Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Anonyymi-ap

Room. 10:20

Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".

Jeesus ottaa yhteyttä ja ilmestyy ihmisen elämään, kun tämä sydämestään noudattaa Jumalan säätämiä kymmentä käskyä, eli on kuuliainen Jumalan sanalle.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

11

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luetaanpa Room. 10 kokonaisuudessaan:

      1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
      2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
      3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
      4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
      5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
      6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
      7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
      8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
      14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
      15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
      16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
      17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
      18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
      19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
      20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
      21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
      ( Room. 10)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista itsensä korottamiseksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalin "kirkastama totuus" kihahtaa monelle helposti päähän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kaihtanut valehtelemista itsensä korottamiseksi.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalin "kirkastama totuus" kihahtaa monelle helposti päähän!

        Paavali ei valehdellut, vaan jotut väittivät hänen valehtelevan.

        . Maailman synti on tuonut Jumalan armon selvemmin esiin. Jakeen 5 perustelua jatketaan tässä jakeessa 6 olevan välttämättömän selityksen keskeyttämänä. Kysymyksessä ei silti ole aiemmin sanotun toisto. Paavali ilmaisee asian tässä toisin.Paavali tuo esiin oman persoonansa. Jos hänen "vaiheensa", hänen vastustajien mukaan väärä oppinsa ilmensi Jumalan totuutta, eikö silloin ollut väärin, että häntä vainottiin?


    • Anonyymi

      Jes. 59:2 vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.

      • Anonyymi

        Kyllä ihmisen teot ja vaellus tulee ottaa huomioon, ne vaikuttaa ihmisen kohtaloon.

        Jer. 5:25

        Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmisen teot ja vaellus tulee ottaa huomioon, ne vaikuttaa ihmisen kohtaloon.

        Jer. 5:25

        Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.

        PItkä ikä tulee Jumalan käskyjen ja säädösten noudattamisesta.

        1. Kun. 3:14

        Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."


    • Anonyymi

      Ellei laki saa ajaa ihmistä Jeesuksen Kristuksen ristin juurelle armoa anomaan ja syntejänsä Jumalalta anteeksi pyytämään, se ei ole kyseisen ihmisen kohdalla tehtäväänsä täyttänyt.

      Lain tehtävä on herättää synnin unessa nukkuva ihminen synnintuntoon, katumukseen ja sielun hätään. Vain evankeliumissa edestämme ristiinnaulitusta ja kuolleesta, ylösnousseesta Jeesuksesta Kristuksesta on meille tarjona syntiemme anteeksiantamus.
      Armon evankeliumi synnyttää ihmisessä uskon Jeesukseen Kristukseen.
      Laki ei sitä voi tehdä.
      Laki syyttää.
      Armo vapauttaa ja antaa anteeksi -
      Kristuksen tähden,
      Uskon kautta häneen, Jeesukseen Kristukseen.


      19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
      20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
      21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
      ( Room. 3)

      s-seutulainen

    • Anonyymi

      Harhaoppiset hyvin helposti tyrkkyttävät lakia ja jotain Jeesuksen lakia. Mitään sellaista ei kuitenkaan ole olemassakaan, mutta kuin Jeesus käski rakastaa toinen tosiaan ja että teidät tunnistaa minun opetuslapsikseni siitä että teillä on keskinäinen rakkaus. Ei keskinäinen kiistely laista.

      Eikä Jeesuksen käskyt ja lait ole ainakaan Mooseksen lakiin liittyviä, koska hän itse joutui sapattirikkomuksista ristille eikä välittänyt sapatista mitään kun sanoi tekevänsä työtä alati.

      Se ettei laista katoa yksikään piirto tarkoittaa sitä että ne, jotka eivät usko Jeesuksen, joilla ei ole Jumalan armosta Pyhää Henkeä ja keskinäistä rakkautta, ne tullaan lain mukaan tuomitsemaan. Heille ei Jeesuksen ristinkuolema eikä Jumalan armo merkitsee mitään, vaan he joutuvat tuomittavaksi lain mukaan siksi, että ovat hyljänneet Jeesuksen kulmakiven, joka tosiaan on monelle kompastukseksi. Monelle fariseukselle.

      Mutta tässä ei ole mitään ihmeellistä että jotkut eivät ymmärrä ollenkaan mitä uusi liitto on Kristuksessa, miten Jumalan armo Hengen kautta siinä näyttäytyy kun Paavali joutuu tästä jatkuvasti lähetyskirjeissä opastamaan ja moittimaan kun luovutaan elävästä uskosta lakihenkiseen lihallisuuteen. Se ei ole mitään ihmeellistä tänäkään päivänä, vaan enempi tavallista mihin lihallinen heikko ihminen helposti tarraa.

    • Anonyymi

      Jotkut elävät vielä lain kirouksen alaisena. Yrittävät epätoivoisesti hampaat irvessä noudattaa lakia, jota koskaan kuitenkaan eivät pysty täyttämään, vaan ovat kadotustuomion alaisia.

      He eivät ole vielä tulleet tuntemaan Kristuksen sovitusta ja anteeksiantoa. Silloin ihminen pääsee siihen iloon, jossa tahtoo palvella Kristusta ja elää Kristuksen antaman esimerkin mukaan lähimmäistä rakastaen.

    • Anonyymi

      Juuri siksi laissa on kirous, että se jokainen piirto on voimassa. Aivan jokainen, ei mitään seremonialakia, ei mitään uhrilakia, ei puhdislakia eikä lain rangaistuksia ole poistettu. Juuri siitä se lain kirous tulee että laki aivan sellaisena ja kaikkineen millaisen se Moosekselle on annettu on voimassa. Eikä ole mitään erillisiä lain tauluja että vain nämä ovat voimassa, vaan totisesti jokainen lain piirto. Ja siksi laki on kirous kun kukaan ei sen kautta voi pelastua, vaan siitä tulee yksin tuomio.

      Ja juuri sentähden lain kirous on syytä poistaa ihmisen päältä jos hän aikoo pelastua. Juuri siksi Jeesuksen ristintyö on ihmiselle merkityksellinen ja tärkeä. Siinä lain kirous poistuu, siinä hän vapautuu laista ja pääsee Jumalan valtakuntaan Kristuksen kautta ja Pyhän Hengen yhteyteen ilman kirousta.

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      🍒 K­­u­u­m­­­a­­t­ ­t­y­­­t­­­ö­­t­ ­­­o­­d­o­t­­­t­a­­v­­­­a­­t­­­ ­­­s­i­n­­u­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18344209

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe