Jumala ja Jeesus Raamatun mukaan!

Anonyymi-ap

Ihmiset palvovat monia jumalia, mutta Raamatun mukaan on olemassa vain yksi ”tosi Jumala” Johannes 17:3
Hän on ”Korkein”, hän on luonut kaiken, ja elämä on lähtöisin hänestä. Hän on ainoa, joka ansaitsee palvontamme.
Daniel 7:18; Ilmestys 4:11

Kuka Jumala on?
Jumalan nimi esiintyy Raamatun alkuperäisessä tekstissä NOIN 7 000 KERTAA
JEHOVA on Jumalan nimi
HERRA, ISÄ, JUMALA: Jehovasta käytettäviä nimityksiä
Jumalan nimi. Jumala sanoo itsestään: ”Minä olen Jehova. Se on minun nimeni.” (Jesaja 42:8.) Jumalan nimi esiintyy Raamatussa noin 7 000 kertaa. Monissa raamatunkäännöksissä tämä nimi on kuitenkin korvattu muilla nimityksillä, esimerkiksi arvonimellä ”Herra”. Jumala haluaa meidät ystävikseen, ja siksi Raamatussa kehotetaan: ”Huutakaa avuksenne hänen nimeään.”
Psalmit 105:1

Tervetuloa terveeseen kristillisyyteen JT kanssa!
Se mahdollisuus on pian loppumassa...Putin ja muut sotahullut pitää siitä huolen!

11

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suolikaasujumala Seppo oli kaikkeinsta ensimmäinen ja ainoa Jumala. Muun väittäminen on täyttä vuskaamista, ja tullaan rankaisemaan ikuisella uiskentelulla tulisessa järvessä ilman uikkareita ja räpylöitä.
      Tervetuloa suolikaasujumalan tykö iäisyyteen laskemaan keskeytyksetöntä Peräilmaa.

    • Anonyymi

      5. Moos. 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
      9 Sillä Herran kansa on hänen osuutensa, Jaakob on hänen perintöosansa.

      Tässä Herra (jhvh) on eri kuin Korkein. Herra saa yhden perintöosan, jotka Korkein jakaa.

    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2024-04-06 22:23:57

      "" Ihmiset palvovat monia jumalia, mutta Raamatun mukaan on olemassa vain yksi ”tosi Jumala” ""

      1 Kor. 8:4 Niin me nyt tiedämme ettei yhtään epäjumalaa maailmassa olekaan, ja ettei yhtään muuta Jumalaa ole kuin yksi

      -Matt. 6:9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi "
      -Jeesus siis antaa meille nimen taivaan Isä. valitsetko sinä maailmanloppua ennustavan lahkon antamusta ?
      Kiinnitä huomiota että vartiotorni vaikenee siitä mitä nimen pyhittäminen tarkoittaa.

      2 Moos. 6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
      6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

      5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu

      -Entäs kun vartiotorniuskonto laittaa kaupustelijansa leuhkimaan nimen jankuttamisella, lisää sitä jopa Raamattuunkin paikkoihin mihin se ei kuulu.

      • Anonyymi

        Puhut JT soopaa!


    • Anonyymi

      Totta haastat veli

    • Anonyymi

      "Tervetuloa terveeseen kristillisyyteen JT kanssa!"

      Ei tervettä kristillisyyttä ole karttaminen ja hylkääminen. Se on rakkaudettomuutta ja mitä suurimmassa määrin epäkristillisyyttä.

      Toteutumattomat profetiat, jotka hyvin kaikki todistajat tietävät, eivät voi olla Jumalasta, koska Jumalan profetiat toteutuvat. Järjestö ei näin ollen voi olla Jumalan mieleinen kanava.

      Hallintoelimen pitäisi tulla vahvaan synnintuntoon ja nöyryyteen. Todellisuudessa se keksii uusia sääntöjä ihmisajatuksin.

      • Anonyymi

        KARTETAAN!!!!!!!!!!!


    • Anonyymi

      "Ihmiset palvovat monia jumalia, mutta Raamatun mukaan on olemassa vain yksi ”tosi Jumala” Johannes 17:3"

      Niin, tämä tietenkin on ihan odotettavissa, että jos jonkin jumalan (minkä tahansa) ympärille kirjoitetaan kirja, luonnollisesti kirja väittää sen jumalan olevan se ainut oikea. Eikö olisikin erikoista, jos Koraani kehottaisi etsimään tosijumalaa jonkin toisen uskonnon suunnalta?

      Yahweh/Jehova on ainut oikea jumala, koska hänen ympärilleen rakennettu kirja väittää niin. Kukaan ei ole yllättynyt.

    • Anonyymi

      Vanhantestamentin Jehova on uudentestamentin Jeesus. Lue: Apt.7:37,38 ja lopeta vartiotornihöpinät.

    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Jumala kuoli ristillä kirottuna 33 jKr. Jo Eedenin paratiisin aikoina hän teki suunnitelman lunastuksesta. Tuon Armon liiton lisäksi tehtiin Sovun liitto kaiken kanssa mikä on taivaassa ja maan päällä. Sovun liittoon kuului että Jumalan kuollessa hänen sijaansa astuu muita ja näitä muita aletaan pitämään alkuperäisinä luojina.

      Jo Eedenin paratiisissa siis annettiin Jumalan toimesta Jehovalle, joka oli Jumalan Poika kaikki KNOWLEDGE. Hänestä aiottiin myöhemmin tehdä Luoja ja sitä varten Raamatun Vanhaan testamenttiin Profetioihin alettiin puhua Jehovasta koko maailman kaikkien kansojen Jumalana. SE ON KUTSUTTU MYÖHEMMIN NIMELLÄ IKUINEN EVANKELIUMI.

      Ei sillä ole nykyisin merkitystä ketä palvoo Jumalana. Ne kaikki kun ovat kuolleen Jumalamme ennalta järjestämiä sijaisia itselleen. Tämä on salaisuus, joka nyt Joh. 16:25 hengessä on paljastunut. Kuollut Jumala toivoi itse että kaikki maapallon asukkaat palvoisivat Jumalana niitä SIJAISIA JOTKA KUOLLUT JUMALA JÄRJESTI EDELTÄKÄSIN ITSELLEEN ENNEN KUOLEMAANSA.

      Mutta mistä johtuu riitely eri jumalten palvojien välillä. Pyhät kirjat osoittavat selkeästi minkä perinnön kukin sijainen sai Jumalan kuollessa. Esim. Jeesuksessa Kristuksessa YHDISTETÄÄN KAIKKI MIKÄ ON TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ.
      Tämä työ on edistynyt melko paljon sillä mitä enemmän muut uskonnot kehittyvät sitä helpompi on asettaa yhteys niiden välille. Tästä osoituksena on mm. Hare Krishna liike jonka kirjojen teologia ja nimet on helppo yhdistää koskemaan kaikkia uskontoja. Näyttää siltä kuin tuo kaiken yhdistäminen Kristuksessa tapahtuisikin Hare Krishnan kautta ja avulla. Eli onko Kristityt liikkeet tuon asian tiimoilta hylätty?? Riitelivätkö ne liikaa keskenään. Eivätkä kyenneet edes omassa joukossaan saamaan aikaan yhteyttä.

      Perintönä Kristukselle oli että: KAIKKI TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ YHDISTETÄÄN HÄNEN KAUTTAAN. Mutta näyttää siltä kuin olisi siirtynyt tuo perintö muihin käsiin?? Näinkin voi käydä. Jumalten kesken on riitaa ja epäselvyyttä siitä kenet kuollut Jumala asetti parhaaseen asemaan ja virkaan.

      Minä uskon:

      Isään = Pyhä Kolminaisuus
      Jumalaan = ALLAH eli SUURIN
      Kaikkivaltiaaseen = JEHOVA
      Taivaan ja maan Luojaan = SANA eli KRISTUS
      Kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan = Krishna eli KORKEIN.

      etc.

    • Anonyymi

      Niin aina niin aina.
      Kukapa se ei saavutettua monopoliasemaa pyrkisi suojelemaan.
      Eikö jumalat pitäisi kilpailuttaa ihan normaalin käytännön mukaan ja tehdä määräaikainen lisenssisopimus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe