Uskonnollinen absolutisti

Anonyymi-ap

Helluntailaisuudessa on jyrkän kielteinen viiniin ja muihin alkolijuomiin.
Johtuen srk:n jäsenistä.
Helluntaikirkon ehtoollinen on hengellisen AA-kerhon mehuhetki.

16

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parasta alkoholitonta punaviiniä siellä käytetään. Ei ole vielä koskaan käytetty mehua.

      • Anonyymi

        Ei millään oikeasti ole mitään väliä miten on, vaan sillä että saa herjata ja siten toteuttaa uskoaan. Sehän on paras ja suorin tie taivaaseen kun herjaa muita kaikenlaisista asioista oli ne totta tai edes liittyivät uskon millään tavalla. Sillä sitä taivaaseen vilahdetaan.


      • Anonyymi

        Minkä merkkistä ?


    • Anonyymi

      Ainoastaan mehua olen saanut aieltä enkä viiniä.
      Joka paikassa säästetään helluntaissa.
      Salitkin on niin kylmiä että pitää toppatakit päällä istua.

      • Anonyymi

        Eihä mehussa mitään vikaa ole. Sitä voi yhtälailla käyttää ehtoollisesa.


    • Kannattaa muistaa ettei jeesuspäissään lähde rattiin, se kun ei olemattomuuttaan voi hätätilanteessa olla avuksi.

    • Anonyymi

      Pastorit pettävät suloisilla sanoilla ja lupauksilla

      Kirje roomalaisille 16:18

      Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

      • Anonyymi

        Ei tuossa mitenkään viitata helluntailaisiin. Väärennät todellisuutta oman sydämesi mukaan.


    • Anonyymi

      Minä ainakin olen maistanut hellareiten ehtoollis viinin olevan alkoholipitoista.
      Onhan jokainen helluntaiseurakunta vapaa itse päättämään oman käytäntönsä.

    • Anonyymi

      Pakkovauvakastetut juopot eivät määrää kristittyjen asioista!
      Menikö jakeluun?

    • Anonyymi

      Mitäpä tuosta kinastelee. Jeesus itse asetti ehtoollisen. Pääasia on

      Luuk. 22:
      19. Sitten hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni."
      1. Kor. 10:17
      20. Aterian jälkeen hän samalla tavoin otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne. 2. Moos. 24:8; Jer. 31:31; Hepr. 10:10

      • Anonyymi

        Ei se itse ehtoollinen ole varsinaisesti tärkeä, vaan se mitä se kuvastaa. Jeesus annetaan ihmisen puolesta ja myös veri vuodatetaan uuden liiton puolesta.

        On aivan eri asia nauttia ehtoollinen kuin ymmärtää uuden liiton merkitys.


    • Anonyymi

      Saunaporukasamme on helluntailainen, ja näyttää se olut hänelle maistuvan siinä kuin muillekin ja joskus terävämpikin.

    • Anonyymi

      Älä pilkkaa ehtoollista. Edestäsi löydät. Mehu ehtoollisessa on täysi valhe.

    • Anonyymi

      Suolattomat...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      254
      2785
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      379
      1817
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      66
      1739
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1519
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      113
      1276
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      272
      1057
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      968
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      962
    9. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      825
    10. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      101
      821
    Aihe