Ateistit moskeijassa

Anonyymi-ap

Saavatko ateistit käydä moskeijassa? Mitä ateistien omat säännöt sanovat asiasta? Entä mitä moskeijoiden säännöt sanovat asiasta?

26

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hehehe

    • Anonyymi

      Moskeijoissa on usein avoimien ovien päiviä, jolloin sinne voi mennä vierailemaan. Tietenkin pitää käyttäytyä arvokkaasti.

      Ei ateismi ole mikään ideologia tai uskonto, jossa olisi jotain ”sääntöjä”. Ateismi on yleisnimike kaikille niille ihmisille, jotka eivät usko Taika-Olentoihin.

      • Anonyymi

        Olen ateisti ja uskon saunatonttuun ja puutarhakeijuun. Menninkäisiä pidän mahdollisina, mutta en ole varma onko niitä olemassa. Saunatontun olen nähnyt ja kuullut vakuuttavia todisteita puutarhakeijusta. Siksi uskon niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ateisti ja uskon saunatonttuun ja puutarhakeijuun. Menninkäisiä pidän mahdollisina, mutta en ole varma onko niitä olemassa. Saunatontun olen nähnyt ja kuullut vakuuttavia todisteita puutarhakeijusta. Siksi uskon niihin.

        Jos googlaa, voi tilata itselleen repertuaarin figuriineja erilaista ateismiin kuuluvista hahmoista. On tonttua yms. Lapsikin voi tietää, että ne ovat olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ateisti ja uskon saunatonttuun ja puutarhakeijuun. Menninkäisiä pidän mahdollisina, mutta en ole varma onko niitä olemassa. Saunatontun olen nähnyt ja kuullut vakuuttavia todisteita puutarhakeijusta. Siksi uskon niihin.

        Uskotko, että puutarhakeijut ja saunatontut osaavat tehdä taikoja eli ns. jumalallisia ihmeitä? Vai ovatko ne ihan tavallisia olentoja siinä missä ihmiset tai eläimetkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko, että puutarhakeijut ja saunatontut osaavat tehdä taikoja eli ns. jumalallisia ihmeitä? Vai ovatko ne ihan tavallisia olentoja siinä missä ihmiset tai eläimetkin?

        Kyllä niillä yliluonnollisia kykyjä on.

        Näin saunatontun rantasaunan porstuassa. Lähdin ulos katsomaan sitä lähempää. Kun saavuin paikalle, niin se oli mystisesti kadonnut.

        Oli syönyt kuistille jättämäni voileivät ja juonut oluen.


    • Anonyymi

      Ateistit saavat käydä moskeijassa tutustumassa muslimeihin ja hakemassa kirjallisuutta, mutta he eivät saa osallistua rukouksiin.

      Moskeijoissa käy vuosittain miljoonia ateisteja tutustumassa islamiin.

    • Anonyymi

      Ainakin minä olen käynyt ateistina useassa kirkossa, muutamissa moskeijoissa, parissa hindutemppelissä ja titenkin historiallisissa, käytöstä poistetuissa temppeleissä joissa on palvottu antiikin Kreikan Jumalia, tuntemattomia muinaismaltalaisten jumalia, Mithraa jne.

      Kulttuurihistoriaan on hyvä tutustua.

      • Anonyymi

        Niin ja olen käynyt shintolaisessa temppelissä Tokiossa.

        Se oli outo paikka kun japanilaistyttöjä / nuoria naisia oli rukoilemassa platform-kengissään, räikeästi värjätyissä hiuksissaan ja minihameissaan. Kovin vakavasti tuntuivat suhtautuvan kuitenkin seremoniaan (joko oli lähinnä hiljaa seisoskelua, käsien yhteen läiskimistä ja kumartelua).


    • Anonyymi

      Hindutemppeleissä on ollut mukava käydä. Siellä ei pönötetä vakavana, vaan tunnelma on ihan jotain muuta kuin kuin niissä paikoissa, joissa palvotaan armotonta jumalaa.

      • Anonyymi

        Intiassa olin hindutemppelissä, jossa oli hilpeä meno. Heti ovella tuli "nappi otsaan" eli joku väriläiskä, punottu naru sidottiin ranteeseen ja isomahaiset gurut lurittivat mitä lie loitsuja, kun siellä sukkasillaan sipsutimme. Musiikki soi ja laulu raikasi. Muistutti enemmän karnevaalia kuin luterilaisten ikävänpitoa kirkossa. Toki joitain rupioita annettiin kiitokseksi, kun se näytti olevan tapana.

        Singaporessa oli taas rauhallisempi meno. Suurella pihalla pystytettiin jotain koristeltua paalua jota ilmeisesti tarvittiin seuraavassa seremoniassa. Työnjako oli kuitenkin uskonnollisen tehokas: pari kaveri kaivoi monttua ja toistakymmentä ns. jauhoi jaskaa keskenään. "Papit" erottui oudoissa tamineissaan ja otsassa olevien viivojen perusteella.


    • Anonyymi

      Kokeileppa mennä moskeijaan ja san ovella olevasi ateisti. sillähän se selviää.

      • Anonyymi

        Eikö silloin pitäisi uskoa ateismiin? Miksi kukaan muu menisi sellaista tekemään? Vai onko kyseessä taas jokin ateistinen paradoksi, jota ei nyt vain tarvitse vaivautua selvittämään muille ihmisille? Muiden kuin ateistien itsensäko pitäisi jälleen kerran kaivaa tieto aatteesta ja sen käytännöistä?
        Miksi ateismissa on niin paljon erilaisia salaopin piirteitä, joita ei muka voitaisi paljastaa aatteen ulkopuolisille?


      • Anonyymi

        Lähtee sarja tulen saattamana!


    • Anonyymi

      Minä olen käynyt k-marketissa ja S-marketissa!

    • Anonyymi

      saavat käydä, mutta vain kerran

    • Anonyymi

      Ateistit eivät uskalla sanoa muslimille olevansa ateisteja, mutta kerskuvat ateismillaan kristityille, koska tietävät, että kristityt eivät tee heille mitään pahaa, mutta muslimit voivat jopa tappaa ateistin!

      • Anonyymi

        Joo, mutta kristitty sentään uskaltaa polttaa koraaneja. Eikös näin?


      • Anonyymi

        Ihan jokainen meillä töissä oleva muslimi tietää satavarmasti minun olevan ateisti. Oliko sinulla vielä jotain ääliömäisiä aivopieruja tälle päivälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta kristitty sentään uskaltaa polttaa koraaneja. Eikös näin?

        Minkä lain mukaan pyhän Quranin polttaminen on kiellettyä? Eikö Quran tule nimenomaan hävittää se polttamalla tai hautaamalla maahan, jos sellainen tarve on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jokainen meillä töissä oleva muslimi tietää satavarmasti minun olevan ateisti. Oliko sinulla vielä jotain ääliömäisiä aivopieruja tälle päivälle?

        Oletko töissä ateistina moskeijassa? Miten olet kokenut avustavat tehtävät?


    • Anonyymi

      Saako käydä moskeijassa, jos ei keräile postimerkkejä? Mitä postimerkkejä keräilemättömien säännöt sanovat asiasta?

      • Anonyymi

        Keräävätkö ateistit postimerkkejä? Ja tahtovat mennä moskeijaan keräämään niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keräävätkö ateistit postimerkkejä? Ja tahtovat mennä moskeijaan keräämään niitä?

        Jotkut keräilevät postimerkkejä, ja loput eivät keräile postimerkkejä. Näitä jälkimmäisiä voisi kutsua vaikka a-postimerkkikeräilijöiksi.


    • Anonyymi

      ateistina isäni häädettiin sieltä heti , kun meni kurkkimaan 🤣

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3141
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1436
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      973
    Aihe