Kelakyyti koulutus

Anonyymi-ap

Kelakyytien hinnat ovat surkeat ja älyttömät provisiot vielä. Ei kiinnosta ajaa. Edes palkatulle kuljettajalle ei voi maksaa kelankin vaatiman tilaajavastuusopimuksen mukaista palkkaa lisineen.
Kela vielä vaatii maksullisen kuljettajakoulutuksen. Hyvä sinänsä mutta tuntuu kusetukselta taloudellisesti.
Ei ihme että esimerkiksi Suomen Lähilogistiikka hakee ykkösryhmään kelsautoja jatkuvasti. Saa ajaa, muttei viivan alle jää mitään. Hyvä Kela

48

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuntuu käsittämättömältä, että niitä ( kela kyytejä) kukaan edes ajaa, mutta toisaalta mitäpä se minulle kuuluu. Jokainen laskee oman firmansa kannatavuuden omalla tavallaan.

    • Anonyymi

      Kuka ne hinnat on polkenut,ei kela vaan uudet ja mahtavat välitysyhtiöt. Eikö kela voi itse hoitaa näin tekoälynaikana. Nyt yhdensuuntainen matka ei palkkakuljettajaa elätä. Itseajava pärjää juuri ja juuri. Kermankurijoille kehitetty taksiala. .

    • Anonyymi

      Ja koulutus surkeaa. Olen jo käräyttänyt 3 kertaa kun kuljettaja ei ole sitonut rollaattoria. Kyseessä on kaupunkiajoa Päivätoimintaan, alle 1 km ajoa ja pysähdys.

      Lisäksi olen käräyttänyt 2 kun taksi ei ole kiinnittänyt turvavyötä. Matkaa perille vain 400 m, mutta ohjeet on ohjeita.

      Yksi ajoi lisäksi heikolla näkökyvyllä,, ei nähnyt päässään olevilla silmälaseilla riittävästi.

      Ja useiden vuosien takaa poliisi veljeni kertoi että tilataksi ajoi 10 cm sivuovi auki. Matkustajat jouduttiin siirtämään 4 taksiin, ei liene halpa juttu.

      • Anonyymi

        Pummit ulisee aina. Maksa seuraavaksi itse matkasi, äläkä loisi muiden siivellä.


    • Anonyymi

      Ei se mitään ,mutta kun menet asiakkaan luo ja ajat 80km,,,ja sitten mittari pyöriin hùuuhhei ja jos asiakas ei tulekkaan. Nämäkin koettu.

      • Anonyymi

        Ei kannata mennä koskaan.


      • Anonyymi

        Menit liian hitaasti ja asiakas sai ottaa läheltä nopeamman kyydin.


      • Anonyymi

        "Aijaa no mie perun sen täältä" kun soittaa keskukseen ja Heh Heh..
        Kela teettää ilmaista työtä. Kyydit tulee autoon kaupungissakin 15min etukäteen vaikka autoja on vapaana paljon. Kiva odotella 8e kyytiä siinä.
        Kun se kerrotaan päivittäisten kyytien määrällä saadaan jo hyvät minuutit ilmaista työtä.
        Sitten nämä provikat ja maksut.
        Tuolla kulurakenteella tuon hintaisia ajoja niin menee vähän elämä hukkaan valitettavasti..


    • Anonyymi

      Välitysyhtiöt ovat hoitaneet asiansa siten, että kohta niiden autoilla ei ajeta, kun kuntien ja Kelan ajoja. Ne asiakkaat, jotka aiemmin em. yhtiön autoja käyttivät ovat siirtyneet käyttämään halppis takseja, joita tuetaan, koska muuten kyytien ajaminen tällä kustannusrakenteella 10€ tai 15€ on mahdotonta.

      • Anonyymi

        Kaikki ovat häviäjiä valtio autoilija ja lopuksi asiakas. Vielä nämä päästöjutut.


    • Anonyymi

      Se on vaan valitettavasti niin, että perinteisten taksien ajettaviksi jäävät nämä Kela kyydit, koska villit eivät täytä Kelan vaatimuksia. Jos ne eivät niitä hoida, kuka ne hoitaisi? Kela kyyti silloin tällöin ei vakavaraista taksiyrittäjää kaada yhtään mihinkään. Kyse on perinteisten taksien oudosta tavasta ajatella. Eihän kukaan voi normaaleistakaan kyydeistä etukäteen tietää onko kyyti hyvä vai huono, vai voiko?

    • Anonyymi

      Mitkähön kyydit niitä on sitten kannattavia jos Keloja ei kannata ajaa?
      Eilen yksi Kela-ajo, 4,5 tuntia meni odotuksineen aikaa ja 400euroa kassaan. Tänään 4 Kela-ajoa, 450 euroa. Pitää varmaan huomenna ajaa tolpalta 13 euron kovan rahan kyytejä päivällä, niin kannattavuus nousee kohdilleen.

      • Anonyymi

        Pitää erottaa maakuntien Kela kyydit ja esim. pääkaupunkiseudun muutamien kymppien kyydit. Täällä odotetaan tuntitolkulla asemilla ja saat paikallisen Kela kyydin. Täällä moisista voi vain haaveilla.


      • Anonyymi

        Lasketko pelkästään menopaluu kyydit kun lasket kannattavuutta?
        Itse laskin kaikkien kelakyytien keskiarvon mukaan. En tiedä miten se kuuluisi tehdä


    • Anonyymi

      Totta, keskustoissa ei Kelat kannata kun saat 8eur miinus provikat ja aikaa menee helposti puolituntia avustuksineen ja hakuineen. Pitäisi aikaveloitus olla ja minimi esim 15-20e/ ajo niin löytyisi ajajia eri tavoin

    • Anonyymi

      Kelakyyti 150km ja hinta 200e, paluu tyhjänä.
      300km ajoa, juoksu 0,66 senttiä.
      Kuskin ajamana ei kannata ilman paluukyytiä nykyisillä hinnoilla.
      Kaupungissa 1,5e juoksulla 300km on 450e

      • Anonyymi

        Normaali henkilöauton kulut ovat 43 senttiä kilometrille yksityiskäytössä. Tuohon sitten taksiyrityksen kulut päälle. Kirjanpito, huollot, välitysmaksut, taksilaitteet, provisiot, puhelin, yrittäjäeläke, taksin vakuuttaminen .....
        Yms yms

        Ja sitten kuskin palkka vielä pois jos semmoista käyttää. Kertokaas nyt että paljon teillä se kate on kilometriä kohden noissa kelakyydissä keskimäärin?
        Itse laskin omista ajoista sen.
        Onko kukaan muu laskenut? Vai onko se turhaa ja mieluummin vaan yrittää ajaa mahdollisimman paljon keikkaa.


      • Anonyymi

        Tosta jää vielä isännälle 85 euroa verotettavaa vaikka kuski sais 15 eur/tunnilta. Älä valita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosta jää vielä isännälle 85 euroa verotettavaa vaikka kuski sais 15 eur/tunnilta. Älä valita

        66 senttiä per kilometri ja renki ajaa. Tuosta ei jää mitään ja kolme ja puolituntia palaa aikaa.
        33% provikka ja sivukulut ovat 46% 32 senttiä
        Kuluihin jää 34 senttiä per kilometri. Yksityisautoilu maksaa keskimäärin 43 senttiä kilometrille.
        Mitä kohtaa en ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        66 senttiä per kilometri ja renki ajaa. Tuosta ei jää mitään ja kolme ja puolituntia palaa aikaa.
        33% provikka ja sivukulut ovat 46% 32 senttiä
        Kuluihin jää 34 senttiä per kilometri. Yksityisautoilu maksaa keskimäärin 43 senttiä kilometrille.
        Mitä kohtaa en ymmärrä?

        No ainakaan sitä, että kuskille maksetaan tavallisesti provisio vain siitä ajasta kun asiakas on kyydissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakaan sitä, että kuskille maksetaan tavallisesti provisio vain siitä ajasta kun asiakas on kyydissä

        Bruttotuotto on koko vuoron juoksu kertaa kilometrit ja palkka on provisio siitä. Auton tuotto ei kiinnosta renkiä ja kaikki yrittäjätkään eivät osaa laskea sitä.

        Kuljettajan palkan voi laskea kilometrihinnaksi.
        Se ei siitä muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bruttotuotto on koko vuoron juoksu kertaa kilometrit ja palkka on provisio siitä. Auton tuotto ei kiinnosta renkiä ja kaikki yrittäjätkään eivät osaa laskea sitä.

        Kuljettajan palkan voi laskea kilometrihinnaksi.
        Se ei siitä muutu.

        Ahaa ,eli se yksittäinen kelakyyti 150 km muuttui nyt ajovuoroksi. Älä liikuta maalia kesken keskustelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa ,eli se yksittäinen kelakyyti 150 km muuttui nyt ajovuoroksi. Älä liikuta maalia kesken keskustelun.

        Sillä oli tarkoitus havainnollistaa että se noin 3 tuntia meni hukkaan. 300km koska tulee paluu tyhjänä usein.
        Ja jos rengin ajama vuoro on esim 1e/km liiketoiminta ei ole kannattavaa.

        Kerroppa sinä viisaampana nyt kuinka paljon sen auton pitää tuottaa kilometriä kohden yrittäjän ajamana vs kuljettajan?

        Oletko nähnyt ja ymmärtänyt taksiyrityksen tilinpäätöksen sisällön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakaan sitä, että kuskille maksetaan tavallisesti provisio vain siitä ajasta kun asiakas on kyydissä

        Ja se kun renki ajaa tyhjää autoa ei maksa mitään. Olet taatusti taksiainesta. Onko ollu paljon ajoa? Pitkiä hyviä kyytejä?


    • Anonyymi

      Ei kai se 5% provisio niin paljoa ole .
      Voihan sitä sitten ajaa vaikka Bolttia tai menevää 15% provosiolla.
      Kyytiin hinnat on niissäkin kelakyytien tasolla.

      • Anonyymi

        Niiden hinnat ovat puolet kelakyytien hinnoista. Jokainen ajo boltilla ja uberilla on tappiota. Niitä voi ajaa, jos jättää kaikki lakisääyeiset velvollisuudet ja maksut hoitamatta. Se sopii asiakaskuntaankin, koska bolttia ei käytä kuin huumehörhöt.


    • Anonyymi

      Taksiainesta on nyt palstalla paljon! Toivottavasti saat paljon pitkiä kelakyytejä. Niitä ajavat ovat rahamiehiä tunnetusti
      Tsemppiä ajoihin.

    • Anonyymi

      Älkää, pojat, tehkö asiasta liian monimutkaista. Jos homma ei kannata, ei kyytejä ole pakko ajaa. Kela eivätkä välittäjät eivät kanna huolta kyytien kannattavuudesta. Se jää autoilijan vastuulle. Jos apukoulun laskuopilla ei tuo selviä, eikun ajaa nilkka suorana, kunnes ajot loppuu, jos ei kannata.

    • Anonyymi

      Alle 2355BHP-autot kuuluu kieltää takseissa kokonaan mene dynamome6tr4ille pelle

    • Anonyymi

      Mulla ei ole ollut ikinä varaa ajella takseilla.

    • Anonyymi

      Droonilla olisi kiva siirrellä kela potilaita sur sur ilmatila on vapaa.🥺

    • Anonyymi

      Mikäli kuljettaja eli renki ajaa normaalia pientä taksiautoa tulisi kilometrikohtaisen tuoton (juoksun) olla vähintään 1,5e/km

      Muuten menee miinukselle koska taksiauton kulut ovat paljon kovemmat kuin normaali siviilihenkilöauton (noin 43 senttiä kilometrille)

      Mikäli autoilija ajaa itse juoksu voi olla 1 euron, mutta silloinkin palkka on kyllä pieni.

      Ison inva-auton kulutus, hinta ja vaihtoarvon alenema alkaa olla jo niin suurta että siinä saa olla todella tarkkana ja tehdä älyttömästi töitä.

      Pakollisella yrittäjäkurssilla olisi hyvä olla enemmän liiketaloutta ja matematiikkaa. Moni on lopettanut vaikka on kuulunut suureen brändättyyn välitysyhtiön ja ajoa on ollut paljon. Viivan alle ei vain ole jäänyt tarpeeksi. Välistävetoa on provikoiden muodossa ikaa nykyisin.

      • Anonyymi

        Kuinka paljon se juoksu kelaykkösryhmässä on??
        Onko kellään tietoa että kannattaako liittyä ajamaan?
        Kumma kun eivät saa sinne tarpeeksi sitoutuneita yrittäjiä ajamaan, luulisi että raha kelpaa ja ajoa on. Hyvin järjesteltyä ajoa vielä, ei varmaan tarvitse turhaan ajella paljoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon se juoksu kelaykkösryhmässä on??
        Onko kellään tietoa että kannattaako liittyä ajamaan?
        Kumma kun eivät saa sinne tarpeeksi sitoutuneita yrittäjiä ajamaan, luulisi että raha kelpaa ja ajoa on. Hyvin järjesteltyä ajoa vielä, ei varmaan tarvitse turhaan ajella paljoakaan.

        Noilla vaatimuksilla mitkä kelalla on, tilaajavastuusopimuksen noudattaminen yms yms luulisi että pystytään lupaamaan kalakuljetuksia suorittavalle sitoutuneelle autolle se 1,5-2,8 e/km
        Riippuen kaluston koosta jne.
        Netgokorvauksina nuo, eli provisiot jo otettuna päältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon se juoksu kelaykkösryhmässä on??
        Onko kellään tietoa että kannattaako liittyä ajamaan?
        Kumma kun eivät saa sinne tarpeeksi sitoutuneita yrittäjiä ajamaan, luulisi että raha kelpaa ja ajoa on. Hyvin järjesteltyä ajoa vielä, ei varmaan tarvitse turhaan ajella paljoakaan.

        Nepparilla 400-500€ päiviä ihan kevyesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nepparilla 400-500€ päiviä ihan kevyesti

        Kuinka paljon tulee kilometrejä tuohon 400-500e?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon tulee kilometrejä tuohon 400-500e?

        Miksi kelavälitysyhtiö ei julkaise mainoksessaan heidän ajojensa toteutunutta keskikilomertihintaa autolle? se olisi helposti laskettavissa ja hyvä mainosvaltti!!


    • Anonyymi

      Täällä on aina niin fiksua porukkaa, silti kukaan ei ilmeisesti osaa sanoa että minkälaisella juoksulla noita kela-ajoja kannattaa vielä rengillä ajattaa.

      Mun laskujen mukaan pitää olla enemmän kuin 1,5e/km silloin kun renki ajaa...

      • Anonyymi

        Auton minimijuoksu siis aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton minimijuoksu siis aina

        Ehkä tää porukka täällä on niin fiksua tosiaan, ettei viitti sun tyhmiin kysymyksiin kommentoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tää porukka täällä on niin fiksua tosiaan, ettei viitti sun tyhmiin kysymyksiin kommentoida?

        Kannattavuuslaskenta on tarpeeton kunhan saan ajaa pitkiä kyytejä puoli-ilmaiseksi ja kehun kollegoille missä olen käynyt ja kilometrejä tulee hyvin. Olen taksimies!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattavuuslaskenta on tarpeeton kunhan saan ajaa pitkiä kyytejä puoli-ilmaiseksi ja kehun kollegoille missä olen käynyt ja kilometrejä tulee hyvin. Olen taksimies!!!!

        Ei ei ja ei. JUOKSU on se taksimiehen onnelliseksi tekevä asia. Millään muulla ei ole väliä kunhan JUOKSU on parempi kuin kolleegalla.


    • Anonyymi

      Sairaseläkeläisenä ajelen mielelläni näitä kyytejä, eikä haittaa vaikka separi kakkaa penkille, kunhan pienen eläkkeen päälle tuleva palkka juoksee. Täällä Lahdessa on niin kallista että kaikki tulot ovat tarpeen.

      • Anonyymi

        Lahdessa on niin kallista ettei taksien tarvitse noudattaa edes tilaajavastuusopimuksessa allekirjoitettuja asioita. Hyvä Lahti. Rengit ajavat nälkään puoli-ilmaiseksi niinkuin kuuluu.


    • Anonyymi

      Ajetaan pitkiä kyytejä ettei kaveri saa puoli-ilmaiseksi ilman kannattavuuslaskentaa.
      "Kyllä kai niistä jotain jää ei kai muutkaan muuten ajaisi niitä"
      On paras kommentti jonka olen yrittäjältä itseltään kuullut :)

    • Anonyymi

      Loppuunajetulla caddyllä sairaseläkeläinen ajaa ilmaiseksi, vaikka vähän maksaa asiakkaalle vielä.
      Kaikki voittaa. Palkanlisät ovat turhia ja työntekijää on mukava kusettaa. Jostain ne rahat on revittävä. Hyvä kelakyydit sentään

    • Anonyymi

      Toiset rengit ajavat seitsemän päivää viikossa ja nämä heidän työnantajansa tietävät tilanteen. Työaikalaki.
      Luotettava Taksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      180
      1603
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      59
      1115
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      54
      896
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      801
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      130
      780
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      748
    7. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      731
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      689
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      664
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      629
    Aihe