Ei ennen loisittu työeläkkeellä

Anonyymi-ap

1950-luvulla ei ollut veltostuttavaa kotonamakaamisrahaa nimeltä työeläke. Ei olisi kukaan rehellinen ihminen silloin kehdannutkaan elää työssäkäyvän väestön piikkiin.

Nykyiset eläkeläiset ovat niin persuuntuneita, että muiden rahat kelpaavat jo paremmin kuin omat.

147

626

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elinikäiseen rintaruokintaan ja helppoon elämään tottuneet nykyeläkeläiset eivät häpeä mitään.

      • Anonyymi

        Eikä nekään jotka ovat vielä rintaruokinnassa.
        Tiedoksi räkänokka, olen tähän mennessä maksanut 48 v eläkettä.
        Mahtaako sinun persekestää kontorintuolilla 48 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä nekään jotka ovat vielä rintaruokinnassa.
        Tiedoksi räkänokka, olen tähän mennessä maksanut 48 v eläkettä.
        Mahtaako sinun persekestää kontorintuolilla 48 v.

        Ei se ole päivääkään tehnyt työtä. Se on näitä tulevaisuuden toivoja, jotka elää korvauksilla yksiössään ja elää suomikaksnelosella ja energiajuomalla. Ei ikinä töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole päivääkään tehnyt työtä. Se on näitä tulevaisuuden toivoja, jotka elää korvauksilla yksiössään ja elää suomikaksnelosella ja energiajuomalla. Ei ikinä töihin.

        En ole tehnyt, enkä tee. Harmittaa vain kun nykyeläkeläiset saavat enemmän rahaa kuin minä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tehnyt, enkä tee. Harmittaa vain kun nykyeläkeläiset saavat enemmän rahaa kuin minä koskaan.

        Eli siis silkkaa kateuttasi väniset!
        Se ei eläkeläisten syytä ole mihin malliin tämän maan asiat on ajettu. Aatteleppa ihan ite!


      • Anonyymi

        Huomatkaa, kuinka eläkeläiset alkoivat raivoamaan kun totuus heidän tulonlähteestään paljastettiin kaikille. He eivät halunneet sinun, maksajan, tietävän sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole päivääkään tehnyt työtä. Se on näitä tulevaisuuden toivoja, jotka elää korvauksilla yksiössään ja elää suomikaksnelosella ja energiajuomalla. Ei ikinä töihin.

        Mä tein hiukan lyhyemmän 47, 5 vuotta erilaisissa keittiöissä, ei paljoa istuttu konttorissa vähän kyllä ? Ja tuskinpa on 1950 luvun eläkeläisiä enää hengissä ? Mä aloitin 70 luvun alussa työt ja mua ei kiinnosta tippaakaan jonkun mielipiteet nykyisistä eläkeläisistä , Suomessa on tehty lait ja niitä noudatetaan ! Täällä voitte luuserit valittaa, ei kiinnosta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tehnyt, enkä tee. Harmittaa vain kun nykyeläkeläiset saavat enemmän rahaa kuin minä koskaan.

        Äläpäs nyt eläkeläinen esitä muuta kuin olet.

        Muista, kenen taskusta eläkerahasi tulevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tein hiukan lyhyemmän 47, 5 vuotta erilaisissa keittiöissä, ei paljoa istuttu konttorissa vähän kyllä ? Ja tuskinpa on 1950 luvun eläkeläisiä enää hengissä ? Mä aloitin 70 luvun alussa työt ja mua ei kiinnosta tippaakaan jonkun mielipiteet nykyisistä eläkeläisistä , Suomessa on tehty lait ja niitä noudatetaan ! Täällä voitte luuserit valittaa, ei kiinnosta .

        Ei tietenkään kiinnostanut sinua silloin eläkeläiset, etkä maksanut eläkemaksujakaan kuin 5%. Nälissään saivat koiranmakkaraa purra köyhät vanhempasi kun itse olit lihapatojen ääressä.

        Nyt olet kuitenkin vänisemässä itsellesi hyvää eläkettä haukkumiesi nykynuorten piikkiin. Miten kehtaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs nyt eläkeläinen esitä muuta kuin olet.

        Muista, kenen taskusta eläkerahasi tulevat.

        Omasta työstä ne eläkkeet tulee. Eläke on saamatonta palkkaa työssäoloajalta ja eläkkeet maksetaan eläkevakuutuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs nyt eläkeläinen esitä muuta kuin olet.

        Muista, kenen taskusta eläkerahasi tulevat.

        Sinunko, vaikket kuulemma aio tehdä päivääkään työtä? :D


    • Anonyymi

      Tosiaan kivaa olla eläkkeellä, paremmat on ajat kuin 50-luvulla.

      • Anonyymi

        Totta, niin sen pitikin mennä. Sitä vartenhan me eläkeläiset olemme tämän maan hyvinvoinnin rakentaneet, kovalla työllä ja kovilla veroilla, että meillä olisi asiat paremmin tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, niin sen pitikin mennä. Sitä vartenhan me eläkeläiset olemme tämän maan hyvinvoinnin rakentaneet, kovalla työllä ja kovilla veroilla, että meillä olisi asiat paremmin tulevaisuudessa.

        Onhan se mukava makoilla, kun puljailee sellaisen systeemin, jossa muut elättää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se mukava makoilla, kun puljailee sellaisen systeemin, jossa muut elättää.

        Miten voit oikeasti jaksaa päivästä toiseen tätä samaa liturgiaa? Mikset hakisi töitä, ettei muiden tarvitsisi maksaa koko elatustasi?


    • Anonyymi

      Persut suunnittelevat että työeläkevarat otetaan jatkossa valtion käyttöön paikkaamaan velkaantumista ja uuden valtionvelan tarvetta. Siksi hallitus työryhmineen on suunnittelemassa vuoden 2025 eläkeuudistusta kiirehdittynä, ja se astuu voimaan 1.1.2025. Suuret leikkaukset työeläkkeisiin tulossa ja eläkeikä nousee jatkossa reippaasti.

      • Anonyymi

        Ai se 💩 puolue.


    • Anonyymi

      Juu silloin oli pelkkä kansaneläke. AY liike on saanut aikaan työeläkejärjestelmän jossa työssä käyneitä palkitaan paremmalla eläkkeellä. Työeläkettä kertyy työssäoloaikana työeläkerahastoihin joista sitä sitten aikanaan maksetaan eläkkeenä. Työeläkkeestä maksetaan veroa enemmän kuin palkasta eikä vähennyksiä ole.

    • Anonyymi

      Sosiaalipummiko siellä kadehtii muiden työeläkettä. No eihän sitä makseta, jos ei ole käynyt töissä. Se pitää ihan itse ansaita.
      Ihailemallasi 1950 luvulla oli vielä vaivaistalot ja hyvä kun huutolaissysteemistä oli eroon päästy. Ei kiitos siihen maailmaan takaisin.

      • Anonyymi

        Nykyiset työssäkäyvät joutuu kustantamaan suuren osan nykyisten eläkeläisten eläkkeistä. Moni nykyinen eläkeläinen nauttii 20+ vuotta kovempaa eläkettä kuin moni nykyajan työssäkävijä saa palkkaa kokoaikatyöstä. Huvittavinta tässä on se ettei 1980-luvulla tai myöhemmin syntyneet tule saamaan itse työeläkettä aikanaan vaikka heidän päälleen on sysätty kaikista kovin eläkemaksukuorma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työssäkäyvät joutuu kustantamaan suuren osan nykyisten eläkeläisten eläkkeistä. Moni nykyinen eläkeläinen nauttii 20 vuotta kovempaa eläkettä kuin moni nykyajan työssäkävijä saa palkkaa kokoaikatyöstä. Huvittavinta tässä on se ettei 1980-luvulla tai myöhemmin syntyneet tule saamaan itse työeläkettä aikanaan vaikka heidän päälleen on sysätty kaikista kovin eläkemaksukuorma.

        Eläke on eri adia kuin työeläke. Eikö siellä persu-uutisissa ole sitä kerrottu.

        P.S. Mastaloustuet tulevat nykyisin EU:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke on eri adia kuin työeläke. Eikö siellä persu-uutisissa ole sitä kerrottu.

        P.S. Mastaloustuet tulevat nykyisin EU:sta.

        Ei muuta viestini pointtia millään tavalla, nykyajan nuoremmat ikäluokat ei tule saamaan itse työeläkettä tai mitään muuntyyppistäkään eläkettä aikanaan. Suomessa mennään perustuloon 20-30 vuoden sisällä, ei ole vaihtoehtoja kun tekoäly ja automaatio vievät suurimman osan työtehtävistä ihmisiltä eikä nykyinen eläkejärjestelmä kestä jatkuvasti pienenevien ikäluokkien kehityskulkua enää kovin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta viestini pointtia millään tavalla, nykyajan nuoremmat ikäluokat ei tule saamaan itse työeläkettä tai mitään muuntyyppistäkään eläkettä aikanaan. Suomessa mennään perustuloon 20-30 vuoden sisällä, ei ole vaihtoehtoja kun tekoäly ja automaatio vievät suurimman osan työtehtävistä ihmisiltä eikä nykyinen eläkejärjestelmä kestä jatkuvasti pienenevien ikäluokkien kehityskulkua enää kovin pitkään.

        Homotus on lopetettava. Jos ne tulevat sukupolvet sitten alkaisivat muistelemaan. mikä alkuperäinen tarkoitus noilla jalkovälissä roikuvilla killukkeilla olikaan?


      • Anonyymi

        Siihen maailmaan on Kokoomuksella ja KEPULLA kova hinku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke on eri adia kuin työeläke. Eikö siellä persu-uutisissa ole sitä kerrottu.

        P.S. Mastaloustuet tulevat nykyisin EU:sta.

        Työelälleen nimenomaan kustantavat työssäkäyvät. Eläkkeellämakoilijoista kun ei itsestään siihen ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homotus on lopetettava. Jos ne tulevat sukupolvet sitten alkaisivat muistelemaan. mikä alkuperäinen tarkoitus noilla jalkovälissä roikuvilla killukkeilla olikaan?

        Mitäs eläkkeellä makoileva niillä killukkeillaan tekee, vaikka muistaisikin, miksi niitä kutsutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työssäkäyvät joutuu kustantamaan suuren osan nykyisten eläkeläisten eläkkeistä. Moni nykyinen eläkeläinen nauttii 20 vuotta kovempaa eläkettä kuin moni nykyajan työssäkävijä saa palkkaa kokoaikatyöstä. Huvittavinta tässä on se ettei 1980-luvulla tai myöhemmin syntyneet tule saamaan itse työeläkettä aikanaan vaikka heidän päälleen on sysätty kaikista kovin eläkemaksukuorma.

        Olisiko herrat taas laskeneet väärin.
        Itse syntynyt 1960.
        Joskus äleke laskettiin 5 viimeistä josta huonoin ja paraspois.
        Minunkin eläke lasketaan kertymästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko herrat taas laskeneet väärin.
        Itse syntynyt 1960.
        Joskus äleke laskettiin 5 viimeistä josta huonoin ja paraspois.
        Minunkin eläke lasketaan kertymästä.

        Laskea saa miten huvittaa, eläkkeen maksavat työssäkäyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyiset työssäkäyvät joutuu kustantamaan suuren osan nykyisten eläkeläisten eläkkeistä. Moni nykyinen eläkeläinen nauttii 20 vuotta kovempaa eläkettä kuin moni nykyajan työssäkävijä saa palkkaa kokoaikatyöstä. Huvittavinta tässä on se ettei 1980-luvulla tai myöhemmin syntyneet tule saamaan itse työeläkettä aikanaan vaikka heidän päälleen on sysätty kaikista kovin eläkemaksukuorma.

        Tai sitten menet töihin ja hankit itsellesi työeläkkeen. Oma valintasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homotus on lopetettava. Jos ne tulevat sukupolvet sitten alkaisivat muistelemaan. mikä alkuperäinen tarkoitus noilla jalkovälissä roikuvilla killukkeilla olikaan?

        Homousko on syynä matalaan syntyvyyteen 🤣
        Joko miehet eivät enää sytytä naisissa äidinvaistoa, tai tämä uusavuttomien ikäryhmä on niin mukavuudenkaluisia.
        Samalla kumminkin itkevät etteivät saa eläkettä, kumma kun eivät tajua että pitää tehdä maksajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen maailmaan on Kokoomuksella ja KEPULLA kova hinku.

        Kepu on opposiittiossa, Persut hallituksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs eläkkeellä makoileva niillä killukkeillaan tekee, vaikka muistaisikin, miksi niitä kutsutaan.

        Mun osalta ainakin tehneet tehtävänsä. Vaimon kanssa neljä lasta ja kaikki nykyään töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homotus on lopetettava. Jos ne tulevat sukupolvet sitten alkaisivat muistelemaan. mikä alkuperäinen tarkoitus noilla jalkovälissä roikuvilla killukkeilla olikaan?

        Väärä ajattelutapa. Maailma on liikakansoitettu. Pallo ei kestä tätä kuormaa.
        Yli 60 % on liikaa väestöä maailmassa, mihinkään ei tarvita lisää syntyvyyttä.
        Onneksemme sodat, luonnonkatastrofit, kulkutaudit ja pandemiat auttaa hillitsemään väestönkasvua, mutta sekin on vain pisara meressä.
        Mikä järjetön epäsuhta, Suomen väkiluku vähän yli 5 miljoonaa, Kiinan vastaava luku 1,4 miljardia.
        Intia myös 1,38 miljardia.
        Eikö siellä tunneta kondomia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työelälleen nimenomaan kustantavat työssäkäyvät. Eläkkeellämakoilijoista kun ei itsestään siihen ole.

        Kuka se kustantaa nykyisten työtätekevien ja kasvavan Kelan elättien määrän työ- ja takuueläkkeet. Heillä vielä raskaampi taakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten menet töihin ja hankit itsellesi työeläkkeen. Oma valintasi.

        Olen ollut töissä ja kustantanut kalliisti kotonaan makaavien työeläkeläisten tyhjäntoimitusta.

        Terve ihminen, jolla on moraali kohdillaan, ei eläkettä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homousko on syynä matalaan syntyvyyteen 🤣
        Joko miehet eivät enää sytytä naisissa äidinvaistoa, tai tämä uusavuttomien ikäryhmä on niin mukavuudenkaluisia.
        Samalla kumminkin itkevät etteivät saa eläkettä, kumma kun eivät tajua että pitää tehdä maksajia.

        "Samalla kumminkin itkevät etteivät saa eläkettä, kumma kun eivät tajua että pitää tehdä maksajia."

        Loisimista muistuttavassa elämäntavassa on loisimisen ongelmat. Jos ei olisi kotonaan oleskelua suosivaa työeläkejärjestelmää, ihmisten ei tarvitsisi synnyttää uusia ja uusia orjia eläkeläisten hyväksikäytettäviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se kustantaa nykyisten työtätekevien ja kasvavan Kelan elättien määrän työ- ja takuueläkkeet. Heillä vielä raskaampi taakka.

        Robotit ja tekoäly.

        Ne ovat myös sen takia parempi ratkaisu, etteivät kitise ja valita kuten nykyiset työeläkeläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työelälleen nimenomaan kustantavat työssäkäyvät. Eläkkeellämakoilijoista kun ei itsestään siihen ole.

        Voi hyvä lapsi. Mekin työeläkkeellä olevat olemme kaikki työvuotemme, eli monta kymmentä vuotta maksaneet palkastamme työeläkemaksua sen mukaan, mitä olemme tienanneet.
        Ja sen mukaan, mitä niinä vuosina tienasimme, saamme myös nyt eläkettä.
        Toivottavasti nämä nykyiset hullut päättäjät eivät sössi sitäkin, vaan kun teet eläkeikään asti töitä ja maksat eläkemaksuja, niin sinäkin saat sitten työeläkkeen ja työtätekevät maksavat eläkemaksuja ja saavat aikanaan omansa.
        Itse en edes jäänyt työeläkkeelle heti, kun olisin voinut, vaan jatkoin vielä muutaman vuoden työntekoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun osalta ainakin tehneet tehtävänsä. Vaimon kanssa neljä lasta ja kaikki nykyään töissä.

        Olet siis työeläkkeesi lisäksi nosteskellut lapsilisiä valtionvaroista ja maksattanut lastesi opiskelun, kouluruuan, terveydenhoidon, koulumatkat, opiskelutarvikkeet ja ehkä jopa asepalveluksenkin yhteiskunnalla.

        Oletko ylpeäkin itsestäsi tuollaisen loismaisen elämän jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä lapsi. Mekin työeläkkeellä olevat olemme kaikki työvuotemme, eli monta kymmentä vuotta maksaneet palkastamme työeläkemaksua sen mukaan, mitä olemme tienanneet.
        Ja sen mukaan, mitä niinä vuosina tienasimme, saamme myös nyt eläkettä.
        Toivottavasti nämä nykyiset hullut päättäjät eivät sössi sitäkin, vaan kun teet eläkeikään asti töitä ja maksat eläkemaksuja, niin sinäkin saat sitten työeläkkeen ja työtätekevät maksavat eläkemaksuja ja saavat aikanaan omansa.
        Itse en edes jäänyt työeläkkeelle heti, kun olisin voinut, vaan jatkoin vielä muutaman vuoden työntekoa.

        Teidän työeläkemaksunne olivat olemattoman pienellä prosentilla, koska eihän työeläkeläisiä ollut systeemin aloittaessa toimintansa. Ette te halunneet maksaa omille vanhemmillenne kuin vaivaista kansaneläkettä.

        Te itse sen sijaan aivan häikäilemättä nostatte kovia eläkkeitä paljon helpommista töistä ja maksatatte kaiken työssäkäyvillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke on eri adia kuin työeläke. Eikö siellä persu-uutisissa ole sitä kerrottu.

        P.S. Mastaloustuet tulevat nykyisin EU:sta.

        Miten sen asian haluaa kuvitella, mutta suomi on nettomaksaja eu:ssa eli saa vähemmän kuin mitä maksaa eu:lle. EU:n tuet valuvat kauppiaiden laariin eivätkä juurikaan näy halvempina hintoina kuluttajille. Vertaamalla tuottajahintoja kuluttajahintoihin pitäisi yksinkertaisemmankin ihmisen ymmärtää mihin nekin tuet menee. Maito on yksinkertaisesti 200% kalliimpaa kaupasta ostettuna mitä tuottaja siitä saa ja lihatuotteissa ero on vieläkin suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se kustantaa nykyisten työtätekevien ja kasvavan Kelan elättien määrän työ- ja takuueläkkeet. Heillä vielä raskaampi taakka.

        Niin meille on maailmalta muuttanut paljon väkeä ns,valmiiseen pöytään, sen ikäistä ja niin huonoilla valmiuksilla työelämäämme, että eivät tule koskaan saamaan sellaista eläkekertymää työstään joka riittäisi edes kansaneläkkeen perusosaan ,kuluja tuosta muuttoliikkeestä kyllä on kertynyt ja kertyy edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis työeläkkeesi lisäksi nosteskellut lapsilisiä valtionvaroista ja maksattanut lastesi opiskelun, kouluruuan, terveydenhoidon, koulumatkat, opiskelutarvikkeet ja ehkä jopa asepalveluksenkin yhteiskunnalla.

        Oletko ylpeäkin itsestäsi tuollaisen loismaisen elämän jälkeen?

        Kuka sulle on kustantanut nuo mainitsemasi palvelut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sulle on kustantanut nuo mainitsemasi palvelut?

        Minä itse. Olen veroina maksanut kaiken takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko herrat taas laskeneet väärin.
        Itse syntynyt 1960.
        Joskus äleke laskettiin 5 viimeistä josta huonoin ja paraspois.
        Minunkin eläke lasketaan kertymästä.

        kotirouvat ja maataloustuottajien vaimot käyttivät häikäilemättä tätä mahdollisuutta hyväkseen. Olivat viisi vuotta ennen eläkeikää työelämässä, josta viidestä vuodesta heille laskettiin eläke samoin kuin olisivat olleet koko ikänsä työelämässä. Minun työpaikallani aikanaan tätä käyttivät hyväkseen kunnanjohtajan, eläinlääkärin sekä maanviljelijän vaimot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homousko on syynä matalaan syntyvyyteen 🤣
        Joko miehet eivät enää sytytä naisissa äidinvaistoa, tai tämä uusavuttomien ikäryhmä on niin mukavuudenkaluisia.
        Samalla kumminkin itkevät etteivät saa eläkettä, kumma kun eivät tajua että pitää tehdä maksajia.

        Nesteissä ei elämää tutkimuksissa todettu,eikä kukaan nykyajan kouluja käyneet jää vaan lähtevät paremmille vesille.eläkkeet ja tuet karkoittaa.100 000 työtä ensiksi sitten hallitus perustaisi ja muutkin hakeville paikkoja elövuosia 20-30v on tässä ajassa liian vähän kokemusta jää mappiin Ö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskea saa miten huvittaa, eläkkeen maksavat työssäkäyvät.

        Ei makseta, vaan eläke maksetaan eläkevakuutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten menet töihin ja hankit itsellesi työeläkkeen. Oma valintasi.

        Ei ne jaksa,ne kyttää takuueläkettä +tukia päälle niin saavat luuserit saman kuin se työssäkäynyt työeläkelläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut töissä ja kustantanut kalliisti kotonaan makaavien työeläkeläisten tyhjäntoimitusta.

        Terve ihminen, jolla on moraali kohdillaan, ei eläkettä tarvitse.

        Meinaatko jos on pudonnut raksalla 10 metristä ja invalisoitunut niin duuniin vain,kukahan muuten ottais duuniin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun osalta ainakin tehneet tehtävänsä. Vaimon kanssa neljä lasta ja kaikki nykyään töissä.

        Meillä on viisi, ja hekin kaikki töissä. Ihania lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis työeläkkeesi lisäksi nosteskellut lapsilisiä valtionvaroista ja maksattanut lastesi opiskelun, kouluruuan, terveydenhoidon, koulumatkat, opiskelutarvikkeet ja ehkä jopa asepalveluksenkin yhteiskunnalla.

        Oletko ylpeäkin itsestäsi tuollaisen loismaisen elämän jälkeen?

        Jäitkö sinä itse osattomaksi noista luettelemistasi asioista?

        Oletettavasti sinunkin vanhempasi ovat saaneet lapsilisät, neuvolat, terveydenhuollon jne?

        Tai sitten on niin, että olet tullut jostain muualta kadehtimaan suomalaista yhteiskuntaa. Jostain sellaisesta maasta, joka ei ole ymmärtänyt hoitaa yhteiskuntaansa yhtä mallikkaasti kuin Suomi?

        Mutta sehän ei ole suomalaisten vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä itse. Olen veroina maksanut kaiken takaisin.

        Mitäs sinä onneton vinkuja luulet meidän muiden tehneen?


    • Anonyymi

      Kerros nytten Einstein miten nykymaailmassa selviäisi ilman rahaa, kun eläviä possuja ja kanoja ei saa kerrostaloissa pitää ruokavarastona?

      • Anonyymi

        Paha noissa betonikuutioissa, mitä ilmeisemmin on myös perunoita viljellä?


      • Anonyymi

        Kyllä työeläkkeet voidaan lopettaa, sillä Ben Zyskowiczin mukaan maassa on sosiaalihuoltolaki, jolla taataan ruoka vaikka ei saisi edes mitään tukia. Työeläkkeet ovat täysin turha menoerä kansakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työeläkkeet voidaan lopettaa, sillä Ben Zyskowiczin mukaan maassa on sosiaalihuoltolaki, jolla taataan ruoka vaikka ei saisi edes mitään tukia. Työeläkkeet ovat täysin turha menoerä kansakunnalle.

        Idiootti, nytten Einstein on kuollut kjo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työeläkkeet voidaan lopettaa, sillä Ben Zyskowiczin mukaan maassa on sosiaalihuoltolaki, jolla taataan ruoka vaikka ei saisi edes mitään tukia. Työeläkkeet ovat täysin turha menoerä kansakunnalle.

        Työeläkkeitä ei makseta valtion varoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkkeitä ei makseta valtion varoista.

        Ei makseta, työssäkäyvät joutuvat elättämään makoilevat työeläkeläiset.


    • Anonyymi

      2024-03-27 09:22:56,,,,menehän töihin ja keskity niihin, ei sinulle eläkettä kerry kun täällä parhaaseen työaikaan kirjoittelet, ja jos olet yö töissä ,niin lepo on tärkeää että jaksat ahkeroida, vain työnteosta kertyy työeläkettä.

      • Anonyymi

        Mihin minä eläkettä tarvitsen. Minä elän omillani. Hävettäisi olla eläkeläiselätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin minä eläkettä tarvitsen. Minä elän omillani. Hävettäisi olla eläkeläiselätti.

        Eläkkeellä menee hyvin, hävettäisi olla sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeellä menee hyvin, hävettäisi olla sinä.

        Varmasti työssäkäyvien rahoilla elävä nauttii muiden rahoilla makoilemisestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin minä eläkettä tarvitsen. Minä elän omillani. Hävettäisi olla eläkeläiselätti.

        Et sinä omillasi elä. Ne 'omasi' ovat duunareilta verotettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin minä eläkettä tarvitsen. Minä elän omillani. Hävettäisi olla eläkeläiselätti.

        Työttömän mukulan oksennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti työssäkäyvien rahoilla elävä nauttii muiden rahoilla makoilemisestaan.

        Onko se noin vaikea ymmärtää, että sinäkin joskus vanhenet ja tarvit sitä eläkettäsi, jos et ole näitä kultalusikka käteen syntyneitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se noin vaikea ymmärtää, että sinäkin joskus vanhenet ja tarvit sitä eläkettäsi, jos et ole näitä kultalusikka käteen syntyneitä?

        Noilla "kultalusikoilla" ne vasta muhkeat eläkkeet ovatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä omillasi elä. Ne 'omasi' ovat duunareilta verotettuja.

        Eivät ole. Minun veroistani sen sijaan elää varmaan muutama duunarikin. Ja muutama elätettävä eläkeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se noin vaikea ymmärtää, että sinäkin joskus vanhenet ja tarvit sitä eläkettäsi, jos et ole näitä kultalusikka käteen syntyneitä?

        En minä enää mikään nuori ole, mutta moraalini ei salli minun elää muiden kustannuksella kuten muiden elätettävinä olevat eläkeläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömän mukulan oksennus.

        Työttömät sentään hakevat töitä. Työeläkeläiset vain kuluttavat aikaa tekemättä mitään hyödyllistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät sentään hakevat töitä. Työeläkeläiset vain kuluttavat aikaa tekemättä mitään hyödyllistä.

        Höpöhpö tänäänkin mökinrakennusta ja kaverin kanssa pilkillä,saunan jälkeen ajateltiin poiketa bubissa olusilla, huomenna uudet kujeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhpö tänäänkin mökinrakennusta ja kaverin kanssa pilkillä,saunan jälkeen ajateltiin poiketa bubissa olusilla, huomenna uudet kujeet.

        Joo me eläkeläiset pidetään huolta kotimaan kulutuksesta mikä työllistää ,pitää pyörät pyörimässä ja tuo verotuloja,mitä siinä samalla vähän nautiskellaan vapaalla olosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömät sentään hakevat töitä. Työeläkeläiset vain kuluttavat aikaa tekemättä mitään hyödyllistä.

        Työeläkeläiset ovat painaneet duunia n.30-45 vuotta eli ovat jo aika vanhoja ja suurin osa sairaita. Kuka työnantaja ottaa n. 70 v. sairaan vanhuksen töihin. Tämän typerän saitin aloittaja on tollo Vihervasuri looseri itse, kadehtii vanhojen eläkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin minä eläkettä tarvitsen. Minä elän omillani. Hävettäisi olla eläkeläiselätti.

        Siinä tapauksessa täytyy vain toivoa, että et ikinä joudu/pääse eläkkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä enää mikään nuori ole, mutta moraalini ei salli minun elää muiden kustannuksella kuten muiden elätettävinä olevat eläkeläiset.

        Sinulla on kyllä erittäin sairaita ajatuksia. Erittäin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sans muuta.
        Paljonko arkkipiispa tienaa?
        Suomen evankelis-luterilaisen kirkon arkkipiispa tienaa yli 13 000 euroa kuukaudessa.
        Herralle siunausta koko rahalla.


    • Anonyymi

      Voi noita jälkeen kasvaneita. Olen jo 48 v maksanut eläkettä. Saa nähdä koska alan siitä nauttimaan.
      Sinäkö maksoit neuvola ja koulun käyntimaksut etukäteen.

      • Anonyymi

        Minä olen maksanut ne jälkikäteen, ja vielä elättänyt työeläkkeellä huilailevia.


    • Anonyymi

      Ei ollut silloin teitä Kelan elättejäkään.

      • Anonyymi

        Minä en saa Kelasta mitään. Minä vain maksan, että kaltaisesi tyhjäntoimittajat saisivat nimitellä.


    • Anonyymi

      🤣🤣🤣 siellä taas joku äidin kultamussuka kiukuttelee.
      Minä olen maksanut eläkettä kauvemmin, kun sinä elänyt.
      Miksi minun on pitänyt maksaa sinun neuvolamaksut.

      • Anonyymi

        Vanhempani maksoivat minun neuvolamaksuni, ei joku työeläkeläiskerjäläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempani maksoivat minun neuvolamaksuni, ei joku työeläkeläiskerjäläinen.

        Ja nyt maksavat viikkorahasi,,,muista kiittää ja ajelehan varovasti sillä mopollasi.


    • Anonyymi

      On olemassa muutakin elämää kuin työ.

      • Anonyymi

        Niin on, eläkeläisyys!
        Josta maksan 6000€ veroja ja maksuja varsinaisten loisien elättämiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, eläkeläisyys!
        Josta maksan 6000€ veroja ja maksuja varsinaisten loisien elättämiseen!

        Et sinä ketään elätä, vaan loisit työssäkäyvien selkänahassa.


      • Anonyymi

        Arvostan, on hienoa olla omillaan toimeentuleva ja itsenäisesti ajatteleva, silloin voi toteutta itseään eikä ole taakaksi yhteiskunnalle, eikä tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa että jotenkin eläisi toisten siivellä,,,pidä kiinni tuosta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ketään elätä, vaan loisit työssäkäyvien selkänahassa.

        Opiskele, ylene ja valita sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostan, on hienoa olla omillaan toimeentuleva ja itsenäisesti ajatteleva, silloin voi toteutta itseään eikä ole taakaksi yhteiskunnalle, eikä tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa että jotenkin eläisi toisten siivellä,,,pidä kiinni tuosta.

        Kumma. Minä puolestani en arvosta yhtään ihmistä, joka jaksaa vuodesta toiseen oksentaa omaa katkeruuttaan näille palstoille.


    • Anonyymi

      Sukupolven vaihdoksessa jää vieläkin vanha polvi hommiin tilalle.

      • Anonyymi

        Entäs sukupuolen vaihdoksessa?


    • Anonyymi

      Taasko siellä sossun elätti huutelee? Miksi et tehnyt töitä aikanasi kerryttääksesi eläkettä? Nyt vingut kateellisena, kun et saa muuta, kuin takuueläkkeen ja sen lisäksi joudut joka kuukausi anelemaan sossusta toimeentulotukia. Itsepä olet elämäsi sössinyt, joten kärsi ja vaikerra vapaasti vaan.

      Et muuten usko, kuinka kivaa onkaan eläkkeellä. Meidän molempien eläkkeet yhteen laskettuna on noin 6000 euroa ja lisää rahaa saadaan töitä tekemällä. Verotus on kyllä hirveää, mutta maksamme sen, että sinäkin saat vähän voita leipäsi päälle. On kyllä lokoisat oltavat eläkkeellä.

      Pyri samaan!

      • Anonyymi

        Ei minua kiinnosta toisten kustannuksella eläminen kuten sinua. Minä olen rehellinen ihminen enkä mikään työeläkeläinen.


    • Anonyymi

      Eläkkeelle jotta jaksaa

    • Anonyymi

      Vielä ehtii junaan?
      Menikö juna?

    • Anonyymi

      Meni

      • Anonyymi

        Tunnin juna tulee vasta 45 minuutin päästä ja pysähtyy naapurikunnassa, ei täällä.


    • Anonyymi

      Rehellinen ihminen ja nykyaika ei oikein sovelle yhteen. Silloin ennen saatettiin olla jopa rehellisiä? Siitäkään varmaa muistikuvaa.

      • Anonyymi

        Huijasivat sinut uskomaan, että olivat rehellisiä.


    • Anonyymi

      Miten rehellisyys liittyy aiheeseen?

    • Anonyymi

      Voithan sina ilmoittaa, että luovut eläkemahdollisuudestssi. Olet ditten töissä lopouun asti.
      Tekoja, ei lässytystä!

      • Anonyymi

        Työnantaja järjestää tilaisuuksia kaikille 55 täyttäneille, miten siirrytään eläkkeelle.

        Hauskaa, koska eläkeikä laskurien mukaan on miltei 70 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja järjestää tilaisuuksia kaikille 55 täyttäneille, miten siirrytään eläkkeelle.

        Hauskaa, koska eläkeikä laskurien mukaan on miltei 70 v.

        Ilmoita joka paikkaan, ettet halua mitään eläkettä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoita joka paikkaan, ettet halua mitään eläkettä koskaan.

        En tarvitse eläkettä, kuten sen varassa elävät työeläkeläiset. Mutta otan tietenkin joka euron myös eläkettä, etteivät kaikki maksamani eurot päädy muiden taskuun.

        Ei ole minun velvollisuuteni elättää ties mitä työeläkeläisiä, Emme elä kommunismissa.


    • Anonyymi

      1700-luvulla ei edes ollut eläkettä ja nyt ihmiset sellaista vaatii.

      • Anonyymi

        Eläkeiässä olevat mussukkasukupolvet eivät ole oppineet tulemaan toimeen omillaan.


      • Anonyymi

        1700 luvulla ei ansioita peritty 25% eläkkeisiin? Tuolla voi olla vaikutusta asiaan? Duunari sillai saatto pistää 25% tuloistaan säästöön/sijoituksiin eläkepäivien varalle ihan ITE. Nyt tuon tekee sijoitusalan "ammattilaiset" ja jälki sen mukaista....eli takkiin tulee sijoitukset ei tuota. Kaikille vitun ammattilaisille koko MAILMASSA opetettu samat "nixit".


    • Anonyymi

      Joo, sydänkohtauksiin kuoltiin. Jos pääsi ohitusleikkaukseen 46-vuotiaana, pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle. Nyt tulee kolme kuukautta sairauslomaa jas itten takaisiin remmiin.

      • Anonyymi

        Totta. Ja leikkausvirheestä saa 1000 e ja ikuisen vaivan ilman invaprosenttia.


    • Anonyymi

      Siihen aikaan ihmisillä oli hyvä moraali.

    • Anonyymi

      Mistä lähteestä tiedät 1700- luvun ihmisten moraalin? Aivan naurettavaa p- kaa.

    • Anonyymi

      Noiden aikojen jälkeen työeläkesysteemi pystytettiin . Jokainen duunari maksaa työeläkemaksun ja työnantaja maksaa hänelle eläkemaksua . Joten siitä fyrkka kerääntyy . 40 vuotta duunia ja olet kerännyt 1,5 milj € eläkevaroja vakuuttajalle . Noista saat 2500€ kk eläkettä . Olet siis omasta palkastasi ja työnantajan kukkarosta eläkkeen ansainnut , ja vakuuttaja toivoo että menehtyisit nopeasti . Jäisi vakuutusyhtiön lompakkoon hyvä tili .

    • Anonyymi

      1950-luvulla ei ollut kelaa jakamassa makaamisrahaa patalaiskoille töitä vältteleville punaviherhomoille.
      Ei kyllä näitä sateenkaarihörhöjäkään ollut. Mutta tänään on ja paljon!

    • Anonyymi

      Nykyään päiväysvanhaa työnhakijaa pidetään ylijäämänä. Toki tietenkin voisin töitä tehdä, mutta kun olen päiväysvanha pöljä, tosin äo 140. Yhteiskuntamme hukkaa osaamisia kaikenlaisten ennakkoasenteidensa vuoksi.

    • Anonyymi

      Mutta muistaako aloittaja ettei ollut kyllä ennen myöskään työeläkevakuutusmaksuja, miksi sellaisia sittemmin on alettu kerätä?
      Esim. 1500- 1940 ei kerätty palkoista työeläkemaksuja palkansaajilta eikä niitä maksaneet nykyiseen tapaan liioin työantajat, miksi niitä maksetaan...

      • Anonyymi

        En tiedä oletko kateellinen niille jotka saavat työeläkettä vaikkeivät ole kartuttaneet eläkettä?
        Tiedoksi vain että nuo ovat jo lähes kaikki kuolleet.
        Sitten ne jotka ovat maksaneet vain osan ajasta työeläkettä, sellaisia on n. 300 000 joista osa on maksanut lähes koko työhistoriansa eläkemaksuja ja osa vähemmän.

        Itse olen 65 syntynyt ja pelkkiä yelliä olen maksanut n. 300 000€ ja siihen päälle tyel eläkkeet.
        Mulle kyllä sopisi jos koko eläkejärjestelmä lakkautetaan ja maksamani eläkmaksut palautetaan minulle.
        Sen jälkeenhän minä pääsisin nauttimaan takuueläkkeestä valtion piikkiin.


    • Anonyymi

      "Nykyiset eläkeläiset ovat niin persuuntuneita, että muiden rahat kelpaavat jo paremmin kuin omat."

      Eikö ole ihmeellistä. Sen nimikin sanoo teille joutomiehille, että se on TYÖELÄKE.

      Kun se lanseerattiin reilut n 50v sitten sanottiin, että siinä 40vuotta kun tienaat, niin 1,5% vuosiansiosta kartuttaa eläkettäsi. No näin elettiin. Töitä paiskittiin sen 50v, mutta ne ensimmäiset vuodet leikattiin pois.

      50v töissä ja 60% sen ajan TYÖTULOSTA on eläke. Siitäpä sitten lasket sitä laiskottelua.

      Aloittajalle se varmaan tuntuu oudolta, kun on elämässään vasta aloitellut työuraansa, tai sitten tukiaisten nostelua. Antanut yhteiskunnan elättää itsensä.

      Ei ennevanhaa haettu rahaa Kelasta ja sosiaaliluukulta. Työn perässä liikuttiin ympäri maata, sinne missä töitä oli tarjolla. Ei ollut tukia, e, eikä niitä kyllä osatattu hakeakaan.

      Ihmeellistä kadehdintaa.

      Toivoo 70v laiska eläkeläinen, joka on maksanut veronsa ja maksunsa 50v ja verojen, suurempien kuin työtulosta, maksaminen jatkuu. Eiköhän se ole jo aika minunkin huilata ja antaa nuorempien pyörittää.

      • Anonyymi

        Tahtoo vain olla niin, että kun ne nuoremmat eivät tahdo jaksaa. Aloittaja ilmeisesti kuuluu niihin, kun on aikaa kirjoitella palstoille ns työpäivänkin aikana...


    • Anonyymi

      Eläkeläiset auttaa läheisiään ja antavat rahaakin vaikka pieni eläke, empatiaa on ja turha kadehtia.

    • Anonyymi

      Niin, kadehdittavaahan on kun on TYÖELÄKE. Sosiaaliapueläke ei oikein kuulosta hyvältä.

      • Anonyymi

        Tai laiskanmiehen eläke. Jo monta vuotta maannut kotona ja haukkunut työeläkkeen saajia.


    • Anonyymi

      50 luvulla ei ollut näin hyvää sosiaaliturvaa että olisi saanut makoilla kotona... tekemättä mitään hyödyllistä.

      • Anonyymi

        Suurin osa makoilijoista on eläkeläisiä. Työeläkeläiset pahimpia kansaa kuppaavia.


    • Anonyymi

      Silloin ihmiset halusivatkin tehdä työtä, toisin kuin nuorisomme nykypäivänä, haluavat vaan harrastaa, ja etupäässä öisin.

      • Anonyymi

        Ja sen harrastuksenkin pitäisi yhteiskunnan maksaa.


      • Anonyymi

        Suurin osa kaikenikäisistä työikäisistä on työssä tai opiskelemassa. Jotkut tosiaan opiskelevat öisin työn ohessa.

        Työeläkeläiset sen sijaan vain vetävät lonkkaa, ja haukkuvat nuorisoa. Työeläkkeitä pitäisi leikata rajusti, että alkaisi työ maistumaan niillekin ja olisi muutakin tekemistä kuin valehdella katkerana netissä, kuten yllä olevakin kirjoittaja tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa kaikenikäisistä työikäisistä on työssä tai opiskelemassa. Jotkut tosiaan opiskelevat öisin työn ohessa.

        Työeläkeläiset sen sijaan vain vetävät lonkkaa, ja haukkuvat nuorisoa. Työeläkkeitä pitäisi leikata rajusti, että alkaisi työ maistumaan niillekin ja olisi muutakin tekemistä kuin valehdella katkerana netissä, kuten yllä olevakin kirjoittaja tekee.

        Voi sentään. Sinä itse käyt eläkeläisten kimppuun apinan raivolla tämän tästä, kirjoitustyylistäsi sinut jo tunnistaa.

        Joko olet pilalle hemmoteltu pentu tai muuten vain latvalaho.

        Jos noin kovasti vihaat eläkeläisiä, niin eihän tässä muuta voi toivoa kuin että omalle kohdallesi ei koskaan osuisi niin paha kohtalo.


    • Anonyymi

      Ikänsä töissä olleet eivät tarvitse mitään eläkettä. Ovat saaneet olla töissä kymmeniä vuosia. Nykyään moni voi vain haaveilla moisesta ylellisyydestä.

    • Anonyymi

      Minäkin painanut 55v töitä kahdessa vuorossa,nyt eläkkeellä.Oon huomannut kun itse pikkupalkalla tehnyt töitä ja yrittäjätkin ollut normaaleita suhteessa rahastukseen.Nyt tyyli muuttunut ainakin osassa Yrittäjä kuntaa,nyysitään pikkutöistä niin paljon kuin sielusietää.Olenkin päättänyt käyttää pelkästään Ukraina,Venäjä ja muun maan työntekijöitä tai yrittäjiä.Soten menot jo todistaa että jotain pielessä.

    • Anonyymi

      Minä olen omatoiminaisuudella ja veroilla ja kulutuksella elättänyt tuon 55v ja vieläkin elätän.Typerää puhetta puhua eläkevastaisuudesta.

      • Anonyymi

        Hoono soomi?


    • Anonyymi

      Tein duunia yli 40 ja aloitin jo 16 vuotiaana veroja maksamaan,eläke ei kertynyt vuosiin vielä.nyt sitten ollu vähän aikaa työhaluttomuuseläkkeellä,mukava kun saa vihdoin harrastaa mitä haluaa,ei ole tuo työ esteenä.talot ja pelit tuli ostettua työaikana,ja maksettu myös.mukava elellä loppuelämä välittämättä muitten arvostelusta.ei kilkata kallioporan kruunu enää korvaan!heh heh hee!tehkyyt työt jotka ne on keksinytkin!

    • Anonyymi

      Sanooko aloittajalle sana "työ" mitään ilmeisesti ei

    • Anonyymi

      Samaiset ääliöt haluaa kerätä ruumiita tienposkista mihin se johtaisi.Onko eläkevastaisuudesta tarkoitus tehdä uusi monopoli bisnes.Kerätä ruumiita minkä köyhyys ja yhteiskunnan kylmyys ja joidenkin äälöiden ajattelu maailma aiheuttaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tosta voit aloittaa sosialisoida maakunnista mummujen torpat joita eläkepoistumisen takia joudut lunastaan ja ruumiit voit hakea samalla kertaa.


    • Anonyymi

      Elokapinan porukka pitäisi saada työllistettyä, siellä on paljon potentiaalia yrityksille.

    • Anonyymi

      No silläkös toreilla mummoille koetetaan kaupata kaikkea ja pummejakin on kun eläke on peräti 1000e ja asuminen maksaa 600e eli rikkaita ollaan, käykö kateeks. 40 kokopäivätyötä siihen perhe ja omat vanhemmat eli helppoa on ollu ku heinänteko.

    • Anonyymi

      Työttömyyskorvausjärjästelmä pitäisi lopettaa kokonaan.
      Työvoimatoimisto pitäisi nimetä työvelvoitevirastoksi, johon saa kirjoittautua jos haluaa.
      Viraston asiakkuus velvoittaisi tekemään työtä aina silloin tällöin kutsuttaessa, kausiluonteisesti ja tasapuolisesti.
      Kun täyttäisi vaikka kuukausittaisen työvelvoitetuntimäärän, olisi oikeutettu kuukausittaiseen työvelvoitetukeen, joka olisi tietyn suuruinen.
      Työvelvoitteesta kieltäytyneet listattaisi ryhmään, jotka eivät korvausta tule saamaan. Samoin he putoaisivat pois sosiaalitukijärjestelmästä,
      Jos ei ole haluja vähäiseenkään työhön, katsotaan yhteiskuntakelpoisuudeltaan kelvottomaksi, ja heille sitten jonkinlainen oma järjestelmä, jossa ei maata ja nostella tukia.

      • Anonyymi

        Kerropa ,missä töitä olisi?Teollisuus ulkoistettu ja rakennukset maan tasalla alue muussa käytössä.Sellaisia töitä,missä ei pätevyyskortteja kysyellä sekä akateemista koulutusta,kun aikoinaan mentiin heti töihin kun kynnelle kykeni 14-16v varakkaat opiskeli koti-ja ulkomailla.Hallitus 100 000 työllista ja firmat lopettaa ja konkan tekee,ettei enää työllistä.


    • Anonyymi

      Ennen ei ihmisiä nimitelty loisiksi, rikkaatkin velvoitettiin maksamaan veroja valtiolle ja kaikkien kansalaisten ihmisarvo oli tärkeä, kunniassa.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomen-rikkaimmat-ihmiset-nauttivat-etua-jolla-kerataan-satoja-miljoonia-euroja-ilman-veroa-professori-taysin-omituista/5cf5e68b-025b-4659-beb7-b8ad6ff4d881?ref=iltalehti:5fd4&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi

      https://www.lemonde.fr/en/economy/article/2023/10/23/the-millionaires-calling-for-higher-taxes-i-m-rich-tax-me_6197148_19.html

      Veroparatiisiyritykset on laitettava verotukseen ja aitoon yhteiskunta-luonto-ilmastovastuuseen. Vastikkeettomien ökytukien jakaminen, kaiken ilmaiseksi, vanhempia harhauttamalla ja siskoja hakkaamalla, nimiinsä ottaneille, osake-vakuutuskuoripörssirikollisille, on loputtava.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17980129/elina-valtosella-kaksi-korkeakoulututkintoa--ei-silti-osaa-antaa-veroilmoitustansa#comment-122641016

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onko tämä nyt sitä miihkali-pentikäismäisyyttä halutaan tuhota kymmeniä jopa sata vuotta toiminut sopimusyhteiskunta ja saattaa yhteiskunta Willin lännen anarkian tilaan

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6139
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      521
      3719
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3560
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2774
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 284
      2194
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1583
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1429
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe