Paavali perusti Mormonismin

Anonyymi-ap

Paavali hyväksyi Mormonien käyttämän ns. sijaiskasteen kuolleitten ihmisten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

30

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeat Jeesuksen seurassa eläneet apostolit olivat oikeita pakanoiden apostoleita.

      Heille Jeesus antoi oikean kastekäskyn ja delegoi omaa valtaansa viimeisenä päiväkäskynään maan päällä ennen taivaaseen nousemistaan.

      Paavali ei kuulu joukkoon.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAAT minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

    • Anonyymi

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavali tarjosi valheillaan eväät monelle eksyttäjällä jo siihen aikaan.

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja PAAVALIN minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      Ap. t. 19:13

      Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.

      Ap. t. 16:17

      Tyttö lähti PAAVALIN ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

      • Anonyymi

        Paavali sai omilla opeillaan apostolien kesken riitoja ja hajaannusta aikaiseksi.

        1. Kor. 1:12

        Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen"

        Jeesus varoitti siitä: "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa."


    • Anonyymi

      Tämä koko palsta on harhautusta. Tahallista vääristelyä.

      • Anonyymi

        Mormonit saavat voimansa Paavalin opeista. Heillä on laajat sukututkimukset ja he tekevät kasteita kuolleitten omaistesi puolesta, netistä voit saada niistä tiedon, ketä Mormonit ovat kastaneet Paavalin oppien mukaisesti ns. "sijaiskasteilla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonit saavat voimansa Paavalin opeista. Heillä on laajat sukututkimukset ja he tekevät kasteita kuolleitten omaistesi puolesta, netistä voit saada niistä tiedon, ketä Mormonit ovat kastaneet Paavalin oppien mukaisesti ns. "sijaiskasteilla".

        Jenkkilahkon yhteinen kasteoppi on kirjoitettu Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8

        Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.


    • Anonyymi

      Jeesus varoitti jäljittelijöistä..."minä se olen"...

      Jeesus ei hyväksy edes Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

      Jeesus nimenomaa varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä "damaskontien jeesuksista"...jotka esiintyvät Jeesuksena.

      Matt.24:24 "Sillä VÄÄRIÄ KRISTUKSIA ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

    • Anonyymi

      Paavalin tarinat taivaassa käymisestä Jeesusta morjestamassa, ei täsmää muun ilmoituksen kanssa.

      Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

      • Anonyymi

        Joh. 7:34

        Silloin te etsitte minua, mutta ette löydä; ja missä minä olen, sinne te ette voi tulla."

        Joh. 6:44

        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


    • Anonyymi

      Epämääräisiltä "henkijeesuksilta" kannattaa pyytää henkilötodistus tai passi nähtäväksi.

      1. Joh. 4:1

      Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

      Ilm. 16:14 "Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä"

      Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      1. Joh. 4:1

      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

      Jos suusta alkaa tulla jonkin hengen puhetta ja molotusta, siansaksaa, niin keskeytä hengen puhe heti ja kysy siltä käskevällä äänellä: Nyt minun äänielimiäni käyttävä henki, mikä on nimesi?

      Jeesus antoi ohjeen, kuinka henkia voidaan koetella.

      Mark. 5:9

      Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

      • Anonyymi

        Amerikassa nauhoitettiin hurmoslahkolaisten hurmospuhetta, glossolaliaa ja verrattiin niitä oikeisiin ääniin.

        Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, että kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassa nauhoitettiin hurmoslahkolaisten hurmospuhetta, glossolaliaa ja verrattiin niitä oikeisiin ääniin.

        Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, että kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa.

        Toimittaja Veikko Ennala kirjoitti aikoinaan Hymylehdessä vierailleensa lestadiolaisten suviseuroissa. Hän kertoi mm. miten seuraväen noustessa riemuun, eräskin vanhempi rouva yritti kiivetä sähkötolppaan huutaen kimeällä äänellä uijuijui! Tiedä sitten oliko kertomansa hieman huumorilla höystettyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimittaja Veikko Ennala kirjoitti aikoinaan Hymylehdessä vierailleensa lestadiolaisten suviseuroissa. Hän kertoi mm. miten seuraväen noustessa riemuun, eräskin vanhempi rouva yritti kiivetä sähkötolppaan huutaen kimeällä äänellä uijuijui! Tiedä sitten oliko kertomansa hieman huumorilla höystettyä?

        Maa on syntinen laulu -elokuvassa lahkosarnaaja kiihottaa porukan hurmostilaan ja sitten kysyy eräältä nuoremmalta naiselta: Tuliko sinulle hikhi ja kiimainen olo?, nainen vastasi, että tuli.


    • Anonyymi

      Erilaiset lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemukset kehossa hurmostilan aikana viittaa sielunvihollisen toimintaan, sillä saatanaa kuvataan sähkövirran kaltaiseksi voimaksi "salamaksi", joka menee temppeleihin ja kirkkoihin, lahkoihin ja lahkotelttoihin ja esiintyy Jeesuksena ja Jumalana.

      Joh. 14:30

      En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

      Luuk. 10:18

      Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

      2. Tess. 2:4

      Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

    • Paavalilla oli kysymys mitä varten, eikä perustanut mitään mormonin seurakuntaa. 1.Kor 15:29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta

      • Anonyymi

        Kyllä kysymyslauseita käytetään asian hyväksyntään ja perusteluun.

        1.Kor.15:29
        Paavali: " Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

        Paavali kirjoitti juuri Korintossa tunnustuskirjettä valehtelustaa kaukaiseen Roomaan.
        Kuriiri vei kirjeen Roomaan.

        Paavali ei pitänyt hyvän syyn vuoksi valehtelemista edes syntinä.

        Tarkoitus pyhittää keinot!

        Room. 3:7

        Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kysymyslauseita käytetään asian hyväksyntään ja perusteluun.

        1.Kor.15:29
        Paavali: " Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

        Paavali kirjoitti juuri Korintossa tunnustuskirjettä valehtelustaa kaukaiseen Roomaan.
        Kuriiri vei kirjeen Roomaan.

        Paavali ei pitänyt hyvän syyn vuoksi valehtelemista edes syntinä.

        Tarkoitus pyhittää keinot!

        Room. 3:7

        Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalilla oli rikkollinen tausta, murhamies, joten kyllä hänellä oli hyvät taidot valehteluun?

        Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen...
        min lögnaktighet...eihän se ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu. Päinvastoin pahenee vanhetessa.

        Room.3:7
        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla oli rikkollinen tausta, murhamies, joten kyllä hänellä oli hyvät taidot valehteluun?

        Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen...
        min lögnaktighet...eihän se ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu. Päinvastoin pahenee vanhetessa.

        Room.3:7
        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

        Saulus kun oli alunperin, jonka jälee tuoi täys käänös elämään, loppue elämänsä aikana oli aposto, saarnasi persusti seurakuntia, niin kuin on Raamatun sivulla kirjoitettu entien elämä jäin historiaan.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Saulus kun oli alunperin, jonka jälee tuoi täys käänös elämään, loppue elämänsä aikana oli aposto, saarnasi persusti seurakuntia, niin kuin on Raamatun sivulla kirjoitettu entien elämä jäin historiaan.

        Paavali oli valheveikko.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kysymyslauseita käytetään asian hyväksyntään ja perusteluun.

        1.Kor.15:29
        Paavali: " Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

        Paavali kirjoitti juuri Korintossa tunnustuskirjettä valehtelustaa kaukaiseen Roomaan.
        Kuriiri vei kirjeen Roomaan.

        Paavali ei pitänyt hyvän syyn vuoksi valehtelemista edes syntinä.

        Tarkoitus pyhittää keinot!

        Room. 3:7

        Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavalin valhetelusta koituin kirkasti Jumalan kunniaa siinä tilanteessa, ihminen on ruumiissaan liha on synnin orja ei voi hyväksyä totuutta itsetään.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Paavalin valhetelusta koituin kirkasti Jumalan kunniaa siinä tilanteessa, ihminen on ruumiissaan liha on synnin orja ei voi hyväksyä totuutta itsetään.

        Jos Paavalissa olisi ollut oikea Totuuden Henki, niin ei hän silloin olisi valehdellut pienissä eikä isoissa asioissa piiruakaan.

        Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, demoni.

        Ei se mikään mykkä henki ollut.

        King James -käännöksen mukaan Paavalin saama demoni oli oikeain Saatanan viestintäpäällikkö "The messenger of Satan" -niminen henkiolento.

        2. Kor. 12:7

        And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

        ...ja lihaa ne on ihmisen aivotkin, missä se demoni ihmisessä asustelee....

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Korintossa tuo Saatanan enkeli pisti Paavalin puhumaan täysin sekavia hurmoskieliä.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        SAMOIN TEKIN : jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


    • Anonyymi

      Ilm. 14:5 "eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

      Ps. 5:7

      Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.

      Jer. 7:4

      Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'

      • Anonyymi

        Rikolliset ja valheenpuhujat tuntevat sympatiaa Paavalia kohtaan.

        Hurmoslahkoissa kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä ja arvostuksen huipulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikolliset ja valheenpuhujat tuntevat sympatiaa Paavalia kohtaan.

        Hurmoslahkoissa kolmoismurhaajat ovat ehdotonta eliittiä ja arvostuksen huipulla.

        Lahkosaarnaajat levittelee käsiään ja kerskuvat murhistaan ja henkirikoksistaan ja kehuvat taivasmatkoillaan. Heitä palvotaan kuin mitäkin apostoleita. Yeisö huutaa aameniaan ja haleeluujaa -huutojaan.

        "Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."


    • Anonyymi

      Paavali "perusti" monta muutakin lahkoa tietämättään.
      Paavali myös eksyi puheissaan.

      • Anonyymi

        Jos Ananiaan ja Sariifan murha olisi ilmoitettu viranomaisille, niin kyllä Paavali entisenä murhamiehenä olisi ollut pääepäilty.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ananiaan ja Sariifan murha olisi ilmoitettu viranomaisille, niin kyllä Paavali entisenä murhamiehenä olisi ollut pääepäilty.

        Ap. t. 22:20

        Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Paavali kehui fyysisiä voimiaan ja nykkeilijän taitojaan. Paavali olisi pystynyt tappamaan pariskunnan helposti, ilman mitään aseita ja verenvuodatusta.

        Oli vaarallinen mies.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali kehui fyysisiä voimiaan ja nykkeilijän taitojaan. Paavali olisi pystynyt tappamaan pariskunnan helposti, ilman mitään aseita ja verenvuodatusta.

        Oli vaarallinen mies.

        Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Paavali puhuu yhdessä kohdassa myös miekoista, mikä miekka on paras tappoase.
        Gladius, lyhyt pistomiekka.

        Kokemusta varmaan oli.


    • Anonyymi

      Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä niitä talibaanien oppeja noudatettiin. Sieltä Paavali toi naisten alistamisen kulttuurin seurakuntaan.

      Paavalin isä rikastui tekemällä palveluksia Rooman hirmuvallalle ja sai Rooman kansalaisuuden. Samoin sen sai poika Saulus Tarsolainen.

      Paavali kävi rikkaiden nuorukaisten tavavoin Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaista uskontoa.

      Puheet teltan tekemisistä ainoana tulolähteenä on pelkkiä peitetarinoita.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe