Mitä esimerkkejä on siitä että Jeesus ei ole sama kuin Pyhä Henki? No, Raamatussa ei ole mitään esimerkkejä siitä että Jeesus olisi sama kuin Pyhä Henki.
No, entäs sitten siitä että Jeesus on sama kuin Jumala? Tässä on joitain esimerkkejä siitä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen asemasta Isäänsä, Jumalaan, nähden. Nämä on Suomen kirkkoraamatusta mutta löytyvät ihan samoin muistakin Raamatun käännöksistä.
Johannes 8:42
"Tähän Jeesus sanoi: »Jos Jumala olisi teidän isänne, te rakastaisitte minua, sillä minä olen lähtöisin Jumalasta ja tulen hänen luotaan. Minä en edes päättänyt tulostani itse, vaan hän lähetti minut.»"
(Ennen Jeesuksen päätöstä tulla ihmiseksi hän oli taivaassa. Jos hän olisi ollut siellä Jumala, hänen päätöksensä olisi ollut hänen oma päätöksensä. Koska hän ei kuitenkaan ollut Jumala, hän ei tehnyt tätä päätöstä itse vaan totteli Isänsä päätöstä)
Johannes 20:17
"Jeesus sanoi: »Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.»"
(Nuo olivat Jeesuksen sanat ylösnousemuksensa JÄLKEEN, jolloin hän ei enää ollut ihminen vaan henkiolento.)
Matteus 20:23
"Silloin hän sanoi heille: »Minun maljani te vielä juottekin, mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille Isäni on ne tarkoittanut.»"
(Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella)
Jeesus ei voi olla isä jumala!
10
209
Vastaukset
- Anonyymi
Vartiotornisi opettaa että Jeesus olisi enkeli, ja kieltää Raamatun ilmoituksen että Jeesus oli Jumala.
Sen vuoksi vartiotornisi ei voi antaa sinulle asiaankuuluvia jaetietoja.
Katso esim:
Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,- Anonyymi
Jeesus Jumalan poika, ei isä Jumala!
- Anonyymi
Isä tuo esikoisensa maailmaan, jota kutustaan myös jumalaksi. Mikä tässä on ongelma?
raamattuhan opettaa, että jeesus oli mummonsa äiti ja ainutsyntyinen kumminkaimansa setä. Sekä uudelleensyntynyt Ukantan poppamiäs Huspadi Hutaan naapuri. Ja potkukelkan keksijän, von und zu Holtzkopfin isän äitipuoli. Ja ylienkeli ja kova laskemaan Peräilmaa.
- Anonyymi
"Jos Jumala ja Jeesus olisivat kummatkin sama jumala, toisella ei olisi enemmän päätösvaltaa kuin toisella"
Joh. 14:11 - Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa
Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,- Anonyymi
Jeesus sanoi: Isä on minua suurempi!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi: Isä on minua suurempi!!!!
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
Mutta jo Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
Herra on yksi Jumalan nimistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
Mutta jo Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
Herra on yksi Jumalan nimistäRaamatussa on monta Herraa;
1.Jehova(käännetty suomeksi Herra/Herra Jumala)
2.Jeesus(herra=rabbi,messias,Jumalan Poika)
3.joku muu korkea-arvoinen henkilö(esim.talon isäntä)
- Anonyymi
Aamen, hyvin kirjoitettu.
- Anonyymi
Jeesus on Jumalan poika, ensimmäinen enkelipoika
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389