Johanneksen evankeliumi, (elokuva, vuodelta 2003)

Anonyymi-ap

Tässä mielestäni paras Jeesuksen elämään perustuva elokuva. Näyttelijä Henry Ian Cusick on sympaattinen, kuin Jeesus itse! 🌿

The Gospel of John / Johanneksen evankeliumi:
https://www.youtube.com/watch?v=-k0D_qFPb4o

- Videon alla on kuvake, "ratas" = asetukset ->
Klikkaa:
- "Tekstitykset, (ei käytössä." -> Sitten:
- "Englanti (automaattinen)" ->
- "Automaattinen käännös" ->
- ja sitten etsi näkyviin tulevasta pitkästä kielten luettelosta: "Suomi".
~

17

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos vinkistä, aloittaja, ja "käyttöohjeesta" !

      Minun suosikkini "kautta aikojen" on ollut Pier Paolo Passolinin "Matteuksen evankeliumi" (1964). Mustavalkoversio, amatöörinäyttelijät - Mariana Passolinin oma äiti, vuorosanat suoraan evankeliumista.
      Yksinkertaisuudessan kaunis ja vaikuttava.

    • Netflixissä on uusi dokumenttidraama Mooseksesta
      Testament: the Story of Moses. Katsoin eilen ensimmäisen osan ja on kyllä ehdottomasti katsomisen arvoinen, jos on kiinnostunut raamatullisista teemoista.

      • Kiitos Paloma ! Katsomista (ja lukemista) riittää..))


    • Anonyymi

      Suomisen perhe 1 osa ylessä sarjan paras juuri nyt

      Perustuu Saksaan
      1941

      Pikkuruinen Pipsa lukee (muka) Lukion saksan oppikirjaa joka silloin oli tukiterä 1938 painos

      Särkän filmissä Saksa on nousevan nuorison kulttuuri
      Amerikkalaisuus kabinettien hämärää sijoittamista ...

      Maire Suvanto ( Pipsa) lukee Otavan lukion kielioppia 3. deklinaation - e loppuisia
      der Friede der Funke der Gedanke der Glaube ...

    • Minkähän takia Jeesus pyritään kuvaamaan aina ulkonäöltään paremman näköisenä kuin mitä hänet on Raamatussa kuvailtu.

      Jes.53
      "2) Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa,
      niinkuin juuri kuivasta maasta.
      Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta;
      me näimme hänet,
      mutta ei ollut hänellä muotoa,
      johon me olisimme mielistyneet.
      (3) Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä,
      kipujen mies ja sairauden tuttava,
      jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät,
      halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
      (4) Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi,
      meidän kipumme hän sälytti päällensä.
      Me pidimme häntä rangaistuna,
      Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      (5) mutta hän on haavoitettu
      meidän rikkomustemme tähden,
      runneltu meidän pahain tekojemme tähden.
      Rangaistus oli hänen päällänsä,
      että meillä rauha olisi,
      ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut."

      • Anonyymi

        Tuo "parempi ulkomuoto" kait perustuu ajatukseen Ylösnousseesta Kristuksesta. Mielikuvaan Hänen hengellisestä olemuksestaan. Hänen hengellisen olemuksensa täytyi olla vahva, vahvempi kuin ehkä rujompi inhimillinen muotonsa, koska Hän jo pelkällä olemuksellaan veti ihmisiä puoleensa.

        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm.+1:1&rnd=1711625876666 :

        Ilmestyskirja 1: 9-20
        9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.

        10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
        12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,

        13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
        14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
        15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
        16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
        17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        19 Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
        20 Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka näit minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."
        *


      • Hyvä pointti Tellukka. Ainakaan Pasolinin Jeesus ei ollut mitenkään kiiltokuvamainen, pikemminkin juuri tuollainen kuin Raamatussa ilmoitetaan.

        Etenkään tässa ajassa ei voi kuvitella että tuon kuvauksen perusteella kukaan tulee noteeratuksi tai kuulluksi.


    • Tarkoitin näitä hänen ulkonäkönsä kuvauksia ennen ylösnousemusta.

      Kyllä hänen ylösnousemusruumiissaan oli muutos tapahtunut hänen entisestä ulkonäöstään, kun eivät hänen omat opetuslapsensakaan häntä enää heti tunnistaneet, kun tapasivat Emmauksen tiellä.
      Eikä nekään haudalle tulleet naiset häntä enää tunnistaneet hänen ylösnoustuaan, vaan luulivat puutarhuriksi.

    • Anonyymi

      Olen kuullut väitteen, että katolisissa maalauksissa kuvattu pitkä, ruskeahiuksinen "Jeesus" onkin itseasiassa maalarin mallina ollut paavin poika Cecare Borgia!

      • Anonyymi

        Kiitos aloittajalle vinkistä ja kaikille muillekin!


    • Anonyymi

      Joo siis ne on espanjalaisia
      Oikea nimi on Borja yksi pääsi paaviksi Aleksanteri ja sillä oli valtavasti lapsia joiden kaikki suku levitettiin Italiaan yksi on Cesar B.

      Seuraava paavi Rooman rakentaja (tunsi hyvin Michelangelon) Julius 2 pani Cesar Borjan (Borgian) ja muut maanpakoon ja ilmoitti että haluaa kuolleet B:t kaivaa ylös ja lähettää perässä nekin Espanjaan ja että kaikki Borja- perheen kuvat mustataan

      (Julius 2 on tärkeä rakentaja ja tilasi mm. sarvipäisen Mooseksen kannattaa tutustua)

      Espanjassa on iso vihannestila Borja, Huelvassa ( Andalusiassa) joka näin keväisin tuo mansikoita Prismaan kympin kilo

      • Anonyymi

        Ps. Maailman tunnetuin Borgia on Jussi sekamies, ravintolatyöntekijä joka kertoo miten nousuvesi nappasi hänen jättämänsä padat rannalta ja vei mennessään ja mitä siitä seurasi, ootsa tehnyt koskaan työtä toimittaja kysyy
        Juan Borja
        https://youtu.be/GkvTbkEzBLk


      • Anonyymi

        Katsoin Wikistä tietoja Cecaresta: peräti maalaukseensa on taiteilija (Michelangelo) onnistunut ikuistamaan tosi julman (v*mäisen) näköisen psykopaatin.

        On saanut todella käyttää taitojaan luodakseen tuon tyypin "kehyksiin" myös todella kauniin ja pyhän oloisen Kristuksen!

        Vilkaisin tietoja myös tuosta Cecaren isästä, paavista, sekä sisarestaan Lucreziasta. Lucrezia ilmeisesti oli jo lapsesta asti ollut isänsä ja veljensä hyväksikäyttämä, saanut lapsenkin mahd. faijalleen, tuolle läskille sialle.

        Lucreziasta, maailman ehkä kuuluisimmasta "murhaajattaresta", kehkeytyi uskonnollinen tyttö, joka jakoi varoja eri hengellisiin toimiin. Kuoli nuorena, n. 3-kymppisenä.

        Taivasten Valtakunta on siitä merkillinen paikka, että siellä voi kohdata ihmisiä, joita ei välttämättä olisi arvannut siellä olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin Wikistä tietoja Cecaresta: peräti maalaukseensa on taiteilija (Michelangelo) onnistunut ikuistamaan tosi julman (v*mäisen) näköisen psykopaatin.

        On saanut todella käyttää taitojaan luodakseen tuon tyypin "kehyksiin" myös todella kauniin ja pyhän oloisen Kristuksen!

        Vilkaisin tietoja myös tuosta Cecaren isästä, paavista, sekä sisarestaan Lucreziasta. Lucrezia ilmeisesti oli jo lapsesta asti ollut isänsä ja veljensä hyväksikäyttämä, saanut lapsenkin mahd. faijalleen, tuolle läskille sialle.

        Lucreziasta, maailman ehkä kuuluisimmasta "murhaajattaresta", kehkeytyi uskonnollinen tyttö, joka jakoi varoja eri hengellisiin toimiin. Kuoli nuorena, n. 3-kymppisenä.

        Taivasten Valtakunta on siitä merkillinen paikka, että siellä voi kohdata ihmisiä, joita ei välttämättä olisi arvannut siellä olevan.

        Se, että Cecare valikoitui malliksi, ei ollut ihan sattumaa, sillä muinaisissa kirjoituksissa, Josefuksen ja Eusebiuksen kirkkohistorioissa Jeesus kuvataan suunnilleen tuon näköiseksi.

        Hän oli tavanomaista juutalaista pidempi, hänellä oli pitkät, punaruskeat hiukset ja muist. siniset silmät. Oli "eurooppalaisemman" näköinen. Siksi Häntä Nasaretin ympäristössä epäiltiinkin erään roomalaisen sotilaan pojaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että Cecare valikoitui malliksi, ei ollut ihan sattumaa, sillä muinaisissa kirjoituksissa, Josefuksen ja Eusebiuksen kirkkohistorioissa Jeesus kuvataan suunnilleen tuon näköiseksi.

        Hän oli tavanomaista juutalaista pidempi, hänellä oli pitkät, punaruskeat hiukset ja muist. siniset silmät. Oli "eurooppalaisemman" näköinen. Siksi Häntä Nasaretin ympäristössä epäiltiinkin erään roomalaisen sotilaan pojaksi.

        Teoria siitä että Cesare Borgia olisi ollut mallina Jeesuksen muotokuvaan ei ole mitenkään vedenpitävä. Yhdennäköisyyttä kuvien perusteella toki on, mutta molemmat edustavat senaikaista miehistä renesanssin kauneusihannetta. Kuitenkin Ravennan ja Rooman katakombeista läydetyt mosaikkimaalaukset neljänneltä ja viidenneltä vuosisadalta jotka esittävät Jeesusta ovat kiistämätön todiste tätä myyttiä vastaan: molemmissa, Jeesuksella on pitkä, kihartuva ruskea tai musta tukka, kapeat kasvot ja ulkonäkö muutenkin vastaa tuhat vuotta myöhemmin Renesanssinaikana maalattua muotokuvaa, johon aikamme käsitys Jeesuksen ulkonäöstä perustuu.


    • Anonyymi

      Nuo on tietty panettelua myös

      Suomalainen wikipedia onkin pohjasakkaa virolainenkin on parempi

      Aleksanteri Borgia oli kova hallintomies ja organisoi Roomaa siis vaikka oli pappina Espanjassa

      Aleksanteri ja seuraaja Julius hallitsivat Kolumbuksen aikana/ jälkeen ja jakoivat Amerikan Portugalin kanssa vaikka eivät olleet kuninkaita

      Näin he tekivät Amerikoista katolisen ja pelastivat ne islamilta

      Kun Amerikoita ei tunnettu eli maantieteellisesti oli musta aukko

      jaettiin itäosa suurpiirteisesti pienenä kaistana Portugalille tietämättä kuinka suuri se itäosa on

      Näin Brasiliasta tuli vahingossa mantereen suurin ja pääkieli on portugali vaikka espanjalaisia valtioita on rutosti

      • Anonyymi

        Tunnet hyvin Espanjan ja Portugalin asioita. 🫠
        Itse en tunne kumpaakaan.

        Italiassa olen käynyt pari kertaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe