Jokainen voi lopettaa saastuttamisen ja hankkia sähköauton käyttöönsä yksityisleasingilla.
Sähköauto kannattaa hankkia yksityisleasingilla
92
1388
Vastaukset
- Anonyymi
ja akkusaasteet voi siis lorottaa ahaajien pihalle. Kuonaa ne on
- Marinin älyn v'äläys oli rahdata sähköautoja Ohisalonnsa kanssa KIINASTA MERIDIISSELILLÄ
t. avaajas- Anonyymi
Sähkö-autoissahan tulee ydinsäteilyä, joten ei ole kovin turvallista matkaa.
Kannattaa kiertää kaukaa sähkö-autot. - Anonyymi
Kiinasta on ok, ne on kehityksessä saksalaisten edellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkö-autoissahan tulee ydinsäteilyä, joten ei ole kovin turvallista matkaa.
Kannattaa kiertää kaukaa sähkö-autot.Tämä väite ei pidä paikkaansa. Sähköautot eivät tuota ydinsäteilyä. Sähköautot käyttävät sähkömoottoria polttomoottorin sijaan, joten niiden käyttö on itse asiassa ympäristöystävällisempää ja turvallisempaa kuin perinteisten polttomoottoriautojen käyttö.
Lisäksi sähköautot ovat turvallisia ja niiden käyttö on yleisesti ottaen turvallista. Joten ei ole tarvetta välttää sähköautoja niiden turvallisuuteen liittyvien väärinkäsitysten vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinasta on ok, ne on kehityksessä saksalaisten edellä
Jaa...senkö takia volvojen ovetkin toimivat tai eivät toimi? IS.n juttu...Volvon ovet toimivat miten sattuu..
- Anonyymi
Avaaja lisää: eroaminen ammattiliitosta, komensoi tämän
"Tämä siksi, että sähköauton, ja etenkin sen ajoakun, valmistaminen kuormittaa ympäristöä enemmän. Saman syyn vuoksi sen alkutaipaleen kilometrit ovat kokonaisuutena ympäristöä rasittavampia. Elinkaarensa aikana sähköauto saastuttaa keskimäärin 30 prosenttia polttomoottoriautoa vähemmän.23.12.2023" - Anonyymi
Elinkaarensa aikana sähköauto saastuttaa keskimäärin 30 prosenttia polttomoottoriautoa vähemmän.23.12.2023"
- Anonyymi
Niin ne saasteet jää muualle ja itsellä hyvä mieli tosin ei ole halpaa hupia leasing jos n 500 e kk auto niin vuodessa autoon mennyt 6000 euroa mikään auto ei tipu vuodessa noin paljoa
- Anonyymi
Ostakaa teslat, nyt saa halvalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostakaa teslat, nyt saa halvalla
hyvin ne ainakin räjähtää kun youtubesta katsoo--
- Anonyymi
Saanko ammattiliiton jäsenenä halvemman leasing-sopimuksen?
- Anonyymi
Sähköautot ei enää käy kaupaksi. Kerran mulla oli. Koskaan ei enää tule.
Ihmisillä jää kamalat velat niistä kun arvot sulaaNo silloinhan kannattaa ostaa käytetty sähköauto, hei haloo?
Käytetty sähkis on samanhintainen kuin voimalinjaa lukuun ottamatta samanlainen tai vastaava polttis.
Johtavien merkkien jättialennusten ansiosta sähköautoja myydään taas tänä vuonna enemmän kuin viime vuonna.- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
No silloinhan kannattaa ostaa käytetty sähköauto, hei haloo?
Käytetty sähkis on samanhintainen kuin voimalinjaa lukuun ottamatta samanlainen tai vastaava polttis.
Johtavien merkkien jättialennusten ansiosta sähköautoja myydään taas tänä vuonna enemmän kuin viime vuonna.Patteriauto on liias kallis ja hankala huoltaa, ei polttis-asentajan konstit riitä. Vanhassa vara parempi.
Anonyymi kirjoitti:
Patteriauto on liias kallis ja hankala huoltaa, ei polttis-asentajan konstit riitä. Vanhassa vara parempi.
Eihän siinä huolleta kuin mekaanisia osia. Sähköpuolella ei ole muuta huollettavaa kuin pikkuakun vaihto joskus aikanaan.
Lue uudelleen: Käytetty sähkis on samanhintainen kuin voimalinjaa lukuun ottamatta samanlainen tai vastaava polttis.- Anonyymi
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Eihän siinä huolleta kuin mekaanisia osia. Sähköpuolella ei ole muuta huollettavaa kuin pikkuakun vaihto joskus aikanaan.
Lue uudelleen: Käytetty sähkis on samanhintainen kuin voimalinjaa lukuun ottamatta samanlainen tai vastaava polttis.Ei taida olla ihan niin yksinkertainen juttu. Sähköyksikköjä löytyy pakostakin aika monta, eihän siinä mitään pattereita suoraan moottoriin kytketä sentään!:).
Kuka noita vanhassa korjaa... Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla ihan niin yksinkertainen juttu. Sähköyksikköjä löytyy pakostakin aika monta, eihän siinä mitään pattereita suoraan moottoriin kytketä sentään!:).
Kuka noita vanhassa korjaa...Puhe oli kuntoa ylläpitävästä huollosta ja nyt siirryit rikkoutuneitten osien korjaamiseen autoissa joiden sähkövoimalinjan takuu (8-10 vuotta) on loppu.
Korjaamoja ilmaantuu kun tulee lisää korjattavaa. Tuossa Nokiallakin on korjaamo, joka ei pelkää koskea suuriin jännitteisiin päätellen sen pihaa koristavista useista sähköautoista ja lataushybrideistä.
- Anonyymi
Puhdas sähköauto edesauttaa maapallon elpymistä.
- Anonyymi
joo, riittää kun pesettää sen niin ei saastuta ikinä..
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=uD8qqEx4G18
Ei käy vuokralle tai autonjakoon.
https://www.youtube.com/watch?v=UG1kaHSj-Qc
Eikä kaupaksi.... - Anonyymi
Liityin ammattiliittoon ja tilasin Tesla Model Y:n.
- Anonyymi
Niillä tuloilla ei muuta saakkaan..
- Anonyymi
Sähköauto kannattaa polttaa ja postittaa romut vihreiden toimistoon
- Anonyymi
Ei ole missä ladata
- Anonyymi
Minä vedin rappukäytävästä roikan ja lataan ilmaiseksi.
- Anonyymi
Osamaksulla niitä ennenkii on ostettu, kallista rahaa,kun huolloissakin on pankin marginaali ottavat osansa mistä saavatvelkarahaa saa nyt helposti ekpn helikopterirahaa,josta konkurssikypsät pankit ei oo vastuussa lainaavat maksukyvyttömille , paketoivat roskalainoiksi kultainen2008 subprimekriisi unoohtu jo nytsinde tk lääkittynä
- Anonyymi
Yksityisleasing on helppo tapa hankkia uusi auto ilman suurta kertasijoitusta. Sähköautojen hankinta yksityisleasingilla voi olla erityisen kannattavaa, sillä sähköautot ovat usein hinnakkaampia kuin perinteiset bensiini- tai dieselautot.
Sähköauton yksityisleasing tarjoaa monia etuja, kuten kiinteän kuukausierän, joka sisältää auton huollot ja korjaukset. Lisäksi sähköautot ovat edullisempia käyttää, sillä sähkö on halvempaa kuin bensiini tai diesel. Sähköautojen ylläpitokustannukset ovat myös yleensä pienemmät kuin perinteisten autojen.
Yksityisleasing antaa mahdollisuuden päivittää auto uuteen malliin leasingjakson päättyessä, jolloin voit aina ajaa uusimmalla ja kehittyneimmällä tekniikalla varustetulla autolla. Lisäksi sähköautot ovat ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja, jotka vähentävät päästöjä ja edistävät kestävää liikkumista.
Yhteenvetona, sähköauton hankkiminen yksityisleasingilla voi olla kannattava vaihtoehto niille, jotka haluavat säästää rahaa, vähentää ympäristövaikutuksia ja ajaa aina uudella ja modernilla autolla.- Anonyymi
Olet edelleenkin yksityiskeasingia kauppaava huijari. Yksityisleasing on kallein tapa hankkia auto.
Kaikkein halvin tapa on ostaa auto käytetty ja ajaa sillä mahdollisimman kauan. Autojen käyttöaikahan on yli 30 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet edelleenkin yksityiskeasingia kauppaava huijari. Yksityisleasing on kallein tapa hankkia auto.
Kaikkein halvin tapa on ostaa auto käytetty ja ajaa sillä mahdollisimman kauan. Autojen käyttöaikahan on yli 30 vuotta.Kiitos palautteestasi. Ymmärrän, että yksityisleasing ei välttämättä ole kaikille se taloudellisin vaihtoehto. En kuitenkaan kannata käytetyn auton ostamista ja sen käyttöä mahdollisimman pitkään.
Jokaisella on toki omat tarpeensa ja taloudelliset mahdollisuutensa, joten on tärkeää valita itselleen sopivin vaihtoehto auton hankkimiseen, mutta yksityisleasing on edullinen tapa päästä käyttämään saasteetonta sähköautoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet edelleenkin yksityiskeasingia kauppaava huijari. Yksityisleasing on kallein tapa hankkia auto.
Kaikkein halvin tapa on ostaa auto käytetty ja ajaa sillä mahdollisimman kauan. Autojen käyttöaikahan on yli 30 vuotta.Juuri näin luuleeko joku että Leasing firmat tekisi hyväntekevyyttä kyllä ne tekee Bisnestä
- Anonyymi
Sitten ei ole huolta arvonalenemisesta. Näin ne mainostaa telkassa. Ainoa vain, että helkatin iso kuukausimaksu.
- Anonyymi
Leasinghinnoittelu on vaikeaa, kun ei tiedetä auton arvoa muutaman vuoden päästä. Hintaan leivotaan epävarmuusvaraukset kovilla kertoimilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leasinghinnoittelu on vaikeaa, kun ei tiedetä auton arvoa muutaman vuoden päästä. Hintaan leivotaan epävarmuusvaraukset kovilla kertoimilla.
Halvin sähköauto maksaa 25000 e. Akuille saa 8 v takuun. Jos koko roska on loppu tuossa ajassa, niin 5 % kulutusluotolla 8 v pankkilainan kuukausimaksu on noin 300 e. Kannattaa ostaa omaksi. Hyvällä tuurilla koslasta saa vielä jotakin, kun laina on maksettu pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leasinghinnoittelu on vaikeaa, kun ei tiedetä auton arvoa muutaman vuoden päästä. Hintaan leivotaan epävarmuusvaraukset kovilla kertoimilla.
Kyllä, leasing maksaa paljon enemmän auton hankinta. Auton arvonalenema on paljon vähemmän kuin leasingmaksu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvin sähköauto maksaa 25000 e. Akuille saa 8 v takuun. Jos koko roska on loppu tuossa ajassa, niin 5 % kulutusluotolla 8 v pankkilainan kuukausimaksu on noin 300 e. Kannattaa ostaa omaksi. Hyvällä tuurilla koslasta saa vielä jotakin, kun laina on maksettu pois.
Jos ostaa samanhintaisen polttiksen samoilla lainaehdoilla, on varmaa, että 8v jälkeen siitä saa vielä hyvät rahat.
- Anonyymi
Arvonaleneminenhan on leivottu leasinghintaan mukaan.
Ei liisaus säästä yhtään miltään kustannukselta mitä autoiluun liittyy. Kaikki maksetaan ihan kuin omistusautossakin.
Ainoa etuhan on, että et tarvitse alkupääomaa saadaksesi uuden auton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvonaleneminenhan on leivottu leasinghintaan mukaan.
Ei liisaus säästä yhtään miltään kustannukselta mitä autoiluun liittyy. Kaikki maksetaan ihan kuin omistusautossakin.
Ainoa etuhan on, että et tarvitse alkupääomaa saadaksesi uuden auton.Ei säästä vaan sen sijaan maksaa auton lisäksi leasing-yhtiön toimintaa ja voitot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvonaleneminenhan on leivottu leasinghintaan mukaan.
Ei liisaus säästä yhtään miltään kustannukselta mitä autoiluun liittyy. Kaikki maksetaan ihan kuin omistusautossakin.
Ainoa etuhan on, että et tarvitse alkupääomaa saadaksesi uuden auton."Ainoa etuhan on, että et tarvitse alkupääomaa saadaksesi uuden auton."
Eikä varsinaista alkupääomaa tarvita usein osamaksulla hankittavaan omistusautoonkaan, koska edellinen auto toimii alkupääomana. Ellei sitten edellinen auto ole ajettu ihan romuksi saakka tai hanki todella kallista uutta autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ainoa etuhan on, että et tarvitse alkupääomaa saadaksesi uuden auton."
Eikä varsinaista alkupääomaa tarvita usein osamaksulla hankittavaan omistusautoonkaan, koska edellinen auto toimii alkupääomana. Ellei sitten edellinen auto ole ajettu ihan romuksi saakka tai hanki todella kallista uutta autoa.Ja osamaksun kuukausierä ja leasingin kuukausimaksu ovat pohjimmiltaan lähes sama asia. Ainoa ero on, että leasingissa ei autoa koskaan omista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ostaa samanhintaisen polttiksen samoilla lainaehdoilla, on varmaa, että 8v jälkeen siitä saa vielä hyvät rahat.
Ja kuka perusasentaja kotonaan noita patterihärveleitä pystyy korjaamaan, erikoista säätötekniikkaa täynnä koko höskä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ainoa etuhan on, että et tarvitse alkupääomaa saadaksesi uuden auton."
Eikä varsinaista alkupääomaa tarvita usein osamaksulla hankittavaan omistusautoonkaan, koska edellinen auto toimii alkupääomana. Ellei sitten edellinen auto ole ajettu ihan romuksi saakka tai hanki todella kallista uutta autoa.Alkupääomaa on se edellinenkin vaihdossa annettava auto. Senhän voi hyödyntää myös vaihtaessa liisingautoon.
Liisaus tulee kalliimmaksi kuin oma auto lähes poikkeuksetta. Syy tietysti on se, että liisinghintaan pitää leipoa arvonalennuksen lisäksi muutkin riskit mukaan ja tietysti liisingyhtiön katekin. Toisaalta kyllä ostattavassakin autossa on hintaan leivottu sisään monta muutakin kustannusta kuin vain itse autoon liittyvät tekniset kulut eli kaupan katteet yms.
Liisingissa maksat riskittömyydestä ja huolettomuudesta ja siitä, että saat sen ilman alkupääomaa. Ja vaihto yleisesti kolmen vuoden välein uuteen, kun ostaessasi uutta autoa maksat osamaksut aika harvoin kolmessa vuodessa tai sitten erät ovat melkoisen isot. Toisaalta eipä uudessa autossa juurikaan sellaisia vikoja ole, joista ostaja joutuu kustannusvastuuseen moneen vuoteen, 2-5 vuotta tavallisin takuuaika.
- Anonyymi
Köyhillä oikeistolaisilla ei ole varaa leasing-autoon.
Jos heillä olisi uskallusta, niin jättäisivät perinteisen korkeastikoulutetun porvarisammattinsa ja menisivät satamaan ahtaajiksi. Silloin olisi varaa ekologiseen elämäntapaan.- Anonyymi
Kommenttisi sisältää yleistävää ja stereotypioiden pohjalta tehtyä arviointia oikeistolaisista ja heidän taloudellisesta tilanteestaan.
On tärkeää muistaa, että jokaisella yksilöllä on omat taloudelliset mahdollisuutensa ja valintansa elämäntavan suhteen, eikä niitä tulisi arvioida pelkästään poliittisen suuntauksen perusteella.
Lisäksi satamassa työskentely ei ole helppoa tai siihen voi vain vaihtaa ammattia huolettomasti. On tärkeää kunnioittaa erilaisia taustoja ja valintoja, eikä leimata ihmisiä heidän poliittisen suuntauksensa perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi sisältää yleistävää ja stereotypioiden pohjalta tehtyä arviointia oikeistolaisista ja heidän taloudellisesta tilanteestaan.
On tärkeää muistaa, että jokaisella yksilöllä on omat taloudelliset mahdollisuutensa ja valintansa elämäntavan suhteen, eikä niitä tulisi arvioida pelkästään poliittisen suuntauksen perusteella.
Lisäksi satamassa työskentely ei ole helppoa tai siihen voi vain vaihtaa ammattia huolettomasti. On tärkeää kunnioittaa erilaisia taustoja ja valintoja, eikä leimata ihmisiä heidän poliittisen suuntauksensa perusteella.Sinä joko olet tekoäly, tai sitten olet viettänyt aivan liikaa aikaa sen kanssa.
Mutta toisaalta kyllä pidän asiapitoisista viesteistä. Ne ovat mukavaa vaihtelua tällaisella palstalla, jossa äiditkin itkettävä lapsiaan, tietämättään.
Kyllä, ihmiset tulee ottaa huomioon, mutta entä riistäjät, rapparit, ryöstäjät, varkaat, raiskarit ja punanenäiset juopot? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä joko olet tekoäly, tai sitten olet viettänyt aivan liikaa aikaa sen kanssa.
Mutta toisaalta kyllä pidän asiapitoisista viesteistä. Ne ovat mukavaa vaihtelua tällaisella palstalla, jossa äiditkin itkettävä lapsiaan, tietämättään.
Kyllä, ihmiset tulee ottaa huomioon, mutta entä riistäjät, rapparit, ryöstäjät, varkaat, raiskarit ja punanenäiset juopot?Kuten tuossa mainitaankin:
https://www.youtube.com/watch?v=wFwp2vvrdy0&t=390s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä joko olet tekoäly, tai sitten olet viettänyt aivan liikaa aikaa sen kanssa.
Mutta toisaalta kyllä pidän asiapitoisista viesteistä. Ne ovat mukavaa vaihtelua tällaisella palstalla, jossa äiditkin itkettävä lapsiaan, tietämättään.
Kyllä, ihmiset tulee ottaa huomioon, mutta entä riistäjät, rapparit, ryöstäjät, varkaat, raiskarit ja punanenäiset juopot?On tärkeää muistaa, että kaikki eivät ole hyväntahtoisia ja rehellisiä. Ei ole oikein antaa pahantekijöiden vahingoittaa muita tai aiheuttaa pelkoa ja levottomuutta yhteiskunnassa. Jokaisella on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi ja suojatuksi.
- Anonyymi
Oletko ajatellut asiaa siltä kannalta, että korkeasti koulutettu sattuisi viihtymään ja pitämään työstään, johon on kouluttautunut? Ahtaajaa huonommasta kuukausipalkasta huolimatta.
Palkkaa voi ajatella myös muulta kannaltakin kuin kuukausitasolla. Esim 40 vuoden ajalta saatuna tulona. Tilanne voikin silloin olla vähän erilainen.
- Anonyymi
Jos sähköauto ostetaan niin se ostetaan käytettynä yksityiseltä. Ja huolletaan muissa kuin merkkihuoltamoissa. Sähköautoakaan ei tarvitse huoltaa merkkihuoltamossa.
- Anonyymi
Noilta mainitsemista osin ei sähköauto poikkea mitenkään polttomoottoriautoista.
Polttiksenkin voi ostaa yksityiseltä ja huoltaa muissa kuin merkkihuollossa.
- Anonyymi
Eikös sähköautot saastuta nykytutkimusten mukaan keskimäärin 850 kertaa sen mitä polttomoottoriauto. Uusimmissa tutkimuksissa kun otetaan huomioon myös akun ja renkaiden aiheuttamat haitat.
- Anonyymi
Älä luota persujen tekemiin "tutkimuksiin".
- Anonyymi
Vaikka sähköautot eivät tuota päästöjä itse ajaessaan, niiden valmistus- ja akkujen tuotantoprosessi sekä sähkön tuotanto voivat aiheuttaa merkittäviä ympäristöhaittoja.
On kuitenkin tärkeää huomioida, että sähköautot ovat edelleen ympäristöystävällisempiä kuin polttomoottoriautot, erityisesti jos sähkö tuotetaan uusiutuvilla energialähteillä. Lisäksi teknologian kehitys ja uudet innovaatiot voivat auttaa vähentämään sähköautojen ympäristövaikutuksia tulevaisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka sähköautot eivät tuota päästöjä itse ajaessaan, niiden valmistus- ja akkujen tuotantoprosessi sekä sähkön tuotanto voivat aiheuttaa merkittäviä ympäristöhaittoja.
On kuitenkin tärkeää huomioida, että sähköautot ovat edelleen ympäristöystävällisempiä kuin polttomoottoriautot, erityisesti jos sähkö tuotetaan uusiutuvilla energialähteillä. Lisäksi teknologian kehitys ja uudet innovaatiot voivat auttaa vähentämään sähköautojen ympäristövaikutuksia tulevaisuudessa.Jatkuvasti tulee tuota propakandaa sähköautoista.
Ympäristölle paras ratksisu on käyttää nykyinen polttomoottoriautokanta loppuun ja sitten voidaan vasta arvioida mikä on ympäristöystävällisin ratkaisu.
Toimivaa vanhaa ei koskaan kannata hylätä vain ostaaksesi uutta tilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuvasti tulee tuota propakandaa sähköautoista.
Ympäristölle paras ratksisu on käyttää nykyinen polttomoottoriautokanta loppuun ja sitten voidaan vasta arvioida mikä on ympäristöystävällisin ratkaisu.
Toimivaa vanhaa ei koskaan kannata hylätä vain ostaaksesi uutta tilalle.Totta. Sähköautojen kokonaisympäristöystävällisyyshän elinkaaren osalta tulee vasta vuosien kuluttua siitä, kun auto otetaan käyttöön.
Muutamia vuosia sitten asiaa tutkittiin TM:n artikkelin mukaan ja todettiin, että dieselillä muuttuu ympäristön kannalta haitallisemmaksi, kun sillä on ajettu noin 120.000km, bensa-auto noin 60.000km. No tuosta ajasta on varmasti kehitystä tämänkin osalta tapahtunut. Käytännössä siis joka tapauksessa vuosien käytön jälkeen sähköauton ympäristöystävällisyys nousee esiin.
Autothan ovat Suomessa käytössä parisenkymmentä vuotta, ainakin polttikset tähän asti. Sähkö-autoista ei vielä ole luotettavaa tilastoa tästä.
- Anonyymi
Kaikki muut mutta ei perseaukiset.
- Anonyymi
Halpaahan se leasing on. 600 €/kk saa ajaa jopa 10 tkm/vuosi. Leasing on auton vuokrausta, josta joutuu maksamaan 24% alvin ja vuokraajan katteet.
- Anonyymi
Tuolla rahEli 7000€ vuodessa halpa hah hah . Selitäppä tuo työttömälle tai pienituloiselle perheelle hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla rahEli 7000€ vuodessa halpa hah hah . Selitäppä tuo työttömälle tai pienituloiselle perheelle hih hih
Aivan , suurin osa tuloista menisi pelkkään leasing-maksuun. Minäkin ajan vanhalla automaatti-BMW:llä ja takuulla tulee paljon halvemmaksi.
- Anonyymi
Minä maksan 700 euroa kuukaudessa. Halpa hinta se on. Siitä huolimatta rahaa kertyy pankkitilille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä maksan 700 euroa kuukaudessa. Halpa hinta se on. Siitä huolimatta rahaa kertyy pankkitilille.
Minä taas maksan autoilusta noin 150 euroa kuussa autoilusta sisältäen bensat.
- Anonyymi
Suurin osahan on Santanderin autoja sähköautoista , siis köyhien sielunpelastus .
- Anonyymi
Sähköauto kupla on puhjennut.
- Anonyymi
Eihän nuo teslat sovi sähköyliherkille.
- Anonyymi
Ehdottomasti kannattaa mutta välttää. Tarjous: Hyundai Ioniq 5 Premium. 48 kk/ 10 tkm/a alk. 779 €/kk. Eli maksat leasingmaksuja lähes 40000 euroa, että saat ajaa 40 tkm. Muut kulut päälle.
- Anonyymi
Hyundai Ioniq 5 Premium auto maksaa 59 000 e. Pankkilainalla 5 %/8v kuukausikulu lainasta on 700 e. Kun laina on kuitattu, on jäljellä vielä jonkin arvoinen auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai Ioniq 5 Premium auto maksaa 59 000 e. Pankkilainalla 5 %/8v kuukausikulu lainasta on 700 e. Kun laina on kuitattu, on jäljellä vielä jonkin arvoinen auto.
Hyvin pidetyllä jäännösarvo voi olla puolet uuden hankintahinnasta.
- Anonyymi
Sama kuin jos olisit vuokralla maksat taloa kokoajan muttet saa sitä omaksi toki sähköautot tippuu hurjasti että se on siinä ja siinä omistus auto jää itselle jonka voi myidä ja ainakaan normi polttomoottoriset ei tiputa hintaa kuin n 1000-2000e Vuosi
- Anonyymi
Pääsääntö on, että päivittäin tarvittava hyödyke kannattaa hankkia itselle. Satunnaisesti tarvittavan hyödykkeen kannattaa vuokrata.
- Anonyymi
Käytän wc-paperia päivittäin. Siksi ostinkin UPM:n osakkeita.
- Anonyymi
Yksi tapa hankkia sähköauto mahdollisimman pienellä alkupääomalla on harkita leasing-sopimusta. Leasingissa autoa ei tarvitse ostaa omaksi, vaan maksetaan kuukausittaista maksua auton käytöstä.
Toinen vaihtoehto on hyödyntää erilaisia valtion tarjoamia tukia ja avustuksia sähköauton hankintaan, kuten hankintatukea, verovapautuksia tai latausinfran tukia.
Lisäksi käytettyjen sähköautojen markkinoilla voi olla edullisia vaihtoehtoja. On tärkeää vertailla eri vaihtoehtoja ja selvittää mahdolliset rahoitus- ja tukimahdollisuudet ennen päätöksen tekemistä.- Anonyymi
Persut ovat usein niin köyhiä, ettei heillä ole maata vuokrata tuulivoimaloille. Leasign olisi heille hyvä keino hankkia sähköauto.
- Anonyymi
"Yksi tapa hankkia sähköauto mahdollisimman pienellä alkupääomalla on harkita leasing-sopimusta. Leasingissa autoa ei tarvitse ostaa omaksi, vaan maksetaan kuukausittaista maksua auton käytöstä."
Tässä taas leasingia kauppaavan älykääpiön paskapuheita. Kuukausimaksu on yleensä kalleinta tapa hankkia tuote ja sama pätee autoonkin. Ammattimaiset huijarit haluavat ihmisten siirtyvän vuokratuotteisiin, koska se on paras keino tehdä bisnestä. Vai kuvitteleeko joku idiootti leasing-yritysten tekevän tappiota tarkoituksella?
Paras vaihtoehto on ajaa nykyinen auto loppun asti. Mitä kauemmin ajaa samalla autolla niin sitä enemmän säästää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat usein niin köyhiä, ettei heillä ole maata vuokrata tuulivoimaloille. Leasign olisi heille hyvä keino hankkia sähköauto.
Leasing on idioottimaisin tapa hankkia auto ylipäätään. Jos haluaa vetää rahansa vessasta alas voi hankkia leasing-auton. Leasing on kallein tapa hankkia auto.
- Anonyymi
Leasingissa autoa maksetaan kuin kuollutta hevosta. Liisausajan päätyttyä jää vain kikkeli kouraan ja rupi persiihen.
- Anonyymi
Sähkösuton ostajalla sama kohtalo.
- Anonyymi
Kertakäyttöautot joiden korjaaminen järkyttävän kallista ja järjetöntä, pitäisi kieltää vaikkei niitä omaksi ostaisi kukaan ja kuka nyt sähköauton omaksi ostais?
- Anonyymi
Äänestäkää viherpunikkeja!
Voivat sitten kieltää yksityisautoilun kokonaan ja saastuttaminen loppuu…
Fillarikommunistien haaveenahan on autoton Suomi!- Anonyymi
Äänestin persuja, jotka lupasivat alle euron bensaa.
Sitä odotellessa.
- Anonyymi
Ajan diesel autolla,,en saastuta niin paljon kuin patteristo elinkaarensa aikana joka on lyhyt ja kallis
- Anonyymi
Olet ympäristörikollinen, jos poltat fossiilisia polttoaineita.
Vain sähköautolija on ympäristön ystävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ympäristörikollinen, jos poltat fossiilisia polttoaineita.
Vain sähköautolija on ympäristön ystävä.Todella...louhitaan kehitysmaista arvometalleja ja ehkä lapsityövoimalla notta tuloo halavaksi..
- Anonyymi
Todennäköisesti uuden auton ensimmäisten vuosien ajan saastutat vähemmän kuin vastaava sähköauto, noin 100.000 - 120.000 ensimmäistä kilometriä, vähän merkistä riippuen.
- Anonyymi
Niin että leasing-yhtiöt ovatkin hyväntekeväisyysjärjestöjä jotka maksavat autoilun kustannuksia autoilijan puolesta? No eivät ole.
- Anonyymi
Ei varmasti ole.
Liisausta voi harkita, jos ajaa vähän ja haluaa välttämättä ajaa uusilla autoilla ja on valmis siitä vähän maksamasn. - Anonyymi
Kyse on siitä haluaako kaivaa kuvetta 50 000 euroa kerralla, vai vain muutaman satasen kuukaudessa. Jos tietää käyttävänsä samaa autoa seuraavat 20 vuotta, niin silloin kannattaa tietenkin ostaa auto vaikka pankkilainalla, jos ei löydy koko summaa kerralla. Mutta pankkilaina tarvitsee vakuuden.
- Anonyymi
mulla on lada 1500s ja se maksoi uutena 34 000 markkaa, tänäänkin se vei minut kauppaan ja takaisin 41 vuoden iästään huolimatta. olen huolissani sen arvon alenemasta nyt.
- Anonyymi
kannattaa olla huolissaan tuosta alenemasta, paljonkohan se mahtaa olla vuotta kohden jos nyt arvioisi autosi arvon?
huonot kaupat kyllä olet tehnyt 80 luvun alussa, osanotot siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kannattaa olla huolissaan tuosta alenemasta, paljonkohan se mahtaa olla vuotta kohden jos nyt arvioisi autosi arvon?
huonot kaupat kyllä olet tehnyt 80 luvun alussa, osanotot siitä.äkikseltään tuon ikäiset ja ns ei peltoautot/ teinien käsissä olleet 80 luvun alun kanttilamput on plus 5000€ hintaisia nyt.
eli arvo on tippunut reilussa 40 vuodessa 4000 markkaa eli .n600 euroa.
mutta ootaen huomioon hyödyn niin voi olla että olet hiukan jopa voitolla😆
- Anonyymi
Joku oli ostanut juuri takuun päättyneen sähköauton ja tietenkin se oli hajonnut korjaus 10 000 e eikä ollut edes akku vaan sähkömoottori akuista ei käytetyissä koskaan tiedä miten on latailtu jos aina teholatauksella niin voi olla huonossakin kunnossa otappa siinä riski
- Anonyymi
Lisäksi yksityisleasing tarjoaa joustavuutta ja helppoutta auton käyttöönotossa ilman suurta kertahankintaa. Kannattaa harkita sähköauton hankkimista yksityisleasingilla, jos haluaa nauttia kaikista näistä eduista.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829