Savonlinjan hallitus on päättänyt lakkauttaa toimitusjohtajan toimen ja antaa kenkää nykyiselle toimarille. Siirtyy projektitehtäviin, kuten potkuista kauniisti nykyisin sanotaan.
Tällä toimella yritetään pysyä pinnalla, koska sähköautot Savonlinnaan olivat niin kalliita, ettei rahaa enää jää liikennöinnistä taskun pohjalle.
Savonlinjalla kohtalon hetket?
19
598
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiintoisia uutisia. Jo pitkään on toki ollut melko selvää että Savonlinjaa odottanee ennemmin tai myöhemmin Paunun kohtalo. Erästä kirjoittajaa lainaten voinemmekin alkaa odottaa Savonlinjankin psalta että "milloin saamme kuulla lopullisen ilmoituksen?"
- Anonyymi
Toisaalta Savonlinjan riippakivi HSL-liikenne loppuu tulevan kesän lopulla ja kalliit leasing-Volvojen sopimukset päättyvät, samoin päättyy kymmenien työntekijöiden palkanmaksu.
Vantaan varikko voidaan panna lihoiksi, eli taloustilanne paranee kohtalaisesti.
Hevosmiehethän ovat kertoneet jopa 1 miljoonan euron vuosittaisista tappioista.
Toki omistaja on pian 90-vuotias, eikä jatkavaa sukupolvea taida enää olla, joten lopettaminen voi olla hyvinkin varteenotettava vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta Savonlinjan riippakivi HSL-liikenne loppuu tulevan kesän lopulla ja kalliit leasing-Volvojen sopimukset päättyvät, samoin päättyy kymmenien työntekijöiden palkanmaksu.
Vantaan varikko voidaan panna lihoiksi, eli taloustilanne paranee kohtalaisesti.
Hevosmiehethän ovat kertoneet jopa 1 miljoonan euron vuosittaisista tappioista.
Toki omistaja on pian 90-vuotias, eikä jatkavaa sukupolvea taida enää olla, joten lopettaminen voi olla hyvinkin varteenotettava vaihtoehto.Ehkäpä siellä kaipaillaan Turusta tulleita euroja? Liiketoiminnan myynti lämmitti hetken, mutta kun muu toiminta on kai tappiollista tai huonosti kannattavaa.
Ei tuollainen 8 sähkö-Volvon liisaaminen pitäisi olla kohtalokasta.
Tokihan sinne on hommailtu sähkötakseja ihan höpöbisnekseen, niillä tuskin on tulevaisuutta yhtiössä.
- Anonyymi
Nämä sähköbussitnäyttävät aiheuttavan suuria ongelmia monelle liikennöitsijälle. Ruoti joutui keskeyttämään niillä liikennöinnin kesken kauden. Olisiko niin, että liikenteen tilaaja vaatii taas sellaista, mitä ei vielä tässä vaiheessa ole järkevästi saatavilla?
- Anonyymi
Ainakin kuskit kertovat sähkö-Volvojen toimineen jopa hyvin Savonlinnassa.
Paljonkohan tuollaisen Volvon leasing-erä / kk mahtaa olla? Varmaankin ovat korkean tason huoltoliisareita.
Koko yhtiön kannattavuusongelman syy voisi olla myös runsas, jopa kymmenien, vuokrabussien käyttö. 4000-5000 euroa kuukaudessa on aika kovaa maksamista varsin paljon ajetuista Fibus Rentin autoista.
Kyllähän omistajalla rahaa riittää, mutta joku järki rahan haaskaamisessakin pitäisi olla.
Liikenneneuvoksen jätettyä päivittäisen työnsä firmassa, ei yhtiössä ole tainnut olla yhtään talousasioista ymmärtävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin kuskit kertovat sähkö-Volvojen toimineen jopa hyvin Savonlinnassa.
Paljonkohan tuollaisen Volvon leasing-erä / kk mahtaa olla? Varmaankin ovat korkean tason huoltoliisareita.
Koko yhtiön kannattavuusongelman syy voisi olla myös runsas, jopa kymmenien, vuokrabussien käyttö. 4000-5000 euroa kuukaudessa on aika kovaa maksamista varsin paljon ajetuista Fibus Rentin autoista.
Kyllähän omistajalla rahaa riittää, mutta joku järki rahan haaskaamisessakin pitäisi olla.
Liikenneneuvoksen jätettyä päivittäisen työnsä firmassa, ei yhtiössä ole tainnut olla yhtään talousasioista ymmärtävää.Ai niin, eikö sen sähköbussailun pitänyt olla edullisempaa, kun ei mene kallista naftaa?
Onko näin, että sähköbussien korkea hinta latausratkaisuineen tulee kuitenkin kalliimaksi kuin perinteinen dieselliikennöinti?
Ehtivätkö sähköbussit koskaan ajamaan halpoja kilometrejä?
Eli ovatko liikennöitsijät laskeneet tarjouksiaan väärin kuvitellessaan ajamisen olevan edullisempaa sähkökalustolla?
- Anonyymi
Toimitusjohtajan lisäksi Savonlinjalla karsitaan toimihenkilöitä rajulla kädellä.
Sellainen raskaan organisaation kuvahan tästä firmasta on, mutta onko siellä oikeasti enää kovin kauheasti karsittavaa? Kuitenkin toimipaikat ovat nyt kohtalaisen kokoisia ja kaipa siellä tarvitaan aina joku toiminnan piällysmies? Vantaan varikkohan mennee kiinni kokonaan kesän lopussa, kun HSL päättyy.- Anonyymi
Koita nyt päättää, mitä mieltä olet. Aikaisemmin olet sanonut, että firmassa on johtajia ja päälliköitä jopa enemmän kuin suorittavaa porrasta. Nyt kyseenalaistat, onko enää karsittavaa päällystössä. Mitä mieltä siis oikeasti olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita nyt päättää, mitä mieltä olet. Aikaisemmin olet sanonut, että firmassa on johtajia ja päälliköitä jopa enemmän kuin suorittavaa porrasta. Nyt kyseenalaistat, onko enää karsittavaa päällystössä. Mitä mieltä siis oikeasti olet?
Mielikuva minulla ja varmaan aika monellakin on, että siinä firmassa on raskas organisaatio, mutta onko se vain mielikuva wanhoilta ajoilta ja hieman nykyiseltäkin, tässä ihan hiljanhan siellä oli liikennejohtajia vaikka toisille jakaa.
Ethän sinä vain ole Savonlinjan henkilöstöresursseista vastaava, joka kysyy neuvoja Suomi24-palstalta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielikuva minulla ja varmaan aika monellakin on, että siinä firmassa on raskas organisaatio, mutta onko se vain mielikuva wanhoilta ajoilta ja hieman nykyiseltäkin, tässä ihan hiljanhan siellä oli liikennejohtajia vaikka toisille jakaa.
Ethän sinä vain ole Savonlinjan henkilöstöresursseista vastaava, joka kysyy neuvoja Suomi24-palstalta?Sieltähän se tuli. Et siis itsekään tiedä onko organisaatio liian raskas vai onko peräti pulaa päälliköistä. Tietämättömyydestä huolimatta pitää kirjoittaa mutu-tuntuman mukaan. Olisiko syytä siivota oma pesä ensin. Siellähän sitä siivoamista näyttäisi riittävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltähän se tuli. Et siis itsekään tiedä onko organisaatio liian raskas vai onko peräti pulaa päälliköistä. Tietämättömyydestä huolimatta pitää kirjoittaa mutu-tuntuman mukaan. Olisiko syytä siivota oma pesä ensin. Siellähän sitä siivoamista näyttäisi riittävän.
Minä tiedän. Organisaatio on järjettömän raskas ja bussien loppuunajetut renkaat räjähtelevät tuhoa kylväen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltähän se tuli. Et siis itsekään tiedä onko organisaatio liian raskas vai onko peräti pulaa päälliköistä. Tietämättömyydestä huolimatta pitää kirjoittaa mutu-tuntuman mukaan. Olisiko syytä siivota oma pesä ensin. Siellähän sitä siivoamista näyttäisi riittävän.
Olisiko sinun syytä miettiä tämmöisten palstojen olemassaoloa? Ketkä täällä spekuloivat ja arvelevat ja kyselevät? Jos mutua ei suvaittaisi, niin olisipa köyhää ja hedelmätöntä keskustelua, silloinhan täällä keskustelisivat ainoastaan, tässä tapauksessa, Savonlinjan toimihenkilöt.
Ja toden totta, en voi tietää onko Savonlinjan organisaatio liian raskas vai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko sinun syytä miettiä tämmöisten palstojen olemassaoloa? Ketkä täällä spekuloivat ja arvelevat ja kyselevät? Jos mutua ei suvaittaisi, niin olisipa köyhää ja hedelmätöntä keskustelua, silloinhan täällä keskustelisivat ainoastaan, tässä tapauksessa, Savonlinjan toimihenkilöt.
Ja toden totta, en voi tietää onko Savonlinjan organisaatio liian raskas vai ei.Nosto
- Anonyymi
Savonkumin taru pääkaupunkiseudulla on kesän jälkeen taputeltu ja kivipyykintien kiinteistön myynti lienee ajankohtainen, tuo kiinteistöhän on on entisen Dae-tek yhtiön joka nykyisin realmachinery/wihuri ja ukko Honkanen tuon osti hinta tais olla sataviiskyttuhattaeuroa.
Mutta savonkumi jäänee kouvostoliittoon ja savonlinnaan sekä joensuuhun ajelemaan vielä, muualla taitaa Himanen ja soisalo ja onnibussi olla jo hallitsevat touhuajat.- Anonyymi
Totisimmin noin.
- Anonyymi
Onpa saanut aika halvalla tuollaisen kiinteistön ja hyvältä paikalta! Sen myynnillä Savonlinja tekee jopa hieman voittoa. Jos kiinteistö on kunnossa ja miksipä ei olisi.
Ajaahan Savonlinja vahvasti Lappeenrannan seudulla ja Kuopiossahan se on vallannut kovasti ostoliikenteitä.
Lisäksi tilausajoliikenne paisuu kuin nisutaikina ja Oulusta ylöspäin ajetaan pää märkänä.
Eri juttu on, jääkö niistä tilausajoista rahaa taloon vai meneekö kaikki Fibusille.
Säiliöautot on kai myyty pois?
Entäs se taxibisnes?
- Anonyymi
Valkeakosken Liikenteellä ei ole edes toimivia kiinteistöbusineksia. Aika surullinen tulee olemaan firman kohtalo
- Anonyymi
Eikös VL:n entiset paronit sijoittaneet monopolistaan saamia rahoja varsin järkevästi kiinteistöihin?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1694709
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1244290- 252800
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa281911"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla231774Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221680Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O151679Hermo mennyt sotealueeseen?
Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????941635Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu301583Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.181531