Kelakyytien hinnat ovat surkeat ja älyttömät provisiot vielä. Ei kiinnosta ajaa. Edes palkatulle kuljettajalle ei voi maksaa kelankin vaatiman tilaajavastuusopimuksen mukaista palkkaa lisineen.
Kela vielä vaatii maksullisen kuljettajakoulutuksen. Hyvä sinänsä mutta tuntuu kusetukselta taloudellisesti.
Ei ihme että esimerkiksi Suomen Lähilogistiikka hakee ykkösryhmään kelsautoja jatkuvasti. Saa ajaa, muttei viivan alle jää mitään. Hyvä Kela
Kelakyyti koulutus
48
915
Vastaukset
- Anonyymi
Tuntuu käsittämättömältä, että niitä ( kela kyytejä) kukaan edes ajaa, mutta toisaalta mitäpä se minulle kuuluu. Jokainen laskee oman firmansa kannatavuuden omalla tavallaan.
- Anonyymi
Kuka ne hinnat on polkenut,ei kela vaan uudet ja mahtavat välitysyhtiöt. Eikö kela voi itse hoitaa näin tekoälynaikana. Nyt yhdensuuntainen matka ei palkkakuljettajaa elätä. Itseajava pärjää juuri ja juuri. Kermankurijoille kehitetty taksiala. .
- Anonyymi
Ja koulutus surkeaa. Olen jo käräyttänyt 3 kertaa kun kuljettaja ei ole sitonut rollaattoria. Kyseessä on kaupunkiajoa Päivätoimintaan, alle 1 km ajoa ja pysähdys.
Lisäksi olen käräyttänyt 2 kun taksi ei ole kiinnittänyt turvavyötä. Matkaa perille vain 400 m, mutta ohjeet on ohjeita.
Yksi ajoi lisäksi heikolla näkökyvyllä,, ei nähnyt päässään olevilla silmälaseilla riittävästi.
Ja useiden vuosien takaa poliisi veljeni kertoi että tilataksi ajoi 10 cm sivuovi auki. Matkustajat jouduttiin siirtämään 4 taksiin, ei liene halpa juttu.- Anonyymi
Pummit ulisee aina. Maksa seuraavaksi itse matkasi, äläkä loisi muiden siivellä.
- Anonyymi
Ei se mitään ,mutta kun menet asiakkaan luo ja ajat 80km,,,ja sitten mittari pyöriin hùuuhhei ja jos asiakas ei tulekkaan. Nämäkin koettu.
- Anonyymi
Ei kannata mennä koskaan.
- Anonyymi
Menit liian hitaasti ja asiakas sai ottaa läheltä nopeamman kyydin.
- Anonyymi
"Aijaa no mie perun sen täältä" kun soittaa keskukseen ja Heh Heh..
Kela teettää ilmaista työtä. Kyydit tulee autoon kaupungissakin 15min etukäteen vaikka autoja on vapaana paljon. Kiva odotella 8e kyytiä siinä.
Kun se kerrotaan päivittäisten kyytien määrällä saadaan jo hyvät minuutit ilmaista työtä.
Sitten nämä provikat ja maksut.
Tuolla kulurakenteella tuon hintaisia ajoja niin menee vähän elämä hukkaan valitettavasti..
- Anonyymi
Välitysyhtiöt ovat hoitaneet asiansa siten, että kohta niiden autoilla ei ajeta, kun kuntien ja Kelan ajoja. Ne asiakkaat, jotka aiemmin em. yhtiön autoja käyttivät ovat siirtyneet käyttämään halppis takseja, joita tuetaan, koska muuten kyytien ajaminen tällä kustannusrakenteella 10€ tai 15€ on mahdotonta.
- Anonyymi
Kaikki ovat häviäjiä valtio autoilija ja lopuksi asiakas. Vielä nämä päästöjutut.
- Anonyymi
Se on vaan valitettavasti niin, että perinteisten taksien ajettaviksi jäävät nämä Kela kyydit, koska villit eivät täytä Kelan vaatimuksia. Jos ne eivät niitä hoida, kuka ne hoitaisi? Kela kyyti silloin tällöin ei vakavaraista taksiyrittäjää kaada yhtään mihinkään. Kyse on perinteisten taksien oudosta tavasta ajatella. Eihän kukaan voi normaaleistakaan kyydeistä etukäteen tietää onko kyyti hyvä vai huono, vai voiko?
- Anonyymi
Mitkähön kyydit niitä on sitten kannattavia jos Keloja ei kannata ajaa?
Eilen yksi Kela-ajo, 4,5 tuntia meni odotuksineen aikaa ja 400euroa kassaan. Tänään 4 Kela-ajoa, 450 euroa. Pitää varmaan huomenna ajaa tolpalta 13 euron kovan rahan kyytejä päivällä, niin kannattavuus nousee kohdilleen.- Anonyymi
Pitää erottaa maakuntien Kela kyydit ja esim. pääkaupunkiseudun muutamien kymppien kyydit. Täällä odotetaan tuntitolkulla asemilla ja saat paikallisen Kela kyydin. Täällä moisista voi vain haaveilla.
- Anonyymi
Lasketko pelkästään menopaluu kyydit kun lasket kannattavuutta?
Itse laskin kaikkien kelakyytien keskiarvon mukaan. En tiedä miten se kuuluisi tehdä
- Anonyymi
Totta, keskustoissa ei Kelat kannata kun saat 8eur miinus provikat ja aikaa menee helposti puolituntia avustuksineen ja hakuineen. Pitäisi aikaveloitus olla ja minimi esim 15-20e/ ajo niin löytyisi ajajia eri tavoin
- Anonyymi
Kelakyyti 150km ja hinta 200e, paluu tyhjänä.
300km ajoa, juoksu 0,66 senttiä.
Kuskin ajamana ei kannata ilman paluukyytiä nykyisillä hinnoilla.
Kaupungissa 1,5e juoksulla 300km on 450e- Anonyymi
Normaali henkilöauton kulut ovat 43 senttiä kilometrille yksityiskäytössä. Tuohon sitten taksiyrityksen kulut päälle. Kirjanpito, huollot, välitysmaksut, taksilaitteet, provisiot, puhelin, yrittäjäeläke, taksin vakuuttaminen .....
Yms yms
Ja sitten kuskin palkka vielä pois jos semmoista käyttää. Kertokaas nyt että paljon teillä se kate on kilometriä kohden noissa kelakyydissä keskimäärin?
Itse laskin omista ajoista sen.
Onko kukaan muu laskenut? Vai onko se turhaa ja mieluummin vaan yrittää ajaa mahdollisimman paljon keikkaa. - Anonyymi
Tosta jää vielä isännälle 85 euroa verotettavaa vaikka kuski sais 15 eur/tunnilta. Älä valita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosta jää vielä isännälle 85 euroa verotettavaa vaikka kuski sais 15 eur/tunnilta. Älä valita
66 senttiä per kilometri ja renki ajaa. Tuosta ei jää mitään ja kolme ja puolituntia palaa aikaa.
33% provikka ja sivukulut ovat 46% 32 senttiä
Kuluihin jää 34 senttiä per kilometri. Yksityisautoilu maksaa keskimäärin 43 senttiä kilometrille.
Mitä kohtaa en ymmärrä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
66 senttiä per kilometri ja renki ajaa. Tuosta ei jää mitään ja kolme ja puolituntia palaa aikaa.
33% provikka ja sivukulut ovat 46% 32 senttiä
Kuluihin jää 34 senttiä per kilometri. Yksityisautoilu maksaa keskimäärin 43 senttiä kilometrille.
Mitä kohtaa en ymmärrä?No ainakaan sitä, että kuskille maksetaan tavallisesti provisio vain siitä ajasta kun asiakas on kyydissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakaan sitä, että kuskille maksetaan tavallisesti provisio vain siitä ajasta kun asiakas on kyydissä
Bruttotuotto on koko vuoron juoksu kertaa kilometrit ja palkka on provisio siitä. Auton tuotto ei kiinnosta renkiä ja kaikki yrittäjätkään eivät osaa laskea sitä.
Kuljettajan palkan voi laskea kilometrihinnaksi.
Se ei siitä muutu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bruttotuotto on koko vuoron juoksu kertaa kilometrit ja palkka on provisio siitä. Auton tuotto ei kiinnosta renkiä ja kaikki yrittäjätkään eivät osaa laskea sitä.
Kuljettajan palkan voi laskea kilometrihinnaksi.
Se ei siitä muutu.Ahaa ,eli se yksittäinen kelakyyti 150 km muuttui nyt ajovuoroksi. Älä liikuta maalia kesken keskustelun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa ,eli se yksittäinen kelakyyti 150 km muuttui nyt ajovuoroksi. Älä liikuta maalia kesken keskustelun.
Sillä oli tarkoitus havainnollistaa että se noin 3 tuntia meni hukkaan. 300km koska tulee paluu tyhjänä usein.
Ja jos rengin ajama vuoro on esim 1e/km liiketoiminta ei ole kannattavaa.
Kerroppa sinä viisaampana nyt kuinka paljon sen auton pitää tuottaa kilometriä kohden yrittäjän ajamana vs kuljettajan?
Oletko nähnyt ja ymmärtänyt taksiyrityksen tilinpäätöksen sisällön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ainakaan sitä, että kuskille maksetaan tavallisesti provisio vain siitä ajasta kun asiakas on kyydissä
Ja se kun renki ajaa tyhjää autoa ei maksa mitään. Olet taatusti taksiainesta. Onko ollu paljon ajoa? Pitkiä hyviä kyytejä?
- Anonyymi
Ei kai se 5% provisio niin paljoa ole .
Voihan sitä sitten ajaa vaikka Bolttia tai menevää 15% provosiolla.
Kyytiin hinnat on niissäkin kelakyytien tasolla.- Anonyymi
Niiden hinnat ovat puolet kelakyytien hinnoista. Jokainen ajo boltilla ja uberilla on tappiota. Niitä voi ajaa, jos jättää kaikki lakisääyeiset velvollisuudet ja maksut hoitamatta. Se sopii asiakaskuntaankin, koska bolttia ei käytä kuin huumehörhöt.
- Anonyymi
Taksiainesta on nyt palstalla paljon! Toivottavasti saat paljon pitkiä kelakyytejä. Niitä ajavat ovat rahamiehiä tunnetusti
Tsemppiä ajoihin. - Anonyymi
Älkää, pojat, tehkö asiasta liian monimutkaista. Jos homma ei kannata, ei kyytejä ole pakko ajaa. Kela eivätkä välittäjät eivät kanna huolta kyytien kannattavuudesta. Se jää autoilijan vastuulle. Jos apukoulun laskuopilla ei tuo selviä, eikun ajaa nilkka suorana, kunnes ajot loppuu, jos ei kannata.
- Anonyymi
Alle 2355BHP-autot kuuluu kieltää takseissa kokonaan mene dynamome6tr4ille pelle
- Anonyymi
Mulla ei ole ollut ikinä varaa ajella takseilla.
- Anonyymi
Droonilla olisi kiva siirrellä kela potilaita sur sur ilmatila on vapaa.🥺
- Anonyymi
Mikäli kuljettaja eli renki ajaa normaalia pientä taksiautoa tulisi kilometrikohtaisen tuoton (juoksun) olla vähintään 1,5e/km
Muuten menee miinukselle koska taksiauton kulut ovat paljon kovemmat kuin normaali siviilihenkilöauton (noin 43 senttiä kilometrille)
Mikäli autoilija ajaa itse juoksu voi olla 1 euron, mutta silloinkin palkka on kyllä pieni.
Ison inva-auton kulutus, hinta ja vaihtoarvon alenema alkaa olla jo niin suurta että siinä saa olla todella tarkkana ja tehdä älyttömästi töitä.
Pakollisella yrittäjäkurssilla olisi hyvä olla enemmän liiketaloutta ja matematiikkaa. Moni on lopettanut vaikka on kuulunut suureen brändättyyn välitysyhtiön ja ajoa on ollut paljon. Viivan alle ei vain ole jäänyt tarpeeksi. Välistävetoa on provikoiden muodossa ikaa nykyisin.- Anonyymi
Kuinka paljon se juoksu kelaykkösryhmässä on??
Onko kellään tietoa että kannattaako liittyä ajamaan?
Kumma kun eivät saa sinne tarpeeksi sitoutuneita yrittäjiä ajamaan, luulisi että raha kelpaa ja ajoa on. Hyvin järjesteltyä ajoa vielä, ei varmaan tarvitse turhaan ajella paljoakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon se juoksu kelaykkösryhmässä on??
Onko kellään tietoa että kannattaako liittyä ajamaan?
Kumma kun eivät saa sinne tarpeeksi sitoutuneita yrittäjiä ajamaan, luulisi että raha kelpaa ja ajoa on. Hyvin järjesteltyä ajoa vielä, ei varmaan tarvitse turhaan ajella paljoakaan.Noilla vaatimuksilla mitkä kelalla on, tilaajavastuusopimuksen noudattaminen yms yms luulisi että pystytään lupaamaan kalakuljetuksia suorittavalle sitoutuneelle autolle se 1,5-2,8 e/km
Riippuen kaluston koosta jne.
Netgokorvauksina nuo, eli provisiot jo otettuna päältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon se juoksu kelaykkösryhmässä on??
Onko kellään tietoa että kannattaako liittyä ajamaan?
Kumma kun eivät saa sinne tarpeeksi sitoutuneita yrittäjiä ajamaan, luulisi että raha kelpaa ja ajoa on. Hyvin järjesteltyä ajoa vielä, ei varmaan tarvitse turhaan ajella paljoakaan.Nepparilla 400-500€ päiviä ihan kevyesti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nepparilla 400-500€ päiviä ihan kevyesti
Kuinka paljon tulee kilometrejä tuohon 400-500e?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka paljon tulee kilometrejä tuohon 400-500e?
Miksi kelavälitysyhtiö ei julkaise mainoksessaan heidän ajojensa toteutunutta keskikilomertihintaa autolle? se olisi helposti laskettavissa ja hyvä mainosvaltti!!
- Anonyymi
Täällä on aina niin fiksua porukkaa, silti kukaan ei ilmeisesti osaa sanoa että minkälaisella juoksulla noita kela-ajoja kannattaa vielä rengillä ajattaa.
Mun laskujen mukaan pitää olla enemmän kuin 1,5e/km silloin kun renki ajaa...- Anonyymi
Auton minimijuoksu siis aina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton minimijuoksu siis aina
Ehkä tää porukka täällä on niin fiksua tosiaan, ettei viitti sun tyhmiin kysymyksiin kommentoida?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tää porukka täällä on niin fiksua tosiaan, ettei viitti sun tyhmiin kysymyksiin kommentoida?
Kannattavuuslaskenta on tarpeeton kunhan saan ajaa pitkiä kyytejä puoli-ilmaiseksi ja kehun kollegoille missä olen käynyt ja kilometrejä tulee hyvin. Olen taksimies!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattavuuslaskenta on tarpeeton kunhan saan ajaa pitkiä kyytejä puoli-ilmaiseksi ja kehun kollegoille missä olen käynyt ja kilometrejä tulee hyvin. Olen taksimies!!!!
Ei ei ja ei. JUOKSU on se taksimiehen onnelliseksi tekevä asia. Millään muulla ei ole väliä kunhan JUOKSU on parempi kuin kolleegalla.
- Anonyymi
Sairaseläkeläisenä ajelen mielelläni näitä kyytejä, eikä haittaa vaikka separi kakkaa penkille, kunhan pienen eläkkeen päälle tuleva palkka juoksee. Täällä Lahdessa on niin kallista että kaikki tulot ovat tarpeen.
- Anonyymi
Lahdessa on niin kallista ettei taksien tarvitse noudattaa edes tilaajavastuusopimuksessa allekirjoitettuja asioita. Hyvä Lahti. Rengit ajavat nälkään puoli-ilmaiseksi niinkuin kuuluu.
- Anonyymi
Ajetaan pitkiä kyytejä ettei kaveri saa puoli-ilmaiseksi ilman kannattavuuslaskentaa.
"Kyllä kai niistä jotain jää ei kai muutkaan muuten ajaisi niitä"
On paras kommentti jonka olen yrittäjältä itseltään kuullut :) - Anonyymi
Loppuunajetulla caddyllä sairaseläkeläinen ajaa ilmaiseksi, vaikka vähän maksaa asiakkaalle vielä.
Kaikki voittaa. Palkanlisät ovat turhia ja työntekijää on mukava kusettaa. Jostain ne rahat on revittävä. Hyvä kelakyydit sentään - Anonyymi
Toiset rengit ajavat seitsemän päivää viikossa ja nämä heidän työnantajansa tietävät tilanteen. Työaikalaki.
Luotettava Taksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063