Ensi vuonna tähän aikaan velaton

Anonyymi-ap

Huh huh, vuoden päästä tähän aikaan lopultakin velaton. Eipä tarvitse enää stressata

15

338

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla loppui velat loppuvuodesta, viimeinen 170€ erä oli joulukuussa.
      Tai no maksoinhan minä 60 000€ remppalainen pois 27.12. mutta tuo olikin vain ½ vuoden mittainen laina ja suunnitelman mukaisesti maksoin pois.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­N­­y­­m­­­f­o­­­m­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­N­­y­­­m­­­f­­o­­­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Minä olin velaton joulukuussa 1990.

      • Anonyymi

        Mutta sen jälkeen on mennyt kaikki päin helvettiä.


    • Anonyymi

      Voi kuolo korjata jo huomenna

    • Anonyymi

      Järkevästi otetusta lainasta ei ole ko hyötyä. Humpuukkiin vaan haittaa.

      Kokemusta löytyy molemmista, nuorena autoon helkkarin korkealla korolla ja lyhennys erällä. Ei mitään järkeä ja kaduttaa vieläkin silloin tällöin. Siinä meni 80. 000€ oppirahat kankkulan kaivoon, kun piti saada "super"auto.

      Myöhemmin kiinteistöihin, jotka maksaa itse itsensä takaisin.

      • Anonyymi

        omista veloista kärsii vain itse, muiden veloista muut! Mutta voihan sitä velkaa ottaa myös niin, että kaataa haitat muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        omista veloista kärsii vain itse, muiden veloista muut! Mutta voihan sitä velkaa ottaa myös niin, että kaataa haitat muille.

        On ollut omia ja muiden(oman yrityksen) velkoja maksettavana. Molempia yhteen aikaan, 5 vuotta meni siten että kaikki mikä tuli itselle ja yrityksille meni lainojen lyhennyksiin. Siinä oppi mitä on kädestä suuhun eläminen


    • Anonyymi

      se on hyvä jos on omat velat eikä toisten. On vähän kokemusta, kun toisten velat tuli käteen ja tein ekselin, että kestää viisi vuotta. No, sitten tapahtui jotain ja loppuvelka saatiin maksettua 1,5v ennen viittä vuotta.

      Ei paljoa tarvi tulla neppaamaan, jos velat on omia.

      • Anonyymi

        Mikäs tähän johti, toisten lainoja en ikinä lähtisi takaamaan. Oli sitten paras kaveri, äiti, isä tai herramme Jeesus.

        Ihan sama mitä sulopuheita pidettäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs tähän johti, toisten lainoja en ikinä lähtisi takaamaan. Oli sitten paras kaveri, äiti, isä tai herramme Jeesus.

        Ihan sama mitä sulopuheita pidettäisiin.

        2024-03-19 13:50:17 kommentoi

        Ei mikään julkinen asia.

        Kyseenalaisesti hoidetun kuolinpesän osakkuus ja oma alaikäisyys.


    • Anonyymi

      Itse ostin auton rahoituksella ja sain sen nyt maksettua. Vierähti kivi sydämeltä, enkä enää osta mitään vastaavalla kulutuslainalla. Oppirahat.

    • Anonyymi

      Onnea kaikille lainansa pois maksaneille. Ei tällä nykyisellä korkotasolla ole kannattavaa juuri minkäänlainen lainanotto.
      Toivoin vaan, että lainaa ottaneillakin on ollut sen verran viisautta, että stressitestit on tehty tosimielellä eikä riskejä vähätellen. Todellinen stressitesti sisältää esimerkiksi pariskuntana lainaa ottaessa toisen puoliskon työttömyyden ja samaan aikaan 6% koron, mistä summasta ikinä. Ei nyt sentään molempien työttömyyttä kannata ottaa laskelmiin, siinä ei pääse omaan asuntoon lainkaan käsiksi.
      Lainaa tuolla joskus 12 vuotta sitten ottaneet ovat saaneet nauttia nollakoroista 10 vuotta, jos silloin on ottanut 15-20 vuoden lainan, niin hyvässä lykyssä sen sai maksettua kokonaan pois kun korot lähti nousuun, siis jos ei matkaillut ja autoillut säästyneitä rahoja. Oman tunnon kysymys.

    • Anonyymi

      1980 ja 1990 luvulla tapahtuneita kokeneena alaikäisenä ja aikuisena sanon, että verrattuna tähän päivään korkeat korot ja pääomat ovat vaihtaneet paikkaansa ja tilanne on siinä suhteessa sama. Tietenkin valuutan muuttuminen ja hintakehityksen vaikutuksen ymmärtäminen vaikeuttaa ajattelua. Mutta se on fakta, että tonni markoissa. 1980-90 luvulla oli yhtä iso raha käsitellä kuin tonni 2020 luvulla eurona.

      Jännä kun youtubessa näkee esim. Sony Walkman korvalappustereot mainoksen ja hinta Mustassa pörssissä 1990 mk, niin se oli aivan hirvee kasa rahaa. Mutta niin on nykyaikana vastaava 140€ johonkin yksittäiseen asiaan. Mutta onhan samaan käyttöön tarkoitetussa asioissa eroa jos hintaero on vaikka 400)€. Esim. 150€ puhelin ja 500€ puhelin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      192
      1926
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1330
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1073
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      151
      978
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      53
      964
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      81
      934
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      790
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      704
    Aihe