Rikas kirkko käy köyhän työttömän kukkarolla

Anonyymi-ap

Kirkko pyörittää miljardin euron vuotuista bisnestä, mutta mikään ei ahneelle kirkolle riitä. Kirkko tykkää valheellisesti mainostaa olevansa köyhän ja vähävaraisen asialla, mutta todellisuus kirkon satua ihmeellisempi. Joka vuosi kirkko käy työttömien kukkarolla varastamassa kymmeniä miljoonia euroja.

Työttömien maksamat kirkollisverot:
1.1.3 Kirkollisvero, euroa
2014 28 427 462
2015 29 099 198
2016 27 283 045
2017 23 094 240
2018 19 050 596
2019 16 226 099
2020 20 078 743
2021 20 046 346
2022 15 355 037

https://vero2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/Vero/Vero__Henkiloasiakkaiden_tuloverot__lopulliset__verot_maksut/verot_maksut_103.px/

5

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai se kenellekkään enää uutinen voi olla ettei kirkko palvo jumalaa vaan Rahaa. Tämän tosiasian allekirjoittaa jokainen piispakin 150 000 euron vuosipalkallaan.

    • Anonyymi

      Kirkko ja useat muut uskontokunnat ovat esittäneet hallitukselle maahanmuutto ohjelman, kaikki maahantulijat pitää ottaa vastaan ja laittomasti maassa oleskeleville on anettava työviisumi. Kyseiset uskontokunnat katsovat ettei Suomen lakeja tarvitse noudattaa, eikä oikeudenpäätöstä kunnioittaa. Kansainvälisissä sopimuksissa on myös velvoitus koskien turvapaikanhakijoita, heidän on noudatettava sen maan lakeja johon ovat tulleet, mikäli suojelun tarvetta ei ole olisi poistuttava maasta.
      Arkkipiispa paheksui pienituloisten leikkauksia, mutta kirkolle kelpaa työttömien kirkollisverot, voiko paremmin enää hurkastella.
      Uskontokunnat jättivät kertomatta ovatko halukkaita kustantamaan maahantulijoiden ylläpidon, oikeudenkäyntikulut, kotoutuksen ja rikoksiin syyllistynriden uhreille korvaukset.

      • Anonyymi

        Toivottavasti kaikilla on hyvässä muistissa kuinka seurakunnat ovat monia kertoja piilotelleet kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita pakolaisia.


    • Anonyymi

      Arkkipiispa esitti ettei ihmisarvoa voi mitata sillä onko työssä vai ei. Mahtaako hänen ajatuksiinsa mahtua että työttömyyskorvaukset maksaa toiset työntekijät, eikä yhteiskunta toimi ilman yrityksiä ja vientituloja. Papit on pienipalkkaisia ja kärsivät työuupumuksesta, heille ei makseta sunnuntaikorvauksia, iltatyölisää ja aina pitäisi olla tavoitettavissa. Työlainsäädäntöä ei ilmeisesti kirkon tarvitse noudattaa, muita työnantajia se kyllä koskee ja rikkomuksista seuraa sanktiot.
      Arkkipiispalla olisi aihetta huolehtia ensin niistä kirkon pienipalkkaisista eikä ryhtyä politikoimaan, koska politikot valitaan vain äänestämällä.

    • Anonyymi

      Eli kun kirkon diakonia antaa työttömille muutaman kymmenen euron maksusitoumuksen ruokakauppaan, niin he saavat vain takaisin omia rahojaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe