Hyväosaiset talkoisiin

Anonyymi-ap

Merkittävä joukko kansalaisia maksaa noin 50% tuloistaan veroja ja maksuja yhteiskunnalle. Erityisesti vasemmisto hellii ajatusta heidän olevan jonkunasteisia vapaamatkustajia yhteiskunnan taakanjaossa ja sortavan yhteiskunnan tukien varassa kärvistelevää kansanosaa.

Nalle Wahlroos paalutti puheessaan eilen joitakin faktoja tästä tavoitteesta 90% veroasteeseen.
Lystin maksavien kansalaisten pinnan katkettua siirrytään muihin maisemiin ja todetaan erään entisen pääministerin sanoin "Pitäkää tunkkinne".

Melkoinen joukko varakkaita onkin jo tehnyt tämän ratkaisun.

41

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tytti Tuppurainen kirkuu torstaisin eduskunnassa miten köyhät joutuvat kaiken maksamaan mutta totuus taitaa olla toisenlainen?

      • Miten köyhä mitään joutuisi maksamaan kun se on saamapuolella.


      • Anonyymi
        Rakastan.Oikeistoa kirjoitti:

        Miten köyhä mitään joutuisi maksamaan kun se on saamapuolella.

        Tyhmä natsihan sinä olet ja nikkisi kertoo, että luulet olevasi hauska, mutta olet pelkästään idiootti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä natsihan sinä olet ja nikkisi kertoo, että luulet olevasi hauska, mutta olet pelkästään idiootti.

        Kun köyhä elää tuilla saamapuolella se on. Lystin maksavat saavat osakseen vittuilua pankkopojilta kuten sinä ja verotuksen kuoliaaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä natsihan sinä olet ja nikkisi kertoo, että luulet olevasi hauska, mutta olet pelkästään idiootti.

        Se "kuukausipalkalla elävä, hyödyllinen idiootti "!


    • On se kyseinen joukko merkittävä, mutta ei määrältään. Oma näkemykseni on, että 50% voisi olla verokatto. Kenenkään ei pitäisi maksaa sen enempää veroja. Ne, jotka maksavat 50% tai nemmänkin nyt pitäisi mielestäni määritellä isotuloisiksi. Heidän määränsä ei ole merkittävä. Hyvätuloisiksi voitaisiin määritellä ne, joilla tulot riittävät perustarpeisiin niin hyvin, että säästöön ja ylimääräiseen kulutukseen - vaikka pieneen ylellisyyteenkin - jää vielä rahaa. Heidän määränsä ON merkittävä ja he maksavat leijonanosan tuloveroista. Tällaisessa tilanteessa, missä Suomi nyt on heidän pitäisi VÄLIAIKAISESTI maksaa hieman korotettua tuloveroa jotta sopeutuksen taakka ei kaatuisi pelkästään pienituloisten niskaan. Nyt kyllä kaatuu, se on totuus eikä pelkkää propagandaa. On vasemmisto joskus oikeassakin. Huono homma vain on, että vasemmisto työntää suomalaisille niin paljon ja paksua propagandaa, että oikea asia siihen helposti hukkuu. Hyvätuloisten halukkuus väliaikaiseenkin veronmaksuun taitaa kuitenkin olla aika matala koska heistä suuri osa on ns "liberaaleja", joiden arvomaailmassa kansallinen solidaarisuus ei ole kovin korkeassa kurssissa.

      • Anonyymi

        Ongelmana vain on, että kaikki väliaikaiset veronkorotukset ovat jääneet pysyviksi. Ainoa lienee varallisuusvero, jota ei ole peritty vuosikymmeniin.

        Kyllä se osoittaa jo melkoista talkoohenkeä sekin, kun maksaa 30..40 prosenttiakin tuloistaan muiden syötäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmana vain on, että kaikki väliaikaiset veronkorotukset ovat jääneet pysyviksi. Ainoa lienee varallisuusvero, jota ei ole peritty vuosikymmeniin.

        Kyllä se osoittaa jo melkoista talkoohenkeä sekin, kun maksaa 30..40 prosenttiakin tuloistaan muiden syötäväksi.

        Varallisuusvero poistui vasta vuonna 2006.

        Korkeista veroprosenteista pääsee eroon, kun tyytyy vain pieneen palkkaan. Mutta onnistuuko palkanpienennys omin voimin, on eri asia. Valtio ja ay-liike eivät ehkä hyväksy kyseistä toimenpidettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varallisuusvero poistui vasta vuonna 2006.

        Korkeista veroprosenteista pääsee eroon, kun tyytyy vain pieneen palkkaan. Mutta onnistuuko palkanpienennys omin voimin, on eri asia. Valtio ja ay-liike eivät ehkä hyväksy kyseistä toimenpidettä.

        Tyytyy pieneen palkkaan??

        Mitä ihmeen järkeä tuossa on. Jos tekee oikeasti työtä, eikä ole vain tekevinään, on siitä saatava kunnon korvaus. Kaikenmaailman luikureiden elättäminen niillä samoilla tuloilla sylettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmana vain on, että kaikki väliaikaiset veronkorotukset ovat jääneet pysyviksi. Ainoa lienee varallisuusvero, jota ei ole peritty vuosikymmeniin.

        Kyllä se osoittaa jo melkoista talkoohenkeä sekin, kun maksaa 30..40 prosenttiakin tuloistaan muiden syötäväksi.

        Eihän se prosentti itsessään kun koko järjestelmä on yhteinen kaikille palkansaajille ja veroilla pidetään yhteiskuntaa ja palveluja joita joita kaikki käyttävät tavalla tai toisella.
        Vain sillä on merkitystä, kuinka pärjää sillä nettotulolla joka jää itselle käytettäväksi.


      • Anonyymi

        Tyhmähän sinä olet. Kuka ja mikä on pitänyt huolta suomalaisen työntekijän palkkatasosta ja turvallisista työoloista ja järkevistä työehdoista. Vinkki, se ei ole työnantajat.


    • Anonyymi

      Mutta persutrolli, mites tää paskanheitto liittyy palstan aiheeseen?

      • Anonyymi

        Eikö pitäkää tunkkinne ole möllille tuttu mies?


    • Anonyymi

      Saittilaiset taitavat edustaa sitä saamapuolta?

    • Anonyymi

      Veroprosentti on "leivottu sisään" kaikkiin palkkoihin kolmikantaneuvotteluissa. Korkeapalkkaisten osalta palkkavaatimuksissa on aina vedottu veroprosenttiin.

      Toisin sanoen, jos verotaulukoita lähdetään radikaalisti keventämään yläpäästä, bruttopalkkojen taso on siellä alennettava.

      • Anonyymi

        Älyttömien veronkorotusten jälkeen jää vain paska vetäjän käteen ja entistä vähemmän jaettavaa eläteille.


    • Anonyymi

      Mutta persutrolli, mites tää paskanheitto liittyy Suomen Keskustaan?

    • Anonyymi

      Aika hienoa jos saa puolet itse pitää. Rahantuloa ei voi estää.

      Pienituloinen joutuu luovuttamaan 100 % ja aina näin keväällä jännittämään, että saako osan takaisin vai meneekö velkalimiitin puolelle?

    • Anonyymi

      Valtion saamista verotuloista ainoastaan 6% on ansiotuloista verotettuja joten ei hääppönen osuus.
      Arvonlisävero on suurin ja sitä joutuu maksaan kaikki.

      Hyvätuloiset saavat myös itse yhteiskunnalta eniten.
      Molemmat vanhemmat on korkeakoulutettuja ja myös heidän lapset seuraavat vanhempien esimerkkiä pääsääntöisesti.

      Rikkailla on myös omat verkostot miten edistää omaa ja lasten pääsyä parempiin työpaikkoihin, joka antaa hyvät ansiot.
      Hyväveliverkosto toimii silottaen tietyille tietä elämässä eteenpäin, helpoimman kautta.

      Siksi tärkeisiin johtotehtäviin pääse luvattoman paljon suoranaisia tolloja joilla ei mitään edellytyksiä hoitaa tehtäviensä.

      • Anonyymi

        Saavat eniten??

        Ihme nillittäjä. Samat koulut ovat köyhien pennuille avoinna mutta kun ahistaa ja äitee sanoo ettei kannata yrittää.

        Kun ostat uuden auton, asunnon, kesämökin, metsätilan niin jokavälissä on maksettava tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja ylimääräisiä veroja tyhjästä.

        Köyhänkö olisi saatava samat tekemättä itse mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavat eniten??

        Ihme nillittäjä. Samat koulut ovat köyhien pennuille avoinna mutta kun ahistaa ja äitee sanoo ettei kannata yrittää.

        Kun ostat uuden auton, asunnon, kesämökin, metsätilan niin jokavälissä on maksettava tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja ylimääräisiä veroja tyhjästä.

        Köyhänkö olisi saatava samat tekemättä itse mitään?

        Et sitten ymmärrä mikä on korkeakoulun vaihtoehto - ammattikoulu.
        Tekevät työkseen sen, että asuntoihin tulee lämmöt ja sähköt.
        Tiet ja kadut aurattu talvisin, lapset ovat päiväkodissa turvallisesti hoidossa.

        Eikä siitä metsän myynnistä paljoa maksettaisi ellei niitä jalostettaisi tuotteeksi Suomessa.
        Tässä näitä vasta pieni raapaisu mitä kaikkea syntyy kun vähemmänkoulutetut toimeen tarttuu.

        Verotuksessa eniten taitaa tuottaa arvonlisävero jota maksavat kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ymmärrä mikä on korkeakoulun vaihtoehto - ammattikoulu.
        Tekevät työkseen sen, että asuntoihin tulee lämmöt ja sähköt.
        Tiet ja kadut aurattu talvisin, lapset ovat päiväkodissa turvallisesti hoidossa.

        Eikä siitä metsän myynnistä paljoa maksettaisi ellei niitä jalostettaisi tuotteeksi Suomessa.
        Tässä näitä vasta pieni raapaisu mitä kaikkea syntyy kun vähemmänkoulutetut toimeen tarttuu.

        Verotuksessa eniten taitaa tuottaa arvonlisävero jota maksavat kaikki.

        Minä maksoin työurani aikana palkastani veroja 2 200 000 euroa. Olen laskenut. Eihän se paljon ole isossa kuvassa mutta kyllä se minulle oli iso summa. En muista nauttineeni yhteiskunnan palveluja sillä rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksoin työurani aikana palkastani veroja 2 200 000 euroa. Olen laskenut. Eihän se paljon ole isossa kuvassa mutta kyllä se minulle oli iso summa. En muista nauttineeni yhteiskunnan palveluja sillä rahalla.

        Tuossa ilmeisesti kyseessä päätoiminen juoppo.
        Koska ei myöskään muista mitään.
        Sinne meni sitten perintötila kaikkineen ja prosentti oli kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ilmeisesti kyseessä päätoiminen juoppo.
        Koska ei myöskään muista mitään.
        Sinne meni sitten perintötila kaikkineen ja prosentti oli kohdallaan.

        Ei pidä yleistää omaa ja lähipiirinsä tilannetta kaikkiin muihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saavat eniten??

        Ihme nillittäjä. Samat koulut ovat köyhien pennuille avoinna mutta kun ahistaa ja äitee sanoo ettei kannata yrittää.

        Kun ostat uuden auton, asunnon, kesämökin, metsätilan niin jokavälissä on maksettava tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja ylimääräisiä veroja tyhjästä.

        Köyhänkö olisi saatava samat tekemättä itse mitään?

        He ovat kommunisteja.
        https://m.youtube.com/watch?v=2E0Xf8vte3A


      • Anonyymi
        Rakastan.Oikeistoa kirjoitti:

        He ovat kommunisteja.
        https://m.youtube.com/watch?v=2E0Xf8vte3A

        No tulihan se sieltä, kommunisti mainittu, selvästi persutrolli.

        Mutta persutrolli, mites kommunisti liittyy palstan aiheeseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tulihan se sieltä, kommunisti mainittu, selvästi persutrolli.

        Mutta persutrolli, mites kommunisti liittyy palstan aiheeseen?

        F..k you.


    • Anonyymi

      Hallitus laski isotuloisten verotusta oikein reilusti ja nyt se pitää repiä köyhien eläkeläisten elämänlaadusta. Riittääkö rahat enää lääkkeisiin ja ruokaan?

      • Anonyymi

        Joo parempi olisi jos terveiden työikäisten etuja leikattaisiin ja pidettäisiin huolta lapsista, vammaisista ja vanhuksista.


      • Eihän lääkkeet mitään enää maksa. Ihme kitinää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo parempi olisi jos terveiden työikäisten etuja leikattaisiin ja pidettäisiin huolta lapsista, vammaisista ja vanhuksista.

        Juuri tätä minä olen yrittänyt kahdeksan vuotta takoa päähän. Loistava oivallus.
        Mutta kommunistit kääntää asian niin että juuri viimemainituilta ollaan leikkaamassa.


    • Anonyymi

      Tärkeämpää on että saadaan kaikki terveet aikuiset osallistumaan yhteiskunnan ylläpitämiseen. Ei voi olla niin että työikäinen ja -kykyinen vuodesta toiseen on veronmaksajien elätettävänä. Pitää olla töissä tai opiskella.

      • Anonyymi

        Näin on. Varakkaiden verottaminen ulos maasta ei pelasta yhtään köyhää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Varakkaiden verottaminen ulos maasta ei pelasta yhtään köyhää.

        Verotus on varastamista. Kelpo Puopolo ja minä olemme tätä mieltä


      • Anonyymi
        Rakastan.Oikeistoa kirjoitti:

        Verotus on varastamista. Kelpo Puopolo ja minä olemme tätä mieltä

        Tarkoitat varmaan, että liianpieni verotus on varastamista.
        Tulevilta sukupolvilta, jotka sitten joutuvat kuittaan laskun!


      • Anonyymi
        Rakastan.Oikeistoa kirjoitti:

        Verotus on varastamista. Kelpo Puopolo ja minä olemme tätä mieltä

        Onko Kelpo Puopolo kanssasi samaa mieltä siitäkin, että valtion tehtäviin kuuluu vain väkivaltakoneistojen ylläpitäminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan, että liianpieni verotus on varastamista.
        Tulevilta sukupolvilta, jotka sitten joutuvat kuittaan laskun!

        Ne tulevat sukupolvet ovat jo nyt suurimmaksi osaksi pankkopoikia ja vetelyksiä. Tulkoot toimeen omillaan. Eli ei voisi vähempää kiinnostaa.
        Joka tapauksessa muutamme Yhdysvaltoihin vuoden sisällä joten sori vaan hyysäysvaltio jäät nuolemaan näppejäsi.
        Kommunistien ansiosta maanne on jo romahduspisteessä joten pitäkää tunkkinne.
        Tarkoitus on asettua Texasiin rehdin Etelän väen joukkoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Kelpo Puopolo kanssasi samaa mieltä siitäkin, että valtion tehtäviin kuuluu vain väkivaltakoneistojen ylläpitäminen?

        Uskoisin. Hänellä on selvästi anarkokspitalistisia ajatuksia.


      • Anonyymi
        Rakastan.Oikeistoa kirjoitti:

        Ne tulevat sukupolvet ovat jo nyt suurimmaksi osaksi pankkopoikia ja vetelyksiä. Tulkoot toimeen omillaan. Eli ei voisi vähempää kiinnostaa.
        Joka tapauksessa muutamme Yhdysvaltoihin vuoden sisällä joten sori vaan hyysäysvaltio jäät nuolemaan näppejäsi.
        Kommunistien ansiosta maanne on jo romahduspisteessä joten pitäkää tunkkinne.
        Tarkoitus on asettua Texasiin rehdin Etelän väen joukkoon.

        Yleensä kaltaisesi suomalaiset muuttavat Floridaan, mutta väitetään, että harva heistä tuntee olonsa siellä onnelliseksi. Siksikin Texas on ehkä parempi vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kaltaisesi suomalaiset muuttavat Floridaan, mutta väitetään, että harva heistä tuntee olonsa siellä onnelliseksi. Siksikin Texas on ehkä parempi vaihtoehto.

        Koillisesta ei oikeastaan kaipaa kuin Philly Cheese Steakia. Nasaalilla puhuvat *liberaalit" jenkit ovat aina vähän ärsyttäneet.
        Etelässä muistetaan että alkoholisti Sherman poltatti Atlantan.


    • Anonyymi

      Eikä sanaakaan palstan aiheesta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe