Ravintolat

täysin savuttomiksi eli täydellinen tupakointikielto?
Joten kertokaapa mielipiteenne moisesta lakiesityksestä?
Minun mielestäni tässä asiassa laki pitää olla samanlainen kuin mitä se on Ruotsissa ja Norjassa.
341016
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 34

Vanhimmat

Savuttomana ihmisenä ehdoton kyllä täydellisen tupakointikiellon puolesta.

Äänestä

Täysin savuttomaksi,itse en polta ja harrastan liikuntaa joten tupakan savu todella haisee pahalle ja se tarttuu vaatteisiin sekä passivinen tupakointi on tietämäni mukaan(en ole tarkistanut asiaa)pahempaa kuin itse tupakointi.

Äänestä
  • Aloittaja

vaihtoehto on määrätä tupakointi luvanvaraiseksi
    Suomessa,siis sosiaali-ja terveysministeriöstä
    lupa tupakointiin.

Äänestä

• Pysy siellä parempien ihmisten puolella äläkä valita.

Kyllä sinäkin pöllö kaiken uskot, mitä ope sanoo.

Äänestä

Kuinka jussi Sinä vasemmistolaisena saatat ajatella noin. Kyllä pitäis tietää ettei työmiehellä oo liikaa iloja.
Mistä lähtien oot alkanu ajaa porvarienkin asiaa.

Äänestä
  • Aloittaja

päättelet että olen vasemmistolainen?
    Tässä sulle selitys:En kuulu enkä ole ikinä kuulunut mihinkään poliittiseen puolueeseen,sillä
    olen SITOUTUMATON,joten sinun syöttämä pajunköysi
    ei onnistu minun kohdallani.
    Minä en ole tupakoinut koskaan,joten vastustan ravintoloissa ja baareissa tupakointia.

Äänestä

• jj.vaha-tuisku kirjoitti:

Tässä sulle selitys:En kuulu enkä ole ikinä kuulunut mihinkään poliittiseen puolueeseen,sillä
    Minä en ole tupakoinut koskaan,joten vastustan ravintoloissa ja baareissa tupakointia.

kun oon lukenu Sun kirjoituksias niin ne on ollu sellaisia hyviä keskustelunavauksia.
    Kyllä mää sanoisin että oot ajatuksiltas meidän mies. Työkavereiden kanssa tauoilla luetaan näitä sivuja ja se Fallujaahin verilöyly oli selvääkin selvempi merkki että ajatus on sama kun meilläkin.Ei venäläiset oo ikinä ketään murhanneet niin että kaivinkoneella jo pitää satojatuhansia haudata sallaa lehtimiehiltä ja koko maailmalta.Kyllä se on kapitalistiamerikan hommaa. ja Sinä oot mun ja meidän koko porukan mielestä vasemmiston mies siinä kun mekin kun näin saatat kirjoittaa.

Äänestä

kai sullakin ny jotakin paheita on. Oon samaa mieltä että savut kuuluu vasemmistolaisuuteensiinä kun kunnon perskännikin aina viikonloppuisin.
    En osai kuvitella kun iltaisin meen pupiin ettenkö pikku pölyissä ottaisi norttia huuleen.Näin on juttu .Jatka vain hyviä kirjoituksias mutta älä vie köyhän iloja yllyttämällä riistäjiä viemään viimestä iloo.

Äänestä

• Aloittaja

oonko erehtyny? kirjoitti:

kun oon lukenu Sun kirjoituksias niin ne on ollu sellaisia hyviä keskustelunavauksia.
    Kyllä mää sanoisin että oot ajatuksiltas meidän mies. Työkavereiden kanssa tauoilla luetaan näitä sivuja ja se Fallujaahin verilöyly oli selvääkin selvempi merkki että ajatus on sama kun meilläkin.Ei venäläiset oo ikinä ketään murhanneet niin että kaivinkoneella jo pitää satojatuhansia haudata sallaa lehtimiehiltä ja koko maailmalta.Kyllä se on kapitalistiamerikan hommaa. ja Sinä oot mun ja meidän koko porukan mielestä vasemmiston mies siinä kun mekin kun näin saatat kirjoittaa.

kirjoitin tuohon edelliseen kommenttiin etten ole
    minkään puolueen jäsen enkä aio liittyä,koska olen SITOUTUMATON enkä minä siitä muuksi muutu,
    joten koeta nyt hyväksyä se etten ole vasemmistolainen eikä tule ikinä vasemmistolaista.

Äänestä

• vai ootkos jeesuksen mies kirjoitti:

kai sullakin ny jotakin paheita on. Oon samaa mieltä että savut kuuluu vasemmistolaisuuteensiinä kun kunnon perskännikin aina viikonloppuisin.
    En osai kuvitella kun iltaisin meen pupiin ettenkö pikku pölyissä ottaisi norttia huuleen.Näin on juttu .Jatka vain hyviä kirjoituksias mutta älä vie köyhän iloja yllyttämällä riistäjiä viemään viimestä iloo.

Kyllä sä meidän porukkaan sovit.
    Tarviimme just tyylises miehen jolta tulee juttua kun tykin suusta.Jatka samaan tahtiin.
    Kaikkien pitää tietää että meidänkin kehnot palkat on amerikan riistopolitiikan seurausta ja sinä oot oikea mies sen julki tuomaan.
    kiitos siitä että jaksat näiyyen porvarien kanssa vängätä..

Äänestä

• Vasemmistolainenko ? kirjoitti:

Kyllä sä meidän porukkaan sovit.
    Tarviimme just tyylises miehen jolta tulee juttua kun tykin suusta.Jatka samaan tahtiin.
    Kaikkien pitää tietää että meidänkin kehnot palkat on amerikan riistopolitiikan seurausta ja sinä oot oikea mies sen julki tuomaan.
    kiitos siitä että jaksat näiyyen porvarien kanssa vängätä..

kyllä on Teillä pienet ympyrät.
    Tehän juuri tupakoimalla tuette Philip Morris ym.jenkkiyhtiöiden riistoa.
    kuinka se palkka oikein riittää lähettää näille kapitalisteille jenkkilään.
    jotenkin näin 4ex 365 =1360/vuosi ja kaljat ja viinaat munkin firman duunarailla kertomansa mukaan n. 5000 euroa/vuosi /mies.
    Yrittäjänä ei ole mulla varaa moiseen,että saan palkat näille veikkosille maksetuksi.
    Tässä on siis helppo olla täysraitis kun e i oo
    rahaa niinkuin kertomuksen muilla henkilöillä.
    Jussin puolueettomuudesta:hmm... keskustelujen avaus ei ole sidoksissa politiikkaan ,mutta
    jyrkkä väite Fallujahin asiassa oli kyllä selvä "vedätys". Ei jussin kaltainen sofistikoitunut tyyppi tosissaan moisia maailman sosialistilehtien löpinöitä ja valheita sivuille toimittaisi. Jussi on oikeiston poikia uskokaa te liiton miehet tämä..

Äänestä

• Aloittaja

vai ootkos jeesuksen mies kirjoitti:

ovat ainoa paheeni,jos niin voi sanoa.
    Mutta kahvia väkevämpää juomaa en juo,koska alkoholi ei sovi minulle ja tupakointi on jäänyt
    opettelematta sen vuoksi,että minulla on märkä suu ja kun tuli sammuu heti kun se kosteutta.

Äänestä

Mutta kahvia väkevämpää juomaa en juo,koska alkoholi ei sovi minulle ja tupakointi on jäänyt
    opettelematta sen vuoksi,että minulla on märkä suu ja kun tuli sammuu heti kun se kosteutta.

Kiitos Jussi hyvistä aatetta tukevista avauksista.
    Vai olet täysraitis niinkuin minäkin.
    Me osastossa porukalla kerran päätettiin,että taas kerran lakkoon.Siis tupakkalakkoon ,ja sitten rahat johonkin tarpeellisempaan.
    Meidän pomo ehdotti ,että ne rahat pitää lähettää Virolaisen köyhän koululapsen opintojen tukemiseen.
    kun se sitten kuoli ja sen muija meni sen firman tytäryhtiötä kattoon,niin löytyki kaksi tytärtä.Ne meitin rahat oli mennykkin sen oman hutsun tilille joka oli niillä ostannu 730 sarjan PMW:n ja viimmeistä huutoa. Kyllä päätettiin ettei paljo muistopuheita miehelle pidetä.
    Se on kyllä hyvä likka se sen likka.Poijat oli sen kans vähä pelannu yritysmatkalla sen ukon kuoleman jälkeen,jotta ei ne rahat sitte ehkä ihan hukkaankaan menneet.

Äänestä

Koetappas Jussi sinäki ottaa oikein kunnon persekänni ja joskus nollata se viisas kajuuttas.
    mikään ei köyhää virkistä enempää kun onnistunu juopottelu ja syrjähypyllä höystettynä.
    Tupakka antaa itsevarmuutta ja mukavaa tekemistä seurassa kun en koulua käymättömänä osaa akoille oikein leperrellä ku siitä yhdestä mikä hameen alla on.
    Se on kuule kumma juttu ku oon tottunu heti aina sanoon mitä haluan niin pikku pierussa saan sen niin kivasti esitettyä jotta akat vain nauraa ja usein oon saanu meklki heti sitä juttua.kyllä sää alykkäänä jeppenä tiedät mikä se sielä hameen alla miesta kiinnostaa.Koitas samaa tekniikkaa joskus -yllätyt...tuloksista.

Äänestä

• Oikeutta myös köyhille kirjoitti:

Koetappas Jussi sinäki ottaa oikein kunnon persekänni ja joskus nollata se viisas kajuuttas.
    mikään ei köyhää virkistä enempää kun onnistunu juopottelu ja syrjähypyllä höystettynä.
    Tupakka antaa itsevarmuutta ja mukavaa tekemistä seurassa kun en koulua käymättömänä osaa akoille oikein leperrellä ku siitä yhdestä mikä hameen alla on.
    Se on kuule kumma juttu ku oon tottunu heti aina sanoon mitä haluan niin pikku pierussa saan sen niin kivasti esitettyä jotta akat vain nauraa ja usein oon saanu meklki heti sitä juttua.kyllä sää alykkäänä jeppenä tiedät mikä se sielä hameen alla miesta kiinnostaa.Koitas samaa tekniikkaa joskus -yllätyt...tuloksista.

tapana ottaa kuppia ollenkaan,vaan juon kahvia sitäkin enemmän,mutta en ole myöskään uskovainen,
    sillä uskonvain siihen asiaan että leipä hyvää nälkään.
    Saatan ottaa kyllä saunakaljat,mutta väkevät ja
    kirkkaat viinat eivät kelpaa.

Äänestä

• Aloittaja

voi voi kirjoitti:

kyllä on Teillä pienet ympyrät.
    Tehän juuri tupakoimalla tuette Philip Morris ym.jenkkiyhtiöiden riistoa.
    kuinka se palkka oikein riittää lähettää näille kapitalisteille jenkkilään.
    jotenkin näin 4ex 365 =1360/vuosi ja kaljat ja viinaat munkin firman duunarailla kertomansa mukaan n. 5000 euroa/vuosi /mies.
    Yrittäjänä ei ole mulla varaa moiseen,että saan palkat näille veikkosille maksetuksi.
    Tässä on siis helppo olla täysraitis kun e i oo
    rahaa niinkuin kertomuksen muilla henkilöillä.
    Jussin puolueettomuudesta:hmm... keskustelujen avaus ei ole sidoksissa politiikkaan ,mutta
    jyrkkä väite Fallujahin asiassa oli kyllä selvä "vedätys". Ei jussin kaltainen sofistikoitunut tyyppi tosissaan moisia maailman sosialistilehtien löpinöitä ja valheita sivuille toimittaisi. Jussi on oikeiston poikia uskokaa te liiton miehet tämä..

kommentoinut koskaan näitä Fallujahin asioita tällä palstalla?
    Oman muistini mukaan en ole koskaan kommentoinut
    Irakin sodasta käytäviä keskusteluja,joten Fallujahin juttu on mulle täysin vieras,koska en tule komentoimaan kyseisiin aiheisiin ollenkaan.

Äänestä

Olen huonojen tapojen orja: Syön liikaa, juon liikaa ja kaiken lisäksi poltan.
Tupakoin lähinnä baarissa ollessani ja kotona parvekkeella.
Sen harvan kerran, kun olen ollut ravintelissa, olen huomannut, että tupakoimattomien puoli on aivan tyhjä ja tupakoitsijoiden puoli taas tupaten täynnä.
Käyn lähinnä sellaisissa paikoissa, joissa on elävää musiikkia, jazzia tai bluesia.
Toisaalta tupakointi on tottumus ja tupakoimattomuuteen ei kuole.
Klubeilla olen pitänyt pettämättömänä yhdistelmänä hyvän musiikin kuuntelua, kylmää raikasta olutta ja kuumaa savuketta.
Tai kun olen syönyt loistavan aterian, niin kyllä minä aterian päälle haluaisin nauttia kahvin konjakin kera ja vielä hännänhuipuksi polttaa hyvän pikku sikaarin.
Niinpä, kun olen märän sukupolven nuori ja nyt eläkeläismuori, niin minussa istuvat paheet sitkeästi. Pelkään nykypäivän terveysfasismin mukanaan tuomaa tylsää elämäntyyliä.

Äänestä
  • JOO, ANNA PALAA!

Elämä on elämistä varten, eikö?

Äänestä

Kyllä ehdottomasti. Samoin oluen myynti bupeissa on kiellettävä samoin ruoan myynti ravintoloissa.
Pierskely kielletään myös ja jokaisen perseeseen asennetaankin lukittu tulppa, joka avataan valvotuissa olosuhteissa paskantamista varten vain määrättynä aikona ja silloinkin pierun määrä kakan seassa pitää olla riittävän alhainen.
Seksisiä saa harjoittaa vain valvotuissa olosuhteissa ja vain lapsentekoa varten. Nauraminen on ehdottomasti myös kiellettävä ja mököttäminen tehtävä pakolliseksi.
Vain heiniä ja porkkanoita saa myydä marketeissa, ettei vaan tule ylipainoa (sillä ei ole niin väliä, että hyvän aineenvaihdunnan omavat kuihtuvat olemattomiin. Kyllä tuuli ne vie jonnekkin näkymättömiin).
Haisuvesiä, joista tulee pää kipeäksi saa ja tulee tosin edelleen käyttää runsaasti. Koko ulkoilman pitää löyhkätä haisuvedeltä.

Että pistetään nyt kerralla nämä terveysasiat kuntoon.

Äänestä
  • Aloittaja

sinäkin siitä opiksi,että tupakointi on vaarallista,sillä meidän pihallakaan ei saa polttaa,koska olen sen kieltänyt omalla henkilökohtaisella määräysvallalla.

Äänestä

• saada mustalaishallitus ja verot valtion maksettaviksi.

Äänestä

sinäkin siitä opiksi,että tupakointi on vaarallista,sillä meidän pihallakaan ei saa polttaa,koska olen sen kieltänyt omalla henkilökohtaisella määräysvallalla.

Sinulla on täysi oikeus kieltää tupruttelu pihallasi se on yksilönvapautta. En minäkään tupruttele veljeni pihalla, jossa se on kiellettyä.
    Tarkoitin yliampuvassa tekstissäni sitä, että valtiontaholta kohdisuviin kieltoihin pitää suhtauta varauksella. Toki pitää yhteiskunnassa olla sääntöjä ja kieltoja, mutta niitä ei saa päästää riistäytymään käsistä. Aikanaan tanssiminenkin oli kiellettyä. Tähän ei saa kieltopolitiikkaa päästää vaikka meillä olisi kuinka tuikkapipoisia kansanedustajia.

Tupakan vaarallisuudesta olen toki tietoinen.

Äänestä

• Aloittaja

samantien kirjoitti:

saada mustalaishallitus ja verot valtion maksettaviksi.

poikkeat käsiteltävästä aiheesta,joten palaa aiheeseen.

Äänestä

• Just.

Karkaan ruudulta.

:-))

Äänestä

• Aloittaja

kerralla kirjoitti:

Just.

Karkaan ruudulta.

:-))

sitä kesken keskustelun karataan?
    Sinäkin voisit palata käsiteltävään asiaan eli tupakointiin ravintoloissa.

Äänestä

Ymmärrän toki että joitakin tupakansavu saattaa häiritä joitakin, mutta päätös ravintoloiden ja baarien savuttomuudesta tulisi jättää niitä elinkeinonaan harjoittavalle yrittäjille ja heidän asiakkailleen, jotka puolestaan voivat äänestää lompakoillaan.

Niissä tapauksissa kun asiakas ei voi valita savutonta vaihtoehtoa (kuten esim. julkiset tilat ja -kulkuvälineet), kannatan tupakointikieltoa. Näissä tapauksissa tukisin myös kynttilät, suitsukkeet, voimakkaat parfyymit ja muut vastenmieliset ja/tai häiritsevät hajut kieltäviä lakiehdotuksia.

Äänestä
  • Aloittaja

mitään holhousta ole,vaan tupakoitsijoiden pitää ottaa huomioon tupakoimattomat.

Äänestä

mitään holhousta ole,vaan tupakoitsijoiden pitää ottaa huomioon tupakoimattomat.

Tupakoitsijat voivat helposti ottaa tupakoimattomat huomioon polttamalla ainoastaan niissä ravintoloissa ja baareissa joissa röyhyttely on omistajan luvalla sallittua.

Tupakoimattomat puolestaan voivat valita savuttoman baarin/ravintolan ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Äänestä

• Aloittaja

mitäpä muutakaan kirjoitti:

Tupakoitsijat voivat helposti ottaa tupakoimattomat huomioon polttamalla ainoastaan niissä ravintoloissa ja baareissa joissa röyhyttely on omistajan luvalla sallittua.

Tupakoimattomat puolestaan voivat valita savuttoman baarin/ravintolan ja kaikki ovat tyytyväisiä.

kukkanen,siis ei mitään holhousta.
    Holhouslaki on aivan erikseen,joten se ei ole tosiaan mitään holhousta.

Äänestä

Ravintolat savuttomiksi ja alkoholittomiksi niin voi normaalitkin IHMISET sitten käydä niissä

Äänestä
  • Aloittaja

silloin ole mikään ravintola,jos siellä ei tarjota alkoholia.
    Joten mitä sinä tarkoitit kirjoittaisasi tuolla tavalla?

Äänestä

silloin ole mikään ravintola,jos siellä ei tarjota alkoholia.
    Joten mitä sinä tarkoitit kirjoittaisasi tuolla tavalla?

Ravinto-la on ruokailua varten, juottokaukalot olkoon sitten erikseen.

Äänestä

• Aloittaja

vaan kirjoitti:

Ravinto-la on ruokailua varten, juottokaukalot olkoon sitten erikseen.

että ravintola ei ole mikään juottola,vaan se on
    toisinsanoen pikemminkin ruokala.

Äänestä

että ravintola ei ole mikään juottola,vaan se on
    toisinsanoen pikemminkin ruokala.

luettu.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

jj.vaha-tuisku kirjoitti:

täysin savuttomiksi eli täydellinen tupakointikielto?
Joten kertokaapa mielipiteenne moisesta lakiesityksestä?
Minun mielestäni tässä asiassa laki pitää olla samanlainen kuin mitä se on Ruotsissa ja Norjassa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu