Leikkuupuimuri tuli mallusjoella tien leveydeltä ,nuoren pojan ohjaamaa henkilöautoa vastaan!
Seurauksella ,että nuori ,perheensä ja kaveriensa rakastama poika menehtyi.
Hänellä ei ollut mitään mahdollisuutta kun tien täydeltä ,leikkuupuimuri tuli vastaan.
Siihen päättyi nuoren elämä.
Perhe sai 30 000 € laskun.
Paikalliset nuoret ovat tuoneet valkoisen muisto ristin onnettomuus paikalle.
Mitä itse tekisitte jos läheisellenne kävisi näin?
Minun oikeustajuni ,ei hyväksy tätä että puimurin ,levikkeet levällään ajava kuski ,ei ota vastuuta teostaan.
Mallusjoen Puimuri turma ,omaiset eivät saaneet valituslupaa?
2
392
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen tieliikennelaki kieltää yksiselitteisesti ajoradan tukkimisen. Tuomari ei ole tuntenut riittävästi nyt lakia. Tuomarista kannattaa tehdä kantelu.
Hakusanat "Tieliikennelaki estäminen".
Puimurin kuljettajan olisi pitäny järjestää siirtymään liikenneohjaus, koska tiesi leikkuupöydän liian leveäksi. Selkeesti jätti noudattamatta tieliikennelakia ja myös Työturvallisuuslakia. Kuka tahansa Poliisi olisi tuossa tilanteessa, missä kone tukkii koko väylän, eikä liikenneohjausta ollut järjestetty, sakottanut. Koska tekohan osoittaa törkeää piittaamattomuutta liikennesäännöistä. Ei viljelijä ole Lain yläouolella.
Olen itse ajanut puimuria ja sen käyttäjän on noudatettava erityisen huolellisuuden ja varovaisuuden periaatetta liikkuessa ajoradalla.- Anonyymi
Kyseisessä tapauksessa puimurin kuljettaja ei ole lain yläpuolella vaan sai kyllä tuomion liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, koska ei leikkuupöytää laittanut kuljetusasentoon. Suomen tieliikennelain mukaan ajoneuvo tulee kyetä pysäyttämään edessä olevan tien näkyvällä osalla. Onnettomuuspaikalla ei ollut jarrutusjälkiä ja törmäys oli sattunut keskiviivan tuntumassa. Oikeus totesi, ettei leikkuupöydän asento olisi estänyt onnettomuutta tapahtumasta. Nuori olisi silti ajanut puimuria keulaan, jarruttamatta. Äärimmäisen valitettava tapahtuma.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053681
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472620- 1142442
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401964Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu291687- 271512
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et221511- 221328
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81251Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701245