Kasteel Donker

Anonyymi-ap

Nyt on sitten tämäkin olut testattu ja arvioksi voin antaa suoraan hyi vitt*. Ei ollut olut minun makuuni.

Arvioita lukiessa olutta kehuttiin ja mainittiin sen olevan todella tuhtia kuin iso raskas leivos. No pitihän se testata. Ensinnäkään en ihan täysin ymmärtänyt, miksi olutta kutsutaan raskaaksi jälkiruoaksi. Toki olihan se normi olutta huomattavasti makeampaa ja täyteläisempää. Sitten se maku oli jotain sellaista, että juomattahan se jäi. Makeahkona täyteläisenä myös makujen olisi pitänyt suorastaan räjähtää suussa ja vietellä makuhermoja sen sijaan että mietin ei ole terveellisin olut ja kehnon makuinen.

Jos jotain erikoisempaa haluaa niin: Suosittelen ottamaan mieluummin viinakaupasta mukaan Chimay Blue (todella hieno olut) taikka Duvel (sentään juotava, mutta tuskin ostan toisten) taikka Bernard Amber Lager (hyvä olut ja vieläkin parempi kun suhteuttaa hintaan.)

6

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa napata mieluummin mukaan Chimay Blue, jos haluaa jotain hieman poikkeavampaa. Se on laatu juoma.

    • Belgialaiset vahvat tummat alet eivät tosiaan ole mitään aloittelijan harjoitteluoluita. Kannattaa harjoitella miedoilla bulkkilagereilla ja siirtyä niistä vähitellen vahvempiin ja voimakkaampiin makuihin. Kasteel Donker on ihan ok vahva belgiale ja jos se herättää "hyi vittu" mielleyhtymiä niin vika on suussa, ei oluessa.

      • Anonyymi

        Mut tummissa esim porttereissa ei alkoholi maistu. Että sen puolesta voi aloittelija noitakin maistaa. Toki se on eri makuista kuin pliisut laagerit.

        Mulla just meni laatikko Saku Tumea. Mut totta on sekin että bulkki laagerit ovat aliarvostettuja. Ei ne nyt niiiin huonoja ole mitä annetaan ymmärtää. 😐

        Tv TimmyH


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut tummissa esim porttereissa ei alkoholi maistu. Että sen puolesta voi aloittelija noitakin maistaa. Toki se on eri makuista kuin pliisut laagerit.

        Mulla just meni laatikko Saku Tumea. Mut totta on sekin että bulkki laagerit ovat aliarvostettuja. Ei ne nyt niiiin huonoja ole mitä annetaan ymmärtää. 😐

        Tv TimmyH

        Minusta Kasteel Donker on niin tuhti ja makea, että alkoholi peittyy siinä. Makeuden vuoksi se onkin jälkiruokaolut, jota ei voi juoda yhtä enempää. Portterit on tosiaan vähemmän alkoholia sisältäviä, kuivempia ja helpommin juotavia.

        Nykyään stoutit on mennyt ihan överiksi. Ennen oli imperial stouteja, joissa oli ehkä korkea alkoholipitoisuus ja tuhti runko, mutta ei sentään lisättyä sokeria. Nykyään moniin lisätään sokeria, suklaata, kahvia ja muita mausteita ja onkin syntynyt kokonaan uusi luokka pastry stout.

        https://www.ratebeer.com/tag/pastry-stout/


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Minusta Kasteel Donker on niin tuhti ja makea, että alkoholi peittyy siinä. Makeuden vuoksi se onkin jälkiruokaolut, jota ei voi juoda yhtä enempää. Portterit on tosiaan vähemmän alkoholia sisältäviä, kuivempia ja helpommin juotavia.

        Nykyään stoutit on mennyt ihan överiksi. Ennen oli imperial stouteja, joissa oli ehkä korkea alkoholipitoisuus ja tuhti runko, mutta ei sentään lisättyä sokeria. Nykyään moniin lisätään sokeria, suklaata, kahvia ja muita mausteita ja onkin syntynyt kokonaan uusi luokka pastry stout.

        https://www.ratebeer.com/tag/pastry-stout/

        Kaikenlaista kuraa sitä myydään. Naurettavaa, että pitäisi harjoitella vuositolkulla, että saisi moisen litkun alas.
        Olen itse lähes kuusikymppinen, eikä tulisi mieleenkään siirtyä minkäänlaisten hienojen (lue pahanmakuisten) oluiden kittaajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista kuraa sitä myydään. Naurettavaa, että pitäisi harjoitella vuositolkulla, että saisi moisen litkun alas.
        Olen itse lähes kuusikymppinen, eikä tulisi mieleenkään siirtyä minkäänlaisten hienojen (lue pahanmakuisten) oluiden kittaajaksi.

        Höpön löpöä, hyvää ne on. En mäkään kaikkea juo. Weisse on shaisse. Mut ei ole esim Guinnessin voittajaa. Suosittelen Dublinin reissua ja siellä vierailua ko panimolla. 😐

        Tv TimmyH


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe