Ateistiset tavat

Anonyymi-ap

Polttavatko ateistit tupakkaa, juovat alkoholia ja käyttävät myös muita päihteitä?

18

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhtä paljon kuin teistitkin.

      Eli ei liity mitenkään ateistisuuteen / teistisuuteen.

      • Anonyymi

        Haistelevatko hikeään, kuten uskovaiset ?


    • Anonyymi

      Mitä sinä taas kerran höpötät? Olet tehnyt tällaisen tyhjänpäiväisen aloituksen jo satoja kertoja. Miksi et keksi jotain päteviä argumentteja`?

      Minä olen ateisti.
      En ole koskaan polttanut tupakkaa.
      Olen juonut olutta ja viiniä.
      En ole koskaan käyttänyt huumeita.

      Ja jos olen joskus juonut olutta ja viiniä, se ei mitenkään tarkoita, että olisin jokin alkoholisti.
      Monet papit ja muut uskovaiset ovat juoneet olutta tai viiniä. Ovatko he ateisteja? Siinähän kiihkouskovainen kärvistelet tuskissasi ja helvetinpelossasi...

      • Anonyymi

        Avaaja lisää: Kokemuksistani Uskonnolisessa perheessä, lapsuuteni

        Olenhan jo monesti kertonut sen hunoudesta täyttä Soopaa - ja raamattua väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaaja lisää: Kokemuksistani Uskonnolisessa perheessä, lapsuuteni

        Olenhan jo monesti kertonut sen hunoudesta täyttä Soopaa - ja raamattua väliin

        Mitä tarkoitat? En ymmärrä juttujasi. Kerro huomenna selvin päin, kiitos...


    • Anonyymi

      juon vain kahvia mutta olenkin fanaatikko

    • Anonyymi

      Onko asioista tehty tutkimusta? Ovatko päihteiden väärinkäyttäjät ateisteja vai teistejä. Vaikuttaisi siltä, että esim. joissain idän uskonnoissa on voi riitukseen kuulua päihteiden käyttö. Mutta myös ateismissa on ns. arjen päihteidenkäyttöä, joka voi liittyä vaikka siihen, että ateistit eivä ole syystä tai toisesta saaneet lääkitystään kuntoon. Lisäksi on ns. ateistiskulttuurinen päihteidenkäyttö, joka liittyy tietynlaiseen elämäntyyliiin.

      • Anonyymi

        Unohdit tärkeimmät: ateistiset rajapinnat päihteiden käyttöön.


    • Anonyymi

      Raamattu ei mainitse mitään tupakan poltosta eikä Koraani viskin juomisesta.

    • Anonyymi

      Klassista "porttiteoriaa" tuossa ajattelin: onkohan jostain kristitystä tullut alkoholisti sen jälkeen kun hän rippikoulun jälkeen konfirmaatiossa ensi kertaa pakotettiin maistamaan viiniä?

    • Uskovaiset tulevat todennäköisemmin riippuvaisiksi päihteistä, koska uskonnollinen kokemus aktivoi samoja aivojen palkitsemismekanismeja kuin päihderiippuvuuksissa. Tämä on todettu ihan tieteellisissä tutkimuksissa. Tämän vuoksi uskovaiset on yliedustettuina vankien ja päihteiden väärinkäyttäjien joukossa.

      This is Your Brain on God

      Religious and spiritual experiences activate the brain reward circuits in much the same way as love, sex, gambling, drugs and music, report researchers at the University of Utah School of Medicine.

      https://unews.utah.edu/this-is-your-brain-on-god/

    • Anonyymi

      Haistelevatko hikeään, kuten uskovaiset ?

    • Anonyymi

      Teistit juopottelee, rellestää, >Kuin Jumala toisten vaimoja himoaa< ja Gaazaa huvikseen tuhoaa.

    • Anonyymi

      Juovat ja polttavat kyllä. Korttia lätkivät myös ja ovat kovia noitumaan.

      • Anonyymi

        Rippikoulumuistoni Luterilaisista siis


    • Anonyymi

      rippi pappi poltti vihreää mallua

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe