Matteus 12:20

Anonyymi-ap

Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä. hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

Mikä särjetty ruoko? Mikä on suitsevainen kynttilänsydän?

Kuka on hän? Mikä on oikeuden voitto?

Siitä herää ajatus että oikeus on tappiolla, joten mitä tarkoittaa että vääryys on voitolla ennen sitä.

Mikä on tässä tarkoitettu oikeus? Entä se vääryys, mitä se tarkoittaa.

Raamattua sanotaan helpoksi ymmärtää ja että Raamattu selittää itse itseään, joten mun pitäisi tietää mistä puhutaan vaikka käsitteitä ei ole ainakaan tässä avattu. Jostain muualtako Raamatusta pitäisi etsiä mitä oikeus tarkoitta ja mitä vääryys tarkoittaa. Moni asiahan voi olla oikein ja moni asia väärin.

Eikös tappaminen ole välillä annettu käskyksikin joillekin ja sitten taas on käsketty olla tappamatta, joten tappaminen on välillä vääryys ja välillä oikeus? Oikeus esim. silloin kun juutalaisia käskettiin tappaa joitakin vihollisia?

3

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeuden voitto ?

      Se kun SDP:lle tulee kesän EU-vaaleissa Varma - R Ö K Ä L E T A P P I O -

      Se On Oikeuden Voitto !

    • Anonyymi

      Tässä Fredrik Wisløffin, tunnetun teologin, selitys kyseiseen raamatunkohtaan:

      ”Särjetty ruoko - siinä ajatuksessa on jotain hyvin murheellista! Sen olisi pitänyt olla hyödyllinen ja ohjata veden kulkua. Siihen se oli todella sopiva. Mutta puristus ulkoapäin tuli liian kovaksi, niin että se murtui ja meni kappaleiksi. Ja nyt ei kukaan voi sitä käyttää; siitä ei ole mitään hyötyä. Ja jos joku kulkee sen ohi, potkaisee hän vain sitä, niin että se murtuu vielä enemmän. Eikä kukaan välitä siitä - tuosta hyödyttömästä hylystä.

      Monet ihmiset tuntevat itsensä juuri sellaisiksi. Elämän puristus on ollut liian kova. He ovat kuin särkyneitä. Ja sen tähden hyödyttömiä. Usein toiset halveksien potkaisevat syrjään tuollaisen särjetyn ruo’on ja musertavat sen vielä enemmän.

      Mutta Jeesus sanoo: Minä en muserra särjettyä ruokoa. Minä levitän oikeutta uskollisesti.

      Hän on korjaava ruo’on. Liittävä sen kappaleet. Tekevä hyödyttömästä hyödyllisen. Saattava halveksitun kunniaan.

      Mikä suuri armo.

      ”Suitseva kynttilänsydän on vielä pahempi kuin särjetty ruoko. Sillä se ei ole vain hyödytön; se on lisäksi vahingollinen.

      Suitseva kynttilänsydän turmelee ilman. Senhän piti palaa ja valaista pimeätä huonetta. Mutta se onkin sammunut ja käryää nyt. Ensimmäinen huoneeseen tulija rientää sammuttamaan sen.

      Rakas sielu! Sinun piti myöskin valaista. Ehkäpä oletkin niin tehnyt? Teetkö vieläkin? Vai käryätkö vain? Saastutat ja turmelet ilman ympärilläsi?

      Kuule kuitenkin Herran sanat. Ne ovat täynnä sekä armoa että pelastusta. ”Hän ei sammuta suitsevaista kynttilänsydäntä.” Hän levittää oikeutta uskollisesti! Hän tahtoo sytyttää sinut uudestaan. Puhdistaa nokeutuneen kynttilänsydämen. Tehdä sinut palavaksi kynttiläksi. Hän tarvitsee sinua. Maailma on niin pimeä. Anna Jumalan uudelleen saada sytyttää sinut.”

    • Anonyymi

      Tässä kerrotaan Raamatun aukenemisesta ja aukeamattomuudesta;

      10 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?"
      11 Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu.
      12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
      13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.
      14 Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö.
      15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
      16 Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.

      Jumalan Sanan Hengelliset viisauden ja tiedon aarteet ovat vain Jumalan lasten perintöosa.

      Uskosta osattomilla ei siihen ole osaa ja siksi Herra on salannut / kätkenyt sen uskosta osattomilta.

      1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
      2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
      3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

      Se aukenee vain Pyhän Hengen avaamana, eli vaaditaan siis Pyhä Henki ihmisessä, jotta se voi avautua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      104
      2384
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2142
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe