Sapatti halki ikuisuuksien

Anonyymi-ap

Sapatti alkoi jo maailman luomisessa "Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt."1Moos.2:2,3 ja jatkuu vielä Jumalan luomassa Uudessa maassa eli paratiisissa "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne...ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Jes.66:23,23 Tämä on Herran sana. Jumalalle kiitos!

112

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No nyt loksahti tuokin asia kohdalleen.

    • Anonyymi

      Eikös Jeesuskin Luojana pyhittänyt sapatin "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16

    • Anonyymi

      Jeesukselle kävi kyllä ikävästi sapatin kanssa. Fariseukset alkoivat kiihkoilla sapatista Jeesukselle ettei vietä sitä oikein, ei mene syngagoogaan ja jos meneekin, niin ei korota siellä sapattia, vaan puhuu aivan muuta, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille ja he kiihkoilivat niin, että päättivät tappaa Jeesuksen kun Jeesus oli parantanut sairaan sapattina.

      Joten sapatilla kiihkoilu on Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista sapattirikkomuksista. Se ei ole Jeesuksen seuraamista, vaan Jeesuksen syyttämistä ja Hänen ristinkuoleman häpäisyä. Sillä ei viedä ihmisiä pelastukseen, vaan viedään pois Jeesuksen armosta ja Jumalan Pyhästä Hengestä.

      • Anonyymi

        Ei kai kukaan ole sanonut, että sapatti pelastaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole sanonut, että sapatti pelastaa ?

        Adventistien mukaan kukaan ie pelastu ilman saatanaa eli sapattia! Sapattia eli pahaa henkiolentoa täytyy pelätä ja kunnioittaa ja odottaa ja palvoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistien mukaan kukaan ie pelastu ilman saatanaa eli sapattia! Sapattia eli pahaa henkiolentoa täytyy pelätä ja kunnioittaa ja odottaa ja palvoa!

        Sapatti eli saatana on ikuinen, näin adventisti kirjoitti: "Sapatti halki ikuisuuksien" Adventistien sapatti ei ole viikonpäivä, vaan saatasna!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistien mukaan kukaan ie pelastu ilman saatanaa eli sapattia! Sapattia eli pahaa henkiolentoa täytyy pelätä ja kunnioittaa ja odottaa ja palvoa!

        Lopeta ihmeessä tuo noituminen. Tallaista noitumista ei kukaan halua tälle palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta ihmeessä tuo noituminen. Tallaista noitumista ei kukaan halua tälle palstalle.

        Hän noituu vähän joka puolella. Yleensä ohitan hänet !


      • Anonyymi

        Etkö osaa lukea Raamattua? Jeesusta syytettiin sen ajan sakramenttien rikkomisesta.
        Ei Sapatin Herra- omasta siunaamastaan sapatista, sitä vastaan taistellut ja ikäänkuin juutalaiset kansana olisi pitänyt Jumalan tahtoa ainoana kirkkona pystyssä.

        Luetaan.
        Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa. Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä. (Mar 7:1-2)

        Mar 7:3  Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, !!!!! >>>>>>noudattaen vanhinten perinnäissääntöä, <<<< !!

        ja torilta tultuaan he eivät syö, ennenkuin ovat itseään vedellä vihmoneet; ja paljon muuta on, mitä he ovat ottaneet noudattaakseen, niinkuin maljain ja kiviastiain ja vaskiastiain pesemisiä.///

        [olisikohan tuo vedellä vihmoninen tänään vauvakasteen perinnäissäänöt- sivuhuomautus]

        *//// Niin !! >>>>fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: //>>"Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten >>> perinnäissäännön mukaan,<<<< vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?" (Mar 7:4-5) Oliko sapatti ikäänkuin käsienpesua?

        Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä:

        !!!!! >>> "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?"

        Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on:
        'Tämä kansa >>>>kunnioittaa minua huulillaan, <<<< mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;

        mutta >>>>turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'. <<<

        Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä." (Mar 7:5-8)

        [OLISIKO tänään turhaa opettaa vaikka perinnäisopin hätäkastetta, sen perustelun takia. Perustelu menee ihmiskäskyksi, kastamaton lapsi heitetään helvettiin kitumaan-- en voi olla tätäkään rinnastamatta - meidän perinnäisopiksi]..

        Mar 7:9  Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne. 

        Muistetaan, että jos sydämessä- armon valtaistuimen Hengessä ja voimassa toteuttaa Jumalan tahtoa, se luo se elämän, joka Jumalan Rakkauden laki- lain päämäärä saa aikaan.
        Se on Jumalan Hengen ja voiman tulos- meissä. Eli yli kirkkokuntien rajojen.

        "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen. Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen." (Mar 7:19-23)

        Sydämen kyllyydestä ---suu--- puhuu! ts. pilkka- lähtee sydämestä, jos väitetään pilkaksi- puuttumista perinnäisopin sakramenttiin. ...... Juutalaisilla oli omat sakramentit - perinnäisääntöihin kirjoitettuna. Jeesus itse- puuttui noihin perinnäissääntöihin, ettei HÄN siunannut niitä, vaan ilmaisi, ettei tehnyt - opetuslasten kanssa - perinteisten oppien mukaan.

        Nyrkkipyykki oli perinnäissääntö. Hyvä on tietenkin pestä kädet- ennen syömistä, mutta siinä tekemisissä unohtui jokin tärkeämpi asia. Heidän verbaalinen keskustelu taisi olla Jumalan tahdon vastaista- kertoi sielunmaiseman saastaisuudesta-----

        Aikoinaan pestiin kädet - jopa julistaen, että olen syytön ---- jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole sanonut, että sapatti pelastaa ?

        Sapatin Herra pelastaa!


    • Anonyymi

      Ei sapatti pelasta, on tosiaan pelastuksen kannalta aivan sama viettääkö sapattia vai ei. Mutta sapatti kyllä vie kadotukseen, helvettiin tai miten sitä kukin haluaa nimetä jos yhtään kuvittelee että sapatin viettämisellä on jotain uskonnollista merkistystä tai että Jeesus ei ole kärsinyt sapatin vuoksi jo ristillä, vaan siitä täytyy yhä kiivailla kuin fariseukset. Silloin sillä estää oman pelastuksensa kun ei kasva Kristukseen, ei mene ristin juurelle ja pyydä armossa Pyhää Henkeä, vaan luottaa omaan tekopyhään hurskasteluunsa sapatin kanssa.

    • Anonyymi

      Sapatti yhdistää Jeesuksen omat ympäri maailman palvomaan Jumalaa hengessä ja totuudessa. "sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä"1Kor.12:13

      • Anonyymi

        Harhaoppisen kopiopalvelu oy liittää kaikkeen sapatin mihin se ei kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppisen kopiopalvelu oy liittää kaikkeen sapatin mihin se ei kuulu.

        Tänne ei kuulu noituminen, eikä minnekään muuallekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne ei kuulu noituminen, eikä minnekään muuallekaan.

        Adventistit noituvat palstalla opettanjansa ellen-spiritistin hengessä palstalla. Adventistien jumala on sapatti, elävä ja paha henkiolento, joka adventistien omien todistusten mukaan pelottelee ja kummitelee ja jota täytyy kunnioittaa ja pelätä ja joka on ikuinen, ja sapatilla on myös jonkinlainen tuomiovalta.
        ADVENTISTIEN SAPATTI EI OLE VIIKONPÄIVÄ EIKÄ LEPOPÄIVÄ , VAAN PALJON ENEMMÄN: ADVENTISTIEN SAPATTI ON SAATANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne ei kuulu noituminen, eikä minnekään muuallekaan.

        Palsta on heluntailaisuutta käsittelvät sivut, eivätkä adventistit määritä, saako palstalla kertoa totuuden adventismista.


      • Anonyymi

        Sapatti yhdistää Jeesuksen omat ympäri maailman palvomaan Jumalaa hengessä ja totuudessa. "sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä"1Kor.12:13

        Mikähän se sama henki on?

        Lainasin juutalista linkkiä ja heidän kannanottoa juutalaisten saaman opin ja pakan - uskovaisuudet maailmasta.

        He eivät velvoita- eikä halua sitä, että me menisimme pakanoita- jäljittelemään heidän opetuksia- ja sitä, mitä Herra oli heille kansana antanut tehtäväkuvaa- tekemään.

        He osoittavat, että meidän pitää tehdä elämässä totta ja osoittaa rakkautta elämää kohtaan, näin lyhyeksi tiivistettynä. Me emme ole syntyntyneet, emmekä oppineet niille juurille, mitä se kansa elää. Meidän pakana - kosherimme on vain häpeätahra- lihallinen- juutalaisten rinnalla.

        adventisti- sapatti- on ei kosheria- tavallaa, häpeällinen jos siinä aletaan läksyttämään.
        Tulee mieleen vauvahätäkasteelliset- sama laulu.
        Tahi - jehovalaiset. Heidän väittämä nimessä ---- Jehovan >>>>todistaja<<<..

        Kuinka he voivat todistaa- kun eivät ole nähneet... Oikeudessa ei kelpaa ketään todistajaksi- joka on vain kuulon varassa, muttei nähnyt. Sellainen todistaja lentää pihalle.

        Tuskin Jehovantodistaja on nähnyt Jumalaa- että voisivat röyhistellä itseään - nimenkin avulla.

        Kyllä siellä pakanallisessa sunnuntaissa- hyörii pukupäällä joukko.. kravatti kaulassa- uskoen, että näin se menee- heitin synagoogassa. Varmasti moni siellä on hyvässä uskossa- että heidän todistuksessa on Jumala keskellä- mutta ehtoollisessa viedään leipä ja viini nenän alta ohi.
        Siihenhän ei tavallaan sen yhteisön rivijäsen voi koskea, koska ei pääse taivaaseen, vaan on vähempiarvoisessa joukossa - maan päällä. Tuskin siinä Jehova tulee todistettua.

        Minä ole Elämän leipä - joka syö- saa elää!

        Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä; mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne. Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        (Joh 5:39-44)

        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän. Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän." Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää". Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa. Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        (Joh 6:32-40)

        Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, >>>>joka sitä syö, ei kuolisi. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. <<<
        Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        (Joh 6:50-51)

        ts. Herran kuoleman muistossa ateriassa- leipä on Kristuksen ruumis ja joka sitä syö- se vertauskuvassa on elämänleipä- iankaikkisen elämän armolahjaksi.

        Sitä ei voi vielä nenänalla ohi- kieltäen sen syömisen toteuttamista....

        Mutta, kun on todistaja, hän näin kertoo, ettei siellä ole iankaikkisen elämän polkua ja lahjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit noituvat palstalla opettanjansa ellen-spiritistin hengessä palstalla. Adventistien jumala on sapatti, elävä ja paha henkiolento, joka adventistien omien todistusten mukaan pelottelee ja kummitelee ja jota täytyy kunnioittaa ja pelätä ja joka on ikuinen, ja sapatilla on myös jonkinlainen tuomiovalta.
        ADVENTISTIEN SAPATTI EI OLE VIIKONPÄIVÄ EIKÄ LEPOPÄIVÄ , VAAN PALJON ENEMMÄN: ADVENTISTIEN SAPATTI ON SAATANA.

        Oikea uskovainen ei käytä sellaista kieltä julistuksissaan kuin sinä, saatanoinesi.


      • Anonyymi

        HEDELMÄTTÖMYYS on Raamatun mukaan se, mikä yhdistää Jeesuksen omat, eikä sapatti.

        Sen sijaan kaikki jäsenmäärillään kehuskelevat hedelmälliset seurakunnat todistavat olevansa osa suurta Porttobabylonia, viettävät sitten sapattia tai ei, sillä KENELLE morsian niitä lapsia oikein synnyttelee Ylkää vasta odotellessaan?

        Ilm.17:5
        Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."

        Jes.47
        8 Ja nyt kuuntele, sinä nautiskelija, sinä joka elät turvattuna ja sanot mielessäsi: "Vain minä! Kukaan ei ole vertaiseni. Minä en koskaan jää leskeksi, koskaan en menetä lapsiani!" [Sef. 2:15; Ilm. 18:7]
        9 Mutta tämä tulee osaksesi, tämä kaikki, äkkiä, yhtenä ja samana päivänä: lasten kuolema ja leskeys. Koko voimallaan ne kohtaavat sinua huolimatta taikojesi runsaudesta ja monien loitsujesi voimasta. [Ilm. 18:8]
        10 Sinä teit kaikessa rauhassa pahaa ja ajattelit: "Ei minua kukaan näe." Sinun viisautesi ja taitosi harhauttivat sinut, niin että sanoit: "Vain minä, kukaan ei ole vertaiseni!"

        Gal.4
        26 Mutta taivaallinen Jerusalem on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Onhan kirjoitettu: -- Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä! Riemuitse ja huuda, sinä joka et tunne synnytystuskia! Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies.


    • Anonyymi

      Adventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
      adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
      SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.

      Olen erittäin hämmästynyt, kuinka helluntailaiset voivat pitää riivattuja ja jumalattomia Jumalan pilkkaajia adventisteja, kristittyinä. Adventistit väite: "Ellen Whiten Totuuden Valoksi ja oikeaksi profeetaksi", on Sanan valossa suoraan pahan hengen puhetta ja ellenin asettamista Jumalaksi, Jeesuksen sijaan.
      PAHAT HENGET PUHUVAT ADVENTISTIEN SUULLA!

      • Anonyymi

        Rauhoituhan ulkona on kaunis päivä mennään kaikki laskemaan mäkeä niin unohtuu vähäksi aikaa nuo kinastelut.


    • Anonyymi

      Sapatti on yksi kymmenestä käskystä ja ohjaa uskovaa elämän kaidalla tiellä kulkemaan Jeesuksen askeleissa, hänen, joka " meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." Luuk.4:16

    • Anonyymi

      Jeesus on turvallista seurata, koska Jeesus on jo perillä, niin hänen seuraajansakin pääsevät perille. Kyllä Jeesus on hyvä.

    • Anonyymi

      Aamen. Jeesuksen seurassa oppii joka päivä ja erityisen paljon sapattina.

      • Anonyymi

        No etpä ole vielä oppinut, että kirkkosi on hedelmällisen Porttobabylonin tytär, sillä se synnyttää jatkuvasti isättömiä lapsia ja kastaa ne omalle nimelleen, vaikka sen pitäisi olla kaikille käskyille uskollinen morsian, joka odottaa Ylkäänsä.

        Kun profiloituu vain yhden käskyn kansaksi sapattia julistelemaan, niin siinä pakkaa unohtumaan ne 9 muuta ja varsinkin se 7. käsky, joka erottaa suuren Babylonin taivaallisesta Jerusalemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No etpä ole vielä oppinut, että kirkkosi on hedelmällisen Porttobabylonin tytär, sillä se synnyttää jatkuvasti isättömiä lapsia ja kastaa ne omalle nimelleen, vaikka sen pitäisi olla kaikille käskyille uskollinen morsian, joka odottaa Ylkäänsä.

        Kun profiloituu vain yhden käskyn kansaksi sapattia julistelemaan, niin siinä pakkaa unohtumaan ne 9 muuta ja varsinkin se 7. käsky, joka erottaa suuren Babylonin taivaallisesta Jerusalemista.

        Oletko katsonut Media7 mitenkä advarit puhuvat sapatista ?


    • Anonyymi

      Adventisti, käytät herrasi saatanasta nimeä, sapatti, et pysty kieltämään.

      • Anonyymi

        Kuka on kiinnostunut sinun näkemyksistäsi ? Ei kukaan !


    • Anonyymi

      Ainakin 36 miljonaa kristittyä kokoontuu joka sapatti kiittämään ja ylistämään taivaan ja maan Luojaa niin kuin pitääkin. "Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen." Apt.2:47

    • Anonyymi

      Ohje onnelliseen elämään "Onnellinen se ihminen, joka näin tekee, autuas se ihmislapsi, joka tässä pysyy, se joka pitää loukkaamattomana sapatin pyhyyden ja varoo tekemästä pahaa" Jes.56:2

      • Anonyymi

        Tuo lupaus annettiin JUUTALAISILLE!

        Jeesukseen uskova on ylionnellinen.


    • Anonyymi

      Kyllä sapatti kuuluu kaikille uskoville, sillä "ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen,..vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen" Room.2:28,29

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Tänäänhän se on se sapatin valmistuspäivä. Juhla häämöttää jo Jumalan kansalle. ""Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. "2Moos.16:23

    • Anonyymi

      Sapatti alkaa ja perjantai-iltana.

    • Anonyymi

      Onko kokous sapattina avoin kaikille?

    • Anonyymi

      On, tottakai. Siksi sinne aina virtaa uusia ystäviä saamaan siunauksia Jeesukselta.

    • Anonyymi

      Kyllä kannatti tulla tänäkin sapattina kirkkoon. Paljosta olisi jäänyt vaille, jos ei olisi tullut. Ihan tässä jo innolla odottelee iltakokousta. Kyllä Jeesus on hyvä! "Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla." Ps.29:11

      • Anonyymi

        Taisi olla aika kuiva kokous, kun joudut kopiomaan tuon saman viestin aina uudelleen.
        Itseäsikö yrität sillä lohduttaa?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onko puhuja tohtori?

    • Anonyymi

      Ainakin tietoa on ja taitoa sen jakamiseen.

    • Anonyymi

      Helposti ymmärrettävä ja raamatullinen opetus.

      • Anonyymi

        Huonoa pitää noin mainostaa. Ei se muuten mene kaupaksi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihan yliopistotasoinen luento.

    • Anonyymi

      Totuuden sanomaa puhuu.

    • Anonyymi

      Yhdenmukainen Raamatun kanssa.

      • Anonyymi

        Aina vaanko te jaksatte kehua tuota vanhaa luentoa?
        Onko teiltä muut aiheet jo loppu?
        Kaksikymmentä neljä postauta yhden epäraamatullisen jutun takia. Eikö teitä hävetä?


    • Anonyymi

      "Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi; vieras, eikä omat huulesi." Snl.27:2

    • Anonyymi

      Hyvää sapattia Jumalan lapsille. Kristus on syntimme sovittanut ja ylösnoussut hän on.

    • Anonyymi

      Kristus lepäsi luomistyönsä päätteeksi sapatin pyhät hetket ja samoin hän lepäsi lunastustyönsä päätteeksi sapatin pyhät hetket. Sapatti on levon päivä myös Kristuksen seuraajille. "Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa." Hep.4:10

    • Anonyymi

      Jumala puhuu kiireisille työn orjille joka sapatti. "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka".2Jes.28:12

    • Anonyymi

      Kaikille ei Jumalan lepo kelpaa "Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä...sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;".Hep.4:11,Ef.5:6

    • Anonyymi

      Omilleen Jumala antaa valtakunnan "'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti." Matt.25:34

    • Anonyymi

      Sitä valtakuntaa rakennetaan koko ajan.

    • Anonyymi

      Mikä on tulevan sapatin raamattununnin aihe?

    • Anonyymi

      Lopun aika ja Jeesuksen tulemus.

    • Anonyymi

      Jeesus kehottaa tarkkaamaan lopun ajan tapahtumia ""Tarkkaa, ihmislapsi, sillä näky tarkoittaa lopun aikaa"." Dan.8:17

    • Anonyymi

      Mistäs sen tietää, että Jumala alkoi ahkeroimisensa sunnuntaina eikä esim tiistaina?

    • Anonyymi

      Sen tietää siitä, kun seitsemäs päivä on sapatti.

    • Anonyymi

      Jeesus elää ja vaikuttaa joka päivä ja aivan erityisesti sapattina kansansa parhaaksi.

    • Anonyymi

      Jumala on rakkaus. Sen huomaa, kun tarkkailee luontoa ja lukee Raamattua.

    • Anonyymi

      Laittomuuden ihminen ilmestyy erityisesti tällä palstalla eksyttäen monia, joilla ei ole rakkautta totuuteen "sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,"2Tess.2:11, senkin valheen, että sapatti olisi muka kumottu.

      • Anonyymi

        Oletkohan ihan sekaisin?
        Laittomuuden ihminen, eli antikristus ilmestyy vasta lopun ajalla.
        Tunnut itse olevan eksyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan ihan sekaisin?
        Laittomuuden ihminen, eli antikristus ilmestyy vasta lopun ajalla.
        Tunnut itse olevan eksyttäjä.

        Eikös nyt ole lopun aika ?


    • Anonyymi

      Nyt on lopun aika ja laittomuuden ihminen vastustaa Jeesusta ja Jumalan pyhää sapattia, mutta Jeesus voittaa "He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."" Ilm.17:14

    • Anonyymi

      Sapattina oppii paljon kirjoituksista eikä eksy " "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?" Mark.12:24

    • Anonyymi

      Kirjoitukset avautuvat joka sapatti, kun Jeesus itse on opettajana Pyhän Henkensä välityksellä "kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." Joh.16:13

    • Anonyymi
    • jaa sapatti. linette ordotoksi?

    • Anonyymi

      Jumala Luojana saa Jeesuksen omien ylistyksen joka sapatti seurakunnan yhteisessä kokouksessa "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut". Ilm.4:11

      • Anonyymi

        Perustuuko adventismi valheelle?
        Tuossa kohdassahan ei puhuta mitään sapatin vietosta.


    • Anonyymi

      Sapatti perustuu Jumalan sanan totuudelle. "Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun lakisi on totuus."Ps.119:142

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Kuinka monta kastettiin viime sapattina?

    • Anonyymi

      Ja noina kuutena taksvärkkipäivänä, joina Herra Sebaotin sanotaan uurastaneen, hän teki niin paljon sutta-ja-sekundaa, että hänen piti ajaa sen vuoksi luomansa ihminen pois paratiisista ja sen jälkeen vielä hukuttaa miltei kaikki elävät ihmiset ja eläimet Maan päältä, ja kaiken tämän jälkeenkin raamattu mainostaa hänen olevan kaikkitietävä ja kaikkivoipa.
      "Eppäillä tuota soppii" - kuten alikersantti Mielonenkin Tuntemattomassa sotilaassa osuvasti tokaisi.

      • Anonyymi

        Jumala on Jumala ja Jumala tekee niinkuin hyväksi näkee. Jumalalle voi puida nyrkkiä, mutta ei se mitään auta.


    • Anonyymi

      Jumala teki kaiken täydellisesti ja oikein hyvin, koska "täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on."5Moos.32:4

    • Anonyymi

      Jumala ei tee virheitä.

    • Anonyymi

      Jumala on iankaikkinen Jumala, joka auttaa sinua myös tänään, kun turvaat häneen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikä siinä oli parasta?

    • Anonyymi

      Hyvin Raamatulla perusteltu.

    • Anonyymi

      Lopun aikana Jeesuksen omat palaavat alkuseurakunnan ja Jeesuksen käytäntöön ja kokoontuvat joka sapatti kiittämään Jumalaa "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta." Apt.3:21

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt on Herran pyhäpäivä, päivä parahin. Jumalan lapset kokoontuvat tänään kiittämään Jeesusta ja ylistämään Jumalaa "suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen"."Ilm.5:12

    • Anonyymi

      Mitä siellä eilen puhuttiin?

    • Anonyymi

      Jeesuksesta ja pelastuksesta.

    • Anonyymi

      Siis ihan oikeaa asiaa.

    • Anonyymi

      Sapattina ymmärrys avartuu, kun sana avautuu.

      • Anonyymi

        Ilmankos te olette viikolla niin tyhmiä. Intätte vain sapatista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmankos te olette viikolla niin tyhmiä. Intätte vain sapatista.

        Tuo oli hyvä pointti.


    • Anonyymi

      "Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin." Sanl.1:7
      "Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä." Saar.12:13 Jumalan kymmeneen käskyyn kuuluu sapatti myös.

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Sapatti on alkanut valjeta jo monille, kiitos Jumalan!

    • Anonyymi

      No niin pitääkin.

      • Anonyymi

        Totta ja he ovat tajunneet, että sapatti ei kuulu uuden liiton uskovalle.
        Se on vain juutalaisille annettu käsky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ja he ovat tajunneet, että sapatti ei kuulu uuden liiton uskovalle.
        Se on vain juutalaisille annettu käsky.

        Tuo oli hyvä pointti.


    • Anonyymi

      Kenelle ne muut yhdeksän käskyä annettiin, jos vain yksi korvamerkittiin juutalaisille?

    • Anonyymi

      Ei kukaan sellaista luule, että Jeesus olisi poistanut tai kumonnut sapatin. Jeesus ei ensinnäkään kumonnut lakia, vaan TÄYTTI sen.
      Mooseksen laissa oli kaksi osaa: 1) Israelin heimon ja valtion ensimmäinen laki ja 2) 10 käskyä, jotka opettivat miten eletään sovussa Jumalan ja ihmisten kanssa.

      Israelin heimon laki ei luonnollisesti koske meitä, koska se oli tarkoitettu tietylle ihmisryhmälle. Kymmenen käskyä ovat edelleen hyvä perustu Jumala- ja ihmissuhteille. Osa käskyistä on otettu myös länsimaiseen lainsäädäntöön.

      Tärkeintä on ymmärtää, että pelastusta ei ansaita suorituksilla. Se tulee yksin armosta Kristuksen kautta. Halu noudattaa Jumalan käskyjä on pikemminkin Jumalan lapsen luonnollinen reaktio Isän rakkauteen.

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Mikä on tämän sapatin raamattutunnin aihe?

    • Anonyymi

      Valo loistaa pimeydessä

    • Anonyymi

      Jumalan sanan valo loisti kirkkaana tänä sapattina niin kuin aina siellä, missä sapatin Herraa palvotaan.

    • Anonyymi

      Jeesus on omiensa kanssa joka päivä ja aivan erityisesti sapattina.

    • Anonyymi

      Se on kyllä huomattu.

    • Anonyymi

      Joka sapatti Jumala sanoo: ""Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka".Jes.28:12

    • Anonyymi

      Tuo on hyvä pointti.

    • Anonyymi

      Terve kristitty iloitsee, kun saa Raamatusta oikeaa tietoa ja kuulee evankeliumin Jeesuksesta ja on kiitollinen Jumalalle joka viikkoisesta sapatista, yhteyden päivästä Jumalan kanssa. Mutta "Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?"Sanl.1:22

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe