBn mainoksessa sanotakin että alkaen 1 euro + 1 euron varausmaksu? Minä oon ainakin tehnyt monta menopaluumatkaa 3 eurolla eli 1 euro / meno + 1 euro / paluu + 1 euro / varaus.


    • Anonyymi

      Kolmostieltä ovat kadonneet kaikki pilipaliliikennöitsijät. Vain eliittiliikennöitsijät ovat jäljellä.

      • Anonyymi

        Kolmostien pikavuoroliikenteen taso on tällä hetkellä niin huono, että olen muutaman kerran pitkin hampain valinnut junan, jos henkilöauton käyttö ei ole olut mahdollista. Toivotaan, että tilanne korjaantuu ja huhut uusista liikennöitsijöistä pitävät paikkansa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe