Savonlinjalla kohtalon hetket?

Anonyymi-ap

Savonlinjan hallitus on päättänyt lakkauttaa toimitusjohtajan toimen ja antaa kenkää nykyiselle toimarille. Siirtyy projektitehtäviin, kuten potkuista kauniisti nykyisin sanotaan.
Tällä toimella yritetään pysyä pinnalla, koska sähköautot Savonlinnaan olivat niin kalliita, ettei rahaa enää jää liikennöinnistä taskun pohjalle.

52

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielenkiintoisia uutisia. Jo pitkään on toki ollut melko selvää että Savonlinjaa odottanee ennemmin tai myöhemmin Paunun kohtalo. Erästä kirjoittajaa lainaten voinemmekin alkaa odottaa Savonlinjankin psalta että "milloin saamme kuulla lopullisen ilmoituksen?"

      • Anonyymi

        Toisaalta Savonlinjan riippakivi HSL-liikenne loppuu tulevan kesän lopulla ja kalliit leasing-Volvojen sopimukset päättyvät, samoin päättyy kymmenien työntekijöiden palkanmaksu.
        Vantaan varikko voidaan panna lihoiksi, eli taloustilanne paranee kohtalaisesti.
        Hevosmiehethän ovat kertoneet jopa 1 miljoonan euron vuosittaisista tappioista.

        Toki omistaja on pian 90-vuotias, eikä jatkavaa sukupolvea taida enää olla, joten lopettaminen voi olla hyvinkin varteenotettava vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta Savonlinjan riippakivi HSL-liikenne loppuu tulevan kesän lopulla ja kalliit leasing-Volvojen sopimukset päättyvät, samoin päättyy kymmenien työntekijöiden palkanmaksu.
        Vantaan varikko voidaan panna lihoiksi, eli taloustilanne paranee kohtalaisesti.
        Hevosmiehethän ovat kertoneet jopa 1 miljoonan euron vuosittaisista tappioista.

        Toki omistaja on pian 90-vuotias, eikä jatkavaa sukupolvea taida enää olla, joten lopettaminen voi olla hyvinkin varteenotettava vaihtoehto.

        Ehkäpä siellä kaipaillaan Turusta tulleita euroja? Liiketoiminnan myynti lämmitti hetken, mutta kun muu toiminta on kai tappiollista tai huonosti kannattavaa.
        Ei tuollainen 8 sähkö-Volvon liisaaminen pitäisi olla kohtalokasta.
        Tokihan sinne on hommailtu sähkötakseja ihan höpöbisnekseen, niillä tuskin on tulevaisuutta yhtiössä.


    • Anonyymi

      Nämä sähköbussitnäyttävät aiheuttavan suuria ongelmia monelle liikennöitsijälle. Ruoti joutui keskeyttämään niillä liikennöinnin kesken kauden. Olisiko niin, että liikenteen tilaaja vaatii taas sellaista, mitä ei vielä tässä vaiheessa ole järkevästi saatavilla?

      • Anonyymi

        Ainakin kuskit kertovat sähkö-Volvojen toimineen jopa hyvin Savonlinnassa.
        Paljonkohan tuollaisen Volvon leasing-erä / kk mahtaa olla? Varmaankin ovat korkean tason huoltoliisareita.
        Koko yhtiön kannattavuusongelman syy voisi olla myös runsas, jopa kymmenien, vuokrabussien käyttö. 4000-5000 euroa kuukaudessa on aika kovaa maksamista varsin paljon ajetuista Fibus Rentin autoista.
        Kyllähän omistajalla rahaa riittää, mutta joku järki rahan haaskaamisessakin pitäisi olla.
        Liikenneneuvoksen jätettyä päivittäisen työnsä firmassa, ei yhtiössä ole tainnut olla yhtään talousasioista ymmärtävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kuskit kertovat sähkö-Volvojen toimineen jopa hyvin Savonlinnassa.
        Paljonkohan tuollaisen Volvon leasing-erä / kk mahtaa olla? Varmaankin ovat korkean tason huoltoliisareita.
        Koko yhtiön kannattavuusongelman syy voisi olla myös runsas, jopa kymmenien, vuokrabussien käyttö. 4000-5000 euroa kuukaudessa on aika kovaa maksamista varsin paljon ajetuista Fibus Rentin autoista.
        Kyllähän omistajalla rahaa riittää, mutta joku järki rahan haaskaamisessakin pitäisi olla.
        Liikenneneuvoksen jätettyä päivittäisen työnsä firmassa, ei yhtiössä ole tainnut olla yhtään talousasioista ymmärtävää.

        Ai niin, eikö sen sähköbussailun pitänyt olla edullisempaa, kun ei mene kallista naftaa?
        Onko näin, että sähköbussien korkea hinta latausratkaisuineen tulee kuitenkin kalliimaksi kuin perinteinen dieselliikennöinti?
        Ehtivätkö sähköbussit koskaan ajamaan halpoja kilometrejä?
        Eli ovatko liikennöitsijät laskeneet tarjouksiaan väärin kuvitellessaan ajamisen olevan edullisempaa sähkökalustolla?


    • Anonyymi

      Toimitusjohtajan lisäksi Savonlinjalla karsitaan toimihenkilöitä rajulla kädellä.
      Sellainen raskaan organisaation kuvahan tästä firmasta on, mutta onko siellä oikeasti enää kovin kauheasti karsittavaa? Kuitenkin toimipaikat ovat nyt kohtalaisen kokoisia ja kaipa siellä tarvitaan aina joku toiminnan piällysmies? Vantaan varikkohan mennee kiinni kokonaan kesän lopussa, kun HSL päättyy.

      • Anonyymi

        Koita nyt päättää, mitä mieltä olet. Aikaisemmin olet sanonut, että firmassa on johtajia ja päälliköitä jopa enemmän kuin suorittavaa porrasta. Nyt kyseenalaistat, onko enää karsittavaa päällystössä. Mitä mieltä siis oikeasti olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt päättää, mitä mieltä olet. Aikaisemmin olet sanonut, että firmassa on johtajia ja päälliköitä jopa enemmän kuin suorittavaa porrasta. Nyt kyseenalaistat, onko enää karsittavaa päällystössä. Mitä mieltä siis oikeasti olet?

        Mielikuva minulla ja varmaan aika monellakin on, että siinä firmassa on raskas organisaatio, mutta onko se vain mielikuva wanhoilta ajoilta ja hieman nykyiseltäkin, tässä ihan hiljanhan siellä oli liikennejohtajia vaikka toisille jakaa.
        Ethän sinä vain ole Savonlinjan henkilöstöresursseista vastaava, joka kysyy neuvoja Suomi24-palstalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuva minulla ja varmaan aika monellakin on, että siinä firmassa on raskas organisaatio, mutta onko se vain mielikuva wanhoilta ajoilta ja hieman nykyiseltäkin, tässä ihan hiljanhan siellä oli liikennejohtajia vaikka toisille jakaa.
        Ethän sinä vain ole Savonlinjan henkilöstöresursseista vastaava, joka kysyy neuvoja Suomi24-palstalta?

        Sieltähän se tuli. Et siis itsekään tiedä onko organisaatio liian raskas vai onko peräti pulaa päälliköistä. Tietämättömyydestä huolimatta pitää kirjoittaa mutu-tuntuman mukaan. Olisiko syytä siivota oma pesä ensin. Siellähän sitä siivoamista näyttäisi riittävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltähän se tuli. Et siis itsekään tiedä onko organisaatio liian raskas vai onko peräti pulaa päälliköistä. Tietämättömyydestä huolimatta pitää kirjoittaa mutu-tuntuman mukaan. Olisiko syytä siivota oma pesä ensin. Siellähän sitä siivoamista näyttäisi riittävän.

        Minä tiedän. Organisaatio on järjettömän raskas ja bussien loppuunajetut renkaat räjähtelevät tuhoa kylväen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltähän se tuli. Et siis itsekään tiedä onko organisaatio liian raskas vai onko peräti pulaa päälliköistä. Tietämättömyydestä huolimatta pitää kirjoittaa mutu-tuntuman mukaan. Olisiko syytä siivota oma pesä ensin. Siellähän sitä siivoamista näyttäisi riittävän.

        Olisiko sinun syytä miettiä tämmöisten palstojen olemassaoloa? Ketkä täällä spekuloivat ja arvelevat ja kyselevät? Jos mutua ei suvaittaisi, niin olisipa köyhää ja hedelmätöntä keskustelua, silloinhan täällä keskustelisivat ainoastaan, tässä tapauksessa, Savonlinjan toimihenkilöt.
        Ja toden totta, en voi tietää onko Savonlinjan organisaatio liian raskas vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sinun syytä miettiä tämmöisten palstojen olemassaoloa? Ketkä täällä spekuloivat ja arvelevat ja kyselevät? Jos mutua ei suvaittaisi, niin olisipa köyhää ja hedelmätöntä keskustelua, silloinhan täällä keskustelisivat ainoastaan, tässä tapauksessa, Savonlinjan toimihenkilöt.
        Ja toden totta, en voi tietää onko Savonlinjan organisaatio liian raskas vai ei.

        Nosto


    • Anonyymi

      Savonkumin taru pääkaupunkiseudulla on kesän jälkeen taputeltu ja kivipyykintien kiinteistön myynti lienee ajankohtainen, tuo kiinteistöhän on on entisen Dae-tek yhtiön joka nykyisin realmachinery/wihuri ja ukko Honkanen tuon osti hinta tais olla sataviiskyttuhattaeuroa.
      Mutta savonkumi jäänee kouvostoliittoon ja savonlinnaan sekä joensuuhun ajelemaan vielä, muualla taitaa Himanen ja soisalo ja onnibussi olla jo hallitsevat touhuajat.

      • Anonyymi

        Totisimmin noin.


      • Anonyymi

        Onpa saanut aika halvalla tuollaisen kiinteistön ja hyvältä paikalta! Sen myynnillä Savonlinja tekee jopa hieman voittoa. Jos kiinteistö on kunnossa ja miksipä ei olisi.
        Ajaahan Savonlinja vahvasti Lappeenrannan seudulla ja Kuopiossahan se on vallannut kovasti ostoliikenteitä.
        Lisäksi tilausajoliikenne paisuu kuin nisutaikina ja Oulusta ylöspäin ajetaan pää märkänä.
        Eri juttu on, jääkö niistä tilausajoista rahaa taloon vai meneekö kaikki Fibusille.
        Säiliöautot on kai myyty pois?
        Entäs se taxibisnes?


    • Anonyymi

      Valkeakosken Liikenteellä ei ole edes toimivia kiinteistöbusineksia. Aika surullinen tulee olemaan firman kohtalo

      • Anonyymi

        Eikös VL:n entiset paronit sijoittaneet monopolistaan saamia rahoja varsin järkevästi kiinteistöihin?


      • Anonyymi

        Toivottavasti ei anakaan yhtä surullinen kohtalo kuin mitä oli Väinö Paunu Oy:llä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ei anakaan yhtä surullinen kohtalo kuin mitä oli Väinö Paunu Oy:llä.

        Jokaisen yrityksen omistaja kuolee jossakin vaiheessa, se kuuluu normaaliin elämän kiertokulkuun. Jos jatkajaa ei ole, yleensä se tietää yrityksen loppua.


    • Anonyymi

      Onnea Savonlinja! Joensuussa voitto lähiliikenteessä! Tässä tapauksessa pitivät nykyisen, tärkeän, Hammaslahti-Joensuu-Liperi liikenteen.
      Joten eipäs kuopata vielä Savonlinjaa, vaikka ei toimaria olekaan.

      • Anonyymi

        ja Savossa Kuopion seudulla toimivat kanssa tosiaan vahvasti kun saivat esimerkiksi Niskaselta napattua muutamia vuorovälejä ja noiden sopimukset voimassa vuoteen 2026 saakka, toki myös muitakin sopimuksia voimassa mutta en ihan vielä tosiaan lähtisi Savonlinjaa kuoppaamaan vaikka uutiset yhtiöön liittyen ovat olleetkin huolestuttavia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja Savossa Kuopion seudulla toimivat kanssa tosiaan vahvasti kun saivat esimerkiksi Niskaselta napattua muutamia vuorovälejä ja noiden sopimukset voimassa vuoteen 2026 saakka, toki myös muitakin sopimuksia voimassa mutta en ihan vielä tosiaan lähtisi Savonlinjaa kuoppaamaan vaikka uutiset yhtiöön liittyen ovat olleetkin huolestuttavia..

        Ja juuri sain korvanappiini tiedon. että Savonlinja hävisi Kuopiossa kaikki kouluajonsa ja niitä on paljon! Savonlinja on hoitanut näitä iät ajat ja näihin menetettyihin ajoihin käsittääkseni kuuluvat myös koulujen ja päiväkotien kaikki tilausajot.
        Mutta kyllä heillä on tosiaan muutamaksi vuodeksi Vilkku- ja ely-ajoa, eikä ne taida olla ihan kehnoimmasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri sain korvanappiini tiedon. että Savonlinja hävisi Kuopiossa kaikki kouluajonsa ja niitä on paljon! Savonlinja on hoitanut näitä iät ajat ja näihin menetettyihin ajoihin käsittääkseni kuuluvat myös koulujen ja päiväkotien kaikki tilausajot.
        Mutta kyllä heillä on tosiaan muutamaksi vuodeksi Vilkku- ja ely-ajoa, eikä ne taida olla ihan kehnoimmasta päästä.

        Lisää jobinpostia Savonlinjalle: Kuopio suunnittelee supistavansa todella pidetyn ja tarpeellisen palveluliikenteensä lähes kokonaan.
        Savonlinja on ajanut tätä liikennettä parisenkymmentä vuotta ja torihavaintojen mukaan siinä seikkailee 4 kohtalaisen hyväkuntoisen näköistä Mersu Sprinteriä.
        Palikuljettajathan ovat saaneet useampiakin palvelupalkintoja ja -mainintoja vuosien varrella. Ikävä, että hyväksi kehitetty systeemi on ajettava alas.
        Koulusopimuksen ja nyt siintävän palisopimuksen loppuminen on todella raskas lisäisku Savonlinjan päivittäiseen toimintaan Kuopiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää jobinpostia Savonlinjalle: Kuopio suunnittelee supistavansa todella pidetyn ja tarpeellisen palveluliikenteensä lähes kokonaan.
        Savonlinja on ajanut tätä liikennettä parisenkymmentä vuotta ja torihavaintojen mukaan siinä seikkailee 4 kohtalaisen hyväkuntoisen näköistä Mersu Sprinteriä.
        Palikuljettajathan ovat saaneet useampiakin palvelupalkintoja ja -mainintoja vuosien varrella. Ikävä, että hyväksi kehitetty systeemi on ajettava alas.
        Koulusopimuksen ja nyt siintävän palisopimuksen loppuminen on todella raskas lisäisku Savonlinjan päivittäiseen toimintaan Kuopiossa.

        No mutta pian on taas Oopperajuhlat ja Savonlinjan bussit suhannevat jälleen Helsingin ja Savonlinnan väliä. Siten paikkaamaamaan kassaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta pian on taas Oopperajuhlat ja Savonlinjan bussit suhannevat jälleen Helsingin ja Savonlinnan väliä. Siten paikkaamaamaan kassaa!

        Tuosta kun ottaa pois vittuilun, niin jäljelle jää piste ja huutomerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kun ottaa pois vittuilun, niin jäljelle jää piste ja huutomerkki.

        Kirjoittajaa taitaa ketuttaa, kun nämäkin oopperajuhlille Savonlinjan kyydissä menijät voivat olla pois Onnibussilta. Savonlinja hoitaa nyt myös Iisalmen joukkoliikenteen, joten hieman lisää suolaa haavoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittajaa taitaa ketuttaa, kun nämäkin oopperajuhlille Savonlinjan kyydissä menijät voivat olla pois Onnibussilta. Savonlinja hoitaa nyt myös Iisalmen joukkoliikenteen, joten hieman lisää suolaa haavoihin.

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!

        Eipä oikein ole saanut ylistystä viimeisimmän viikon parin aikana.


    • Anonyymi

      Eiköhän tuosta viimeisimmästä tilinpäätöksestä voisi päätellä, että tavoite on neuvoksen toive nähdä yhtiön satavuotisjuhla, kun yhtiöllä ei ole yhtään jakokelpoista varallisuutta. No, aika aikaansa kutakin, henkilöauto ja maaltamuutto hävitti Savonlinjan, kuten ne lähes kolmekymmentä muutakin yhtiötä, jotka se osti
      itäisestä Suomesta.
      Nyt joku OB-laseilla katsova alkaa taas kirjoittaa sukuoikeusparoneista, eikä ollenkaan ymmärrä, että 1980-luvulta alkaen pitäisi puhua sukuvelvollisuusparoneista. mutta, antaa olla, ei heidän aivoihinsa mahdu muuta kuin Pyhän Laurin liturgia.

      • Anonyymi

        Satavuotispäivähän on jo puolen vuoden päästä, joten eiköhän tuo merkkipaalu tavoiteta.
        2 miljoonan tappio on murheellista ja maininta, että keväällä 2024 on otettu pankilta ja omistajalta käyttöpääomaan lainaa.
        Lisäksi työntekijöiden määrä on noussut tilikaudella 25 hengellä? Mitä ihmettä? Kuitenkin iso toimipaikka Turku on myyty, siellä oli varmaan pitkästi toista sataa työntekijää.
        Kouvolaan on tietenkin tullut jonkin verran väkeä, mutta huolestuttavaa on että liikevaihto laskenut 3 milliä ja henkilömäärä lisääntynyt ja tappio kasvanut, sekä omavaraisuusaste laskenut.
        Suunta on väärä, eivätkä toimet näytä oikaisevan kurssia.


      • Anonyymi

        Laurihan tunsi alan kuin omat taskunsa.

        Sukuoikeuksien menetys ja Onnibus ovat toki suurin yksittäinen syy Savonlinjan ahdinkoon mutta, kyllä, henkilöautoistuminen ja maaltamuutto myös. Yhtenä merkittävänä syynä myös Savonlinjan kyvyttömät johtajat. Heidän mottonsa oli "Järjenkäyttö kielletty!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurihan tunsi alan kuin omat taskunsa.

        Sukuoikeuksien menetys ja Onnibus ovat toki suurin yksittäinen syy Savonlinjan ahdinkoon mutta, kyllä, henkilöautoistuminen ja maaltamuutto myös. Yhtenä merkittävänä syynä myös Savonlinjan kyvyttömät johtajat. Heidän mottonsa oli "Järjenkäyttö kielletty!"

        Anteeksi, mutta tarkoitit varmaan että Lauri tunsi toisten taskut.
        Alaa hän ei koskaan ymmärtänyt ja siitä todisteena pikapotkut ja uusi ura ratapölkkyjen seassa.
        Jos nyt oikein muistan, niin Savonlinjalla tavattiin sanoa, että siinä yhtiössä on vain yksi johtaja ja hän oli Raimo Honkanen. Häntä en pidä kyvyttömänä, vaan varsin nerokkaana yrittäjänä, mutta aika tekee tehtävänsä, eikä hänen jälkeensä firmassa ole ollut oikeata johtajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satavuotispäivähän on jo puolen vuoden päästä, joten eiköhän tuo merkkipaalu tavoiteta.
        2 miljoonan tappio on murheellista ja maininta, että keväällä 2024 on otettu pankilta ja omistajalta käyttöpääomaan lainaa.
        Lisäksi työntekijöiden määrä on noussut tilikaudella 25 hengellä? Mitä ihmettä? Kuitenkin iso toimipaikka Turku on myyty, siellä oli varmaan pitkästi toista sataa työntekijää.
        Kouvolaan on tietenkin tullut jonkin verran väkeä, mutta huolestuttavaa on että liikevaihto laskenut 3 milliä ja henkilömäärä lisääntynyt ja tappio kasvanut, sekä omavaraisuusaste laskenut.
        Suunta on väärä, eivätkä toimet näytä oikaisevan kurssia.

        Mistä nämä tiedot ovat peräisin? Tietääkseni viime tilikauden tilinpäätöstä ei vielä ole julkaistu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nämä tiedot ovat peräisin? Tietääkseni viime tilikauden tilinpäätöstä ei vielä ole julkaistu?

        Alaa tuntevana olen ajan hermolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alaa tuntevana olen ajan hermolla.

        "Mistä nämä tiedot ovat peräisin? Tietääkseni viime tilikauden tilinpäätöstä ei vielä ole julkaistu?"
        Kyllä minulla on tuo pdf-tiedostona läppärilläni, joten on se saatavana muillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä nämä tiedot ovat peräisin? Tietääkseni viime tilikauden tilinpäätöstä ei vielä ole julkaistu?"
        Kyllä minulla on tuo pdf-tiedostona läppärilläni, joten on se saatavana muillekin.

        Näyttäisi tuo olevan saatavilla Prh:n Virre-palvelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisi tuo olevan saatavilla Prh:n Virre-palvelusta.

        Löytyykö sieltä myös Valkeakosken Liikenteen kaksi edellistä, edelleen pimitettyä tilinpäätöstä? Ne kiinnostaisivat paljon enemmän kuin joku Savonlinja.


      • Anonyymi

        Tässä kommentissa oli paljon asiaa. Savonlinjan ongelmien juuret juontuvat tosiaankin siitä, että lähes kokoliikennealue on ollut maalaismaista, ankaran muuttotappion aluetta jota on vaivannut lisäksi väestön voimakas ikääntyminen. Toimintaa on ollut Turussa ja Helsingin seudulla, mutta siellä kilpailu on ollut niin ankaraa, että näiltä paikkakunnilta tuskin on tuloja ylen määrin virrannut. Näissä keskusteluissa on muutaman kerran olut esillä Artturi Anttila Oy. Savonlinjan liikennealuetta voidaan hyvin verrata Anttilan liikennekenttään, tosin Savonlinjan tapauksessa mittakaava on ollut paljon suurempi, mutta toiminnan kannattamattomuuden lähtökohdat hyvin saman tyyppiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kommentissa oli paljon asiaa. Savonlinjan ongelmien juuret juontuvat tosiaankin siitä, että lähes kokoliikennealue on ollut maalaismaista, ankaran muuttotappion aluetta jota on vaivannut lisäksi väestön voimakas ikääntyminen. Toimintaa on ollut Turussa ja Helsingin seudulla, mutta siellä kilpailu on ollut niin ankaraa, että näiltä paikkakunnilta tuskin on tuloja ylen määrin virrannut. Näissä keskusteluissa on muutaman kerran olut esillä Artturi Anttila Oy. Savonlinjan liikennealuetta voidaan hyvin verrata Anttilan liikennekenttään, tosin Savonlinjan tapauksessa mittakaava on ollut paljon suurempi, mutta toiminnan kannattamattomuuden lähtökohdat hyvin saman tyyppiset.

        Tietääkseni Turusta tuli hyvin rahaa, mutta viime vuosien taitamaton ylin johto päätyi myymään sen yksikön, tosin saihan firma siitä kai 3-4 miljoona.
        Tosin ne miljuunat polteltiin varmaan muihin hölmöyksiin.
        Yleisesti on tiedossa, että HSL-liikenne on raskaasti tappiollista ja yhtiön taakka kevenee rajusti elokuusta lähtien, kun tappioden kerääminen loppuu, kiinteistö myydään ja bussien liisarit päättyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö sieltä myös Valkeakosken Liikenteen kaksi edellistä, edelleen pimitettyä tilinpäätöstä? Ne kiinnostaisivat paljon enemmän kuin joku Savonlinja.

        Ei löydy. Tiedustelin kyseisiä tilinpäätöksiä puhelimitse suoraan PRH:sta, mutta virkailijan mukaan niitä ei ole toimitettu. Virkailija kertoi, että yleensä nämä tiedot saadaan jossakin vaiheessa, mikäli yritys jatkaa toimintaansa. Odotamme siis, toimittaako VL kyseiset tiedot vai lopettaako toimintansa. Todella mielenkiintoisia ovat, sisäpiirilähteen mukaan omaa pääomaa on syöty urakalla viimeisten vuosien aikana. Myös kahden viimeisen kauden tuloslaskelmat ovat olleet miinus-merkkisiä, tosin ei aivan niin pahasti kuin viimeisessä julkaistussa tilinpäätöksessä oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy. Tiedustelin kyseisiä tilinpäätöksiä puhelimitse suoraan PRH:sta, mutta virkailijan mukaan niitä ei ole toimitettu. Virkailija kertoi, että yleensä nämä tiedot saadaan jossakin vaiheessa, mikäli yritys jatkaa toimintaansa. Odotamme siis, toimittaako VL kyseiset tiedot vai lopettaako toimintansa. Todella mielenkiintoisia ovat, sisäpiirilähteen mukaan omaa pääomaa on syöty urakalla viimeisten vuosien aikana. Myös kahden viimeisen kauden tuloslaskelmat ovat olleet miinus-merkkisiä, tosin ei aivan niin pahasti kuin viimeisessä julkaistussa tilinpäätöksessä oli.

        Ainut mitä sinun tarvitsee tietää on että VL kukoistaa ja röyhii Paunun perinnössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy. Tiedustelin kyseisiä tilinpäätöksiä puhelimitse suoraan PRH:sta, mutta virkailijan mukaan niitä ei ole toimitettu. Virkailija kertoi, että yleensä nämä tiedot saadaan jossakin vaiheessa, mikäli yritys jatkaa toimintaansa. Odotamme siis, toimittaako VL kyseiset tiedot vai lopettaako toimintansa. Todella mielenkiintoisia ovat, sisäpiirilähteen mukaan omaa pääomaa on syöty urakalla viimeisten vuosien aikana. Myös kahden viimeisen kauden tuloslaskelmat ovat olleet miinus-merkkisiä, tosin ei aivan niin pahasti kuin viimeisessä julkaistussa tilinpäätöksessä oli.

        Oikeastihan vain 31.1.2023 päättyneen tilikauden tilinpäätös on toimittamatta, koska 31.1.2024 päättyneen tilikauden osalta aikaa on paljon jäljellä. Sitä ootellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastihan vain 31.1.2023 päättyneen tilikauden tilinpäätös on toimittamatta, koska 31.1.2024 päättyneen tilikauden osalta aikaa on paljon jäljellä. Sitä ootellaan.

        Mutta miksi 31.1.2023 tilinpäätös on toimittamatta? Mitä pitää salata niin paljon, että ollaan valmiita rikkomaan lakia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi 31.1.2023 tilinpäätös on toimittamatta? Mitä pitää salata niin paljon, että ollaan valmiita rikkomaan lakia?

        Paronimielisten kiusaksi. Kerromme vain että kukoistamme mutta emme kerro kuinka paljon. Ja sekös paronimielisiä kiukuttaa kun samalla heidän oma suosikkifirmansa jo kaatui ja toinenkin saattaa ihan kohta keikata tuolla Savonmualla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronimielisten kiusaksi. Kerromme vain että kukoistamme mutta emme kerro kuinka paljon. Ja sekös paronimielisiä kiukuttaa kun samalla heidän oma suosikkifirmansa jo kaatui ja toinenkin saattaa ihan kohta keikata tuolla Savonmualla!

        Jahas, lakipykälätkö eivät koskettele punapöksyjä ja heidän vasallejaan?
        Mikä firma on kaatunut? Ja jos odottelet Savonlinjan kaatumista, niin lueskelehan heidän julkaisemaansa viimeisintä tilinpäätöstä ja tasetta. Oikeat yhtiöthän toimivat oikealla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronimielisten kiusaksi. Kerromme vain että kukoistamme mutta emme kerro kuinka paljon. Ja sekös paronimielisiä kiukuttaa kun samalla heidän oma suosikkifirmansa jo kaatui ja toinenkin saattaa ihan kohta keikata tuolla Savonmualla!

        Et kai tosissasi väitä, että joku kaatunut ML-Charter tai Mattilan Liikenne olisi jonkun alalla vakavasti työskentelevän tai yrittävän suosikkifirma? Oli taas todellinen kevennys perjantai-iltaan! On kaikille rehellisille ihmisille pelkästään hyvä, että tuollaiset "yritykset" poistuvat markkinoilta.


    • Anonyymi

      😂😂. Tiedättekös missä savonlinjan ahtaalle ajaneet henkilöt nykyään on töissä.

      Aiiivan oikein. KA-yhtymässä. Siellä je koittaa jatkaa Laurin perintöä ja saattaa yhtymää syvälle suohon. Vaan ei, ei heidänkään kyvyillä lähellekään Laurin tuhoa päästä, mutta joka tapauksessa. Kyvyttömien Auttamisyhtiön palkkalistoilla ovat

      • Anonyymi

        Koiviston Auto on kunniassaan kertakaikkinen.


      • Anonyymi

        Sittenpä KA:n kohtalo alkaakin olla sinetöity. Toki Laurin tunaroinnit olivat YLITTÄMÄTTÖMÄT , eikä niihin kukaan voi päästä lähellekään, ei edes entiset savonlinjalaiset.
        Mielenkiintoinen on tämä Koiviston rekrytointipolitiikka:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenpä KA:n kohtalo alkaakin olla sinetöity. Toki Laurin tunaroinnit olivat YLITTÄMÄTTÖMÄT , eikä niihin kukaan voi päästä lähellekään, ei edes entiset savonlinjalaiset.
        Mielenkiintoinen on tämä Koiviston rekrytointipolitiikka:)

        Kaikki jotka kävelevät, tai edes ryömivät ka:n pääkonttorin ohi ivat tervetulleita töihin, johtotehtäviin. Joka ainut lahden puliukkokin on näet merkittävästi kyvykkäämpi johtamaan bussifirmaa kuin Lauri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jotka kävelevät, tai edes ryömivät ka:n pääkonttorin ohi ivat tervetulleita töihin, johtotehtäviin. Joka ainut lahden puliukkokin on näet merkittävästi kyvykkäämpi johtamaan bussifirmaa kuin Lauri

        Savonlinja hankkii 15 uutta Scania Fenceriä! Käyttövoimana kaasu.
        100-vuotispäivä lähenee ja firma porskuttaa!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe