Sähkölasku jo pienentynyt ja takaisinmaksu lyhenee

Anonyymi-ap

En edes haaveillut tai sen ihmeemmin kiinnittänyt huomiota tähän yleisen ivailun liekkö kateutta? takaisin maksuaikaan kun hankin paneelit. Järjestelmäni on neutraali hiukan yli 5kW huipputeholtaan joka ihme ja kumma välillä ylittyy hiukan. Mutta nyt huvikseen laskeskellut tätä takainmaksu aikaa ja sehän on olemassa. Tuottaa suunnatonta mielihyvää kun maksamani summa onkin jo pienentynyt eli paneelit senkun halpenee kokoajan katolle.
Mikroinvertterit ja ei halvimmat paneelit oli parempi ratkaisu kuin ne halvimmat mahdollisimmat osat on selviö tässäkin asiassa. Takaisinmaksuaika on joillekkin pakkomielle ja siihen vain tartutaan eikä vaikuta miltään finasnssi neroilta.

21

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joko outsasit lumet panelienpäältä
      Tulee ko jo yehoja 6kwh

      • Anonyymi

        Syö lääkkeesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syö lääkkeesi.

        Kyllä oma löökärini
        Kiitos


      • Anonyymi

        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
        Ei ivailu vaan keskustelu ja halutaan tietoo kantaako tosisan hankkii paneelit
        Tähän menessä olen tullut tulokseen että ei kannata jos joutu itse nekisyantamaan hyöty on mollaa
        Liity mukaan keskusteluihin
        Meidän mielestämme keskustelu kuuluu kaikille. Jos haluat apua ongelmaasi, jakaa ajatuksiasi tai kysyä mielipiteitä, aloita keskustelu! Anonyymisti tottakai.
        ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️


    • Anonyymi

      Kuka sitä sähköö käyttää päivällä kun aueinko paistaa vaa päivisin ei ilalal ja yöllä

      • Anonyymi

        Syö lääkkeesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syö lääkkeesi.

        Ne on loppu ja ei varaa ostaa uusi kun rahat meni ovelta ovelle paneelikappiaalle

        Katkeruus ja köyhyys


      • Anonyymi

        ölövuvovuv, viddu ku o kännis


    • Anonyymi

      Paljonkos sähkölaskus on pienetynyt .

      Yalbella varmaamihan yhtä suuri ja kesällä sähkö in ilmaista ku2n ei lämmitetä ja mikrotuttahat laskee hintaa

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        3kw h elikkä o,15 c


    • Anonyymi

      Syö lääkkeesi.

      • Anonyymi

        Koita pysyä mukana palstan aiheessa elikkö
        Panerlisäjöstä tarinoidaan

        Porojonp


      • Anonyymi

        Annoin ne sulle etkö muista

        Kati hsmafht


    • Anonyymi

      Jos sijoittaa 15 000 e panerleihin
      Miten sähkölasku pientyny kun ennakkoon maksanut sähköstään 15 000e

      • Anonyymi

        Mieti ja pohdi niin asia selviää paneelittomallekkin. Oho klo 7:09 ja jo herännyt paneelit tuottamaan ! On nämä sovellukset kivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti ja pohdi niin asia selviää paneelittomallekkin. Oho klo 7:09 ja jo herännyt paneelit tuottamaan ! On nämä sovellukset kivoja.

        Niin maalämpöpumpulle ilmaista sähköä jo näin aamulla.


    • Anonyymi

      Mökkipenakin on vakavasti paneeleja harkinnut. Mutta kesällä ollaan mökillä ja kulutus siellä niin pientä ( 2000 kwh/ vuosi) että kaikki menisi myyntiin halvalla.
      Okt myös kesät kulutus niin pientä että kaikki menisi myyntiin ....

      Ratkaisin asian laittamalla osakkeisiin sen 15000 ja osinkoja tulee ost-tilille 750€ vuosittain ja ne sijoitan taas osakkeisiin korkoa korolle periaatteella.
      Naapurin Repa laitatti paneelit suorasähkö oktaloonsa ja kovasti on tyytyväinen tuottoon ja sähkölaskun alentumiseen. Pitää muistaa että säästö on verovapaata .
      Minä maksan osingoista 30% verot aikanaan. Se on ihan tapauksesta kiinni kuinka kannattavaa on paneelit asentaa. Ja koska omaan 3 pösä sopimusta , olen tyytyväinen paneelien asennuttajista , koska he alentavat pösän hintaa omalta osaltaan.

    • Anonyymi

      Kesällä sähkö halpaa kun sitä mene väjäm
      Talvella kun tarvii ei ne tuota.
      Eikä yöllä

    • Anonyymi

      Kukaan ei ole kateellinen paskasta investoinnista. Myytiin meidän omakotitalo 30k€ tappiolla kuukausi sitten kun täytyy muuttaa töiden perässä. Ei ole pahemmin kateellisia ilmottautunut kauppojen jälkeen. Sama pätee paneeleihesi. Kellekkään ei todellakaan aiheuta kateutta huono investointi aurinkopaneeleihin. Jos asiasta on jotenki ylpeä, että onnistu tekemään tappiota, niin sitten on jollain kierolla tavalla mielessä häiriö päällä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe