Moskvitsh 407

Anonyymi-ap

Moskvitsh 407 oli neuvostoliittolainen henkilöauto, jota valmistettiin vuodesta 1958 vuoteen 1964. Se oli 402-mallin seuraaja, josta se erosi lähinnä tehokkaamman kansiventtiilimoottorinsa osalta407-mallia seurasi siirymävaiheen malli 403 Skandinavia, joka tuli tuotantoon vuoden 1962 lopulla.

Tämä klassinen auto on jättänyt jälkensä automaailmaan, ja sitä voi edelleen löytää vaihtoautomarkkinoilta. Jos olet kiinnostunut Moskvitsh 407:stä, voit tutustua Nettiauton laajaan valikoimaan ja löytää unelmiesi Moskvitshin. 🚗✨

127

1318

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa olla skodan kaveri

      • Anonyymi

        Ja Skoda on Audin kaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Skoda on Audin kaveri.

        Audi vaan ei ole Skodan kaveri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audi vaan ei ole Skodan kaveri.

        Rinkulaskoda on myös Skoda, käytännössä sama kulkuneuvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rinkulaskoda on myös Skoda, käytännössä sama kulkuneuvo.

        Nythän niissä on kaikissa samat V.A.G. valmistusteknologiat ja sinkitykset


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­N­­­y­­m­­f­o­m­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Moskvitsh tehtaan tuotantolinjat varastettiin Saksasta (Opel)

      • Anonyymi

        Kone tuli ilmeisesti Baijerska Motor Werkenin tuotantolinjalta kopiona,jos oikein muistan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kone tuli ilmeisesti Baijerska Motor Werkenin tuotantolinjalta kopiona,jos oikein muistan.

        Lienee sama kuin ZaZ Jalta auton kansssa (Fiat 600 modattu kopio) eli mossen kansiventtiilimoottoria suunniteltaessa on luultavasti ollut puuliiterissä BMW moottori mistä on katsottu mallia


      • Anonyymi

        Ei kai tuota mallia sentään? Olympia oli Opelin "klooni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tuota mallia sentään? Olympia oli Opelin "klooni."

        Tämä "piikkinokkaMosse oli Opel Kadetin kopio, neuvostoliittolaiset evakuoivat koko tehtaan Saksasta. Olympia tehtiin kyllä Saksassa.

        Jaltan kasisylinterin moottori oli tarinan mukaan panssarivaunun starttimoottori.


      • Anonyymi

        Sithää se on hyvä auto.


    • Anonyymi

      Isä joutui aikanaan ostamaan sellaisen kun ei volkkaria saanut, ei riittänyt jaikille .

      • Anonyymi

        Auton edullinen hinta toki antoi anteeksi esim. vajavaisen kestävyyden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton edullinen hinta toki antoi anteeksi esim. vajavaisen kestävyyden

        Konela Oy Lauttassari. Siellä jokaiseen mosseen laitettiin uudet gromilistat,lamput,vikojen lasit,renkaat ja turvavyöt. 30- 40% maalattiin uudestaan. Kaikki vaihdettavat tavarat Made In Germany. Ja miltei jokaiseen vaihdettiin korjattu vaihdelaatikko. Nämä toimenpiteet tulivat ennen myyntiin tuloa. Tienkin huolto ....oljyt,jarrut säädettiin ,sytys.. olin silloin siellä töissä 1965-70


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konela Oy Lauttassari. Siellä jokaiseen mosseen laitettiin uudet gromilistat,lamput,vikojen lasit,renkaat ja turvavyöt. 30- 40% maalattiin uudestaan. Kaikki vaihdettavat tavarat Made In Germany. Ja miltei jokaiseen vaihdettiin korjattu vaihdelaatikko. Nämä toimenpiteet tulivat ennen myyntiin tuloa. Tienkin huolto ....oljyt,jarrut säädettiin ,sytys.. olin silloin siellä töissä 1965-70

        Ja uusi akku kaappeleineen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uusi akku kaappeleineen

        Muistaakseni valot oli samat kuin itä-Saksassa neukkivaloja ei kai hyväksytty täällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni valot oli samat kuin itä-Saksassa neukkivaloja ei kai hyväksytty täällä

        Suomessa myös lisättiin heijastimet takapeltiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konela Oy Lauttassari. Siellä jokaiseen mosseen laitettiin uudet gromilistat,lamput,vikojen lasit,renkaat ja turvavyöt. 30- 40% maalattiin uudestaan. Kaikki vaihdettavat tavarat Made In Germany. Ja miltei jokaiseen vaihdettiin korjattu vaihdelaatikko. Nämä toimenpiteet tulivat ennen myyntiin tuloa. Tienkin huolto ....oljyt,jarrut säädettiin ,sytys.. olin silloin siellä töissä 1965-70

        Vikojen lasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton edullinen hinta toki antoi anteeksi esim. vajavaisen kestävyyden

        Mossen vaihdelaatikko piti hyvin persoonallista ulinaa, ja tuoksui myös ihan omaltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konela Oy Lauttassari. Siellä jokaiseen mosseen laitettiin uudet gromilistat,lamput,vikojen lasit,renkaat ja turvavyöt. 30- 40% maalattiin uudestaan. Kaikki vaihdettavat tavarat Made In Germany. Ja miltei jokaiseen vaihdettiin korjattu vaihdelaatikko. Nämä toimenpiteet tulivat ennen myyntiin tuloa. Tienkin huolto ....oljyt,jarrut säädettiin ,sytys.. olin silloin siellä töissä 1965-70

        Olen itse joskus ollut mukan kun mossen mäntiä jyrsittiin samanpainoisiksi ja keveämmiksi. Karkeita olivat valut aikanaan niissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konela Oy Lauttassari. Siellä jokaiseen mosseen laitettiin uudet gromilistat,lamput,vikojen lasit,renkaat ja turvavyöt. 30- 40% maalattiin uudestaan. Kaikki vaihdettavat tavarat Made In Germany. Ja miltei jokaiseen vaihdettiin korjattu vaihdelaatikko. Nämä toimenpiteet tulivat ennen myyntiin tuloa. Tienkin huolto ....oljyt,jarrut säädettiin ,sytys.. olin silloin siellä töissä 1965-70

        ...ilmankos , tuota oikeinkirjoitusta ihmettelinkin ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konela Oy Lauttassari. Siellä jokaiseen mosseen laitettiin uudet gromilistat,lamput,vikojen lasit,renkaat ja turvavyöt. 30- 40% maalattiin uudestaan. Kaikki vaihdettavat tavarat Made In Germany. Ja miltei jokaiseen vaihdettiin korjattu vaihdelaatikko. Nämä toimenpiteet tulivat ennen myyntiin tuloa. Tienkin huolto ....oljyt,jarrut säädettiin ,sytys.. olin silloin siellä töissä 1965-70

        Ei saksassa sentään Mossen osia valmistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni valot oli samat kuin itä-Saksassa neukkivaloja ei kai hyväksytty täällä

        Derkkulan valot? Älä nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse joskus ollut mukan kun mossen mäntiä jyrsittiin samanpainoisiksi ja keveämmiksi. Karkeita olivat valut aikanaan niissä.

        Ei kai männät ole kuitenkaan valupinnalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mossen vaihdelaatikko piti hyvin persoonallista ulinaa, ja tuoksui myös ihan omaltaan.

        UAZissa oli muuten täsmälleen sama tuo ulina ja vielä sama oven rämähdyskin armeijassa tuli de ja vu kokemuksia :D


    • Anonyymi

      Isoisällä oli tällainen, nimenomaan se rattivaihteinen. Olin vaahtosammuttimen kokoinen ja istuin papan ja faijan välissä etupenkillä (siinähän oli yhtenäinen soffa etupenkkinä) ja sain kuningasajatuksen että minäkin haluan vaihtaa vaihdetta ja kiskaisin ohjauspylvään vaihdevipua topakasti. Pahan rääkäisyn piti, auto. Ja sen jälkeen faija ja pappa.

      • Anonyymi

        Miten korkea on iänikuinen vaahtosammutin?...niitäkin on monia kokoja..


      • Anonyymi

        Jep, ADHD on ollut läsnä jo kauan, nykyään diagnosoidaan, silloin ei.


      • Anonyymi

        Tuossa versiossa sai mm. selkänojat käännettyä kokonaan taakse nukkumista varten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa versiossa sai mm. selkänojat käännettyä kokonaan taakse nukkumista varten

        Minä kun käänsin penkin alas niin silloin ei nukutttu vaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun käänsin penkin alas niin silloin ei nukutttu vaan.....

        Minut on pantu alulle Mossessa. Et kai sinä vain ole minun isäukkoni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa versiossa sai mm. selkänojat käännettyä kokonaan taakse nukkumista varten

        Joskus pienenä kesälomamatkalla nukuttu yö Helsingin keskustan parkkipaikalla.


      • Anonyymi

        :D 👍


    • Anonyymi

      Opelin malliset ensimmäiset Mosset olivat niitä piikkinokkaisia.
      Mahtaako löytyä niitä enää Suomesta?

      • Anonyymi

        Kyllä niitä löytyy ei ne täysin päässeet hukkaantumaan


    • Anonyymi

      Erittäin suodittu ja kysytty automalli valmistusmaassaan, sitä joutui huhujen mukaan odottamaan yli 10 vuotta.
      Siitä oli myös 4- vetomalli.

    • Anonyymi

      Moskvitsh 407 oli maailman huonoin auto, joka hajosi jatkuvasti ja oli täysin epäluotettava. Se oli tunnettu siitä, että se jätti kuljettajat tielle useammin kuin se vei heitä paikasta toiseen. Lisäksi sen ulkonäkö oli todella rumaa ja epämuodikasta. Ei missään tapauksessa kannata hankkia Moskvitsh 407:a, ellei halua jatkuvaa päänsärkyä ja pettymyksiä autoilun suhteen.

      • Anonyymi

        Tyyppivikoja oli kuulemma asioiden tippuminen tielle esim. vaihdelaatikko ja starttimoottori


      • Anonyymi

        Uutta Trabantia joutui 1960-70 luvuilla Harppisaksassa odottamaan n 8 vuotta!

        Tästä johtuen tätä sosialistisen Saksan autoteollisuuden helmeä myytiin käytettynä autokuumetta poteville kalliimmalla hinnalla mitä uusi olisi maksanut.

        Joku ympäristöäkin ymmärtävä läntinen autolehti sanoi tästä muoviautosta, että "saastuttaa ilmaa lähes yhtä paljon kuin romanialainen hiilivoimala".


      • Anonyymi

        Vahvempi se oli kun Mersu.
        Mersu ei päässyt Moskovaan. Mosse pääsi Berliiniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutta Trabantia joutui 1960-70 luvuilla Harppisaksassa odottamaan n 8 vuotta!

        Tästä johtuen tätä sosialistisen Saksan autoteollisuuden helmeä myytiin käytettynä autokuumetta poteville kalliimmalla hinnalla mitä uusi olisi maksanut.

        Joku ympäristöäkin ymmärtävä läntinen autolehti sanoi tästä muoviautosta, että "saastuttaa ilmaa lähes yhtä paljon kuin romanialainen hiilivoimala".

        Trabantissa bensasäiliö oli samassa tilassa moottorin kanssa ja siitä saattoi seurata ongelmia jos oli huolimaton bensan kanssa ...,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trabantissa bensasäiliö oli samassa tilassa moottorin kanssa ja siitä saattoi seurata ongelmia jos oli huolimaton bensan kanssa ...,

        Mutta toisaalta polttoainepumppua ei tarvittu, koska bensa laskeutui vapaapaineella.


      • Anonyymi

        Maailman huonoin auto oli Jalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman huonoin auto oli Jalta.

        Jalta ei kestänyt edes 20 000 km kun se oli täysin loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta toisaalta polttoainepumppua ei tarvittu, koska bensa laskeutui vapaapaineella.

        Trabantissa jäähdytin toimi myös lämmityslaitteena joten siinä ei liiemmälti ollut säätöjä..,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppivikoja oli kuulemma asioiden tippuminen tielle esim. vaihdelaatikko ja starttimoottori

        Höpö höpö.Useita ollut eikä mihinkään tippuneet.


      • Anonyymi

        On kuule ollut minulla useampikin ja isäukolla.Eivät hajonneet jatkuvasti.Näillä joilla korvantaustat vielä märät jotka leikkivät rallimiestä heillä ei mikään kestänyt.Meinaatko tosiaan että joku ostaa yli 60 vuotiaan käyttöautoksi? Ulkonäkö on hieno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.Useita ollut eikä mihinkään tippuneet.

        Muistan kun lähdettiin kummisedän kanssa Norjan Altalle jo menomatkalla piti kiristellä latureita ym. uudessa autossa


    • Anonyymi

      Moskvitsh 407 oli hieno auto, joka oli suosittu Neuvostoliitossa ja muissa itäblokin maissa. Se oli kestävä ja luotettava ajoneuvo, joka oli suosittu monien ihmisten keskuudessa.

      Sen ulkonäkö oli klassinen ja vanhanaikainen, mutta se oli silti arvostettu ja ihailtu auto. Kaiken kaikkiaan Moskvitsh 407 oli erittäin hieno auto, joka ansaitsee tunnustuksen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ansaistsi myös legendaariset SOVGUM-talvirenkaat, joita ei taida olla enää varastossa, vaikkeivät kuluneetkaan käytössä.

        http://www.volga.ee/images/martin/foorum/sovgum.jpg

        Talvirenkaiden pitokyky on erittäin tärkeä tekijä talviolosuhteissa liikuttaessa, erityisesti kun ajetaan jäisillä tai lumisilla teillä. Neuvostoliitossa, kuten missä tahansa muussa kylmäilmastossa, on suositeltavaa käyttää hyvin pitäviä talvirenkaita varmistaakseen turvallisen ajon.

        Sovellan kehuja renkaiden pitokyvylle Suomessa, joka on tunnettu vaikeista talviolosuhteista, kuten jäätyneistä teistä ja liukkaista pinnoista. Suurin osa talvirenkaista on suunniteltu toimimaan hyvin myös äärimmäisissä sääolosuhteissa, joten niiden käyttöä voidaan suositella myös neuvostoliittolaisille teille.

        On kuitenkin tärkeää huomata, että renkaiden pitokyky ja sopivuus voivat vaihdella eri valmistajien ja mallien välillä. Siksi on suositeltavaa etsiä luotettavia ja laadukkaita talvirenkaita, jotka on suunniteltu toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla niin jäisillä kuin lumisilla teillä. Lisäksi on tärkeää noudattaa paikallisia lakeja ja määräyksiä renkaiden käytöstä talviolosuhteissa.


    • Anonyymi

      Onko hypriti mallia?

    • Anonyymi

      Jaha, aloittajalla on siis myynnissä vanha priimakuntoinen Mosse.

      • Anonyymi

        Onko sinulla kuvia tai tarkempia tietoja autosta, kuten vuosimalli, ajokilometrit ja mahdolliset huoltokirjat? Mitä hintaluokkaa olet ajatellut autosta pyytää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla kuvia tai tarkempia tietoja autosta, kuten vuosimalli, ajokilometrit ja mahdolliset huoltokirjat? Mitä hintaluokkaa olet ajatellut autosta pyytää?

        Tuossa on 1500-malli mutta lupaava projekti; mennyt katsatuksessa läpi...siis auto, ei piikki.

        https://www.nettiauto.com/moskvitsh/elite/14101656


    • Anonyymi

      Trabant 0.2L muovinen moottori ja pahvinen kori.

      • Anonyymi

        80-luvulla työkaverini osti Mosse elite 1500 S:n.
        Toinen työkaverini oli hankkinut samoihin aikoihin käytetyn 1980-luvun alun Opel Senatorin.
        Kerran, kun ne olivat rinnakkain Shellin parkkipaikalla, syntyi keskustelua autojen teknisestä kehityksestä eri maissa.
        Kysymyshän oli siis siitä mitä tapahtuu, kun kaksi auton valmistajaa lähtee kehittämään autoa samasta konstruktiosta. Autot ovat hieman erilaisia ja erinäköisiä.

        - Opel Senatorilla ei päässyt pehmeän kaalipellon takareunalle, tain hirven salakaatopaikalle, niin kuin Mossella.
        - Mossella ajava leimautui kolhoosilla lintsaavaksi toveriksi tai tehtaassa yövuorossa Carilloa ryypiskeleväksi idealistiksi.
        - Opel Senatorilla ajeleva joutui sietämään samaa arvostelua, kuin nykyään 180 senttiä korkealla mustalla nelivetoisella citymaasturilla ajava, kesämökitön rivitalon asukas.
        - Mossella matkustava joutui kestämään muiden autoilijoiden hymyt.

        Mutta: Molemmat olivat/ovat autoja joilla on/oli oma kannattajakuntansa. Mossen etu oli hyvät työkalusarjat ja huolto-ohjeet. Kannen pulttien kiristysohje 407:ssä oli mukana olleita työkaluja käyttäen: Yhden käden nykäisemätön vääntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvulla työkaverini osti Mosse elite 1500 S:n.
        Toinen työkaverini oli hankkinut samoihin aikoihin käytetyn 1980-luvun alun Opel Senatorin.
        Kerran, kun ne olivat rinnakkain Shellin parkkipaikalla, syntyi keskustelua autojen teknisestä kehityksestä eri maissa.
        Kysymyshän oli siis siitä mitä tapahtuu, kun kaksi auton valmistajaa lähtee kehittämään autoa samasta konstruktiosta. Autot ovat hieman erilaisia ja erinäköisiä.

        - Opel Senatorilla ei päässyt pehmeän kaalipellon takareunalle, tain hirven salakaatopaikalle, niin kuin Mossella.
        - Mossella ajava leimautui kolhoosilla lintsaavaksi toveriksi tai tehtaassa yövuorossa Carilloa ryypiskeleväksi idealistiksi.
        - Opel Senatorilla ajeleva joutui sietämään samaa arvostelua, kuin nykyään 180 senttiä korkealla mustalla nelivetoisella citymaasturilla ajava, kesämökitön rivitalon asukas.
        - Mossella matkustava joutui kestämään muiden autoilijoiden hymyt.

        Mutta: Molemmat olivat/ovat autoja joilla on/oli oma kannattajakuntansa. Mossen etu oli hyvät työkalusarjat ja huolto-ohjeet. Kannen pulttien kiristysohje 407:ssä oli mukana olleita työkaluja käyttäen: Yhden käden nykäisemätön vääntö.

        Yksi kiistämätön etu skandinavia mossessa oli ja se oli älytön maavara ei jäänyt kiinni lumihankeen jos oli vähänkin vauhtia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi kiistämätön etu skandinavia mossessa oli ja se oli älytön maavara ei jäänyt kiinni lumihankeen jos oli vähänkin vauhtia

        Ainoa keksintö siinä oli maavara, ja sekin on ilmaa.


    • Anonyymi

      Mistähän Ifa-nimiset autot tulivat? Muistan vain, kun penskana kuulin hokeman: Osta Ifa, auto paras, sitä ei vohki mikään varas.

      • Anonyymi

        Ifa-nimiset autot ovat peräisin Itä-Saksasta, missä IFA (Industrieverband Fahrzeugbau) oli neuvostoliittolaisen vaikutusvallan alaisena toiminut autoteollisuuden yhdistys.

        Ifa valmisti erilaisia ajoneuvoja, kuten henkilöautoja, kuorma-autoja ja moottoripyöriä, ja oli erityisen tunnettu Trabant-nimisestä henkilöautostaan.

        Tämä hokema lienee kotoisin ajanjaksolta, jolloin Itä-Saksassa Ifa-autot olivat suosittuja ja niiden ominaisuuksista ja luotettavuudesta kerrottiin positiivista sanomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ifa-nimiset autot ovat peräisin Itä-Saksasta, missä IFA (Industrieverband Fahrzeugbau) oli neuvostoliittolaisen vaikutusvallan alaisena toiminut autoteollisuuden yhdistys.

        Ifa valmisti erilaisia ajoneuvoja, kuten henkilöautoja, kuorma-autoja ja moottoripyöriä, ja oli erityisen tunnettu Trabant-nimisestä henkilöautostaan.

        Tämä hokema lienee kotoisin ajanjaksolta, jolloin Itä-Saksassa Ifa-autot olivat suosittuja ja niiden ominaisuuksista ja luotettavuudesta kerrottiin positiivista sanomaa.

        Tuon ajan tavara-autoja oli mm. Framo ja Barkas lienee kaikki hävinneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ifa-nimiset autot ovat peräisin Itä-Saksasta, missä IFA (Industrieverband Fahrzeugbau) oli neuvostoliittolaisen vaikutusvallan alaisena toiminut autoteollisuuden yhdistys.

        Ifa valmisti erilaisia ajoneuvoja, kuten henkilöautoja, kuorma-autoja ja moottoripyöriä, ja oli erityisen tunnettu Trabant-nimisestä henkilöautostaan.

        Tämä hokema lienee kotoisin ajanjaksolta, jolloin Itä-Saksassa Ifa-autot olivat suosittuja ja niiden ominaisuuksista ja luotettavuudesta kerrottiin positiivista sanomaa.

        Ifa F8 ja F9. Sitten taisivat tulle Trabantit. Eivätkös ne kaikki olleet 2-tahtimoottorisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ifa F8 ja F9. Sitten taisivat tulle Trabantit. Eivätkös ne kaikki olleet 2-tahtimoottorisia?

        Wartburg taisi olla noiden Ifojen varsinainen seuraaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wartburg taisi olla noiden Ifojen varsinainen seuraaja

        Olavi Virralla oli Varre.
        Siintä on tehty laulukin nimeltä Varrella Virran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olavi Virralla oli Varre.
        Siintä on tehty laulukin nimeltä Varrella Virran.

        Muistan että edellisen asuinpaikkakunnan eläinlääkärillä oli komea warre 353 tourist


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan että edellisen asuinpaikkakunnan eläinlääkärillä oli komea warre 353 tourist

        Sitä ei nimittäin tarvinnut välillä pestä kun kävi rääkkäämässä eläimiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan että edellisen asuinpaikkakunnan eläinlääkärillä oli komea warre 353 tourist

        r rimpi pimpimpim savukone


    • Anonyymi

      Minä muistan tuon Ifa-auto jutun. Meillä päin se tulkittiin niin, että tosi huonoa autoa ei edes varkaat vie!

      • Anonyymi

        Ifoissa taisi olla vielä puukori eli huonolla säkällä alkoi tuulilasin kulma kasvaa sientä


      • Anonyymi

        Voiko tuon jotenkin toisin tulkita sitten??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ifoissa taisi olla vielä puukori eli huonolla säkällä alkoi tuulilasin kulma kasvaa sientä

        Enoni ajoi Ifa F8:lla kolarin, ja sanoi, että jos olisi ollut metallikori, ulos ei olisi päässyt, mutta puukori hajosi ympäriltä päreiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ifoissa taisi olla vielä puukori eli huonolla säkällä alkoi tuulilasin kulma kasvaa sientä

        Ifa F8.ssa taisi olla osittain puurunkoinen kori, muutenhan konstruktio oli hyvinkin nykyaikainen, moottori poikittain edessä ja etuveto. F9 oli taas teräskorinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ifa F8.ssa taisi olla osittain puurunkoinen kori, muutenhan konstruktio oli hyvinkin nykyaikainen, moottori poikittain edessä ja etuveto. F9 oli taas teräskorinen.

        IFA:n keularakenteesta johtui se omituinen järjestely IFA:n / warren konehuoneessa että jäähdytin oli takimmaisena johtui siitä suiposta keulasta ja moottorijärjestelyä ei muutettu vaikka kori vaihtui


    • Anonyymi

      Mosseja oli vielä 70 luvun alussa. Sen jälkeen konela alkoi myydä ladoja.

    • Anonyymi

      Moskvich 1500 M. Terästetty. Dumattiin että siinä oli liian iso ja tehokas moottori.

      • Anonyymi

        Se oli valitettavasti totta että auton suorituskyky ylitti ajo-ominaisuudet yleensä näin päin ei tehdä


      • Anonyymi

        Kova tykki ja raaseri oli kyllä.


    • Anonyymi

      Yhteistä Mossella ja pissapotalla oli se, että kummassakaan ei kehdannut istua yleisellä paikalla.

      • Anonyymi

        Bemarin kone sylinteriputkilla. Helppo kunnostaa uudenveroikseksi: Uudet sylinteriputket ja männänrenkaat ja venttiilien hionta ja taas oli voimanpesä kuin uusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarin kone sylinteriputkilla. Helppo kunnostaa uudenveroikseksi: Uudet sylinteriputket ja männänrenkaat ja venttiilien hionta ja taas oli voimanpesä kuin uusi.

        >>Tämän Ufan moottoritehtaan valmistaman voimanlähteen väitetään olevan kopio BMW:n valmisteesta, mutta todellisuudessa niillä ei ole muuta yhteistä nimittäjää kuin toisiaan muistuttava venttiilikoppa. Ufan moottori on mm. täysalumiininen, kun BMW:n lohko on valurautaa. <<
        Autowiki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Tämän Ufan moottoritehtaan valmistaman voimanlähteen väitetään olevan kopio BMW:n valmisteesta, mutta todellisuudessa niillä ei ole muuta yhteistä nimittäjää kuin toisiaan muistuttava venttiilikoppa. Ufan moottori on mm. täysalumiininen, kun BMW:n lohko on valurautaa. <<
        Autowiki

        Alumiinilohko oli. Hyvin muistan kun kertaalleen tehtiin faijan kanssa Mosse 1500M:ään koneremontti, tai faija teki ja minä ojentelin kiintoavaimia. Oli siis nykyaikainen, paljon edistyneempi kuin Bemarin valurautamöhkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alumiinilohko oli. Hyvin muistan kun kertaalleen tehtiin faijan kanssa Mosse 1500M:ään koneremontti, tai faija teki ja minä ojentelin kiintoavaimia. Oli siis nykyaikainen, paljon edistyneempi kuin Bemarin valurautamöhkö.

        Remontti piti vain tehdä..:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Remontti piti vain tehdä..:)

        Piti kyllä. Ei niillä montaa sataa tuhatta kilsaa ajettu ilman remonttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti kyllä. Ei niillä montaa sataa tuhatta kilsaa ajettu ilman remonttia.

        Itse asiassa ainakaan niillä 407 - 403 versioilla ei ajettu montaa kymmentä tuhatta ilman remonttia. Elitet ja siitä seuraavat oli vähän parempia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alumiinilohko oli. Hyvin muistan kun kertaalleen tehtiin faijan kanssa Mosse 1500M:ään koneremontti, tai faija teki ja minä ojentelin kiintoavaimia. Oli siis nykyaikainen, paljon edistyneempi kuin Bemarin valurautamöhkö.

        Se joka osasi tehdä siihen 402 sivuventtiilikoneeseen remonttia oli kylän kovin automiäs :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa ainakaan niillä 407 - 403 versioilla ei ajettu montaa kymmentä tuhatta ilman remonttia. Elitet ja siitä seuraavat oli vähän parempia

        Venttiilit oli tehty 78 oktaaniselle gasolle sillä jos ajoi pitempään yli 70 km/h niin paloi ne venttiilit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa ainakaan niillä 407 - 403 versioilla ei ajettu montaa kymmentä tuhatta ilman remonttia. Elitet ja siitä seuraavat oli vähän parempia

        Isäukko ajoi 130000 km alkoi olemaan ruosteessa.Kuplan konekin oli loppu kun mittarissa 100000 km.Kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Remontti piti vain tehdä..:)

        Bemariin joutuu myös tekemään koneremontteja.Oikeita öljyruiskuja.Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää. Ylimainostettu pommi.


    • Anonyymi

      MOSSES NE VAA SITÄ MOSKOVALAISTA SANOIVAT JA KOMMUNISTIT SILLÄ AJOIVAT TÖIHIN JA KOVASTI KEHUIVAT.
      TAISIVAT JONKUN KOLARINKIN AJAA, MUTTA EI SE AUTON SYY, KELIN SYYTÄ SE OLI.
      Harva se venäjää osasi, mutta kovasti ihanoivat. Neuvostoliittohan se oli kaapinut Lenin ja Stalin itselleen monta valtiota.
      -
      NYKYÄÄN MOSSEJA PAREMPIAKAAN EI TULE, RAJAT KUN OVAT KIINNI.

    • Anonyymi

      Skandinavia mossen ostajalle oli kuulemma iloinen yllätys hansikaslokerossa rasia kaviaaria

      • Anonyymi

        Elite se kyllä oli.


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä laadukas

    • Anonyymi

      Elite 1500 mainoksessa sanottiin, että jollette halua sen ajavan ohitsenne, ostakaa se.

      • Anonyymi

        Eniten Suomen teille levinnyt itäauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten Suomen teille levinnyt itäauto.

        1500S malli kulki 170km/h jos uskalsi ajaa ja jos jaksoi pitää ratista kiinni, niin paljon rattia ravisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten Suomen teille levinnyt itäauto.

        Oli myös aito neliveto - veti kaikista neljästä ovesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1500S malli kulki 170km/h jos uskalsi ajaa ja jos jaksoi pitää ratista kiinni, niin paljon rattia ravisti.

        150 Oikea lukema.Ei ravista jos renkaat tasapainossa.


    • Anonyymi

      Moskvitshin työkaluvalikoimaan kuuluivat mm. käynnistysveivi (jota onneksi harvoin tarvitsi oikeasti) ja laadukas työvalo

      • Anonyymi

        Oikean mossemiehen pettämätön konsti pakkasella: Kun pyöräytti veivillä moottoria pari kolme kierrosta ja sai öljyt liikkeelle niin käyntiin lähti kuin palmun alta. Siihen aikaan ei ollut synteettisiä 0W -öljyjä.


    • Anonyymi

      Tuohon 407 malliin on kuollut moni venäläinen kun on pakoputkesta kabiiniin letkun vetänyt.

      • Anonyymi

        Scandinavia mosseen uusittiin turvallisempi ratti edellisen saattoi tulla rintakehästä läpi


    • Anonyymi

      Tästä keskustelusta huomaa hyvin, keitä Suomi24:llä käy: 70-90-vuotiaita miehiä, kansakoulun käyneitä entisiä rasvanahkaduunareita, todennäköisesti vasemmistolaisia.

      • Anonyymi

        Hö urkki oli ainoa pressa sen jälkeen on ollut vain valepressoja


      • Anonyymi

        Persu tarkkailija valppaana.


      • Anonyymi

        Pojanjolppeja ovat joilla ei kyseistä kulkinetta ollutkaan.Löylynlyömää porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pojanjolppeja ovat joilla ei kyseistä kulkinetta ollutkaan.Löylynlyömää porukkaa.

        Yksi asia mitä länsiautoissa ei yleensä ollut oli mossen ja volgan jäähdyttimen edesä oleva kaihdin


    • Anonyymi

      Muistelen että noiden versioiden tuotantomäärät oli vain 70-80 000 kpl vuodessa joista melkoinen osa yksistään meni Suomeen

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      meillä oli tuollainen sitten 70 luvulla myytiin 50 kympillä

      • Anonyymi

        Sen arvo nousi huomattavasti kun tankkasi täyteen bensaa


    • Anonyymi

      BMW:ssä on sama moottori kuin elitessä.

      • Anonyymi

        Ei ainakaan arempi.


    • Anonyymi

      Siinä oli muistaakseni # GOTCHA # takaluukun sai auki vain kuskinpuoleisen takaoven alareunassa olevasta vivusta

    • Anonyymi

      Puolassa valmistettu Polski-Fiat huollettiin maahantuojan toimesta perusteellisesti ennen asiakkaalle lähettämistä. Autoon vaihdettiin ainakin akku, tuulilasi ja renkaat. Osa tietysti sen vuoksi, etteivät jotkut auton osat vastanneet Suomen lainsäädäntöä, mutta osa huonon laadun vuoksi.

    • Anonyymi

      Moskvitsh 407 aiotaan ottaa venäjällä uudestaan valmistukseen. Se on riittävän yksinkertainen jopa venäläisten valmistaa, ilman länsimaisia osia.

    • Anonyymi

      Mossen bensantäyttö oli tottumattomalle ikävä aina ensimmäiset täytöt oli rystyset verillä kun sohlasi sen teräväreunaisen rekisterikilven kanssa

    • Anonyymi

      Venäjän tiltut hääräävät sumutusmielin taasen niinkuin näitten tapana on

    • Anonyymi

      Saksan ooppeli oli aivan toista luokkaa mikä venäjällä kopioituna valmistettiin

      • Anonyymi

        Mosset piti purkaa ja katella mitä ylimäärästä oli heitelty koneistoihin ja muutenkin kiristellä paikat jotenkin käyttöä kestäviksi ees vähänmatkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mosset piti purkaa ja katella mitä ylimäärästä oli heitelty koneistoihin ja muutenkin kiristellä paikat jotenkin käyttöä kestäviksi ees vähänmatkaa

        Mossessa tuli tehdasvarustuksena voimakas mahorkan haju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mosset piti purkaa ja katella mitä ylimäärästä oli heitelty koneistoihin ja muutenkin kiristellä paikat jotenkin käyttöä kestäviksi ees vähänmatkaa

        Höpö höpö.Essonbaarin juttuja.


    • Anonyymi

      Puukenkämossessa oli puinen kori. Yllätys yllätys, poliiseilla niitä oli käytössä vielä 60-luvun alussakin. Tosin yrittivät piilotella niitä asemien takapihoille, kun eiväthän ne varsinaisia työjuhtia olleet.

      • Anonyymi

        RAF Latvija bussin pohja oli muistaakseni vanerista materiaalin säästämiseksi


      • Anonyymi

        Höpö höpö.Eivät olleet puuta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe