KUINKA SORMENJÄLJET MUODOSTUVAT?

Tutkijat ovat löytäneet mekanismin, jolla sormenjäljet muodostuvat. Harjanteet etenevät aaltomaisesti ulospäin kolmesta kohdasta sormenpäässä - sormen kärjestä, sormen ensimmäisen osan keskeltä ja ensimmäisen osan alapuolella olevasta niveltaipeesta. Aallot syntyvät kahden proteiinin vuorovaikutuksesta: toinen stimuloi harjanteiden muodostumista, kun taas toinen estää sitä. Näiden kahden proteiinin vuorovaikutus (joka tunnetaan Turingin reaktio-diffuusiojärjestelmänä) saa aikaan itseorganisoituneen, jaksollisen harjanteiden ja poukamien kuvion. Kun näiden kahden proteiinin näissä kolmessa paikassa aikaansaamat aallot törmäävät, seurauksena on se, mitä voit sormissasi nähdä. Ihmisten väliset pienet erot näiden aaltojen törmäystavoissa johtavat sormenjälkien valtavaan monimuotoisuuteen. Vaikka löydettävää on vielä paljon, se mitä jo tiedämme, viittaa käsinkosketeltavaan suunnitteluun.

14

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikään ihmisessä tai luonnossa ei kylläkään viittaa suunnitteluun, olet älyllisesti lapsen tasolla.

• Anonyymi

Kirologia, eli kädestä lukeminen, kertoo keitä me ollaan.

• Anonyymi

Ei kerro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kerro.

Lukemine, ei ennustaminen. Käsiin tallentuu meidän elämä. Psykoterapeutti Jung näki ihmisten käsistä mitä heille on tapahtunut elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukemine, ei ennustaminen. Käsiin tallentuu meidän elämä. Psykoterapeutti Jung näki ihmisten käsistä mitä heille on tapahtunut elämässä.

Ei tallennu millään muotoa, älä usko kaikkea roskaa.

• Anonyymi

Sormenjäljet ovat taas yksi osoitus meidän ja simpanssien sukulaisuudesta.

Simpansseilla on aivan samanlaiset sormenjäljet kuin ihmisillä, koska olemme perineet käsiemme rakenteen sormenjälkineen yhteiseltä kantamuodoltamme.

https://www.youtube.com/watch?v=2_Ypi4WK4Ao

M.O.T.

• GDI, mikä ihana yleispätevä selitys aivan kaikkeen. Koska en tiedä tai hyväksy selitystä, siksi minun jumalani.

Maailmassa on satoja uskontoja ja valtaisia määrä jumaluuksia. Mutta älä vaivu synkkyyteen sillä vain sinun jumalasi on oikeassa.

• Anonyymi

Tässäkin näkyy Jumalan suuri rakkaus luotuihinsa,kun on antanut uskoville kyvyn selittää kaiken,aivan kaiken,äärimmäisen yksinkertaisella metodilla:GDI!

• Anonyymi

Tiede ei edistyisi mihinkään ilman uteliaisuutta. GDI on kuin myrkkyä ihmisen luonnolliselle uteliaisuudelle. Tämä tosin myös sitten näkyykin näiden fundamentalistien jutuissa.

• Anonyymi

Ja minkä niistä monista luojista tämä todistaa oikeaksi?

• Anonyymi

Tuo selostus sormenjälkien synnystä sopii täsmälleen samalla tavalla simpanssin ja gorillan sormenkälkien syntyyn.

Taas yksi evoluution todiste.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      3018
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2894
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2733
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2588
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2488
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2470
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2251
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2148
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2042
    Aihe