Tunteet EIVÄT ole uskoa vai onko ?

Anonyymi-ap

Sielunvihollinen tietää että tunteiden kautta voidaan vaikuttaa uskoon.
Monet nykyseurakunnat etenkin "helluntailaistyyppiset" käyttävät hyväksi vaikuttamista ihmisten tunteisiin ja uskoon.
Kokoukset alkavat hengen pumppauksella aina samalla kaavalla unohtamatta esityksen loppuhuipennusta, "ratkaisua."

95

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      19 Hän vie papit pois paljaiksi riistettyinä, ja ikimahtavat hän kukistaa.

      20 Hän hämmentää luotettavain puheen ja ottaa pois vanhoilta taidon.

      21 Hän vuodattaa ylenkatsetta ruhtinasten päälle ja aukaisee virtojen padot.

      22 Hän paljastaa syvyydet pimeyden peitosta ja tuo valoon pilkkopimeän.

      23 Hän korottaa kansat, ja hän hävittää ne, hän laajentaa kansakunnat, ja hän kuljettaa ne pois.

      24 Maan kansan päämiehiltä hän ottaa ymmärryksen ja panee heidät harhailemaan tiettömissä autioissa.

      25 He haparoivat pimeässä valoa vailla, ja hän panee heidät hoipertelemaan kuin juopuneet."

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­N­­­y­­­m­f­­o­m­­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      >>>>"hengen pumppauksella"<<<<

      siis , tunteiden pumppauksella.

    • Anonyymi

      Pakkovauvakastetut vetoavat tunteisiin kertoessaan kuinka heidät vauvana kastettiin. Tosiasiassa he eivät muista mitään.

      • Anonyymi

        Oletko uhdestikastettu uskonnon uhri jolla ei ole muuta mielessä kuin vauvat ?
        SAIRASTA


      • Anonyymi

        Vauvat kastetaan sen uskon mukaan mihin ihmiset uskovat. Miten se muka olisi väärin sehän on ainoastaan traditio uskonnossa.
        Sitten jotkut muut uskovaiset kastaa itsensä aikuisena .
        Itse en katsele lapsia enkä aikuisia miksikään, lapseni saavat ihan vapaasti kasvaa ilman mitään tuputtamista ja sitten ihan itse valita oman tiensä aikuisena .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvat kastetaan sen uskon mukaan mihin ihmiset uskovat. Miten se muka olisi väärin sehän on ainoastaan traditio uskonnossa.
        Sitten jotkut muut uskovaiset kastaa itsensä aikuisena .
        Itse en katsele lapsia enkä aikuisia miksikään, lapseni saavat ihan vapaasti kasvaa ilman mitään tuputtamista ja sitten ihan itse valita oman tiensä aikuisena .

        >>>Vauvat kastetaan sen uskon mukaan mihin ihmiset uskovat.
        Miten se muka olisi väärin sehän on ainoastaan traditio uskonnossa.<<<

        Tässä sanot totuuden; vauvat kastetaan nimenomaan USKONNOSSA
        olevan tradition mukaan. Ketään ei pidä kastaa sen uskon mukaan, mihin
        muut ihmiset uskovat, vaan sen uskon mukaan, mihin henkilö itse uskoo.
        Raamatussa kastettavat olivat kaikki tulleet uskoon; ikää ei kerrota,
        mutta he olivat kaikki uskossa Jeesukseen Kristukseen.
        Jeesus käski kastaa vain uskovia.

        >>>Sitten jotkut muut uskovaiset kastaa itsensä aikuisena .<<<

        Taas totuutta tässä sinulta, kiitos. "kastaa itsensä". Uskoontullut
        kastattaa itsensä nimenomaan uskovana. Hän voi olla lapsi, ei kuitenkaan
        sylivauva, tai hän voi olla nuori tai aikuinenkin, mutta hän kastattaa
        itsensä USKOVANA. Hän siis ottaa kasteen. Tämä on Raamatun linja.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Vauvat kastetaan sen uskon mukaan mihin ihmiset uskovat.
        Miten se muka olisi väärin sehän on ainoastaan traditio uskonnossa.<<<

        Tässä sanot totuuden; vauvat kastetaan nimenomaan USKONNOSSA
        olevan tradition mukaan. Ketään ei pidä kastaa sen uskon mukaan, mihin
        muut ihmiset uskovat, vaan sen uskon mukaan, mihin henkilö itse uskoo.
        Raamatussa kastettavat olivat kaikki tulleet uskoon; ikää ei kerrota,
        mutta he olivat kaikki uskossa Jeesukseen Kristukseen.
        Jeesus käski kastaa vain uskovia.

        >>>Sitten jotkut muut uskovaiset kastaa itsensä aikuisena .<<<

        Taas totuutta tässä sinulta, kiitos. "kastaa itsensä". Uskoontullut
        kastattaa itsensä nimenomaan uskovana. Hän voi olla lapsi, ei kuitenkaan
        sylivauva, tai hän voi olla nuori tai aikuinenkin, mutta hän kastattaa
        itsensä USKOVANA. Hän siis ottaa kasteen. Tämä on Raamatun linja.

        Mvh J - K

        >>>Tässä sanot totuuden; vauvat kastetaan nimenomaan USKONNOSSA
        olevan tradition mukaan<<<

        Tähän piti lisätä selvennykseksi: Elävässä uskossa on toinen käytäntö;
        kastaa evankeliumin Sanan vastaanottaneet ja siihen uskoon tulleet ihmiset.

        Tiedäthän, mikä ero on uskonnolla ja elävällä uskolla?
        Nämä ovat kaksi eri asiaa.

        Mvh J - K


      • Anonyymi

        Lahkoriivatun usko perustuus muistamiseen tai valokuvaan jos ei muista valokuvasta huolimatta kaste, ja usko on mitätöity. Lutherilaisuudessa usko ja kaste perustuu Jumalan armoon ja uskoon. Se perustuu tietoisuutta, korkeaan ymmärrykseen Pyhän Hengen vaikuttama, loppuun asti nousevasa kehityksenä.


    • Anonyymi

      Uudestikaste on ihmisen oma valinta.

      • Anonyymi

        >>>"oma valinta"<<<

        et siis USKONUT jo saatuun kasteeseesi . . .

        "Sillä armosta te olette pelastetut , USKON kautta , ETTE itsenne kautta - se on Jumalan
        LAHJA" Ef: 2

        mikä se sellainen lahja on , joka itse valitaan ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"oma valinta"<<<

        et siis USKONUT jo saatuun kasteeseesi . . .

        "Sillä armosta te olette pelastetut , USKON kautta , ETTE itsenne kautta - se on Jumalan
        LAHJA" Ef: 2

        mikä se sellainen lahja on , joka itse valitaan ??

        Eikös itsekunkin tule henkilökohtaisesti vastata Jumalan kutsuun.

        Eli myös ottaako vastaan Jumalan lahjan, jota Jumala tarjoaa.

        Uskon kohde ei ole kaste, vaan kaste seuraa uskoa Jeesukseen Kristukseen.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Montako % Helluntaikirkon jäsenistä on uudestikastettuja ?

      • Anonyymi

        Nyt, kun Helluntaikirkko tuli, olen kuullut, että lapsetkin otetaan kirkon jäseniksi. Siis heitä ei ole kastettu. Kun he sitten myöhemmin haluavat kasteen, heidät kastetaan. Ikää en tiedä. Puhuiko joku, että 18 ikäisenä tallainen kirkon jäsen kastetaan+


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt, kun Helluntaikirkko tuli, olen kuullut, että lapsetkin otetaan kirkon jäseniksi. Siis heitä ei ole kastettu. Kun he sitten myöhemmin haluavat kasteen, heidät kastetaan. Ikää en tiedä. Puhuiko joku, että 18 ikäisenä tallainen kirkon jäsen kastetaan

        Aikoinaan 7- uskoontulleet nuoret kastettu.Eriytyneet helluntailaiset kuka mihinkin seurakuntaan käytännöstä ei tietoa.


    • Anonyymi

      Pelastaessaan Jumala käyttää erilaisia teitä riippuen kuka on kyseessä. Vertauksessaan kadonneesta rahasta, kohde oli tunteissaan kylmä. Olen nähnyt sellaisia ihmisiä, usein vahvoja, heillä on hyvä tausta. Heillä on melkein heti annettavaa toisille. Sitten on meitä tunteellisia, kuten minä. Jumala pelasti minut yksinäisyydessä, valtavan kokemuksen kautta. Sain heti pelastusvarmuuden, Miksi Jumala teki näin?. Minulla oli traaginen lapsuus. Sijoitettuna eri perheisiin. Ei 8 vuoden jälkeen ainoataan aikuiskontaktia. Jumala tekee aina oikein. Lars Leevi Lestadius saarnasi synnin synniksi. Ihmiset kääntyivät ja tekivät parannuksen. Viinan kirot häipyivät. Siunaus hänen työstään on nähtävissä vielä tänäkin päivänä

      • Anonyymi

        Pelastaessaan Jumala käyttää erilaisia tapoja riippuen siitä, kuka on kyseessäVertauksessaan kadonneesta rahasta, kohde oli kova, kylmä. Olen nähnyt sellaisia ihmisiä. usein vahvoja. Heillä on hyvä tausta. Heillä on melkein heti annettavaa toisille.Sitten on meitä tunteellisia. Jumala pelasti minut yksinäisyydessä, valtavan kokemuksen kautta. Sain heti pelastusvarmuuden. Miksi Jumala teki näin? Minulla oli traaginen lapsuus. 8-vuotiaasta asti ei ollut ainoatakaan aikuiskontaktia. Olin sijoitettuna vieraissa perheissä. Jumala tekee aina oikein. Lars Leevi Lestadius saarnasi synnin synniksi. Ihmiset kääntyivät ja tekivät parannuksen. Viinan kirot häipyivät. Siunaus hänen työstään on nähtävissä vielä tänäänkin


      • Anonyymi

        Rehellinen uskova ihminen vastaa kysymykseen ja ottaa selville jos ei tiedä.
        Käärmeet ovat erikseen.

        "Montako % Helluntaikirkon jäsenistä on uudestikastettuja ?"


      • Anonyymi

        Ne kaikki erilaiset tiet tulevat ainoastaan ihmisten aivoista , ei mistään muusta. Psykologinen juttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellinen uskova ihminen vastaa kysymykseen ja ottaa selville jos ei tiedä.
        Käärmeet ovat erikseen.

        "Montako % Helluntaikirkon jäsenistä on uudestikastettuja ?"

        Helluntaiuskon päämäärä on saada mahdollisimman paljon uudestikastettuja maksaviksi jäseniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kaikki erilaiset tiet tulevat ainoastaan ihmisten aivoista , ei mistään muusta. Psykologinen juttu

        Ei ole olemassa kuin yksi tie taivaaseen. Ei ole monta tietä.
        Se ei käy hurmoshenki-ilmiöiden ja tunteiden kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa kuin yksi tie taivaaseen. Ei ole monta tietä.
        Se ei käy hurmoshenki-ilmiöiden ja tunteiden kautta.

        Minä tulin uskoon yksinäisyydessä. Olin lukenut Billy Grahamin saarnakirjaa Vartijan huuto. tosi luin muutakin hengellistä kirjallisuutta. Jumala puhui minulle. Olin ikäänkuin sähkövoiman alla kolme vuorokautta. En syönyt mitään. Lopulta minulla meni vatsahermot, enkä päässyt kävelemään. Silloin esimieheni tuli käymään ja toi kahvia. Jälkeenpäin hän sanoi, että pelkäsi puolestani. Olin puhunut ympäri laivaa, että Jumala puhuu minulle. Ihmiset olivat varovaisen pelästyneitä. Sanoin esimiehelleni, että haluan olla uskovainen . Kun hän lähti hytistä, mietin: Kummallinen tilanne, ei edessä mitään, ei takana mitään. Sama,kun kuolisi tähän. Nousin istumaan siihen punkan reunalle ja uudestisynnyin siinä. Minulle annettin sanat:" Kun sinä suullasi tunnustat."..Jälkeenpäin luin Raamatusta
        Room. 10 : 10 "Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Tajusin heti, että sisäinen riippuvuuteni alkoholista on nyt ohi. Olin hurmaantuneen onnellinen. Kun tulin Suomeen, löysin Helluntaiseurakunnan. Tämä uusi elämä on kestänyt 47 vuotta. Uskossa sisällä pysyy Jeesuksen veren kautta. Kun päivittäin turvaa vereen ja pitää sydämensä puhtaana, mikään ei voi erottaa Jumalan lasta Jumala rakkaudesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tulin uskoon yksinäisyydessä. Olin lukenut Billy Grahamin saarnakirjaa Vartijan huuto. tosi luin muutakin hengellistä kirjallisuutta. Jumala puhui minulle. Olin ikäänkuin sähkövoiman alla kolme vuorokautta. En syönyt mitään. Lopulta minulla meni vatsahermot, enkä päässyt kävelemään. Silloin esimieheni tuli käymään ja toi kahvia. Jälkeenpäin hän sanoi, että pelkäsi puolestani. Olin puhunut ympäri laivaa, että Jumala puhuu minulle. Ihmiset olivat varovaisen pelästyneitä. Sanoin esimiehelleni, että haluan olla uskovainen . Kun hän lähti hytistä, mietin: Kummallinen tilanne, ei edessä mitään, ei takana mitään. Sama,kun kuolisi tähän. Nousin istumaan siihen punkan reunalle ja uudestisynnyin siinä. Minulle annettin sanat:" Kun sinä suullasi tunnustat."..Jälkeenpäin luin Raamatusta
        Room. 10 : 10 "Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Tajusin heti, että sisäinen riippuvuuteni alkoholista on nyt ohi. Olin hurmaantuneen onnellinen. Kun tulin Suomeen, löysin Helluntaiseurakunnan. Tämä uusi elämä on kestänyt 47 vuotta. Uskossa sisällä pysyy Jeesuksen veren kautta. Kun päivittäin turvaa vereen ja pitää sydämensä puhtaana, mikään ei voi erottaa Jumalan lasta Jumala rakkaudesta

        Minä tulin uskoon yksinäisyydessä, ei ollut uskovia ympärillä, vain jumalattomat merimiehet. Olin lukenut Billy Grahamin saarnakirjaa Vartijan huuto. Luin muutakin hhengellistä kirjallisuutta. Jumala alkoi puhua minulle. Olin ikäänkuin sähkövoiman alla kolme vuorokautta. En syönyt mitään. Lopulta minulla meni vatsahermot, enkä päässyt kävelemään. Esimies toi hyttiini kahvia. Jälkeenpäin hän sanoi pelänneensä puolestani. Olin puhunut ympäri laivaa, että Jumala puhuu minulle. Ihmiset olivat varovaisen säikähtäneitä. kerroin esimiehelleni, että haluan olla uskovainen. Hän poistui ja ajattelin siinä maatessani. "kummallinen tilanne, ei edessä mitään, ei takana mitään, sama kun kuolisi tähän. Nousin istumaan punkan reunalle ja uudestisynnyin siinä. Minulle annettiin sanat "Kun sinä suullasi tunnustat..." Tajusin heti, että sisäinen riippuvuuteni alkoholiin oli ohi. Olin hurmaantuneen onnellinen. Jälkeenpäin luin Raamatusta.
        Room 10 : 10" Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan Tämä uusi elämä on kestänyt 47 vuotta. Jeesus ei kadota yhtäkään, jumalan lasta. Pelastus on veressä, Jeesuksen ristin kuolemassa. Pitämällä omantunnon puhtaana Hän varjelee loppuun asti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaiuskon päämäärä on saada mahdollisimman paljon uudestikastettuja maksaviksi jäseniksi.

        Luterilaisilla on sama päämäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisilla on sama päämäärä.

        Adventistit ja jehovantodistajat uudestikastavat ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaiuskon päämäärä on saada mahdollisimman paljon uudestikastettuja maksaviksi jäseniksi.

        Miten alle 20 v maksaa mitään,kun ei töissä?


    • Anonyymi

      Helluntailahkolaiset uskovat "hengessä" että Jeesukselle suoritettiin PAKKOpärileikkaus vauvana.

      Tästä hengestä se typerien hellareiden viha nousee vauvoja kohtaan.

      • Anonyymi

        Jeesuksen PAKKOympärileikkaus vauvana

        Luuk. 2:21

        Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen PAKKOympärileikkaus vauvana

        Luuk. 2:21

        Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.

        Jeesus teki Jumalan tahdon mutta miten hellarilahkolaiset ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus teki Jumalan tahdon mutta miten hellarilahkolaiset ?

        kansa myös noudatti Jumalan käskyä , kaikki poikalapset ympärileikata , / tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta.
        Vanhan liiton aikana oli siis eri säädös / käsky ,poikalapsille ja tyttölapsille.

        Uudessa liitossa sama kaste on kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kansa myös noudatti Jumalan käskyä , kaikki poikalapset ympärileikata , / tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta.
        Vanhan liiton aikana oli siis eri säädös / käsky ,poikalapsille ja tyttölapsille.

        Uudessa liitossa sama kaste on kaikille.

        Jeesus teki Jumalan tahdon myös uudessa liitossa.
        Ympärileikkaus vauvana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen PAKKOympärileikkaus vauvana

        Luuk. 2:21

        Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.

        Ympärileikkaus oli vanhan liiton käsky.
        Nyt elämme uudessa liitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus teki Jumalan tahdon myös uudessa liitossa.
        Ympärileikkaus vauvana.

        Jeesus meni n.30 vuotiaana kristittyjen upotuskasteelle Jordanille.
        Uusi liito oli alkanut.


      • Anonyymi

        ei siinä sen kummempaa henkeä tarvittu. Jeesus vietiin ympärileikattavaksi. Vanha Simeon siunasi Hänet. Ei me vihata vauvoja. Vauvakaste vain on turha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus teki Jumalan tahdon mutta miten hellarilahkolaiset ?

        Otin kasteen uskoontultuani


    • Anonyymi

      Saatana, helluntailaiset ja jehovantodistajat ovat raamatullisia.
      Ovelia ovat kuin käärmeet.
      Hellarit ovat kovia kehumaan raamatullisuudellaan ja pelastusvarmuudellaan.
      Missä Helluntaiseurakunnassa on edes Raamattupiirejä ?

      • Anonyymi

        kun tulin uskoon, seurakunta järjesti uskoontulleille ABC Uskonelämän alkeet . Kävin siellä monta vuotta. Silloin oli seurakunnissa hyvää Raamatun opetusta, Raamattutunteja, Raamattu viikkoja. . Miten lie nykyään.


      • Anonyymi

        Jäsenille ilmeisesti ilmoitetaan lehdissä ei ole tietoa milloin kokoontuvat,ehkä 1950-1960 luvullakin?


    • Anonyymi

      Helluntailaisilla sama kaste / uudelleen kaste kuin sapattilahkolaisilla.
      Miten tämä selitetään ?

      "Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi."

    • Anonyymi

      Intuitio voi käyttää tunteita ja tunnistaa sielunvihollisen; näkee läpi motiivit. Kun on oikea henki taustalla.

    • Anonyymi

      Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

    • Anonyymi

      Luterilainen, sinulla ei ole mitään, ei rahtuakaan Jumalan valtakuntaan kuuluvaa, sillä kuvittelet päässeesesi kolmen vesitipan taian kautta sisällä Jumalan valtakuntaan. Mutta sinä vain kuvittelet, ET OLE SISÄLLÄ JUMALAN VALTAKUNNASSA, MAHTUUKO KALLOOSI! "Kukaan ei tule muutoin kun minun kauttani", sanoo Jeesus.
      Jeesus jatkaa ja sanoo: Jos joku nousee Jumalan valtakuntaan muualta, kuin minun kauttani, niin hän on varas ja röyväri.
      SINÄ LUTERILAINEN YRITÄT VARASTAA JA RYÖSTÄÄ JUMALAN VALTAKUNNAN ITSELLESI!
      Sana varoittaa: Johannes Kastajan päivistä, niin tähän asti, kärsii taivaan valtakunta väkivaltaa, ja väkevät repivät sen itsellensä.
      Luterilainen porttokirkko on ryöstänyt väkivalloin Jumalan valtakunnan itselleen!

      • Anonyymi

        Voit helluntaihöpötyksesi vetää vessan pöntöstä alas.
        Hurmahenkesi ei pelasta sinua.


      • Anonyymi

        helluntailainen kun ei kasteesta raamatun mukaan , ymmärrä YHTÄÄN MITÄÄN !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit helluntaihöpötyksesi vetää vessan pöntöstä alas.
        Hurmahenkesi ei pelasta sinua.

        Ei niin, tuo riehuva porttolahkolainen ei ole itse Jumalan valtakunnassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen kun ei kasteesta raamatun mukaan , ymmärrä YHTÄÄN MITÄÄN !

        mitä koulua kävit ja miten kauan ennenkuin vauvakasteymmärryksesi heräsi, kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit helluntaihöpötyksesi vetää vessan pöntöstä alas.
        Hurmahenkesi ei pelasta sinua.

        jeesuksen uhrikuolema ja veri pelastaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeesuksen uhrikuolema ja veri pelastaa

        Onko nimesi Elämän Kirjassa ?


    • Anonyymi

      Onko helluntailahkolaisille tunteet uskoa ?

    • Anonyymi

      Äärihelluntailaiset haluavat käännyttää lahkoonsa uudestikastamalla ?

      • Anonyymi

        Ihmeparannuksilla, kielilläpuhumalla ja vastaavilla pakanallisilla touhuilla yrittävät saada lahkoonsa lisää kymmenyksien maksajia.


      • Anonyymi

        Ei kun uskoon tulleet luterilaiset pyytää tulla kastetuksi, joka useimmin heille suodaan jos kyse on aidosta tapahtuneesta.

        Koitappas lukea Pietarin saarnan aikaansaama tilanne, ei se ol emuuttunut miksikään, samoin yksilöt tulevat uskoon tänäänkin.

        lutterinkirkossakin saattaisi joku tulla jos siellä saarnattaisiin evankeliumia eikä vauvakasteen autuutta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun uskoon tulleet luterilaiset pyytää tulla kastetuksi, joka useimmin heille suodaan jos kyse on aidosta tapahtuneesta.

        Koitappas lukea Pietarin saarnan aikaansaama tilanne, ei se ol emuuttunut miksikään, samoin yksilöt tulevat uskoon tänäänkin.

        lutterinkirkossakin saattaisi joku tulla jos siellä saarnattaisiin evankeliumia eikä vauvakasteen autuutta,

        Mitään vauvakasteen autuutta ei luterilaisuudessa julisteta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun uskoon tulleet luterilaiset pyytää tulla kastetuksi, joka useimmin heille suodaan jos kyse on aidosta tapahtuneesta.

        Koitappas lukea Pietarin saarnan aikaansaama tilanne, ei se ol emuuttunut miksikään, samoin yksilöt tulevat uskoon tänäänkin.

        lutterinkirkossakin saattaisi joku tulla jos siellä saarnattaisiin evankeliumia eikä vauvakasteen autuutta,

        Kyllä mutta kerran kastettua ei kasteta uudestaan.

        Luterilaisessa kirkossa saarnataan juuri evankeliumia ja kaste on osa sitä vaikka se sinua harmittaa


    • Anonyymi

      Vaikea kuvitella tunteetonta uskovaa, Jeesuksen pyhää.

      Joka on uskoon tullut iloitsee siitä taivaallisesta toivosta, missä hän on Jeesuksessa Kristuksessa.

      Raamatusta voi jokainen uskoa vastaan kapinoiva ja kirjoittava lukea, mitä uskoon tuleminen sain Herran puoleen kääntyneissä aikaan. He iloitsivat.

      Nyt täällä on joka päivä x-määrä aloituksia, missä jupitetaan uskoon tulemista vastaan ja omasta "murheen laaksosta" käsin pyritään nujertamaan Jeesukseen kristukseen uskossa olevat, mutta turhaahan se on.

      Voi tietysti antaa jupittajille tunnetilan kohoamista, mutta ei se näytä kantavan mihinkään, sama alakulo on joka aamu vastassa.

      Eikö ajateltaisi Hengen Hedelmää?

      22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. ( Gal 5)

      Eikö kannattaisi vakavasti ajatella kääntymystä Herran puoleen, huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, jotta voisi saada sen "onnen ja autuuden", jolloin voisi uutena luomuksena Kristusksessa iloita suuresta pelastuksesta ja taivaallisesta perintöosasta.

      Silloin jäisi sielullinen lihan ilmentymä ja uusi voisi sijaan tulla.

      17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

      Rauhaa ei ole ilman uskoa Jeesukseen kristukseen.

      2 Kolossassa asuville pyhille ja uskoville veljille Kristuksessa. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme! ( Kol 1)

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Vaikuttaako sielunvihollinen ihmisen tunteisiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaako sielunvihollinen ihmisen tunteisiin ?

        Tottakai vaikuttaa.

        Tämä kansakuntahan on siulunvihollisen vallassa pitkälti, uskovien osuus kansasta on hyvin vähäistä.

        Se on osoituksena sielunvihollisen toiminnasta ja valta-asemasta tämän kansakunnan kesksuudessa.

        Senpä vuoksi uskoon tulemista, uskovia, pyritään näiden toimesta saamaan luopumaan uskostaan.

        Ongelmahan on:

        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. ( 2Kor 4)

        Mutta ne tunteet, mitä sielunvihollinen tarjoaa, ovat tälle kansakunnalle valitettavan rakkaita.

        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)

        Valkeuden viha, pimeyden rakastaminen, ovat niitä sv:n syöttämiä tunteita.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Hurmoskokous ei eroa pop-konsertista.
      Tunteet ja joukkohurmoksellisuus vaikuttavat molemmissa.

    • Anonyymi

      Mitään raamatullista perustetta ei ole että Jeesuksen ympärileikkaus olisi ollut turha.
      Mikä on alaikäraja helluntaikasteelle ihmisjärjen mukaan ?

      • Anonyymi

        Leikkaavatko luterilsaisen kirkon papit nykyään nahanpaloja pojilta, en ole ennen kuullutkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkaavatko luterilsaisen kirkon papit nykyään nahanpaloja pojilta, en ole ennen kuullutkaan!

        ei sentään, anteeksi typerä kommenttini


    • Anonyymi

      Helluntailaisuudessa panostetaan tunteisiin olkoon kysymyksessä usko tai sen varjolla rahan kerääminen.

    • Anonyymi

      Usko tulee kuulemisesta. Raamattu sanoo: sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      Usko on luja luottamus, siihen, mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
      Luottamus on varmuutta ja tunne. Luottamuksen vastakohta on epäilys ja epävarmuus.
      Sana todistaa: Jumalan valtakunta on vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
      Ilo on tunne.
      Aloittaja kertoo oman uskontonsa tyhjyydestä, eikä aloittajalla ei ole mitään Jumalan antamaa tunnetta, ei varmuutta, ei ilo, eikä rauhaa.

    • Anonyymi

      Usko ei myöskään ole "lamppu vakan alla" kuten aloittajan usko on.

      "Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä? " - Jaakob
      Usko ei voi olla myöskään "makeaa vettä" kun käyttää kaiken aikansa uskovien solvaamiseen ja pilkkaamiseen.

      • Anonyymi

        käyttikö Apostolitkin aikaansa solvaamiseen :

        "moniaat luopuvat USKOSTA ja noudattavat villitsevien henkien ja riivaajien oppeja"
        1 Tim: 4: 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käyttikö Apostolitkin aikaansa solvaamiseen :

        "moniaat luopuvat USKOSTA ja noudattavat villitsevien henkien ja riivaajien oppeja"
        1 Tim: 4: 1

        Apostolit eivät mutta sinä käytät . Teet vähintään 100 aloitusta viikossa jossa solvaat uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit eivät mutta sinä käytät . Teet vähintään 100 aloitusta viikossa jossa solvaat uskovia.

        Raamatun sana on helluntailaiselle solvaamista . . .


    • Anonyymi

      Aloittaaja on aina - jaaha- taitaa olla kylmä ja tunteeton, koska sama kaiku on hänen sanojensa askeleissa. Kävisipä musiikkikaupassa ostamassa rumpuja, pääsisi valitusvirsien veisuusta lähemmäksi Jumalan sydäntä.

      Halleluja! Veisatkaa Herralle uusi virsi: ylistysvirsi hänelle hurskasten seurakunnassa. Iloitkoon Israel tekijästänsä, Siionin lapset riemuitkoot kuninkaastaan. Ylistäkööt he karkeloiden hänen nimeänsä, soittakoot hänelle kiitosta vaskirummuilla ja kanteleilla. Sillä Herra on mielistynyt kansaansa, hän kaunistaa nöyrät pelastuksella. Iloitkoot hurskaat, veisaten hänen kunniaansa, riemuitkoot he vuoteissansa. Jumalan ylistys on heidän suussansa, ja heidän kädessään kaksiteräinen miekka, että he kostaisivat pakanoille, kurittaisivat kansakuntia, panisivat kahleisiin heidän kuninkaansa ja jalkarautoihin heidän ylhäisensä ja täyttäisivät heissä tuomion, joka on kirjoitettu. Tämä on kaikkien hänen hurskaittensa kunnia. Halleluja!
      (Psa 149:1-9)

      Jo varjolain, eli seremonialain aikana osattiin Herran kansassa ylistää- --- no siellä ei ollut suomalaisia- joita vaivaa ainainen perisynti.

      Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!
      (Psa 150:1-6)


      suomalainen perisyntinen...
      Miiiiinääää vaevaenen maaaato matkamies maaan, kohta mullan alla makoon eikä iloa ollenkaaaaaaaan..... itkuvirren pumppausta siellä. Ei kiitos.

      • Anonyymi

        meitä on moneen laivaan.


    • Anonyymi

      No kai se on ainoastaan tunteissa asia mihin ei ole todisteita , siis kohdistat tunteillasi uskomisen johonkin millä ei ole mitäänmuotiåoa edes. Et tiedä millainen on uskosi kohde, sen olet vaan itse kuvitellut joksikin.tiede taas on sitä missä tiedetään eikä uskota
      Siis ero on suuri.
      Sinun tunteesi ovat ainun , ja jollain muulla on eri tunteet samaan asiaan kun sinulla

    • Anonyymi

      Kävin helluntaiseurakunnassa - hengellisesti pystyynkuollutta porukkaa.
      Ei ne enää jaksa edes hurmostanssia.

      • Anonyymi

        Hellluntaialisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu henkivata, paha eksytys ja heresia.


    • Anonyymi

      Eivät, mutta uskoon monesti kuuluu tunteet

    • Anonyymi

      Kyllä johtavan pastori Piensohon tunteet tiedetään.
      Tunteet vievät kuin pässiä narussa Sodoman hengessä.
      Ei ne tunteet Jumalan Hengestä ole.

    • Anonyymi

      Ainut hyväksyttävä tunne on viha.
      Halveksunnan osoittaminen siinä rajoilla.

      Muut tunteet herjattavia.

    • Anonyymi

      Pakkovauvakastetut kerovat ääni väristen kuinka ihanaa oli, kun heidät kastettiin vauvana.

      • Anonyymi

        Useamman kerran kylvetetty on taas vaivojen lumoissa
        Useamman kerran kylvetettuy näyttää miten se vihaa Jeesuksen omia


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useamman kerran kylvetetty on taas vaivojen lumoissa
        Useamman kerran kylvetettuy näyttää miten se vihaa Jeesuksen omia

        Niin tuntuu tekevän. Se on surullista mutta ei kaikki hellarit ole sellaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useamman kerran kylvetetty on taas vaivojen lumoissa
        Useamman kerran kylvetettuy näyttää miten se vihaa Jeesuksen omia

        Pakkovauvakastettu on "vaivojen lumoissa".


      • Anonyymi

        ei se niin mene, vaan : saa USKOA , helluntailaiselle usko on oma ymmärrys . . .

        helluntailainen ei usko , ellei se itse NÄE.

        "autuaita ne , jotka uskovat , vaikka eivät näe" Joh: 20
        >"eivät näe"< , eivät muista , ja kuitenkin uskovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä todellisuus!
        Luterilainen pappi ei jaksanut katsoa luterilaisten pelleilyä uskonasioilla.

        https://yle.fi/a/74-20069503

        Vanhemmille vauvan kaste ei merkinnyt mitään.
        Ihmiset eivät kuunnelleet papin puhetta, odottivat,
        että pääsee kahville. Kummit olivat festanneet
        edellisen illan ja hikoilivat eivätkä tahtoneet
        pitää lasta sylissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se niin mene, vaan : saa USKOA , helluntailaiselle usko on oma ymmärrys . . .

        helluntailainen ei usko , ellei se itse NÄE.

        "autuaita ne , jotka uskovat , vaikka eivät näe" Joh: 20
        >"eivät näe"< , eivät muista , ja kuitenkin uskovat.

        Eikös kuitenkin pidettäisi kiinni siitä, mikä oikeasti on kirjoitettu.

        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" ( Joh 20)

        Tokihan Tuomaskin on autuaitten joukossa, onhan hän yksi apostoleista.

        Ja mikähän tuo muistamattomuus on?

        Jokainen Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki kujettaa, varmasti muistaa kehen uskoo.

        Eikä yksikään Jumalan lapsi saata Herraa Jeesusta kieltää.

        Evankeliumihan on totuuden evankeliumi.

        Ja uskoon tulemisesta Raamatun ilmoitus todistaa.

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Usko tulee kuulemisesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kuitenkin pidettäisi kiinni siitä, mikä oikeasti on kirjoitettu.

        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" ( Joh 20)

        Tokihan Tuomaskin on autuaitten joukossa, onhan hän yksi apostoleista.

        Ja mikähän tuo muistamattomuus on?

        Jokainen Jumalan lapsi, jota Jumalan Henki kujettaa, varmasti muistaa kehen uskoo.

        Eikä yksikään Jumalan lapsi saata Herraa Jeesusta kieltää.

        Evankeliumihan on totuuden evankeliumi.

        Ja uskoon tulemisesta Raamatun ilmoitus todistaa.

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Usko tulee kuulemisesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        lapsikasteen saaneet , eivät muista omaa kastettaan , mutta saavat USKOA.

        kaste ei ole oman ymmärryksen lahja , vaan usko on Jumalan LAHJA,
        "ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja" Ef: 2: 8

        "ette itsenne kautta" , > ette oman ymmärryksenne kautta , vaan uskon kautta, jonka
        lahjoittaa Jumala. (Joh: 6: 29)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lapsikasteen saaneet , eivät muista omaa kastettaan , mutta saavat USKOA.

        kaste ei ole oman ymmärryksen lahja , vaan usko on Jumalan LAHJA,
        "ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja" Ef: 2: 8

        "ette itsenne kautta" , > ette oman ymmärryksenne kautta , vaan uskon kautta, jonka
        lahjoittaa Jumala. (Joh: 6: 29)

        Aivan, mutta miksi liität muistamattomuuden ikään kuin Jeesuksen sanoiksi?

        >>"autuaita ne , jotka uskovat , vaikka eivät näe" Joh: 20
        >"eivät näe"< , eivät muista , ja kuitenkin uskovat. >>

        Tämähän juurikin merkki selityksestä, koska Raamatun ilmoitus ei sitä vahvista.

        Tottahan uskoon tullut saa uskoa, sehän on luonnollista, koska jokainen uskova Jeesuksessa Kristuksessa on Jumalan Hengen johdattama.

        Ja eikös olisi hyvä, että tämä luopumuksen tilassa oleva Suomen kansa kääntyisi pois pahuudestaan Herraan puoleen ja tulisi uskoon.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Joka pimeydessä ( maailmassa ) vaeltaa, ei tiedä minne on menossa.

        1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
        2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2Kor 4)

        Sana rististä:

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)

        Jeesuksen lupaus:

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        On yhä ajankohtainen.

        Siis itsekunkin tulisi kääntyä pois pahuudestaan.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, mutta miksi liität muistamattomuuden ikään kuin Jeesuksen sanoiksi?

        >>"autuaita ne , jotka uskovat , vaikka eivät näe" Joh: 20
        >"eivät näe"< , eivät muista , ja kuitenkin uskovat. >>

        Tämähän juurikin merkki selityksestä, koska Raamatun ilmoitus ei sitä vahvista.

        Tottahan uskoon tullut saa uskoa, sehän on luonnollista, koska jokainen uskova Jeesuksessa Kristuksessa on Jumalan Hengen johdattama.

        Ja eikös olisi hyvä, että tämä luopumuksen tilassa oleva Suomen kansa kääntyisi pois pahuudestaan Herraan puoleen ja tulisi uskoon.

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Joka pimeydessä ( maailmassa ) vaeltaa, ei tiedä minne on menossa.

        1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
        2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2Kor 4)

        Sana rististä:

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)

        Jeesuksen lupaus:

        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        On yhä ajankohtainen.

        Siis itsekunkin tulisi kääntyä pois pahuudestaan.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>>"muistamattomuuden"<<<

        täällä aiemmassa kommentissa helluntailainen kirjoittaa pilkkaavasti ,

        >Ano , 19.3.2024 , klo . 12.34.12
        "kuinka vauvakasteen saanut kertoo ääni väristen , kuinka ihanaa oli kun heidät
        kastettiin vauvana"<<< = muistiin viittaavaa herjausta)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"muistamattomuuden"<<<

        täällä aiemmassa kommentissa helluntailainen kirjoittaa pilkkaavasti ,

        >Ano , 19.3.2024 , klo . 12.34.12
        "kuinka vauvakasteen saanut kertoo ääni väristen , kuinka ihanaa oli kun heidät
        kastettiin vauvana"<<< = muistiin viittaavaa herjausta)

        Paljonhan täällä kirjoitetaan pahastikin toisista, itsekukin sanimistaan vastaa.

        Mutta ei se oikeuta kajoamaan Raamatun ilmoitukseen, Raamatun ilmoituksen edessä on oltava rehellinen, koska vain siinä on meille totuus ilmoitettuna.

        Onhan silloin, jos Raamatun ilmoitusta oman opin vuoksi vääristetään, kysymyksessä pimeyden aikaansaama teko.

        Joka on valkeudessa, ei halua poiketa Raamatun ilmoituksesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonhan täällä kirjoitetaan pahastikin toisista, itsekukin sanimistaan vastaa.

        Mutta ei se oikeuta kajoamaan Raamatun ilmoitukseen, Raamatun ilmoituksen edessä on oltava rehellinen, koska vain siinä on meille totuus ilmoitettuna.

        Onhan silloin, jos Raamatun ilmoitusta oman opin vuoksi vääristetään, kysymyksessä pimeyden aikaansaama teko.

        Joka on valkeudessa, ei halua poiketa Raamatun ilmoituksesta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        siis. kaste on kaste , muisti tai ei.
        Raamatun sanaan on uskominen , ymmärrys ja usko tulee lapsen kasvaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis. kaste on kaste , muisti tai ei.
        Raamatun sanaan on uskominen , ymmärrys ja usko tulee lapsen kasvaessa.

        Hyvähän se olisi, jos ihmiset tuisivat uksoon, niin kuin Raamatussa on ilmoitettu.

        Ja uskohan tulee evankeliumin kuulemisen kautta.

        Kuten esim. helluntaina, ne jotka ottivat Pietarin julistamat santa vastaan tulivat uskoon ja heidät ( n. 3000 ) kastettiin.

        Ja heti perään uskovein miesten joukko kasvoi jo n, viiteen tuhanteen, sanan kuulemisen kautta.

        19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ..
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."
        .
        1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
        2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
        3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
        4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen. ( Apt 3:19-20; 26; Apt 4:1-4)

        Usko tulee evankeliumin sanan kuulemisen kautta ja siihen oleellisesti liittyy itsekunkin kääntyminen pois pahuudestaan.

        Ei siis ole muuta mahdollisuutta kuin ..

        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

        Uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, sitä ennen ..

        3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. ( Tiit 3)

        Rippikouluikäisten ja hieman vanhempien usko on varsin pienellä osalla näitä lapsia ja nuoria, jos ovat saaneet kasvaa hengellisessä kodissa ja näin ollen kuulla pelastuksen evankeliumia, niin silloin uskoon tuleminen voi tapahtua jo hyvinkin nuorena.

        Mutta, se Jumalan sana tässä luopumuksen tilassa olevassa kansakunnassa, kuka silloin saa lapsuudestaan saakka kuulla Jumalan sanaa, se on hyvin pieni osa.

        Millainen koti, sillä on suuri merkitys uskoon tulemisessa, kuten esim. Timoteuksen laita oli.

        15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
        ( 2Tim 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Roomalaiskirje:
      2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
      Etsikää vanhurskautta!
      Läntinen maailma on Sodoman ja Gomorran kaltaisessa tilassa.
      Niin kirkko kuin hallitus, uusia keinoja; kristinuskosta pois, uskosta tehdään rikollisuutta, se on turvallisuusuhka perversioille.

    • Anonyymi

      Viha on sallittua sekä tyhmyys.

      • Anonyymi

        Kirjoitettu on: 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitettu on: 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

        Kuka nyt Raamattuun uskoisi?
        Omat mielipiteet kaikki kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt Raamattuun uskoisi?
        Omat mielipiteet kaikki kaikessa.

        Mielipiteillä ei välttämättä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Ne voi olla ihan mielipuolisia.
        Vai kuinka?


    • Anonyymi

      Mutta vaikka helarit olis homon takapuolesta syntyneitä ja sylkis käärmeitä ei se Raamatun sanaa muuksi muuta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe