Iloinen aamun avaus

Anonyymi-ap

Huomenia työläiset. Ahertakaahan nyt reippaasti, ja iloisesti. Me työttmt täällä heräilemme hitaasti ja syömme hitaasti aamiasita ja nautimme aamusta. Ulos voi mennä jos haluu , taime voimme puuhstella kotona. Olisi kyllä kurja lähtä tuonne lumeen ja jäähän. yhtään ei kahdehdituta noi aamut.
On kiva olla oman elämäns äherra/tar ja nauttia vapaasta, siihen on ihminen luotu.
Piristämme päiväänne iloisilla uutisilla aina välillä. On tää siistiä olla työttömänä.

57

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt oikein tuomioistuimen päätöksellä meille kuuluu avustuksina vähintään puolet siitä tulosta mitä keskivertoihminen saa raavittua kasaan työllään.
      Kyllä meidän kelpaa.

    • Anonyymi

      Iloista huomenta juu! Täällä aamupalaa ja hidasta käynnistymistä. Ei viitsis lähtä mihinkään, aamutakissa koko päivä. Kauppatavara tilaus. Tosi kivaa olla kotona, ja miettiä teitä kaikkia jotka orjailette. Se on joidenkin oma tahto tehdä duunia 9 e päivässä. Me sentäs veetään 37 e päivässä + tuet päälle. Eikä mene työmatkakuluja, ei sairastella, eikä väsytä, aina jaksaa vaikka mitä. Työ ei meitä rasita.

      Työ on turhaa, työttömyys antaa ihmiselle paljon, ja vapaus tehdä mitä haluaa, on se vaan parasta.

    • Anonyymi

      Onhan se ihanaa olla työttömänä. Osa-aikaisena aamutyöläisenä ihanuus on siinä kun töistä pääsee suhteellisen nopeasti kotiin, sitten voi nauttia aamupalansa, kuumaa maitokaakaota esimerkiksi ja ruveta uudelleen pötköttelemään. Kaikille ei sellaista ole tarjolla harmi vain.

    • Anonyymi

      Mutta miksi aloittajan kädet tärisevät niin paljon, etteivät sormet osu oikeisiin näppäimiin?

      • Anonyymi

        Varmaan niin jännittynyt tulevasta makuelämyksestä pari desiä makaronia ja puolikas törpöllinen papuja😋🙄


      • Anonyymi

        Vika voi olla koneessakin, älykääpiö??? Outo tapa tehdä ns diagnooseja kun ei koskaan ole ihmistä nähyt, täällähän se on tapana haukkua helpolla, mutta mene sanomaan se naamatusten idiootti!!!

        Huomautatko lehdillekin heidän kirjoitusvirheistä???? Et taida uskaltaa. Kjäh kjäh idiootti.

        Sikdäaj rkrköa kdosodifjaöaje. Etsi viisi virhettä.


      • Anonyymi

        Se on aika selvää. Kun heräilee myöhään ja hitaasti ja aivotoimintakin on hidasta
        niin siitä suorana seurauksena kaikki toiminnat tapahtuvat kuin täillä tervassa.
        Mahdollinen työnantajakin sanoisi vaan että "ei jatkoon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika voi olla koneessakin, älykääpiö??? Outo tapa tehdä ns diagnooseja kun ei koskaan ole ihmistä nähyt, täällähän se on tapana haukkua helpolla, mutta mene sanomaan se naamatusten idiootti!!!

        Huomautatko lehdillekin heidän kirjoitusvirheistä???? Et taida uskaltaa. Kjäh kjäh idiootti.

        Sikdäaj rkrköa kdosodifjaöaje. Etsi viisi virhettä.

        Vajsakila män herne kärssäännnn🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on aika selvää. Kun heräilee myöhään ja hitaasti ja aivotoimintakin on hidasta
        niin siitä suorana seurauksena kaikki toiminnat tapahtuvat kuin täillä tervassa.
        Mahdollinen työnantajakin sanoisi vaan että "ei jatkoon".

        No miksi heräät myöhään? Hienoa että ymmärrät oman aivotoiminnan että se tarvii paljon harjoitteita ja paljon unta. Voit hakea unettomuuteen apuakin ja mielenterveyteesi.
        Joillekin sopii myähäinen ehrätys joillekin aikainen, ja jollekin sopii myöhään nukkumaan meno ja toisille aikaseen nukkumaan meno.

        Älä lue dianooseja ihmisille kun et osaa etkä ole asiantuntija vaan lähinnä olet se potilas jolla on aivotoiminnassa häiriöitä. Onneksi itse ymmärrä sen niin vit kysellä asiantuntijoilta neuvoa.

        Muista kädä tästä lähin aikaseen nukkumaan.


    • Anonyymi

      Eläkkeellä tässä ollaan +50v ja vähän aikaa sitten kävin kaupoilla bussilla niin ihmisiä sopivasti liikenteessä.Ostin ulkofileepihviä+kananleike nooh mutustelkaa työttömät rauhassa persaukisena pussillinen makaroonia voi voi ei suvussani ole ketään työtön.Höpö höpö työttömyyskö se autuus mukamas on höpö höpö,itse ainakin rennosti otan ku eläkkeellä +50v.Työttömät köyhät kipin kapin kuntouttaviin työtoimintoihin hi hi hi joku ei pääse edes tuonne.

      • Anonyymi

        Raaskiko eläkeläispappa ihan täydellä hinnalla ostaa vai oliko lappukamaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raaskiko eläkeläispappa ihan täydellä hinnalla ostaa vai oliko lappukamaa?

        Täydellä hinnalla kylläkin,ale tuote olis ollu -45% karjalanpaistilihat ja päiväys 7.4 hitto ku en ottanu heh.


    • Anonyymi

      Eipä se auta kun laittaa tehtaita pystyyn että kaikki saavat töitä.

    • Anonyymi

      Kaikki tehtaat lähteny suomesta pois niin valmistetaanko suomessa enään edes pesukoneita.Aiemmin oli tehtaissa töitä ja ihmiset tekivät. Töitä on hoiva alalla,kaupoissa,bussikuskeille.vartiointi. Kiinteistöhoitoalalla on aina töitä.Ruokaa ihmiset syö niinkauan kun hengissä.

    • Anonyymi

      Kuka hitto tekee enää suomessa duunia? Vain aivopestyt tollot jotka ei ymmärrä mitä politiikka on. Se on rahan ja omaisuuden viemistä hyväuskoisilta kansalaise,ta niin että keksitään mukavia nimiä leikkauksille ja uhakilulle.

      Sipilä kekkasi Kikyn, eli teit ilmaista työtä tyännantajalle.
      Nyt keksitään vaikka mitä nimityksia suoranaille leikkauksille ja kanan rahojen menetykselle, ettei mitään tolkkua.

      Eilen se joku Juuso sanoi edsukuntakyselytunilla, ministeri ilmeisesti, hän vastasi yhteen kysymykseen, en muista, laittakaa viesti uudelleen. ????? itä helvettiä? Eikä ne lue niitä juttuja. Orpo sepil´ttelee satoja erilaisia syitä joilla saa kansalta rahat itselleen.

    • Anonyymi

      Oletko hieman yksinkertainen tai jälkeenjäänyt kun et arvosta työtä nooh mussuta vaan makaronia.Näitä persaukisia sitten löytyy maukumassa.Toimeentulotuessa laskentavaiheessa huomioitu 9eur per nokka ravintoon vrk. Millä matematiikalla saat vaan 9eurolla makaronipussin.Rahan on tungettu aivan muualle kuin ruokaan.

      • Anonyymi

        9€=makaroni+nauravat nakit+6 lageria ruokajuomaksi. Röyh🐷


      • Anonyymi

        Miksi niin luulet? Olen kovin viisas ja tietoinen kaikestä mitä suomessa tapahtuu, hyvistä ja huonosta asioista. Kyllä, pidän makaroonista kuten monesta muustakin ruuasta. Ja sekös sua harmittaa. Hyvä niin. Ikävä kyllä, en saa tt tukea, olen liian varakas, joten ei tule mitään tukia. Työlläni en ole omaisuuttani saanut, ei kukaan sillä rikastu.

        Kyllä, minulla on varaa tunkea rahaa mihin itse haluan. Ja sepäs sinua harmittaa. Olen onnekas rikkaan perheen lapsi nyt aikuinen joka osaa sijoittaa ja käyttää rahaa. Myös siihen makarooniin. Pidän siitä.


    • Anonyymi

      Joku kysyy että mihinkä sun rahat menee niin vastaa että kaljaan+käryyttämiseen niin ei henkilö sillon valehtele.Löytyy henkilöitä jotka ylistää ettei käytä alkoholia tai käryytä mutta kuinkas ollakkaan laittaa peleihin rahansa.

      • Anonyymi

        Et sinä paskiainen toisten rahankäytöstä tiedät. Hyvä jos tiedät edes omastasi koska olet holhouksen alaisena ja kärsit dementiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä paskiainen toisten rahankäytöstä tiedät. Hyvä jos tiedät edes omastasi koska olet holhouksen alaisena ja kärsit dementiasta.

        Voi, tosi ikävää jos olet dementoitunut, no apua on saatavilla, hanki ensin ihminen joka huoltaa sun talouttasi, kun itse et osaa. Toivottavsti saat myös mielenterveys apuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, tosi ikävää jos olet dementoitunut, no apua on saatavilla, hanki ensin ihminen joka huoltaa sun talouttasi, kun itse et osaa. Toivottavsti saat myös mielenterveys apuja.

        Kajahtanut tätiräähkä.


    • Anonyymi

      Töissä käyvät on niin kadelisiä työttömille, kun katkarapuja. Itse en kyllä ymmärrä miksi Suomessa vaan ihmiset ei osa elää sitä oma elämä. Missä muissa maissa ei ole ihmiset niin kadelisiä jostai toisen ihmisen asioista.

      • Anonyymi

        Kateellisuuden lisäksi suomalaiset ovat hemmetin omahyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateellisuuden lisäksi suomalaiset ovat hemmetin omahyväisiä.

        Lisäys;nuoriso ei välttämättä mutta keski-ikäiset ja sitä vanhemmat.


    • Anonyymi

      Töissä käyvät oikein aina hyökkää työttömien kimppuun, ja alkaa puhua töistä. Ei ketään enää kiinnosta uskoko nyt sootana jo. Suomessa ei töitä ole ja palkanmaksaja ei ketään varmaa kiinnosta mennä alle 2500 euro netto töihin. Maksakaan ihmisille palkka millä pärjää!!! turha puhua ,että on työvoimapula kun joka päivä mene yrityksiä konkurssiin ja ihmisiä sanotan irti
      ja lomautetan.

    • Anonyymi

      Miksi ??? minä lähdeisin töihin alle 2500 euro kk(orjapalkalla). Olen tehnyt töitä 12 vuodessa enemmän kun yksikin hallituksessa oleva ihminen. Sitten saman aikaan ne nosta ylisuuria palkkoja 10 000 - 20 000 euroa mihin Suomella ei ole es varaa.

    • Anonyymi

      Olen onnellinen työtön. Sinä onneton työllinen 9 e päivärahalla orjailet. Surullista.

    • Anonyymi

      Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja lähdette töihin tai perusta oma firma ja nostat helvetin isoa palkkaa sitten maksatte työntekijöille karseeta palkkaa.Lapsellista maukumista köyhyyspalstalla kun ei mitään muuta kuin naukumista ja mikään ei huvita.Monelle kuntouttava työtoiminta sopisi kuin nenä päähän ni maukuisi siellä.Rautalangastako asiat täytyy vääntää.

      • Anonyymi

        Mene nuija itse työpajalle 9€, minua ei kiinnosta eikä oikeastaan ole edes aikaa. Kuntosali, elokuvat, baari ja ns chillailu vie kaiken ajan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene nuija itse työpajalle 9€, minua ei kiinnosta eikä oikeastaan ole edes aikaa. Kuntosali, elokuvat, baari ja ns chillailu vie kaiken ajan,

        Milläs rahoilla nyt sitten käyt baareissa tai elokuvissa oho kaikkeen se toimeentulotuki riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milläs rahoilla nyt sitten käyt baareissa tai elokuvissa oho kaikkeen se toimeentulotuki riittää.

        Kylläpäs sinua diplomikahelia kiinnostaa toisten rahat🙄🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs sinua diplomikahelia kiinnostaa toisten rahat🙄🤔

        Oon ns, vartti hullu.


    • Anonyymi

      Hitaasti näyttää älykin heräilevän.

    • Anonyymi

      Taidan nasauttaa pitkäripaisesta vapaapäivän kunniaksi perjantaipullon. Vaikka eihän viinakaupoissa enää juuri missään ole ovenripaa. Arkadiankadun alkossa taitaa moinen harvinaisuus olla. Ja jos ollaan tarkkoja minulla on aina vapaapäivä.

    • Anonyymi

      Millähän rahalla tyälliset oikein elää, kun verot ja matkakulut vie yli puolet ja toisella puolella maksaa laksuja? No niin tietysti, tt tuella ja leipajonoilla, siellähän ne on apuja hakemassa.

      Ei mene työttömiltä työmatkoihin eikä useisiin talvivaatteisiin rahaa kun ei tarvi ulkona olla jos ei itse tahdo.
      Rahaa taas tuli tällä viikolla ja ilman et mitään orjatyötä tekee.Ollaan niin nuukia että mitään eikkoa rahojen riittämisestä, kyllä riittää. Nuukailulla tarkoitan sitä että emme osta krääsää emmekä turhia ruokia emmekä ostamisen vuoksi, vaan aina tarpeeseen. Hienoa elämää kun on työtön tuonne lumisateesee ei viitsi mennä sitten vasta kun on kesä.

      • Anonyymi

        Niin hän se on jos palkka on 2000-2300 lapasen siitä bensakulut pois jne työvaatteet mikä hajoa koko ajan kunnon duunissa niin käden ei jää muuta kun työnilo ja hajonnut hanskat ja työnvaatteet kuun lopussa. Useat kulkee töihin 60-120 kilsa edestakaisin . Plus ruoka kulu paljon aikaa kun ei ole aikaa jos on töissä laittaa ruoka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin hän se on jos palkka on 2000-2300 lapasen siitä bensakulut pois jne työvaatteet mikä hajoa koko ajan kunnon duunissa niin käden ei jää muuta kun työnilo ja hajonnut hanskat ja työnvaatteet kuun lopussa. Useat kulkee töihin 60-120 kilsa edestakaisin . Plus ruoka kulu paljon aikaa kun ei ole aikaa jos on töissä laittaa ruoka.

        Lopeta sitten työnteko kun kyllä ne työt joku tekee esim, ulkomailta on tulossa tekijöitä.


    • Anonyymi

      Työttömällä on aikaa leipoa kerää metsästä marjat sienet pakastimen sun muut jne. Aikaa on arvokkaampi kun raha. Työtön voi kasvattaa tomaattia kurkkua sun muuta. Työttömällä on aikaa vertaile hintoja S- marketissä ja lidlissä. Työtön kulkee auton siain polkupyörällä tai sähköpolkupyörällä. Työtön tilaa Temusta halvalla.

      • Anonyymi

        Vaikka työtön olenkin myös tuo sinun luettelemasi kuulostaa ihan joltain saatanan juntin tai homerkorvan touhulta poislukien hintojen vertailu.


    • Anonyymi

      Työtön osa arvosta raha, mutta töissä käyvälle ei riitä mikään. Ahneus on sairaus , mitä enemmän tienaa sitä huonommin osa käyttää rahaa .

    • Anonyymi

      Heipådei... kauheeta kun on lunta, ei tarvi mennä ulos ollenkaan. On kiva olla työtön kun ei tarvi tehä mitään mitä ei halua. Odotellaan lumien sulamista ja +25 lämmintä ennenkuin ulos mennään, iloksemme kattellaan kun työ aherratte auton kimpussa käynnistyykö vai ei ja paljastatte sen lumen alta... ei vaan viittis. Kivampi olla sisällä ja nauttia tositeeveestä" duunari etsii autoa umen seasta".... heheeeeeee onneksi jaksatte, mä en vaa viittis.

      Rahaa tulee muutenkin kun kiusaamalla itteään... hohhooooo

      t. onnellinen elmeri kelmeri... tilataanpas ruokaa kotiin, takka tulille...

      • Anonyymi

        Tositeeveetä katsovat juntit sekä vähäjärkiset. Kuulut ilman muuta jälkimmäiseen kategoriaan ja todennäköisesti myös ensinmainittuun myös.


      • Anonyymi

        Sopis kuin nenä päähän sinulle kuntouttavat työtoiminnat niin saisit virikettä päivään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tositeeveetä katsovat juntit sekä vähäjärkiset. Kuulut ilman muuta jälkimmäiseen kategoriaan ja todennäköisesti myös ensinmainittuun myös.

        Se on totta, siks me katotaankin kun se on niin tyhmää. Miten jotkut ees voi mennä sinne??? Mulle ei tulis mielenkään, mutta katseleminen on kivaa ja nauraminen ja ihmettely. On ne aika idiootteja tyyppejä.

        Joo voin olla vähäjärkinen, sinä voit sanoa oman mielipiteesi miten haluat, se on sinun oikeutesi. Minunkin oikeus sanoa omani. Enkä ala todistelee olenko vai enkö ole, se ei kuulu sulle, eikä mua haittaa, mitä ajattelet, ethän tunne mua.
        Sinulla on oikeus miettiä sitä olenko, ja katkeroitua ja masentua ihan miten vaan... ei mua haittaa etkä pysty mua loukkaamaan, koska mua ei satuta ihmisen sant jota en tunne. Säälin vaan sinua ja sun vanhempiasi miten paljon he ovat kestäneet sinun tekoja ja sanoja heitä kohtaan, miten haukut vanhempiasi ja kippaat heiltä rahaa ja apua, huudat ja tuotat heille tuksaa käyttäytymiselläsi.

        Onneksi ei ole mun onlema, voit olla mitä haluat ja tehdä mitä haluat, ei kosekta mua. Mulla on maailman parhaimmat lapset, kukaan heistä ei ole kaltaisesi, onneksi, häpeisin sintä jos olivat sun laisia.

        Koita pärjää ja miettiä mikä on oikein ja mikä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopis kuin nenä päähän sinulle kuntouttavat työtoiminnat niin saisit virikettä päivään.

        Kerro ihmeessä missä kuntosalilla käyt, ja onko siellä hauksaa?
        Minä en tarvi kuntosalia, en halua maksaa harrastuksesta josta en pidä. Talossamme on kuntosali, enkä ole koskaan käynyt siellä, miksi siis ostaisin kuntosali palveluita kunen käytä edes talomme ilmista kuntosalia?

        Minä soitan lfyyeliä ja viiulua, ostappa sinä ne soittimet ja ryhdyt niitä soittamaan, siinä on sulle kulle hauskaa tekemistä. Musiikki on parasta

        Tosin sulle voisi sopia harppu ja käyrätorvi paremmin, olet vanha harppu ja kiero kuin käyrätorvi. Kokeile, varmasti innostut.


    • Anonyymi

      Kuntouttavat työtoiminnat eivät tarkoita kuntosalia. Miten joku voi olla noin pihalla?

      • Anonyymi

        Kyllä tarkoittaa, kuntoutus tarkoittaa kuntosalilla haisevana hikisenä juoksemssa pyörällä ja hikoilemassa. Mitä muuta se tarkoittaa kuin kuntosalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tarkoittaa, kuntoutus tarkoittaa kuntosalilla haisevana hikisenä juoksemssa pyörällä ja hikoilemassa. Mitä muuta se tarkoittaa kuin kuntosalia.

        Olet vaan närkästynyt kun et ole päässyt kuntouttavaan työtoimintaan voi hellan lettas pientä.


    • Anonyymi

      Työttömät ohjattava liikunnan piiriin kun nyt vaan toljottavat huh mä käyn salilla ni prkl mene muuttohommiin.

      • Anonyymi

        Saispa eläkeläisen rassia tuhkaluukkuun

        Jaffa Massi Al Kela


      • Anonyymi

        Niin ne jotka haluaa kuntosalille, ja jotkut työtömät ohjattava flyyelitunneille tai haitaritunnille, soittaminen kannattaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne jotka haluaa kuntosalille, ja jotkut työtömät ohjattava flyyelitunneille tai haitaritunnille, soittaminen kannattaa aina.

        Kassi-alma, joko on laituri maalattu?


    • Anonyymi

      Ei mun tarvitse herätä aamulla aikaisin, vaikka töissä olenkin

    • Anonyymi

      Eipä tässä mitään äkkinäistä kun +50v ja eläkkeellä3krt tulee kuukaudessa rahaa jo tiedossa olevana päivänä.Eipä tarvi hakea mitään toimeentulotukia.Mikä helvetin onni ja autuus mukamas työttömänä on kuitenki joku kyylää.Sillon kun sain eläkepäätökseen niin pää keveni 10kg.Joku helvetin työttömyysturvan hakeminen huh.

    • Anonyymi

      Mää en oo ollu töissä vuoskikymmenniin, ja hyvin elää kelan rahoilla ja tt tuella. Miksi raataa kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista.Pimeesti voi tehdä töitä, vaikka senkin orpo estää että rahaa ei saa jos et tee 9 e töitä. Hullu mies hullu,

      • Anonyymi

        Sinäkö mukamas teet pimeitä töitä kun vuosikymmeniä työtön voi voi elät jossain haaveissa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      315
      2918
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2223
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1561
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe