Kuinka monta vuotta oikeustieteen maisterin tutkinnon suorittaminen kestää? Mitkä ovat Suomen parhaat yliopistot opiskelemaan tätä alaa? Tarvitseeko minun opiskella lakia tullakseni tuomariksi?
Miten minun pitäisi opiskella tuomariksi?
3
247
Vastaukset
- Anonyymi
esimerkiksi jalkapalloerotuomariksi ei tarvita lakiopintoja. Ruahantuomari voi olla maallikkokin. Ja ainahan voi ruveta juomariksi.
- Anonyymi
Viitisen vuotta siinä menee, helposti enemmänkin.
Ei voi sanoa, että joku yliopisto olisi parempi toista. Töitä tutkinnon eteen on tehtävä kaikissa ja kaikkien tutkinnot ovat yhtä arvokkaat.
Oikeuden tuomarin on oltava oikeustieteen maisteri ja lisäksi suorittanut auskultoinnin hovioikeudessa. Kaikista maistereista ja auskultoineista ei tule tuomaria. Kuulemma tuomioistuinlaitoksessa on yleensä tarvetta varatuomareille, jotka ovat kokeneita erityisosaamisalueiden asianajajia, kuten vaikkapa yritysjuridiikan osalta. Tosin sellaisella asiantuntijalla ei olle ainakaan taloudellista motiivia hakea taikka ryhtyä tuomariksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as453046Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232904- 462757
- 562608
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582508Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482490On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532261Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782158- 692058
- 452052