Nyt on sitten tämäkin olut testattu ja arvioksi voin antaa suoraan hyi vitt*. Ei ollut olut minun makuuni.
Arvioita lukiessa olutta kehuttiin ja mainittiin sen olevan todella tuhtia kuin iso raskas leivos. No pitihän se testata. Ensinnäkään en ihan täysin ymmärtänyt, miksi olutta kutsutaan raskaaksi jälkiruoaksi. Toki olihan se normi olutta huomattavasti makeampaa ja täyteläisempää. Sitten se maku oli jotain sellaista, että juomattahan se jäi. Makeahkona täyteläisenä myös makujen olisi pitänyt suorastaan räjähtää suussa ja vietellä makuhermoja sen sijaan että mietin ei ole terveellisin olut ja kehnon makuinen.
Jos jotain erikoisempaa haluaa niin: Suosittelen ottamaan mieluummin viinakaupasta mukaan Chimay Blue (todella hieno olut) taikka Duvel (sentään juotava, mutta tuskin ostan toisten) taikka Bernard Amber Lager (hyvä olut ja vieläkin parempi kun suhteuttaa hintaan.)
Kasteel Donker
6
355
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa napata mieluummin mukaan Chimay Blue, jos haluaa jotain hieman poikkeavampaa. Se on laatu juoma.
Belgialaiset vahvat tummat alet eivät tosiaan ole mitään aloittelijan harjoitteluoluita. Kannattaa harjoitella miedoilla bulkkilagereilla ja siirtyä niistä vähitellen vahvempiin ja voimakkaampiin makuihin. Kasteel Donker on ihan ok vahva belgiale ja jos se herättää "hyi vittu" mielleyhtymiä niin vika on suussa, ei oluessa.
- Anonyymi
Mut tummissa esim porttereissa ei alkoholi maistu. Että sen puolesta voi aloittelija noitakin maistaa. Toki se on eri makuista kuin pliisut laagerit.
Mulla just meni laatikko Saku Tumea. Mut totta on sekin että bulkki laagerit ovat aliarvostettuja. Ei ne nyt niiiin huonoja ole mitä annetaan ymmärtää. 😐
Tv TimmyH Anonyymi kirjoitti:
Mut tummissa esim porttereissa ei alkoholi maistu. Että sen puolesta voi aloittelija noitakin maistaa. Toki se on eri makuista kuin pliisut laagerit.
Mulla just meni laatikko Saku Tumea. Mut totta on sekin että bulkki laagerit ovat aliarvostettuja. Ei ne nyt niiiin huonoja ole mitä annetaan ymmärtää. 😐
Tv TimmyHMinusta Kasteel Donker on niin tuhti ja makea, että alkoholi peittyy siinä. Makeuden vuoksi se onkin jälkiruokaolut, jota ei voi juoda yhtä enempää. Portterit on tosiaan vähemmän alkoholia sisältäviä, kuivempia ja helpommin juotavia.
Nykyään stoutit on mennyt ihan överiksi. Ennen oli imperial stouteja, joissa oli ehkä korkea alkoholipitoisuus ja tuhti runko, mutta ei sentään lisättyä sokeria. Nykyään moniin lisätään sokeria, suklaata, kahvia ja muita mausteita ja onkin syntynyt kokonaan uusi luokka pastry stout.
https://www.ratebeer.com/tag/pastry-stout/- Anonyymi
Grillaava_rouva kirjoitti:
Minusta Kasteel Donker on niin tuhti ja makea, että alkoholi peittyy siinä. Makeuden vuoksi se onkin jälkiruokaolut, jota ei voi juoda yhtä enempää. Portterit on tosiaan vähemmän alkoholia sisältäviä, kuivempia ja helpommin juotavia.
Nykyään stoutit on mennyt ihan överiksi. Ennen oli imperial stouteja, joissa oli ehkä korkea alkoholipitoisuus ja tuhti runko, mutta ei sentään lisättyä sokeria. Nykyään moniin lisätään sokeria, suklaata, kahvia ja muita mausteita ja onkin syntynyt kokonaan uusi luokka pastry stout.
https://www.ratebeer.com/tag/pastry-stout/Kaikenlaista kuraa sitä myydään. Naurettavaa, että pitäisi harjoitella vuositolkulla, että saisi moisen litkun alas.
Olen itse lähes kuusikymppinen, eikä tulisi mieleenkään siirtyä minkäänlaisten hienojen (lue pahanmakuisten) oluiden kittaajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaista kuraa sitä myydään. Naurettavaa, että pitäisi harjoitella vuositolkulla, että saisi moisen litkun alas.
Olen itse lähes kuusikymppinen, eikä tulisi mieleenkään siirtyä minkäänlaisten hienojen (lue pahanmakuisten) oluiden kittaajaksi.Höpön löpöä, hyvää ne on. En mäkään kaikkea juo. Weisse on shaisse. Mut ei ole esim Guinnessin voittajaa. Suosittelen Dublinin reissua ja siellä vierailua ko panimolla. 😐
Tv TimmyH
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802105
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641846Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461796- 1231513
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1711341Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia571307Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen741144- 71991
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P27962- 15939