Usko ja Kirkko

Anonyymi-ap

Olen miettinyt miksi pitää kuulua kirkkoon jos uskoo. Kirkkohan on hylänny tavan kansalaiset aika päiviä sitte . Kirkkohan on suurimmalta osaltaan politiikkaa. Suomen kirkko varsinkin on sellainen että synkempää paikkaa saa hakea. Iloisena menet sisään ja kuoleman pelossa ja syntiseksi haukuttuna tulet ulos. Lopputulokseksi olen valinnut kirkosta eroamisen koska Raamattu on ristiriidassa sen kanssa mitä itse ajattelen uskosta.

37

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensinnäkin Raamattu on tietokirja. Raamattu on kuitenkin kristilliselle pyhä kirja samoin kuin Koraani muslimeille. Meidän kaikkien on syytä sitä kunnioittaa. Olen eronnut kirkosta mutta luen silti Raamattua ja uskon Kaikki valtiaiseen. En näe mitään syytä miksi kuuluisin maallisen kirkkoon. Ne kymmenykset voin antaa suoraan siihen tarkoitukseen mihin haluan. Kirkkoa en siihen tarvitse. Menee suoraan joka sentti kohteeseen.

      • Anonyymi

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat "raamatut", joita ne pitää pyhinä. Oikea Raamattu voi olla pöydällä vain hämäyksen vuoksi, että uusi tulokas luulisi tulevansa kristitillisen kirkon jäseneksi.

        Mormonit: Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat.
        Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet
        Helluntailaisuus: Raamattu kansalle painos ja Parhamin novuminit
        Adventismi: Sapattilait, ruokaohjeet, jne.

        Jenkkilästä tulee kaikille valtava määrä erilaisia ohjeita, koulutusta, vihkosia, kirjoja, levyjä, kasetteja jne. rekvisiittaa lahkon oppien levittämiseksi.

        Väittelyohjeita, kuinka kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista, kuten kasteesta.
        Mallikysymys ja siihen mallivastaus tyyliin. Fraaseja mitä hoetaan jatkuvasti, vaikka kristitty kumoaisi ne Raamatulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat "raamatut", joita ne pitää pyhinä. Oikea Raamattu voi olla pöydällä vain hämäyksen vuoksi, että uusi tulokas luulisi tulevansa kristitillisen kirkon jäseneksi.

        Mormonit: Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat.
        Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet
        Helluntailaisuus: Raamattu kansalle painos ja Parhamin novuminit
        Adventismi: Sapattilait, ruokaohjeet, jne.

        Jenkkilästä tulee kaikille valtava määrä erilaisia ohjeita, koulutusta, vihkosia, kirjoja, levyjä, kasetteja jne. rekvisiittaa lahkon oppien levittämiseksi.

        Väittelyohjeita, kuinka kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista, kuten kasteesta.
        Mallikysymys ja siihen mallivastaus tyyliin. Fraaseja mitä hoetaan jatkuvasti, vaikka kristitty kumoaisi ne Raamatulla.

        Jenkkälässä lahkojen pääpaikoissa kuuluisat saarnamiehet kerää jäseniltä satojen miljoonien tulot, joilla rakennetaan valtavia lahkon oppien koulutuskeskuksia "kampuksia", joita he nimittävät harhaajohtavasti yliopistoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat "raamatut", joita ne pitää pyhinä. Oikea Raamattu voi olla pöydällä vain hämäyksen vuoksi, että uusi tulokas luulisi tulevansa kristitillisen kirkon jäseneksi.

        Mormonit: Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat.
        Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet
        Helluntailaisuus: Raamattu kansalle painos ja Parhamin novuminit
        Adventismi: Sapattilait, ruokaohjeet, jne.

        Jenkkilästä tulee kaikille valtava määrä erilaisia ohjeita, koulutusta, vihkosia, kirjoja, levyjä, kasetteja jne. rekvisiittaa lahkon oppien levittämiseksi.

        Väittelyohjeita, kuinka kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista, kuten kasteesta.
        Mallikysymys ja siihen mallivastaus tyyliin. Fraaseja mitä hoetaan jatkuvasti, vaikka kristitty kumoaisi ne Raamatulla.

        Sä näköjään löydät vikaa kaikista kirkoista. Ilmeisesti luulet itse olevasi täydellinen? Mihinkäs kirkkoon sä kuulut? Onko ne kaikki yhtä itseriittoisia ja omahyväisiä kuin sä? Vai kuulutko mihinkään, kun kaikki muut on niin mahottoman puutteellisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat "raamatut", joita ne pitää pyhinä. Oikea Raamattu voi olla pöydällä vain hämäyksen vuoksi, että uusi tulokas luulisi tulevansa kristitillisen kirkon jäseneksi.

        Mormonit: Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat.
        Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet
        Helluntailaisuus: Raamattu kansalle painos ja Parhamin novuminit
        Adventismi: Sapattilait, ruokaohjeet, jne.

        Jenkkilästä tulee kaikille valtava määrä erilaisia ohjeita, koulutusta, vihkosia, kirjoja, levyjä, kasetteja jne. rekvisiittaa lahkon oppien levittämiseksi.

        Väittelyohjeita, kuinka kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista, kuten kasteesta.
        Mallikysymys ja siihen mallivastaus tyyliin. Fraaseja mitä hoetaan jatkuvasti, vaikka kristitty kumoaisi ne Raamatulla.

        Herjaaja on taas herännyt. Olen helluntailainen ja käytän v. -38 raamatunkäännöstä. ei niin, ettenkö omistaisi Raamattu Kansalle käännöstä, mutta tykkään vanhasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä näköjään löydät vikaa kaikista kirkoista. Ilmeisesti luulet itse olevasi täydellinen? Mihinkäs kirkkoon sä kuulut? Onko ne kaikki yhtä itseriittoisia ja omahyväisiä kuin sä? Vai kuulutko mihinkään, kun kaikki muut on niin mahottoman puutteellisia?

        Tietääkseni Teuvo ei kuulu mihinkään. Yksinäinen susi hän on, joka on polttanut sillat takanaan kaikkiin ja muutti varmuudeksi Ruukista satojen kilometrien päähän pois. Hänen nykyinen toimenkuvansa on herjaaja.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🔞 ­N­y­­m­­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Uskovan on hyvä olla seurakussassa, ei kasvua yksin ollesa tapahdu, ei tarkoista että on oltava kirkon jäsen.

    • Anonyymi

      eihän kirkko ketään hylkää , vaan väestö ei anna kastetta perheelleen,
      "hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu" Apt: 15

      seurakuntaan on aina jo Apostolisesta ajasta alkaen kuuluneet ainoastaan kasteen
      saaneet.
      Niin ollut jo Vanhan liiton aikana ainoastaan ympärileikkauksen saaneet veivät
      "temppeliuhrit"
      - "ympärileikkaamaton hävitettäköön kansastansa" 1 Moos: 17

      • Anonyymi

        edelliseen:

        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
        Kol: 2: 11-12


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edelliseen:

        "Kristuksen ympärileikkauksella ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa"
        Kol: 2: 11-12

        Ympärileikkauksessa ja kasteessa sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi ja ikuiseksi liitoksi Jumalan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympärileikkauksessa ja kasteessa sovitus tulee henkilökohtaiseksi sovitukseksi ja ikuiseksi liitoksi Jumalan kanssa.

        Eli siis uskoa ja parannuksen tekoa ei enää tarvita? Vai?

        Mark 1:15
        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus ja muut jenkkilahkot on Perkeleestä.

      Vakava eksytys ja heresia.

      • Anonyymi

        Tulin uudestisyntyneenä Helluntaiseurakuntaan, eikä se ole minua perkeleeksi muuttanut. Elän Jeesuksen kanssa. Hän, joka on minussa, on suurempi kuin se, joka on maailmassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin uudestisyntyneenä Helluntaiseurakuntaan, eikä se ole minua perkeleeksi muuttanut. Elän Jeesuksen kanssa. Hän, joka on minussa, on suurempi kuin se, joka on maailmassa

        Moni erehtyy pitämään niitä villitseviä hurmoshenkiä "Jeesuksenaan."

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin uudestisyntyneenä Helluntaiseurakuntaan, eikä se ole minua perkeleeksi muuttanut. Elän Jeesuksen kanssa. Hän, joka on minussa, on suurempi kuin se, joka on maailmassa

        Raamatun mukaan oikea uudestisyntymin tapahtuu vain kristittyjen kasteessa vedestä ja Hengestä Jumalan tekona, ylhäältä.

        Mielentilan muutokset (kreikaksi "metanoia") , käännytyskokemukset, eivät ne ole oikea uudestisyntyminen, missä on yhtä aikaa oltava paikalla "vesi ja Henki, mikä on Jumalan luomisteko ja se voi tapahtua vain Kristillisessä kasteessa.

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."


      • Anonyymi

        Mitä äärilahkoa sinä edustat, kun herjaat päivittäin Paavalia, välillä Pietaria, alkuseurakuntaa ja pidät puhetta ristiinnaulitusta turhana? Ei meidän EV.lut kirkossa ainakaan sellaista puhuta, vaikka vikoja siinäkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni erehtyy pitämään niitä villitseviä hurmoshenkiä "Jeesuksenaan."

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

        Miksi herjaat jatkuvasti Paavalia ja muita apostoleja, alkuseurakuntaakin? Sinulle ei mikään ole pyhää. Ei EV.lut kirkossa noin opeteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin uudestisyntyneenä Helluntaiseurakuntaan, eikä se ole minua perkeleeksi muuttanut. Elän Jeesuksen kanssa. Hän, joka on minussa, on suurempi kuin se, joka on maailmassa

        Aamen!


    • Anonyymi

      Parhaimmillaan kirkossa julistetaan evankeliumia ja ihminen voi sen kautta vapautua perkeleen paulasta.

      • Anonyymi

        ei pelkästään kuulemisen kautta , vaan:

        "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Apt: 22


      • Anonyymi

        Ei pelkkä julistus, vaan kaste ja ehtoollinen ovat niitä Jumalan armotekoja, joissa ihminen vapautuu Perkeleestä ja synnin vallasta ja siirtyy kuolemasta elämään.


    • Anonyymi

      Vain ympärileikatut voivat päästä taivaaseen.

      • Anonyymi

        Ympärileikakuksen saaneet ovat liitossa Jumalan kanssa ja on ikuinen liitto, niin tapahtuu jatkossakin.

        Sitä kautta liittoon Jumalan kanssa tulevat ovat ikuisessa liitossa Jumalan kanssa.

        Samalla tavalla alkaa kristityn kasteesta ikuinen liitto Jumalan kanssa. Siinä liitossa Jeesus on veriuhri.

        1.Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun ARKKIA rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


    • Anonyymi

      Lampaiden keritsijä auttaa teitä siinä.

    • Anonyymi

      "Raamattu on ristiriidassa " ei kannata liittää raamattua ihmisten ajatuksiin, ihmisten totuuksiin raamatusta.
      Raamattu ei ole tavallinen kirja, se ei ole kirja, jota tutkimalla tai lukemalla voi tulla tuntemaan.

      Jeesus sanoo:
      Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte.

      35. Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.

      36. Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.

      37. Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,

      eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.

      39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

      40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.

      41. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;

      42. mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.

      43. Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

      44. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

    • Anonyymi

      Jeesus ei ole sanonut mitään pariin tuhanteen vuoteen.
      Eikä sano kun on maan alla.

      • Anonyymi

        >>>"pariintuhanteen vuoteen"<<<

        "Totisesti hän on ylösnoussut"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"pariintuhanteen vuoteen"<<<

        "Totisesti hän on ylösnoussut"

        Kyllä se on sotkeutunut sinne hiekan sekaan eikä sitä kukaan löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on sotkeutunut sinne hiekan sekaan eikä sitä kukaan löydä.

        Eiköhän hyeenat kaivanet sen ammiaiseksi jo kauan sitten.


    • Anonyymi

      Pelkkien henkien ja kokemuksien perässä juoksijat ovat pahasti eksyksissä.

      Ps. 119:118

      Sinä hylkäät kaikki, jotka sinun KÄSKYISTÄSI eksyvät, sillä heidän kavaluutensa on turha.

    • Anonyymi

      Kelan konttorissakäynnin jälkeen kokemus on samaa luokkaa.

      • Anonyymi

        Oletko sotkenyt elämäsi?


    • Anonyymi

      yleensä "tässä maailmassa" tehdään asiasta kuin asiasta BISENES , eikä uskonto / uskomukset , tee siinä poikkeusta.
      Ne jotka ei muualle töihin pääse , ottavat omakseen uskonnolla hallitsemisen.

    • Anonyymi

      kristinusko sentään julistaa Jumalan sanaa , eivätkä rupee hallitseen kennekään yksittäistä elämää , sen tekee LAHKOT:

      • Anonyymi

        Lahkot on Perkeleestä.
        Ensin uhri kaadetan ja sitten käännetään. Viedään luolastoon, eikä pois päästetä, ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron lahkolle.
        Tulevat vielä vanhustentalolle vuoteen viereen salkussaan valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet.

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

        2. Tim. 3:13

        Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkot on Perkeleestä.
        Ensin uhri kaadetan ja sitten käännetään. Viedään luolastoon, eikä pois päästetä, ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron lahkolle.
        Tulevat vielä vanhustentalolle vuoteen viereen salkussaan valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet.

        Matt. 6:7

        "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

        Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

        2. Tim. 3:13

        Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse.

        no, LAHKOT on , ns, kasvatuslaitos , > elää yhteiskunnan (edes) sääntöjen mukaan , se on on lahkojen "ydinsanoma " , se on hyvää "viljaa", vaan ei lahkoihin eksyneiden SYDÄMEUSKOA . . .

        Raamattu
        : "MINÄ panen lakini heidät mieleensä ja kirjotan ne heidän sydämiinsä" Hebr: 10: 16
        siis Raamatussa:
        "MINÄ panen lakini heidän mieliinsä ja kirjoitan ne heidän
        sydämiinsä" Hebr: 10

        helluntailainen saarnaaja ei ole , Raamatun "MINÄ" !


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe