Taas tuhlataan terveydenhuollon resursseja

Anonyymi-ap

Joku oikeasti apua tarvitseva jäi jonoon kun tää sankari, ex- kiekkoilija joi ja narkkas iitsensä avustettavaan kuntoon! Jatkuiko putki lennolla sattuneesta rähinöinnistä asti, eli monta viikkoa.

54

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi sentään Jokerien entinen tanssityttö on koulutettu hyvinvointivalmentaja eli melkein hoitaja.

      • Anonyymi

        Tää pariskunta kusettaa mennentullen, nyt leikkimällä eroa että saadaan kaikki mahdolliset yksinhuoltaja tuet. Velkahelvetti päällä mutta silti eletään kuin kroisokset, ilkeevätkin.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍑 ­N­­y­­m­f­­o­­m­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Mutta hänhän on national hero, kansallissankari... omasta mielestään.

      • Anonyymi

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Saisi maksaa maksansa huollon omasta taskustaan. Terveydenhoito on kriisissä ilman tällaisia tapauksiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Saisi maksaa maksansa huollon omasta taskustaan. Terveydenhoito on kriisissä ilman tällaisia tapauksiakin.

        Sittenhän kaikki ylipainoisetkin saisivat maksaa omasta taskusta hoitonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän kaikki ylipainoisetkin saisivat maksaa omasta taskusta hoitonsa.

        Kyllä hoikat ihmisetkin sairastuvat. Voivat olla salajuoppoja ja tupakin suurkuluttajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hoikat ihmisetkin sairastuvat. Voivat olla salajuoppoja ja tupakin suurkuluttajia.

        Sitten heidänkin pitäisi itse maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sittenhän kaikki ylipainoisetkin saisivat maksaa omasta taskusta hoitonsa.

        Eikös systeemi ole menossa niin että kun julkiselle ei pääse, yksityiselle ohjataan hoitoon.
        Karalahden postauksesta ei selviä mikä laitos kyseessä mutta mielestäni alkoholin aihettamat vauriot maksatettas omasta pussista. Itse on juonut terveytensä, maksakoon myös. Samoin narkkarit, itse maksaviksi vaan kaikki. Ellei löydy rahaa, joutaa kuolo korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös systeemi ole menossa niin että kun julkiselle ei pääse, yksityiselle ohjataan hoitoon.
        Karalahden postauksesta ei selviä mikä laitos kyseessä mutta mielestäni alkoholin aihettamat vauriot maksatettas omasta pussista. Itse on juonut terveytensä, maksakoon myös. Samoin narkkarit, itse maksaviksi vaan kaikki. Ellei löydy rahaa, joutaa kuolo korjata.

        Samoin ylipainoiset itse ovat syöneet itsensä lihaviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten heidänkin pitäisi itse maksaa.

        Alkoholismi on sairaus. Se pitää hoitaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Saisi maksaa maksansa huollon omasta taskustaan. Terveydenhoito on kriisissä ilman tällaisia tapauksiakin.

        Minkä maksansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Saisi maksaa maksansa huollon omasta taskustaan. Terveydenhoito on kriisissä ilman tällaisia tapauksiakin.

        Mutta kun ei oo rahaa ulosotto listat kertoo kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ylipainoiset itse ovat syöneet itsensä lihaviksi.

        Ylipainoiset noudattavat vain evoluution vuosituhansia suosimaa strategiaa jotta syö mahdollisimman paljon ruokaa jos sitä on koska seuraavaa ateriaa voi joutua odottamaan ja jos ruokaa koitti säästää niin se saattoi pilaantua tai joku pölli sen. Nykymaailmassa kun kaloreita on saatavilla melkoisen helposti niin ihmiset eivät ole kaikki sopeutuneet tähän nykyiseen tilanteeseen. Nykymaailmassa ylipaino on tietenkin rasite yhteiskunnalle ja sairaus. Olen työskennellyt syömishäiriöisten parissa ja tiedän että ei ole todellakaan helppoa laihtua pysyvästi koska näillä ihmisillä usein on lähes jatkuva näläntunne ja sitä voi olla todella vaikea vastustaa. Onhan näläntunne voimakas ja joillakin se voi olla hyvinkin jatkuvaa. Nälän voimasta kertoo sekin että jo muutamien päivien ravinnotta olo voi aiheuttaa mellakoita ja todella pitkään ravinnotta oleminen voi johtaa jopa kannibalismiin. Syöminen on voimakas vietti ja sen voimakkuus vaihtelee ihmisestä toiseen. Onpa sellaisiakin ihmisiä jotka eivät tunne nälkää käytännössä ollenkaan vaan syövät sen takia vain jotta pysyisivät hengissä. Kyllähän hyvin monet ylipainoiset syövät liikaa kun ahmimisesta on tullut kuin huumetta. Eivät pysty lopettamaan ateriointia vaikka olisivat syöneet ihan tarpeeksi. Monet syövät liikaa huonoon oloonsa. Ovat masentuneita ja ahdistuneita, yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ylipainoiset itse ovat syöneet itsensä lihaviksi.

        Älä viitsi, moni ylipainoinen on geeneiltään huono eli saanut "perinnöksi" sen että lihoo ilman omaa syytään!


    • Anonyymi

      Jeren instan mukaan onneton paparazzi kyttää parkkipaikalla että saa lehteen kuvia.

    • Anonyymi

      hakee sympatiaa ja hyväksyntää. Normi holistin toimintamalli

    • Anonyymi

      Tää nyt ei liity Karalahteen vaan siihen mitä julkisella hoidetaan.
      Eipä kauankaan, kun Afrikan maassa silvottu sai SEN korjausleikkauksen julkisella. Ja kuinka paljon noitakin on, niistä ei vaan kirjoiteta.
      Turkkilaisen naisen rintaleikkaus meni pieleen ja muutaman kuukauden tehohoito Suomessa.
      Omaiseni, 45 vuotta työelämässä ollut, odottaa kuukausia lonkkaleikkaukseen.

      • Anonyymi

        Myöskin kaikki silikonitissien korjaukset, persimplanttien parsinnat, botoxvauriot yms omalla rahalla. Ikänsä veroja maksaneet ei pääse hoitoon kun turhakkeet ovat etusijalla. Jonot kohenee kun juopot ja törröhuulet hoidetaan muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöskin kaikki silikonitissien korjaukset, persimplanttien parsinnat, botoxvauriot yms omalla rahalla. Ikänsä veroja maksaneet ei pääse hoitoon kun turhakkeet ovat etusijalla. Jonot kohenee kun juopot ja törröhuulet hoidetaan muualla.

        Samoin ne läskit, niitä riittää siellä jonossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ne läskit, niitä riittää siellä jonossa.

        Kyllä on totuus kuitenkin että ylipainoiset henkilöt on suurin yhteiskunnan rasite menojen suhteen .Sydänsairaudet . Diabetes. Rasvamaksa. Aivoinfarkti . Lonkka ja polvi ongelmat. Sairauksia on niin paljon ja suurin syy on kuitenkin niihin ylipaino .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on totuus kuitenkin että ylipainoiset henkilöt on suurin yhteiskunnan rasite menojen suhteen .Sydänsairaudet . Diabetes. Rasvamaksa. Aivoinfarkti . Lonkka ja polvi ongelmat. Sairauksia on niin paljon ja suurin syy on kuitenkin niihin ylipaino .

        Ykköstyypin diabetekseen voi sairastua ihan kuka vaan ja minkä ikäisenä tahansa. Ei tarvitse olla edes lihava.
        Tyypin 2 diabetes on taas ihan eri juttu. Siihen vaikuttavat elintavat. Aivoinfarkti voi iskeä myös laihan ihmisen kohdalle. Samoin kuin lonkka- ja polvivaivat.
        Mutta, lähtökohtaisesti sairaita pitää aina hoitaa. Terveitä taas ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ykköstyypin diabetekseen voi sairastua ihan kuka vaan ja minkä ikäisenä tahansa. Ei tarvitse olla edes lihava.
        Tyypin 2 diabetes on taas ihan eri juttu. Siihen vaikuttavat elintavat. Aivoinfarkti voi iskeä myös laihan ihmisen kohdalle. Samoin kuin lonkka- ja polvivaivat.
        Mutta, lähtökohtaisesti sairaita pitää aina hoitaa. Terveitä taas ei.

        Voi toki sairastua muutkin kuin lihavat, mutta lihavia on suurin osa näistä sairastuneista ja se lihavuus on itse aiheitettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ykköstyypin diabetekseen voi sairastua ihan kuka vaan ja minkä ikäisenä tahansa. Ei tarvitse olla edes lihava.
        Tyypin 2 diabetes on taas ihan eri juttu. Siihen vaikuttavat elintavat. Aivoinfarkti voi iskeä myös laihan ihmisen kohdalle. Samoin kuin lonkka- ja polvivaivat.
        Mutta, lähtökohtaisesti sairaita pitää aina hoitaa. Terveitä taas ei.

        Taitaa olla 2 diabetes yhtälailla mahdollista ja myös perinnöllistä kuin ykkönen, toki ylipaino lisää kaikkien sairauksien riskiä ,ylipainoisia suomalaisista onkin 54 % Kieletäänkö hoito tulis säästöä ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi toki sairastua muutkin kuin lihavat, mutta lihavia on suurin osa näistä sairastuneista ja se lihavuus on itse aiheitettua.

        Tyypin 2 diabetes on tavallaan elintasosairaus. Tyypin 1 diabetes taas on ihan eri juttu. Siihen voi sairastua vaikka 1 -vuotias lapsi. Henkilön painolla ei ole siinä mitään tekemistä.
        Tyypin 2 diabeteksestä voi parantua, kun laihduttaa ja muuttaa ruokailutottumuksia.
        Tyypin1 diabetes ei parannu millään keinolla. Sitä hoidetaan pistoksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on totuus kuitenkin että ylipainoiset henkilöt on suurin yhteiskunnan rasite menojen suhteen .Sydänsairaudet . Diabetes. Rasvamaksa. Aivoinfarkti . Lonkka ja polvi ongelmat. Sairauksia on niin paljon ja suurin syy on kuitenkin niihin ylipaino .

        Olen lihava eikä minulla ole mitään noista sairauksista vaan ihan vaan sairaus joka ei johdu lihavuudesta...en kuluta terv huoltoa vaan hiivun hiljalleen täällä kotona pois. Kesän kun vielä näkisi ja kokisi, olisi se aivan mahtavaa. Olkaa armollisia toisillenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ne läskit, niitä riittää siellä jonossa.

        LOPETA lihavien ihmisten demonisointi!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi toki sairastua muutkin kuin lihavat, mutta lihavia on suurin osa näistä sairastuneista ja se lihavuus on itse aiheitettua.

        Ei kaikki lihavuus ole itseaiheutettua, voi myös olla perinnöllistä että on huonot geenit ja siksi lihoo!


    • Anonyymi

      Toivottavasti potkaisee tyhjää.

      • Anonyymi

        Ne lihavatko ?


    • Anonyymi

      "velat tulee maksuun" 😁

      • Anonyymi

        Sitä niittää, mitä kylvää


    • Anonyymi

      Sairaalassa hoidetaa kaikki apua tarvitsevat. Se on sitä, jota kutsutaan etiikaksi. Katso vaikka Wikipediasta, jos et asiaa ymmärrä.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa että kaikki hoidettaisiin! Julkisella on jonot niin pitkät että moni kerkee kuolla ellei ole varaa mennä yksityiselle. Nää juopot on ertyisuojeluksessa, jonojen ohi pääsee poliisin kärrääminä putkasta oksennusta ryntäillä! Sairaalassa viihtyvät sen aikaa että taas jaksaa juoda lisää.


      • Anonyymi

        Todellakin on väärä käsitys että sairaalassa hoidettaisiin kaikki apua tarvitsevat.


    • Anonyymi

      Jere on aikanaan maksanut veroja Suomeen paljon enemmän kun kaikki täällä kirjoittajat yhteensä.

      • Anonyymi

        Tuo oli paras vitsi aikoihin, ei sitten liiennyt rahaa elatusmaksuihin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli paras vitsi aikoihin, ei sitten liiennyt rahaa elatusmaksuihin ?

        Jerellä oli maksamatta vielä elatusmaksuja 800 euroa. Oli maksanut jo 300 tuhatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jerellä oli maksamatta vielä elatusmaksuja 800 euroa. Oli maksanut jo 300 tuhatta.

        Seiska unohti kertoa tuon että kuinka paljon on elatusmaksuja maksanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jerellä oli maksamatta vielä elatusmaksuja 800 euroa. Oli maksanut jo 300 tuhatta.

        Halaa 80000 totuus


    • Anonyymi

      Varmasti. Näyttää olevan kriisiä avioerosta ja äidin kuolemasta.

    • Anonyymi

      Enpä tiedä mutta siinä taas syyllistetään puolisoa kun jätti. Varmasti siihen oli syynsä. Kauan jaksoikin katsella. Sääliksi käy Nannaa koska niin pienet lapset.

    • Anonyymi

      Hyvä että on julkkis tähti, nimittäin jos juomisperäisestä vaivasta on kyse saattaa moni "tavis" joutua kotiinsa/kadulle kuolemaan. Itsellä parikymmentä vuotta sitten tuli ryyppykuurin seurauksena kaatumisesta pöpö käsivarteen tuosta tulehduksen kyynerpäähän kivut hirvittävät, ilm Islam uskoinen arabiääkäri haistoin vanha viinan ja löipä vielä karateiskuntapaisen vatsaan ja heitti käytänösssä Peijaksesta ulos"olet juonut" seuraavana päivänä arvausasemalle kipu oli mieletön verikoe ja kotiin parintunnin päästä hoitaja soittaa ja käskee yllätys Peijakseen takaisin.., tulehdusarvo oli niin korkea jotta jouduin viikoksi tiputukseen penisliinille ,hengen meno oli likellä. Lääkärillä saattoi käydä tuuri myös olisi ollut noloa jos tulehdusarvopotilas +300 olisi deladoinnut himaan, varmaan tuo olisi jotenkin peitelty lääkärin osalta , ilmeisesti tuo tajuttiin koska kohtelu oli lähes lempeää..Nykyisin olenkin raitis mies, mutta tiedän kyllä ettei juoppo tavis ole hoidossa kiirellinen nykyisinkään. Toivotaan jotta kansallissankari toipuu ja saakin varmaan hyvän hoidon , Nannakin voi tulla toisiin aatoksiin jos mies tokenee ja raitistuu.

    • Anonyymi

      Usko tai älä. Kaikki hoidetaan sairaalassa. Kukin vuorollaan. Siihen sinunkin on tyytyminen.

      • Anonyymi

        Mutta entäpä jos kerkee kuolla jonossa ollessaan?nykyisin päivystyskäynti on niin lyhyt ettei siinä keretä mitään tutkia vaan laitetaan kotiin Burana reseptin kanssa ja ohjeella että varaa uusi aika tutkimuksiin. Niihin taas jonotetaan jopa kuukausia, vaiva/vamma pahenee, ainut keino päästä hoitoon on mennä yksityiselle.
        Eli samoin nääkin narkit/alkit vois kotiuttaa kuten muutkin eikä ottaa osastolle makoilemasn ja tärisemään.


      • Anonyymi

        Usko tai älä sairaalassa hoidetaan jos halutaan, sen valinnan tekee lääkäri usein muuten hoitaja. Ainakin minulta kysyttiin aikoinaan 10 v sitten tupakoinista, kysyin syytä sanottiin jottei leikata tupakoitsijaa, en tupakoinut. Tosin tiedän tapauksia kolmestikin ohitusleikkaus tehty tupakoitsijalle, onko mahdollista jotta on jonkunlainen pisteytys olemassa josta ei potilaille hiiskuta?


      • Anonyymi

        Samaa mieltä, itse olen aina saanut hyvää hoitoa julkisella puolella. Enkä ole juoppo, enkä alkoholisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko tai älä sairaalassa hoidetaan jos halutaan, sen valinnan tekee lääkäri usein muuten hoitaja. Ainakin minulta kysyttiin aikoinaan 10 v sitten tupakoinista, kysyin syytä sanottiin jottei leikata tupakoitsijaa, en tupakoinut. Tosin tiedän tapauksia kolmestikin ohitusleikkaus tehty tupakoitsijalle, onko mahdollista jotta on jonkunlainen pisteytys olemassa josta ei potilaille hiiskuta?

        Tupakointi on hyvä ainakin tauottaa ennen leikkausta, sillä tupakoitsijalla parantuminen on hitaampaa. Lyhyesti muutama seikka: haavat parantuvat hitaammin, voi tulla verisuonien kunnon vuoksi leikkauskomplikaatioita ja lisäksi infektioriski on korkeampi.

        https://www.kaypahoito.fi/sll26316


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entäpä jos kerkee kuolla jonossa ollessaan?nykyisin päivystyskäynti on niin lyhyt ettei siinä keretä mitään tutkia vaan laitetaan kotiin Burana reseptin kanssa ja ohjeella että varaa uusi aika tutkimuksiin. Niihin taas jonotetaan jopa kuukausia, vaiva/vamma pahenee, ainut keino päästä hoitoon on mennä yksityiselle.
        Eli samoin nääkin narkit/alkit vois kotiuttaa kuten muutkin eikä ottaa osastolle makoilemasn ja tärisemään.

        Kukaan ei kuole jonossa. Jos oireet vakavat, lääkäri tekee arvion ja sitten pääsee nopeammin toimenpiteeseen.


    • Anonyymi

      Viina ja huumeet vievät ihmisen terveyden

    • Anonyymi

      NIin, kyllä juopottelu putki voi puhjeta ihan kelle tahansa, ihan tavaliset ihmiset ratkeaa joskus juomaan. Monelaiset ulkopuoliselle näkymättömät syyt voi aiheuttaa juomista. Mielenterveyden palveluihin on vaikea meillä päästä, terapia hoidot on tiukassa ja terapeutteja liian vähän. Päivittäin on uutisia ettei perusterveydenhuoltoon ole varoja eikä paikoin henkilökuntaa. Soteuudistus meni ilmeisesti jotenki pieleen sekin.

      • Anonyymi

        Ei nyt kenelle tahansa. Minä tiedän, ettei ongelmia voi hukuttaa viinaan. Siksi olen ollut täysraitis noin 15 vuotta


    • Anonyymi

      Alkoholistin aivot ja ajatukset eivät toimi kun muilla

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      ❤️ K­­­u­­­u­m­­a­­t­­­ ­­­t­­­y­­t­­ö­­t­­ ­­o­­­d­­o­t­t­a­­v­­­­­a­­­t­­ ­s­­­i­n­u­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18342361

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe