No niin. Nyt meillä on esimerkki kiusaamisesta. Otetaanpa tämä käsittelyyn.
Kiusaajan viestissä minulle sanotaan näin:
"Sinä olet pahantahtoinen ja häikäilemätön valehtelija, narsisti ja ihan täynnä itseäsi."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18326228/mita-mielta-olette-kiusaamisesta#comment-127064229
Kyseinen kiusaaja siis keksii asioita minusta ja valehtelee tarkoitusperiäni pahantahtoisiksi. Mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä?
1. Asiasta kannattaa kertoa mahdollisimman monelle. Tässä tilanteessa tämä on helppoa, koska koko keskustelu on kaikkien nähtävillä. Vaikeampaa kiusaamisen osoittaminen on, kun keskustelusta ei ole jäänyt jälkiä.
2. Muista asenne! Kiusaaja on aina kiusatun alapuolella. Kiusaaminen on halpamaista, ilkeää ja yksiselitteisesti väärin. Kiusaamisen kohteen ei tule koskaan itse syyllistyä kiusaamiseen, vaan hänen on säilytettävä moraalinen integriteettinsä.
3. Jos kyse on vakavasta tapauksesta, kerro kiusaamisesta esihenkilölle. Tai jos et ole työelämässä: oman organisaatiosi johdolle. Heillä on velvollisuus käsitellä asia.
Koska lainaamani nimittely ei ole omasta mielestäni vakavaa, annan asian nyt olla. Näissä tilanteissa mielikuvaharjoittelu auttaa. Kiusaajan voi kuvitella vaikkapa hyttyseksi, jota navakka tuuli riepottelee. 😄
4. Kun kiusaaminen on ohi, jatka omaa elämääsi. Älä ajattele kiusaajaa yhtään sen enempää kuin mitä asian välttämätön käsittely vaatii. Kiusaaja ei ansaitse ajatuksiasi. Hänellä ei ole lupaa viedä mielenrauhaasi, eikä sinun tule mielenrauhaasi hänelle luovuttaa.
Sinun ajatuksesi ansaitsevat ne ihmiset, joita sinä rakastat ja jotka rakastavat sinua. 🥰
Jos jollakulla on muita vinkkejä kiusaamisen käsittelyyn, niitä voi lisätä tähän ketjuun.
🦄
Yksärin neuvot kiusaamisen kohtaamiseen
15
284
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno asenne, et varmaan sitten syyllisty vähättelemään muiden kokemuksia tai julista muille, että get over it, kerran on näinkin vakavasta tapauksesta kyse.
- Anonyymi
En ole koskaan vähätellyt muiden kokemuksia.
Jos sinä sellaista minusta väität, syyllistyt kiusaamiseen. En suosittele.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan vähätellyt muiden kokemuksia.
Jos sinä sellaista minusta väität, syyllistyt kiusaamiseen. En suosittele.
🦄Juu juu.
- Anonyymi
Ehkä paras keino. Oli ystävälläni ylä asteella. Hän oli hiukan pyöreämpi nainen. Jolle nulikat huutelivat sotanorsu paskaa. Nousi kerran vaan hiljaa ylös. Käveli sen kusipään luo ja kuristi kaikkien edessä. Sanoi että se loppu nyt. Ja usko tai älä. Siihen muuten loppui. Ei sanonu kukaan enää yhtään mitään.
Siitä vaan jatku kaikki ku ei ois mitään tapahtunutkaan. Eikä asiaan palattu koskaan. Jokainen hoitaa tyylillään.
Mitä vähemmän puhuu mitään negatiivista muille. Tai turvautuu juoruilun ja tuen hakemiseen muilta. Sen helpompaa on hoitaa asiansa kunnioitettavasti ihan itse. Niin halutessaan.
Jos ei kiinnosta. Tehdä jotain. Niin mitä siitä muille taakkaa tekemään. - Anonyymi
Naurattaa. 😁 Taas on palstalla aika moni ilmaissut tuskaansa minua kohtaan. 😂
Minulla on ollut mukava päivä. ✨😊 On kyllä ollut aika mukava elämäkin.
Terveisiä kaikille palstakiusaajille! Onko teilläkin ollut mukava päivä? 😉
🦄- Anonyymi
Onneksi se on vaan se sun kuvitteellinen kohde joka uhriutuu (eli tosiasiassa trollaava mies) jota yrität potkia henkisesti päähän, mutta jos sinulle sanoo vastaan, se on kiusaamista ja siitäkin pitää tehdä paljonpuhuva aloitus
Onko kyse työpaikkakiusaamisesta vai minkä tyylisestä?
- Anonyymi
Neuvot koskivat yleismaailmallisesti kaikkea ilkeilyä. 😊
Sillä erotuksella, että kun rikoksen tunnusmerkistö täyttyy ja rikoksesta on näyttöä, kannattaa lisäksi tehdä vielä rikosilmoitus.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Sillä erotuksella, että kun rikoksen tunnusmerkistö täyttyy ja rikoksesta on näyttöä, kannattaa lisäksi tehdä vielä rikosilmoitus.
🦄Ai.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Oletko tehtaillut näitä ilmoituksia paljonkin tai elänyt illuusiossa, että sinulla on joku megajuttu vireillä suhteessa pakkomielteen kohteeseen ja virkavalta tekee työtä sinun eteen hiki hatussa senkun vaan sanelet, että mitä sortimenttia seuraavaksi
- Anonyymi
Narsistiyksärin neuvot tiedetään.
- Anonyymi
Kyllä, tässähän oli jo varsin kattava kuvitteellinen taakse marssitus
- Anonyymi
No niin taas, arvon palstalaiset (siis osa teistä), kiitos erittäin sekavista ja sen vuoksi niin viihdyttävistä viesteistänne. 😁
(Palstakamu, sinä kirjoitit kylläkin järkevästi.)
Elämä kutsuu. Muistakaa jättää taaksenne kaikki kiusaajanne ja katsoa eteen päin. 🦁
🦄 - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18327082
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142056
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421533Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91467Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201016Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949