Polttavatko ateistit tupakkaa, juovat alkoholia ja käyttävät myös muita päihteitä?
Ateistiset tavat
18
327
Vastaukset
Yhtä paljon kuin teistitkin.
Eli ei liity mitenkään ateistisuuteen / teistisuuteen.- Anonyymi
Haistelevatko hikeään, kuten uskovaiset ?
- Anonyymi
Mitä sinä taas kerran höpötät? Olet tehnyt tällaisen tyhjänpäiväisen aloituksen jo satoja kertoja. Miksi et keksi jotain päteviä argumentteja`?
Minä olen ateisti.
En ole koskaan polttanut tupakkaa.
Olen juonut olutta ja viiniä.
En ole koskaan käyttänyt huumeita.
Ja jos olen joskus juonut olutta ja viiniä, se ei mitenkään tarkoita, että olisin jokin alkoholisti.
Monet papit ja muut uskovaiset ovat juoneet olutta tai viiniä. Ovatko he ateisteja? Siinähän kiihkouskovainen kärvistelet tuskissasi ja helvetinpelossasi...- Anonyymi
Avaaja lisää: Kokemuksistani Uskonnolisessa perheessä, lapsuuteni
Olenhan jo monesti kertonut sen hunoudesta täyttä Soopaa - ja raamattua väliin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaaja lisää: Kokemuksistani Uskonnolisessa perheessä, lapsuuteni
Olenhan jo monesti kertonut sen hunoudesta täyttä Soopaa - ja raamattua väliinMitä tarkoitat? En ymmärrä juttujasi. Kerro huomenna selvin päin, kiitos...
- Anonyymi
juon vain kahvia mutta olenkin fanaatikko
- Anonyymi
Onko asioista tehty tutkimusta? Ovatko päihteiden väärinkäyttäjät ateisteja vai teistejä. Vaikuttaisi siltä, että esim. joissain idän uskonnoissa on voi riitukseen kuulua päihteiden käyttö. Mutta myös ateismissa on ns. arjen päihteidenkäyttöä, joka voi liittyä vaikka siihen, että ateistit eivä ole syystä tai toisesta saaneet lääkitystään kuntoon. Lisäksi on ns. ateistiskulttuurinen päihteidenkäyttö, joka liittyy tietynlaiseen elämäntyyliiin.
- Anonyymi
Unohdit tärkeimmät: ateistiset rajapinnat päihteiden käyttöön.
- Anonyymi
Raamattu ei mainitse mitään tupakan poltosta eikä Koraani viskin juomisesta.
- Anonyymi
Klassista "porttiteoriaa" tuossa ajattelin: onkohan jostain kristitystä tullut alkoholisti sen jälkeen kun hän rippikoulun jälkeen konfirmaatiossa ensi kertaa pakotettiin maistamaan viiniä?
Uskovaiset tulevat todennäköisemmin riippuvaisiksi päihteistä, koska uskonnollinen kokemus aktivoi samoja aivojen palkitsemismekanismeja kuin päihderiippuvuuksissa. Tämä on todettu ihan tieteellisissä tutkimuksissa. Tämän vuoksi uskovaiset on yliedustettuina vankien ja päihteiden väärinkäyttäjien joukossa.
This is Your Brain on God
Religious and spiritual experiences activate the brain reward circuits in much the same way as love, sex, gambling, drugs and music, report researchers at the University of Utah School of Medicine.
https://unews.utah.edu/this-is-your-brain-on-god/- Anonyymi
Haistelevatko hikeään, kuten uskovaiset ?
- Anonyymi
Teistit juopottelee, rellestää, >Kuin Jumala toisten vaimoja himoaa< ja Gaazaa huvikseen tuhoaa.
- Anonyymi
Juovat ja polttavat kyllä. Korttia lätkivät myös ja ovat kovia noitumaan.
- Anonyymi
Rippikoulumuistoni Luterilaisista siis
- Anonyymi
rippi pappi poltti vihreää mallua
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514