Mistä löytyisi pk-seudulla KÖYHIÄ uskovia??

Anonyymi-ap

KAIKKI ovat niin YLIONNELLISIA RIKKAITA URAOHJUKSIA audeineen ja rivitaloineen ja omakotitaloineen.. JOKAISELLA tuntuu olevan VIIDEN TONNIN TULOT ja RAHAA KUIN ROSKAA!!! mä haluaisin löytää seurakunnan jossa porukka on amisjuntteja joilla on korkeintaan 1800 euron NETTO -tulot ja kulkisivat julkisilla kulkuneuvoilla ja asuisivat betonilähiöissä?

87

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät he noissa "seurakunnissa" pyöri.

      Tai jos ovat niissä yhä, niin peräpenkeissä halveksittuina.

      Minulla on se käsitys, että ne aidosti Hengelliset ovat ns "ulkopuolella leirin", eli hajaannuksessa yksikseen.

      Mutta käsittääkseni tulee aika, eli kun Herra on saanut heidät valmistetuksi, niin sitten he tulevat yhteen, mutta ei ihmisen yhdistämänä vaan Pyhän Hengen.

      On nytkin niitä, jotka kokoontuvat ulkopuolella noiden leirien, mutta niissä se on tapahtunut ihmisen tekona, eikä se toimi, vaan on tullut vain lisää "leirejä", eli puolueita / lahkoja / eriseuroja.

      • Anonyymi

        Itse en kyennyt aloittamaan teologian opintoja oppimateriaalin takia, johonj tutustuin ennen opintojen aloittamista once upon a time. Oppimaterijaalissa oli saatanallisia valheita ja tunnettujen liperaaltejolokijen kirjoja, joita olisi pitänyt luveskella ja niistä tulla tentatuksi. Tutkin usejan tunnin ajan oppimaterijaalia, johon mulla oli mahjollisuus päästä tutkimaan. Lopulta ilmoitin etten aloitakaan opiskelua , sillä ilo ja innokkuus opintojen aloituksesta katosi oppimaterijaalin nähtyjäni. Se ei ollut kuin joiltain osiltaan tejolokiaa, valheen osuus suhteessa totuujen osuuteen oli oksettavaa. Ramattutuntemukseni ei mennyt hukkaan eikä rakkaus Jumalaa kohtaan.Mietin siinä pahassa olotilassa muutaman päivän ajan että tätäkö usean vuojen ajan? Kun tuntuu tuntikin pahalta niin päätös oli selvä. omatuntoni ei ollut valmis sellaiseen.Samalla mietin kuinka muut tejolokeiksi opiskelevat pystyvät opiskelemaan jos ovat rakastavassa uskossa Jeesukseen.

        Tässä on myös vastaus siihen kokoonunko sellaiseen kotaan, jonne myös saatanan omat tulevat ja tuovat mukanaan pimeyttä.En halua kuulla liperaalitejolokin suusta yhtään sanaa. Taivas pysyy kiinni eikä anna sajetta, siellä missä synti saa rehottaa.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        💋 ­­­N­y­­­m­­­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Enkä ole köyhä, joten pitäisikö tässä pyytää sitä anteeksi....ja Jumalan Kirjoituksijen paljoujen tutkiminenkin kiinnostaa enemmän kuin töllön töllötys.

      Ei tämä suht laaja ihmisten vauraus enää kauvan kestä, joten piristy sitä ajatellessa. Putin on aloittanut jo sen mikä kohtaa koko maajilmaa laittajessaan

      " tuhon patan kiehumaan."

      Kremlissä se pata kiehuu Putinin päässä tai vieraanvaraisessa köketissä?

      Laulajen valkejassa paijassa,

      Selef Urge

      • Et siis ole oikea uskova, kun et ole toista ihokastasi tarvitsevalle antanut?


      • Anonyymi

        Mene katsastamaan leipäjonoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene katsastamaan leipäjonoon.

        Toisilla leipäjonoihin on eriväriset päiväkortit hakee sellainen.


    • Anonyymi

      Aloittaja: tuo huonoa suomea sönkkäävä syömishäiriöinen on todella varakasta sukua ja itsekin varoissaan, on tällä asialla täällä kehuskellut. Myös laajasti yhteydessä okkultismiin, tämänkin on itse kertonut.

      Huomaat myös, kun kysyit uskovista, hän siirsi keskustelun omaan sota-viha-agendaansa.

      Haluatko, aloittaja, keskustella uskonasioista, vai haukkua Putinia? Uskosta keskustellaan kristittyjen foorumeilla, ei S24helluntailla.

      Matt. 6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

      • Anonyymi

        En ole ap, mutta mitähän ovat nuo maintsemasi "kristittyjen foorumit" ?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuo yläpuolinen, mutta oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin googlettaminen?

        https://www.google.com/search?q=kristillinen foorumi

        Jos kehutaan ja suositellaan jotakin, niin tokihan sitten tulisi kertoa edes se, mitä ne hyvät "kristittyjen foorumit" ovat !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tuo yläpuolinen, mutta oletko koskaan kuullut sellaisesta asiasta kuin googlettaminen?

        https://www.google.com/search?q=kristillinen foorumi

        Niin ja kokeilin tuota keinoa.

        Mitä sieltä heti löytyikään ?

        " Usko ja rukous
        https://uskojarukous.fi › guidelines
        Kristillinen keskustelupalsta klassisen kristinuskon ja ekumenian hengessä. ... Foorumi puolestaan tarjoaa rekisteröityneille käyttäjille foorumin teknisten .. "

        Ekumeniaa !

        Ekumeniassa ei ymmärretä edes tätä perus asiaa:

        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Seurakuntayhteyttä ei tule rakentaa uskosta osattomien kanssa, ja ekumeniassa heitä on pilvin pimein jo kirkkokuntien kautta !


    • Anonyymi

      Aidosti hengellinen ihminen ei omista mitään. Nuo audit, rivi- ja omakotalot, sekä suuret tulot kahlitsee ihmisen eikä sellainen hengellisyys ole todellista, vaan pelkkåä teatteria.

      Kun kaikki on henkeä, energiaa, niin tuollaiset maalliset energian kahlitsijat vie ihmisen helvettiin.

      Ole onnellinen, että et omista mitään. Henkienergia pääsee virtaamaan vapaasti ja pääset Herrasi luo että heilahtaa.

      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Ei pidä tehdä noin kovia ja järjettömiä yleistyksiä.

        Kullakin on oma Tiensä !

        Ja Herra johdattaa jokaista kyllä, joka kuulee ja kuuntelee.

        Lisäksi Herra voi riisua tai olla riisumatta tahtonsa mukaan.

        Eikä ihmiseltä onnistu itse itsensä pyhittely !

        Se on Jumalan tekoa ja Pyhän Hengen vaikutusta meissä.

        Siksi Jeesus itse sanoi siis näin:

        17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
        22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
        24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan.

        Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".

        Siis ihmiselle mahdotonta, mutta Jumalalle mahdollista, ihan kaikki ja siten myös rikkaan riisuminen tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Ei pidä tehdä noin kovia ja järjettömiä yleistyksiä.

        Kullakin on oma Tiensä !

        Ja Herra johdattaa jokaista kyllä, joka kuulee ja kuuntelee.

        Lisäksi Herra voi riisua tai olla riisumatta tahtonsa mukaan.

        Eikä ihmiseltä onnistu itse itsensä pyhittely !

        Se on Jumalan tekoa ja Pyhän Hengen vaikutusta meissä.

        Siksi Jeesus itse sanoi siis näin:

        17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
        22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"
        24 Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan.

        Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        26 Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".

        Siis ihmiselle mahdotonta, mutta Jumalalle mahdollista, ihan kaikki ja siten myös rikkaan riisuminen tarvittaessa.

        Heti joku rikas hellari syöksyi puolustelemaan omaisuuttaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti joku rikas hellari syöksyi puolustelemaan omaisuuttaan..

        Ei pidä syytellä omiin harhakuvitelmiinsa perustuen !

        Väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on valhetta ja siten syntiä !

        Joten ota selvää ensin, ennen kuin alat tuomitsemaan valheisiin perustuen !

        Olen umpiköyhä !

        Minun kohdallani on Herran riisuminen toteutunut, olen itse kokenut Jobin kaltaisen kohtalon / riisumisen, jossa on riisuttu kaikki.

        Nyt juuri joudun taas kerran toimeentulotuelle, kun tuli suuria terveysmenoja.

        Ei ole todellakaan kivaa, vaan nöyryyttävää...

        Mutta vaikka minä itse olen kokenut kaiken tuon, niin minä tiedän jo senkin, että kaikkien kohdalla Tie ei ole sama kuin minulla itselläni.

        Olihan Jobillakin ne "ystävät" jotka löivät lyötyä ja syyttelivät kaiken johtuvan Jobin jumalattomuudesta ja hänen synneistään, vaikka oikeasti kyse oli Jumalan riisumisesta ja sen tarkoitus on lähentää meitä Herraan, Jobkin kaiken jälkeen sanoo edellisestä, sitä riisumista edeltäneestä elämästään ja sen erosta siihen, miten oli sen jälkeen näin:

        1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."

        Siis tämä eritoten:

        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.


    • Anonyymi

      Jumala vihaa köyhiä. Rikkaus on merkki Jumalan suosiosta.

      • Anonyymi

        Jumala siis vihasi Jobia ?!

        Niinkö se menikin ?

        6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."

        Sitten alkoi se riisuminen !

        Jobista tuli rutiköyhä ja sairas !

        9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.
        13 Kun sitten eräänä päivänä hänen poikansa ja tyttärensä söivät ja joivat viiniä vanhimman veljensä talossa,
        14 tuli sanansaattaja Jobin luo ja sanoi: "Raavailla kynnettiin, ja aasintammat kävivät niiden vieressä laitumella;
        15 niin sabalaiset hyökkäsivät ja ryöstivät ne ja surmasivat palvelijat miekan terällä. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        16 Hänen vielä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: "Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja palvelijat ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        17 Hänen vielä puhuessaan tuli taas toinen ja sanoi: "Kaldealaiset asettuivat kolmeen joukkoon ja karkasivat kamelien kimppuun, ryöstivät ne ja surmasivat palvelijat miekan terällä. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        18 Hänen vielä puhuessaan tuli taas toinen ja sanoi: "Poikasi ja tyttäresi söivät ja joivat viiniä vanhimman veljensä talossa;
        19 katso, silloin suuri tuulispää tuli tuolta puolen erämaan ja iski talon neljään nurkkaan, ja se luhistui nuorukaisten päälle, niin että he kuolivat. Vain minä yksin pelastuin kertomaan tämän sinulle."
        20 Silloin Job nousi, repäisi viittansa ja leikkasi hiuksensa, heittäytyi maahan ja rukoili.
        21 Ja hän sanoi: "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."
        22 Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan.


        1 Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.
        2 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
        4 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Nahka nahasta; ja kaikki, mitä ihmisellä on, hän antaa hengestänsä.
        5 Mutta ojennapa kätesi ja koske hänen luihinsa ja lihaansa: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        6 Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä".
        7 Niin saatana meni pois Herran edestä ja löi Jobiin pahoja paiseita, kantapäästä kiireeseen asti.
        8 Ja tämä otti saviastian sirun, sillä kaapiakseen itseänsä, ja istui tuhkaläjään.
        9 Niin hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö pysyt hurskaudessasi? Kiroa Jumala ja kuole."
        10 Mutta hän vastasi hänelle: "Sinä puhut niinkuin mikäkin houkka nainen. Otammehan vastaan Jumalalta hyvää, emmekö ottaisi vastaan pahaakin?" Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä huulillansa.

        Niin ja Jobin 3 "ystävää" puhuivat samaa kuin sinä !

        Mutta mitsen heille lopussa kävi, mitä Jumala heille sanoikaan ?

        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.


    • Anonyymi

      Elon Musk on Jumalan varjeluksessa. Hän halusi maksaa itselleen 50 miljardia osinkoa yhtiöstään. Sen mukaan elämme kaikki köyhyysloukussa ja olemme Jumalan vihaamia.

    • Anonyymi

      Aitoja uskovaisia

    • Anonyymi

      Sitä vartenhan on usko asetettu. Kerää paljon rahaa ja kaikkia mikä on suosittua maailmassa. Puhu jatkuvasti miten siunattu olet. Autuaampi ottaa kuin antaa! Miksi seurustelisin luusereitten kanssa? Olen siunattu, eikä minun tarvitse miettiä köyhimyksiä. Kun vain minulla on enemmän kuin tarpeeksi.
      Seurakunnassa olen arvostettu. Minua kunnioitetaan. Mitä minä muuta tarvitsenkaan. Olen eliitti uskovainen.

      • Anonyymi

        Ironiaa...

        Mutta oikeasti ikävä totuus on se, että "seurakunnissa" on menestysteologia vallalla, ja vain hyvin hyvin harva sen ymmärtää ja näkee.

        Siellä ei opeteta tasausta, eikä heikommista ja köyhemmistä huolehtimisesta.

        Ei puhuta riisumisesta.

        Ei Jobin kirjan opetuksista.

        Ei siitä, että ei voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

        Tälläisiin Raamatun paikkoihin ei ole mitään kiinnostusta:

        44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
        14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
        15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".


        Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

        Luuk. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

        Matt. 6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.

        20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.

        21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

        1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
        2 Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;
        3 teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.
        4 Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
        5 Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä.
        6 Vanhurskaan te olette tuominneet ja tappaneet; hän ei vastusta teitä.

        Näitä ei varmasti opeteta "seurakunnissa" !

        Ainoa mitä voidaan opettaa, on se, että "anna rahasi minulle / meille" ja siihen on syynä vain se kova rahan ja mammonan himo.


    • Anonyymi

      Mutta voiko kuvitella että maailman rikkain, tai lähes rikkain mies haluaa yhtiöstä 50 miljardia osinkoa. Mitä tosin ei hänelle myönnetty kun yhtiötä omistaa muutkin ja olivat sitä mieltä että vähempikin kyllä riittää.

      Jos se summa, yhden miehen vaatima vuoden palkka lätkäistäisin vaikka suomen valtion budjettiin, niin köyhyys olisi pitkän aikaa poissa eikä rahan vuoksi tarvitsisi lakkoilla eikä sitä anehtia koko ajan lisää kun sitä voisi aivan auliisti antaa kaikille monena vuotena. Ja vain yhden miehen vuoden palkalla eikä mikään kertaluontoinen elinikäinen korvaus.

      Sillä tavalla se rikkaus on suhteellista ja jos valtion tasolla ajatellaan, niin norjalaisia on siunattu kaikista eniten Jumalan siunauksilla. Heillä on 2000 miljardia käyttämätöntä rahaa öljyvarastoissa ja koko ajan tulee lisää. He ovat vielä keksineet uuden keinon imuroida meren pohjasta arvokkaita akkumineraaleja. Hieman luonnonsuojelujärjestöt ovat vastahankaan, mutta ovat saaneet luvan niin tehdä eikä siten Norjan rikkauksilla ole rajoja.

      Mutta mitään yhteyksiä kummassakaan tapauksessa ei ole Jumalan kanssa.

      Ei silloin kun oikeista satumaisista rikkauksista puhutaan.

      • Anonyymi

        Miksi ärsyttelet itseäsi ja toisia tuollaisilla ajatuksilla ?

        Mitä hyötyä koet niistä tulevan ?

        Raamattu sanoo:

        Matt. 16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

        Mark. 8:36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa?

        Luuk. 9:25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

        Siis näin olisi parempi:

        Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.


    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Kyllä ne kuule on lähtenyt Hesasta pois noin 100-300 km päässä oleviin pikkukaupunkeihin.
      Täällähän ne ovat!

      Itse olen yksinäinen vaeltaja, mutta sain silti ainoat kaksi kaveriani Hesan seudulta karkotetuista. Toinen oli käynyt Siiloan seurakunnassa ja muuallakin.

      Kun paimenta lyödään niin lampaat hajaantuvat. Ja Hesassa ehkä on paimenia tapana lyödä???

      Kyllä sun pitää etsiä täältä ne kadonneet lampaasi eikä Hesasta....

    • Anonyymi

      Siinä se justi onkin synti, että köyhällä ei ole muuta kuin raha mielessä kun Jeesuksen mukaan juuri sitä ei pitäisi miettiä ollenkaan eikä murehtia siitä, vaan se on epäuskon merkki. Merkki siitä ettei luota että Jumala kyllä asiat tavalla tai toisella järjestää tai jos ei järjestä, niin ihminen tarvitsee sellaisen koetuksen.

      • Anonyymi

        On se helppoa sanoa, jos ei itse ole elänyt todellisessa puutteessa.

        Siis tilanteessa, jossa päivittäinen ravintokin on epävarmaa.

        Mutta siihen sai Paavalikin OPPIA ja TOTUTELLA ja lopulta hän sitten sanoo:

        Fil. 4:12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.

        Elikö siis Paavalikin synnissä ?

        Kyse on siis uskon koettelemisesta ja sen kautta sen uskon kasvamisessa Herran kanssa yhdessä läpikäytyjen vaikeuksien kautta ja avulla.

        2 Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
        3 tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
        4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.

        6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,

        7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

        On siis helppoa haukkua toisia epäuskoisiksi, jos ja kun itsellä on kaikki ruumiin tarpeita.

        Olen huomannut senkin, että moni väittää itseään köyhäksi, vaikka kuitenkin on omistus asunnot ja autot ja muutakin omaisuutta.

        Mutta sitten kun ei olekkaan enää mitään, minkä muuttaisi rahaksi / ravinnoksi, niin mites sitten suu pantaisiin tai oltaisiinko itse ilman epäuskoa ?


    • Anonyymi

      Rahasta aloittaja haluaa keskustella. Kun lasketaan paljonko keskiverto suomalaisella menee vuodessa tupakkaan ja OY, AB :n tuotteisiin, summa on iso. Jokainen c ,e säästyy uskovalta. Kun vielä lasketaan niiden kerrannaisvaikutukset summa on suuri. Keuhkojen ahtauma, keuhkosyöpä, alentunut terveys, maksasairaudet ym ym. Huumeet. En yhtään ihmettele , että uskovat ajelevat audilla.

    • Anonyymi

      En ole rikas mutta en köyhäkään, olen tyytyväinen siihen mitä minulla on, mitään ei puutu tällä hetkellä on jopa vähän liikaa roinaa kertynyt. Lähemmäs Herraa haluaisin päästä, jos koko omaisuuden myyminen siihen auttaisi tekisin sen heti, mutta olen epäuskoinen, kun on perhekin elätettävänä, vaimo työtön.

      • Anonyymi

        Olen edellä jo kirjoittanut sen, että uskova ei pysty itse itseään parantelemaan / pyhittämään, vaan se on kokonaan Jumalan työtä Hänen lapsessaan.

        Siis Herra haluaa kuuliaisuutta Hänen äänelleen.

        Eli jos Herra kehoittaa, niin sitten tulee olla uskollinen ja kuuliainen, mutta ei siis jos ihminen hinkuu rahojasi, kuten monissa "seurakunnissa" tapana ja käytäntönä jopa on, kun väärät rahan ahneet / mainetta ja mammonaa himoitsevat ovat "vanhimpina" / johtajina.

        Siis Suomen seurakunnissa tilanne on sellainen kuin tässä Raamatun kohdassa kerrotaan:

        Hesekiel 34

        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.

        Kannattaa ottaa Raamattu ja lukea ajatuksella koko tuo 34 luku, siinä on enemmänkin asiaa.


    • Anonyymi

      Eihän auto merkki enää merkitse mitään, vaan se että onko sähköauto. Vanhoilla ns. hienoilla saastuttavilla autoilla ei enää ole mitään statusta, vaan tulevaisuus on pelkästään sähköautojen. Joku vähän aikaan sitten muodissa ollut iso katumaasturi perinteisellä moottorilla pian naurettava esitys.

      Mutta silti ratkaisevaa on silti vain se mikä Henki ja hengellisyys on sillä ihmisellä, joka on ratin takana tai kyydissä. Vain sillä hengen sulostuttavalla vaikutuksella on merkitystä.

      • Anonyymi

        Meinaatko nyt niin, että kunhan on Pyhä Henki, niin silloin uskova voi toimia miten vain ?

        Vai mitä halusit sanoa ?

        Eikö sen Hengen tulisi juuri niin vaikuttaa, että se sulostuttaa jopa näin:

        44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        Siis mitä oikein yritit sanoa, se jäi hieman epäselväksi ainakin minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko nyt niin, että kunhan on Pyhä Henki, niin silloin uskova voi toimia miten vain ?

        Vai mitä halusit sanoa ?

        Eikö sen Hengen tulisi juuri niin vaikuttaa, että se sulostuttaa jopa näin:

        44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        Siis mitä oikein yritit sanoa, se jäi hieman epäselväksi ainakin minulle.

        Jos ei ole Pyhää Henkeä ihminen toimii miten vain. Ei hän tajua silloin yhtään mitään mistään ja on kaikenlaisten opintuulien heiteltävissä.

        Pyhässä Hengessä ihmistä ohjaa Jumalan Henki. Tietenkin se on vaikea ymmärtää eikä se edes ole ymmärrettävissä kun voima tulee ylhäältä. Hän saa mielen, uskon, ajatukset Jumalalta eikä siinä ole mitään kaavaa, että näin toimin kun minussa on olevinaan Pyhä Henki. Ei hänen tarvitse myydä Teslaansa ja antaa rahoja toisille jotka myös ovat myyneet Teslansa, vaan Pyhä Henki johdattaa kulloisenkin tilanteen mukaan ja sen johduksen voi myös menettää jollei usko siihen tai sitä liiaksi järjellä pähkäilee ja pyrkii vain olemaan uskonnollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole Pyhää Henkeä ihminen toimii miten vain. Ei hän tajua silloin yhtään mitään mistään ja on kaikenlaisten opintuulien heiteltävissä.

        Pyhässä Hengessä ihmistä ohjaa Jumalan Henki. Tietenkin se on vaikea ymmärtää eikä se edes ole ymmärrettävissä kun voima tulee ylhäältä. Hän saa mielen, uskon, ajatukset Jumalalta eikä siinä ole mitään kaavaa, että näin toimin kun minussa on olevinaan Pyhä Henki. Ei hänen tarvitse myydä Teslaansa ja antaa rahoja toisille jotka myös ovat myyneet Teslansa, vaan Pyhä Henki johdattaa kulloisenkin tilanteen mukaan ja sen johduksen voi myös menettää jollei usko siihen tai sitä liiaksi järjellä pähkäilee ja pyrkii vain olemaan uskonnollinen.

        Sinulla on todella erikoinen käsitys Hengen johtamisesta.

        Kirjoitat niin, että se olisi joko on tai off.

        Mutta yksikään uudestisyntynyt, eli Hengen omaava ei kykene kaiken aikaa olemaan Hengen johdossa, se on mahdotonta lihamme / oman tahtomme kautta ja vuoksi.

        Eli kuten Paavali kirjoittaa:

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Eli uskovassa on tuo taistelu lihan tahdon ja Jumalan tahdon välillä.

        Ja se on niin, että kukaan ei kykene kaiken aikaa elämään Hengessä ja Jumalan tahdon mukaan, vaan osan aikaa elämme myös lihan tahdossa, eli oman tahtomme mukaan.

        Vai kuvitteletko sinä itse eläväsi vain Hengessä, etkä ollenkaan oman tahtosi mukaan ?

        Lisäksi Raamattu sanoo nuorista uskovista, joilla ei vielä ymmärrys riitä kaikkeen, että juuri he ovat niiden opintuulten heiteltävinä, eli Hengen jo omaavat !

        Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

        Siis ETTEMME, eli etteivät uskovat, joille Paavali siis kirjoitti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on todella erikoinen käsitys Hengen johtamisesta.

        Kirjoitat niin, että se olisi joko on tai off.

        Mutta yksikään uudestisyntynyt, eli Hengen omaava ei kykene kaiken aikaa olemaan Hengen johdossa, se on mahdotonta lihamme / oman tahtomme kautta ja vuoksi.

        Eli kuten Paavali kirjoittaa:

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

        Eli uskovassa on tuo taistelu lihan tahdon ja Jumalan tahdon välillä.

        Ja se on niin, että kukaan ei kykene kaiken aikaa elämään Hengessä ja Jumalan tahdon mukaan, vaan osan aikaa elämme myös lihan tahdossa, eli oman tahtomme mukaan.

        Vai kuvitteletko sinä itse eläväsi vain Hengessä, etkä ollenkaan oman tahtosi mukaan ?

        Lisäksi Raamattu sanoo nuorista uskovista, joilla ei vielä ymmärrys riitä kaikkeen, että juuri he ovat niiden opintuulten heiteltävinä, eli Hengen jo omaavat !

        Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

        Siis ETTEMME, eli etteivät uskovat, joille Paavali siis kirjoitti !

        Ei Paavali tarkoita iäillisesti nuoria alaikäisillä, vaan niitä, jotka eivät yhdessä muiden kanssa kasva yhdessä Henkeen ja rakkauteen rakentuen toinen toisistaan Kristuksessa eivät ole alaikäisiä niihin verrattuna jotka yksin ovat tietävinään kaikki ja olevansa kaikessa oikeassa.

        "Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää. Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa." Ef. 4:13-16

        Ei ikä kasvata hengellisyydessä, ei sillä ole mitään kasvattavaa merkitystä, vaan sillä miten Henki yhdessä muiden hengellisten ihmisten kanssa kasvaa. Iäillisesti vanha voi olla todella eksynyt ja hyvinkin nuori täynnä Pyhää Henkeä ja voimaa. Eivät Jumalan armolahjat ole iästä kiinni eikä Paavalikaan tässä tarkoita fyysistä ikää alaikäisyydellä vaan sitä kun ihminen ei ole kasvanut muiden eikä Kristuksen yhteyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Paavali tarkoita iäillisesti nuoria alaikäisillä, vaan niitä, jotka eivät yhdessä muiden kanssa kasva yhdessä Henkeen ja rakkauteen rakentuen toinen toisistaan Kristuksessa eivät ole alaikäisiä niihin verrattuna jotka yksin ovat tietävinään kaikki ja olevansa kaikessa oikeassa.

        "Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää. Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa." Ef. 4:13-16

        Ei ikä kasvata hengellisyydessä, ei sillä ole mitään kasvattavaa merkitystä, vaan sillä miten Henki yhdessä muiden hengellisten ihmisten kanssa kasvaa. Iäillisesti vanha voi olla todella eksynyt ja hyvinkin nuori täynnä Pyhää Henkeä ja voimaa. Eivät Jumalan armolahjat ole iästä kiinni eikä Paavalikaan tässä tarkoita fyysistä ikää alaikäisyydellä vaan sitä kun ihminen ei ole kasvanut muiden eikä Kristuksen yhteyteen.

        Mitä sinä nyt sekoilet ?

        Minä en ole kirjoittanut mitään fyysisestä iästä !

        Siis nuori HENGELLISESTI !

        Siis eihän Paavali tuossa lainauksessani fyysisestä iästä mitään puhunut !

        Joten älä ala pätemään ja saivartelemaan !

        Ja tämä, mitä sinä kirjoitit on täyttä valhetta:

        --------------------------
        " Ei Paavali tarkoita iäillisesti nuoria alaikäisillä, vaan niitä, jotka eivät yhdessä muiden kanssa kasva yhdessä Henkeen ja rakkauteen rakentuen toinen toisistaan Kristuksessa eivät ole alaikäisiä niihin verrattuna jotka yksin ovat tietävinään kaikki ja olevansa kaikessa oikeassa. "
        ----------------

        Jokaikisen uudestisyntyneen tulee tulla OMAKOHTAISESTI Jumala opettamaksi !

        Jokaikisen tulee saada opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !

        Eikä olla ihmisten oppien ja opetusten varassa !


        Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat KAIKKI Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni

        Mutta kaltaisesi alaikäiset toki ovat yhä opettajien varassa ja siksi sinäkin eksyt niin monessa kohtaa, ihan kuten se Sana tuossa edellä sanoi:

        Ef. 4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

        Alaikäinen siis tarvitsee tuekseen opettajia, mutta kasvanut ei tarvitse, vaan hän saa hengen ravintonsa suoraan Herralta, eikä siis ihmisiltä, sillä Herran opetus on luotettavaa, mutta ihmisten on mitä on, varsinkin tässä ajassa, kun opettajat itse ovat yhä alaikäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Paavali tarkoita iäillisesti nuoria alaikäisillä, vaan niitä, jotka eivät yhdessä muiden kanssa kasva yhdessä Henkeen ja rakkauteen rakentuen toinen toisistaan Kristuksessa eivät ole alaikäisiä niihin verrattuna jotka yksin ovat tietävinään kaikki ja olevansa kaikessa oikeassa.

        "Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää. Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa." Ef. 4:13-16

        Ei ikä kasvata hengellisyydessä, ei sillä ole mitään kasvattavaa merkitystä, vaan sillä miten Henki yhdessä muiden hengellisten ihmisten kanssa kasvaa. Iäillisesti vanha voi olla todella eksynyt ja hyvinkin nuori täynnä Pyhää Henkeä ja voimaa. Eivät Jumalan armolahjat ole iästä kiinni eikä Paavalikaan tässä tarkoita fyysistä ikää alaikäisyydellä vaan sitä kun ihminen ei ole kasvanut muiden eikä Kristuksen yhteyteen.

        Niin ja vielä tuohon esittämääsi valheeseen !

        Sinä roikut ihmisissä ja siten kuvittelet sitä oikeaksi ja hyväksi tieksi.

        Mutta jos tutkitaan esim. Paavalia, niin miten itse apostolin kohdalla kaikki menikään ?

        Galatalaiskirje 1

        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

        Mitä Paavali tuossa siis sanoikaan ?

        "En ole ihmislitä saanut, eikä sitä minulle ole opetettu, vaan Kristus itse on sen ilmoittanut ! "

        Ja mitä sinä itse taas väitit totuudeksi ?

        " Ei Paavali tarkoita iäillisesti nuoria alaikäisillä, vaan niitä, jotka eivät yhdessä muiden kanssa kasva yhdessä Henkeen ja rakkauteen rakentuen toinen toisistaan Kristuksessa eivät ole alaikäisiä niihin verrattuna jotka yksin ovat tietävinään kaikki ja olevansa kaikessa oikeassa. "

        Eli noilla sanoillasi sinä siis syytät Paavalia alaikäiseksi, joka vain kuvitteli olevansa oikeassa !

        Voi hyvää päivää sentään !

        Miten voitikin kirjoitella täysin Raamatun vastaisia juttujasi ?!

        Herää jo viimein !

        No, Paavali jatkaa yhä aiheesta näin:

        15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
        16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa,
        !!!
        niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
        17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
        18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
        !!!
        19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.

        Sinun opetuksesi on täysin tämän Paavalin esimerkin vastaista, ja hän kuitenkin oli apostoli !

        Mutta mikä siis saa sinut tälläisiä valheita kirjoittelemaan ?

        1) Alaikäisyys ja siksi olet harhaoppien heiteltävänä!

        2) Puoluehenkisyys / eriseuraisuus / lahkolaisuus, eli sinulle on opetettu väärin niin, että uskovien tulee olla näissä nykyisissä puolueissa, kuten lutherilaisuus, halluntailaisuus, vapaakirkollisuus, babtismi, adventismi, katolilaisuus ym ym. ...............................

        Etkä kummastakaan pääse eroon ja siten et pääse vapaaksi noista valheista, joita siis IHMISET ovat sinulle opettaneet, EI Pyhä Henki !

        Vaikka itse harhoissasi kuvittelet ja väitätkin vaeltavasi Hengessä !

        Lihaa lihaa lihallisuutta on tuo sinun eriseuraisuutesi / lahkolaisuutesi Raamatun mukaan:

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,

        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.


    • Anonyymi

      PK seudulla pienillä tuloilla ollaan kadulla eläminen kallista vuokrat yli tonnin kulkeminen maksaa ja ruokaakin tarvitsevat.Seurakunnissa ylhäistä väkee aatteellissäädyistä alunperin kyl luterilaisuus matalammalla tasola.

      • Anonyymi

        Niin, ei ole seurakunnissa tasausta, vaan köyhät saavat tasata köyhyyttään keskenään, eli auttaa toinen toistaan.

        Ja ap:lle voisi sanoa, että ne köyhät uskovat löytynevät leipäjonoista.


    • Anonyymi

      Ne ns. 'vähäosaiset' ovat takapenkin 'seinäruusuja', niitä maan hiljaisimpia ja arempia uskovaisia, joilla on kyllä pätäkkää tilillään, mutta koska ovat ujoja, laihoja ja muutenkin arkoja, niin eivät näin ollen osaa tuoda itseään esille, eivätkä tule valituksi seurakunnan virkoihin, vaikka edellytyksiä siihen olisikin.

    • Anonyymi

      RIKAS ei asu rivitalossa. Se on rahvaan hommia.

      • Anonyymi

        Rikkaat asuvat kyllä kerrostaloissa sekä rivitaloissa omassa osakkeessaan, mutta harvemmin vuokralaisina.


    • Anonyymi

      Kyllä nimenomaan uskovien tulee kasvaa yhteen, yhteen liitettyina siten että yhdellä on toinen lahja ja toisella toinen eikä kukaan kinastele ettei käsi kuuluu ruumiiseen kuten Paavali opettaa. Juuri yhdessä opitaan sen miten siinä Hengessä eletään, miten otetaan toiset huomioon, miten ei kinastella, herjata eikä pahoiteta toinen toistensa mieltä, vaan kukin tuo oman hengellisen lahjan ja jos joku on vähän ehkä eksynyt, häntä veljillisesti ja rakkaudellisesti johdetaan yhteen. Juuri siihen Paaali toivoo ja haluaa uskovat kasvattaa. Ei siihen, että he ovat yksinäisiä susia herjaamassa muita.

      Jos uskovat eivät pitäisi yhtä eikä pitäisi liittyä Pyhässä Hengessä yhteen, niin miksi mitään lähestyskirjeitä edes olisi tarvinnut kirjoittaa. Paavali olisi vain patsastellut itse miten on Pyhällä Hengellä täytetty, miten täydellinen on eikä vahingossakaan menisi ketään tapaamaan eikä kenenkään luokse.

      Ihmisten keskuudessa se usko juuri punnitaan. Ei siinä kun itsestään paasaa. Paavali kirjoitti tästä hyvin itsestään miten joku voi sanoa hänestä, että kirjeet ovat kyllä mahtavat ja pontevat, mutta läsnäollessaan puhe on heikkoa eikä minkään arvoista. Siis ettei niin pitäisi olla, vaan että juuri muiden yhteydessä toisten arvioimisessa se usko tulee esille eikä ole mitään muuta kuin uskoa lähimmäisten kanssa ja lähimmäisten rakkaudessa. Jumala haluaa liittää uskovat Hengessä yhteen ja vahvistaa heitä toinen toistensa uskolla. Tietenkin on harhaoppisia jotka vääntävät kaiken Raamatusta kieroon, mutta ne mitättömyydet oppii nopeasti karttamaan.

      • Anonyymi

        Kauniita ajatuksia.

        Mutta miten tuo onnistuisi tässä ajassa, kun nyt ollaan raja-aidoilla tultu eristetyksi toinen toisistamme ja joka puolueella on oma puolue oppinsa ?

        Puoluehenkisyys / eriseuraisuus / lahkolaisuus, eli uskoville on opetettu väärin niin, että uskovien tulee olla näissä nykyisissä puolueissa, kuten lutherilaisuus, halluntailaisuus, vapaakirkollisuus, babtismi, adventismi, katolilaisuus ym ym.

        Kukin tunnustautuu oman puolueensa oppirakennelmaan, kun hänet ovat "opettajat" siihen opettaneet / kasvattaneet.

        Eivätkä he kykene niistä ihmis opeista / valheista luopumaan, vaan kukin pitää kynsin hampain kiinni siitä, minkä kuvittelevat olevan totuus.

        Miten kuvittelet voivasi yhdistää nuo eriseuraiset, joilla siis ei ole haluakaan tutkia asioita, eikä luopua puolueensa opeista ?

        Sinäkin itse tunnustit omassa viestissäsi oman puolueesi väärää oppia, eli "hengen täyteys" "hengellä täytetty" oppia, joka on väärä tulkinta helluntain tapahtumista.

        No, tilanne Suomessa on ollut ja on se, että kasvamattomat ovat opettaneet toisia kasvamattomia, eikä oikein kukaan ole saavuttanut Hengellistä aikuisuutta / täysi-ikäisyyttä, joten tilanne on todella heikko.

        Eli väärät ovat nyt paimenina, eli sellaiset, jotka eivät siihen kykene edes.

        Lisäksi nämä väärät paimenet ovat toimineet väärin, eivätkä varmasti luovu saavuttamastaan valta-asemasta, vaan pitävät siitä kynsin hampain kiinni, ja siten ne Hengelliset, jotka ovat puuttuneet vääryyksiin / epäkohtiin, on savustettu ulos seurakunnista.

        Joten miten ajattelit rakentaa tässä tilanteessa sitä pyhien yhteyttä ?

        Siis ihan käytännön tasolla, eikä vain toiveajattelun ja haaveilun tasolla.


    • Anonyymi

      Ut esittää uuden liiton kauniina ajatuksena. Ei se esitä sitä hirvittänä opinkiistelynä, ei toisten ahdistamisena, alistamisena ja herjaamisena.

      Eikä se kaunis ajatus toteutunut edes alkuseurakunnassa kuten voimme Paavalin kirjeistä havaita. Yksi oli Paavalin puolta, toinen oli Apollon puolta ja sitten vielä käräjöitiin keskenään maallisissa tuomioistuimissa. Mikä ei ole ihmeellistä tänäkään päivänä.

      Mutta ei sen vuoksi pidä antautua, ei nostaa käsiä pystyyn että antaa vain mennä täysin hetteikköön ja herjataan kaikkea mitä liikkuu riippumatta oikein mitenkään siitä mitä siihen Raamattuun on kirjoitettu kun ei tästä kuitenkaan tule yhtään mitään.

      Kyllä niitä pyhiä ihmisiä kuitenkin putkahtelee esille ja jos ei ole, niin jostain tulee sellainen. Ei Jumala kuitenkaan ole hyljännyt ihmisiä vaikka vähän sellaista Raamatussa vihjataankin että Jumala on hyljännyt osan ihmisistä pahuuteensa toteuttamaan sitä eikä heillä ole enää paluuta, mutta ei se koske kaikkia ihmisiä eikä niitä, jotka eivät ole uskoaan ja toivoaan menettäneet.

      Mutta se on toden totta, että ei ihmisiin voi tarrautua, eivät ihmiset pelasta siinä tilanteessa ettei Raamatun sana tule eläväksi ja todeksi. Se menee niin päin, että ensin sana tulee lihaksi ja sitten ihmiset pyhiksi eikä ihmiset selitä itseään pyhiksi luki Raamatussa mitä tahansa.

      • Anonyymi

        Ihan diibadaabaa.

        " Ei Jumala kuitenkaan ole hyljännyt ihmisiä vaikka vähän sellaista Raamatussa vihjataankin että Jumala on hyljännyt osan ihmisistä pahuuteensa toteuttamaan sitä eikä heillä ole enää paluuta, mutta ei se koske kaikkia ihmisiä eikä niitä, jotka eivät ole uskoaan ja toivoaan menettäneet. "

        Ihme vähättelyä:

        "Ei Jumala kuitenkaan ole hyljännyt ihmisiä vaikka vähän sellaista Raamatussa vihjataankin "

        Siis "vähän vihjataan" !

        Ei siellä vihjata, vaan asiat sanotaan suoraan !

        Tulee mieleen ekumenia, jossa opilliset erimielisyydet / näkemykset lakaistaan maton alle, jotta voidaan pitää yhteyttä eli puolueiden välillä ja kanssa.

        Siis tingitään Totuudesta vain siksi, että voitaisiin kokoontua yhdessä.

        Aivan sama tapa ja tyyli on sinullakin, mutta Raamattu ei kehoita uskovia sellaiseen, sillä vain Totuus tekee vapaaksi !

        Jos Totuus jätetään pois, niin sitten voidaan hyväksyä vaikka mitkä harhaopit ja niiden opettajat !

        Ja jos Totuus jätetään pois, niin Herra jätetään pois, sillä Hän On Tie ja Totuus ja Elämä !

        Mutta sitähän Suomessa on jo pitkään harrastettu, eli Sana on hyljätty, ja sen tilalla on nyt ihmis opit ja "mutut", eli "musta tuntuu" jutut.

        Ja Raamatun tuntemus on suurella osalla aivan olematonta, eli rakkaus Herraa ja Hänen Sanaansa kohtaan loistaa poissaolollaan !

        Siksi nykyään ovat seurakunnat, siis oikeammin ne puolueet, täynnä kaikenlaista eksytystä !

        Voi voi voi !


    • Anonyymi

      Jossakin tilanteessa ihmiset hengelliset ihmiset voivat tulla toimeen keskenään Jumalan avulla vaikka heillä olisi hieman erilaisia näkemyksiä asioista. Kerran vanhemmalla miehellä oli jonkin verran erimielisyyksiä. muiden seurakuntalaisten kanssa ja osa häntä kilvan moittivat siitä sekä tästä sekä mitä on sanonut. Ei niinkään siitä että tekisi syntiä tai eläisi väärin, vaan jotkut ajatukset eivät vain olleet kaikkien mieleen eivätkä edustaneet yhteistä näkemystä. En ollut tavannut vielä miestä, mutta moni oli hänestä ja hänen jutuistaan varoittanut ja tarkoitti sitä että mieheen pitäisi suhtautua epäluuloisesti sekä häntä tentaten siitä sekä tästä. Sitten kun tapasimme ensimmäisen kerran eteisessä, oli tapaaminen tuttavallinen, aivan kuin olisimme aina tunteneet toisemme, mitään kyräilyä, mitään epäilyä, mitään vihjailua mihinkään suuntaan ei ollut ja saattoi olla että osa varoittelijoista katsoi huuli pyöreänä, että nyt meni kyllä varoitukset kuuroille korville.

      Se ei tarkoita sitä että Pyhän Hengen yhteys olisi ollut täydellinen eikä sitä ettei miehessä olisi ollut mitään vikaa tai hänen uskonnollisissa ajatuksissaan, mutta vain sitä että pitää katsoa silti aina ihmiseen, siihen miltä ihminen vaikuttaa eikä elää muiden olettamuksien ja toiveiden mukaan ellei se tunne sillä hetkeltä oikealta ratkaisulta. Hyvin olisi ollut mahdollista sekin, ettei olisi ollut puolen sanan vertaa asiaa tuolle miehelle, on käynyt niinkin monesti, mutta nyt oli toisin eikä koskaan missään tilanteessa tullut esille mitään mikä olisi antanut aihetta riitaan, kinaan tai toisen arvostelemiseen. Hän ei enää kulje tämän maan päällä, mutta arvostelijat kyllä yhä ovat ja on sitten Herran asia lopulta ratkaista miten kunkin ihmisen asiat ovat eikä ihmisen tuomia tuomarina varsinkaan silloin kun ei näe siihen mitään tarvetta.

      • Anonyymi

        Edellinen viestini kertoo jo tästä viestistä ja sinun asenteestasi tarvittavan !

        " Ei puututa mihinkään, ettei vaan tule ikäviä riitoja, lakaistaan vaan maton alle kaikki, niin hyvä on "

        Vähät väliä Totuudesta, vähät väliä Jumalan tahdosta, vähät väliä Kristuksesta, joka siis on Totuus !

        Voi voi voi !


    • Anonyymi

      Ihmisen uskon punnitsee aina toiset ihmiset ja se kuvastuu aina muissa ihmisissä. Ei mitään muuta uskoa edes ole olemassa. Ei tuleen huutaminen ole uskoa.

      Vaikka maailman pahin ihminen, surkein olio päällä maan, tulisi kadulla vastaan, niin sekin punnitsee ihmisen uskon ja lähimmäisenrakkauden siinä miten siihen suhtautuu, miten asenteellinen on häntä kohtaan, miten kohtaa Kristuksen rakkaudella vai omahyväisellä tietäväisyydellään.

      Usko määritellään vain ja ainoastaan ihmisen suhteessa toisiin ihmisiin, koska siten Jumala on sen tarkoittanut. Ei siten että Jumalasta ajatellaan hienoja asioita ja Raamatusta sepitetään mitä sepitetään, mutta unohdetaan Jumalan luomat ihmiset. Juuri sitä varten usko on, että ihmiset tulisivat toimeen keskenään ja rakastaisivat toisiaan.

      • Anonyymi

        Joopa joo taas kerran !

        Profeetat eivät rakastaneet ihmisiä, kun kertoivat ikävän totuuden, eivätkä olleet siis kunnolla edes uskossakaan !

        Oletko nyt ihan tosissasi ?

        Miten Herra itse kohtasi vääriä ?

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Sinulla on todella eri sanoma kuin Herralla !

        Ja kannustat ihan toisenlaiseen toimintaan, kuin mihin Hän on palvelijansa johtanut !

        Näet Johannes Kastaja lausui näin myös väärille:

        Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

        Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Palataan siihen mitä sinä puolestasi kirjoiti:

        " Usko määritellään vain ja ainoastaan ihmisen suhteessa toisiin ihmisiin, koska siten Jumala on sen tarkoittanu "

        " Ihmisen uskon punnitsee aina toiset ihmiset ja se kuvastuu aina muissa ihmisissä. Ei mitään muuta uskoa edes ole olemassa. "

        Miten sinä siis nyt arvioit Jeesuksen ja Johannes Kastajan toimia noiden sanojesi mukaan ???

        No, tuskin edes vastaat, kuten et ole vastannut muihinkaan esittämiini kysymyksiin !

        Mitä sekin sinusta kertoo ?


      • Anonyymi

        Ja tämän viestisi todellinen sanoma oli siis se, että:

        " Älä uskova vain sano Totuutta, se on väärin ! "

        " Jätä Totuus sanomatta, niin kaikilla on kivaa ! "

        Mutta miksi niitä profeettojakin vainottiin ja tapettiin monin tavoin ?

        Juurikin Totuuden puhumisesta, sen Totuuden, jonka Jumala heille sanottavaksi antoi !

        Siis täysin Jumalan sanan vastainen oli TAAS viestisi !

        Milloin ymmärrät lopettaa ???


    • Anonyymi

      Täysin selvää, että Jeesus muutti vanhan liiton uskon jossa tosiaan oltiin lainkiivailijoita ja kyykäärmeensikiöitä rakkauden uskoksi Hengessä. Ei hän lähettänyt opetuslapsia herjaamaan, kiistelemään ja olemaan fariseuksia. Ei sellaiset opetuslapset olisi olleet Jeesuksen lähettämisä, vaan saatanan lähettiläitä. Mitä tietenkin on olemassa ja monesti monta kertaa enemmän kuin mitä Jeesuksen opetuslapsia. Kyllä on toden totta, että saatanalla on omat opetuslapsensa jotka tuovat esille pahaa, jotka tuovat esille herjausta, jotka lukevat Raamattua vain pahuus ja ilkeys mielessä ja jotka unohtavat Jeesuksen opetukset ja seuraavat saatanaa.

      Mutta ei ole mitään järkeä korostaa sitä kun sellainen tulee ilmi itsestään ilman mainintaa siitä.. Saatanan uskonollinen pahuus tunkee esille koko ajan, niin mitä järkeä sitä on korostaa ja itseasiassa toimia siten kuten saatana toimii.

      • Anonyymi

        Päätit sitten jatkaa tuota samaa linjaa !

        Tiesinkin sen jo etukäteen, sillä Herra nosti mieleeni seuraavia asioita ja Raamatunpaikkoja:

        Tuollainen ns. "höttö rakkauden" julistus on vallalla nykyään, kun luopumus on vahvasti vaikuttamassa.

        2. Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

        Mistä siis luovutaan ?

        Totuudesta !


        Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

        Eli Jumalan Sana ja se Totuus jätetään pois, jolloin jää se väärä "höttö rakkaus" jossa "rakastetaan" ilman Totuutta !

        Raamattu sen sijaan kehoittaa Rakastamaan Totuudessa !

        Jumala Rakastaa Totuudessa, ei ilman sitä !

        Eikä siten Rakkautta saa irroittaa Totuudesta !

        On aivan turhaa puhua Raamatun mukaisesta rakastamisesta, jos se irroitetaan Totuudesta !

        1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja TOTUUDESSA

        3. Joh. 1 Vanhin rakkaalle Gaiukselle, jota minä totuudessa rakastan.

        Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

        2. Joh. 3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, TOTUUDESSA ja RAKKAUDESSA

        4 Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.

        Joh. 4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Mutta nythän sinä haluat jättää TOTUUDEN pois !

        Miksi ?

        No, kun se Totuus paljastaa sinun valheesi ja harhaoppisi, etkä sinä halua paljastua eksyttäjäksi !

        Ja kun sinun oma tilanteesi on tuo, niin siksi sinä toimit myös siten, kuten tässä sanotaan:

        Room. 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Sinä väität siis kaikkia Totuuden puhujia väärämielisiksi !

        Kaikki profeetat ja Jumalan palvelijat, jotka ovat kertoneet Jumalan tahdon ja varoittaneet synneissä elämisestä, ovat sinun mukaasi siis pahoja ja väärämielisiä !

        Ja jopa Herra itse / Jumala on siis sinun kirjoituksesi mukaan paha !

        Sillä Jumala siis Rakastaa vain Totuudessa, ei ilman sitä !

        No otetaan sitten yksi esimerkki Raamatusta, mitä se todellinen Rakkaus Totuudessa voi saada aikaan:

        Jaakobin kirje 5
        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Pelastetaan sieluja !!!

        Eikö se ole päämäärämme ?

        Joten kuka tässä nyt sitten on Jumalan asialla ja kuka taas saatanan, kun lähdit siitäkin puhumaan ?

        Siis se Totuus !

        Tai siitä Totuudesta luopuminen !

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Kumpaa sinä siis näiden viestiesi perusteella rakastat ?

        Totuutta ?

        Valhetta ?

        Kehoitatko sinä muita rakastamaan Totuudessa, vai ilman sitä ?

        Kenen asialla sinä itse oikeasti olet ?


    • Anonyymi

      Ennemmin kannattaa valita Jeesus kùin saatana.

    • Anonyymi

      Valita saatana on tietenkin ihmisluonnon mukaista. Niin toteuttaa pahaa luonnetta ja tuhoaa Jeesuksen uskoa. Jeesuksen valitessa joutuu nöyrtymään ja ottamaan vastaan mitä tarjotaan taivaasta.

    • Anonyymi

      Saatanan uskonnollisuuteen on niin helppo antautua.

      • Anonyymi

        Niin on !

        Ihan kuten tämä henkilö, joka kehoittaa luopumaan Totuudesta !

        Jos näet luovutaan Totuudesta, niin silloin rakkauden nimissä sallitaan kaikkinainen vääryys ja pahuus ja synnit ja niissä eläminen !

        Se on sama kuin lasten kasvatuksessa.

        Eli jos lasta ei kielletä, eikä kerrota sitä, miten tulee toimia, jotta kaikilla olisi hyvin, eikä toisia satutettaisi tai tehtäisi toisille pahaa, niin silloin tulee kurittomia lapsia !

        Kurittomat lapset tekevät sitten sen "rakkauden" suojasssa kaikkinaista pahaa ja vääryyttä !

        Jokainen on varmasti tavannut ja kohdannut näitä kurittomia, joita on "rakastettu" ilman Totuutta ja joista monien tie vie lopulta vankilaan, kun ikää karttuu riittävästi.

        Sananl. 13:24 Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

        On myös sanonta, " joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee" !

        Eli jo nämä luonnollisetkin asiat todistavat meille siitä, että millaista tulee sen oikean Rakkauden olla !

        Rakastakaa Totuudessa !

        Niin sanoo Sana, eli Jumala !

        Nyt tällä ylen kovasti "rakastavalla" taas on ihan toinen sanoma !


    • Anonyymi

      Uskovaisesta en tiedä, mutta köyhä laulaja löytyy takavuosien iskelmästä.

    • Anonyymi

      Onneksi Paavali ei kirjoita että rakkaus tärkein, vaan herjaa muita totuudesta tietämättä mikä se on.

      • Anonyymi

        Kuten JO edellä hyvin selvästi olen kirjoittanut, niin:

        Nyt onkin kyse siitä, että mitä ja mikä se TODELLINEN Rakkaus on ?

        Eli mitä ja millaista on se Jumalan Totinen Rakkaus ?

        Se Rakkaus perustuu AINA Totuuteen !

        Mutta tätä nykyä se Totuus halutaan jättää pois !

        Ja siten esim. seurakunnissa eletään julkisynneissä, eikä kukaan saa niihin puuttua, kun pitää "rakastaa" niin kovasti !

        Ja koituisihan siitä kaikkea ikävää, jos synteihin alettaisiin puuttua.

        Joten "rehoittakoot synnit seurakunnissa", on teillä tätänykyä mottona !

        Muuten olen pitkään ollut sitä mieltä, että Paavalin kirjeet Korintolaisille sopisivat todella hyvin vapaiden suuntien seurakunnille, eli samat asiat ovat pielessä noissakin !

        1. Korinttolaiskirje 5

        1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
        2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
        3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
        4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
        5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        Siis julki haureutta harjoitetaan nytkin !

        Johtohenkilöt vieläpä näyttävät esimerkkiä, eli erotaan ja mennään heti jo uusiin naimisiin ym ym...

        Niin ja juuri tuollaista toimintaa nämä ylen "rakkaudelliset" vihaavat !

        Eli sitä, että synteihin puututtaisiin jopa kovalla kädellä, kuten Paavali tuossa ohjeistaa !

        Vaikka tuossakin tarkoitus on pelastaa se eksynyt sielu, ihan kuten edellä jaoin Raamatunkohdan !

        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.


    • Anonyymi

      Mitä se meitä auttaa piehtaroida toisten synneissä? Eikö kukaan vastaan Jumalan edessä siitä että vaeltaako Jumalan Pyhässä Hengessä, onko hänellä pelastuksen sinetti, joka vie taivaaseen. Vaikka miten näkisi syntiä, vaikka miten hekumoisi sillä miten toiset tekee syntiä, niin ei se vain yhtään omaa taivasmatkaa edesauta. Ensin pitäisi huolehtia omasta pelastuksesta, siitä että vaeltaa Pyhässä Hengessä, toteuttaa siinä hyviä tekoja, toteuttaa siinä Jeesuksen opetuslapseutta ja vasta sen jälkeen ryhtyy leikkimään Jumalaa.

      • Anonyymi

        On se vaan tiukassa tuo laittomuuden loputon markkinointi.

        Tämä vain ei mene perille:

        19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Sinun sanomasi on nyt se, että: "Hukkukoon, mitä se minuun koskee!"

        3 Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille
        4 ja sanoi: "Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."

        Tämäkin on siis täysin väärin:

        2 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
        23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.

        Vai vielä leikkiä Jumalaa !

        Anna mun kaikki kestää.

        Yhä jatkuu siis sama laulu !

        " Mitä muista väliä, kunhan minä itse pelastun ! "

        Tuossa sitä "rakkautta" nyt on, josta kovasti puhut ja jota mainostat !

        Eli oikeasti tuo on sitä rakkaudettomuutta, jossa kukin saa keskenään pitää huolta itsestään ja omasta pyhityksestään !

        Tässä puhutaan juuri tuosta sinun rakkaudestasi:

        Sananl. 13:24 Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

        Eli välinpitämättömyyttä ja heitteillejättöä ja jopa vihaa on tuo sinun mainostamasi rakkaus oikeasti !


      • Anonyymi

        Laitetaan vielä tähän se, mitä Jeesus opetti pyhityselämästä ja toinen toisensa auttamisen tärkeydestä:

        1 Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti.
        2 Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen,
        3 niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö,
        4 nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.
        5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        !!!
        13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.
        !!!

        Tuota jalkojen pesua tulee tehdä, eikä väittää sitä tälläiseksi:

        " ja vasta sen jälkeen ryhtyy leikkimään Jumalaa. "

        No, ymmärtänetköhän edes sitä, mitä tuo jalkojen pesu oikeasti tarkoittaa, kun olet niin pihalla muutenkin tässä asiassa ?


    • Anonyymi

      Ai Jeesus ei antanutkaan esimerkkiä miten herjata muita?

      Outo juttu.

      Ei edes paljastanut Juudasta eikä herjannut häntä kaikkien nähden, vaan oli olevinaan ystävällinen kaikille ja puhui kivoja juttuja vaikka sellainen laittomuuden tekijä oli heidän joukossaan.

      Tosin kyllä fariseukset tiesivät ilman Juudasta miten Jeesus oli sapatin rikkonut ja olivat alkaneet sen jälkeen tavoitella Häntä tappaakseen kuten lain mukaan piti, joten ei Juudaksen laittomuus niin kovin suuri ollut, kun joka tapauksessa Jeesus olisi ennemmin tai myöhemmin joutunut sapatista tuomiolle kuten Toora käskee ja vielä suuremmalla syyllä sen vuoksi, että opetti opetuslapsille väärin sapatista että pitää tehdä alati töitä kuten Jumala.

      Kyllähän Paavali tietenkin nuhteli seurakuntalaisia kirjeissään ja kysyi että onko parempi että tulen sinne vitsa kädessä vai rakkaudessa. Nuhtelu koski kuitenkin aina sitä että seurakunta ei vaeltanut Pyhän Hengen johdossa ja silloin alkoi ilmeitä kaikenlaisia. Kinasteluja, puolueellisuutta ja käräjiä keskenään. Kuten käy kun Hengen rakkaus kylmenee. Se johtaa saatanallisuuteen.

      Paavali nuhteli myös galatalaiskirjeessä siitä että tosiaan oli hyljätty Hengen usko, vaikka oli lupaavasti siinä aloitettu, saatu Pyhä Henki, niin silti oli käännytty saatanallisten alkeisvoimien puoleen laatimaan sääntöjä ja noudattamaan lakeja, että älä maista, älä koske, jotka eivät kuitenkaan auta mitään siinä tilanteessa kun Henki on kadotettu ja niillä on turha korvata sitä miten Jeesus on uskovien puolesta kuollut ja lunastenut heidät Hengen valtakuntaan.

      Silloin ehkä Paavali pahiten sanoo seurakuntalaisille, kun sanoo heitä älyttömiksi, mutta perustelee sen kyllä hyvin kun ovat siirtyneet lakihenkisyyteen, eikä vain huvin vuoksi herjaa siksi, että on katkeraa sappea täynnä ja haluaa osoittaa vain herjaamalla omaa erinomaisuuttaan, joka olisi tietenkin vain saatanan masinoimaa tekopyhyyttä ilman Jumalan Pyhän Hengen vaikutusta.

      • Anonyymi

        No nyt menee jo niin paksuksi valheeksi nämä juttusi, ettei mitään mittaa eikä määrää !!!

        Tämä on kaiken huippu, kun väität Jeesusta syntiseksi:

        ------------------------------

        " Tosin kyllä fariseukset tiesivät ilman Juudasta miten Jeesus oli sapatin rikkonut ja olivat alkaneet sen jälkeen tavoitella Häntä tappaakseen kuten lain mukaan piti, joten ei Juudaksen laittomuus niin kovin suuri ollut, kun joka tapauksessa Jeesus olisi ennemmin tai myöhemmin joutunut sapatista tuomiolle kuten Toora käskee ja vielä suuremmalla syyllä sen vuoksi, että opetti opetuslapsille väärin sapatista että pitää tehdä alati töitä kuten Jumala. "

        -----------------------------

        Sinä siis väität tässä Jeesusta syntiseksi !

        Mutta jos Jeesus olisi tehnyt syntiä, niin Hänen uhrinsa ei olisi kelvannut sovitukseksi !!!

        Eli tuon todella paksun valheen ja vääristelyn kautta sinä veit pohjan koko pelastukselta !!!

        Huh huh sentään, näitä sinun järjettömyyksiäsi !!!

        Ja sinä itse kehtaat nimitellä muita uskonollisiksi !

        Vaikka sitähän sinä juurikin itse olet !

        Ja aivan pihalla koko ilosanoman ydin asioissakin !

        Vain se, että Jeesus eli SYNNITTÖMÄN elämän, kelpasi sovitukseksi !

        Raamattu sanookin:

        Hepr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ILMAN SYNTIÄ !

        Mutta sinä siis väität Jeesusta syntiseksi !!!

        Älä hyvä ihminen enää jatka näiden valheittesi ja harhaoppejesi levittämistä täällä !!!


      • Anonyymi

        Siis jos Jeesus oli muka syntinen, niin ihan turhaa silloin on uskomme !

        Ja turhaan Jeesus kärsi ja kuoli ristillä !

        Näin PAKSUA valhetta harvoin saa lukea !

        Laitetaan tuo lainaus vielä uudestaan:

        ----------------------

        " Tosin kyllä fariseukset tiesivät ilman Juudasta miten Jeesus oli sapatin rikkonut ja olivat alkaneet sen jälkeen tavoitella Häntä tappaakseen kuten lain mukaan piti, joten ei Juudaksen laittomuus niin kovin suuri ollut, kun joka tapauksessa Jeesus olisi ennemmin tai myöhemmin joutunut sapatista tuomiolle kuten Toora käskee ja vielä suuremmalla syyllä sen vuoksi, että opetti opetuslapsille väärin sapatista että pitää tehdä alati töitä kuten Jumala. "

        --------------------------

        Että näin suurta ja rajua eksytystä tältä "rakkauden opettajalta" !

        Ja tämän kaltaista, siis ihan oikeasti, on se hänen mainitsemansa ja kehumansa "usko" !

        Mihin se oikeasti perustuukaan ?

        Syntiseen Jeesukseen !

        Voi hyvää päivää sentään, etten paremmin sanoisi !


    • Anonyymi

      Saatanan masinoiman tekopyhän uskonnollisuuden tunnistaa tyylistä ja tavasta. Siinä ei ole Kristuksen tuoksua.

      • Anonyymi

        Se on niin totta !

        Nytkin tämä tekopyhä uskonnollinen väittää jo Jeesusta syntiseksi !

        Siinä menee koko pelastus ihmiskunnalta samalla kertaa !

        Voi tuota umpisokeutta ja järjettömyyttä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin totta !

        Nytkin tämä tekopyhä uskonnollinen väittää jo Jeesusta syntiseksi !

        Siinä menee koko pelastus ihmiskunnalta samalla kertaa !

        Voi tuota umpisokeutta ja järjettömyyttä !

        Ja niinhän tässä taas kerran kävi, kuten niin monasti aiemminkin !

        Kun tämän rakkauteen ja rakkaudellisuuteen pukeutuneen suden lammaskarvaa riittävästi pöyhi, niin paljastuihan hän aidoksi sudeksi !

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Siis ensin tuli "hengen johdatusta", sitten "rakkautta" ja siihen sekoitettuna "uskoa" !

        Ja minua joka pöyhin sitä lampaan taljaa tämä vielä väitti sudeksi !

        Noin se yleensä meneekin, eli kaikki käännetään päinvastoin, oikea on väärää ja väärä oikeaa ja susi on lammas ja lammas taas susi !

        Tälläiset ovat niitä valheveljiä, jotka yrittävät pujahtaa joukkoon !

        Juud. 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

        4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.

        Se pitää vielä tähdentää, että kyseinen eksyttäjä siis kehui itse valetavansa Hengessä ja Pyhän Hengen johdossa !

        Pyhä Henki EI OPETA VALHETTA, eikä varsinkaan sellaista valhetta, että Jeesus oli ja on syntinen !

        Se nyt on aivan varma !!!

        Kyllä se on ihan joku toinen henki, jonka johdossa kyseinen henkilö oikeasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinhän tässä taas kerran kävi, kuten niin monasti aiemminkin !

        Kun tämän rakkauteen ja rakkaudellisuuteen pukeutuneen suden lammaskarvaa riittävästi pöyhi, niin paljastuihan hän aidoksi sudeksi !

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Siis ensin tuli "hengen johdatusta", sitten "rakkautta" ja siihen sekoitettuna "uskoa" !

        Ja minua joka pöyhin sitä lampaan taljaa tämä vielä väitti sudeksi !

        Noin se yleensä meneekin, eli kaikki käännetään päinvastoin, oikea on väärää ja väärä oikeaa ja susi on lammas ja lammas taas susi !

        Tälläiset ovat niitä valheveljiä, jotka yrittävät pujahtaa joukkoon !

        Juud. 4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

        4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.

        Se pitää vielä tähdentää, että kyseinen eksyttäjä siis kehui itse valetavansa Hengessä ja Pyhän Hengen johdossa !

        Pyhä Henki EI OPETA VALHETTA, eikä varsinkaan sellaista valhetta, että Jeesus oli ja on syntinen !

        Se nyt on aivan varma !!!

        Kyllä se on ihan joku toinen henki, jonka johdossa kyseinen henkilö oikeasti on.

        Eksyttäjä pakeni, kun jäi kunnolla kiinni valheistaan !

        Näin siinä käy !

        Sudet luikkivat pakoon häntä koipien välissä !


    • Anonyymi

      Missäpäin härmålandiaa aloituksen kaltaiset rikkaat uraohjukset pitävät seurojaan?

      • Anonyymi

        Amerikassa punaisten lyhtyjen kadulla.


      • Anonyymi

        Isommissa kaupungeissa ainakin on noita pöhiseviä menestysteologiaseurakuntia.


    • Anonyymi

      Homoja ja lesboja pappeina.
      Jumalattomia pappeina.
      Liberaaliteologeja pappeina.

      Raamatun vastaisesti.

      Kuka ja ketkä ovat tästä rikoksesta vastuussa ovat aikanaan tuomiolla!

      • Anonyymi

        Etsikää mieluummin syylliiset jotka sepitti raamatun.


    • Anonyymi

      Ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi Jeesuksen sanojen mukaan.

      • Anonyymi

        Jeesus laiskana miehenä ei ottanut osaa hiihtokilpailuihin. Rotanloukut sandaaliin ja menoksi niin että hiekka pöllyää...


    • Anonyymi

      Sääli, jos on kaksi noin suurta riesaa yhdellä ihmisellä. Molemmista tosin pääsee eroon, toisesta yhdessä ovaltamisen hetkessä.

    • Anonyymi

      Miten nämä 3 viimeistä viestiä kuuluvat aloitukseen?

      Pitääkö jokaikinen ketju pilata loputtomalla vänkäämisellä ?

      • Anonyymi

        Eihän Jeesus vängännut kun sanoi että ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Herjatut ensin js herjaajat viimeisinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus vängännut kun sanoi että ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Herjatut ensin js herjaajat viimeisinä.

        Ketkä on ne harjaajat ja ketkä taas eivät ?

        Sinäkö alat siinä Jumalaksi tietämään varmasti ?


    • Anonyymi

      Jeesuksen mielestä tosiaan ne, joita herjataan ovat ensimmäisiä ja herjaajat ovat viimeisiä.

    • Anonyymi

      Köyhiä uskovaisia löytää helluntaiseurakuntien ruokajonoista.

      • Anonyymi

        Oikeasti köyhät löytää ulosottorekisteristä. Heillä köyhyys menee joillakin hyvin pitkälle miinuksen puolelle.

        Sekä moni näennäisesti toimeentuleva on vain paljon velkaa pankille. Hänkin on liikkeellä miinusmerkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti köyhät löytää ulosottorekisteristä. Heillä köyhyys menee joillakin hyvin pitkälle miinuksen puolelle.

        Sekä moni näennäisesti toimeentuleva on vain paljon velkaa pankille. Hänkin on liikkeellä miinusmerkillä.

        Nyt ei ihan osu !

        Ulosottorekisterissä voi olla ja yhä tienata, vain osa menee ulosottoon.

        Jos on velkaa pankille, niin on yhä omaisuutta jota voisi realisoida !

        Pankki ei päästä sellaiseen tilanteeseen, että velkaa on enemmän kuin mitä on omaisuutta.

        Minä tiedän nämä asiat omasta kokemuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ihan osu !

        Ulosottorekisterissä voi olla ja yhä tienata, vain osa menee ulosottoon.

        Jos on velkaa pankille, niin on yhä omaisuutta jota voisi realisoida !

        Pankki ei päästä sellaiseen tilanteeseen, että velkaa on enemmän kuin mitä on omaisuutta.

        Minä tiedän nämä asiat omasta kokemuksesta.

        Sittenhän asiat ovat Suomessa tosi hyvin. Turhaan hölistään miten ajaudutaan konkurssiin ja jää miljoonien velat sekä yksityishenkilölle velat, joita ei pysty koskaan maksamaan. No onhan niitä paljon valeuutisia, joilla yritetään sumuttaa, että menisi muka jotenkin huonosti. Hyvin meillä menee eikä kukaan koskaan joudu vararikkoon.


    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      🔞 K­­u­­u­m­­­a­­­t­­ ­­­t­y­t­­­ö­t­­­ ­o­d­o­­t­­t­a­v­­­­­a­­t­­ ­­­s­­i­­­n­u­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18342642

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe