Punavihreä populismi huijasi kansalaisia valtionvelasta

Anonyymi-ap

"Rahaa on!.... Nyt tulee rahaa!.... Velkaa ei tarvitse maksaa takaisin!" Tällaista hurmahenkistä puppupopulismia tarjoili Rinteen/Marinin sosialistihallitus ja velkaa rohmuttiin kaksin käsin. Valtavan moneen tällainen puppupopulismi upposi kuin vanhaan naiseen ja se oli se surullisen kuuluisa velkarahoitteinen hyvinvointi-illuusio, jolla sosialistit kalasteli suosiota ja yrittii pedata tietä toiselle hallituskaudelle.

Sosialistit jättivat populismistaan pois velkojen korot. Ne täytyy tietenkin maksaa ajallaan ja niiden maksuun otettiin velkaa, joka taas nostaa korkomenoja. Käytännössä termi "velkaa ei tarvitse maksaa takaisin" tarkoittaa sitä, että otetaan aina uutta velkaa lyhennysten maksuun ja samalla velkakuorma kasvaa korkomenojen vuoksi. Tyhmemmänkin pitäisi tajuta, millainen tuhon tie tämä on.

Marinin hallituksen holtittomasta velkarallista kertoo euromääräisten korkojen nousu. Vuonna 2022 korkomenot oli n. 220 miljoonaa per vuosi. Ja hetkeä myöhemmin ne nousi jo järkyttävästi yli 3 miljardiin euroon. Siis parissa vuodessa sadoista miljoonista miljardeihin. Ja tämäkö on Orpon hallituksen vika? No ei niin, vaan se on Orpon hallituksen ongelma, ja samalla koko yhteiskunnan ongelma. Ja nyt Orpon hallitus on katkaissut tämän sosialistien tuhon tien. Ja siitäkös sosialistit kiukuttelee, kun sosialismin rumat kasvot paljastettiin. Siksi nyt suurimpia ongelmia on kravattikuviot, mesimäyrät yms., sekä pakkomieIteinen räkätys "köyhiltä leikkaamisesta". Fakta on, että kaikki se kurjuus, mitä nyt koetaan, on myös Marinin tuhohallituksen tuhotöiden korjaamista. Mutta oli miten oli, niin sosialistit ulisee ja vihaa. Eihän he muuta osaa.

7

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketjun aloitus on tyypillistä porvaripropagandaa jota onneksi kukaan ei palstalla ota todesta joten turhaan trollaat palstaporvari.

    • Anonyymi

      Olihan sitä rahaa, mutta he salasivat rahan olevan velkarahaa.

    • Anonyymi

      Viime hallituskaudella oppositiossa olleet porv aripuolueet kannattivat valtion lisävelanottoa ja kokoomus vaati jopa enemmän velkaa valtiolle yritytukia varten. Kokoomus Orpon porvarihallitus eli kokoomus, PS, KD ja Rkp jatkaa velnaottoa valtiolle joten turha porvarien elvistellä.

    • Anonyymi

      Pikavipeillä taivaaseen. Olemmehan rikas kansa ... ja 1000 muuta satua.
      No sellaista se hamputtelijoiden humputus on.

      Virokin alkaa mennä vauraudessa ohi.

    • Anonyymi

      SDP ja (velka)rahaa on.

    • Kirjailija Paavo Haavikko lausui hieman ennen 90-luvun laman alkua, vielä kasinohuuma päällä, sarkastisesti:
      "Meillä menee hyvin - ja onneton se , joka siitä pahaa puhuu!"

    • Anonyymi

      Menokehykset heitettiin mäelle
      lapsi tuo leivän taloon
      ja maksaa velkamme

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1812
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1297
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      66
      638
    Aihe