Kilpirauhasen totaalipoisto

Anonyymi-ap

Hei! Katselin itsekin ennen leikkausta tietoa netistä, niin kerronpa kokemukseni.
Minulta poistettiin koko kilpirauhanen suuren koon ja kahden kyhmyn takia.
Mitään kohoumaa ei näkynyt kaulassa päällepäin, mutta ääniongelmia oli ja kaulan kireyttä. Niiden perusteella pääsin ultraan.
Kyhmyistä otettiin onb näytteitä kahdesti, joista toinen ei enää onnistunut, silloin laitettiin leikkausjonoon.
Noista kyhmyistä kun ei tiedetä ennen patologin tutkimusta mitä sisältävät. 7kk olin leikkausjonossa.
Leikkaus kesti kaikkineen yli 4 tuntia, vaikka arvio oli 2h salivaraus. Oli ollut haastava leikkaus.
Yhtään ei näkynyt kasvaimet päälle päin, mutta toinen oli kasvanut solisluun alle asti.
Ja 2 viikon kuluttua kirurgi soitti, että molemmista lohkoista oli löytynyt papillaarinen mikrokarsinooma.
Sillä syövällä on onneksi hyvä ennuste leikkauksen jälkeen.
Nyt odottelen onkologin soittoa jatkosta.
Ääni oli leikkauksen jälkeen katkeileva ja käheä, 2vk kuluttua enää matala, mutta paranee koko ajan. Laulaminen onnistuu toistaiseksi vain hyvin matalalta.
Haavakipu oli kohtalaista muutaman eka päivän, sitten helpotti sen osalta ja haava on parantunut hyvin. Sairaalasta kotiuduin yhden yön jälkeen.
3vrk leikkuusta tuli tosi kova päänsärky, etova olo ja voimat lähti jaloista. Sairaalassa todettiin hypocalsemia, kalkinpuute. Vietin silloin myös yhden yön sairaalassa.
Kotiuduin 6 calsium tablettia/ vrk kuurin kera.
Tila korjaantui parissa päivässä ja viikon kuluttua calsiumia alettiin jo vähentää, kun verikokeet näytti että oli korjaantunut.
Että rohkeasti vaan leikkaukseen, jos lääkärit sitä suosittelevat.

11

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kilpirauhasen leikkaus on hienoa ja tarkkaa työtä. Itseltäni kilpirauhanen leikattiin 35 vuotta sitten toimintahäiriöiden ja syöpäepäilyn vuoksi. Leikkauksesta toipuu nopeasti. Leikkauksen jälkeen olen tullut hyvin toimeen Thyroxin-lääkkeellä, yksi tabletti päivässä.

      • Anonyymi

        Mitä teidän lisäkilpirauhasille tehtiin? Ne kun sijaitsevat kilpirauhasessa (takaosassa), kaksi kummassakin kilpirauhaslohkossa. Ihminen tarvitsee niitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä teidän lisäkilpirauhasille tehtiin? Ne kun sijaitsevat kilpirauhasessa (takaosassa), kaksi kummassakin kilpirauhaslohkossa. Ihminen tarvitsee niitäkin.

        Toisella puolella minulla on edelleel 2 lisäkilpirauhasta, toiselta puolelta ne puuttuivat synnynnäsesti kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä teidän lisäkilpirauhasille tehtiin? Ne kun sijaitsevat kilpirauhasessa (takaosassa), kaksi kummassakin kilpirauhaslohkossa. Ihminen tarvitsee niitäkin.

        Lisäkilpirauhasiin ei minulla koskettu, mikä helpottaa tilannettani.


    • Anonyymi

      Itse sain poiston jälkeen sairaalasta kalsiumkuurin mukaan.

      • Anonyymi

        Hämmästyttävää, että kalsiumkuurilla kaikki hoitui? Täytyypä alkaa selvittelemään, miksi minulle ei edes suositella leikkausta.


      • Anonyymi

        Minäkin sain, mutta liian pienellä annoksella ensialkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmästyttävää, että kalsiumkuurilla kaikki hoitui? Täytyypä alkaa selvittelemään, miksi minulle ei edes suositella leikkausta.

        Unohdin mainita että syön tietysti thyroxinia lopun ikääni. Minulla lääkitys oli jo ennen leikkausta, koska sairastin kilpirauhasen vajaatoimintaa. Annosta vaan nostettiin vähän leikkauksen jälkeen. Nyt 100mg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmästyttävää, että kalsiumkuurilla kaikki hoitui? Täytyypä alkaa selvittelemään, miksi minulle ei edes suositella leikkausta.

        Kalsiumkuuri tuli tietty leikkauksen jälkeen, ja loppuelämän nyt käytän kilpparilääkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalsiumkuuri tuli tietty leikkauksen jälkeen, ja loppuelämän nyt käytän kilpparilääkettä.

        Millaisella annoksella syöt thyroxinia


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe