Katsokaa jutussa olevaa ajokortin esimerkkikuvaa, siinä näkyy että kortti myönnetty 2024 ja voimassolo 2029 asti.
https://www.is.fi/autot/art-2000010316546.html
Jutussa sanotaan että:
"Kaikki vanhat korttimallit pysyvät edelleen voimassa eikä korttia tarvitse vaihtaa uuteen."
En siis ole säntäämässä uutta korttia hakemaan, mutta joka erehtyy hakemaan uuden kortin niin olisi hyvä tietää jos kortti tosiaan on voimassa vain 5 vuotta niin joutuu typerään uusimisrumbaan tulevaisuudessa.
Pidän nykyisen korttini joka on voimassa 2050-luvulle asti.
Onko tämä uusi ajokortti voimassa vain 5 vuotta jos erehtyy sellaisen hakemaan??
5
181
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta onhan etu että saa viiden vuoden välein naarmuttoman kortin.
- Anonyymi
Ja saa maksaa kortin uusimisesta maltaita, sekä ehkäpä jopa suorittaa jonkin ajokokeen josta tietysti myös saa maksaa.
Uusitaan vain uusimisen ilosta.
- Anonyymi
Niin no, 15v on kortin voimassaoloaika.
On ollut jo pitkään.
Itse jouduin uusimaan kortin ja tuli voimassaoloikaa lisää muutama vuosi, siis oli ikivanha kortti joka oli voimassa 65 vuotiaaksi saakka.
Nyt on voimassa 67v saakka - Anonyymi
Niin, ja kuinka esimerkkikuvan henkilöllä voi olla ajokortti koska hän syntyy vasta 01.04.2024, ja kuinka hän on saanut jo ajokortin samalle päivänä kun hän tulee syntymään ensi viikolla?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628