Koulukiusattu ampui

Anonyymi-ap

Kiusaajiansa.
Se on minun veikkaus tässä vaiheessa.

152

2539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tää on ollut itse ampuja häirikön maineessa joten tuskin siitä on kyse

• Anonyymi

Samanlaisia juoruämmiä täällä kuin minfon rikosfoorumilla arvailemassa mitähän ehkä kenties mustatuntuu, mahdollisesti olisi tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samanlaisia juoruämmiä täällä kuin minfon rikosfoorumilla arvailemassa mitähän ehkä kenties mustatuntuu, mahdollisesti olisi tapahtunut.

Itsekin olet yhtä utelias arvuuttelija ja juoruilija 🫠

• Anonyymi

Mitä valehtelet tämä ampuja oli koulukiusattu satun tietään kun likka samassa koulussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko murhainfon sivut tukossa, kova kuormitus nyt??

https://www.murha.info/rikosfoorumi/viewforum.php

• Anonyymi

Oli kiusattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä valehtelet tämä ampuja oli koulukiusattu satun tietään kun likka samassa koulussa.

Niin. Kiusaaja sai mitä tilasi.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Törkeää ettei kiusattua autettu. Nyt varmaan tuhotan elämä pumppaamalla lääkkeitä täyteen hullujen laitoksessa.
        Olisi kiusaajalle annettu rangaistus kuten ennen vanhaan, olisi nyt elossa itsekkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Törkeää ettei kiusattua autettu. Nyt varmaan tuhotan elämä pumppaamalla lääkkeitä täyteen hullujen laitoksessa.
        Olisi kiusaajalle annettu rangaistus kuten ennen vanhaan, olisi nyt elossa itsekkin.

Aikuiset eivät nykyisin saa kakaroita kuriin. Sen huomasin tytön koulutaipaleen alussa. Yks jälkeen jäänyt poika kiusasi mutta ope oli kädetön toistuvasti ja puolusteli "pientä" poikaa vaikka uhri, tyttö oli saman ikäinen. Sai puremista, tavaroiden särkemistä osakseen systemaattisesti. Tyttöä yhä kalvaa epäoikeudenmukaisuus vaikka tapahtuneesta jo vuosia ja häirikkö muuttanut muualle. (Häirikön äiti teki lapsena kiusaajan ja salli sille kaiken. Torua ei saanut.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikuiset eivät nykyisin saa kakaroita kuriin. Sen huomasin tytön koulutaipaleen alussa. Yks jälkeen jäänyt poika kiusasi mutta ope oli kädetön toistuvasti ja puolusteli "pientä" poikaa vaikka uhri, tyttö oli saman ikäinen. Sai puremista, tavaroiden särkemistä osakseen systemaattisesti. Tyttöä yhä kalvaa epäoikeudenmukaisuus vaikka tapahtuneesta jo vuosia ja häirikkö muuttanut muualle. (Häirikön äiti teki lapsena kiusaajan ja salli sille kaiken. Torua ei saanut.)

lahkolainen vielä
        siinä sitä jumalan hyvyyttä

• Anonyymi

Tottakai on koulukiusattu. Jättää pahoja arpia. Minun tytär puoleni oli koulukiusattu ja oli ilkeä ihminen sanoi minulle sinä et tiedä mitään et ymmärrä mitään hän tietää kaikki mutta toisin kävi tytärpuoli luuli olevansa viisas itämaantietäjä. Hihhh. Pahuus näkyi tytön silmistä oli pirun silmät b

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mamun kakaroita ei saa komentaa heti tuloo rankkari siks eivät osaa käytöstapoja. Kulttuuriin kuuluu ei saa kurittaa. Ja se kyllä näkyy

• Anonyymi

Tuskin veikkauksesi kauas menee. Koulu ei sitä myönnä vaan hehkuttaa kiusaamisvapaasta vyöhykkeestä.

• Anonyymi

Miten niin "koulu ei sitä myönnä? Mitä ei myönnä?
        Koululla ei ole mitään osuutta eikä arpaa siihen, että joku oppilas päättää tappaa luokkatovereitaan.

• Anonyymi

"Kiusaamisvapaa vyöhyke" on yksi vitsi. Eikö esim. McDonalds kuulu siihen, mutta kertaakan siellä ei voi käydä ilman että kakarat pilkkaa ja naureskelee selän takana milloin mistäkin syystä, tai yleensä ilman mitään syytä. Ei mikään ihme jos vähän hermo palaa vaikkapa autokaistalla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koululla ei ole mitään osuutta eikä arpaa siihen, että joku oppilas päättää tappaa luokkatovereitaan.

Juuri näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kiusaamisvapaa vyöhyke" on yksi vitsi. Eikö esim. McDonalds kuulu siihen, mutta kertaakan siellä ei voi käydä ilman että kakarat pilkkaa ja naureskelee selän takana milloin mistäkin syystä, tai yleensä ilman mitään syytä. Ei mikään ihme jos vähän hermo palaa vaikkapa autokaistalla...

Öyh öyh öyh öyh öyh öyh öyh...

• Anonyymi

Henriksonni sanoi hetki sitten, että hän opetusministerinä henkilökohtaisesti vastaa ja jatkaa vasemmistolaisten opetusministereiden ansiokasta työtä.

Työn ykkösasia on se, että joka päivä jokainen lapsi kokee koulunkäynnin turvalliseksi, eikä koulussa kiusata.

Näin olen toiminut suurimpana hevosenpäänä, niin totta kuin nimeni on henriksonni, tuleva Eu eläkeläinen.

Jos joku väittää, ettei koulussa ole ollut joka päivä turvallista valehtelee, koska minä henriksonni väitän suurimpana hevosen päänä olevani oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saitko sairaskohtauksen? Vai oletko itse kiusaaja kun kiusaamisesta huolestuminen on "öyhötystä"? Menisit luuseri päälääkäriin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä koulullakin on osuutta. Miksi sallitaan raadollinen kiusaaminen.

• Anonyymi

Kiva koulu sitä hoetaan ramadan tuodaan kouluun

• Anonyymi

Kiva koulu hoetaan vaikka ali moksii Lassea ei ole mitään ongelmaa

• Anonyymi

Eriarvoistumisen tulosta. Jos joillakin lapsiperheille ei ole tarjota lapsilleen sitä mitä muilla niin helposti joutuu koulukiusatuksi.

Kokoomuksen mallin aiheuttamaa käyttäytymistä.
        Olemme matkalla takaisin luokkayhteiskuntaan.

Kiitos kokkarit, persut, EK ja maksettu media.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä koululla on ”osuutta ja arpaa”, jos siellä ei puututa kiusaamiseen, vaan vähätellään ja annetaan sen jatkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä koululla on ”osuutta ja arpaa”, jos siellä ei puututa kiusaamiseen, vaan vähätellään ja annetaan sen jatkua.

koulukiusaajasta tehdään suomessa presidenttejä että siinä mallia roolimallia kaikkiin suomen kouluihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saitko sairaskohtauksen? Vai oletko itse kiusaaja kun kiusaamisesta huolestuminen on "öyhötystä"? Menisit luuseri päälääkäriin.

mitä täällä oikein puhutaan? Ei ole kilttiä sanoa toista luusriksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KiVa koulut on myös iso vitsi. Oman lapseni piti vetää suoraan naamaan nyrkillä kiusaajaa että loppui kiusaaminen! Ja sen jälkeen otin lapseni kotioppijaksi ja toiseen kouluun. On saanut olla rauhassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On. Kiusaamiseen ei puututtu.
        Saman koin itse lapsena. Pelle Hermanni- tukkainen pilliin viheltäjä-akka (alaluokan ope) katseli muuhun suuntaan aina kun kiusaamiseni näki. Mitään pahaa en muille tehnyt eli kerjännyt verta nenästäni mutta huonoa kohtelua sain eikä naispuolinen "pelle hermanni" piitannut. Onneksi toden näköisyyden mukaan jo manan majoilla se toimensa laiminlyönyt s.r.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

koulukiusaajasta tehdään suomessa presidenttejä että siinä mallia roolimallia kaikkiin suomen kouluihin.

Niinpä. Pahuus, häikäilemättömyys ja tunnottomuus palkitaan tässä mäpimädässä arvoköyhässä maassa.

• Anonyymi

Lehden mukaan ampuja oli kouluhäirikkö

• Anonyymi

Stubb oli aikoinaan myös kouluhäirikkö, nyt Suomen presidentti.

• Anonyymi

Aha, kouluhäirikkö. No, ei sitten mitään...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla antaa linkkiä koska kiinnostaa koska Stubb on nykyään Suomen presidentti. Kiitos tiedosta linkein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stubb ei kuitenkaan ampunut ketään.

• Anonyymi

MV-lehden vai??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusaaminen vie pitkälle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla antaa linkkiä koska kiinnostaa koska Stubb on nykyään Suomen presidentti. Kiitos tiedosta linkein.

Tässä jotakin. Googlella löytyy vaikka kuinka ja paljon.

https://www.hs.fi/nyt/art-2000002729071.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ampunut, mutta on itse myöntänyt olleensa koulukiusaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mutta nyt tapattaa muita, tukemalla Ukrainaa ja sotaa Venäjää vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sitä emme voi tietää.

kokoomus-mediat ei meille kertoisi ja valtio salaisi tiedot...?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ampunut, mutta on itse myöntänyt olleensa koulukiusaaja.

Hirveän näköinen vahanaama. 🤢

• Anonyymi

maksettu media kirjoittaa mitä vaaditaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusatunhan olisi se pitänyt tehdä rääkkääjälleen että loppuu..

• Anonyymi

Jättäkää alaikäinen rauhaan. Unohtakaa koko juttu.

Tekijästä saadaan vielä kunnon kansalainen. Ripille ja ehtoolliselle, niin kyllä se siitä.

• Anonyymi

Lisää vapaata kasvatusta ja pään silittelyä.

• Anonyymi

Ampuma-aseen vartioimatta jättänyt on syyllinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ampuma-aseen vartioimatta jättänyt on syyllinen.

Meinaat siis, että jokaisen, jolla on ampuma-ase on vartioitava asettaan yötä päivää vuoden ympäri ?
        Analogiatulkinta on Suomen rikosoidessa kielletty. Joka säilyttää ampuma-asetta huolimattomasti, varomattomasti, tai tahallaan säännösten vastaisesti on tuomittava sakkoon, tai vankeuteen enintään 6 kuukaudeksi. RL 44:12 §.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaat siis, että jokaisen, jolla on ampuma-ase on vartioitava asettaan yötä päivää vuoden ympäri ?
        Analogiatulkinta on Suomen rikosoidessa kielletty. Joka säilyttää ampuma-asetta huolimattomasti, varomattomasti, tai tahallaan säännösten vastaisesti on tuomittava sakkoon, tai vankeuteen enintään 6 kuukaudeksi. RL 44:12 §.

Eli nyt alaikäinen on päässyt käsiksi aseeseen, joten on aika selvää, ettei velvollisuus säilyttää asetta turvallisesti ole toteutunut, ja aseen omistajalle tulee melkoiset rapsut.

• Anonyymi

lapsilisien leikkaukset???

• Anonyymi

SAK lakkolaset???

• Anonyymi

Lapsilisiä ei ole leikattu. Katsokaa, mitä ylilaudalla tiedetään asiasta.

• Anonyymi

Miksi sitten kaikki lapset ei ala ampumaan toisiaan? Ihan naurettavia arvailuja. Tuskin sitä asetta lapsilisillään kävi ostamassa.

• Anonyymi

Tekee kutaa köyhille

• Anonyymi

Millähän tavalla tuokin asia olisi
        No niitä ei ole leikattu ja tuskin 12-vuotias tietää mitään asiaa hallituksesta, jos ei kotona ole vihaa lapselle opetettu.
        Koettakaa nyt iste käyttäytyä ihmisiksi ja olla lapsillenne turvallinen vanhempi ja jättäkää vihapuheet aikuisille.
        Li Andesson halusi inkluusion jatkuvan aina ja aina, ja vaikka opettajat ovat itkeneet sen toimimattomuutta vuosia, niin ei millään voinut sitä ennätysmäistä rahan jakamistaan kouluille sitten osoittaa tarpeeseen, eli erikoisluokkiin häirikköoppilaille, että muilla olisi mahdollisuus saada hiemen opettajan aikaa.

• Anonyymi

Se on varmaa ainakin että tuon ikäiset eivät tee muuta kuin pelaavat ampumis/ tappamis peliä netissä päivästä toiseen joten sieltä löytyy ainakin osa syy.

• Anonyymi

Tässä on PÄÄSYY!

• Anonyymi

Ampujan tai ammutun värillä ei ole mitään merkitystä vaan sillä miten koulunkäynti rauha taataan kaikille suomessa...

• Anonyymi

Totta kai sillä on väliä. Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa ja kummallakin on todella väliä.

• Anonyymi

Jos on ollut häirikkö, niin rupeaa miettimään oliko kotona jotain vialla. Käsiase oli laillinen, viittaa ett lähiomainen on joko armeijassa tai poliisissa töissä. Ehkä pojan läheinen on myös kovaluontoinen, ehkä se heijastunut tuon ampujapojan käytökseen, vääristänyt käytöstä.

• Anonyymi

Aha...keksit nälviä poiisia tuosta..onko itsellä ollut ongelmia??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aha...keksit nälviä poiisia tuosta..onko itsellä ollut ongelmia??

No, ei ole. Ei luvallisia käsiaseita kovin monella kotona ole, siitä tuli viranomaistaho mieleen. Toisaalta luulisi ett sen alan henkilöt pitäis aseensa todella hyvin säilössä lukitussa paikassa ja avain kans visusti pois lasten ulottuvilta. Itse en todellakaan ole joutunut olemaan poliisin kans ongelmiin. Aseista tiedän sen takia, kun läheisellä oli metsästysaseita, hän säilytti ne lukitussa kaapissa ja avain oli myös piilossa ettei ulkopuoliset päässyt aseisiin käsiksi, eikä patruunoita säilytetty samassa kaapissa turvallisuuden vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, ei ole. Ei luvallisia käsiaseita kovin monella kotona ole, siitä tuli viranomaistaho mieleen. Toisaalta luulisi ett sen alan henkilöt pitäis aseensa todella hyvin säilössä lukitussa paikassa ja avain kans visusti pois lasten ulottuvilta. Itse en todellakaan ole joutunut olemaan poliisin kans ongelmiin. Aseista tiedän sen takia, kun läheisellä oli metsästysaseita, hän säilytti ne lukitussa kaapissa ja avain oli myös piilossa ettei ulkopuoliset päässyt aseisiin käsiksi, eikä patruunoita säilytetty samassa kaapissa turvallisuuden vuoksi.

Sekä poliisin, että armeijan henkilökunta käyttävät töissään valtion omistamia aseita, eivät omia. Niitä ei saa viedä kotiin. Omaan taskuaseeseen ei saa hallussapito lupaa pelkän ammatin perusteella. Iltalehdessä olleen kuvan perusteella pistooli näyttää siltä, että sitä on käytetty tarkkuusammuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ampuma-ase harrastajillakin on aseita, käyvät ampumaradoilla paukuttelemassa. Ei ase aina tarkoita, että sen omistaminen liittyisi ammattiin.

• Anonyymi

Aika monet siviilit harrastavat ammuntaa ja omistavat näin ollen luvallisen käsiaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika monet siviilit harrastavat ammuntaa ja omistavat näin ollen luvallisen käsiaseen.

Ampujan kuulosuojaimet puhuisi lähiomaisen ampumaharrastuksen puolesta. Malli....

• Anonyymi

Miksi koulukiusaamiseen ei puututa ajoissa ja kiusaajat siirretä aina automaattisesti muualle...

• Anonyymi

Yksilön oikeudet ovat niin vahvat, että ensin pitää sattua, että voidaan tuomita.

Vaikka asia tiedetään ja häiriköinti tapahtuu, niin asioihin ei uskalleta puuttua. Siinä puuttuja voi joutua tuomiolle.

• Anonyymi

80 luvulla otettiin matsi reilusti kiusaajan kanssa otti pataan loppui kiusaaminen

• Anonyymi

Kiusaajia ei siirretä koskaan. Kiusattua rangaistaan siirrolla. Tämä sama työelämässä. Näin pahuus palkitaan ja mahdollistetaan sen jatkuminen niin lasten kuin aikuisten parissa.

• Anonyymi

Kuka on kiusaaja,?, itse 60 luvulla minua kiusasi poika ja hänen isä oli kuollu. Huusin tälle pojalle kun olin itsekki lapsi et jos vielä kiusaat, käyn kakalla isäs haudalla. Loppu kiusaaminen siihen joskin hävetti pitkään mitä sanoin ja olinko itsekkin kiusaaja? Aikuisten pitää ottaa vastuu ja opettajani karttakepillä napsautti minuakin, hyvä et oli rajat siitä tiesin missä mennään.

• Anonyymi

Mä muistan omasta kiusaajasta sen, ett oikeasti pelkäsin häntä. Oli mua pitempi poika, sillä silmät paloi päässä kun tuli lähelle haukkumaan. Koki varmaan nautintoa, kun häntä lyhyempi tyttö pelkäsi häntä. Aikuisiällä kohdannut sen, ei tunnistanut mua enää, puhutteli tosi rumasti omaa alaistaan asiakkaitten, mun ja tuttavani, kuullen, asia ei liittynyt asiakaspalvelutilanteeseen millään tavalla. Näin jälkeenpäin ajatellut siitä tyypistä, ett täytynyt kotoa oppia malli miten puhutteli naisia eli isästä lähtöisin käytösmalli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä muistan omasta kiusaajasta sen, ett oikeasti pelkäsin häntä. Oli mua pitempi poika, sillä silmät paloi päässä kun tuli lähelle haukkumaan. Koki varmaan nautintoa, kun häntä lyhyempi tyttö pelkäsi häntä. Aikuisiällä kohdannut sen, ei tunnistanut mua enää, puhutteli tosi rumasti omaa alaistaan asiakkaitten, mun ja tuttavani, kuullen, asia ei liittynyt asiakaspalvelutilanteeseen millään tavalla. Näin jälkeenpäin ajatellut siitä tyypistä, ett täytynyt kotoa oppia malli miten puhutteli naisia eli isästä lähtöisin käytösmalli.

Minulla sama kokemus sairaalassa. Kiusattu siirrettiin ja siten palkittiin psykopaatiksi tunnistettu esimies. Hän sai jatkaa.

• Anonyymi

Ei ainakaan enää 1966 (kun itse koulun aloitin) opettaja saanut karttakepillä oppilaita lyödä.

• Anonyymi

Punavihreän moraalin ja kasvatuksen näkyvä tulos.

• Anonyymi

Vaikket tiedä tapauksesta yhtään mitään!

Olet torvelo!

• Anonyymi

Jaa että nykyisillä kouluhäiriköillä olisi oikeus ampua koulutovereitaan ihan noin vain huvikseen?

• Anonyymi

Kiusaajat on oikeus ja velvollisuus ampua, mutta vaikea sanoa oliko tässä siitä kyse. Harvemmin häirikkö on kiusattu vaan se kiusaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusaajat on oikeus ja velvollisuus ampua, mutta vaikea sanoa oliko tässä siitä kyse. Harvemmin häirikkö on kiusattu vaan se kiusaaja.

Kiusaaja pääsee pitkälle yhteiskunnassa saa joskus mitalit rintaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiusaaja pääsee pitkälle yhteiskunnassa saa joskus mitalit rintaan

Joskus valitaan jopa presidentiksi.

• Anonyymi

😵‍💫 ☄️ 🔫👦🏼

• Anonyymi

Älkää nyt alkako keksiä tarinoita tuollaisen teon puolusteluksi. Ampuja on syyllinen. Uhri on se lapsi, jonka hän ampui kuoliaaksi.
      Syitä voi tietysti etsiä vaikka jonkinlaisesta mielisairaudesta tai kotioloista, jotka ovat voineet kohdella lasta hyvin tai huonosti. Ei ole helppoa kyllä häiriintyneiden lasten kasvatuskaan.
      Nykyisin syntyy yhä enemmän lapsia, joilla on vaikka minkälaista diagnoosia.

• Anonyymi

Niinpä. Voi olla luonteeltaan syntymästä asti psykopaatti, vaikka olisi kuinka hyvä koti tahansa. Vastuuseen joutuu teostaan, lukkojen taakse johonkin nuorisokotiin tai psykiatriselle osastolle. Vanhemmilla isoin vastuu, kun heidän lapsi saanut käsiaseen käyttöön kotoa vaikka ase pitäisi olla lukitussa paikassa ja avain niin ettei lapsi olis sitä löytänyt.

• Anonyymi

Mutta nuo ammutut saattoivat olla koulukiusaajia ja se muuttaa hieman tilannetta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta nuo ammutut saattoivat olla koulukiusaajia ja se muuttaa hieman tilannetta..

Kauhajoen Saarikin oli tiettävästi koulukiusattu ja niin kävi..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa fakta on kolme lasta, joita on ammuttu. Kiusaamisesta ei ole muuta näyttöä kuin poliisin tiedote, joka ilmeisesti perustui epäillyn omaan lausuntoon motiivistaan. Jos näin on, tulee siihen suhtautua kuten kaikkiin rikollisen antamiin selittelyihin. Heistä kun vika on aina jossain muussa kuin heissä itsessään.

• Anonyymi

Persuille ampujan etninen tausta (kantasuomalainen) oli valtava pettymys.

• Anonyymi

Tiedostustilaisuudessa mainittiin, että kaikki ovat suomalaisia. Vaan ovatko saaneet passin jälkikäteen. Nyt ampujan taustya ja vanhempientausta ja kaikkien kohtauksessa mukanaolleiden taustat, ovatko saaneet kansalaisuuden koska ja miten. samoin vanhempien. Ovatko oikeasti kantasuomalaisia. Kumma että kosovosta tuli ensimmäinen viesti vasta , jossa kerrottiin , että yksi uhreista on kosovon albani.

• Anonyymi

Totuus nousee pintaan eli etnisyyttä ilmassa ja liikaa kengännuolentaa.

• Anonyymi

Meinasin tvstä katella mitä Suomisen olli ny huseeraa pyssyjen kans, nii ei. Valtava poliisi- ja varsinkin sosiaaliTantta operaatio menossa.

• Anonyymi

Jos ampuja oli häirikön maineessa ,niin olisi kiva tietää edustiko hän valkoista vai punaista terroria?
      Minun kouluaikaan jo kymmeniä vuosia sitten häirikön maineessa oli aina ns oikeistoterrorin kannattajat,huutelivat natsilauseita ja uhkasivat ja harjoittivat suoraa väkivaltaa muita ns heikompia eli vasemmisto nuoria kohtaan.

• Anonyymi

Stubb on haastattelussa myöntänyt olleensa koulukiusaaja ja pyrkyri hän on ollut aina , kokkari tausta on tälle pellelle tie menestykseen kun on aina muistanut väheksyä toisten tekemisiä.

• Anonyymi

Olet oikeassa näin oli ja paha sai palkkansa eikä enään kukana ikinä kiusaa.

• Anonyymi

Valitettavasti Stupido tulee kiusaamaan Suomen kansaa tulevat vuodet.

• Anonyymi

Puhut henkilöstä, joka on kohta mahdollisesti kaksoismurhaaja.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93be7bd5-b6fb-4a67-8d29-ed622b6a6bd2

Todisteita minkäänlaisesta kiusaamisesta ei ole esitetty. Kylmä muuttumaton fakta on kolme ammuttua lasta.

Jos ainoa lähde kiusaamisväitteeseen on epäillyn oma väite, voidaan siihen suhtautua kuten yleensäkin rikollisen selittelyihin.

• Anonyymi

Toivottavasti osui koulukiusaajaan,
      -- näin paha saa palkkansa !
      Ja koulukiusaajat alkavat pelätä ?

• Anonyymi

Koulukiusaamisen takia saattaa lapsen mielenterveys mennä niin että päädytään tuollaiseen tekoon.

• Anonyymi

tubi joka nyt paheksuu tapausta on itsekin koulukiusaaja ! huom!!

• Anonyymi

Korppi ei kopin silmää noki. Kokoomuksen malli tuottaa tällaisia tapauksia lisää.

• Anonyymi

Voimia oppilaille, opettajille, menehtyneiden ja loukkantuneiden vanhemmille, myös ampujan vanhemmille. Viisautta ja malttia meille kaikille. Tästä jokainen voi jossain vaiheessa oppia jotakin, kunhan ostataan odottaa maltilla ja pilkkakirveitä viskomatta yhtään mihinkään se ongelman ydin.

• Anonyymi

Totta. Pitää muistaa ett kyse on lapsista, 12-vuotiaista lapsista. Toivottavasti nuo kaks ampumisessa haavoittunutta lasta selviytyisi. Kaikesta jää taatusti traumoja kaikille niille lapsille, jotka näkivät nuo ampumiset omassa luokkahuoneessa. Entä opettaja, hän ei voinut mitenkään ennakoida tuollasta voivan tapahtua. Kaikkein pahinta on sen lapsen vanhemmilla, jotka menettivät lapsensa ampumisen seurauksena. Mikään ei tuo lasta takaisin, mikään ei paranna sitä tuskaa ja surua mitä he nyt tuntevat sisällään, lasta ei enää ole. Noiden kahden lapsen vanhemmat odottavat, ett selviävätkö heidän lapsensa, jäävätkö henkiin. Kaikki on muuttunut vaan sen tähden, kun yks lapsi sai aseen käteensä ja päätti käyttää sitä. Ehkä jotkut vanhemmat säilyttävät jatkossa aseensa paremmin pois lastensa ulottuvilta, eivät luota ja ajattele, ettei mitään voi sattua. Ehkä pitää valvoa vieläkin tarkemmin millaisia aseita ihmiset hankkii kotiinsa ja millaiset ihmiset hankkii käsiaseita, ettei pääse tälläistä enää sattumaan.

• Anonyymi

Peräkammaripojan veikkaukset tästä enää puuttuki.

• Anonyymi

Suomessa kiusaaminen aloitetaan jo nuorena lapsena. Tätä kiusaamista jatkuu aikuisiälle, jopa valtiotason politiikoille asti, kuten ollaan nähty. Onko kiusaamisesta tehty oppiaine kun sitä harrastetaan jopa politiikkojen toimesta.

• Anonyymi

Ihmettelee, ett miten on osannut asetta käyttää ja ladatakin sen, aseethan yleensä säilytetään lataamattomina ja varmistinkin on päällä. Melkonen läheinen, jos on lapselle opettanut miten asetta ladataan ja miten ammutaan, ei tuon ikäselle vielä tarvitsisi aseen käyttöä opettaa. Millainen vanhempi on, joku asehullu, ei normaalia ett lapsi pääsee noin vaan aseeseen käsiksi. Pitäis tuo läheinenkin joutua vastuuseen ja saada rankaisu myöskin.

• Anonyymi

Ase ja patruunat tulee säilyttää erillään. Toisesta ei ole vaaraa ilman toista. Nyt ei tämä säilytysperiaate näytä todellakaan toimineen.

• Anonyymi

Ampui kiusaajiaan? Sinusta meni ihan oikein kun ampui kiusaajiaan? Mitä luultavammin tämän tapauksen jälkeen alkaa tulemaan ruumiita kouluissa päivittäin?

• Anonyymi

No kenen sukulaisella on ase pihistettävissä ?

• Anonyymi

Sama tuli mieleen, koska kiusaaminen on muuttunut todella rajuksi ja aikuiset katsovat huuli pyöreänä ja syyttävät koulua ja koko henkilökuntaa, kun ei se meidän lapsi tee mitään väärää, ne ovat vaan toiset.
      Ensinnäkin miksi oli käsiase saatavilla? Ei sitä ainakaan metsästystä varten ole hankittu, kun yleensä siihen vedotaan. Miksei ase ollut lukkojen takana? Sääliksi käy kaikkia osapuolia, paitsi ei aseenhaltijaa. Nettipelit ovat pelkkää ampumista ja räiskimistä, ei siinä kuole kukaan oikeasti, koska meillä aletaan jotakin päätöksiä tekemään tämän jatkuvan uutistulvan siistimiseksi, sillä ketä nämä sotauutiset kiinnostaa näin suuressa mittakaavassa?

• Anonyymi

Niin myös minun. Kiusaaminen voi olla se ainoa syy.

• Anonyymi

Koulu on väärä paikka välienselvittelyyn miksi kouluihin edes pääsee aseiden kanssa olisiko aika herätä nykypäivään suomi ei ole enää turvallinen paikka ja kouluihin tarvitaan metallinpaljastimet ja vartijat

• Anonyymi

Ehkä tulevaisuudessa on nuo metallinpaljastimet käytössä. Totta se on, ett yhä nuoremmatkin syyllistyy vakavampiin rikoksiin, on tullut nuorien tekemiä pahoinpitelyjä toisia nuoria kohtaan. Aika on muuttunut raaemmaksi, väkivaltaa näkee televisiosta ja tietokonepelitkin on väkivaltaa täynnä.

• Anonyymi

Ampuja tulee huostaanotetuksi ja sen jälkeen tahdosta riippumattomaan hoitoon mielisairaalaan. Sieltä pääsee sitten pois joskus, jos pääsee (ei ole armahduksia).
      Aseen omistaja menettää vähintään rikosvälineen ja jos omistaa muitakin aseita niin myös kaikki ne. Se voi olla iso raha summa jos kokoelma on suuri.

Lisäksi aseenomistaja saa pelätä loppuelämänsä että uhrien vanhemmista jotkut toteuttavat kostolynkkayksen.

• Anonyymi

Jos uhrien vanhemmat rupeavat kostolynkkaamaan, niin sillä he vain todistavat etteivät ole ollenkaan ampujaa parempia ihmisiä.

• Anonyymi

Kieroon kasvanut mulkero. Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi tajuta mitä on tekemässä, näitä on aina ollut ja tulee olemaan.

• Anonyymi

Rikosoikeudellisen vastuun ikäraja voitaisiin tiputtaa 10 vuoteen. Lapsille omat vankilat, missä on armeijakuri. Kuria nämä kaikki räkänokat tarvitsevat. Hänen isänsä tulisi tuomita istumaan vankilaan epäsuorasta kuolemantuottamuksesta elinkautiseen.

• Anonyymi

Kyllästyi nuolemaan kenkiä, Kivakoulu jossa maailman onnellisimman kansan lapset

• Anonyymi

Miksi pitäisi itsensä ampua jos on kiusaamisen uhri?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi itsensä ampua jos on kiusaamisen uhri?

Ei ollut. Vaan ihan vaan hullu murhaaja.

• Anonyymi

Taidat olla itse kiusaaja tai kiusaajan vanhempi?
        Kyllä kiusaajan tulee saada sanktio eikä kiusatun.

• Anonyymi

Tietysti opettaja ei nähnyt mitään ongelmia piilossa kiusataan

• Anonyymi

kilari-kalleissa on se ongelma, että jos niille hymyilee niin se on kiusaamista, jos ei hymyile niin se on kiusaamista. Sekopäinen ihminen voi kokea että on kiusattu vaikka asuisi yksin autiosaarella.

• Anonyymi

Jos uhrit eivät olleet satunnaisesti valikoituneita, niin syy on selvä.

• Anonyymi

MTV:
        -Tekijä oli tullut luokkaan ja ampunut ensimmäisenä poikaa. Tämän jälkeen tekijä ampui kahta luokassa ollutta tyttöä. Poika (ampuja ?) oli kantasuomalainen, ja hän oli ollut kyseisellä luokalla vasta muutamia kuukausia.
        -MTV Uutisten tietojen mukaan tekijä valitsi uhrit ilmeisen sattumanvaraisesti.

• Anonyymi

Vartijat kouluihin riittävin valtuuksin, että voivat oikeasti puuttua kiusaamiseen ja muuhun häiriökäytökseen. Liian monen lapsen ja nuoren elämä menee pilalle suomalaisen, todella raa’an kiusaamiskultturin takia, joka läpäisee koko yhteiskunnan ja kaikki yhteiskuntakerrokset. Ihminen on ihmiselle susi ja raatelee toisen, jos vain tilaisuus annetaan. Milloin saadaan kouluihin liikuntatunneille pakollisia itsepuolustuskursseja fyysisin ja psyykkisin harjoitteluin?

• Anonyymi

Hyvä idea opettaa koulukiusaajille judoa ja karatea.

Ei kouluihin tarvita mitään vaan lastensuojeluun, että saadaan lapset ajoissa pois kelvottomilta vanhemmilta kuten tässäkin tapauksessa. Syy on AINA vanhemmissa, kotikasvatus, sieltä se lähtee. On turha huutaa aina yhteiskuntaa apuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä idea opettaa koulukiusaajille judoa ja karatea.

Ei kouluihin tarvita mitään vaan lastensuojeluun, että saadaan lapset ajoissa pois kelvottomilta vanhemmilta kuten tässäkin tapauksessa. Syy on AINA vanhemmissa, kotikasvatus, sieltä se lähtee. On turha huutaa aina yhteiskuntaa apuun.

Yhteiskunnan apua se lastensuojelukin on. Huudat siis itsekin yhteiskuntaa apuun, eli ottamaan lapsia huostaan.

• Anonyymi

Aikuiset pöljät. Pitäkää ne tussarinne lukkojen takana!

• Anonyymi

Ja jos kotona on lapsia, niin ne aseet pitää purkaa ja laittaa osat erilleen. Tuostakin aseesta kun olisi irrotanut iskarin niin sillä ei olisi saanut ketään hengiltä. Iskaria isi olisi voinut säilyttä vaikka omien kotiavaintensa perässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos kotona on lapsia, niin ne aseet pitää purkaa ja laittaa osat erilleen. Tuostakin aseesta kun olisi irrotanut iskarin niin sillä ei olisi saanut ketään hengiltä. Iskaria isi olisi voinut säilyttä vaikka omien kotiavaintensa perässä.

Tarkoitatko iskuria? Eli vasaraa?

• Anonyymi

Mahdollinen kiusaaja on kylmä.

• Anonyymi

Jos joku kiusataan hengiltä niin ei tule ministeriä telkkariin kauhistelemaan asiaa vaikka siinäkin menetetään yhtälailla ihmishenki.

• Anonyymi

Kun kiusattu tappaa itsensä, niin kukaan ei tule itkemään, eikä poliitikot äimistele. Jos kaikki kiusattujen itsemurhat käytäisiin läpi, niin olisi siinä kyllä ihmettelemistä.

• Anonyymi

samaa mieltä

• Anonyymi

Ois vetänyt vaikka lättyyn ja unohtanut ne ase hommat.

• Anonyymi

Noinhan on helppoa ajatella. Mutta ei se välttämättä noin ole. Ehkä jopa päinvastoin.

• Anonyymi

Kunhan ei kääntyisi koko keissi niin että ampuja olikin se suurin kiusaaja ja jäi muiden jalkoihin niin päätti toimia ettei menetä alfa-asemaa.

Jos ampuja oli kiusattu , ei sekään oikeuta ampumaan , mutta on 12 vuotiaankin sietokyvyllä raja. Loputon kiusaaminen, koulu yhtä helvettiä jne. Saattaa olla unettomat yöt opeilla ja reksilläkin jos on tiedossa että ampuja oli kiusattu. Vastuu??

Entäs nämä loukkaantuneet? Olisiko kolme kiusannut ampujaa, vai ampuja kiusannut kolmea ammuttua?

Miten lapsi on saanut aseen haltuunsa???? Aseen omistajakin vastuuseen.

• Anonyymi

Oli kiusattu koulussa.

• Anonyymi

Mitäpä jos te täällä palstalla hengailevat keskittyisitte omaan jälkikasvuunne ja antaisitte tämän asian olla.? Keskustelkaa lastenne kanssa, antakaa rakkautta. Voisi ehkä tulevaisuudessa välttyä vastaavanlaisilta tilanteilta.

• Anonyymi

Veikkaaminen ei kannata ----Yrittäisit lotota !

• Anonyymi

Minuakin kiusattiin koulussa .
      Sen teki opettajat
      Ne juoksi perässäni kun lopetin koulun ja menin töihin v 1966,,,,,,,
      Minun olisi pitänyt käydä kouluni loppuun. Vaikka kukaan ei ole koskaan kysellyt päästötodistustani - jota en edes saanut 🤣--Kiusaaminen oli pitkäkestoista

• Anonyymi

Näin kävi. Ottakoon kiusaajapennut tästä opin ja lopettakaa kaikki kiusaaminen ettei enää tapa kukaan toistaan .

• Anonyymi

Älä kiusaa meitä noilla arvailullasi ...........👀

• Anonyymi

12-vuotias mielisairas ampui kolmea viatonta luokkatoveriaan. Se taitaa olla ainut järkevä selitys tälle järjettömälle teolle.
      Millainen koti, sellainen lapsi. Lapsi ei ole ikänsä puolesta vastuussa teostaan (älytöntä tuokin!), mutta kuka kantaa vastuun tapahtuneesta? Mielenkiintoista nähdä tämä, ainahan syyllinen pitää löytyä. Oikeasti syyllinen on tuo 12-vuotias murhaaja!

• Anonyymi

Kouluampumisetkin ovat pelkkä lavaste. Siitä mitä tässä maailmassa oikeasti on tapahtunut. Amerikkalaiset lähtivät kiusaamaan EU:n johtajia hengiltä. Miksei USA:n johto herää tajuamaan sitä, mitä siitä tapahtuu kun lähdetään porukalla ja kavereiden kanssa kiusaamaan ja pahoinpitelemään toisen suurvallan johtajia henkihieveriin? USA:n johto ns. innostui liikaa EU:n Fitneksestä ja kaikki maailman ihmiset joutuvat kärsimään siitä.

• Anonyymi

Järjetön ratkaisu. Mutta toisaalta pakkohan siellä koulussa on käydä, kun yhteiskunta jo lapsesta asti kaikenlaisia vaatii.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

❤️ K­­­u­u­m­­a­t­ ­t­­­y­­t­­ö­t­­ ­o­­­d­­o­­t­­­t­­­a­v­­­a­­­t­ ­­­s­i­­n­­­u­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18344406

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe